Regisztráció Blogot indítok
Adatok
christo161

65 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az előző tananyagrészből megtanulhattuk hogyan készíthetünk egy forrásfájlból futtatható programot.Ebben a tananyagrészben már a forrásfájlok tartalmáról lesz szó, de csak nagyon egyszerű utasításokról amik a parancssorba írnak ki valamilyen szöveget vagy karaktert. Előző tananyagrész: első…..
christo161 2024.04.07 23:06:18
@LalyPapa: az első lépések c. tananyagrészben van egy link a CodeBlocks telepítéséről és alapvető használatáról:
itkezdoknek.blog.hu/2020/04/07/cpp_programozas_kezdoknek_codeblocks_telepitese_es_alapveto_hasznalata
De mi a konkrét kérdés, ami itt nem szerepel?
Ebben a tananyagrészben a CSS-ről lesz szó, amivel a html tageket, illetve azok tartalmát tudjuk formázni. Például CSS-ben oldjuk meg a szövegek, linkek, képek, listák, táblázatok, űrlapok formázását, az oldal részekre bontását (pl. fejléc, tartalom, lábléc), a reszponzív (mobiltelefon, tablet,…..
A blogoláshoz hozzátartozik az is, hogy a bloggerek előszeretettel módosítgatják, csinosítgatják blogjukat. Ehhez pedig némi html/css ismeretre is szükség van. Összeállítottunk egy segédletet, melyben részletesen elmagyarázzuk, hogy hogyan működnek a blog.hu-s tagek. Tanulásra…..
Ebben a tananyagrészben a HTML-ről lesz szó, ami önmagában (CSS nélkül) jellemzően fekete szöveg fehér háttérrel (kivétel például a képek). Bár a HTML-ben is vannak lehetőségek a formázásra, a webfejlesztésben manapság az a bevett szokás, hogy formázást szinte csak CSS-ben oldunk meg (a kód jobb…..
Ebben a tananyagban a webfejlesztésben alkalmazott gyakorlati megoldásokról lesz szó. Lesz azért benne elmélet is, de a tananyag nem ilyesmikre lesz kiélezve, hogy mit jelent egy változó, tömb, objektum, elágazás, ciklus, hanem inkább olyasmikre, hogy hogyan valósítsunk meg egy slidert, sticky…..
Ebben a tananyagban programozással kapcsolatos fogalmak, definíciók szerepelnek viszonylag tömören, többnyire példák nélkül. Ha valaki soha nem látott programkódokat, példaprogramokat, annak a számára ezeket a fogalmakat, definíciókat jó eséllyel nehéz lesz megérteni, de akinek már van némi fogalma…..
Ez egy alapozó, gyorstalpaló tananyag azoknak, aki még soha nem programoztak, és el szeretnék kezdeni. A tananyagban alapvető programozási fogalmakról lesz szó (változó, tömb, osztály/objektum, elágazás, ciklus), illetve a gyakran feltett kérdésekről is leírom a véleményem (kell-e matek vagy erős…..
Erről elég sokat lehet vitatkozni, azért is mert többféle vélemény van, illetve azért is mert ez több dologtól függ. Például attól, hogy valaki mire szeretne használni egy operációs rendszert, illetve mennyire hajlandó utánanézni problémák megoldásának, ha valami nem sikerül azonnal. Többféle…..
Mivel általában Linuxos fórumokon vagy facebook csoportokban ez a leggyakoribb kérdés, ezért úgy döntöttem, hogy leírom róla én is a véleményemet, mert amikor valaki feltesz egy ilyen kérdést, sok ellentétes válasz érkezik rá. A válaszom röviden: kezdőknek Ubuntut vagy Linux Mintet ajánlok, (aki…..
Ebben a bejegyzésben főként arról lesz szó, hogy milyen programok futnak natívan (vagyis emulátor, virtuális gép vagy bármilyen ezekhez hasonló segédprogram NÉLKÜL) Linuxon, de arra is kitérek, hogy ha egy program nincs Linuxra megírva, akkor mit lehet tenni...
"A retrofuture szónak nincs jó magyar megfelelője. Jelentése kb. "a múltban elképzelt jövő" lehetne." Iszonyat régen abbamaradt a retrofuture sorozat, már vagy 2015 táján született a legutolsó bejegyzés. Addig sikerült magyar, német és szovjet "képzelgők" munkáit megmutatnom és néhány elborult…..
A Qt egy C++ keretrendszer, amiben elsősorban ablakos alkalmazásokat tudunk fejleszteni...
Ebben a tananyagban linuxos parancsokról lesz szó. Az itt felsoroltak közül sok parancs működik a különböző Linux disztribúciókon, vagy akár Unix alapú rendszereken (pl. OS X, MacOS, BSD, Solaris, satöbbi), viszont egyes parancsok csak  Debian/Ubuntu alapú Linux disztribúciókon működnek.Ebben a…..
Ebben a tananyagrészben típusokkal kapcsolatos utasításokról lesz szó...
A programozási tételek olyan algoritmusminták, amiket tipikus alapvető, gyakran előforduló feladatok megoldásához használunk...
Ebben a tananyagrészben a standard library azon részéről lesz szó, ami az adatszerkezeteket és algoritmusokat érinti. Ezt bizonyos tananyagok STL-nek (azaz standard template librarynek) nevezik, de az is előfordul, hogy egyes tananyagok az egész standard libraryt hívják STL-nek...
Ebben a tananyagrészben a template osztályokról lesz szó. A template a C++ nyelv terminológiájában típusparaméterezést jelent, vagyis azt oldja meg, hogy ne kelljen egy adatszerkezetből külön létrehozni olyat, amiben inteket tárolunk, illetve olyat, amiben doubleket tárolunk... satöbbi, hanem a…..
Ebben a tananyagrészben arról lesz szó, hogyan tudunk egy osztály alapján egy hasonló osztályt létrehozni anélkül, hogy újra definiálnunk kelljen az összes adattagot és az összes tagfüggvényt...
Ebben a tananyagrészben arról lesz szó, hogyan daraboljunk fel egy osztályt több fájlra...
Ebben a tananyagrészben az objektumorientált programozás (OOP) alapjairól lesz szó...
A GOTO utasítások úgynevezett ugróutasítások. Megegyezés szerint a struktúrális programozásban a használata kerülendő, kivéve néhány ritka esetet...
Ebben a tananyagrészben arról lesz szó, hogyan tudunk egy bizonyos kódrészletet a program forráskódjának különböző pontjain végrehajtani, anélkül, hogy ismételten leírnánk. Ezt függvények segítségével oldhatjuk meg.Bár a függvényeknek nem csak akkor van értelme, ha többször használjuk őket. A kód…..
Ebben a tananyagrészben arról lesz szó, hogyan tudunk stringet számmá vagy számot stringgé konvertálni...
Ebben a tananyagrészben a stringekről, azaz a több karakterből álló értékekről vagy változókról lesz szó. A stringeket szokták karakterláncnak, esetleg füzérnek is nevezni...
Ebben a tananyagrészben adatok táblázatszerű tárolásáról lesz szó...