Adatok
(Éva)
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A MUT március 5-én Várost fejlesztünk vagy közlekedést? címmel tartott műhelybeszélgetést az intermodális csomópontokról (IMCS). A 2014 és 2020 közötti ciklusban az EU jelentős forrásokat bocsát a magyarországi városok rendelkezésére kimondottan intermodális…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A pályázati gyakorlatban egyáltalán nem szokatlan hogy a túlzottan nyitott kiírás következtében a benyújtott pályázatoknak az összege messze meghaladja az arra a célra szánt összeget. Itt is ez lesz a helyzet, emellett még az is csábító volt, hogy az önkormányzatok számára ez a szakasz ingyen volt.
Az üzemeltetéssel kapcsolatban leírtak szerintem tévesek. Ugyanis ha nincs IMCS akkor az egyes pályaudvarokat, decentrumokat külön-külön is működtetni kell. Az IMCS esetén ez egy összevont létesítmény, aminek nyílván kisebb az üzemeltetési költsége. És persze nem az önkormányzat működteti, hanem az érintett közlekedési cégek közösen, saját érdekükben, hiszen így a forgalmukat növelni tudják.
„az intermodalitás hiánya nem annyira égető probléma” megjegyzéshez
Az, hogy a járműközlekedés elborítja városainkat, az ma városaink fő problémája. Ennek a járműfolyamnak egy hatékony fékje van: a közösségi közlekedés helyzetbe hozása, versenyképessé tétele, a városon belül és az agglomerációs forgalomban. A közösségi közlekedés legkritikusabb pontja pedig, az átszállás. Ennek ismeretében érdemes az intermodális csomópontok jelentőségét értékelni.