Adatok
Anonymus Gesta Hungarorum
45 bejegyzést írt és 218 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Anonymus: Gesta Hungarorum
Budapest Észak-Déli Regionális Gyorsvasútja ("5-ös és 6-os metró")
2016.01.31 23:30:28
Tarlós Istvántól megtudtuk, hogy világnézetében "a főváros közlekedése jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált" és ennek elkerülése érdekében - a BKK-t szétdarabolva - ismét az autóközlekedésre helyezné a hangsúlyt, amivel a múlt századba repítené vissza Budapest közlekedését. Ebben a…..
"A magyarok értékrendje" címet viselő korábbi bejegyzésem folytatásaként, a második részben megpróbálok mélyebb betekintést nyújtani a sokszor egymásnak is ellentmondó értékrendjeinkre. Teszem ezt abban a meggyőződésben, hogy az Életben a legfontosabb önmagunk megismerése…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2014.02.14 19:12:44
@Heep Uriás:
"Én meg azt hittem, hogy csak egy vélemény"
Jól hitted, az én bejegyzéseim is csak egy vélemény a sok közül.
Viszont "a fáj az igazság" kijelentésem a beágyazott nemzetközi mérésekre vonatkozott. Ezek számomra is nagyon meglepőek voltak, de egyben érthetőbbé is teszik, hogy miért elfogadott Orbán politikája.
"Én meg azt hittem, hogy csak egy vélemény"
Jól hitted, az én bejegyzéseim is csak egy vélemény a sok közül.
Viszont "a fáj az igazság" kijelentésem a beágyazott nemzetközi mérésekre vonatkozott. Ezek számomra is nagyon meglepőek voltak, de egyben érthetőbbé is teszik, hogy miért elfogadott Orbán politikája.
Anonymus Gesta Hungarorum
2014.02.14 19:52:26
@Don Quixote de la Ferko: "Ha nem érted az összefüggéseket, miért írogatsz statisztikáról?"
Ez persze nem is lekezelés, ugye?
A segítség ott kezdődik, ha kifejted pontosan mire gondolsz. A homályos utalgatások ettől messze állnak.
Ez persze nem is lekezelés, ugye?
A segítség ott kezdődik, ha kifejted pontosan mire gondolsz. A homályos utalgatások ettől messze állnak.
Spike Jonze, a John Malkovich menet és az Adaptáció rendezője, egy újabb nagyszerű filmmel rukkolt elő, amely egy számítógépes rendszerrel szerelembe eső férfiról szól. A film az Amerikai Filmkritikusok Szövetségének (National Board of Review) ítélete szerint az év legjobb…..
Azoknak, akiknek tetszett Havasi Balázs karácsony előtti koncertje, feltehetően Yanni zenéje is kedvükre való. Szerintem akad közös vonás bennük, mindkettő a koncertjein számtalan nemzetiségű zenészt vonultat fel és a zenei stílusok sem állnak távol egymástól. Yanni…..
Magyarország immár célegyenesbe fordult ami a 2014-es parlamenti választásokat illeti, de ahogy mondani szokás, nincs új a nap alatt. Az újév mindjárt azzal kezdődött, hogy a célegyenes előtt hirtelen felébredt az ellenzék addigi csipkerózsa álmából és rájött: valamit mégis…..
Talán kevesen tudnak arról, hogy az USA központi bankját (Szövetségi Tartalék Rendszer - Federal Reserve System, röviden FED) éppen 100 éve alapították, amikor is a karácsonyi készülődés közepette az amerikai kongresszussal megszavaztatták a központi bank létrehozásának…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2014.01.03 13:39:02
Anonymus Gesta Hungarorum
2014.01.04 11:39:36
@xxylon: Az általam megadott FED linkben nem egyértelmű, hogy a félévente fizetett osztalék esetén említett 6% az éves vagy féléves mértékű, mert nincs egyértelműen meghatározva. Hogy mennyi a befektetett tőke az egyes bankoknál, arról nem találtam infót, de szívesen veszem, ha a "Forras: 5 perc google." mondat helyett valóban megbízható forrást adnál meg.
Arról is adhatnál forrást, hogy honnan veszed az alábbi 6%-ot "a bankok altal befektetett osszeg utan (ami a bank tokejenek 6%a)".
Azt én is írtam, hogy a kamatokból nyert nyereség egy részét visszafizetik az államkincstárba, de azért az alábbi számadatodra is kérek megbízható forrást: "a tobbi 95%at befizetik az allamkincstarba."
Arról is adhatnál forrást, hogy honnan veszed az alábbi 6%-ot "a bankok altal befektetett osszeg utan (ami a bank tokejenek 6%a)".
Azt én is írtam, hogy a kamatokból nyert nyereség egy részét visszafizetik az államkincstárba, de azért az alábbi számadatodra is kérek megbízható forrást: "a tobbi 95%at befizetik az allamkincstarba."
Anonymus Gesta Hungarorum
2014.01.07 11:14:06
@xxylon: Köszönöm a linket. A könyvben enml1íti az általad is hívatkozott 95%-ot, amit a FED nyereségéből visszafizet az államkincstárnak, de ezt nem éreztem, hogy bármivel is kellően alátámasztaná. Másrészről azt is belátom, hogy az általam hívatkozott 12%-os kamat sem megalapozott, ezért azt is töröltem és a FED ACT-ban ellenőriztem az osztalék mértékét és valóban az osztalék mértéke évi 6%, amit félévente fizetnek ki. Köszönöm, hogy tévedésemre felhívtad a figyelmet.
Havasi Balázs a tavalyi év egyik meglepetését okozta azzal, hogy teltházas produkciót vitt a Papp László Budapest Sportarénába. A tavaly decemberi bemutatót Havasi Balázsnak idén sikerült megdupláznia minden tekintetben, hiszen a tegnapi produkciójában olyan nagy világsztárt…..
Anonymus: Gesta Hungarorum
Várható-e még olajcsúcs az "olajpalaforradalom" után?
2013.12.17 22:45:46
Az egyik legújabb Széles Gábor interjúban arról olvashattunk, hogy jelenlegi kormányfőnk előre látta a jövőt: "Orbán Viktor előre látta a világ energetikai változását. Azzal, hogy az Egyesült Államok önfenntartóvá vált, kihúzta az energiaszőnyeget az arabok alól,…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.12.19 11:41:47
@Blogger Géza: Látom, neked szavajárásod a "hülyeség", de ettől nem leszel szakmailag megalapozottabb.
1. Egyáltalán nem elhanyagolható szempont, hogy a magyarok többsége nem támogatja sem a Paksi atomerőmű élettartamának növelését, sem bővítését (www.origo.hu/itthon/20110914-median-a-tobbseg-elutasitja-a-paksi-atomeromu-elettartamanak-meghosszabbitasat-vagy.html) és ezzel szemben nem szakmai érv, hogy a politikai elit többsége meg támogatja (mert ez utóbbi semmiképpen sem tekinthető a magyarok többségének).
2. A hozamcsúcs nem azt mondja, hogy még nincs rengeteg urán a Földben, hanem csak azt, hogy a hozam eléri a maximumát, az tovább nem fokozható. Mivel a fukusimai baleset miatt az emberek alapjaiban kérdőjelezték meg az atomenergia biztonságát, ezért sok fejlett ország, pl. Olaszország, Németország, USA döntött úgy, hogy hosszú távon leépíti az atomerőműveit. Emiatt viszont a hozamcsúcs időpontja is kitolodik.
3. A hazai uránbányászat újraindulása csak akkor gazdaságos, ha az urán világpiaci ára a jelenleginél jóval nagyobb (www.blikk.hu/blikk_penzsarok/2700-milliard-forinton-ulnek-a-pecsiek-2102699). Persze, attól még ki lehet jelenteni, hogy rengeteg urán van a Földben, de ez igaz a kőolajra is. Csak éppen sokkal több befektetett energiával és pénzzel lehet a felszínre hozni. Vagyis a haza uránbányásat újraindulásával kapcsolatban nem tudom mi mellett akartál érvelni.
4. Az, hogy a kormány ennyire titkolozik az egész paksi bővítés ügyében egyértelmű bizonyítéka, hogy nem tiszta a lelkiismerete és valójában nem az ország sorsa a fontos, hanem a gazdasági köreinek érdekeinek kiszolgálása. És ne geyre nekem most az "elmúlt nyuolc évvel", mert engem nem érdekel, hogy éppen ki lop meg, így is úgy is lopás. Ezen kár is tovább rugozni, mert aki tisztességes, annak nincs rejtegetnivalója ez a kormány viszont messze áll a tisztesség fogalmától. (nol.hu/velemeny/20131219-atomcsend)
5. Elő lehet adni, hogy a fűtőelem árának megduplázódása csak 15% körül növeli az atomerőmű áramát, de arról mélyen hallgatsz, hogy mennyibe kerül összesen az atomerőmű megépítése, valamint a kiégett fűtőelemek tárolása évtizedeken keresztül. Egy összehasonlításba ezt is bele kell venni. Vagyis a paksi áram árába az atomerőmű beépítésénék és a fűtőelemek tárolásának költségét is bele kell számolni és akkor már mindjárt nem lesz annyira olcsó az atomenergia.
1. Egyáltalán nem elhanyagolható szempont, hogy a magyarok többsége nem támogatja sem a Paksi atomerőmű élettartamának növelését, sem bővítését (www.origo.hu/itthon/20110914-median-a-tobbseg-elutasitja-a-paksi-atomeromu-elettartamanak-meghosszabbitasat-vagy.html) és ezzel szemben nem szakmai érv, hogy a politikai elit többsége meg támogatja (mert ez utóbbi semmiképpen sem tekinthető a magyarok többségének).
2. A hozamcsúcs nem azt mondja, hogy még nincs rengeteg urán a Földben, hanem csak azt, hogy a hozam eléri a maximumát, az tovább nem fokozható. Mivel a fukusimai baleset miatt az emberek alapjaiban kérdőjelezték meg az atomenergia biztonságát, ezért sok fejlett ország, pl. Olaszország, Németország, USA döntött úgy, hogy hosszú távon leépíti az atomerőműveit. Emiatt viszont a hozamcsúcs időpontja is kitolodik.
3. A hazai uránbányászat újraindulása csak akkor gazdaságos, ha az urán világpiaci ára a jelenleginél jóval nagyobb (www.blikk.hu/blikk_penzsarok/2700-milliard-forinton-ulnek-a-pecsiek-2102699). Persze, attól még ki lehet jelenteni, hogy rengeteg urán van a Földben, de ez igaz a kőolajra is. Csak éppen sokkal több befektetett energiával és pénzzel lehet a felszínre hozni. Vagyis a haza uránbányásat újraindulásával kapcsolatban nem tudom mi mellett akartál érvelni.
4. Az, hogy a kormány ennyire titkolozik az egész paksi bővítés ügyében egyértelmű bizonyítéka, hogy nem tiszta a lelkiismerete és valójában nem az ország sorsa a fontos, hanem a gazdasági köreinek érdekeinek kiszolgálása. És ne geyre nekem most az "elmúlt nyuolc évvel", mert engem nem érdekel, hogy éppen ki lop meg, így is úgy is lopás. Ezen kár is tovább rugozni, mert aki tisztességes, annak nincs rejtegetnivalója ez a kormány viszont messze áll a tisztesség fogalmától. (nol.hu/velemeny/20131219-atomcsend)
5. Elő lehet adni, hogy a fűtőelem árának megduplázódása csak 15% körül növeli az atomerőmű áramát, de arról mélyen hallgatsz, hogy mennyibe kerül összesen az atomerőmű megépítése, valamint a kiégett fűtőelemek tárolása évtizedeken keresztül. Egy összehasonlításba ezt is bele kell venni. Vagyis a paksi áram árába az atomerőmű beépítésénék és a fűtőelemek tárolásának költségét is bele kell számolni és akkor már mindjárt nem lesz annyira olcsó az atomenergia.
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.12.19 12:02:52
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.12.19 12:15:25
@Blogger Géza: "Lazíthatsz, ne pánikolj."
Hol látsz te itt pánikot??? Én nagyon is laza vagyok. Talán te?
Én a tények híva vagyok, azért is írtam le az olyan tényt is, ami éppenséggel a Te érveidet támasztja alá, hogy a korábbra jósolt hozamcsúcs a leállások miatt eltolodik. Jó lenne, ha te sem lennél ennyire elfogult, mert egy vita nem élet-halál kérdése.
Persze, hogy nem beszélsz a közvéleménykutatásról, mert arról minek is beszélnél, ha az érdekeidnek nem felel meg. Ráadásul az adatokat is ferdíted, hogy jobb színben tűntesd fel. "A felmérés szerint a megkérdezettek 32 százaléka támogatja, 63 százaléka ellenzi az élettartam meghosszabbítását, míg egy új atomerőmű építését 36 százalék támogatja, 58 százalék ellenzi. Összességében a
lakosság 43 százaléka mindkét javaslatot ellenzi."
Vagyis az általad kiemelt 43% az amelyik mindkét javaslatot egyidőben ellenzi, de külön-külön mindkettőt a többség elutasítja (63% és 58%). A fukusimai baleset világított rá az atomerőmű veszélyeire, amik egyáltalán nem elhanyagolhatóak, hiszen valamikor ez év nyáron a japán miniszterelnök még nemzetközi szakmai segítséget is kért (több mint 2 év után!!!), ez is jelzi, valójában mekkora baj.
Persze eljátszhatod a struccpolitikát, mert amit az Orbán kormány tesz, az mind csak szép és jó a Te szemedben. De én elvakult hívőkkel nem akarok vitázni.
A zárójel vége is bekerült a linkbe, ezért nem voltál képes megnyítni (persze a jóindulat is hiányzott belőled):
nol.hu/velemeny/20131219-atomcsend
Hol látsz te itt pánikot??? Én nagyon is laza vagyok. Talán te?
Én a tények híva vagyok, azért is írtam le az olyan tényt is, ami éppenséggel a Te érveidet támasztja alá, hogy a korábbra jósolt hozamcsúcs a leállások miatt eltolodik. Jó lenne, ha te sem lennél ennyire elfogult, mert egy vita nem élet-halál kérdése.
Persze, hogy nem beszélsz a közvéleménykutatásról, mert arról minek is beszélnél, ha az érdekeidnek nem felel meg. Ráadásul az adatokat is ferdíted, hogy jobb színben tűntesd fel. "A felmérés szerint a megkérdezettek 32 százaléka támogatja, 63 százaléka ellenzi az élettartam meghosszabbítását, míg egy új atomerőmű építését 36 százalék támogatja, 58 százalék ellenzi. Összességében a
lakosság 43 százaléka mindkét javaslatot ellenzi."
Vagyis az általad kiemelt 43% az amelyik mindkét javaslatot egyidőben ellenzi, de külön-külön mindkettőt a többség elutasítja (63% és 58%). A fukusimai baleset világított rá az atomerőmű veszélyeire, amik egyáltalán nem elhanyagolhatóak, hiszen valamikor ez év nyáron a japán miniszterelnök még nemzetközi szakmai segítséget is kért (több mint 2 év után!!!), ez is jelzi, valójában mekkora baj.
Persze eljátszhatod a struccpolitikát, mert amit az Orbán kormány tesz, az mind csak szép és jó a Te szemedben. De én elvakult hívőkkel nem akarok vitázni.
A zárójel vége is bekerült a linkbe, ezért nem voltál képes megnyítni (persze a jóindulat is hiányzott belőled):
nol.hu/velemeny/20131219-atomcsend
Az első részben összefoglaltam, hogy a pénz keletkezése nem egy adott helyhez köthető, keletkezésének ideje homályba vész, de a magántulajdon elterjedésével lehet egyidős, valamint a pénznek nagyon változatos formái ismertek a kezdetektől fogva egészen a múlt század közepéig.…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.12.02 14:02:30
@kkn: Nem csak Rómában, hanem az ókori Görögországban, sőt az ókori Egyiptomban is volt ehhez hasonló. Írtam is erről az 1. részben.
Európában azonban annyira összeomlott a korábbi birodalom, hogy gyakorlatilag ismét fel kellett "fedezni" - persze a kínaiaktól és az araboktól sok mindent átvettek.
Európában azonban annyira összeomlott a korábbi birodalom, hogy gyakorlatilag ismét fel kellett "fedezni" - persze a kínaiaktól és az araboktól sok mindent átvettek.
Orbán Viktor már sokszor hivatkozott történelmi szerepére. Már előző kormányzását is ekként értékelte, akkori kormányzati propagandája is erre épült, ahogy korábban kiadott könyvének címéből is ez derült ki: "A történelem főutcáján". Személyes szerepének fontosságát…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.11.21 14:25:01
@barli: "megállították a meredek adósságnövekedést, számomra ez elég"
Az adósságnövekedést valójában nem állította meg az Orbán kormány.
Ehhez kapcsolódóan a magánnyugdíjpénztári vagyonok államosítása esetén nem arról szól a vita, hogy ez hosszútávon rendezi-e a nyugdíjakat vagy sem, hanem azon, hogy hiába szerzett így az állam 3 ezer milliárd Ft-ot a lakosságtól, a bruttó államadósság nem csökkent, miközben a nettó álamadósság meg egyenesen nőtt, mert az MNB deviza tartalékait is közben fogyasztják Matolcsyék. Így a korrekt összehasonlításnál figyelembe kell venni, hogy Orbán elköltötte a 3 ezer milliárd Ft-os magánnyúgdíjpénztári vagyon nagy részét és még az MNB devizatartalékából is használt fel.
Az adósságnövekedést valójában nem állította meg az Orbán kormány.
Ehhez kapcsolódóan a magánnyugdíjpénztári vagyonok államosítása esetén nem arról szól a vita, hogy ez hosszútávon rendezi-e a nyugdíjakat vagy sem, hanem azon, hogy hiába szerzett így az állam 3 ezer milliárd Ft-ot a lakosságtól, a bruttó államadósság nem csökkent, miközben a nettó álamadósság meg egyenesen nőtt, mert az MNB deviza tartalékait is közben fogyasztják Matolcsyék. Így a korrekt összehasonlításnál figyelembe kell venni, hogy Orbán elköltötte a 3 ezer milliárd Ft-os magánnyúgdíjpénztári vagyon nagy részét és még az MNB devizatartalékából is használt fel.
Lélek - ami a materiális tudományos szemlélet szerint nem létezik, de amiről állandóan cikkeznek a női lapok - mindennapi életünkbe központi szerepet játszik: meghatározza érzéseinket, gondolatvilágunkat és cselekedeteinket. A pszichológia tudománya kezdetben az emberek - a…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.10.19 21:49:50
@Nemzetstratégia: "... it is likely that within the next 5-10 years we will identify genes which account for a significant fraction of total IQ variation."
Ezt már 10 évvel ezelőtt is megjósolták. És eddig nem jött be.
"Ha az IQ nem lenne nagymértékben öröklött, akkor bárkiből lehetne zsenit csinálni. de nem lehet."
Az oktatással rengeteget lehet nővelni az IQ-t, ebben aligha lehet vita. Aki 100 évvel ezelőtt még zseninek számított, ma már legfeljebb csak egy okos ember a sok közül. És ez az oktatás elterjedésének köszönhető, nem pedig annak, hogy a nagy IQ-jú szülőknek sokkal több gyereke született volna (ez általában éppen fordítva szokott lenni).
"Epigenetika: ... De az epigenetika is _öröklődés_ csupán más úton, mint a DNS. Tehát az öröklődést nem cáfolja, legfeljebb összetettebbé teszi a képet."
Igen, sokkal összetettebé, de egyben sokkal egyszerűbbé.
"Igen, de ez már nem a sci-fi, hanem a hamarosan megvalósuló (max 30 év) kategória."
Majd meglátjuk. Szerintem is fog nőni az IQ az oktatás által, másrészt a gondolati minták megváltozásával, ami valamilyen telepatikus uton terjed a szülőktől a gyerekek felé ("lelki köldökzsinor" elnevezéssel két magyar pszihológus is foglalkozott ezzel). De ez már inkább az epigenetika határterülete.
Ezt már 10 évvel ezelőtt is megjósolták. És eddig nem jött be.
"Ha az IQ nem lenne nagymértékben öröklött, akkor bárkiből lehetne zsenit csinálni. de nem lehet."
Az oktatással rengeteget lehet nővelni az IQ-t, ebben aligha lehet vita. Aki 100 évvel ezelőtt még zseninek számított, ma már legfeljebb csak egy okos ember a sok közül. És ez az oktatás elterjedésének köszönhető, nem pedig annak, hogy a nagy IQ-jú szülőknek sokkal több gyereke született volna (ez általában éppen fordítva szokott lenni).
"Epigenetika: ... De az epigenetika is _öröklődés_ csupán más úton, mint a DNS. Tehát az öröklődést nem cáfolja, legfeljebb összetettebbé teszi a képet."
Igen, sokkal összetettebé, de egyben sokkal egyszerűbbé.
"Igen, de ez már nem a sci-fi, hanem a hamarosan megvalósuló (max 30 év) kategória."
Majd meglátjuk. Szerintem is fog nőni az IQ az oktatás által, másrészt a gondolati minták megváltozásával, ami valamilyen telepatikus uton terjed a szülőktől a gyerekek felé ("lelki köldökzsinor" elnevezéssel két magyar pszihológus is foglalkozott ezzel). De ez már inkább az epigenetika határterülete.
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.10.20 11:42:41
@Nemzetstratégia:
"Tudod hogy ez nem érv... ilyen alapon a peak oil is hülyeség"
Igen, igy is lehet nézni a dolgokat. De ha az emberi tudat nem növekszik, akkor a génsebészetet olyan célokra is fel lehet használni, hogy a nagy tömegek még engedelmesebb biorobotok legyenek. Lehet, hogy képesek lesznek majd komoly ketyeréket összeraknia nagy IQ-jukkal, ahogy egy robotot is meg lehet tanítani (beprogramozni), hogy összeszereljen bonyolult eszközöket, de attól még csak engedelmes szolgák lesznek. Mert a hatalom csúcsán levő emberek ebben lesznek érdekeltek a saját félelmük miatt.
"Te hiszel ebben a "gondolati forradalomban", hogy kitágul az emberi tudatosság, ráébredünk hogy mindannyian egy nagy lélegző öntudat (Gaia?) részei vagyunk és hogy szeretni kell egymást?"
Ebben azért reménykedek, mert más esélyt már nem látok az emberi civilizáció túlélésére. Azt nem tudom, milyen hamar fog bekövetkezni, sem azt, hogy milyen mértékben. De persze lehet, ez nem következik be és akkor majd egy lassú leépülés fog bekövetkezni. Nem ez az első alkalom a történelem folyamán, hogy egy civilizáció szinte nyomtalanul eltünt.
"Lehet hogy idősebb korodra hosszú szakállú próféta leszel és közösség fog kialakulni köréd?
Gondoltál rá?"
Ezt csak az egó akarja, mármint hogy a többiek főlé emelkedjen és a többiek felnézzenek rá. Nem akarok közösséget magam körül, én inkább egyedül szeretek lenni. Ha egy közösség alakulna ki, akkor a közösség tagjai bennem látnák a megváltójukat és ezzel nem segítenék a felemelkedésükben, hanem csak egy újabb függőséget alakítanéki ki bennük. Amikor pedig meghalnék, akkor épp olyan elesettek lennének, mint mielőtt megismertek volna engem. Így aztán valójában semmit se segítettem volna rajtuk.
"Ismered a srácot a 2012 blogról? Ő is hasonlókat feszegetett."
Nem tudom kire gondolsz. Amit én tudok, hogy az agyunk valójában egy transzformátor, amivel képesek vagyunk a biológiai agyunkon kivülről érkező információt fogadni (az egyik pl. Jung féle emberiség tudatalattija). Azonban az egó hiedelemvilága nagyban befolyásolja, hogy a vett információt hogyan értelmezi. Azért olvasok és nézek rengeteg dokufilmet, hogy tágítsam az egóm hiedelemvilágát és ezeket az infókat megfelelően tudjam értelmezni.
"Tudod hogy ez nem érv... ilyen alapon a peak oil is hülyeség"
Igen, igy is lehet nézni a dolgokat. De ha az emberi tudat nem növekszik, akkor a génsebészetet olyan célokra is fel lehet használni, hogy a nagy tömegek még engedelmesebb biorobotok legyenek. Lehet, hogy képesek lesznek majd komoly ketyeréket összeraknia nagy IQ-jukkal, ahogy egy robotot is meg lehet tanítani (beprogramozni), hogy összeszereljen bonyolult eszközöket, de attól még csak engedelmes szolgák lesznek. Mert a hatalom csúcsán levő emberek ebben lesznek érdekeltek a saját félelmük miatt.
"Te hiszel ebben a "gondolati forradalomban", hogy kitágul az emberi tudatosság, ráébredünk hogy mindannyian egy nagy lélegző öntudat (Gaia?) részei vagyunk és hogy szeretni kell egymást?"
Ebben azért reménykedek, mert más esélyt már nem látok az emberi civilizáció túlélésére. Azt nem tudom, milyen hamar fog bekövetkezni, sem azt, hogy milyen mértékben. De persze lehet, ez nem következik be és akkor majd egy lassú leépülés fog bekövetkezni. Nem ez az első alkalom a történelem folyamán, hogy egy civilizáció szinte nyomtalanul eltünt.
"Lehet hogy idősebb korodra hosszú szakállú próféta leszel és közösség fog kialakulni köréd?
Gondoltál rá?"
Ezt csak az egó akarja, mármint hogy a többiek főlé emelkedjen és a többiek felnézzenek rá. Nem akarok közösséget magam körül, én inkább egyedül szeretek lenni. Ha egy közösség alakulna ki, akkor a közösség tagjai bennem látnák a megváltójukat és ezzel nem segítenék a felemelkedésükben, hanem csak egy újabb függőséget alakítanéki ki bennük. Amikor pedig meghalnék, akkor épp olyan elesettek lennének, mint mielőtt megismertek volna engem. Így aztán valójában semmit se segítettem volna rajtuk.
"Ismered a srácot a 2012 blogról? Ő is hasonlókat feszegetett."
Nem tudom kire gondolsz. Amit én tudok, hogy az agyunk valójában egy transzformátor, amivel képesek vagyunk a biológiai agyunkon kivülről érkező információt fogadni (az egyik pl. Jung féle emberiség tudatalattija). Azonban az egó hiedelemvilága nagyban befolyásolja, hogy a vett információt hogyan értelmezi. Azért olvasok és nézek rengeteg dokufilmet, hogy tágítsam az egóm hiedelemvilágát és ezeket az infókat megfelelően tudjam értelmezni.
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.11.13 20:57:04
@tesz-vesz: "tényleg be kell iratkoznom a szcientológusokhoz, ha clear akarok lenni"
Ki beszélt itt szcientológiáról? :-)
Ki beszélt itt szcientológiáról? :-)
A K&H Bank egy idei publikációja szerint a kisgyerekek nem értik a pénz fogalmát. Az ő kis világukban mindent másképp értelmeznek a felnőttekhez képest, mert még nincsenek bennük kialakult szokások. Amikor 6-7 évesen csak épp elkezdenek ismerkedni a számokkal, még nincsenek…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.11.11 14:50:12
@Tom Bradley: Ja értem, miért nem mindjárt ezzel kezdted. :-)
Mert ez csak elírás volt. Akkor kijavítom.
Nem áll rendelkezésemre elég info ezzel az esettel kapcsolatban, de a pénz értéke a hiten alapszik. Az akkori hivatalnak nem biztos, hogy váltópénzt akart kibocsájtani, hanem egyáltalán pénzt, de arany nem lévén, más fémet használt erre. Csakhogy a nép ezt nem fogadta el ugyan olyan értékűnek. Ez szerintem ugyan az az eset, amikor egy uralkodó úgy próbált még több - névértékben a korábbinak megfelelő - pénzérmét a költségeinek a fedezetére létrehozni, hogy vagy kisebb méretűeket, vagy pedig kevesebb nemesfémet tartalmazott. Habár névértékben ugyanaz volt, a kereskedők rájöttek, hogy pl. a nemesfém tartalma kisebb, így elfogadott értéke is kisebb lett. Ez pedig szerintem infláció.
Mert ez csak elírás volt. Akkor kijavítom.
Nem áll rendelkezésemre elég info ezzel az esettel kapcsolatban, de a pénz értéke a hiten alapszik. Az akkori hivatalnak nem biztos, hogy váltópénzt akart kibocsájtani, hanem egyáltalán pénzt, de arany nem lévén, más fémet használt erre. Csakhogy a nép ezt nem fogadta el ugyan olyan értékűnek. Ez szerintem ugyan az az eset, amikor egy uralkodó úgy próbált még több - névértékben a korábbinak megfelelő - pénzérmét a költségeinek a fedezetére létrehozni, hogy vagy kisebb méretűeket, vagy pedig kevesebb nemesfémet tartalmazott. Habár névértékben ugyanaz volt, a kereskedők rájöttek, hogy pl. a nemesfém tartalma kisebb, így elfogadott értéke is kisebb lett. Ez pedig szerintem infláció.
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.11.11 15:57:52
@Moin Moin: "...két autógyár is, amelynél dolgoznak és a hibázás mégsem jellemző: az Audi és a BMW"
Nem tudom, láttál már életedben egyáltalán mérnököket dolgozni. Eleve csapatban dolgoznak és egymás munkáját (terveit, programjaik kódját) ellenőrzik. Tudom, mert én is nagy multicégnél dolgozok. De még ezen nagyon komoly ellenőrzési folyamat ellenére is csúsznak be hibák a végtermékbe, így nem egyszer jelent meg a híradásokban, hogy komoly márkájú autókat (esetenként több 100 ezret) hívtak vissza a szervízbe valamit kicserélni. Ezt a bejegyzést azonban egyedül írtam, mindeféle anyagi javadalmazás nélkül, és csak az olvasók "lektorálhatják". De ahogy a lektortól is a szakmai észrevételeket várod el és nem azt, hogy a szemedbe vágja, hogy nagy semmi, amit írtál, úgy a hozzászólásoktól - így tőled - is csak a szakmai érveket tudom elfogadni, a minősítéseket nem.
"az okok ismertek – a kérdés nem ez, hanem az, hogy a politika hogyan adja ezt be az érintett embereknek. ...világos, hogy miféle tényezők okozták a görög válságot, ennek ellenére a legtöbb görög mégis ugyanott folytatná, ahol 2008-ban abbahagyta. Ez vonatkozik a magyarokra is."
Azért gondolom nem hiszed el, hogy csak a görögökkel és magyarokkal van baj. Gyakorlatilag az egész világ gazdaságával van baj. Vagyis az emberiség nagy többségének hozzáállásával gond van. És ez a bejegyzés éppen ezért készül.
"Sokkal kényelmesebb és lelkileg is könnyebb azt állítani, hogy a válságért a „világrend” a felelős – vagy az a mögött álló „titkos világkormány”, „háttérhatalom”, vagy a kapitalizmus, esetleg maga a pénz léte". Ezt nevezik előítéletnek!!! Mert ezt csak TE akarod kiolvasni, én ilyent egyáltalán nem írtam. Az emberi kapzsiságról írtam, és még nagyon sokszor fogok is írni róla, de semmilyen "világrendről", vagy "titkos világkormányról" nem írtam, sőt a pénz esetén is éppen azt mutattam ki, hogy nagyon nagy számú termék esetén a jelenlegi gazdaségban szükséges. Vagyis mindaz, amivel itt megvádolsz, a valójában a TE képzeleted szüleménye.
"A válság okai magában az emberi viselkedésben rejlenek"
Ezzel egyetértek, ez a bejegyzés és éppen ezért született.
"Hogyan adod el a magyarnak, ...hogy még nyerd is meg a következő választást?!" Ezért nem kell várni a politikustól a változást és a felemelkedést. Hiszen éppen te világítottál rá, hogy a rendszer felépítése miatt ez lehetetlen. :-)
NIncsenek is saját tényeim. De miközben én elismertem, hogy bizonyos dolgokban tévedtem, ezt nálad nem látom. :-)
Nem tudom, láttál már életedben egyáltalán mérnököket dolgozni. Eleve csapatban dolgoznak és egymás munkáját (terveit, programjaik kódját) ellenőrzik. Tudom, mert én is nagy multicégnél dolgozok. De még ezen nagyon komoly ellenőrzési folyamat ellenére is csúsznak be hibák a végtermékbe, így nem egyszer jelent meg a híradásokban, hogy komoly márkájú autókat (esetenként több 100 ezret) hívtak vissza a szervízbe valamit kicserélni. Ezt a bejegyzést azonban egyedül írtam, mindeféle anyagi javadalmazás nélkül, és csak az olvasók "lektorálhatják". De ahogy a lektortól is a szakmai észrevételeket várod el és nem azt, hogy a szemedbe vágja, hogy nagy semmi, amit írtál, úgy a hozzászólásoktól - így tőled - is csak a szakmai érveket tudom elfogadni, a minősítéseket nem.
"az okok ismertek – a kérdés nem ez, hanem az, hogy a politika hogyan adja ezt be az érintett embereknek. ...világos, hogy miféle tényezők okozták a görög válságot, ennek ellenére a legtöbb görög mégis ugyanott folytatná, ahol 2008-ban abbahagyta. Ez vonatkozik a magyarokra is."
Azért gondolom nem hiszed el, hogy csak a görögökkel és magyarokkal van baj. Gyakorlatilag az egész világ gazdaságával van baj. Vagyis az emberiség nagy többségének hozzáállásával gond van. És ez a bejegyzés éppen ezért készül.
"Sokkal kényelmesebb és lelkileg is könnyebb azt állítani, hogy a válságért a „világrend” a felelős – vagy az a mögött álló „titkos világkormány”, „háttérhatalom”, vagy a kapitalizmus, esetleg maga a pénz léte". Ezt nevezik előítéletnek!!! Mert ezt csak TE akarod kiolvasni, én ilyent egyáltalán nem írtam. Az emberi kapzsiságról írtam, és még nagyon sokszor fogok is írni róla, de semmilyen "világrendről", vagy "titkos világkormányról" nem írtam, sőt a pénz esetén is éppen azt mutattam ki, hogy nagyon nagy számú termék esetén a jelenlegi gazdaségban szükséges. Vagyis mindaz, amivel itt megvádolsz, a valójában a TE képzeleted szüleménye.
"A válság okai magában az emberi viselkedésben rejlenek"
Ezzel egyetértek, ez a bejegyzés és éppen ezért született.
"Hogyan adod el a magyarnak, ...hogy még nyerd is meg a következő választást?!" Ezért nem kell várni a politikustól a változást és a felemelkedést. Hiszen éppen te világítottál rá, hogy a rendszer felépítése miatt ez lehetetlen. :-)
NIncsenek is saját tényeim. De miközben én elismertem, hogy bizonyos dolgokban tévedtem, ezt nálad nem látom. :-)
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.11.13 11:20:34
@Roden333: Párizsban mentem már ilyen vezető nélküli metróval, korábban meg San Francisco repülőterén is.
Annak idején volt minden felvonónál egy kezelő, ma már nincs és azon lepődnénk meg, ha lenne. Az emberek majd az ilyen metrókat, vonatokat is megszokják.
A technológia fejlődése nem elég, az emberek mentalítása is gyökeresen meg kell változzon (pl. a félelem, az erőszak, a kapzsiság, stb.)
Annak idején volt minden felvonónál egy kezelő, ma már nincs és azon lepődnénk meg, ha lenne. Az emberek majd az ilyen metrókat, vonatokat is megszokják.
A technológia fejlődése nem elég, az emberek mentalítása is gyökeresen meg kell változzon (pl. a félelem, az erőszak, a kapzsiság, stb.)
A Washington Post interjút készített Chris Nelderrel ez év áprilisában, egy neves független energetikussal, aki már több mint egy évtizede kutatja az olajcsúcs témáját. Az interjú részletesen taglalja a mai helyzetet, benne az egyesek által már Szaúd-Amerikának is elképzelt…..
Mi az, amikor a higgadt és szakmai érvekkel teletűzdelt beszéd helyett egy minősíthetetlen, személyes sértegetéssel teli beszédet hallunk a kormány államtitkárának szájából? Nem más ez, mind a félelem. Félelem a bukástól, a korábbi kiváltságok elvesztésétől. Az agresszió…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.09.12 10:03:44
"jó, akkor fussunk neki újra
aug.27én jött a hír a külügy és vm 5 napon belül, közben egy hétvégével reagált."
Az új romáűn kormány már tavaly év végén jelezte, hogy engedélyezni fogja a ciánon alapuló aranybányászatot (lásd az idezett blogot).
"szerintem meg ez nem volt szép. de nem a nemiségét támadta. szerinted egy nő ha szép akkor okos is? nem lehet valakire azt mondani, hogy buta?"
Iklléz Zoltán nagyon is jól tudta, hogy ki Szél Bernadett (itt lehet látni a végzettségét, doktori fokozatát, és szakmai tudását: hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A9l_Bernadett). Vagyis egyértelmű sértegetésről van szó Illés Z. részéről, ezen nincs mit szépíteni, és ez a nők lenézését árulja el a részéről.
"lehet itt és más bloggokban IZ-t teli szájból alázni, mindennek elmondani"
Esetleg idéznél olyant amivel aláztam Illés Zoltánt ebben a bejegyzésben?
aug.27én jött a hír a külügy és vm 5 napon belül, közben egy hétvégével reagált."
Az új romáűn kormány már tavaly év végén jelezte, hogy engedélyezni fogja a ciánon alapuló aranybányászatot (lásd az idezett blogot).
"szerintem meg ez nem volt szép. de nem a nemiségét támadta. szerinted egy nő ha szép akkor okos is? nem lehet valakire azt mondani, hogy buta?"
Iklléz Zoltán nagyon is jól tudta, hogy ki Szél Bernadett (itt lehet látni a végzettségét, doktori fokozatát, és szakmai tudását: hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A9l_Bernadett). Vagyis egyértelmű sértegetésről van szó Illés Z. részéről, ezen nincs mit szépíteni, és ez a nők lenézését árulja el a részéről.
"lehet itt és más bloggokban IZ-t teli szájból alázni, mindennek elmondani"
Esetleg idéznél olyant amivel aláztam Illés Zoltánt ebben a bejegyzésben?
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.09.12 10:04:21
@FILTOL: Légy szíves, ne álltalánosíts és na csak magadból indulj ki.
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.09.12 10:21:38
@FILTOL: Pontosan ezt írtad: "lehet itt és más bloggokban IZ-t teli szájból alázni"
Az itt feltételezésem szerint erre a bejegyzésre vonatkozott, vagy neked az "itt" mást jelent?
Az idézett blog nem csak a kormánypártra húzta rá a vízeslepedőt, hanem az ellenzékre is a semmittevés miatt. A megnevezett dátum lehetett fordulópont, de attól még voltak korábban már előjelek és a már korábban idézett külügyminiszteri nyilatkozatból az nem derült ki, hogy mit tettek korábban.
Az itt feltételezésem szerint erre a bejegyzésre vonatkozott, vagy neked az "itt" mást jelent?
Az idézett blog nem csak a kormánypártra húzta rá a vízeslepedőt, hanem az ellenzékre is a semmittevés miatt. A megnevezett dátum lehetett fordulópont, de attól még voltak korábban már előjelek és a már korábban idézett külügyminiszteri nyilatkozatból az nem derült ki, hogy mit tettek korábban.
Ősztől már Kína és nem az USA lesz a legnagyobb olajimportör a világon és már csak Kína gazdasága növekszik számottevően. A kérdés csak az, hogy valóban Kína lehetne a világgazdaság megmentője - ahogy azt oly sok konzervatív közgazdász és politikus reméli -, vagy már a…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.09.11 08:52:43
@Ensiada Arkoveitie: Szó sincs arról, hogy Kína versenyképessége nem fog javulni, mint ahogy az is igaz, hogy nő a hozzáadott érték a termékekikben. Mindamellette a munkaerő költsége az elmúlt években folyamatosan emelkedett. Ez a fejlődésük szerves része. A kínai csoda végét pontosan arra értettem, hogy vége annak az időszaknak, amikor a gazdaságuk évi 7% és 12% között növekszik. Az én meglátásom szerint a gazdasági növekedésük csak pár százalékra fog süllyedni a következő években. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy Kínának ne lene továbbra is meghatározó súlya a világgazdaságban vagy a továbbiakban ne lenne technológiai fejlődés. Csak éppen nem fog szárnylani a gazdaságuk a korábbi megszokott ütemben, mert az a véges nyersanaygok és energiahordozók miatt nem fenntartható.
A politikusok nem független személyiségek az őket megválasztó társadalomtól; a választók értékrendje határozza meg a politikusok viselkedését is. Az interneten megjelenő kommentek híven tükrözik, hogy a nemzetegyesítő propaganda ellenére egy megosztott, és másságot nem…..
Általában vannak bizonyos sztereotípiák az emberekben a közösségükről vagy nemzetükről, aztán eléggé meglepődnek, ha egy kutatás teljesen más eredményt hoz ki. A magyar társadalom magáról alkotott képmása alapján mi a nyugati kultúrához közel állónak gondoljuk magunkat,…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.06.16 21:35:04
@raggafan: "Ebben a tanulmányban van egy ki nem mondott állítás: Miszerint ebben az országban a stratégiai elemek (.... ) többé kevésbé jól működnek, nem deficitesek!
Ez az állítás pedig egyszerűen nem igaz!!! "
Ha nem volt ilyen állítás kimondva, akkor nem lehet, hogy csak te képzelted bele? Majd miután beleképzelted, felháborodva elutasítod? :-)
Ha elolvastad volna a többi bejegyzésemet, akkor láthatnád, hogy részemről semmi ilyen feltevés nincs.
Ez az állítás pedig egyszerűen nem igaz!!! "
Ha nem volt ilyen állítás kimondva, akkor nem lehet, hogy csak te képzelted bele? Majd miután beleképzelted, felháborodva elutasítod? :-)
Ha elolvastad volna a többi bejegyzésemet, akkor láthatnád, hogy részemről semmi ilyen feltevés nincs.
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.07.25 18:21:16
@Domschitz Mátyás: OK. Nincs elvárás azonkívül, hogy megjelőld a forrást. Egy kis reklám nekem sem árt. :-)
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.08.26 08:34:43
@Kiemelt Hozzászóló: A felmérés nem arról szólt, hogy melyik országban dolgoznak a legtöbbet, hanem melyik országban fontos érték ez. A magyarok szerint a jó kapcsolatok (pl. traffikmutyi) fontosabbak, mint a munka.
Városi környezetben gyakran kénytelenek vagyunk nélkülözni a kert, a zöld természeti környezet közelségét, pedig ez alapvető emberi szükségletünk lelki és élettani szempontból egyaránt. A korábbi tendencia az volt, hogy az emberek kertvárosoknak nevezett lakónegyedekbe…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.08.18 18:27:52
@Vírusbácsi: Sajnos nem igazán van leírás, főleg nem magyarul. Itt van egy angol nyelvű video, amiben bemutatja, hogyan lehet házilag összerakni egy ilyen függőleges kertet.
www.youtube.com/watch?v=DtzqRv3WYXQ
www.youtube.com/watch?v=DtzqRv3WYXQ
Az utóbbi napok kormányzati kommunikációja az IMF hitel visszafizetésétől volt hangos az amúgy uborkaszezonnak számító nyári kánikulában. Orbán Viktor feltétlen hívei - akik már korábban is a szabadságharcos szemfényvesztés bűvöletében leledzettek - most…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.08.14 13:58:07
@Pop40: "Vannak olyanok a narancszombi szektából, akiknél nemhogy árkot betemetni nem akarok, de még az is nehezen elviselhető, hogy ennek az országnak a vérét szívják, kezdve a CÖFösöktől a sósavas tatán át a csuhajjás "hölgyig".
Vagy nézz végig az itteni narancsbolsi kommentelőkön: Szeretnél velük egy szép nagy, közös, boldog táborba tartozni?
Velem lehet a hiba, de én nagyon nem."
Viccesen erre azt mondanám: "A hiba az ön készülékében van." Gondolj csak arra, ha mindenki így gondolkodik, ahogy te, attúl miért lesz jó Magyarországnak? Képzelj el egy focicsapatot, ahol a csapat játékosai egymást utálják, senki nem akar passzolni a másiknak, mindenki önző módon csak saját magával törödik. Szerinted mekkora esélye van egy ilyen focicsapatnak?
Vagy nézz végig az itteni narancsbolsi kommentelőkön: Szeretnél velük egy szép nagy, közös, boldog táborba tartozni?
Velem lehet a hiba, de én nagyon nem."
Viccesen erre azt mondanám: "A hiba az ön készülékében van." Gondolj csak arra, ha mindenki így gondolkodik, ahogy te, attúl miért lesz jó Magyarországnak? Képzelj el egy focicsapatot, ahol a csapat játékosai egymást utálják, senki nem akar passzolni a másiknak, mindenki önző módon csak saját magával törödik. Szerinted mekkora esélye van egy ilyen focicsapatnak?
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.08.14 14:43:55
@félázsiai 2llkedő: Az ego nem te vagy, ergo nem is az ego, hanem te kell szeress. Az ego csak egy felszerelés (mint a buvárruha), amivel átélheted ezt az illuziót, amit valóságnak nevezünk.
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.08.14 21:54:14
@röf: "Nem bántam volna, ha megemlíted az atomenergiában lévő potenciált, mint alaperőmű!"
Tudomásom szerint az uránkitermelés csúcsa 2020 környékén várható, így az sem valós alternatíva. Ráadásul, a fukusimai atomerőműbaleset rávilágított, hogy komoly veszélyforrást jelent. Nem véletlen, hogy a németek sorra állítják le az atomerőműveiket.
"Jut eszembe, nem emlékszel valami olyan históriára, hogy szóba került volna a magyar ivóvízbázis részleges külföldi tulajdonba adása...?"
Én Indiában hallottam ilyesmiről, hogy meg is történt, de aztán akkora lett a népharag (ott amúgy is komoly vízhiány van északon), hogy visszakoztak a magánosításban.
Tudomásom szerint az uránkitermelés csúcsa 2020 környékén várható, így az sem valós alternatíva. Ráadásul, a fukusimai atomerőműbaleset rávilágított, hogy komoly veszélyforrást jelent. Nem véletlen, hogy a németek sorra állítják le az atomerőműveiket.
"Jut eszembe, nem emlékszel valami olyan históriára, hogy szóba került volna a magyar ivóvízbázis részleges külföldi tulajdonba adása...?"
Én Indiában hallottam ilyesmiről, hogy meg is történt, de aztán akkora lett a népharag (ott amúgy is komoly vízhiány van északon), hogy visszakoztak a magánosításban.
A vízcsúcsról sokunknak leginkább az árvizek idején mért legnagyobb vízállás jut eszünkbe, pedig a víz is éppen úgy a jelenlegi gazdaságunk elengedhetetlen nyersanyagforrása, mint amilyen a fosszilis energiahordozók vagy nemesfémek. Bár elsőre meglepőnek hangzik, hogy a vizet…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.07.25 12:59:30
@zuulululu: Köszi a linket Máltáról. Mindazonáltal ebben a cikkben szereplő 56% nem a teljes elfogyasztott édesvízkészletre vonatkozik (aminek nagy része öntözésre megy el), hanem csak az ivóvízre, amit a háztartásokban használnak. Az általad idézett mondat előtt van egy másik fontos mondat: "... the quality of the groundwater is by the most part degraded by the increasing concentrations of nitrates from the downward movement of fertilizers and animal waste into the aquifer. The continually increasing salinity and high concentrations of nitrates have deteriorated the quality of water to a point that groundwater must be mixed with good quality desalinated water to meet drinking water quality standards supplied to our household taps." Vagyis a tengerből desztilálás után kinyert vízet keverik a mezőgazdaság által szennyezett talajvízzel nagyjából fele-fele arányban és ezt adják a háztartásokba a megfelelő minőség eléréséhez.
Egyetértek, hogy a népesség további növekedését meg kell állítani leginkább felvilágosítással és születésszabályozással. Majd egyszer erről is irok egy posztot.
Ami az ázsiai népek akár 50%-os elpusztulásának vizióját illeti: európai szemmel nagyon "jó" megoldásnak tűnhet ha a próbléma "magától" megoldodna, csakhogy az ember a túlélésért mindent meg fog tenni (az ázsiaiak is). Ezért aztán ha ott nagy baj van, akkor csak a népvándorlás fog felerősődni pl. Európába is, ami már aligha lelkesítő, mert meg fogja terhelni az EU amúgy is szakadozó szociális hálóját.
Egyetértek, hogy a népesség további növekedését meg kell állítani leginkább felvilágosítással és születésszabályozással. Majd egyszer erről is irok egy posztot.
Ami az ázsiai népek akár 50%-os elpusztulásának vizióját illeti: európai szemmel nagyon "jó" megoldásnak tűnhet ha a próbléma "magától" megoldodna, csakhogy az ember a túlélésért mindent meg fog tenni (az ázsiaiak is). Ezért aztán ha ott nagy baj van, akkor csak a népvándorlás fog felerősődni pl. Európába is, ami már aligha lelkesítő, mert meg fogja terhelni az EU amúgy is szakadozó szociális hálóját.
Nemrég jelent meg az index.hu portálon egy megemlékezés az amerikai Kereskedelmi Központ építésének 40. évfordulójának alkalmából. A cikk elég szűkszavú volt, a végén volt egy számomra meglepő kijelentéssel: "A tornyokat eleve úgy tervezték, hogy összeomláskor magukba…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.07.04 12:40:57
@mitmiért?: Sajnos sok magyar nem beszél idegen nyelveket, ezért próbáltam olyan magyar oldalt találni, ahol kellően jól megmagyarázzák a termit működését. Én csak a termittel kapcsolatos cikket olvastam el (ami szerintem nagyon jó, és szakember írta), így csak azt ajánlottam, az oldal többi cikkét nem. Egyébként aranyszabály, hogy nem az számít, hogy KI mondja, hanem hogy MIT mond. Ezért én nem tartom problématikusnak a hivatkozást, mert csak a termit kapcsán tettem meg.
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.07.23 09:34:15
@kethe: A mérnökök is emberek, akik tévedhetnek. Én is mérnök-közgazdász vagyok, és én is tévedtem már nemegyszer. A bejegyzés nem állítja határozottan, hogy mi történt (hiszen mindkét oldal verzióját bemutattam), csak kérdéseket tesz fel a végén, amit egyszerű paraszti ésszel fel lehet tenni, figyelembe véve a tényeket.
Az összeesküvéselméleteket sose szerettem, de csak azért nem hiszek el valamit, mert a hivatalban levő emberek állítják. Ismerjük azt a régi mondást, hogy a szentnek is maga felé hajlik a keze. Ha az egyik oldalon álló (kormánytól független) mérnököknek nem hiszünk, mert hiszen tévedhetnek, akkor miért kellene a kormány oldalán álló mérnököknek hinnünk, hiszen ők is ugyan úgy tévedhetnek. És a bejegyzésemben éppen azokra az ellentmondásokra próbáltam felhívni a figyelmet, amit az amerikai kormány állít. A történelem tele van olyan esetekkel, amikor a hatalmon lévő emberek erkölcstelen dolgot tettek, de azt másokra fogták (pl. a nácik a zsidó kisebbségekre). Utólag most már tudjuk, hogy az összeesküvéselmélet volt az igaz és a hatalmon levők verziója volt a hamis. Ha a nácikat csak egyszerű gonosz embereknek tartjuk, akkor csak egy fehér és fekete világképünk van, és éppen a lényeget nem értjük meg (lásd a Nyájszellem posztomban felsorolt pszihológiai kisérleteket, ami ellentmond fekete-fehér leegyszerűsített világképnek). Így aztán jobb, ha az ember nyitott szemmel jár és gondolkodik. Ez a bejegyzés éppen ezért készült el.
Az összeesküvéselméleteket sose szerettem, de csak azért nem hiszek el valamit, mert a hivatalban levő emberek állítják. Ismerjük azt a régi mondást, hogy a szentnek is maga felé hajlik a keze. Ha az egyik oldalon álló (kormánytól független) mérnököknek nem hiszünk, mert hiszen tévedhetnek, akkor miért kellene a kormány oldalán álló mérnököknek hinnünk, hiszen ők is ugyan úgy tévedhetnek. És a bejegyzésemben éppen azokra az ellentmondásokra próbáltam felhívni a figyelmet, amit az amerikai kormány állít. A történelem tele van olyan esetekkel, amikor a hatalmon lévő emberek erkölcstelen dolgot tettek, de azt másokra fogták (pl. a nácik a zsidó kisebbségekre). Utólag most már tudjuk, hogy az összeesküvéselmélet volt az igaz és a hatalmon levők verziója volt a hamis. Ha a nácikat csak egyszerű gonosz embereknek tartjuk, akkor csak egy fehér és fekete világképünk van, és éppen a lényeget nem értjük meg (lásd a Nyájszellem posztomban felsorolt pszihológiai kisérleteket, ami ellentmond fekete-fehér leegyszerűsített világképnek). Így aztán jobb, ha az ember nyitott szemmel jár és gondolkodik. Ez a bejegyzés éppen ezért készült el.
Nem igazán szeretnék elveszni a hazai politika mocsarában, de Orbán Viktor Wall Street Journal interjúja kapcsán (magyarul itt található beszámoló) szeretném az ott elhangzottakat a tényekkel szembeállítani. Miközben a kormányzati propaganda gőzerővel hirdeti a sikereket leginkább…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.07.21 09:55:38
@ccactus: Persze, szubjektív. Épen annyira, mint az MSZP-SZDSZ kormány "dübörög a gazdaság" és "pannon puma" szlogenjei.
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.07.21 21:55:39
@ccactus: Ha csak tisztán az adatokat nézzük, akkor valóban csökkent a GDP-hez képest az államadósság, de ez leginkább a mnyp. lenyúéása. A mnyp. államosítása pedig nem tekinthető megszorításnak, hiszen az nem a jelenben fejti ki a hatását, hanem a távoli jövőben (pár évtized múlva).
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.07.22 13:04:37
@ccactus: Ez most csak játék a szavakkal. Ha te ettől jobban érzed magad, akkor csak nevezd "megszorításnak". Abban legalább egyetértünk, hogy a mnyp. államosításának hatását a jelen mindennapjaiban az emberek nem érezték meg, így messze nem egyenértékű azzal, ha az állami kiadásokat fogta volna vissza, amit azonnal megéreztek volna az emberek a mindennapjaikban.
Mindegyre felröppenek a hírek az USA eljövendő olajkitermelésének múltat idéző nagyhatalmi státuszáról, ma éppen a portfólio.hu közölt egy rövid cikket, mely szerint az USA hamarosan kiszorítja az OPEC országait az olajpiacról. Mások meg egyenesen 50 dolláros olajárról…..
Amikor nem szeretjük a homoszexuálisokat, akkor valóban a keresztény erkölcs nevében beszélünk, vagy csak egy idejétmúlt hitrendszer foglyai vagyunk és még csak észre sem vesszük? Valóban a homoszexualitás Isten elleni vétek, ahogy oly sokan hivatkoznak a vallási tanokra…..
Anonymus: Gesta Hungarorum
A változás elutasítása, avagy az ismeretlentől való félelem
2013.07.07 22:36:05
Azt mondják, hogy minden félelem mögött a halálfélelem húzódik meg. De pontosan miért félünk a haláltól? Talán azért, mert túlságosan ismeretlen számunkra? Ahogy a Semmelweis Egyetem munkatársai rámutattak, a fiatalok túlzott félelme a haláltól a média által…..
Anonymus Gesta Hungarorum
2013.07.07 22:45:30
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"Innen indulj el másodszor is. Ha nem tudod összekapcsolni őket, akkor felesleges magyarázni."
Amíg magas lovon ülsz, addig valóban fölösleges magyarázkodnod. Az ilyen fajta lekezelés nem vezet sehova, és te sem leszel több.