Regisztráció Blogot indítok
Adatok
defaultXEX

0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hát ez is eljött, drága testvéreim a pixelimádatban. Majdnem tíz év alatt eljutottunk az ötszázadik (500!!!) Checkpoint-adásig (Miniket, Now-kat is beleszámolva, persze). Természetesen egy ilyen évfordulót közönséggel ünnepeltünk meg, külföldi tartózkodásom miatt jó előre felvettük az adást. Még…..
defaultXEX 2024.09.07 08:13:32
Nagyon szívesen meghallgatnék egy adást egy másik Kiss Lászlóval is, nevezetesen a csillagásszal.

www.youtube.com/@Kiss.Laszlo.csillagasz

Nagyon kedvelem az előadásmódját, a meglátásait és a kisugárzását, egészen biztos vagyok benne, hogy tudnátok közös témát találni. Akár valamelyik nagy sci-fi franchise, akár a sci-fi videójátékok nagy általánosságban, vagy komolyabb oldaláról megközelíteni a témát és egy kis tudományt vinni a sci-fi játékok világába.
Miközben vettünk fel más adásokat is, letudtunk egy kötelező kört: a Checkpoint Retrográd idei adását, vagyis szokásos éves visszatekintésünket arról, hogy mivel is játszottunk 10, 20, 30, és 40 éve. Meg 50. Sőt, 60. Akarom mondani, 70. Szokás szerint rövid piaci helyzetelemzés után menthetetlenül…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
defaultXEX 2022.08.22 19:50:17
Nem is tudom örültem e már valaha ennyire Mini-nek, nem számítottam rá, mert korábban mintha mondta volna Grath és Stöki is, hogy annyira nem jött be nekik.

Számora életem egyik legmaghatározóbb játékélménye volt a maga idejében. Egy évvel vagyunk az első személyi számítógépünk otthoni beüzemelése után, egy csodálatos új világ köszöntött éppen be a Pentiumnak köszönhetően. Hosszú küzdelem után sikerült a Windows 95-öt is feltelepíteni arra a személyi számítógépre, amelyre amúgy "természetesen" a tanuláshoz volt szükségünk. A kezdeti ezer irányba kapkodás után lassan lecsillapodtak a kedélyek, próbáltam olyan játékot találni, amelynek érdekelt a témája, és akkor a 2. világháború még egy vonzó, népszerű alternatívát jelentett. Az egyik barátom ajánlotta figyelmembe a Commandos című játékot...pontosabban nem is ajánlotta, hetek óta csak arról áradozott!

Később kölcsön adta a lemezt, izgatottan vágtam bele a kalandba, de felkészített rá, hogy egy pokolian nehéz játékmenetre számítsak, milliószor kell majd újra és újra betöltenem a mentett játékállást, ha nem vagyok elég türelmes és kapkodok. Mondanom sem kell, hogy első látásra beleszerettem a hangulatos, autentikus háborús helyszínekbe, a taktikázáshoz tökéletes izometrikus nézetbe, ahonnan jól lehet az ellenfelek látómezejével matekozni. Merthogy a Commandos soha nem volt "stratégiai" játék, sokkal inkább valós idejű taktikai játék. A helyszíneken kívül tetszettek a változatos egyedi képességekkel felruházott karakterek, a többféleképpen megoldható küldetések, de leginkább az addig soha nem látott újszerű játékmenet. Mivel kezdő játékosnak/PC felhasználónak számítottam, ezért alapból nem kezeltem még otthonosan az egeret és a billentyűzetet, ehhez jött hozzá az akkori játékok relatív nehézsége - a mai játékokhoz hasonlítva - amelyek mezőnyéből a Commandos még így is ki tudott emelkedni nehézségével. Türelem, taktikázás, lopakodás, precíz időzítés kellett a küldetések teljesítéséhez, még szerencse, hogy gimisként kellő mennyiségű szabadidővel rendelkeztem mindehhez.

Napok, hetek teltek el észrevétlenül - közben muszáj volt magamnak is kiíratni a lemezt, mivel vissza kellett adnom a kölcsönpéldányt - és élveztem minden percét a bitang nehéz kihívásnak. A még nehezebb kiegészítőt (Beyond the Call of Duty) követően elég nagy szerepe volt a két játéknak abban, hogy kitartó nyári munkával sikerüljön egy normális masinát összeraknom, ami alkalmas az érkező (szavakkal nem kifejezhető, mennyire) várva várt második rész futtatására.

A Commandos 2 - Men of Courage nem okozott csalódást, egy minden várakozást felülmúló, csodálatos játékot készített a spanyol Pyro Studios, sikerült minden téren felülmúlni, továbbfejleszteni, áramvonalasítani a nagy elődöt: a belső terek, az inventory használat, a négy irányban forgatható nézet, az eszközhasználat bővítése új szintre emelte a taktikázást. A Ryan közlegény megmentése vagy a Híd a Kwai folyón című filmek inspirálta pályák fan service volt a javából, de mind a 9 helyszín egy merőben eltérő, hangulatos WWII küldetéssel kényeztetett. Természetesen "Very Hard" nehézségi szinten és ahol lehetséges volt, ott halálos áldozatok nélkül.

Ezt az adást kivételesen most nem hallgatom meg, elteszem Karácsonyra, mert akkor lesz itt az ideje! Köszönöm! :-)
IDDQD Checkpoint 8x03: Westwood 2022.04.05 21:33:03
A harmadik évadban már vendégeskedett nálunk a kiváló Konnektor podcast alkotói közül kettő, most meghívtunk egy harmadikat is: Lusztig Zsoltot alias Warhawkot, akinek gémervilágbeli tájékozottságáról bárki meggyőződhetett, ha hallgatott pár adást a Konnektorból. Idő kérdése volt csak, hogy a…..
defaultXEX 2022.04.06 20:45:51
@DnP: Miből gondolod, hogy lecserélné a legjobb gamer podcastet a második legjobbra? Bár lehet bevállalja mindkettőt, hiszen neki köztudottan 36 órából állnak a napjai! :D
Nagyjából eltelt egy év, amióta legutóbb használtuk HP-t (már ha a lassan legendává nemesült Microsoft Éjszakákat nem számítjuk), szóval itt volt megint az ideje, mert nagyon szeretünk vele beszélgetni. Akár fps-ekről, akár a Resident Evil-szériáról, akár a Dreamcastról vagy a Call of Dutyról van…..
A negyedik évadban készítettünk már kétrészes adást, amikor átbeszéltük a teljes Zelda-korpuszt. Ezúttal hasonló a helyzet, mert most nem kisebb feladatra vállalkoztunk, mint arra, hogy összefoglaljuk minden idők Mario-játékait. Ez egy adásba nem fért volna bele, ezért ezúttal csak a franchise…..
defaultXEX 2020.11.15 19:23:44
@Fausto(tm): Nem arról van szó, hogy ez egy gyerekeknek szóló műsor lenne, eddig nem nagyon jutott eszembe, hogy a fiamnak megmutatnék egy adást, nem is nagyon értené, miről szól a nagy részük. Viszont pont ez a Mario/Nintendo téma nagyon érdekli, nem csak a mai címek, hanem YouTube-on is néz videókat a régebbi epizódok történetéről, fejlesztéséről. Nem sok mai 8 éves van aki Shigeru Miyamoto-ról kis történeteket mesél az apjának, maradjunk ennyiben. :-)
Tisztában vagyok vele, hogy ez nem irodalmi műsor, és általában magas színvonalat képvisel, a káromkodások is simán is beleférnek. De ez akkor is alpári volt, ilyet a haverokkal szoktunk esetleg a péntek esti sörözésnél, nem Mario podcastben.
A magyar gémersajtó nagy részét már feltérképeztük Checkpoint-adások formájában, de azért vannak még adósságaink a téren. Persze, a CoV és az 576 mindenekelőtt, de ezúttal egy kisebb és különösebb újságot vettünk elő, amiről már többször szó esett korábbi adásokban: a magyar GamePro. Ezt álnevek…..
defaultXEX 2020.03.17 14:17:38
@cse': Nem fogsz a kérdésedre választ kapni. Bármikor felmerül ez a téma, csak homályos célozgatások vannak... ha esetleg megindul egy beszélgetés erről, másnapra már kigyomlálják a cenzorok. Én sem tudom mi az oka, engem is érdekelt volna, de már feladtam. Tudod: aki nincs velünk, az nem is létezik! ;-)
defaultXEX 2020.03.17 15:04:58
@Stöki: nem tudtam az egyezségről, de akkor ez sok mindent megmagyaráz. A cenzúra kapcsán technikailag nem is az itteni blog felületetre, hanem a fb-csoportra gondoltam, ott indult legutóbb beszélgetés a témában a fizikai GS megszűnése kapcsán, de másnap reggelre eltűnt minden ezzel kapcsolatos hozzászólás.
Alapjában véve nem okoz álmatlanságot nálam a téma, talán soha nem is lettem volna kíváncsi, ha nem lett volna egy-két apró megjegyzés a korábbi adásokban is.
De abszolút megértem a helyzetet, nekem is vannak olyan ismerőseim, akikkel kapcsolatban inkább csak csendben maradok, ha szóba kerülnek.
defaultXEX 2020.03.26 19:02:35
@mazur: ezért is lenne jó egy Story magazin különszám a 90-es/2000-es évek magyar gémer sajtójáról, ahova minden ilyen mocsok beleférne.
Már el is képzeltem a címlapon néhány címet:
- Pokoli titkokat mesél a Kandó Koli volt portása
- Brutális, amit a kockák csináltak a Tóth Kocsma szilveszteri buliján
- Hihetetlen dolgokat akartak eltitkolni a Half-Life 2 sajtópéldányairól

A checkpoint ivászat nem lenne kedvem ellenére való, amellett persze, hogy mekkora hatalmas tutkóság is lenne egyben. De sajnos már jó ideje a migránslét rúlzik, elég ritkán járok arrafelé... a 10. szülinapi bulit megcélzom.
A napokban volt ötéves a Checkpoint, hiszen 2015. március 18-án indult el a podcastunk, de inkább egy másik évfordulót ünnepelnénk most a podcastban, már csak azért is, mert a mostani vírusparás időkben nehéz lenne máshogy rendesen megünnepelni. Szóval a Checkpoint (egyik) lelke, motorja, élő…..
Ugyan már jeleztem Facebookon is párszor, és adásokba is bemondtam, itt is szeretném meghirdetni, hogy pénteken élő felvétele lesz a Checkpointnak, vagyis közönség előtt, a közönséghez meg ti kelletek. Továbbegyenlő: gyertek el! A részletek: Helyszín: EPAM meetup terme (VIII. kerület, Bókay János…..
Köszönjük a türelmet, illetve reméljük, sikerült meghallgatni az év végi dömping minden adását, ezennel elindul a Checkpoint hatodik évada. Ahogy sejthető volt, idén is úgy indítunk, mint tavaly: végigvesszük, mire számítunk 2020-ban, illetve néhány tavalyi jóslatunkat is előrángattuk, hogy…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
defaultXEX 2019.09.29 20:02:17
@molnibalage: Nekem biztosan szükségem lesz jó párszáz körre, hogy egyáltalán megismerjem a rendszert, az MI-t, mert vagy 15 éve tuti nem játszottam Civilization-t, kivéve a táblás társasjátékot: az valami hihetetlenül szórakoztató!
Bár nincs nagy rálátásom a táblás játékválasztékra, de eddig az volt a legjobb, legösszetettebb játék, amihez szerencsém volt. Előnye, hogy nem igazán lehet csalni benne, hátránya, hogy nehéz társakat találni hozzá, akikkel türelmesen átvesszük a kb. 50 oldalas játékszabályt, megbeszéljük azokat a dolgokat, melyre nem kapunk belőle egyértelmű instrukciókat, amjd játszunk egy gyakorlókört. Ezzel el is ment vagy 10-12 óra, aztán jöhet maga a játék! :)

De visszatérve a videojátékra, én biztos sok-sok órára el fogok benne veszni PS-en, igazi különlegesség a jól megszokott zsánerek után. Abban azért bízom, hogy így 3 évvel a megjelenés után egy remélhetőleg "tökéletes" portot fogunk kapni, de majd meglátjuk! :)
Ha elég gyorsan olvasod ezt, talán még eléred a pár óra múlva kezdődő REC-et. Hogy mi a REC? A magyar esport retrós nyúlványa, a Retro Esport Competition, egy alulról szerveződő kezdeményezés, ami Wizard of Wor-, Mario Kart- és egyéb régijáték-versenyeket takar. A REC második évadját kezdte meg,…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Hát megvolt az idei E3, néhány kisebb meglepetéssel és baromi jó trailerekkel. A sokadik E3 volt, amit végigkövettünk (sajnos idén nem a helyszínről), de minden évben van pár játék, ami ugyanúgy fellelkesít minket, mint 14 éve, amikor először voltunk kint együtt a show-n. És persze idén is…..
IDDQD Checkpont 4x05: A Gamestar 2018.03.04 22:38:51
A PC ZED-adás után volt egy olyan felelőtlen ígéretünk, hogy lesznek még a magyar játéksajtó régi lapjaival foglalkozó adások. Nem is kellett sokáig várni a következőre, gyakorlatilag a múltkori sztorit folytatjuk, vagyis  a Gamestarról beszéltünk, ami ugye a PC ZED és a PC-X összeolvadásából…..
Sokszor beszélünk a videojáték-ipar üzleti oldaláról, de fennállásunk három éve alatt egyetlen dedikált adást sem szenteltünk ennek. Na majd most, ugyanis egyik előző évados vendégünk, Vigh Attila bejelentkezett, hogy szívesen beszélne erről, mi pedig örömmel az arcába toltuk a mikrofont...
defaultXEX 2018.02.23 11:09:04
@inframazsola: Köszönöm, szerencsére éppen december hónap folyamán rátaláltam és kimaxoltam az összes adást. Sajna youtube downloader-el kell maszekolni, de nah...kibírom, megéri. Az ujságíró egyébként Branyiczky Zoltán, a játékfejlesztő pedig Grőb Attila. Zolinak valóban párszor elég határozott véleménye van a dolgokról, de van abban valami jó, hogy nem mindig azt hallod, amit vársz vagy amit szeretnél. Színvonalában mindenképpen partiban van a Checkpoint-al, kár hogy ritkán vannak az adások.
@mbm: Igen, mindenképpen benne van a közeli tervekben, de maradt még majd' száz Spacebar (sci-fi) podcast, nagyon élvezem Chev, Morgi és Flash űrkocsmáját, jó ideig tart még eljutni az aktuális adásig
@-Szűcs Gyula-: meghallgattam már néhány adást és tényleg bátran ajánlható, viszont mostanában nem vagyok túl kurrens filmekben, ezért jóval a premier után szoktam csak megnézni. A múltkor azt hiszem az egyik adásban elspoilerezték, hogy Vader Luke apja...Szép volt srácok! :D

Köszönöm mindenkinek a tippeket!