Regisztráció Blogot indítok
Adatok
lejo1181

0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A csepeli fideszes városvezetés médiafőnöke, Ábel Attila alpolgármester (képünkön) csepeli HÉV-ügyben saját blogján badarságokat írt, és ráadásként a cikkében elkotyogta, hogy  a HÉV helyett. "a jövőben alacsony padlós gyorsvillamosok járnának. A villamosok átszállás…..
lejo1181 2016.09.14 12:30:16
@Válasszunk: Mi ez a zagyvaság?
A lámpákat elvileg könnyen vezérelhetnék a tömegközlekedési eszközök, de úgy tudom, hogy már a Nagy Lajos király útján is megszűntették ezt a lehetőséget az autósok érdekében. Persze meg lehet fogadni becs' szóra, hogy most kivételesen a tömegközlekedés élvezzen előnyöket, de nem tudom meddig tartható, hiszen most is a Duna-parti lobbi meg még ki tudja mi veszélyezteti a HÉV-et, ami ugyebár már szabályozás tekintetében is előnyöket élvez.
Akkor legyen tram-train... amit Kalsruhéban fejlesztettek ki a villamos és a vasút összekapcsolására. Ez most miért is releváns ebben a témában? Szerintem nem nagyon, a HÉV jelenleg egy városi gyorsvasút, védelemmel és emelt sebességgel, de városon kívül nem megy vasútvonalon. A tram-train meg városon belül villamos "jogokat kap". Most városon belül vagyunk, tehát mint villamos járna a csepeli tram-train, tehát ilyen szempontból mindegy, hogy villamosnak, vagy tram-train-nek nevezzük.
A HÉV üzeletág még csak most kerül átadásra a MÁV részére. De amúgy tényleg nagy buli erre hivatkozni, hogy a többi HÉV a MÁV-é, tehát most már sajnos nem lehet tenni semmit HÉV ügyben... Bár érdekes, mintha a teljes üzemet átadják, tehát a csepelit is a MÁV-nak. Na akkor ez most hogy lesz?
De egyszerű: maradjon a fővárosnál a HÉV, és akkor Budapesten élőknek megfelelően tudják fejleszteni. Jó nyilván ez politikailag nem lehetséges, de legalább meglátszik a politika és a köznép között viszony.
A tarifális dolgok problémájáról nem tudom miért írtál, hiszen állítólag a HÉV és a BKV járművei maradnak tarifaközösségben.
Magasperon megakadályozná más tömegközlekedési eszközökkel a kapcsolatot? Ez igaz a metróra is, de szerintem nem olyan óriási probléma. Bár Bécsben is van olyan HÉV, mely a városba érve a villamosvonalon közlekedik a belvárosig. Ott azért nem szoktak ilyen gondok lenni. Mindenesetre ha azt vesszük, hogy indokolt és kívánatos lenne már régen az Astoriáig történő meghosszabbítás a föld alatt, így szerintem nem is fontos, hogy villamosvonalakon közlekedjen. Főleg, ha azok kapacitása véges. Persze az rengeteg pénzbe kerülne.
Meg mintha azt írnád, hogy nagy szériában nem gyártanának HÉV szerelvényeket. Milyet szeretnél? Magaspadlósat, mint ami Münchenben van, vagy egy kicsit alacsonyabbat, mint ami Bécsben, és közös peronja van a metróval, vagy gyártsanak alacsonypadlós villamosokhoz hasonlót? "teljesen egyedi megoldás kevés szerelvénnyel" - Szerintem felsővezetékes gyorsvasútra annyi széria van világszerte, hogy valószínűleg inkább Te még életedben nem voltál Fejér megyei sárga buszon kívül más tömegközlekedési eszközön.
Én úgy tudom, hogy a csepeli HÉV kapacitása csak csúcsidőben van 90% felett (amikor zsúfoltság van), a többiben talán 30%. Szerintem nem lenne nehéz olyan biztosító berendezést és végállomásokat kialakítani, hogy a követési időt ne lehetne csökkenteni. Mondjuk ehhez valóban fejleszteni kellene, az meg pénzzel jár.
"Csakhogy villamosvonalat könnyen építesz többet, márpedig több villamosvonal együttes kapacitása több lehet, mint egyetlen HÉV vonalé! A kapacitás bővítése így viszont megoldható a terület jobb feltárása mellett."
Honnan veszed ezt a sok sületlenséget? Miért lehetne villamosvonalat könnyen építeni? Ha ez igaz lenne, már évek óta átjárna Csepelre a 3-as villamos a Gubacsi hídon keresztül... és még sorolhatnám a rengeteg meg nem valósított projektet.
Tehát mik ezek a fellegbe puffogtatott villamosvonalak, amelyeket könnyen meg lehet építeni? Talán a Galvani és a Gubacsi hídon keresztül építendő villamosvonalak? Galvani hídról mintha az utat a Határ út felé vezetnék, ahogy a Gubacsi hídról is. A villamosokat ennek megfelelően merre vezetnék? A belvárosba? És azt hogyan? Mert úgy tűnik, hogy csak a Soroksári út és a Mester utca a két lehetőség, az Üllői út tengelye már olyan messze van, mint maga a belváros, tehát az már felesleges kerülő lenne. Tehát Csepelről nincs sok lehetőség villamospálya vezetésére a belváros felé, mert egyszerűen a belváros felé csak a Kvassay híd vezet. A többi már kerülő. Tehát mondj valami konkrét útvonalat, eljutási időt a meghatározó közlekedési irányokba, és akkor talán lehet erről komolyan beszélni.
lejo1181 2016.09.15 09:49:13
@Válasszunk: Na, ez aztán most már teljes kavar. Nem sok értelmes okfejtés van, csak engem próbálsz hülyének beállítani.
Pl. ez egy jellemzően politikusi mondat, bár nyelvtanilag helytelenül:
"Ha máshogy nem tudják megoldani a kapacitás és politikai balhé lenne a váltásból akkor azt azért nem sok politikus vállalná, mert abba bele is lehet bukni."
Szóval kapacitás és politikai balhé lenne a váltásból? Milyen váltásból? Mi az a kapacitás balhé? :-) Ezek után az összes többi válasz is tényleg nagyon értékelhető...

OK. Akkor pl. a Wiener Lokalbahnt nevezhetjük tram-train-nek, amely városon belül mint villamos megy, vasúti pályán pedig vasútként. Ehhez egyedi járműflottát kell üzemeltetniük. Szerintem az inkább egyedi, mint az NDK-ban és még néhány helyen megtalálható a mostanihoz hasonló HÉV üzemünk, de akár a Bécsben is illetve német városokban megtalálható S-Bahn üzem. Ugyanígy Kalsruheban is elég egyedi járműveket állítottak be. Az egyik a vasúthoz közeli, egy áramnemű, egyszerűbb üzem, a másik a villamoshoz közelebb álló, vagy változtatható lépcsőmagasságú és kétáramnemű, kicsit bonyolultabb üzem. Tehát azt mondod, hogy az egyszerűbb szabályozottságú pályán közlekedő, egyáramnemű, magas padlós járművek helyett érdemesebb a vegyes szabályozottságú (hol közúti villamos, hol vasút), kétáramnemű üzemhez eltolódni.
Merthogy ha jól értem a Gubacsi hídon és Ferencváros MÁV állomáson keresztül Keleti pályaudvarra és Kelenföld állomásra gondoltál tram-train rendszerű járatokat. Szuper jó, csak erre írtam már én korábban is, hogy hatalmas kerülő a belváros felé. Merthogy ha jártál már a 150-es vasútvonalon, akkor láthatnád nap mint nap, hogy az utasok 80%-a leszáll Pesterzsébeten, és buszokkal mennek tovább a belváros felé és egyéb irányokba. Tehát nem nagyon hinném, hogy Csepelről a harántoló irány lenne a meghatározó. Tehát az említett tram-train vonal elég marginális igényeket elégítene, azért felesleges lenne néhány kétáramnemű, egyedi gyártású tram-train kocsit venni és a MÁV-nak vagy bárkinek azt fenntartani, stb.

A többire nem nagyon tudok reagálni, mert kihámozhatatlan, hogy mire gondolsz. Pl. hol lennének kettőnél több vágányú pályák? Csepelen? Soroksári úton? Nagykörúton? A 150-es vonalon? Nem kell szerinted új hídat bevonni, de bevonod a Gubacsi hídat, meg változatlan híd mellett elágazhatnak a gyorsvillamosok mindkét irányban... De hogy ezek konkrétan micsodák, milyen gyorsvillamosok és hová ágaznak el... Teljes zűrzavar a gondolatmenetben.
Megszületett a döntés, hogy ősszel megkezdik az évek óta halogatott 3-as metró felújítási munkálatait, viszont az ország legnagyobb forgalmú vasúti szakaszának három évre való kieséséről szinte semmit sem tudnak a fővárosi családok. Szaniszló Sándor, szocialista képviselő elmondása szerint a várható…..
Három autó ütközött össze péntek este a Barta Lajos út, Baross utca, Kinizsi Pál utcai csomópontban. A balesetben három felnőtt és egy gyermek sérült meg. Őket a több rohamkocsival kivonuló mentőszolgálat kórházba szállította. Állapotukról nincs pontos információnk, de a…..
Negyvenmilliárd forintnyi uniós keretet blokkolt az Európai Bizottság, a visszatartott pénz jelentős része, 14 milliárd forint a „természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítását” célzó Öveges-programmal kapcsolatos – tudta meg az Index. A híradóban elhangzottak szerint…..
Itt hamarosan Posta nyílik – hirdeti egy önkormányzati logóval ellátott szakadt molinó lassan két éve Havanna közepén a Barta Lajos utcában. A legutóbbi önkormányzati választás hajrájában a havannai körzet elvesztésétől tartó Ughy Attila polgármester nyilvánosan megígérte, hogy teljesíti az egyik…..
Az önkormányzat Képviselő-testülete elfogadta a kerület 2012. évi zárszámadásáról szóló rendeletet. Az előterjesztésből egyebek mellett egyértelműen kiderül, hogy tavaly 903 millió 504 ezer forinttal nőtt a kerület adóssága. A zárszámadási rendeletet minden évben az…..
Egyre több jel mutat arra, hogy a városvezetés feladta a kerületet. Ezt a vélekedést támasztja alá az a folyamat, amelynek eredményeként az elmúlt hetekben az új városvezetés által hozott kollégák sorra mondanak fel, és hagyják el a süllyedő hajót. Az elmúlt pár hétben…..
lejo1181 2013.06.21 19:46:47
@feherszilvi: Nem volt semmi gyanús ügy, nem is mondtak fel a dolgozók.
Csak Sallai urat küldték el.
Ahhoz viszont biztos volt közük az említett dolgozóknak.
A botrány kapcsán előkerült dokumentum bizonyítja a Magyar Narancs tegnapi számában megjelent állítást, amely szerint módszeresen szipkázzák ki a kerületi és a csepeli közpénzeket a Fideszhez köthető haveroknak és rokonoknak. A nagy port felkavart írásunkban tegnap…..
A XVIII. kerületi szocialisták a helyi városüzemeltető cég teljes menedzsmentjét menesztenék. Közel egy milliárdos veszteség okozásával, évi több tízmilliós vezetői fizetések érdemtelen kifizetésével, valamint arcpirítóan látványos mutyizással és évtizedes ivócimborák…..
lejo1181 2013.06.21 19:31:13
@József Rozsnyói: Az melyik épület? Miért hiányzik az uniós pénz?
lejo1181 2013.06.21 19:33:33
Ki az a Wermer? Én csak Wernert ismerek.

Elbukott a kötelező közzététel, maradnak a visszaélések?
Közbeszerzés
Marad a sokak által bírált, visszaélésekre leginkább lehetőséget adó gyakorlat a kis összegű közbeszerzési eljárások lebonyolításánál. Az egy évvel ezelőtt újrafogalmazott közbeszerzési törvényt a kormány a beszerzések gyorsítása és egyszerűsítése, valamint az – EU által sürgetett – átláthatóbbá tétele miatt módosítja. Az új paragrafusokat ma fogadja el az Országgyűlés.
A vita során azonban Ughy Attila fideszes képviselő javaslata alapján kivették azt a pontot, amely a 25 millió forintnál alacsonyabb összegűre becsült árubeszerzés vagy szolgáltatás vásárlásakor, valamint 150 millió forint alatti építkezések esetében biztosította volna a nagyobb átláthatóságot. Az eredeti kormányzati terv szerint ezeknél az ajánlatkérőnek a felhívás főbb adatait kötelezően közzé kellett volna tennie a saját vagy a Közbeszerzési Hatóság honlapján. Ehelyett ezután is az a gyakorlat marad, hogy az eljárás megindításához semmilyen hirdetményre nem lesz szükség, ahhoz elég lesz – az ajánlatkérő által kiválasztott – legalább három gazdasági szereplőnek írásban felhívást küldeni. Ők ezek alapján adhatnak majd ajánlatot. Bár kis összegű tenderekről van szó, az erre fordított források összessége egyáltalán nem mondható bagatellnek. A Közbeszerzési Hatóság 2012. évről készített összefoglalója szerint a nemzeti eljárásrendben a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárások során – beleértve a három ajánlattevős pályázatokat is – 104,32 milliárd forintról döntöttek, amely a közbeszerzések révén elköltött pénzek közel 34 százaléka volt.

Akkor ki fogja most ellenőrizni az önkormányzat közbeszerzéseit?
A 2012 nyarán megrendezett Labdarúgó EB idején a kerületi önkormányzat egy focisátrat állíttatott a korábbi piac terén. A több szempontból is érthetetlen és pazarló kezdeményezés - mellyel részletesen már korábban is foglalkoztunk (itt és itt) - kapcsán az ellenzék először…..
Tovább folytatódik a dr. Tóth és a TH18 kft. által sújtott társasház kálváriája. A mai napon ismét kikapcsolták a villanyt a társasház 30-as számú lépcsőházában. A ház neve lassan országosan ismertté válik. Lapunk mellett már országos napi és hetilapok is megírták a…..
lejo1181 2013.03.13 20:00:48
@forum: Lehet, hogy tud valamit a srác, mert úgy hallottam, hogy még mindig a TH18 a Csontváry 30-38 kezelője?
Munkahelyük elvesztésével megzsarolt emberek, pökhendi előljárók, értelmetlen, sokszor egymásnak ellentmondó utasítások, állandó megalázások jellemzik a XVIII. kerület polgármesteri hivatalában dolgozók mindennapjait. Egy, a langrétra legalacsonyabb fokán, az iktatóban…..
lejo1181 2013.02.20 20:12:39
@lolablau: mindenről a társasház jut eszébe? Ez már beteges.