Adatok
Hoffmann Lajos
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Csodálom, hogy senki sem figyelt fel arra a hírre, amely arról szólt, hogy elmaradt Szekszárdon egy több mint százfős lakodalom, mert a menyasszonyt az esküvő előtt őrizetbe vette a rendőrség. A rendőri nyilatkozat decensen csak annyit tárt a nyilvánosság elé, hogy "...nyomozást…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Repültek még- a 2. világháború kevésbé ismert vadászgépei
2014.01.11 07:00:00
A második világháború 6 éve alatt a vadászrepülőgépek rendkívüli fejlődésen mentek keresztül. 1939-ben még sok országban -köztük a Magyar Királyságban is- rendszerben álltak kétfedelű, nyitott kabinos vadászgépek. 1945-re már sorozatban gyártottak sugárhajtású gépeket, de a robbanómotoros…..
Hoffmann Lajos
2014.01.11 10:23:03
en.wikipedia.org/wiki/File:Jet_and_prop_provosts_arp.jpg
Ez csak egy példa a sugárhajtóművezésre, de úgy emlékszem, volt valami angol kéthajtóműves (utas)szállító is, amivel ugyanez történt.
Ez csak egy példa a sugárhajtóművezésre, de úgy emlékszem, volt valami angol kéthajtóműves (utas)szállító is, amivel ugyanez történt.
Hoffmann Lajos
2014.01.14 11:34:05
@proletair: Mást nem nagyon hagytak?! Hát...
A Provost farokrésze annyira jellegzetes, hogy ha egy törött gépből csak ennyi marad, akkor is halálbiztosan azonosítható. A Jet provost a kabin mögötti törzskerettől a gép végéig majdnem teljesen ugyanaz. Persze, az orra más lett, hiszen áramvonalasíthatták, és nem kellett alkalmazkodni az orrban lévő motorhoz, de még a fesztávja is csak 70 cm-rel (azaz gyakorlatilag a szárnytartályokkal) nagyobb, a szárnyfelületek közti különbség pedig 100 cm2.
Persze, nyilván nem nagyon találni másik olyan gépet a J-21-en kívül, ahol a sugaras változat sziluettjében ennyire hasonlított volna a légcsavarosra; csakhogy az eredeti kérdés nem ez volt.
A Jak-15-höz még annyit, hogy nemcsak fémlemezzel burkolták, hanem a farokkereket is gumi nélküli acélkerékre cserélték.
Turbolégcsavaros DC-3-ast a mai napig rendszerben tart a dél-afrikai légierő.
A Provost farokrésze annyira jellegzetes, hogy ha egy törött gépből csak ennyi marad, akkor is halálbiztosan azonosítható. A Jet provost a kabin mögötti törzskerettől a gép végéig majdnem teljesen ugyanaz. Persze, az orra más lett, hiszen áramvonalasíthatták, és nem kellett alkalmazkodni az orrban lévő motorhoz, de még a fesztávja is csak 70 cm-rel (azaz gyakorlatilag a szárnytartályokkal) nagyobb, a szárnyfelületek közti különbség pedig 100 cm2.
Persze, nyilván nem nagyon találni másik olyan gépet a J-21-en kívül, ahol a sugaras változat sziluettjében ennyire hasonlított volna a légcsavarosra; csakhogy az eredeti kérdés nem ez volt.
A Jak-15-höz még annyit, hogy nemcsak fémlemezzel burkolták, hanem a farokkereket is gumi nélküli acélkerékre cserélték.
Turbolégcsavaros DC-3-ast a mai napig rendszerben tart a dél-afrikai légierő.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az EU-ra többtízezer oroszt és ukránt, köztük többezer bűnözőt szabadítottunk rá magyar állampolgárként. A két legnagyobb ukrán maffiacsoport közül, amik ezzel foglalkoznak, a délinek Szekszárd (volt?) a székhelye, és ezen a nőn keresztül dolgoztak, aki persze szintén véresgennyesre kereste magát.
Nem lett esküvője. Szegény.