Adatok
-Sárga keramitkocka-
487 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Finta Béla 1970-ben készített felvételén a GYSEV 394,023 pályaszámú gőzmozdonnyal vontatott szerelvénye érkezik a kisvasút nagycenki végállomására, Kastély állomásra. A képen látható Banovits-féle villamos védjelzővel egy korábbi Heti archívban már foglalkoztunk.…..
A Foxrail az Aseája mögött két Dácsiával húzza hosszú vonatát Komáromon keresztül.
– Mozdonyról blog
..
Egyvágányú pályákon, a forgalmi helyzettől függően, a forgalmi vonalirányítónak a munkagrafikonba — a vonatkeresztezések és a vonatmegelőzések pontos kijelölése céljából — a vonatokat előre be kell rajzolnia (tervezés). Az automatikusan rajzolódó munkagrafikonon…..
A magyar vasút 1970-es évekbeli helyzetét bemutató film. Van benne régi Déli tele zöld Púposokkal, az első gyermekvasutas avatás, színes felvételek a Helikon expresszről, és még sok-sok érdekesség.
..
A magyar városok közül Budapest után Debrecen rendelkezik a legtöbb vasútállomással, illetve megállóhellyel.
1) Debrecen (nagyállomás)2) Debrecen-Csapókert3) Debrecen-Szabadságtelep4) Debrecen-Kondoros5) Tócóvölgy
Ha beszámítjuk a közigazgatásilag Debrecenhez tartozó, de a…..
A felvétel 1987-ben készült Békéscsabán.
(forrás: trotskee)
..
A kép csal: a vonat nem ilyen rövid, csak az átépített első vágány közepén van egy ív.
– Mozdonyról blog
..
A film második része némileg izgalmasabb az elsőnél, bemutatkozik a Béke daru, a gőzdaruk és a lipcsei EDK daruk is. Főszerepben Rákosrendező, de szerepet kapott többek közt Kelenföld és Komárom is. Teherkocsik kedvelőinek érdekesség a 11. perc végén feltűnő hűtőkocsik.…..
A Gyermekvasutat régen Úttörővasútnak (is) hívták, és egyes állomások is más neveket viseltek. Szépjuhászné régen Ságvári-liget névre hallgatott, Csillbércet Úttörővárosnak hívták, Virágvölgy állomása pedig az Előre nevet viselte...
Elkészült a MÁV-Nosztalgia legújabb mozdonya, az M40,114 pályaszámú mozdony. Az 1967-ben épített gép 2010-ben Székesfehérváron égett ki, azóta felújításra várt. 2014-ben épen maradt egységeit felhasználva a 112-es Púposból kinyert alkatrészekkel újították fel. A…..
Ha a fényjelző főlapján csak egy fény világít és az nem vörös színű, akkor ez azt jelzi, hogy a vonat elejével a jelzőhöz a vonatnál alkalmazható legnagyobb sebességgel szabad érkezni.A következő jelzőn várható jelzésre:— ennek az egy fénynek a színe, folyamatossága,…..
Az e heti oktatófilm ismét a pályafenntartási szakszolgálat munkájába enged betekintést. Az egyik jelenetben elkövetnek egy olyan hibát, amelyre az évtizedekkel korábban forgatott, és két hete itt is bemutatott Talpfacsere című oktatófilm külön felhívja a figyelmet.…..
A MÁV első, Domino 55 típusú váltó- és vágányfoglaltságot ellenőrző jelfogófüggéses biztosítóberendezésének első példányát 1962. december 11-én adták át a forgalomnak Vámosgyörkön. Három nappal később Magdolnaváros (ma Budapest-Angyalföld) berendezésének…..
A Börzsönyt egykoron szerteágazó kisvasúti hálózat szőtte át. Ebből mára csak kevés maradt meg, az egyes, szétszabdalt vonalrészek egymástól függetlenül, önálló vasútüzemekként működnek.
Most azonban megépül egy hiányzó szakasz Márianosztra és Nagyirtás között. A…..
Egy 325-ös sorozatú Mozdony gyorsvonatával Körmöcbányán, 1908-ban.(forrás: Arcanum)
..
Nógrádszakálnál kisiklott egy peage-forgalomban közlekedő szlovák tehervonat utolsó két, fedett teherkocsija. Személyi sérülés szerencsére ezúttal sem történt, de az anyagi kár jelentős.
A Losonc felől érkező vonatot a harmadik vágányra járatták be, ahonnan egyenes…..
Villamos mozdony üzembe helyezése
Villamos mozdony 25 kV-os áramkörét csak az arra felhatalmazott, villamos mozdonyvezetői vizsgával rendelkező személyek, a villamos mozdonyvezetők felügyelete alatt villamos mozdonyvezetői gyakorlatot teljesítők, a járműfenntartási telep…..
Magyarországon a vasúti villamos vontatás menetrend szerint először 15 kV feszültséggel indult meg, és csak később, fokozatosan tértek át a 25 kV-os rendszerre. Emiatt a V41 és V42 sorozatú mozdonyok, valamint az első 79 db V43-as mozdony főtranszformátora mind a két rendszerre…..
Két, Mk49-es vontatta szerelvény találkozik a Gyermekvasút Ságváriliget (Ma Szépjuhászné) állomásán.
..
Április 3-án, péntek hajnalban újraindul a menetrend szerinti vonatközlekedés a Déli pályaudvaron. A Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. ugyanis befejezi az alagutat övező támfal és rézsű ideiglenes helyreállítását.
Nagypéntekre elkészül az alagút kapuzatán és…..
Románia legnagyobb személyszállító magánvasútjának biztonsági tanúsítványát még március 16-án vonta vissza az ország közlekedési hatósága. A vállalat akkor ígéretet tett arra, hogy megpróbálja mihamarabb visszaszerezni engedélyét. Ez a hónap végére sikerült is,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A hír nem kamu, csupán az ön ismeretei hiányosak. 1998. végén Záhonyban valójában az M40,209 pályaszámú mozdonyt selejtezték, miután könyvelési okokból pályaszámot cserélt az M40,114-essel.
A rövid orr ütközéses sérülését az M40,209-es 1984. augusztus 10-én szenvedte el Tapolca állomáson. A mozdonyvezető egy rosszul értelmezett kézijelzésre megindulva engedély nélküli tolatási mozgást kezdett, mely során észlelte, hogy a 9. számú váltó részére helytelenül áll. Ekkor megállt, de az M40,209-es már a biztonsági határjelzőn kívülre került, ahol összeütközött a rendkívüli módon áthaladó 94530 számú tehervonattal. A tehervonatot az M62 175 pályaszámú mozdony továbbította.