Adatok
Diavoletto
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Miért jó az étkezőkocsi?
Az étkezőkocsi lényegében a vasúttal egyidős, hiszen természetes igény, hogy a hosszú utakon, amelyek jelentős része reggeli/ebéd/vacsoraidőre esik, lehessen éttermihez hasonló körülmények között étkezni, vagy legalább valami egyszerűbb harapnivalót, vagy italt venni.…..
Diavoletto
2017.05.10 15:26:02
@Ellátott utas: Az egyszeri utasnak ez se nem vigasz, se nem válasz, hogy mi volt előtte. Az utasellátó étkezőkocsijának állandó üressége az alkalmazottaknak is gyanús kellene már legyen. Ugyanis az általam leírtak rendszeresek.
A magyar közösségi közlekedés jelenlegi jegy- és bérletrendszerére nehéz kellően negatív kifejezéseket találni. Az csak az egyik dolog, hogy az értékesítés technológiája is csigalassan fejlődik (ld. budapesti e-jegyrendszer), ennél sokkal nagyobb baj, hogy az egész tarifarendszer logikája is elavult…..
A könyökén jönnek ki az orosz, meg kínai belsőkamerás videók? Azt hiszi, hogy mi már bunkókból sem tudjuk a nemzetközi átlagot hozni? Egy budapesti buszsofőr helyrebillenti a nemzeti büszkeségünket: mi is tudunk legalább olyan ökröket mutatni, mint a keleti…..
Urbanista
Milyen lenne a Rákóczi tengely 2x1 sávos autóforgalommal? Buszsáv, kerékpársáv, fasorok és széles járdák
2013.02.12 08:33:48
Forrás: homologue.hu
Alakulnak a Rákóczi tengely csomópontjai. A Ferenciek teréről már tudjuk, hogy fog kinézni hamarosan, az Astoria kaputérsége félig készen van és a BKK már a Baross térről is kidobott egy látványtervet nem is olyan rég:
Katt a…..
Diavoletto
2013.02.12 18:58:29
@Oszvald Zoltán: Értem én az autósokat is, én a munkámból sokat autózom, de éppen úgy sokat kerekezem is, s számomra az is fontos, hogy legyen elég kerékpársáv. Mikor autóval megyek, sajnos éppen ugyanúgy állok a dugóban, mintha egy sávval kevesebb lenne, s akkor elmennék másfele. Mert manapság ezt teszem, hiszen ismerem Budapestet, van egérút csak sokan nem használják az alternatívákat.
Balatoni idényben nekem bevált, hogy nem a csúcsban indulok neki péntek délután, hanem szombat hajnalban, s érkezni is jobb reggel, délelőtt, mint este. De ez már más téma. :)
Balatoni idényben nekem bevált, hogy nem a csúcsban indulok neki péntek délután, hanem szombat hajnalban, s érkezni is jobb reggel, délelőtt, mint este. De ez már más téma. :)
Diavoletto
2013.02.12 20:58:59
@Oszvald Zoltán:
A forgalom nagyon nagy így is, ezt valami módon csökkenteni kell. Komolyan rémisztő az az autóáradat, ami van. A belváros kellős közepén halad át annyi autó, amit szerintem csak cipőkanállal lehet oda bepréselni. Megoldást kell találni ami mindkét félnek jó. Dugódíj, egyik járdából lecsippenteni kerékpársávnak, lámpákat összehangolni, vagy a kereszteződéseket kizárólag aluljárósítani, s akkor folyamatos lenne a forgalom, nem lenne dugó, s akkor simán egy autósáv is elegendő lenne. A baj a sok lámpa, amik a semmit "engedik" el sok esetben, s a dugó csak nő. Kerékpárosnak sem jó, betekerni a gépet, majd megállni, s ezt csinálni egy kilométeren át minden lámpánál. Gyalogosokat aluljárós átkeléssel megszabadítani a felszíni gondoktól, a kereszteződéseket felszámolni (mint a vasútnál, az egyik alul megy, a keresztező felül).
A forgalom nagyon nagy így is, ezt valami módon csökkenteni kell. Komolyan rémisztő az az autóáradat, ami van. A belváros kellős közepén halad át annyi autó, amit szerintem csak cipőkanállal lehet oda bepréselni. Megoldást kell találni ami mindkét félnek jó. Dugódíj, egyik járdából lecsippenteni kerékpársávnak, lámpákat összehangolni, vagy a kereszteződéseket kizárólag aluljárósítani, s akkor folyamatos lenne a forgalom, nem lenne dugó, s akkor simán egy autósáv is elegendő lenne. A baj a sok lámpa, amik a semmit "engedik" el sok esetben, s a dugó csak nő. Kerékpárosnak sem jó, betekerni a gépet, majd megállni, s ezt csinálni egy kilométeren át minden lámpánál. Gyalogosokat aluljárós átkeléssel megszabadítani a felszíni gondoktól, a kereszteződéseket felszámolni (mint a vasútnál, az egyik alul megy, a keresztező felül).
Diavoletto
2013.02.12 21:35:40
@Kimura: Igen, ez a kép mindennapos, s hát egy autópályát úgy komplett bevezetni a belváros közepébe, nem a legjobb dolog. Kerülő utak kellenének, vagy amit már említettem.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Kiegészíteném annyival, hogy a magyar szakaszokon közlekedő nemzetközi vonatok (Utasellátós) étkezőkocsijai rettenetesek. De tényleg. Pl a Lehár Eurocity-n Bécsből indulva rendszeresen tapasztaltam, hogy felszállás után azt mondja a felszolgáló, hogy elfogyott a főtt étel, vagy nem is volt. Szendvics sincs, max kétféle chips, meg kóla, vagy kávé. De hogy arra nem képesek, hogy egy kávéfőzőt beszerezzenek, az a legszánalmasabb. Kértem egy cappuccinót, és egy tasakból beleborította a port a forró vízbe, majd átnyújtotta. Ehhez képest egy komplett kocsi áll rendelkezésre konyhával, étkezővel, bisztróval. Felháborító hogy ezt meg merik csinálni. Sokkal értelmesebb lenne ezekkel a paraméterekkel, egy (az ÖBB-n is használatos) gurulós kocsiról kínálni azt a kevés nyamvadt "portékát" amire most fenntartanak egy komplett vasúti kocsit, üldögélve unatkozó személyzettel.