Adatok
Arkansas
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az Indexen olvastam a tegnapi orosz repülőbalesetről. Szerencsére utasokat nem szállított a gép, de sajnos négyen így is meghaltak. A Tu-204-es túlfutott, nem tudott megállni a pályán, és kicsúszott a reptérről, egészen a kijevi autóútig száguldott tehetetlenül, ahol aztán…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
-Műszaki hiba plusz pilótahiba okozta a balesetet. A pilóták a géppel több száz méterrel később értek földet,a szükséges földet érési pont után. A sugárfordító(sugárfék,reverzer) rendszer pedig műszaki hiba miatt nem működött. A pilóták rögtön reverzre rakták a hajtóműveket,a rendszer azonban nem működött,így teljes gázt kapott a hajtómű. A vizsgálóbizottság utasította a Tupoljevet a Tu-204 típusú repülőgépek talajnyomás érzékelő rendszerének felülvizsgálatára,valamit a hajtóművet készítő Permi Hajtóműgyárat (Perm Aviadvigatyel) a PSZ-90 hajtóművek sugárfordítójának felülvizsgálatára.A gépek pilótáinak pedig kiadták,hogy ezentúl ne rögtön egy mozdulattal tegyék reverzbe a hajtóműveket a gázkarral,hanem vegyék alapgázra,tartsák ott,és csak utána kapcsolják be. Ha a reverzer visszajelző lámpa nem villan fel akkor pedig tegyék vissza alapgázra,és csak kerékfékkel fékezzenek,ha nincs elég hely startoljanak át. A talajnyomás érzékelők vizsgálatára azért van szükség mert ennek a rendszernek a jelzése alapján hozza meg a végleges döntést a mai repülőgépeknél a repülésvezérlő rendszer arról,hogy a sugárfék bekapcsolhat vagy nem kapcsolhat. Ha a rendszer kirugózottnak(vagyis már levegőben lévőnek) ítéli a futóműveket akkor letiltja a reverz működését,bármit tegyen a pilóta. Ha berugózottnak(földi,gurulási állapot az elemelkedésig) akkor pedig engedélyezi a reverzer használatát. A korábbi típusoknál volt lehetőség a reverzer használatára a levegőben is. Például a Tu-154-esen is. Mint ahogy például ezen a videón is láthatjuk,hogy még a levegőben bekapcsolják,0:39-től látszik:
www.youtube.com/watch?v=bFT0YO2CdM0
Azonban az USA-ban történt egy halálos katasztrófa,ami pontosan a reverzer levegőben,reptértől,leszállástól messze történő véletlen bekapcsolása miatt történt.Ezután minden gyártó úgy kezdte készíteni a gépeit,hogy a reverz üzemmódot csak a földön lehessen használni. A Tu-204-es balesetéhez hozzátartozik,hogy a személyzet 5-ször próbálta bekapcsolni a reverzert,de az nem reagált. Közben pedig a pályahossz pedig egyre csak fogyott alattuk. Majd átstartolás helyett,leállították a hajtóműveket. A többit már tudjuk,sajnos ez lett a vége amit a videón látunk. A becsapódásnál még mindig 190Km/h-val haladt a Tu-204-es.A hozzáértők szerint át kellett volna startolniuk. Sajnos mindig csak utólag könnyű okosnak lenni:( Nyugodjanak Békében!