Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Herbal

0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
"Jajj, ne már, megint egy nosztalgiavillamosos bejegyzés?" - kérdezheti az olvasó, és semmi jóval nem tudom bíztatni, mert igen, ez már megint egy nosztalgiavillamosos bejegyzés :) Már korábban is szemeztem a cseh főváros menetrend szerinti nosztalgiajáratával (akkor éppen 91-es számmal futott),…..
Herbal 2018.08.24 19:01:00
@nyelv-ész: Bizony van, a 611-es 1908-as építésű. De a 436-os és 1074-es sem sokkal marad le tőlük a maguk arcpirítóan hamvas 105 és 106 évükkel. :D
Múltkor a Pershingek kapcsán írtam arról, hogy milyen hálás dolog Szlovákiában mozdonyokat fényképezni, hiszen sokkal több színben léteznek, mint nagyrészt egyenfestésű itthoni kollégáik. Ez dízelfronton is így van, többek közt kedvenc Búváraimmal - belőlük ugyan nincs annyi fajta, mint a különböző…..
HamPLÓ Vonatok a Vág völgyében 2018.03.09 19:00:00
2017-ben felfedeztem magamnak a szlovák vonatokat, és újra felfedeztem magamnak a Vág felső völgyét. Annak idején különvonattal utaztam be egy részét, egy másik szakaszán pedig autóval hajtottam keresztül, és megmaradt bennem, hogy milyen szép hely, illetve hogy ide vissza kellene…..
HamPLÓ Vissza a Vissza a jövőbe 2018.01.04 07:00:00
Folytassuk az év első hetét hozott anyaggal! Captain Disillusion youtube-csatornája általában átverések,  trükkök és netes agyatlanságok kicsit mesterkélt stílusban, de alapjában véve szórakoztatóan előadott leleplezéséről szól, de nemrég a főszereplő/készítő átment…..
HamPLÓ Tűzvonalban, így utólag 2016.09.08 18:00:00
Az elmúlt hónapokban ismét végignéztem a Tűzvonalbant. Véletlenül bukkantunk rá nyaralás közben a Duna Worldön, a második résznél; hamar be is lett állítva a sorozatfelvétel. Érdekes volt "egy hajtásra" látni a teljes történetet, úgy, hogy nem kellett két rész közt egy…..
A múltkor elkezdtem, most itt a jubileumi kiadás befejezése. Ezúttal is elég tarka lett a kínálat: láthatunk építkezést, omlást, terelést és pótlást: Életképek - a jubileumi, 50. fejezet IV-V-VI.Újabb özönvíz, gödörrel a Fővám téren, csavargás a 3-as mentén, feltámadt…..
HamPLÓ Tanulóvillamosra várva 2015.04.02 20:00:00
Eredetileg úgy terveztem, hogy holnapra lesz új bejegyzés, de heveny átfutó dögrovás miatt szabadidőmet tegnap és tegnapelőtt is - bloggolás helyett - az adott pillanatban jóval perspektivikusabbnak tűnő pihenéssel töltöttem, úgyhogy most itt egy videó, hogy addig is legyen valami, amíg utólérem…..
Több bejegyzésben is lelkendeztem arról, hogy milyen gyönyörű Erfurt: itt, itt, és itt. Ehhez képest a belváros polgári részének főterén ezekbe a szobrokba botlottam: Még jó, hogy felismertem őket, mert különben azóta is arról mesélnék mindenkinek, hogy a helyiek teljesen…..
Herbal 2014.07.25 21:10:08
@Herbal: Pontosítás: de, Erfurtban van. Jobb lett volna előbb rákeresnem a KIKA székhelyére és utána kiírnom. :P
Április 14. óta nem jár a 17-es tuja, közműépítés miatt. Fog még ugyan villamos járni rajta a jövőben, a közlekedésbarátok mégis olyan búcsújárást csaptak a vonal mentén, mintha a Rákóczi úti vágányok megszüntetéséhez hasonló eseményről lett volna szó. A…..
Herbal 2014.04.25 15:50:18
@NAR: Tudomásom szerint a 86-osnak csak a déli oldalán lesznek változások, elviszik az amúgy is ideiglenes(nek gondolt) Függetlenségi parkból a végállomást, viszont itt kérdés, hogy mi lenne ideális megoldás a 86-os végállomásoztatásához. Mivel a Vízivárost (Fő utca) a 86-os szolgálja ki, és általában nem szokott igazán tömve közlekedni a busz Újbuda felé a Szerémi sornál (saját tapasztalat!), ez simán indokolja, hogy a Gellért térnél megfordulhatna a járat. Viszont a teret ismerve buszsofőr legyen az a talpán, aki megfordítja a buszt, ugyanis nincs hol. Sokkal értelmesebb lenne szerintem akkor már a Kopaszi gátig kivinni a 86-ost, és ha egyszer lesz a Műegyetem előtt villamos, akkor visszavágni a buszt mondjuk a Lánchídig, de akár átküldeni a Deákra.
HamPLÓ Első benyomások 2014.03.30 07:00:00
Figyelem! A következő bekezdések - nem csak nyomokban - véleményt tartalmaznak. Aki nem képes elviselni, hogy másnak is van olyanja, ráadásul alkalmasint más, mint az övé, az most kattintson a vissza gombra :) Mielőtt valaki azt hiszi, hogy a négyes metró rajongója lennék, el kell…..
Herbal 2014.03.30 18:08:40
Csak annyit tudok a metróhoz hozzátenni, ami itt már korábban is elhangzott: útvonalát tekintve (és így kvázi utasforgalmilag MÉG) nem feltétlenül a legszerencsésebb a "zöldmetró". Jelen állapotában úgy gondolom, a belváros közlekedésén javít egyedül (a Rákóczi teret pl. eddig csak a 4-6-os villamos szolgálta ki, pedig egy vásárcsarnok is található ott!), a mostani közlekedési átalakítás pedig még finoman szólva is féloldalas, javítást szerintem a második szakasz megépítése hozhat, de ezzel jelen állapot szerint várnunk kell legalább egy évtizedet.
Viszont építészetileg telitalálat. Nekem is a Bikás parkon található bálna jött be a legjobban, illetve a érdekes módon Újbuda-központ minimalista stílusa is tetszik. És ami még fontos, hogy nemcsak azért fontos a metró, mert gyorsan el lehet jutni vele A-ból B-be, hanem azért is, mert a hozzá kapcsolódó térrendezések feltornásszák a közeli ingatlanok árát, és ez indirekten a városnak is hasznos. Ezenfelül ki lehet váltani vele jónéhány buszt (még akkor is, ha csak lassan, kb. egy éven keresztül fog az lezajlani), ez pedig a levegőn is fog talán valamit javítani.
Egy szó mint száz, nem minden megoldással tudok egyetérteni, amit az M4-nél használtak, viszont alapvetően pozitív tapasztalataim vannak eddig. Most csak azt kell megnézni, hogy vizsgázik a rendszer holnap reggel, amikor a budaörsiek elözönlik a metrót.
Gyerekkorunkat tévés főcímzenék kísérték végig, és némelyikre talán nem csak azért emlékszünk, mert sokat hallottuk őket, hanem mert tényleg különlegesek voltak. Szerintem ilyen volt Dick Raaymakers (a.k.a. Kid Baltan) és Tom Dissevelt Song of the Second Moon című…..
Az idei év január hatodika az a nap, amikortól kezdve reggel fel lehet férni a Fehérvári úti villamosokra az Andor utcától befelé is, este pedig végre megy valami dél felé is, nem csak 19-esek, 49-esek és kocsiszíni menetek csattognak át Kelenföld kocsiszín felé a Körtéri…..
Herbal 2014.01.19 12:18:27
@Hamster: A négyes metró egy esetben fog valamit javítani a helyzeten szerintem: ha nyugat felé Budaörsig megnyújták. Kelet felé ugyanis nem lenne értelme a Pólusig meghosszabbítani, főleg ha a villamos kifizetődőbb lenne (márpedig az...), egyszerűen fajlagosan drága kiépíteni, és nem is lenne feltétlenül kiszolgálva rendesen Újpalota környéke.
Tényleg, küldtetek véleményt a BKK-nak az átszervezésekről? És ha igen, mit javasoltatok nekik?
Geoffrey Tribe 1969 nyarán járt (először) Budapesten, így Ab van Donselaarral ellentétben még a metró előtti idők budapesti tömegközlekedését is fotózhatta. És ez lényegi különbség: akkoriban ugyanis néhány éven belül nem csak a Rákóczi úti villamosvonalak szűntek meg, hanem az ezekre ráhordó…..
Gyerekkoromban viszonylag kevés kávéház és pub jött szembe az emberrel a budapesti utcákon, viszont annál több eszpresszó és bisztró. Sose tudtam, hogy színvonalilag vagy kínálatilag pontosan mit jelentettek ezek a megjelölések (vagy hogy jelentettek-e egyátalán valamit), úgyhogy…..
HamPLÓ Ezerötszázas - a villamos 2013.02.08 17:30:00
Az "Ezerötszázas" egy legenda. És most nem a Ladáról beszélek, bár érdekes (jellemző?) módon a bejegyzés tárgyául szolgáló villamostípusnak is van egy kicsi szovjet vonatkozása: a járművek beceneve "Rata" volt, az ország légterében akkoriban megjelenő szovjet vadászgépek (melyek közt valódi "Rata"…..
Herbal 2013.02.09 16:14:39
@pharmacyli: Hát sajnos a Thököly úti villamos úgy tűnik, ugyanúgy szünetel ideiglenesen, mint mondjuk a 43-as villamos a Nagytétényi úti, pedig annak már vagy harminc éve...

Én legalábbis úgy tudom, a Thököly úton azért szedték fel a síneket néhol, mert arra számítottak akkoriban, két-három éve, hogy hamarosan a négyes metrón száguldhatunk a Bosnyák térig. Viszont úgy tűnik, a második szakasszal együtt ködbe vész a 67-es villamos is... :/ Bár mondjuk az is igaz, hogy ha már újra kiépítik a síneket, akkor szerintem már tovább is kellene a pályát folytatni a Csömöri úton a Huszti úti lakótelepig, de lehetőleg inkább a Pólusig.
Herbal 2013.02.09 20:03:57
@Hamster: Köszönöm szépen, de nem sikerülhetett volna olyan kiváló összefoglaló oldal nélkül, mint az Elveszett sínek, amit fel is használtam. ^^