Adatok
Herbal
0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
"Jajj, ne már, megint egy nosztalgiavillamosos bejegyzés?" - kérdezheti az olvasó, és semmi jóval nem tudom bíztatni, mert igen, ez már megint egy nosztalgiavillamosos bejegyzés :)
Már korábban is szemeztem a cseh főváros menetrend szerinti nosztalgiajáratával (akkor éppen 91-es számmal futott),…..
Herbal
2018.08.24 19:01:00
@nyelv-ész: Bizony van, a 611-es 1908-as építésű. De a 436-os és 1074-es sem sokkal marad le tőlük a maguk arcpirítóan hamvas 105 és 106 évükkel. :D
Múltkor a Pershingek kapcsán írtam arról, hogy milyen hálás dolog Szlovákiában mozdonyokat fényképezni, hiszen sokkal több színben léteznek, mint nagyrészt egyenfestésű itthoni kollégáik. Ez dízelfronton is így van, többek közt kedvenc Búváraimmal - belőlük ugyan nincs annyi fajta, mint a különböző…..
2017-ben felfedeztem magamnak a szlovák vonatokat, és újra felfedeztem magamnak a Vág felső völgyét. Annak idején különvonattal utaztam be egy részét, egy másik szakaszán pedig autóval hajtottam keresztül, és megmaradt bennem, hogy milyen szép hely, illetve hogy ide vissza kellene…..
Folytassuk az év első hetét hozott anyaggal! Captain Disillusion youtube-csatornája általában átverések, trükkök és netes agyatlanságok kicsit mesterkélt stílusban, de alapjában véve szórakoztatóan előadott leleplezéséről szól, de nemrég a főszereplő/készítő átment…..
Herbal
2018.01.05 21:56:02
Az elmúlt hónapokban ismét végignéztem a Tűzvonalbant. Véletlenül bukkantunk rá nyaralás közben a Duna Worldön, a második résznél; hamar be is lett állítva a sorozatfelvétel. Érdekes volt "egy hajtásra" látni a teljes történetet, úgy, hogy nem kellett két rész közt egy…..
A múltkor elkezdtem, most itt a jubileumi kiadás befejezése. Ezúttal is elég tarka lett a kínálat: láthatunk építkezést, omlást, terelést és pótlást:
Életképek - a jubileumi, 50. fejezet IV-V-VI.Újabb özönvíz, gödörrel a Fővám téren, csavargás a 3-as mentén, feltámadt…..
Eredetileg úgy terveztem, hogy holnapra lesz új bejegyzés, de heveny átfutó dögrovás miatt szabadidőmet tegnap és tegnapelőtt is - bloggolás helyett - az adott pillanatban jóval perspektivikusabbnak tűnő pihenéssel töltöttem, úgyhogy most itt egy videó, hogy addig is legyen valami, amíg utólérem…..
Ha minden igaz, tizenpár órán belül megnyílik az 1-es villamos budai szakasza, ennek örömére álljon itt egy korábbi videó arról, amikor még februárban több síndöcögénnyel (ipari csörömpölő, hármas modernizált Tatra, Combino és egy kéttengelyes) a leendő végállomás…..
Herbal
2015.03.21 14:56:54
Én is sikeresen utaztam az elsőnek tervezett közforgalomban lévő villamossal (és csak azért nem a tényleges elsőn, mert az előtte lévő vilit az orrom előtt engedték el, és a bkv-sok sem voltak a helyzet magaslatán... -_-' ). Tényleg nagyon sivít az ívekben a Tatra, pedig nem annyira jellemző rájuk. Talán a vonalat CAF-ra tervezték már? Ha igen, akkor szerencsére nem kell olyan sokat várni arra, hogy ez orvosolva legyen, addig meg csak kibírjuk. De legalább már Óbudáról is eljuthatunk Újbudára Pest érintésével átszállás nélkül. ^^
És egy kis más: találtam egy térképészeti könyvben egy képet egy budapesti átszállójegyről. Azt szeretném megkérdezni, szerintetek mikori lehet ez a jegy? Mivel a könyv, amiben találtam, 1943-as, biztosan akkori vagy az előtti lehet, azonban a pontos időszakot sajnos nem tudtam meghatározni. Tud valaki bármilyen információt erről az átszállójegyről?
Kép: mercator.elte.hu/~herbal/bkv/Bszkrt_atszallojegy.JPG
És egy kis más: találtam egy térképészeti könyvben egy képet egy budapesti átszállójegyről. Azt szeretném megkérdezni, szerintetek mikori lehet ez a jegy? Mivel a könyv, amiben találtam, 1943-as, biztosan akkori vagy az előtti lehet, azonban a pontos időszakot sajnos nem tudtam meghatározni. Tud valaki bármilyen információt erről az átszállójegyről?
Kép: mercator.elte.hu/~herbal/bkv/Bszkrt_atszallojegy.JPG
És itt a múltkor elkezdett visszatekintés utolsó oldala, képekkel, újdonságokkal, videókkal és némi morgolódással. Azért remélem, tetszik :)
Budapesti életképek, 49. rész, harmadik fejezet Az 1-es villamos északi része felújítás után, csavargás a 2624-gyel, Ferenciek tere,…..
Több bejegyzésben is lelkendeztem arról, hogy milyen gyönyörű Erfurt: itt, itt, és itt. Ehhez képest a belváros polgári részének főterén ezekbe a szobrokba botlottam:
Még jó, hogy felismertem őket, mert különben azóta is arról mesélnék mindenkinek, hogy a helyiek teljesen beleőrültek a modern ún.…..
Herbal
2014.07.25 21:10:08
@Herbal: Pontosítás: de, Erfurtban van. Jobb lett volna előbb rákeresnem a KIKA székhelyére és utána kiírnom. :P
Április 14. óta nem jár a 17-es tuja, közműépítés miatt. Fog még ugyan villamos járni rajta a jövőben, a közlekedésbarátok mégis olyan búcsújárást csaptak a vonal mentén, mintha a Rákóczi úti vágányok megszüntetéséhez hasonló eseményről lett volna szó.
A…..
Herbal
2014.04.25 15:50:18
@NAR: Tudomásom szerint a 86-osnak csak a déli oldalán lesznek változások, elviszik az amúgy is ideiglenes(nek gondolt) Függetlenségi parkból a végállomást, viszont itt kérdés, hogy mi lenne ideális megoldás a 86-os végállomásoztatásához. Mivel a Vízivárost (Fő utca) a 86-os szolgálja ki, és általában nem szokott igazán tömve közlekedni a busz Újbuda felé a Szerémi sornál (saját tapasztalat!), ez simán indokolja, hogy a Gellért térnél megfordulhatna a járat. Viszont a teret ismerve buszsofőr legyen az a talpán, aki megfordítja a buszt, ugyanis nincs hol. Sokkal értelmesebb lenne szerintem akkor már a Kopaszi gátig kivinni a 86-ost, és ha egyszer lesz a Műegyetem előtt villamos, akkor visszavágni a buszt mondjuk a Lánchídig, de akár átküldeni a Deákra.
Figyelem! A következő bekezdések - nem csak nyomokban - véleményt tartalmaznak. Aki nem képes elviselni, hogy másnak is van olyanja, ráadásul alkalmasint más, mint az övé, az most kattintson a vissza gombra :)
Mielőtt valaki azt hiszi, hogy a négyes metró rajongója lennék, el kell…..
Gyerekkorunkat tévés főcímzenék kísérték végig, és némelyikre talán nem csak azért emlékszünk, mert sokat hallottuk őket, hanem mert tényleg különlegesek voltak. Szerintem ilyen volt Dick Raaymakers (a.k.a. Kid Baltan) és Tom Dissevelt Song of the Second Moon című nótája:
A fentebbi videó…..
Herbal
2014.01.29 17:33:33
Herbal
2014.01.29 17:35:09
Az idei év január hatodika az a nap, amikortól kezdve reggel fel lehet férni a Fehérvári úti villamosokra az Andor utcától befelé is, este pedig végre megy valami dél felé is, nem csak 19-esek, 49-esek és kocsiszíni menetek csattognak át Kelenföld kocsiszín felé a Körtéri…..
Herbal
2014.01.19 12:18:27
@Hamster: A négyes metró egy esetben fog valamit javítani a helyzeten szerintem: ha nyugat felé Budaörsig megnyújták. Kelet felé ugyanis nem lenne értelme a Pólusig meghosszabbítani, főleg ha a villamos kifizetődőbb lenne (márpedig az...), egyszerűen fajlagosan drága kiépíteni, és nem is lenne feltétlenül kiszolgálva rendesen Újpalota környéke.
Tényleg, küldtetek véleményt a BKK-nak az átszervezésekről? És ha igen, mit javasoltatok nekik?
Tényleg, küldtetek véleményt a BKK-nak az átszervezésekről? És ha igen, mit javasoltatok nekik?
Geoffrey Tribe 1969 nyarán járt (először) Budapesten, így Ab van Donselaarral ellentétben még a metró előtti idők budapesti tömegközlekedését is fotózhatta. És ez lényegi különbség: akkoriban ugyanis néhány éven belül nem csak a Rákóczi úti villamosvonalak szűntek meg, hanem az ezekre ráhordó…..
Gyerekkoromban viszonylag kevés kávéház és pub jött szembe az emberrel a budapesti utcákon, viszont annál több eszpresszó és bisztró. Sose tudtam, hogy színvonalilag vagy kínálatilag pontosan mit jelentettek ezek a megjelölések (vagy hogy jelentettek-e egyátalán valamit), úgyhogy…..
Az "Ezerötszázas" egy legenda. És most nem a Ladáról beszélek, bár érdekes (jellemző?) módon a bejegyzés tárgyául szolgáló villamostípusnak is van egy kicsi szovjet vonatkozása: a járművek beceneve "Rata" volt, az ország légterében akkoriban megjelenő szovjet vadászgépek (melyek közt valódi "Rata"…..
Herbal
2013.02.09 16:14:39
@pharmacyli: Hát sajnos a Thököly úti villamos úgy tűnik, ugyanúgy szünetel ideiglenesen, mint mondjuk a 43-as villamos a Nagytétényi úti, pedig annak már vagy harminc éve...
Én legalábbis úgy tudom, a Thököly úton azért szedték fel a síneket néhol, mert arra számítottak akkoriban, két-három éve, hogy hamarosan a négyes metrón száguldhatunk a Bosnyák térig. Viszont úgy tűnik, a második szakasszal együtt ködbe vész a 67-es villamos is... :/ Bár mondjuk az is igaz, hogy ha már újra kiépítik a síneket, akkor szerintem már tovább is kellene a pályát folytatni a Csömöri úton a Huszti úti lakótelepig, de lehetőleg inkább a Pólusig.
Én legalábbis úgy tudom, a Thököly úton azért szedték fel a síneket néhol, mert arra számítottak akkoriban, két-három éve, hogy hamarosan a négyes metrón száguldhatunk a Bosnyák térig. Viszont úgy tűnik, a második szakasszal együtt ködbe vész a 67-es villamos is... :/ Bár mondjuk az is igaz, hogy ha már újra kiépítik a síneket, akkor szerintem már tovább is kellene a pályát folytatni a Csömöri úton a Huszti úti lakótelepig, de lehetőleg inkább a Pólusig.
Herbal
2013.02.09 20:03:57
@Hamster: Köszönöm szépen, de nem sikerülhetett volna olyan kiváló összefoglaló oldal nélkül, mint az Elveszett sínek, amit fel is használtam. ^^
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz