Regisztráció Blogot indítok
Adatok
junkie

0 bejegyzést írt és 48 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Állandó a vita, bemelegíteni álló helyzetben vagy elindulni? Mi a jobb a motornak és mi a jobb a környezetnek? És a pénztárcánknak? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
junkie 2012.02.16 07:59:41
@Professzore: honnan tekinthető üzemmelegnek egy (korszerű) dízel, illetőleg egy benzinmotor?

Amikor a hűtővíz ÉS az olaj hőmérséklete is eléri az üzemi hőfokot. Előbbire van műszer minden autón, utóbbira csak nagyon kevésben. Azt tudni kell, hogy az olaj nagyságrendekkel lassabban melegszik, mint a víz, tehát amikor a víz már 80-90 fokos, az olaj még csak 50-60-nál jár. Továbbá az olaj üzemi hőmérséklete nagyobb, mint a vízé: 100-120 fok közötti.
Városi közlekedésben, pláne télen nagyon nagyon lassan melegszik a motor: ez a 30-40-50-es tempó a mai 80-100-150 lóerős motoroknak nem terhelés, hacsak nem parkettagázzal közlekedsz.
Hogyan drágul az olcsónak hirdetett jogosítvány, miért kötelező a pótóra, és miért fontos, hogy elnyerjük a vizsgabiztos bizalmát? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Pár napja kezdtem egy sorozatot továbbtanulási tudnivalókról. Az első részben megbeszéltük, hogy mi az a felsőoktatási intézmény. A mai rész arról szól, hogy ha valaki informatikus óhajt lenni, akkor még nem mondott semmit. Kell-e diploma az informatikusi léthez? Egyetlen esetben…..
junkie 2012.02.11 09:05:40
"Ezek közül a felsőoktatás "programozó" szakjain végzők kapnak diplomát, de mindegyik munka remekül űzhető diploma nélkül is."

Ja, amennyiben az életcélod, hogy 150 bruttót keress és közben sötétben tapogatózva gányolj össze minden szart...

Az egyetemen rengeteg absztrakt, elméleti ismerethez jutsz, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy _mérnöki_ gondolkodással, szemlélettel tudj hozzáállni feladatokhoz, és képes legyél más, nálad sokkal okosabb emberek programkódját átlátni, megérteni, használni, és továbbfejleszteni. Az, hogy megtanulsz egy konkrét nyelvet használni, még nem programozás. Az, hogy egy kód működik, még nem szoftver. A programfejlesztésnek olyan aspektusai is léteznek, amik ha nem jársz egyetemre, nem fogsz megérteni soha, és nem leszel képes egy hello world szintű alkalmazásnál bonyolultabbat írni soha.

Ha elvégzed az egyetemet, és lesz diplomád, attól még nem leszel programozó. Nem tanultál semmit olyan szinten, hogy bármiben is azonnal profi legyél. De az évek alatt belédverték a mérnöki gondolkodást, és bármilyen irányban indulsz el, hatványozottan könnyebb dolgod lesz, mintha nem rendelkeznél ezekkel a háttérismeretekkel. És sokkal többre fogod vinni, mert képes leszel továbblépni a helloworld szintről, és nem fog gondot okozni tizedik, huszadik programnyelv szintaktikájának elsajátítása sem, mert nem programkódban gondolkodsz, hanem patternekben és algoritmusokban, és a megvalósítás csak csuklógyakorlat, a tervezés lesz az igazi teljesítmény.

Mesélhetnék arról, hogy milyen szoftver jön ki az én kezem alól, és milyen a kollégáim keze alól, akik hasonlóan vélekednek, mint te: minek a diploma ő is tud programozni. Ja, valóban, amit megír, az kívülről ugyanúgy működik, mint amit én megírok. Különbség az, hogy az övé tele van biztonsági réssel és egy csuklómozdulattal szétborítom, és amikor mutatom neki, hogy miért nem jó amit csinált, csak néz, és nem érti, hogy az miért baj. Amit én csinálok, azt úgy csinálom, hogy a többiek örömmel nyúlnak hozzá, mert átlátható, logikus, és rugalmasan újrafelhasználható. Amit ők írnak, az mind egyszerhasználatos, tele van beleégetett paraméterekkel és pár hónap után már saját maguk sem tudnak hozzányúlni, pláne nem másik ember, és ha hasonló megoldás kell később máshova, újra kell írni az egészet nulláról.

Na ez a különbség a diplomás és a nem diplomás szoftverfejlesztés között. Meg a fizetés, de az a színvonallal jár. Gányolás = kis fizetés, mérnöki munka = nagy fizetés. Ennyi.
„Nincs semmi dráma, se megcsalás, se vita… csak ez a hülye féltékenység, amit könnyed érdeklődésbe csomagol” - a srác csaja valószínűleg Gestapo ősökkel dicsekedhet, mert elég tisztességesen kifaggatta szegényt. Egyelőre döntetlen az állás, de kevés…..
autózz! Vinné a bank az autómat 2012.01.14 08:42:00
Gabriella helyzete nem egyedi, a svájci frank alapú autóhitelekkel sokan elúsztak az utóbbi években. Különösen nagy gondot jelent az ilyesmi akkor, ha valakinek munkaeszköze is egyben a kocsi és azzal keresi a kenyerét. Közületek van, aki hasonló szituációba sodródott? Ti mit…..
Kutatni jó, felfedezni még jobb. Soha nem feledem, amikor nagyapámék poros, tolnai padlásán retkes zsákokat bontogattam, húsz-harmincéves Autó-Motorok után kutatva. Van, aki hozzám hasonlóan csak gyermekként régészkedett, de akad, aki felnőttként is átélheti a csodás…..
Leesett a hó, emberes mínuszok vannak, a sajtó úgy csinál, mintha természeti katasztrófa lenne, pedig a bal herémet tenném rá, hogy volt már ilyen máskor is. Mármint hó, csak rövid az emlékezet. Speckó MBK Boosterrel könnyű 1995-től három telet nyomtam le motoros futárként,…..
TComment Így vesz autót a nepper 2012.01.24 06:33:35
Elméletben mindenki tud autót venni, de gyakorlatban pár apróság miatt képesek otthagyni egy ilyen remek vételt. Szerencsére nekem. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
junkie 2012.01.24 09:58:54
@Kurgan: az én tanácsom: kerüld el a neppereket és a kereskedéseket jó messzire. Egy "magánszemély" nem fogja megcsináltatni az autóját eladás előtt, ott azt kapsz, amit látsz. Az eladás előtti "feljavítás" a kereskedők sajátsága.
junkie 2012.01.24 10:03:53
@Kurgan: meg még valami, amit szoktak is mondogatni, és teljességgel igaz, hogy "állapotot" veszünk, nem "történetet". Lehet kérdezni előéletről, de a lényeget úgyis mindig elhallgatják, vagy elferdítik, szóval amit hallasz, azt maximum tájékoztató jellegű információként fogadd el.
junkie 2012.01.24 11:25:26
@MAFVM: Nem a folyamatos karbantartásról (hiányáról) van szó, hanem az eladás előtti kozmetikázásról, hogy jobban nézzen ki, mint ami. Ilyet csak a kereskedők csinálnak, a legtöbb normális ember ha tudja, hogy eladja az autót, már inkább nem költ rá semmit, a legtöbb még csak le se mossa az utólsó hónapban, nehogy még azt az 500 forintot is "bukja". Ezért ha megnézel egy ilyen autót, látni fogod, ha baja van, nem lesz 2mm-nyi szilikon a gumikon, nem lesz 3 napos festés a küszöb sarkán, ami 2 hét múlva átrohad, nem lesz kimosott motortér, hogy ne lásd az olajfolyást. Vitatkozni fog veled, ha rámutatsz a hibákra, de nem jellemzően nem fog tíz-százezreket költeni az autóra eladás előtt.
Biztos vannak kivételek, de ahogy a kereskedőkre inkább az átbaszás és a kozmetikázás a jellemző, úgy az átlag emberre az amit leírtam.
Autópályán jön a külföldi tőke, majd az országutak kátyúiban elfolyik a pénz. Ön hol bukdácsol? Mai cikkünk blogposztja...
junkie 2012.01.16 15:58:55
@Shadowbull: Mert itt még vagyok valaki, kinn csak egy koszos cigánynak néznének, aki biztos lopni ment oda.
Ezt is külön köszönöm a külföldre járó, vagy települt honfitársaknak, hogy ilyen képet alakítottak ki a magyarokról.
junkie 2012.01.16 16:15:44
@mifolyikittgyöngyösön??: Ez viszont már eléggé OFF lett.

Ami tény, hogy Magyarországon rengeteg pénzből rettentően szarok az utak, és ilyen (és sok más) tekintetben (is) a "szomszéd fűje" objektív mércével is zöldebb.
A Homárnak egyet kell értenie DD-vel, ez minden idők eddigi legpofátlanabb Facebook-promóciós megoldása. Az ittas állapotba került vendégeket a helyszínen felkínált laptopon beléptetik Facebook-profiljukba, majd a kolléganő szétlájkolja az összes kapcsolódó szervezetet és…..
 Úgy hírlik, jövőre alapjaiban változik meg az autópálya-használat fizetésének rendszere. És az a kép, ami kibontakozik előttünk, több mint rémisztő... Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Végre átlendültem a mélyponton. Teszek rá, hogy ismét feltörték a Suzukimat. Ehhez megfelelő előzményekre volt szükség, és azokból nem is volt hiány: a tizenhárom év alatt összesen négyszer nyúltak bele, háromszor a házunk előtt. A pontos okokat ugyan továbbra sem ismerem,…..
Legutóbbi posztunkról nekem is eszembe jutott, hogy az én autómat is törték már össze többször egymás után, de ott olyan sima ügymenet volt, hogy nincs mit írni róla. Péter két esete közül sajnos egyik sem volt ilyen, elég hosszadalmas eljárásokat kellett végigvinniük.…..
Sokan nem tudják, vagy elfelejtik, hogy a robogók, vagy bármilyen segédmotorkerékpárok használata kötelez bizonyos szabályok betartására. Nem csak a sisakról és az SMKP (újabban M) vagy B kategóriás jogosítványról van szó, hanem arról, hogy ez a járműkategória maximum…..
junkie 2011.10.12 08:06:24
@_HD_: a gyári sebességlimitert tesztelik, nem a valós végsebességet. a Limiternek be kell szabályoznia X km/h sebességnél, az pedig nem légellenállásfüggő.
Nálunk ugye nincs limiter a robogókban, illetve nem kötelező.

Egyébként nekem 4 ütemű 50-esem van, full gyári, semmi módosítás, óra szerint 75-öt megy, de őszintén szólva nincs szívem még 60-nal se menni vele, 50 körül szoktam poroszkálni, semmi kedvem évente motort generálozni...
Egy ilyen szép állapotú, szemlátomást molesztálatlan - semmi bólogató kutyus, kisipari hőmérő, kínai piacos rádiómagnó, illetve "Kuka utas vésd az észbe..." matrica - Skoda 1000MB-nek mindenképp itt lenne a helye a blogon. Ez a példány azonban duplán érdekes,…..
Ez nem összeesküvés-elmélet, ezek tények, amelyek gazdasági alapúak. 2050-ben csodákat látunk majd az autóbontókban. Mai cikkünk blogposztja...
junkie 2011.09.20 09:25:35
Szerintem az autókat cserélgetni (újat vesz, elad, újat vesz, elad..) a létező legrosszabb, és legdrágább megoldás.

Tegyük fel, hogy egy átlagpolgár 20 ezret megy egy évben (akkor már sokat mondtam, én átlagpolgár vagyok, de nem mindig jött össze a 10 ezer sem, a parkoló a ház előtt tele van autókkal amikkel havonta 1x mennek valahova). Szóval legyen 20 ezer. Tegyük fel, hogy egy új autó "élettartama" 200 ezer (ami megint hülyeség, ha egy autót normálisan használnak és karbantartják, akkor 200 ezernél még szalon állapotú). Az akkor 10 év. 10 év alatt mennyi az értékcsökkenése egy autónak? 90%? 5 millióért veszel pl. egy Skoda Octavia-t újonnan, 10 évesen, 200 ezer kilóméterrel mennyit ér? 600e? 700e? Buktál 10 év alatt 4.5 milliót. Dilemma: vegyél-e újat 4.5 millió ráfizetéssel, vagy hagyd meg a régit, és azt a 4.5 milliót költsd rá a következő években.
Ha engem kérdeztek, szerintem 4.5 millióból egy autót fenn lehet tartani a veteránkorig. Kopó alkatrészek, olajcserék, stb nem számolva, mert azt az új autón is meg kell tenni.
És akkor ez csak 1 csere, mi lesz 10 év múlva, amikor megint cserélni kéne (a cikk szerint) a most új autót? Ismét 4.5 millió bukta. Az már 9 milló forint karbantartási keret 20 évre. Abból kétszer-háromszor-négyszer az utolsó csavarig fel lehet újítani egy autót, kasztnit, fényezést beleértve.

Lehet azt mondani, hogy az új autó az mégiscsak új autó. Ezt aláírom, megvan a varázsa. De gazdaságilag a lehető legrosszabb döntés állandóan új autóval járkálni és 5-10 évente cserélgenti. Aki pedig azt mondja, hogy márpedig ez éri meg jobban, az áldozatául esett az autógyárak marketingjének.

Persze azt is nehéz felfogni, hogy a karbantartásra költeni kell, az új autónál meg nem, látszólag. Az új autónál az értékcsökkenés "kerül pénzbe", amit nem látsz folyamatában, a régebbi autó javít(tat)ása és alkatrészei pedig azonnal látható, kézzel fogaható költség. Tessék benézni a kulisszák mögé, és kiszámolni, mennyibe kerül havonta az új autó! (vételár-aktuális érték)/hónapok száma! Na ennyit költhetnél egy régebbi autó karbantartására havonta, még csak akkor lennél nullszaldós. Ha nem kell ennyit költeni, akkor már nem éri meg az új autó.
Naiv ügyfél azt gondolta, ha valamilyen időpontot egyeztet a futár céggel, akkor azt a kiszállításnál is figyelembe veszik. Tévedett, csomag pedig - többszöri telefonálgatás, egyeztetés után is - ment vissza a feladóhoz. DHL futárszolgálat magyar módra.Egyik délután egy DHL-es…..
junkie 2011.08.09 17:07:53
A DHL-lel ugyanezt a kálváriát jártam én is végig tavaly szeptemberben. Rendeltem egy telefont a T-mobile webshopból. A shopban be lehetett állítani, hogy milyen időszakban kérem a kézbesítést (reggel, délelőtt, délután, este), gondoltam ez dejó. Bejelöltem az estét, mivel egész nap jövök-megyek, nincs egy állandó hely ahová kérhetném a csomagot, de este a választott idősávban otthon vagyok.
Eltelik két nap, délelőtt 9 órakor hív a futár, hogy itt van a ház előtt és nem vagyok otthon. Mondom neki nem mondod bazz, estére kértem a kiszállítást. Azt ő nem látja. Mondom akkor broki van mert én onnan kilóméterekre vagyok és ha akarnék se tudnék oda menni. Strike #1.
Másnap reggel ismét csörög a telefon, nem vagyok otthon. Nem bzmeg, valóban nem. Strike #2.
Délután ismét csörög a telefon, egy diszpécsernek tűnő nő kissé emelt hangon kifogásolja hogy én sose vagyok otthon és akkor így mégis hogyan képzelem hogy átveszem a csomagot. Elmondtam neki hogy esti kiszállítást kértem, erre: ő nem tudja hogy a webshopban miért van ilyen opció, amikor is a DHL 5 után NEM szállít ki. Jó, leszarom, legyen, akkor mondja meg hogy ÉN hova MEHETEK a csomagért, elmegyek most, holnap, tökmindegy már csak legyen valami. Az nem lehet, csak a futár viheti, és különbenis. Holnap megint megpróbálja a futár, ha nem leszek otthon akkor visszaküldik a csomagot. Mondtam neki jóvan a retkes kurva anyátokat, kiveszek egy nap szabit holnap és otthon fogok várni egész nap a futárra mint a messiásra.
Másnap délben csörög a telefon, a diszpécser "hölgy" hogy itt áll a ház előtt és menjek le mert itt van nála a csomag. Lementem, kifizettem, durrogott még kettőt hogy ez nem így működik, én meg megfogadtam hogy a büdös életben többet semmit nem fogok futárral rendelni.
junkie 2011.08.10 16:44:08
@mohopasi: Lásd az én esetem. Szartak rá, hogy én mikorra kértem a kiszállítást, sőt, letagadták, hogy ilyent egyáltalán lehet kérni, mert 5 után nincs kiszállítás. Szerintük.
(szerintem meg a szerződésükben a webshoppal benne van, azért került ki az oldalra is a választó)
Subba A net története röviden 2010.08.23 12:00:00
Nem mocsok, viszont érdekes (és szép a chart).Via: MBA Online..
Gyuri Bácsi eredeti szakmáját tekintve fodrász volt, Laci Bácsi pedig főállású gázóra-leolvasó. Az ő műhelyükben készült el Magyarország első katalizátoros, lambda-szondás, injektoros, kereklámpás Ladája. Szándékosan nem írok autószerelő műhelyt. Egyrészt, mert ezzel…..
junkie 2009.09.14 09:33:35
@Gulyás G:
millios tetel egy injektorosra alakitas? bruhaha.. en iden alakitottam at a skodat kozpontisra (Bosch Mono-Motronic), 60 ezer forintbol megallt, uj AC, uj trafo, uj csovekkel, es nekem egyedul garazsban netto 8 ora volt motor leallitastol injektorral inditasig.
junkie 2009.09.14 13:53:56
@Tzl: ezzel a problemaval en is talalkoztam, de a megoldas ennel egyszerubb: hasznald a gyari AC-t, ez pumpalja a benzint egy pufferbe (3 decis henger), a nagynyomasu meg ebbol a pufferbol sziv es ebbe folyik vissza. a gyari szivornyanak meg csak annyit kell tolnia amennyi effektive fogy.
a gyarilag injektoros faros skodakon is igy van.
junkie 2009.09.14 19:40:58
@Tzl: termeszetesen van visszafolyo a tankba a pufferbol, azt nem uszod meg :)
viszont igy nem tankbol-tankba kering a benzin kozvetlenul, es nem kell felni attol hogy ha egy pirinyo bubit felkap akkor ledadog, mert a puffer mindig tele van, es nem lotyog el a benzin a szivocsotol soha. ezt a pufferes 2 AC-s megoldast egyebkent versenyautokban is hasznaljak.
  Nálunk - ellentétben például Németországgal - nem az állam támogatja az autósokat, hogy új kocsit vásárolva pörgessék a válságba került gazdaságot, hanem az autósok fizetnek az államnak, mert öreg autóik vannak. Hungarikum.  Vélemények az azonos című…..
junkie 2009.07.23 19:17:11
sajnos valoban nem az auto kora hatarozza meg a muszaki allapotot, ez teny, de egy elfogadhato erv, oreg auto, szar auto, legyen. en csak azt nem birom felfogni, hogy attol hogy megszivatjak az oregautosokat, hogyan fog fellendulni az ujauto piac? ketfele oregautos van. az egyik, aki sajat elhatarozasbol jar oreg autoval, egy adott marka/tipus szerelmese stb, na ezek az autok altalaban tip-top autok, es amugy is csont nelkul atmennek a vizsgan, felteve hogy ha nem kotnek bele hogy van egy 2 centis karc a 20 eves GYARI szelvedon, vagy kicsit mattult a 3 eves utangyartott lampabura..
a masik fajta, a szegenyebbek, akiknek nincs penzuk tobbre. elobbiek meggyozodesbol nem vesznek uj autot, utobbiak kenyszerbol. kerdem en, ha megszivatjak ezt a reteget, mivel fog tobb uj auto fogyni? aki torodik az autojaval, annak tovabbra is lesz muszakija, es jar vigan. akinek nincs penze, az nem hogy uj autot nem fog tudni venni, meg arra se lesz lehetosege hogy elmenjen az orszag tulfelere rokonokhoz, mert kvazi elveszik az autojat. eladott uj autok szama: 0db.

abba mar meg se merem kerdezni hogy egyaltalan MIERT baj hogy nem fogynak az uj autok? ha nincs igeny, nem kell gyartani. de mestersegesen igenyt csiholni olyan termekre, amibol MAR IGY IS TUL SOK VAN az utakon, az KORLATOLT BAROMSAG. ennyi erovel miert nem toljak le az emberek torkan a tultermelt kukoricat meg buzat? hat szori emberek, tul sok kukorica termett iden, ugyhogy MEGESZITEK MINDEGY SZALIG, akkor is ha faj. nevetseges..