Adatok
Laptop7712
0 bejegyzést írt és 1101 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kipróbált és mindig rossz véget ért (nemzeti) reálszocialista-argentín típusú forgatókönyvet pörget az ország: a közép- és felsőrétegek nagy részét az adópolitikájával és antikommunizmusával kezdetben maga mellé állító, majd a kormányzati inkompetenciája, erkölcstelensége és az útszéli arroganciája…..
Ha azt szeretnéd, hogy téged ne akarjon elvenni senki, sőt még a kezedet se kérjék meg, akkor a következő tulajdonságokkal kell rendelkezned:
1. Legyél erős és talpraesett!
A férfiak nem igazán érzik magukat férfinak egy erős nő mellett, tisztelet a kivételnek, örök hála, hogy vagytok... Sokkal…..
Kisember. Kis ember. kisember. Mit is jelent e puritán terminus? Értelmező szótárak behemót kötetei, a világháló szójegyzékei bár kismértékben eltérő leírást adnak, általánosságban elmondható, hogy alacsony jövedelmű, gyenge érdekérvényesítő erővel bíró, alacsony társadalmi státuszú személy.…..
Laptop7712
2021.12.04 09:33:47
@midnight coder: Olyan nagyon nem kell leírni a nyugatot, hidd el nekem. Ott azért van olyan, hogy hisznek valamiben, és a kultúrájuk gerincét minden korban fenn is tartják a maga integritásában. Kis hazánkban ezt egy kicsit elfelejtettük. Pl. Bajorországban van egy olyan társadalmi konszenzus, hogy a bajor paraszt tájképi elem, és mindent meg is tesznek érte, hogy az a szint megmaradjon. Nálunk mi van? Mondok egy példát. A Balatonfüred- Csopaki Borvidéken a parti sávban már nincs szőlő, és már nem is lehet. Egyszerűen kinyírta az elmúlt 30 év a kisborászatokat.
Ezzel van a töke tele a magyarnak. Bármit tesz, bármilyen túlélési stratégiát választott, nem jött be, mivel ma sincs általános szabályrendszer. Ezért a fitalok döntöttek, és mennek Berlinbe, és Londonba, ahol nem kell lemenni kutyába, hogy meg tudj élni.
Ebből most nagyon komoly problémák vannak, és lesznek a hazainak hazudott gazdaságban. Nincs alapanyag, nincs melós, és beszakadt az export. A munka soron itt hagyandó pénzt meg csak nem akarják átírogatni az excel táblákban a központokban. Baj lesz, komoly baj. Keres az átlag melós nettó 170 000 -et, és 165 000 -őt ki kell nyögni albira. Nem baj, a magyar megszokta azt, hogy beszívja.
Gyerekkoromban rácsodálkoztam arra, hogy a magyar bakrendszer csak dísznek van. Egyszerűen három fajta terméket ismer: személyi kölcsön, lakás célú jelzáloghitel, és a fogyasztói hitel. Az NHP -ig nem volt más. A németek, meg az angolok szarrá is röhögtek minket, hogy ennek az országnak a bankrendszere csak létezik, de nem azért, hogy a helyi gazdaságot támogassa.
Ebből azért sok minden következik. Pl. az, hogy a 30 évvel ezelőtt alapított KKV rendszer - ha így megy tovább - olyan 60- 70 %-a egyszerűen be fog dőlni 3 éven belül, mert az örökösök ki fogják venni belőle a lóvét, oszt kész. A magyar meg birka annyira, hogy beszívja, hogy ennek így kell lennie, nem lehet másképp. Most megint itt az alapkamat emelési ciklus, - mert le kell törni az inflációt - és szépen mennek fel a törlesztőrészletek. 2008 reloaded. Erre mondják, hogy szia dobozos.
2000-en azt gondoltam, hogy a magyar végre rájön arra, hogyha belépünk az EU-ba, akkor az azért van, hogy a magyart segítse egyről a kettőre jutni. Ez nem így lett. Sikerült olyan szabályokat hozni, hogy a nép egyszerűen szarabb helyzetbe került, mint a csatlakozás előtt. Meg is indult pár évre rá a kiköltözési hullám a csőd felé száguldó nyugatra. Mert ott egy mosogató négyszer annyit keres, mint egy egyetemi tanár, vagy mint egy kezdő orvos.
Kíváncsi vagyok, hogy ebből a munkaintenzivitásra épülő alacsony bérű összeszerelő üzem státuszból hogyan tervezik a kilépést, úgy, hogy egy repjegy nyugatra nem kerül 3 órai fizetésbe - ha az ottani béreket vesszük alapul - . Innen kellene nyerni. Mert ha nem jön össze, a magyar középosztálybéli fiatal Berlinben, meg Londonban lesz elérhető.
/ Ja persze ez eddig sem volt másképp, a gazdagok is ezt játszák mióta világ a világ, csak most roppant olcsó lett a repjegy, meg pl. a németeknél is kell vagy hárommillió jól képzett munkaerő a világátlagon mért fizetésekért./
Ezzel van a töke tele a magyarnak. Bármit tesz, bármilyen túlélési stratégiát választott, nem jött be, mivel ma sincs általános szabályrendszer. Ezért a fitalok döntöttek, és mennek Berlinbe, és Londonba, ahol nem kell lemenni kutyába, hogy meg tudj élni.
Ebből most nagyon komoly problémák vannak, és lesznek a hazainak hazudott gazdaságban. Nincs alapanyag, nincs melós, és beszakadt az export. A munka soron itt hagyandó pénzt meg csak nem akarják átírogatni az excel táblákban a központokban. Baj lesz, komoly baj. Keres az átlag melós nettó 170 000 -et, és 165 000 -őt ki kell nyögni albira. Nem baj, a magyar megszokta azt, hogy beszívja.
Gyerekkoromban rácsodálkoztam arra, hogy a magyar bakrendszer csak dísznek van. Egyszerűen három fajta terméket ismer: személyi kölcsön, lakás célú jelzáloghitel, és a fogyasztói hitel. Az NHP -ig nem volt más. A németek, meg az angolok szarrá is röhögtek minket, hogy ennek az országnak a bankrendszere csak létezik, de nem azért, hogy a helyi gazdaságot támogassa.
Ebből azért sok minden következik. Pl. az, hogy a 30 évvel ezelőtt alapított KKV rendszer - ha így megy tovább - olyan 60- 70 %-a egyszerűen be fog dőlni 3 éven belül, mert az örökösök ki fogják venni belőle a lóvét, oszt kész. A magyar meg birka annyira, hogy beszívja, hogy ennek így kell lennie, nem lehet másképp. Most megint itt az alapkamat emelési ciklus, - mert le kell törni az inflációt - és szépen mennek fel a törlesztőrészletek. 2008 reloaded. Erre mondják, hogy szia dobozos.
2000-en azt gondoltam, hogy a magyar végre rájön arra, hogyha belépünk az EU-ba, akkor az azért van, hogy a magyart segítse egyről a kettőre jutni. Ez nem így lett. Sikerült olyan szabályokat hozni, hogy a nép egyszerűen szarabb helyzetbe került, mint a csatlakozás előtt. Meg is indult pár évre rá a kiköltözési hullám a csőd felé száguldó nyugatra. Mert ott egy mosogató négyszer annyit keres, mint egy egyetemi tanár, vagy mint egy kezdő orvos.
Kíváncsi vagyok, hogy ebből a munkaintenzivitásra épülő alacsony bérű összeszerelő üzem státuszból hogyan tervezik a kilépést, úgy, hogy egy repjegy nyugatra nem kerül 3 órai fizetésbe - ha az ottani béreket vesszük alapul - . Innen kellene nyerni. Mert ha nem jön össze, a magyar középosztálybéli fiatal Berlinben, meg Londonban lesz elérhető.
/ Ja persze ez eddig sem volt másképp, a gazdagok is ezt játszák mióta világ a világ, csak most roppant olcsó lett a repjegy, meg pl. a németeknél is kell vagy hárommillió jól képzett munkaerő a világátlagon mért fizetésekért./
A Fidesz lényegében egyszemélyes párt, ezért a megítélése döntően függ a választók Orbán Viktorról alkotott képétől. Mindenki, aki a kormánypárt berkein belül tevékenykedik ennek az imázsnak a kialakításán és fényezésén ügyködik, mert tudják, saját politikai karrierjük attól függ, hogy a főnökükben…..
Laptop7712
2021.06.02 16:08:48
@chrisred: Jaj, már megint ez a szar duma. 2004 óta ezermilliárdok érkeztek az országba, amit sikerült egy az egyben ellopni a tisztelt politikai elitnek. ugyanígy a mint a módszerváltáskor, szépen ellopni, és tönkretenni mindent, szaros kutyába lemenni a német befektetők előtt, és nyalogatni a talpukat. Emlékszem, gyerekkoromban mondta egy német, aki idejött befektetni, hogy idefigyelj, mi ingyen lóvéból fektetünk be. A komcsi tulajok, meg lemennek kutyába, és az anyjukat is eladnák kilóra, ha egy kis makival többet kapnak. Gazdasági hazaárulás történt. Ez annyira fasza volt, hogy 2010- re beintett kb. egymillió ember, és lábbal elküldte az egész politikai elitet a bús picsába.
Szerintem balfasz a magyar önmagához. Szaros komcsi reflexek uralkodnak. Azt sem tudja mi a demokrácia, de azt végképp nem, hogy mi a kapitalizmus. Egyikben sem élt soha.
Szerintem balfasz a magyar önmagához. Szaros komcsi reflexek uralkodnak. Azt sem tudja mi a demokrácia, de azt végképp nem, hogy mi a kapitalizmus. Egyikben sem élt soha.
Kedves Mindenki!
A hvg.hu kegyelméből és az én döntésem alapján a blogom -- miután az index.hu szerkesztőségváltásával egy időben már korábban megszüntettem a NER reklámainak befogadását -- elköltözik a blog.hu-ról és a hvg bloguniverzumának részeként folytatja. Remélem, minél többen oda is…..
Laptop7712
2021.01.09 13:27:56
@screpes: Ahogy fent olvashatod, ez amit írok, a nagy átlag véleménye. Ennél hallottam durvább, és keményebb hangokat is, próbáltam nagyon finom szavakkal összefoglalni azt, amit hallok úton - útfélen.
Laptop7712
2021.01.10 08:38:40
@ijontichy: @kistót:
Persze. ezt hozná magával a történet. El kellene váljon a szar a májtól. : )
Szerintem addig jó, míg az emberek nem tudnak "gyülekezni." Gondolom azért a választások előtt ki fognak nyitni a kocsmák, aztán az is lehet, hogy nem, ki tudja? Az tuti, ha a britek úgy lépnek ki, hogy nincs megállapodás, és másnap már nem lehet "hazautalni" akkor a negyed ország vidéken komoly bajba került volna így tél elején, ezt hidd el nekem! Azért, mert a családok kint lévő tagjai -gazdasági hazaárulók, ugye - tartják el az itthon nulla lóvét kapó, de keményen dolgozó kisember családtagot, aki pl. a vendéglátásban, és a szállodaiparban tolta ezerrel, oszt jött a pandémia. Oltásra várnak, hogy húzhassanak el.
Itt tartunk 2020-ban. A szél jobb meg "neveket akar hallani" Komoly lesz ez a kicsit több, mint egy év, ami még itten van az x-ig. Ha az ellenzék jól fogja meg a témát, akkor gondolom túlnyeri magát, ha béna, marad a narancs. Sok fiatal kezdi előveszegetni a 30 éves újságokat - mert a padlásokon hegyekbe állnak sok helyen -, pl. a Kurírt, a Reformot, meg a többit, olvasgatnak kicsit, hogy mi is volt akkoriban, amikor kb. megszülettek. Megy a ki mit tud. :), múvelődgetnek kicsit a a fiatalok. -
@screpes:
Amit írok, az nem az én véleményem, ezt hallom, ahogy járkálok erre-arra. Az embereket nagyon nem érdekli, hogy akkor hogyan volt, meg hogyan nem volt. Azt tudja, hogy át lett baszva a módszerváltással, és erre az átbaszós konszenzusra kenték fel a hazugságokat.
Gondolom a feri, amikor elmondta 2006-ban a "hazudtunk éjjel - nappal" beszédet, azt akarta mondani ezzel, hogy elvtársak: Kurva nagy szarban vagyunk, mert itt kibaszott sok közöttünk a keményvonalas őskommunista, és nem lehet végigvinni a dicső reformszocializmust a német elvtársakkal, itt 2006-ban uff. Amúgy meg a nép elégedetlenkedik. Nem kellene nyugdíjba mennetek, és átadni a hatalmat formálisan, és informálisan is? Nem volt elég b+? A válasz: Nem, oszt ellenzéki 2/3-ad máig.
Ezt mondatja velem a legmodernebb hálózatkutatási eredmények, meg az internet bugyrai. Ha átszakad a szargát, akkor az vinni fog mindent, meg kenődni fog mindenfelé. Ilyen ez. Az észtek 30 évvel vannak előttünk a témában, a románok is jól állnank ebben, a lengyelek is eléggé faszán adták elő ezt a játékot.
Persze. ezt hozná magával a történet. El kellene váljon a szar a májtól. : )
Szerintem addig jó, míg az emberek nem tudnak "gyülekezni." Gondolom azért a választások előtt ki fognak nyitni a kocsmák, aztán az is lehet, hogy nem, ki tudja? Az tuti, ha a britek úgy lépnek ki, hogy nincs megállapodás, és másnap már nem lehet "hazautalni" akkor a negyed ország vidéken komoly bajba került volna így tél elején, ezt hidd el nekem! Azért, mert a családok kint lévő tagjai -gazdasági hazaárulók, ugye - tartják el az itthon nulla lóvét kapó, de keményen dolgozó kisember családtagot, aki pl. a vendéglátásban, és a szállodaiparban tolta ezerrel, oszt jött a pandémia. Oltásra várnak, hogy húzhassanak el.
Itt tartunk 2020-ban. A szél jobb meg "neveket akar hallani" Komoly lesz ez a kicsit több, mint egy év, ami még itten van az x-ig. Ha az ellenzék jól fogja meg a témát, akkor gondolom túlnyeri magát, ha béna, marad a narancs. Sok fiatal kezdi előveszegetni a 30 éves újságokat - mert a padlásokon hegyekbe állnak sok helyen -, pl. a Kurírt, a Reformot, meg a többit, olvasgatnak kicsit, hogy mi is volt akkoriban, amikor kb. megszülettek. Megy a ki mit tud. :), múvelődgetnek kicsit a a fiatalok. -
@screpes:
Amit írok, az nem az én véleményem, ezt hallom, ahogy járkálok erre-arra. Az embereket nagyon nem érdekli, hogy akkor hogyan volt, meg hogyan nem volt. Azt tudja, hogy át lett baszva a módszerváltással, és erre az átbaszós konszenzusra kenték fel a hazugságokat.
Gondolom a feri, amikor elmondta 2006-ban a "hazudtunk éjjel - nappal" beszédet, azt akarta mondani ezzel, hogy elvtársak: Kurva nagy szarban vagyunk, mert itt kibaszott sok közöttünk a keményvonalas őskommunista, és nem lehet végigvinni a dicső reformszocializmust a német elvtársakkal, itt 2006-ban uff. Amúgy meg a nép elégedetlenkedik. Nem kellene nyugdíjba mennetek, és átadni a hatalmat formálisan, és informálisan is? Nem volt elég b+? A válasz: Nem, oszt ellenzéki 2/3-ad máig.
Ezt mondatja velem a legmodernebb hálózatkutatási eredmények, meg az internet bugyrai. Ha átszakad a szargát, akkor az vinni fog mindent, meg kenődni fog mindenfelé. Ilyen ez. Az észtek 30 évvel vannak előttünk a témában, a románok is jól állnank ebben, a lengyelek is eléggé faszán adták elő ezt a játékot.
Laptop7712
2021.06.02 15:23:21
@screpes: Egy ügy? meg van politikus? Tényleg egy ügy? Ebben kételkednék, nem kellene használni a többesszámot?
Pl. így:
Van(nak) politikus(ok), aki(k) önmaguk(ban) Ügye(k). ű hozzátenném még, hogy sajnos több, mint 30 éve...
Pl. így:
Van(nak) politikus(ok), aki(k) önmaguk(ban) Ügye(k). ű hozzátenném még, hogy sajnos több, mint 30 éve...
Kevés, nagyon-nagyon kevés valódi konszenzus van ebben a gyűlölettől, megosztottságtól, haragtól, és dűhtől széttagolt magyar társadalomban.
Talán a kevés konszenzusok egyike, az, hogy a XXI. század legvisszataszítóbb, legalávalóbb, és leggusztustalanabb közszereplője: Semjén Zsolt...
Piaci kofa: szembejön veled egy ügy és rászállsz. Elmegy, rászállsz a következőre. Eladnád magad és az ócska portékádat, de csak nem megy. Nem akartam durvábbat írni, pl. a légy meg az anyag kapcsán, mert nem.
Az az olcsó örömködés, ami nemcsak a FB-társadalomban, hanem az ország vezetésére magukat…..
Laptop7712
2021.03.06 09:37:29
@kistót: Nem gondolom, hogy leült volna, csak nem érvelsz, ez itt a gond. Te ismétled ugyanazokat az érveket, nem én. Egyszerűen ki kell mondani, hogy az 50-es évek közepe óta nincs elit, és a politikai- gazdasági elitnek hazudott családok - klánok nem változtak az 50-es évek óta. Ezért nem volt itt rendszerváltás. Ha megnézed az akkori állampárti dokumentumokat, nem is rendszerváltásról beszélnek - azt nem engedték meg - Ez kb. olyan, amikor azt mondjuk, hogy 1956 forradalomnak indult. Nem, nem annak indult, hanem mivel nem volt kaja pesten, fellázadt a nép a kiskopasz ellen. Annak ellenére tette ezt, hogy a falu a beszolgáltatások mellett küldte a csomagot a városba, hogy ne dögöljön éhen a nép. Nagy Imre egy reformkommunista volt, aki a rendszeren belül akart változást, ilyen egyszerű ez. Csak forradalom lett belőle. Azért mondom, hogy ebben az országban nincs kibeszélve semmi, és most, 2021-ben nem értjük önmagunkat, és főleg nem értjük azt a közel egymillió embert, aki megtapasztalta azt, hogy nem kell lemenni kutyába azért, ha meg akar élni.A gazdagjaink egyszerűen nem versenyképesek. Nézzük meg azt, hogy pl. hogyan alakult ki a mai egyik legnagyobb bank tulajdonosi köre a módszerváltás után. Kis gazdaságtörténet. Most gyűjtök cikket egy kis íráshoz. Az emberük -aki vezető pozíciót tölt be egy nagy vezető hazai cégnél - azt mondja, hogy kis hazánkban soha nem volt verseny a módszerváltás után. Ilyen egyszerű ez. Amúgy a nagybetűs verseny nevében meg ezt a népet 1989- 1993 között kicsinálták. A klánok maradtak, és elfoglalták méltó helyüket az új rendszerbe 1989 után. Pl. aki diplomataként arannyal csencselt az átkosban, az ingatlannal csencselt a módszerváltás után, a szoft, informális hálózatok maradtak, ahogy kell. És most eljutottunk 2021-be, amikor is a mostani, ebből a tudatból származó harmadik generációs - gazdag álelit sarjnak - 40 alatti balfasznak, - aki arrogáns is annyira, hogy mindenkit szembe röhögjön - valamit elő kellene adni, hogy talpon tudjon maradni, mivel lassan nem lehet pénzt gyártani, a 70 éve a a klánban felhalmozott tudás mellett, mivel a többi ország - lengyó, szlovákia, stb - egyszerűen szakított ezzel a történettel, és elhúzott mellettünk. Nézz meg egy egyszerű középvállalatot, nem azért létezik kis hazánkban, hogy felemelje a helyi szintet, hanem azért, hogy minden korban le lehetett nyúlni vele az állami támogatásokat. Ezt 2004 után sikerült tökélyre fejleszteni, pl. a szocik kifizették a talpasaikat a leader programmal. utána ugyanez vica- verza. Közben a fiatalok dobbantanak, mivel a balfaszok - azok a gazdagok, akik 40 körüliek - olyanok, mint az elefántok, nem tanulnak, és nem felejtenek, csinálják ugyanazt, mint amit a klánban megtanultak, nem többet, nem kevesebbet. De ebből nem lesz innováció, ezt megmutatta az elmúlt 30 év. A városokon kívül nincs vállalkozás, Budapest Prága mögött elbújhat a búsba. Mivel nincs pénz, de kurvasok pénz van egyszerre, az emberek megint egymás nyakának esnek. Ennyire balfék a magyar, közben meg ugat a nyugatra, hogy az a példa. Ehhez le kellene cserélni a komcsi tudatot, ami regnál 70 éve. A kérdés az, van-e erre esély. Mivel ebbe a tudatba madár mindegy, hogy mennyi lóvét öntesz bele, egyszerűen nem fog hasznosulni, lásd Eu-s támogatások, 2004 után. Erre mondom azt, hogy balfaszok vagyunk önmagunkhoz, és nem látjuk át, miben vagyunk benne, meg mi a szerepünk benne. Pedig kurvagyorsan fel kellene ébredni. Olyan szinten tartunk szét, olyan szinten vagyunk individualisták, hogy 10 Ft +-ért a szomszédot agyonverné a magyar, és ezt természetesnek veszi. Nem tudjuk minek mi az oka. Pl. a hálapénz oka az, hogy az 50-es években kevés volt az orvos, meg a tetves értelmiségi a nép ellensége volt. Na de a belvárosban életben maradt orvos tudása meg kellett volna, így engedték fű alatt a hálapénzt, rendszerszinten. Oszt ebből alakult az az évtizedek során ami. Szóval rendet kellene rakni, mert ebbe pénzbőség mellett fogunk beledögleni. neked mi a véleményed?
Laptop7712
2021.03.09 17:02:25
@kistót:
Hagyjuk már ezt, hogy akkor mások mit csináltak, meg más országokból mennyien mennek el. Egyszerűen ki kell mondani, hogy három generáció 2006 után úgy gondolta, hogy kis hazánkban szarul mennek a dolgok, és egyszerűen elmentek. Kész. Biztos azért döntöttek így, mert olyan faszán sikerült az addig eltelt 15 -20 év a módszerváltás után. Nem azzal kellene foglalkozni, hogy mi a helyzet, mivel a statisztika az olyan, amilyet általában hamisítanak. Az jut eszembe erről, amikor a 9 éves unoka odamegy nagypapihoz, hogy mi is az átlag.
Oszt a nagypapi mondja neki: Az van kisunokám, hogy te vagy 9 éves, én vagyok most 80 éves. Átlagban 44,5 évesek vagyunk. Ami a legszebb férfikor, amikor is minden nő a lábaid előtt heverhet. Na de szeretkezni te sem tudsz, meg én sem tudok. Na hát ez az átlag kisunokám.
A mostani 30-as generáció onnan tudja mi ment a módszerváltás környéken a vad privatizáció, mert olvasta a Bankár c. könyvet. Na most volt olyan, hogy offolt egy orvos, és simán összeomlott a térségi ellátás, mivel egyedül vitte az ügyeleteket, és megunta, offlot is. Azt nem értem, hogy 30 éve konszenzus@screpes: van abban, hogy szarrá kell verni az egészségügyet, ez amolyan fű alatti privatizáció úgy, hogy közben kurvajó pénzt lehet benne csinálni. Érdekes, hogy 30 éve balfasz a magyar annyira, hogy átlássa azt, hogy mi is lenen az érdeke. Offlot egymillió ember, és nagyon szarban vagyunk, és még nagyobb szarban leszünk, mivel a pandémia után valahogy rá kellene venni az embereket, hogy húzzanak vissza a éhbéres fizetésükért melózni, mert megvan a vakcina, meg gyönyörű szép új világ lesz. Erre mondja a bankár, eg a matolcsy, hogy át kellene gondolni azt, hogy hogyan is nyitunk, mivel ha a nyugat előbb nyit, nem lesz ki, hogy kinyissa a kapukat, vagy lesz, de akkor csak nyugati pénzért. Most el fog indulni az infláció, és nem fog semmit sem érni a lóvé. Tele leszek a polcok, de nem az embereknek pénze, hogy bevásároljanak. Most már van minimum 4-5 millió ember, aki nagy szarban van. Ez a tény, nem pesszimista vagyok, hanem realista. Ha az ellenzék balfasz, megnyeri a 2022-őt és rá egy évre jön vissza a fidesz 4/5-el.
A 1948 - 1956 közötti időszak nem volt egy leányálom, nagyon nem volt kaja, ezt onnan tudom, hogy az öregek azt mondták errefelé hogy küldték a csomagot pestre, hogy a rokonoknak legyen valamit enni. Pl. a forradalom alatt sem volt mesés az ellátás, de a falu küldte a kaját a pestieknek.
nlc.hu/56_cikkek/20161012/elelmiszer-budapest-1956-oktober/
A felvonulás az már egy következmény volt, nem a kezdet. Nagy Imrét úgy hívták vissza vidékről, hogy menjen már vissza, mert helyzet kerekedett.
Vannak itt kérdések, melyeket feltesz a mai 20-as generáció, pl. a Nyugati fény c. film ezt a feszegeti.
Ilyen világot sikerült ide rittyenteni, hogy nincs független szakmai elit. 30 éve nincs. Na most ennek mi a megoldása? Már nem fog működni az, hogy amikor elindult váltás, akkor csak fel kellett hívni az usákokat, hogy akkor most melyik cég, hogyan fog visszakerülni a volt tulajokhoz.
Havas feszegette ezt a témát nem oly rég, hogy akkor voltak-e akkor régi tulajdonosok akkor ott a privatizáció előestéjén, vagy nem.
Ennek mi a megoldása, mi az a nemzeti minimum ideológia, amiben egy vérjobb, és egy vérbalos is egyet tud érteni? Az nszk-ban akkor sikerült ezt meglépni, ott a 40-es évek végén. A lengyelek is válaszoltak erre a történetre. Nálunk meg nincs válasz, erre kíváncsi lennék.
Hagyjuk már ezt, hogy akkor mások mit csináltak, meg más országokból mennyien mennek el. Egyszerűen ki kell mondani, hogy három generáció 2006 után úgy gondolta, hogy kis hazánkban szarul mennek a dolgok, és egyszerűen elmentek. Kész. Biztos azért döntöttek így, mert olyan faszán sikerült az addig eltelt 15 -20 év a módszerváltás után. Nem azzal kellene foglalkozni, hogy mi a helyzet, mivel a statisztika az olyan, amilyet általában hamisítanak. Az jut eszembe erről, amikor a 9 éves unoka odamegy nagypapihoz, hogy mi is az átlag.
Oszt a nagypapi mondja neki: Az van kisunokám, hogy te vagy 9 éves, én vagyok most 80 éves. Átlagban 44,5 évesek vagyunk. Ami a legszebb férfikor, amikor is minden nő a lábaid előtt heverhet. Na de szeretkezni te sem tudsz, meg én sem tudok. Na hát ez az átlag kisunokám.
A mostani 30-as generáció onnan tudja mi ment a módszerváltás környéken a vad privatizáció, mert olvasta a Bankár c. könyvet. Na most volt olyan, hogy offolt egy orvos, és simán összeomlott a térségi ellátás, mivel egyedül vitte az ügyeleteket, és megunta, offlot is. Azt nem értem, hogy 30 éve konszenzus@screpes: van abban, hogy szarrá kell verni az egészségügyet, ez amolyan fű alatti privatizáció úgy, hogy közben kurvajó pénzt lehet benne csinálni. Érdekes, hogy 30 éve balfasz a magyar annyira, hogy átlássa azt, hogy mi is lenen az érdeke. Offlot egymillió ember, és nagyon szarban vagyunk, és még nagyobb szarban leszünk, mivel a pandémia után valahogy rá kellene venni az embereket, hogy húzzanak vissza a éhbéres fizetésükért melózni, mert megvan a vakcina, meg gyönyörű szép új világ lesz. Erre mondja a bankár, eg a matolcsy, hogy át kellene gondolni azt, hogy hogyan is nyitunk, mivel ha a nyugat előbb nyit, nem lesz ki, hogy kinyissa a kapukat, vagy lesz, de akkor csak nyugati pénzért. Most el fog indulni az infláció, és nem fog semmit sem érni a lóvé. Tele leszek a polcok, de nem az embereknek pénze, hogy bevásároljanak. Most már van minimum 4-5 millió ember, aki nagy szarban van. Ez a tény, nem pesszimista vagyok, hanem realista. Ha az ellenzék balfasz, megnyeri a 2022-őt és rá egy évre jön vissza a fidesz 4/5-el.
A 1948 - 1956 közötti időszak nem volt egy leányálom, nagyon nem volt kaja, ezt onnan tudom, hogy az öregek azt mondták errefelé hogy küldték a csomagot pestre, hogy a rokonoknak legyen valamit enni. Pl. a forradalom alatt sem volt mesés az ellátás, de a falu küldte a kaját a pestieknek.
nlc.hu/56_cikkek/20161012/elelmiszer-budapest-1956-oktober/
A felvonulás az már egy következmény volt, nem a kezdet. Nagy Imrét úgy hívták vissza vidékről, hogy menjen már vissza, mert helyzet kerekedett.
Vannak itt kérdések, melyeket feltesz a mai 20-as generáció, pl. a Nyugati fény c. film ezt a feszegeti.
Ilyen világot sikerült ide rittyenteni, hogy nincs független szakmai elit. 30 éve nincs. Na most ennek mi a megoldása? Már nem fog működni az, hogy amikor elindult váltás, akkor csak fel kellett hívni az usákokat, hogy akkor most melyik cég, hogyan fog visszakerülni a volt tulajokhoz.
Havas feszegette ezt a témát nem oly rég, hogy akkor voltak-e akkor régi tulajdonosok akkor ott a privatizáció előestéjén, vagy nem.
Ennek mi a megoldása, mi az a nemzeti minimum ideológia, amiben egy vérjobb, és egy vérbalos is egyet tud érteni? Az nszk-ban akkor sikerült ezt meglépni, ott a 40-es évek végén. A lengyelek is válaszoltak erre a történetre. Nálunk meg nincs válasz, erre kíváncsi lennék.
Laptop7712
2021.03.09 18:33:34
@screpes: Elnézést, a film címe: Aurora Borealis - Északi fény
port.hu/adatlap/film/tv/aurora-borealis-eszaki-feny-aurora-borealis-eszaki-feny/movie-169987
port.hu/adatlap/film/tv/aurora-borealis-eszaki-feny-aurora-borealis-eszaki-feny/movie-169987
"Az első ember, aki bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki, ez az ember teremtette meg a polgári társadalmat. Mennyi bűntől, háborútól, gyilkosságtól, nyomorúságtól és szörnyűségtől menekült volna meg az emberi…..
Ehhez csak az kell, hogy ne bővüljön az EU a Balkán felé (ez több ok miatt jó volna) és Bulgária tartsa a fejlődését. Az AIC (tényleges fogyasztási mutató) szerint, ami a háztartások vásárlóerejét mutatja, 2019-ben hátulról a harmadikak vagyunk (Románia már jóval előttünk), a horvátokat csak egy…..
A kérdés nem retorikai -- van baj vele, nem is kevés. Mindjárt például, hogy a liberalizmus mint gyakorlat/életmód nem létezik, ez egy ideológiai klisé, amit a bölcsészkarokon és a releváns konferenciákon meg lehet vitatni, a 18945. bőrt le lehet nyúzni a témáról, de végső soron mindig is csak…..
Laptop7712
2020.12.04 21:26:55
@Khonsu: A szakralitás az 1300-as évektől kezdett felbomlani nyugaton, amikor is megszűnt a kettős pénzrendszer, és az uralkodók kezdték monopolizálni a pénzkibocsájtást. Innentől kezdve a bőség korát felváltotta a szükség kora, és ennek meg is lett a következménye, mert jöttek a járványok. A fénykor az 1300-as évekig volt az érett középkorban, a kettős pénzrendszerrel, az emberek meg el akarták költeni a rendelkezésre álló pénzt a leggyorsabban, ezért katedrálisokat, és templomokat építettek isten dicsőségére.
Krisztus nem alapított egyházat, hanem hirdette az igazságot, meg az életet. A kérdés ma az, hogy miben hisz egy közösség és azt a hitet miben manifesztálja. Hazánkban az organikus kultúra a paraszt önálló gazdaság, amibe az állam egyszerűen nem tud belepofázni, főleg roppant nehéz adóztatni egy önellátó gazdaságot hacsak nem kényszeriti rá az állam, hogy az általa kibocsájtott pénzben köteles adót fizetni a porta. Mivel ebben az esetben legalább az adófizetés mértékéig piacra kell vinni valamit. A gond az - és egyre nagyobb gond - hogy a mai, virtuális gazdaságban egyre kevesebben kell, hogy részt vegyenek, mivel a "munkát" elvégzik a gépek, vagy számítógépek. Tehát a gond az lesz, hogy az emberek nem akarnak majd részt venni ebben a szarban, egyszerűen jól akarják magukat érezni, és ezt meg fogják tudni tenni egy nagyon minimális erőforrással. Tehát az állam helyében egyszerűen arra törekednék, hogy fenntartsam az innováció húzó hatását. Ezt most nem látom, hogy menne. Állam lesz még egy darabig, csak nem mindegy, milyen szerződést köt a nép, és mire.
Krisztus nem alapított egyházat, hanem hirdette az igazságot, meg az életet. A kérdés ma az, hogy miben hisz egy közösség és azt a hitet miben manifesztálja. Hazánkban az organikus kultúra a paraszt önálló gazdaság, amibe az állam egyszerűen nem tud belepofázni, főleg roppant nehéz adóztatni egy önellátó gazdaságot hacsak nem kényszeriti rá az állam, hogy az általa kibocsájtott pénzben köteles adót fizetni a porta. Mivel ebben az esetben legalább az adófizetés mértékéig piacra kell vinni valamit. A gond az - és egyre nagyobb gond - hogy a mai, virtuális gazdaságban egyre kevesebben kell, hogy részt vegyenek, mivel a "munkát" elvégzik a gépek, vagy számítógépek. Tehát a gond az lesz, hogy az emberek nem akarnak majd részt venni ebben a szarban, egyszerűen jól akarják magukat érezni, és ezt meg fogják tudni tenni egy nagyon minimális erőforrással. Tehát az állam helyében egyszerűen arra törekednék, hogy fenntartsam az innováció húzó hatását. Ezt most nem látom, hogy menne. Állam lesz még egy darabig, csak nem mindegy, milyen szerződést köt a nép, és mire.
A mindenkori német kormányok a XX. század második harmadától leginkább "lojális hátországként" kezelik Magyarországot, amelynek geopolitikai, gazdasági és valamennyi -- történelmi megalapozottságú -- kulturális jelentősége van számukra. Magyarország a közép-európai német túlsúly és ezen keresztül a…..
Laptop7712
2020.12.04 19:31:42
@white999: Az, hogy a nyugat mit tesz, és mit nem tesz, az egy dolog. A másik az, hogy a válság egyszerűen lenullázta az emberek anyagi lehetőségeit főleg vidéken. Nézzetek körül, itt január végén, február elején nagyon komoly gondok lesznek. Mivel a felpattanás ami most van, az egy ellátási lánc döntés, semmi más. 2025-ig megy a szerelde, és kellene a technológia váltás, az meg kezd azért elindulni,, csak fele, negyede ember is elég lesz. Tehát komoly gondok lesznek rövid távon is, de hosszú távon biztos. Új fejőstehén kellene, mivel az összeszerelésnek off pár éven belül, lítiumunk nincs, és márciusban lesz egy 380 körüli eur árfolyam, a kaját meg más most sem tudják megvenni az emberek a csodás nettó 134 000 Ft havi nettóból. Na ezért volt gazdasági hazaárulás a rendszerváltás.
Itt van ez a Demeter nevű ember, a legújabb határátlépő. Nincs azonban egyedül a silányságában, gondoljunk csak a legutóbb bevetett -- ismertebb -- harcosok közül Parraghra, Káslerre, Vidnyánszkyra, Palkovicsra, Vargára, Deutschra, Kövérre. A silányság alapvetően erkölcsi kategória, de van szabad…..
Olyan esemény történt ma, ami ebben a formában példa nélküli; két uniós tagállam is megvétózta az Európai Uniói 7 éves költségvetését. Magyarország és Lengyelország élt azon szuverén jogával, hogy ne fogadja el ezt az elkövetkezendő időszakot kontinentálisan meghatározó büdzsé tervezetet benne a…..
Laptop7712
2020.11.17 17:40:39
@birkamenet: 30 éve bafasz annyira a politikai- gazdasági elit, hogy olyan bankrendszert engedjen rá az országra, ami a melóóst, meg a polgárt támogatja. És a magyar tűri. Azt gondolom, hogyha egy távolkeleti, vagy nyugati banküzemet kellene megvalósítani kis hazánkban, mint ami pl. UK.ban, olyan termékkekel, tudással, akkor az egész kis magyar bankrendszer 70%-a másnap lehúzhatná a rolót. Ilyen egyszerű ez. Nyugat legyen itthon? Okkás, fizetések legyenek a nyugatiaknak 80%-a holnaptól pl. és a bankrendszer lökje az inygenpénzt a polgároknak, vállalkozásoknak, ahogy azt teszi nyugaton. Kb. 300 banki terméket tudok felsorolni, ami ott ingyen lóvénak minősül, itthon meg egyszerúen nincs.
Íme először is a világ hatékonysági (és az ezzel nagyjából szinkron jóléti) állapota történeti kitekintésben:
_________________________________________________
Aztán a kritikus differenciálódási időszak lebontva régiókra:
Lehet itt mindenféle kifogást, magyarázatot és…..
Laptop7712
2020.11.08 13:31:53
Itt van pl Joseph, ezt mondja:
Joseph Stiglitz - Problems with GDP as an Economic Barometer
www.youtube.com/watch?v=QUaJMNtW6GA
Itt van a másik, és ezt mondja:
Douglas Beal: An alternative to GDP that focuses on wellbeing, not just wealth
www.youtube.com/watch?v=XuInKItBSLY
Szóval most pl. fontos lehet, hogy Kalifornia ne égjen le évente, vagy legyen ivóvíz, az meg elég sok helyen lesz hiánycikk a jövőben. Tehát az élhető környezet eléggé fontossá fog válni. Az oroszoknál mindenki biozöldséget eszik, mégse termeli a gdp-t a biozöldségek piaca, mert ilyen nincs:
lecsos.blog.hu/2020/05/02/1_000_eur_avagy_hogyan_kapcsolodik_ez_videk_felviragoztatasahoz_meg_a_covid-19_krizishez
Érdekes ez a gdp dolog. :) Lassan fontosabb lesz az hogy legyen egy kg természetes kajád, mind az, hogy termeld a gdp-t. Mert pl. a munkahelyek többsége - pl. egy ssc-en - látszat munkahely, amit az állam hoz létre, mivel évente 40-50 millióval támogatja évente az ilyen melóhelyek létrehozását. Ezét létrehozzák, mert miért is ne, szépen megy a Peter - elv.
Joseph Stiglitz - Problems with GDP as an Economic Barometer
www.youtube.com/watch?v=QUaJMNtW6GA
Itt van a másik, és ezt mondja:
Douglas Beal: An alternative to GDP that focuses on wellbeing, not just wealth
www.youtube.com/watch?v=XuInKItBSLY
Szóval most pl. fontos lehet, hogy Kalifornia ne égjen le évente, vagy legyen ivóvíz, az meg elég sok helyen lesz hiánycikk a jövőben. Tehát az élhető környezet eléggé fontossá fog válni. Az oroszoknál mindenki biozöldséget eszik, mégse termeli a gdp-t a biozöldségek piaca, mert ilyen nincs:
lecsos.blog.hu/2020/05/02/1_000_eur_avagy_hogyan_kapcsolodik_ez_videk_felviragoztatasahoz_meg_a_covid-19_krizishez
Érdekes ez a gdp dolog. :) Lassan fontosabb lesz az hogy legyen egy kg természetes kajád, mind az, hogy termeld a gdp-t. Mert pl. a munkahelyek többsége - pl. egy ssc-en - látszat munkahely, amit az állam hoz létre, mivel évente 40-50 millióval támogatja évente az ilyen melóhelyek létrehozását. Ezét létrehozzák, mert miért is ne, szépen megy a Peter - elv.
Laptop7712
2020.11.10 15:11:13
@Carmichael:
Ezt a valóságot pl. kis hazánkban a módszerváltó - elnézést a módszert, és rendszert nem váltó - álelit hozta létre, úgy, hogy rosszabb a helyzet, mint 30 éve. Akkor az ember valahogy reménykedett, reménnyel teli volt a levegő. Senki nem gondolt arra, hogy pár 20-30 éves csóka elárulja az egészet, és ellopja a showt. A gond az, hogy az, ami olyan 10- 15 év óta történik, az egy következmény. És te azt mondod, hogy érdemes reménykedni? A baj az, hogy sem az amerikaiak többsége, sem a magyarok többsége ne tudják azt, hogy mi a kapitalizmus, és hogyan kell a kapitalizmus nem szopóágán tolni az életet. Mert az urak ezt elfelejtették elmagyarázni, hogy hogyan is működik a játék. És most pl. lölő kitette az asztalra a szaros csizmát, és tolja a játékot ezerrel. A tőzsde meg finanszírozza, ahogy kell.
A baj ez az átlagembernek kis hazánkban nincs annyi lóvéja, hogy értékelhető hozamot generáljon a tőzsdén, mint amerikában. Persze, hogy vesztesnek érzi magát a kapitalizmus játékban, mivel a játékszabályokat nem mondták el neki. Ködösítés ment, és közben szépen kifosztották a népet itthon. Már az is elég lenne, ha a nép tisztában lenne azzal, hogy a bankba nem szopni kell járni, hanem azért, hogy a bank finanszírozza pl. a vállalkozását átlag Pistának. Na de kis hazánkban a bankrendszer szimplán diszfunkcionális, mert nincsenek az átlag számára elérhető banki termékek. Ez nyugaton másképp van. Persze, hogy gyűlölik a kapitalizmust, a népek, mert beszopták, nem tanították meg neki, hogy hogyan lehet ebben a játékban valamilyen szinten prosperálni. Ez a gond. Most meg a nép akasztani menne. Ezért mondja Nick Hanauer pl. hogy el van baltázva a történet, mivel a plutokratákat fel akarja akasztani a nép, -és mondja ő - joggal.
Ezzel kellene kezdeni valamit. Nézz kis hazánkra. Mi van? Mutass egy olyan milliárdos játékost, aki tanítja azt, hogy hogyan legyél milliárdos, és megnyitja a cégeit a kicsi vállalkozások, vagy vállalkozni szándékozók számára? Ilyen kurvára nincs. Persze, értem, én, minek baszakodni ezzel, mi értelme van, csak a lóvét viszi. Nyugaton teljesen természetes ez. Ott megmaradt minimális szinten a hit a kapitalizmusban, itt meg nem. meglátásom szerint alapvető problémák vezettek a mai helyzethez, amit érdemes lenne kicsit a tanyák szaros gumicsizmás valóságából szemlélgetve elemezgetni, mivel ez a való világ, ott kicsit másképp realizálódik a HUF-EUR. vagy a HUF- GBP árfolyam.
Ezt a valóságot pl. kis hazánkban a módszerváltó - elnézést a módszert, és rendszert nem váltó - álelit hozta létre, úgy, hogy rosszabb a helyzet, mint 30 éve. Akkor az ember valahogy reménykedett, reménnyel teli volt a levegő. Senki nem gondolt arra, hogy pár 20-30 éves csóka elárulja az egészet, és ellopja a showt. A gond az, hogy az, ami olyan 10- 15 év óta történik, az egy következmény. És te azt mondod, hogy érdemes reménykedni? A baj az, hogy sem az amerikaiak többsége, sem a magyarok többsége ne tudják azt, hogy mi a kapitalizmus, és hogyan kell a kapitalizmus nem szopóágán tolni az életet. Mert az urak ezt elfelejtették elmagyarázni, hogy hogyan is működik a játék. És most pl. lölő kitette az asztalra a szaros csizmát, és tolja a játékot ezerrel. A tőzsde meg finanszírozza, ahogy kell.
A baj ez az átlagembernek kis hazánkban nincs annyi lóvéja, hogy értékelhető hozamot generáljon a tőzsdén, mint amerikában. Persze, hogy vesztesnek érzi magát a kapitalizmus játékban, mivel a játékszabályokat nem mondták el neki. Ködösítés ment, és közben szépen kifosztották a népet itthon. Már az is elég lenne, ha a nép tisztában lenne azzal, hogy a bankba nem szopni kell járni, hanem azért, hogy a bank finanszírozza pl. a vállalkozását átlag Pistának. Na de kis hazánkban a bankrendszer szimplán diszfunkcionális, mert nincsenek az átlag számára elérhető banki termékek. Ez nyugaton másképp van. Persze, hogy gyűlölik a kapitalizmust, a népek, mert beszopták, nem tanították meg neki, hogy hogyan lehet ebben a játékban valamilyen szinten prosperálni. Ez a gond. Most meg a nép akasztani menne. Ezért mondja Nick Hanauer pl. hogy el van baltázva a történet, mivel a plutokratákat fel akarja akasztani a nép, -és mondja ő - joggal.
Ezzel kellene kezdeni valamit. Nézz kis hazánkra. Mi van? Mutass egy olyan milliárdos játékost, aki tanítja azt, hogy hogyan legyél milliárdos, és megnyitja a cégeit a kicsi vállalkozások, vagy vállalkozni szándékozók számára? Ilyen kurvára nincs. Persze, értem, én, minek baszakodni ezzel, mi értelme van, csak a lóvét viszi. Nyugaton teljesen természetes ez. Ott megmaradt minimális szinten a hit a kapitalizmusban, itt meg nem. meglátásom szerint alapvető problémák vezettek a mai helyzethez, amit érdemes lenne kicsit a tanyák szaros gumicsizmás valóságából szemlélgetve elemezgetni, mivel ez a való világ, ott kicsit másképp realizálódik a HUF-EUR. vagy a HUF- GBP árfolyam.
Az EU-pénzek túlárazott improduktív beruházásokba öntésének olajozott gyakorlata, amelynek során -- hogy, hogy nem -- feltűnően sok "hazai" követ kell felhasználni és aminek magas hányadát a notóriusan rosszul átlátható építőipari cégeknek egy szűk csoportja végzi, ismert az ország lakossága előtt,…..
Laptop7712
2020.11.04 07:18:35
@Khonsu: Azért ne menjünk nagyon messze. Nyugaton is ma már inkább a plutokráciába csomagolt feudálkapitalizmus létezik, mint rendszerformáló erő. Van egy vezető kaszt, azt kiszolgálja a politikai kaszt, oszt van egy bérrabszolga tömeg, ami totálisan kiszolgáltatott mindennek. Itt még a jól bevált hűbéresi rendszer sem működik úgy igazán, főleg fent. Mindenki fél. A melós attól, hogy kibasszák minimálbéres állásából, a fent lévő meg attól retteg, hogy kibasszák a körből.
Ilyen egyszerű ez, közben a rendszer oldalról, alulról zárt. Ezért van üvegplafon a fiatalok felett.
A komcsik legalább azt megtették, hogy néhány kitörési pontot meghagytak, amit ki is használt a nép. A módszerváltás után mindegyik kormány balfasz volt annyira, hogy minden gazdasági, és politikai utat lezárt a fiatalok előtt. Ebből meg balhé szokott lenni mindenhol, főleg most a pandémia alatt, hogy tömegesen veszítik el a melóhelyüket a fiatalok, és nincs semmi alternatíva.
A gőzlevezető szelepek meg eleve zártak. Erre mondja Nick Hanauer, milliárdos plutokrata, hogy lassan akasztani akarja őket a nép, ezzel meg kezdeni kell valamit. Ötlete meg van.
www.youtube.com/watch?v=q2gO4DKVpa8
Tehát egy kicsit át fog alakulni ez a feudálkapitalizmus, ez lesz a jövő, vagy szerinte le fogják vágni őket.
Ilyen egyszerű ez, közben a rendszer oldalról, alulról zárt. Ezért van üvegplafon a fiatalok felett.
A komcsik legalább azt megtették, hogy néhány kitörési pontot meghagytak, amit ki is használt a nép. A módszerváltás után mindegyik kormány balfasz volt annyira, hogy minden gazdasági, és politikai utat lezárt a fiatalok előtt. Ebből meg balhé szokott lenni mindenhol, főleg most a pandémia alatt, hogy tömegesen veszítik el a melóhelyüket a fiatalok, és nincs semmi alternatíva.
A gőzlevezető szelepek meg eleve zártak. Erre mondja Nick Hanauer, milliárdos plutokrata, hogy lassan akasztani akarja őket a nép, ezzel meg kezdeni kell valamit. Ötlete meg van.
www.youtube.com/watch?v=q2gO4DKVpa8
Tehát egy kicsit át fog alakulni ez a feudálkapitalizmus, ez lesz a jövő, vagy szerinte le fogják vágni őket.
Laptop7712
2020.11.06 12:39:43
@screpes: Pont azt, amit írtam. Nincs erős középosztály, hanem pl. a nagy ámerikában egy átlag ámerikainak 3-4 részállása is lehet, és nem tud megélni a lóvéjából. Ez meg inkább a házatlan zsellér, vagy jobbat mondok, a nincstelen szabad rabszolga esete, akinek esélye nincs saját tulajdonra szert tennie. Erről beszél a Nick Hanauer, hogy a melós rétegen rajta az üvegplafon, mert esélye nincs a normális életre. Ezért meg ez a réteg kicsit ideges, és mondjuk tüntetget, meg gyújtogat kicsit. A bevándorló meg segélyen él, és lefejezget néha. Ámerikában meg fegyverrel mennek egymásnak az emberek, de az ugye nem polgárháború -- még -- Szóval az elit kicsit túltolta ezt a fajta gazdagodási metódust, és most töpreng, hogy mi is lesz. Ilyen egyszerű ez. A londoni melós mosogató nem tudja megfizetni a londoni lakhatást, ezzel kezdődik, bármit is csinál, rabszolga marad - és így is kezelik -
Laptop7712
2020.11.06 14:07:35
@ijontichy: Nem csak azt látom, hogy a walmart kivonta a skulót, meg pityut a kínálatból, a választás előtt, mivel attól féltek, hogy lelőnek egy-két politikust a zavargások alatt.
Pedig nagyon olcsó arrafelé a 6-os, meg a 8-as sörét is, de 100 lőszer az M16-oshoz sem volt nagyon drága. Ez itt a kurvanagy gond, ezzel meg kicsit későn kezdtek el foglalkozni az urak, meg azzal is, hogy valaki gondol egyet, mert kibaszottul ráér, kimegy az utcára innen pár száz km-re, és lefejez egy-két embert. Erre mondja Nick Hanauer, hogy nagyon balfaszok a milliárdosok, és most tolni kellene valamit.
Pedig nagyon olcsó arrafelé a 6-os, meg a 8-as sörét is, de 100 lőszer az M16-oshoz sem volt nagyon drága. Ez itt a kurvanagy gond, ezzel meg kicsit későn kezdtek el foglalkozni az urak, meg azzal is, hogy valaki gondol egyet, mert kibaszottul ráér, kimegy az utcára innen pár száz km-re, és lefejez egy-két embert. Erre mondja Nick Hanauer, hogy nagyon balfaszok a milliárdosok, és most tolni kellene valamit.
Mitől is keresztények a katolikus és a protestáns egyházaink? Nyilván ezzé teszi őket először is az alapításuk, aztán a hagyományuk, a liturgiájuk, továbbá mert annak mondják magukat. Mindezek a dolgok azonban már csak azoknak érdekesek, akik belül vannak az egyházon és ilyenként kielégítik őket a…..
1000 leütés
Miért érdemes megfontolnia a baloldali (progresszista) értelmiségnek Pálinkás támogatását?
2020.10.16 13:52:47
Mindjárt mondok szerintem releváns érveket, de előtte az írás apropója.
Olvasom a Pálinkás József új pártjával és az ő ambícióival kapcsolatos (a baloldalhoz sorolt szerzőktől származó), többnyire lesújtó véleményeket. Megkülönböztetve egymástól a Szerencsen náci jelöltet indító balos pártokat és…..
Laptop7712
2020.10.24 11:04:58
@cvsvrs: Csakhogy azt kellene megérteni, hogy nyugaton sincs szabad, tényleges piac, csak nàlu k voltak a pl. a mòdszerváltòk annyira balfaszok, hogy ezt a szart bevetettèk a néppel. Persze, èrthető, mivel màskèpp nem lehetett volna ellopni mindent. Szòval egy istenìtett dàn gazda azt sem döntheti el egyedül, hogy mikor hordja ki a tràgyàt, mert azt is megmondja a központ. Nulla szakmai szabadsàg, mondhatni rabszolga a "sajátjában". Hagyjuk már ezt a a szabad piac dumàt, az usákoknàl sincs ez. Csak nàlunk lehetett nyomni ezt a maszlagot. Erre mondom azt, hohy a mòdszervàltò elit gazdasági hazaàrulást követett el.
Laptop7712
2020.10.25 07:28:38
@cvsvrs: Ebben igazad lehet, hogy ez a cél, hogy egy nemzedék bérrabszolga legyen a multiknál. Erre mondom azt, hogy a módszerváltás után vagyunk 30 évvel, és mivel a módszerváltó elit szimplán gazdasági hazaáruló volt, ezért már a negyedik generációt lehet lehet lehúzni a retyón. Mivel erre rájöttek sokan, hogy ez az út, el is mentek nyugatra, ahol nagyobb bért adnak a bérrabszolgának, és mondjuk két diplomával már másnap beállhat melózni egy szaros kávézóba pl. Annyira elkúrták a valóságot, az elmúlt 30 évben a regnáló politikai elit, annyira elárulta az országot, hogy egyszerűen nincsenek jól fizető munkahelyek, bocs, munkahely sincs. De lett jó néhány milliárdos és a legszarabb politikus is az utolsó 30 évben meggazdagodott, akkor is, ha csak minimális időt töltött a politikában.
Magyarul, a politikai- gazdasági elitnek hazudott tömeg a saját népét gyarmatosította, mind gazdasági, mind politikai értelemben. A nagyobb függés egyszerűbb irányítás elve mentén. Most már a nyuggerek is fideszesek. Most beszéltem egy húsz évessel, aki azt mondja, hogy a saját nagyanyja korosztálya, meg az anyjáék árulják el az Ő jövőjét. És igaza van. Még mindig ugyanaz van, mint 70 éve, nem nyitom ki a pofám, nem állok ki magamért, mert jöhet nagy fekete autó. Nevetséges. Mivel ez megy végig az iskolában mindenhol, nem is értjük azt, hogy a francia, vagy a német, miért jön ide, és ha mér itt van, hogyan "gyarmatosít".
A gond a tudat, ezzel van gond nem is kicsi. Lázár Jani már izzad kicsit, mivel tudja, hogy kruvasokan vannak "kint" a fiatalok közül, és azoknak van okostelefonja, meg az itthon maradottaknak is. Oszt beszélgetnek. Erre mondja azt, hogy meg kell nyernie a fidesznek a vidéki fiatalságot. Azt uyge nem mondja ki, hogy kit ért fiatalság alatt, mert egy egyetemista ha még itthon van, nagyon nyugat felé akar kitörni, Tehát ugyanúgy, mit az elmúlt 70 évben, ez a kormány is kinyírta saját vidéki értelmiségi hátországát, főleg a fiatalok körében. Nem tudnak nyugati béreket, nyugati életszínvonalat biztosítani vidéken.
A gond kékgallérosokkal is ott van a levegőben. Elvégzi a duális képzést, és amikor tud, dobbant, ahogy kell. Ez meg nem jó ómen. Erre keresik a választ, de nem megy. Egy mérnök, aki ért a történetez, annak nem a hazai fizetési szint a meghatározó, hanem a tudásához mért világ, és az adott pozícióhoz kapcsolódó nemzetközileg versenyképes lokációs juttatási csomag.
Tehát ebben a térben a lemaradásunk garantált, ha nem tudja, és nem akarja megtörni a képletet a reálpolitika. Hozzá teszem, ha akarta volna már az elmúlt 10 évben, simán megtehette volna. A 10 év nem volt más, mint egy nagyon komoly tőke, és cash- flow átirányítás, csak mostanra kicsit sok lett lölő bácsi. Nem baj, van ilyen. Tehát az van, hogy lölő is gyarmatosít. 4 csillagos hotelláncot üzemeltet a lehető legalacsonyabb bérszint mellett, mondhatni fix megrendelői piacon. A kérdés az, hogy hová fut ki a belső gyarmatosítás. Ahogy látom, eléggé nagy szopás van a napi munkamenetben, mivel sehol nincs ember, és hiányzik a tudás is egyes szektorokból.
A kérdés az, ebből mi lesz. Mi van a pártközpont varázsgömbjében.
Magyarul, a politikai- gazdasági elitnek hazudott tömeg a saját népét gyarmatosította, mind gazdasági, mind politikai értelemben. A nagyobb függés egyszerűbb irányítás elve mentén. Most már a nyuggerek is fideszesek. Most beszéltem egy húsz évessel, aki azt mondja, hogy a saját nagyanyja korosztálya, meg az anyjáék árulják el az Ő jövőjét. És igaza van. Még mindig ugyanaz van, mint 70 éve, nem nyitom ki a pofám, nem állok ki magamért, mert jöhet nagy fekete autó. Nevetséges. Mivel ez megy végig az iskolában mindenhol, nem is értjük azt, hogy a francia, vagy a német, miért jön ide, és ha mér itt van, hogyan "gyarmatosít".
A gond a tudat, ezzel van gond nem is kicsi. Lázár Jani már izzad kicsit, mivel tudja, hogy kruvasokan vannak "kint" a fiatalok közül, és azoknak van okostelefonja, meg az itthon maradottaknak is. Oszt beszélgetnek. Erre mondja azt, hogy meg kell nyernie a fidesznek a vidéki fiatalságot. Azt uyge nem mondja ki, hogy kit ért fiatalság alatt, mert egy egyetemista ha még itthon van, nagyon nyugat felé akar kitörni, Tehát ugyanúgy, mit az elmúlt 70 évben, ez a kormány is kinyírta saját vidéki értelmiségi hátországát, főleg a fiatalok körében. Nem tudnak nyugati béreket, nyugati életszínvonalat biztosítani vidéken.
A gond kékgallérosokkal is ott van a levegőben. Elvégzi a duális képzést, és amikor tud, dobbant, ahogy kell. Ez meg nem jó ómen. Erre keresik a választ, de nem megy. Egy mérnök, aki ért a történetez, annak nem a hazai fizetési szint a meghatározó, hanem a tudásához mért világ, és az adott pozícióhoz kapcsolódó nemzetközileg versenyképes lokációs juttatási csomag.
Tehát ebben a térben a lemaradásunk garantált, ha nem tudja, és nem akarja megtörni a képletet a reálpolitika. Hozzá teszem, ha akarta volna már az elmúlt 10 évben, simán megtehette volna. A 10 év nem volt más, mint egy nagyon komoly tőke, és cash- flow átirányítás, csak mostanra kicsit sok lett lölő bácsi. Nem baj, van ilyen. Tehát az van, hogy lölő is gyarmatosít. 4 csillagos hotelláncot üzemeltet a lehető legalacsonyabb bérszint mellett, mondhatni fix megrendelői piacon. A kérdés az, hogy hová fut ki a belső gyarmatosítás. Ahogy látom, eléggé nagy szopás van a napi munkamenetben, mivel sehol nincs ember, és hiányzik a tudás is egyes szektorokból.
A kérdés az, ebből mi lesz. Mi van a pártközpont varázsgömbjében.
Laptop7712
2020.10.25 11:44:12
@ijontichy: Igen, de most mit mondasz egy most húszévesnek? Az összes leköpné azokat, akik előadták azt a szart, mert mondjuk ki, szart csináltak, és ami 10 éve van, meg előtte gyurcsány, meg a többi, annak a szarnak a következménye, amit akkor kavartak a bácsik. Szóval, nem tudsz mondani neki semmit. Attól még ha tud valamit, attól még lehet hazaáruló. Dehogy savanyú a szőlő, csak gondolj bele, itt toljuk a dumát, osszuk a nagy észt, közben viktor meg kihozza a valóságból a kétharmadot. Ki kellene mondani, hogy a módszerváltók szimplán elárulták a demokráciát azért, hogy kivegyenek egy kis lóvét a valóságból. És elkezdtek mindenféle segget nyalni. 10 éve meg erre jött a revans.
Itt tartunk. Közben meg elment egymillió ember, akit szimplán átbasztak. A kérdés az, mi lesz.
Itt tartunk. Közben meg elment egymillió ember, akit szimplán átbasztak. A kérdés az, mi lesz.
Felemelő érzés lett úrrá az Uránia előtt demonstráló tömegen, amikor felcsendült Beethoven Egmont nyitánya. A zenemű gyakran hangzik fel az '56-os forradalomról készült archív felvételek kísérőzenéjeként (miután a forradalom idején is gyakran sugározta a rádió) és természetesen tegnap is azt az…..
Laptop7712
2020.10.25 07:52:08
@chrisred: 56-ra omlott össze a kiskopasz rendszere, kiüresedett a duma, és kezdett nem lenni kaja, főleg a városokon. Kezdett nem működni a beszolgáltatás, mivel a kulákkal együtt eltűnt a disznó is. - Hofi után szabadon - Így kezdődött. Ha megnézed, hogy mit követelt az ifjúság 56-ban, az inkább reformkövetelésnek nézett ki, és később csaptak át a történések. Nagy Imre az ikonikus alakja a kornak, és nem a pesti srácok, vagy a parasztok, akik küldték a kaját Pestre.
Laptop7712
2020.10.25 08:02:04
@Főnix Oszlár Gazdag: A kommunisták lefejezték a maradék paraszti, kereskedő, iparos értelmiséget, tették ezt úgy, hogy lehetőleg ír magja se maradjon. Kicsit enyhült a rendszer csermanek alatt, a 60-as évek közepétől, mert rájöttek, ha nem pofáznak bele a szakmába, akkor kicsit erő re tud kapni a rendszer. Az ekkortól felhalmozott vagyont, és tudást herdálták, és lopták el a módszerváltók.
Tegnapi hír, hogy az EU német vezetéssel dobta a jogállami klauzúrát a következő költségvetés feltételrendszerének kialakításából, és bár van erre hihető magyarázat, a mai német lapok egyértelmű ítélete szerint Orbán (ismét) legyőzte Merkelt. Az ember csak csodálkozik, hogyan lehet ez..., de ebbe…..
Laptop7712
2020.10.18 12:18:09
@cvsvrs: Munkaerőexport, és tőkeimport, nagyon szuper. Csak egy valami a gond. Az ország fővárosa nem Manila, és ebből van kis gond. Egy idő után nem lesz mit exportálni, ha erre épül az egyensúly.
Tömegtermékekre van igény, ÉS másra is lenne igény de ennek nincs kidolgozva a háttere, hogy akkor ez micsoda, meg hogyan is néz ki. Na most a német, az angol, meg a francia miért vonulna ki? Itt vannak a termelő oldalon is, eléggé szépen beágyazva a valóságba. Lehet lóvét termelni, és ez nagyon szép, megy szépen a business, jó businesst elengedni meg nem igazán érdek. Na most a gond az, hogy a tömegtermelés, és más fajta termelés között nincs semmilyen szintű átmenet,n ez az út még szimpla képzelgés szinten sincs meggondolva, de az igen, hogy a német elvtársak seggét kell nyalni.
Tömegtermékekre van igény, ÉS másra is lenne igény de ennek nincs kidolgozva a háttere, hogy akkor ez micsoda, meg hogyan is néz ki. Na most a német, az angol, meg a francia miért vonulna ki? Itt vannak a termelő oldalon is, eléggé szépen beágyazva a valóságba. Lehet lóvét termelni, és ez nagyon szép, megy szépen a business, jó businesst elengedni meg nem igazán érdek. Na most a gond az, hogy a tömegtermelés, és más fajta termelés között nincs semmilyen szintű átmenet,n ez az út még szimpla képzelgés szinten sincs meggondolva, de az igen, hogy a német elvtársak seggét kell nyalni.
Laptop7712
2020.10.19 07:23:15
@cvsvrs: nem rossz film ez, csak egy kicsit cizellálni kellene, hogy ne jöjjenek vissza a 70-es évek, hogy ne legyen olyan sztori a történetből, mint ami a Kitörés című filmben van ábrázolva, ott a 70-es évek elején. Ott a srác meg összejöhetett a gyárigazgató lányával, miután pl. nem sikerült neki disszidálni, és bevágták a rácsok mögé pár hónapra. Szóval a kor nagyon nem szerette azt, aki újítani akart, védte a felépítményt, ahogy kell. Szóval az van, hogy az érmelléki gazdának meg kell élnie, ez nem kellene hogy kérdés legyen. Öcsike, meg ha megcsinálja a duális képzést, a haverra húznak is ki nyugatra, mivel ott szebbek a csajok, és olcsóbb az élet, a fizuhoz képest. Amúgy meg a családból már tolja az igát kint biztosan valaki.
Szóval az van, hogy a betonozzuk le a kárpátmedencét projekt betonépítményei üresek, ami azt jelenti, hogy ez semmi más, mint az, hogy hogyan lehet megpörgetni egy-egy beton építmény üzleti tervét a haverok, és az állam között, úgy, hogy minden egyes tranzakción keressenek a felek legalább 400- 700 %-ot. Na de. A határok nyitva, és akinek van egy kis tapasztalata, az már offolt, vagy nyugat felé dolgozik, és megosztja az életét.
Szóval az van, mint a filmben, tán rá kellene jönni, hogy nem kellene kinyírni a legjobbak alkotóképességét, de ezt kurvára nem tudta belátni a politikai-gazdasági elitnek hazudott embertömeg az előző 30 évben, szépen működött a Peter-elv. Nyugaton nem ekkora balfaszok, ezt csak errefelé látom. Nagyon sok mérnökkel, tanárral találkoztam nyugaton, aki nem akart beledögleni Európa szegényházába, és dobbantott, mert elhitte az európai álmot. Persze, mivel a fogadó ország elitje nem balfasz annyira, hogy ne adja meg egy jó képességűnek azt, hogy termelje a gdp-t. Elvégre tudja, hogy mi az az uralom, és mi a hatalom. Mivel dolgozni nem akar, uralmon akar maradni, ezért jól bánik a hatalommal. Ilyen kurva egyszerű ez.
Lázár belemondja a valóságba, hogyha nem tudja megnyerni a fidesz a vidéki fiatalokat, akkor bukták 22-őt. Felemelik Öcsike nettóját 300 000 körülire, gyakorlat nélkül. Ekkor az apuka, aki 25 év tanárság után keres 178 000 nettót, azonnal az összeborulásra szavaz, anyuka, aki a helyi kórházba ápoló 15 éves gyakorlattal, 145 000 nettóért, az is az összefogásra fog szavazni, a nővére, aki egyetemi diplomával Berlinben tolja az ipart irodai melóban, az meg pénzeli a családot, azt mondja, hogy húzzatok a picsába onnan el a faszba. Sok ilyent látok. A kérdés az, hogy mit lehet csinálni, mit lehet egy ilyen helyzetben tennie Lázárnak, aki azt mondja, hogy a mezőgazdaságnak, és az élelmiszeriparnak versenyképesnek kell lennie?
Szerintem fél évük van arra, hogy erre gombot varrjanak, és másik 4 hónapjuk arra, hogy megmutassák a csodát a vidéki fiatalságnak, továbbá fél év, hogy felfuttassák, és bemutassák az eredményeit.
Erre lehet gombot varrni, csak ügyesen kellene ezt csinálni, és nem elég, ha lölőt visszavonják a második vonalba, ettől nem lesz szegényebb, meg nem lesz belőle Robinhood. Legyen new kgst a német elvtársakkal, de kellene egy new deal, ahol Jancsika is szóhoz jut.
Pl. ha vállalkozni akar, kapjon éves 30 millát 5 évig ingyen, vissza nem térítendő támogatást Ő is munkahelyenként, mint a német elvtársak.
Szóval az van, hogy a betonozzuk le a kárpátmedencét projekt betonépítményei üresek, ami azt jelenti, hogy ez semmi más, mint az, hogy hogyan lehet megpörgetni egy-egy beton építmény üzleti tervét a haverok, és az állam között, úgy, hogy minden egyes tranzakción keressenek a felek legalább 400- 700 %-ot. Na de. A határok nyitva, és akinek van egy kis tapasztalata, az már offolt, vagy nyugat felé dolgozik, és megosztja az életét.
Szóval az van, mint a filmben, tán rá kellene jönni, hogy nem kellene kinyírni a legjobbak alkotóképességét, de ezt kurvára nem tudta belátni a politikai-gazdasági elitnek hazudott embertömeg az előző 30 évben, szépen működött a Peter-elv. Nyugaton nem ekkora balfaszok, ezt csak errefelé látom. Nagyon sok mérnökkel, tanárral találkoztam nyugaton, aki nem akart beledögleni Európa szegényházába, és dobbantott, mert elhitte az európai álmot. Persze, mivel a fogadó ország elitje nem balfasz annyira, hogy ne adja meg egy jó képességűnek azt, hogy termelje a gdp-t. Elvégre tudja, hogy mi az az uralom, és mi a hatalom. Mivel dolgozni nem akar, uralmon akar maradni, ezért jól bánik a hatalommal. Ilyen kurva egyszerű ez.
Lázár belemondja a valóságba, hogyha nem tudja megnyerni a fidesz a vidéki fiatalokat, akkor bukták 22-őt. Felemelik Öcsike nettóját 300 000 körülire, gyakorlat nélkül. Ekkor az apuka, aki 25 év tanárság után keres 178 000 nettót, azonnal az összeborulásra szavaz, anyuka, aki a helyi kórházba ápoló 15 éves gyakorlattal, 145 000 nettóért, az is az összefogásra fog szavazni, a nővére, aki egyetemi diplomával Berlinben tolja az ipart irodai melóban, az meg pénzeli a családot, azt mondja, hogy húzzatok a picsába onnan el a faszba. Sok ilyent látok. A kérdés az, hogy mit lehet csinálni, mit lehet egy ilyen helyzetben tennie Lázárnak, aki azt mondja, hogy a mezőgazdaságnak, és az élelmiszeriparnak versenyképesnek kell lennie?
Szerintem fél évük van arra, hogy erre gombot varrjanak, és másik 4 hónapjuk arra, hogy megmutassák a csodát a vidéki fiatalságnak, továbbá fél év, hogy felfuttassák, és bemutassák az eredményeit.
Erre lehet gombot varrni, csak ügyesen kellene ezt csinálni, és nem elég, ha lölőt visszavonják a második vonalba, ettől nem lesz szegényebb, meg nem lesz belőle Robinhood. Legyen new kgst a német elvtársakkal, de kellene egy new deal, ahol Jancsika is szóhoz jut.
Pl. ha vállalkozni akar, kapjon éves 30 millát 5 évig ingyen, vissza nem térítendő támogatást Ő is munkahelyenként, mint a német elvtársak.
Laptop7712
2020.10.19 07:34:14
@cvsvrs: Pl. elekezdték lebetonozni a Balatont, ahogy kell. Na de vannak helyi anomáliák vele kapcsolatban, lásd Csopakon. Oszt ez megmutatja, hogy a Balaton az nem Rodosz.
Éppen olvasok egy Farkas Katalinnal készült interjút -- az apropó, hogy az elmefilozófust az európai Analitikus Filozófiai Társaság legújabban az elnökének választotta, de ettől eltekintve is Betegh Gábor és két-három másik filozófus mellett a hazai filozófiai középgeneráció legjelesebbje --,…..
Laptop7712
2020.10.05 12:52:24
@cvsvrs: Tarlós már kongatja a vészharangot, hogy gond lesz, mivel a választópolgár nem a tényeket nézi. A fidesznek egy lehetősége van, meg kell mutatni, hogy van lehetőség a felemelkedésre bármilyen szintről, a mostani rendszer sokkal zártabb, mint a komcsi rendszer volt a 80-as évek közepén.
Laptop7712
2020.10.12 17:32:58
@Rodney_2: Nem így van az :) Inkább arra kellene fordítanod a figyelmed, hogy mit csinál a mostani bankár, meg a cége. Behúz középre, és előre menekül, mivel épül a szomszédvár. Ha jól tudom, a gázos a leggazdagabb ember széles e vidéken. És most polémiáznak a gigászok azon, hogy akkor most mit is jelent az integráció széles e honban, és elindult a cicaharc. Na most ha kitekintesz erre a cicaharcra pl. Európai szintről - és beleveszed a képbe pl. Ukrajnát - akkor már ennek a cicaharcnak eléggé más aspektusai kerülnek felszínre. Ezt érintette Lázár is, amikor a NAK elnökkel tolna a podcastot a minap.
„Mi, ezt sokszor kijelentettük már, de a nemzeti oldal – ha tetszik – ellenzékben van” -- mondja a fideszes jogász, ifj. Lomnici Zoltán tíz évnyi kormányzati erőszak után. Bár 2010-ben rendszerváltás történt, „ahhoz évtizedeknek kell eltennie, hogy valamiféle elitcsere legyen”, jelezte ifj.…..
Laptop7712
2020.09.21 18:50:11
@ijontichy: Na most ha netán visszajönnek a srácok, akiket a feriék gründolnak, akkor mi lesz másnap? Ami innen látszik, az az, hogyha balfaszok lesznek az első egy-két évben, akkor rájuk fog dőlni az egész 30 éves szar, és fostenger, amit itt az álelit összehazudott az elmúlt 30 évben. Egyszerűen az a gond, hogy körülnézek, és nem látok hiteles figurát, sehol, sem a politikai életben, se a gazdasági életnek hazudott buborékban.
Az,hogy a srácok most visszavettek két kattintást, az kb. abban mérhető, hogy Csopakon nem épít a Kerekedi Öbölben Natúra 2000-es területre lakóparkot a kiválasztott srác.
Gondolom bementek az ős csopakiak a polgihoz, és elmondták, hogy te figyu, ne má bassza meg, mert... ez, meg ez, meg ez... Oszt megtörtént a csoda, nem lesz lakópark a Kerekedi Öbölben, oszt kész. Aki járt arra, és tudja mi az, az tudja, hogy miért kelt ki magából az, aki arrafelé született.
Na most ha megnyeri a mostani ellenzéknek nevezett formáció, akkor mi lesz másnap? Az elvárások hatalmasak. Kb. az, hogy Ausztria legyen itten olyan 1 éven belül, ha nem, akkor mehetnek a levesbe. És mi lesz a lusztrációval? Az átlag melós, az azt akarja, hogy az összes balfék, aki tolta az ipart az elmúlt 30 évben, és ebből meggazdagodtak, azok húzzanak a bús francba, és legyen teljes vagyonelkobzás. Ne felejtsük el, aki 2010-ben 8 éves volt, az 2 év múlva szavazni fog, és feri is, meg viktor is nagyon nem jön be a tiktokon, itt tartunk. És ezek a srácok, meg lányok roppantul elszántak, és beszélek több nyelven. Azok a mostani 40-esek a szüleik, akiket megszopatott akkor a 90-es évek közepe- vége, meg a 2000-es évek devizahitel balfaszsága. Szóval, ez a társaság a faszba akarja a ferit, meg az összes többit, a fiaik, lányaik meg főleg, ők már a brüsszeli, meg a lichtensteini életszínvonalat képzelik el maguknak, mivel ezt tolja előtérbe a mostani ner üdvöskék, a mostani ner harmadik generáció.
Amúgy az ország tudatilag nem változik, még mindig a komcsi reflexek, családi tudatok regnálnak itt kis hazánkban, és nagypapi által elért karrierút determinálja a mostani unoka karrierútját is. Roppant ritka a független karrier, és a tiszta agy, amit nem fertőzött meg a komcsi erkölcs. Ez a gond a mosatni milliomosokkal, és milliárdosokkal is. Ezek csak gazdagok, de nem képesek arra, amire a nyugati társaik. Ebbúl nagyon komoly gondok lehetnek. Tehát a kérdés az, ha nyer az ellenzék, jön vissza a nemzet anyósa, meg a többi balfék? Akkor fog disszidálni a leendő reál értelmiség...
Az,hogy a srácok most visszavettek két kattintást, az kb. abban mérhető, hogy Csopakon nem épít a Kerekedi Öbölben Natúra 2000-es területre lakóparkot a kiválasztott srác.
Gondolom bementek az ős csopakiak a polgihoz, és elmondták, hogy te figyu, ne má bassza meg, mert... ez, meg ez, meg ez... Oszt megtörtént a csoda, nem lesz lakópark a Kerekedi Öbölben, oszt kész. Aki járt arra, és tudja mi az, az tudja, hogy miért kelt ki magából az, aki arrafelé született.
Na most ha megnyeri a mostani ellenzéknek nevezett formáció, akkor mi lesz másnap? Az elvárások hatalmasak. Kb. az, hogy Ausztria legyen itten olyan 1 éven belül, ha nem, akkor mehetnek a levesbe. És mi lesz a lusztrációval? Az átlag melós, az azt akarja, hogy az összes balfék, aki tolta az ipart az elmúlt 30 évben, és ebből meggazdagodtak, azok húzzanak a bús francba, és legyen teljes vagyonelkobzás. Ne felejtsük el, aki 2010-ben 8 éves volt, az 2 év múlva szavazni fog, és feri is, meg viktor is nagyon nem jön be a tiktokon, itt tartunk. És ezek a srácok, meg lányok roppantul elszántak, és beszélek több nyelven. Azok a mostani 40-esek a szüleik, akiket megszopatott akkor a 90-es évek közepe- vége, meg a 2000-es évek devizahitel balfaszsága. Szóval, ez a társaság a faszba akarja a ferit, meg az összes többit, a fiaik, lányaik meg főleg, ők már a brüsszeli, meg a lichtensteini életszínvonalat képzelik el maguknak, mivel ezt tolja előtérbe a mostani ner üdvöskék, a mostani ner harmadik generáció.
Amúgy az ország tudatilag nem változik, még mindig a komcsi reflexek, családi tudatok regnálnak itt kis hazánkban, és nagypapi által elért karrierút determinálja a mostani unoka karrierútját is. Roppant ritka a független karrier, és a tiszta agy, amit nem fertőzött meg a komcsi erkölcs. Ez a gond a mosatni milliomosokkal, és milliárdosokkal is. Ezek csak gazdagok, de nem képesek arra, amire a nyugati társaik. Ebbúl nagyon komoly gondok lehetnek. Tehát a kérdés az, ha nyer az ellenzék, jön vissza a nemzet anyósa, meg a többi balfék? Akkor fog disszidálni a leendő reál értelmiség...
Laptop7712
2020.09.22 07:15:57
@Rodney_2: Róna elég sokat élt nyugaton, és csak nyugati aggyal gondolkozik, és a nyugati banki szokásjogra hivatkozik, amikor is a bankok ha hitelt nyújtanak, akkor azt a hitelkeretet megnyitják az ügyfél számára, és hitelszerződésben az van rögzítve, hogy ennyit bocsátok rendelkezésedre, te eddig az időpontig felhasználod, és ennyi a kamat, a kamatot meg a hitelösszeget ennyi idő alatt ilyen időközönként fizeted vissza. Oszt egy ilyen hitelszerződés nagyon nem különbözik az átlagember számára egy egyszerű kölcsönszerződéstől, ahol ugye a kölcsön fejében meghatározott kamat fizetésére köteles a kölcsönvevő.
Róna ránézett a történetre, oszt azt mondta, hogy a kis hazánkban elterjedt "devizahitel" az se nem hitel, se nem kölcsön, hanem valami más, mivel egyik sem, hibás banki termék - ha innen közelítem meg a dolgokat - Olyan szinten más, hogy senki nem tudja, hogy micsoda.
Ez meg egyszerűen röhejes. Nyugaton ilyen konstrukciót általában csak olyanoknak engednek -nem saját pénznemben eladósodni - akiknek abban a pénznemben, amelyben el akarnak adósodni, van bevételük.
Roppant furcsa lenne, ha UK-ban, vagy Németországban leiben, vagy rubelben akarna felvenni hitelt, vagy kölcsönt. Tehát Rónának igaza van, és vannak még páran, akik osztják ezt a nézetet.
Ha a származtatott banki termékek oldaláról vizsgálom a témát, akkor értelmet nyerhet egy ilyen aláírt papír. De felmerül a kérdés, hogy gipsz jakab nem egy származtatott banki terméket vett meg a papír aláírásának pillanatában, hanem abban a hitben volt, hogy vagy kölcsönt, vagy hitelt vesz fel, a bank a szokásos bevett gyakorlat szerint teremtette meg hitel, vagy a kölcsön fedezetéül szolgáló pénzmennyiséget. Erről szó nem volt sok esetben.
Felvettél mondjuk 20 millát CHF-ben, visszafizettél 15 millát, és tartozol még 23 millával. Van ilyen.
Erre mondom azt, hogyha jön az egyesített ellenzék netán, és 1 éven belül nem csinál itt Ausztriát, akkor rá fog ömleni a 30 éves híg fos, és szar, amit az álelit összehazudott itt az elmúlt 30 évben.
Róna ránézett a történetre, oszt azt mondta, hogy a kis hazánkban elterjedt "devizahitel" az se nem hitel, se nem kölcsön, hanem valami más, mivel egyik sem, hibás banki termék - ha innen közelítem meg a dolgokat - Olyan szinten más, hogy senki nem tudja, hogy micsoda.
Ez meg egyszerűen röhejes. Nyugaton ilyen konstrukciót általában csak olyanoknak engednek -nem saját pénznemben eladósodni - akiknek abban a pénznemben, amelyben el akarnak adósodni, van bevételük.
Roppant furcsa lenne, ha UK-ban, vagy Németországban leiben, vagy rubelben akarna felvenni hitelt, vagy kölcsönt. Tehát Rónának igaza van, és vannak még páran, akik osztják ezt a nézetet.
Ha a származtatott banki termékek oldaláról vizsgálom a témát, akkor értelmet nyerhet egy ilyen aláírt papír. De felmerül a kérdés, hogy gipsz jakab nem egy származtatott banki terméket vett meg a papír aláírásának pillanatában, hanem abban a hitben volt, hogy vagy kölcsönt, vagy hitelt vesz fel, a bank a szokásos bevett gyakorlat szerint teremtette meg hitel, vagy a kölcsön fedezetéül szolgáló pénzmennyiséget. Erről szó nem volt sok esetben.
Felvettél mondjuk 20 millát CHF-ben, visszafizettél 15 millát, és tartozol még 23 millával. Van ilyen.
Erre mondom azt, hogyha jön az egyesített ellenzék netán, és 1 éven belül nem csinál itt Ausztriát, akkor rá fog ömleni a 30 éves híg fos, és szar, amit az álelit összehazudott itt az elmúlt 30 évben.
Mit csinálnak azzal a rengeteg pénzzel az ún tech cégek, amit felhalmoznak, azon túl, hogy valamennyit visszaadnak a részvényeseiknek? Mi a céljuk tehát a tudásukkal (a jövőbeni bevételüket is garantálandó, de nemcsak ezt)? Szokás mondani, hogy ezek a cégek adatokat vesznek és adnak el, azaz a…..
Laptop7712
2020.09.17 18:14:48
Tele lesz ilyenekkel a világ, ez még csak a kezdet :)
www.wired.com/story/an-algorithm-determined-uk-students-grades-chaos-ensued/
Bejött a pandémia, a kereskedelmi rendszerek meg beleőrültek, mert nem illett az emberek vásárlási szokásai pl. a sokéves lokális fogyasztási modellbe. Össze- vissza rendelgettek a rendszerek, ahogy kell. Sok helyen meg kibaszta a számítogép automatikusan az embereket, "operátori beavatkozás" kellett volna az ellátási láncba, oszt nem volt meg a szaktudás, csak a pillázás ment az üvegpalotákban.
Ügyes világ lesz ez, nagyon sok lesz az autodidakta hecker :)) :):)
www.wired.com/story/an-algorithm-determined-uk-students-grades-chaos-ensued/
Bejött a pandémia, a kereskedelmi rendszerek meg beleőrültek, mert nem illett az emberek vásárlási szokásai pl. a sokéves lokális fogyasztási modellbe. Össze- vissza rendelgettek a rendszerek, ahogy kell. Sok helyen meg kibaszta a számítogép automatikusan az embereket, "operátori beavatkozás" kellett volna az ellátási láncba, oszt nem volt meg a szaktudás, csak a pillázás ment az üvegpalotákban.
Ügyes világ lesz ez, nagyon sok lesz az autodidakta hecker :)) :):)
Ha olvasná az őt gúnyoló FB-posztokat, Orbán a térdét csapdosná a röhögéstől. Sokkal kevesebbet foglalkozik ő azzal, hogy exempli gratia mi itt a nemzeti és a keresztény, mint a posztolók -- leszámítva persze a kérdés egyetlen aspektusát: a hatalmi erejét. Orbán pontosan tudja, hogy a jövő nem…..
Laptop7712
2020.09.11 20:17:06
@cvsvrs: Ja ez nem látszik belpestről, meg az akadémiáról... Ezért történik az, ami.
Laptop7712
2020.09.14 09:13:44
@cvsvrs: Ebben igazad van, tehet bármit, amit akar, mert része lesz a kultúránknak, úgy mint a hagymás lángos, a hekk a Balatonon, vagy a lecsó, vagy a pörköltfőző verseny. Valahogy az angolszász világban is vannak ilyen hagyományok, melyeket nem kérdőjelez meg az adott kor, ilyen spelling verseny, vagy az iskolai színjátszókör. Nálunk 2000-ig egyszerűen bármit meg lehetett kérdőjelezni, és annak az ellentettjét is.
A feri megpróbált leszámolni az ortodox komcsikkal, a nagy öregekkel, de roppantul nem sikerült neki, maga alá temette a pártot szépen, ebből lett az öszödi beszéd. Ha sikerül neki a művelet, akkor kicsit másképp nézne ki az elmúlt 10 évünk. Erre mondom azt, hogy a komcsi tudat lengi körül a hazai valóságot, és valahogy ebből a faszságból nem tudunk kitörni. Ameddig ez a tudat határozza meg a valóságot, addig nagyon nem kell álmodni polgárosodásról. Azért jelen van a polgárosodás mintája, de az korokon át tetten érhető a az adott család életében.
70 éve nyomja el az adott hatalom ezt a polgárosodási mintát, és most azt látom, hogy valami zavar van az erőben. Miért mondom ezt?
Ha elolvasod a beszédjét, amit belinkeltem, egyszerűen megidézi az ősök szellemét, és deklarálja azt, hogy ebben a szellemben jár el. Ebből az következik, amit te is leírsz, vagy az következne. Na de ebből a meglátásból következne pár dolog. Pl. az, hogy legyen egy tiszta viszonyrendszer, és pl. lássunk azt, hogy miként fognak működni a most felhozott "új magyar kapitalista réteg" ezt most nem látjuk, és azt sem látjuk, hogy ez a fajta gazdasági háttér hogyan lesz működőképes. Egyszerűen kimondható az, hogy ez a felépítés rendelkezik ilyen-olyan rendszerbe szervezett potenciálokkal, de a teljes rendszer dinamikájában nem rendelkezik azzal az export képességekkel - késztermék, termék, tudás, és egyéb inputok -, amire építhető egy lokális, regionális prosperitás - helyi, megyei, pl-. Érdemes csak megvizsgálni azt, hogy a turizmus, mint rendszer hogyan működik. Egyszerűen úgy, hogy termeli a naponta kivehető zsé-t kp-ben helyben, amit ki is vesznek azonnal, és minden szemrebbenés nélkül, persze teszik ezt fix piacon működve - állandó folyamatos vendégállomány - mellett.
A komplex rendszer beszállítói háttere zárt a lokalitás számára, azaz a helyi termelő nem fér hozzá a piacoz - nem tud direktben beszállítani a szállodába -
Tehát ezzel csak azt akarom mondani, hogy a rendszer totálisan úgy működik, mint egy multi rendszer, sehogy máshogy.
Na szóval, ennek a működésmódnak már vannak, meg lesznek következményei járási, meg megyei szinten, mivel a helyi ember, vagy termelő nem tud részt venni a gazdasági folyamatokban, csak nagyon alacsony profitképesség mellett.
Ez meg nagyon távol áll a beszédben megidézett ősi szellemiségtől. A kérdés ebben a történetben úgy merül fel, hogy mikor állít a nép még életében szobrot a Hősök terén viktornak?
Szerintem erre volt már egy történelmi esélye, de eljátszotta. Erre megint megnyílik a lehetősége, abban az esetben, ha képes egyesíteni a nemzetet, és képes kiegyezni a nagyurakkal, teszi ezt a megfelelő módon. na ennek a csíráit nem látom. Én ebben látom 22 sikerét számára, és nem mindegy, hogy hogyan tesz ezt. Ezen áll, vagy bukik, hogy lesz-e szobra a Hősök terén. Mivel magyar utat vázolt fel, akkor az legyen magyar út.
A feri megpróbált leszámolni az ortodox komcsikkal, a nagy öregekkel, de roppantul nem sikerült neki, maga alá temette a pártot szépen, ebből lett az öszödi beszéd. Ha sikerül neki a művelet, akkor kicsit másképp nézne ki az elmúlt 10 évünk. Erre mondom azt, hogy a komcsi tudat lengi körül a hazai valóságot, és valahogy ebből a faszságból nem tudunk kitörni. Ameddig ez a tudat határozza meg a valóságot, addig nagyon nem kell álmodni polgárosodásról. Azért jelen van a polgárosodás mintája, de az korokon át tetten érhető a az adott család életében.
70 éve nyomja el az adott hatalom ezt a polgárosodási mintát, és most azt látom, hogy valami zavar van az erőben. Miért mondom ezt?
Ha elolvasod a beszédjét, amit belinkeltem, egyszerűen megidézi az ősök szellemét, és deklarálja azt, hogy ebben a szellemben jár el. Ebből az következik, amit te is leírsz, vagy az következne. Na de ebből a meglátásból következne pár dolog. Pl. az, hogy legyen egy tiszta viszonyrendszer, és pl. lássunk azt, hogy miként fognak működni a most felhozott "új magyar kapitalista réteg" ezt most nem látjuk, és azt sem látjuk, hogy ez a fajta gazdasági háttér hogyan lesz működőképes. Egyszerűen kimondható az, hogy ez a felépítés rendelkezik ilyen-olyan rendszerbe szervezett potenciálokkal, de a teljes rendszer dinamikájában nem rendelkezik azzal az export képességekkel - késztermék, termék, tudás, és egyéb inputok -, amire építhető egy lokális, regionális prosperitás - helyi, megyei, pl-. Érdemes csak megvizsgálni azt, hogy a turizmus, mint rendszer hogyan működik. Egyszerűen úgy, hogy termeli a naponta kivehető zsé-t kp-ben helyben, amit ki is vesznek azonnal, és minden szemrebbenés nélkül, persze teszik ezt fix piacon működve - állandó folyamatos vendégállomány - mellett.
A komplex rendszer beszállítói háttere zárt a lokalitás számára, azaz a helyi termelő nem fér hozzá a piacoz - nem tud direktben beszállítani a szállodába -
Tehát ezzel csak azt akarom mondani, hogy a rendszer totálisan úgy működik, mint egy multi rendszer, sehogy máshogy.
Na szóval, ennek a működésmódnak már vannak, meg lesznek következményei járási, meg megyei szinten, mivel a helyi ember, vagy termelő nem tud részt venni a gazdasági folyamatokban, csak nagyon alacsony profitképesség mellett.
Ez meg nagyon távol áll a beszédben megidézett ősi szellemiségtől. A kérdés ebben a történetben úgy merül fel, hogy mikor állít a nép még életében szobrot a Hősök terén viktornak?
Szerintem erre volt már egy történelmi esélye, de eljátszotta. Erre megint megnyílik a lehetősége, abban az esetben, ha képes egyesíteni a nemzetet, és képes kiegyezni a nagyurakkal, teszi ezt a megfelelő módon. na ennek a csíráit nem látom. Én ebben látom 22 sikerét számára, és nem mindegy, hogy hogyan tesz ezt. Ezen áll, vagy bukik, hogy lesz-e szobra a Hősök terén. Mivel magyar utat vázolt fel, akkor az legyen magyar út.
Laptop7712
2020.09.14 16:25:04
@cvsvrs: Ha van időm, nézelődök agràrexpokon, voltam itthon is nèhànyon a pandèmia elött. Ott talàlkoztam agràr szakos egyetemistákkal, főiskolásokkal. Panaszkodtak, hogy nem tanulnak semmit, ès hogy ez igy nem lesz nagyon jò. Mondták, hogy nagyon gyenge a szakoktatàs. Nem örültek neki. Ha ez igy marad, akkor konezrválòdik a 25 èvvel ezelötti nihil. Közben leinnovàlnak minket a màr a V4-ek is. Egy agráregyetemnek a leginnovatìvabb egyetemnek kellene lennie, legyen az bárhol az országban, tele sztàrtápokkal. Ez ropoantul nincs ìgy, ebben a sor végèn kullogunk.
3,9 százalékosra nőtt a magyar infláció júliusban, ez a legmagasabb mutató az egész Európai Unióban – közölte a héten az Eurostat. Az EU-ban mindössze 0,9 százalékos volt az áremelkedés. Tegyük hozzá ehhez, hogy magyar inflációs adatokat a NER függeléke, a KSH szállítja, ezért a magyar adatok…..
Laptop7712
2020.08.31 08:38:39
@kistót:
A válasz roppant egyszerű. Ha ott, 89-ben tényleg rendszerváltás lett volna a módszerváltás helyett, akkor antall meg a sleppje ténylegesen menedzselhette volna a rendszerváltást, e helyett szépen végrehajtotta a rózsadombi paktumot, amivel az országot elásta olyan 70 éve. A képlet roppant egyszerű lett volna. Az összes kommunistát, párttagot, és mindazokat, akik valamilyen szinten együttműködtek a diktatúrával, ki kellett volna kukázni, mindenhonnan. Jöttek volna az akkori 19- 20 évesek, minden pozícióban, talán le tudták volna vezényelni a rendszerváltást. A gazdasági elit akkor szimplán elárulta az országot, egyszerűen belerokkant a nép a spontán privatizációnak nevezett szabad rablásba, és az évi 40%-os inflációba, meg a szart érő bérekbe. Talán le lehetett volna cserélni ezt a komcsi attitűdöt, ami a mai napig áthatja a gazdasági- politikai működést kis hazánkban. Nem volt teljes körű lusztráció, ami azt jelenti, hogy nem volt módszerváltás sem. Sokan azt mondják, hogy maximum 5 éven belül itt lesz a huxit, ki fogunk lépni az eu-ból. Kb. ilyen időtávon belül ezek a kérdések napirendre kerülnek. Eddig 165 000 magyar regisztrált UK-ban, hogy szeretne maradni. Szerintem egy éven belül lesz az 300 000 is, mivel kb. ennyien gondolják komolyan, hogy ott maradnak kis hazánkból. Ezt érte el a nagy módszerváltás. Ezért mondom azt, hogy konszenzus van abban, hogy antallék szimplán kicsinálták az országot gazdasági értelemben abban az időben- magyarul gazdasági hazaárulást követtek el, érdemes olvasgatni pl. az élelmiszergazdasági gazdaságtörténetet. Ezért nincsenek sikeres hazai vállalatok, mivel a komcsi attitűd árnyéka nagyon hosszú, lehet hogy hátra van még 20-30 év, ki tudja?
A komcsi attitűd azt jelenti, hogy ebben az országban egyfajta "bazdmeg" kultúra alakult ki a vállalkozások között. Egyszerűen azokat az erőforrásokat, ami rendelkezésre állna, azt sem tudjuk kihasználni professzionálisan, mivel más a kultúra mint mondjuk UK-ban, avgy egy kicsit közelebb, pl. a fricceknél. Komcsi seggnyaló attitűd van, beszállítói pozíció bebetonozása, olcsó, vagy minimálbér szintű bérezés mellett a kkv- szektorban.
Hiába ír arról a portfolió, hogy megvannak a fricc mittelstand szintű rendszerkeret csírája kis hazánkban.
Nem, nincs meg, azért nincs, mivel a hazai kkv kör krémje az mondjuk második generációs vezetés alatt áll. Értem alatta, hogy papa, a privatizátor most adja át, vagy akarja átadni a csemetének a céget, vagy vagyonkezelőnek.
De az attitűd, az nem változik, a hozzáállás max 1985-ös tudatszintet jelöl. Ez kurvajó mindenkinek, főleg a németeknek, mivel egyszerűen irányítható a kis gyarmat.
Ehhez a történethez meg a szellemi elit szépen asszisztált. Ennyi ez.
Akkora a szar, hogy a világ pornópápája se itthonról tolja az ipart pl, vagy a videoton képtelen bármilyen önálló márkaépítésre. A német mittelstand egy- két hónap alatt maximum elindít egy innovációt, és akkor még területi szintre sem megy ki, megoldják a faluban vazz.
A válasz roppant egyszerű. Ha ott, 89-ben tényleg rendszerváltás lett volna a módszerváltás helyett, akkor antall meg a sleppje ténylegesen menedzselhette volna a rendszerváltást, e helyett szépen végrehajtotta a rózsadombi paktumot, amivel az országot elásta olyan 70 éve. A képlet roppant egyszerű lett volna. Az összes kommunistát, párttagot, és mindazokat, akik valamilyen szinten együttműködtek a diktatúrával, ki kellett volna kukázni, mindenhonnan. Jöttek volna az akkori 19- 20 évesek, minden pozícióban, talán le tudták volna vezényelni a rendszerváltást. A gazdasági elit akkor szimplán elárulta az országot, egyszerűen belerokkant a nép a spontán privatizációnak nevezett szabad rablásba, és az évi 40%-os inflációba, meg a szart érő bérekbe. Talán le lehetett volna cserélni ezt a komcsi attitűdöt, ami a mai napig áthatja a gazdasági- politikai működést kis hazánkban. Nem volt teljes körű lusztráció, ami azt jelenti, hogy nem volt módszerváltás sem. Sokan azt mondják, hogy maximum 5 éven belül itt lesz a huxit, ki fogunk lépni az eu-ból. Kb. ilyen időtávon belül ezek a kérdések napirendre kerülnek. Eddig 165 000 magyar regisztrált UK-ban, hogy szeretne maradni. Szerintem egy éven belül lesz az 300 000 is, mivel kb. ennyien gondolják komolyan, hogy ott maradnak kis hazánkból. Ezt érte el a nagy módszerváltás. Ezért mondom azt, hogy konszenzus van abban, hogy antallék szimplán kicsinálták az országot gazdasági értelemben abban az időben- magyarul gazdasági hazaárulást követtek el, érdemes olvasgatni pl. az élelmiszergazdasági gazdaságtörténetet. Ezért nincsenek sikeres hazai vállalatok, mivel a komcsi attitűd árnyéka nagyon hosszú, lehet hogy hátra van még 20-30 év, ki tudja?
A komcsi attitűd azt jelenti, hogy ebben az országban egyfajta "bazdmeg" kultúra alakult ki a vállalkozások között. Egyszerűen azokat az erőforrásokat, ami rendelkezésre állna, azt sem tudjuk kihasználni professzionálisan, mivel más a kultúra mint mondjuk UK-ban, avgy egy kicsit közelebb, pl. a fricceknél. Komcsi seggnyaló attitűd van, beszállítói pozíció bebetonozása, olcsó, vagy minimálbér szintű bérezés mellett a kkv- szektorban.
Hiába ír arról a portfolió, hogy megvannak a fricc mittelstand szintű rendszerkeret csírája kis hazánkban.
Nem, nincs meg, azért nincs, mivel a hazai kkv kör krémje az mondjuk második generációs vezetés alatt áll. Értem alatta, hogy papa, a privatizátor most adja át, vagy akarja átadni a csemetének a céget, vagy vagyonkezelőnek.
De az attitűd, az nem változik, a hozzáállás max 1985-ös tudatszintet jelöl. Ez kurvajó mindenkinek, főleg a németeknek, mivel egyszerűen irányítható a kis gyarmat.
Ehhez a történethez meg a szellemi elit szépen asszisztált. Ennyi ez.
Akkora a szar, hogy a világ pornópápája se itthonról tolja az ipart pl, vagy a videoton képtelen bármilyen önálló márkaépítésre. A német mittelstand egy- két hónap alatt maximum elindít egy innovációt, és akkor még területi szintre sem megy ki, megoldják a faluban vazz.
Laptop7712
2020.09.01 07:37:23
@kistót: A privatizáció - ahogy te nevezed - totális csőd volt, lett pár milliárdos, azokból, akik a nevükre írattak ezt-azt. Ez minden megyében nyomon követhető, hogy ki mit, hogyan "privatizált". Pl. az akkori igazgató az egész cuccot, aminek a tetején ült. Na most ezek a figurák pár éven belül milliomosok, milliárdosok lettek, és itt élnek közöttünk. A baj az volt, hogy nem volt lusztrácó, semmilyen szinten. Érdekes, az Észtek, a Lettek, és a Litvánok kicsit másképp csinálták, és ott sem jött vissza a "vörös terror" igaz, arrafelé szokás volt, hogy a fiatalok fegyverrel harcoltak a ruszkik ellen a megszállás alatt, mivel azok tényleg védték a hazájukat.
A vidék a faszba kívánta az antallék balfasz privatizációs hozzáállását, mivel 3 év alatt tönkrevégták a totális élelmiszergazdasági infrastruktúrát, csak azért, mert ez volt az ára a "rendszerváltásnak". Egyszerűen az volt, hogy vissza kellett tenni az országot az 1955-ös szintre, másképp nem lett volna elég "ejrópai". Ezt nagyon sok nyugati elmondta, akik akkor idejöttek, és "privatizáltak". Ők ingyen vásároltak, mivel a nagy német állam, meg a bankok tolták a fedezett ingyen hiteleket a német mittelstand alá, hogy fektessenek be itt, meg a volt NDK-ba. Raklapokon vitték annak idején a keletnémet makikt váltani nyugatira 1:1-ben. Olvasd el a Bankár c. könyvet, abban írja le a szerző, a köznép száméra - ha már nem olvas a magyar semmit, főleg nem gazdaságtörténetet - hogy mi ment akkor.
Totál mint a War Dogs-ban, úgy ment a bbusiness. Kockás füzet, a csóka aki aláírat, meg mögötte a 10 raklap dollár, amit arrafelé találtak. Tiszta business, ahogy kell.
Az olaszok, meg a spanyolok, meg egész nyugat európa, nem volt annyira balfasz soha, hogy amit 40-60 év alatt felépítettek élelmiszergazdasági rendszert, az egy politikai váltás miatt lenullázzák, és a vidéket visszategyék a sötét középkorba. Ezt a luxust csak itt engedték meg a félművelt álelitnek, azért, hogy nehogy legyen egy komoly konkurencia. A rendszer nyugaton űgy van megtervezve, hogy a földművelő nagyon ne menjen tönkre, mivel nem érdek. Ez itt errefelé nem divat. Érdekes szakkgazdasági gárda van, érdekes hitek regnálnak errefelé. Talán kicsit most változóban van.Tehát errefelé ez a félműveltség a divat, nyugati külcsínybe csomagolva, de marad a "bazdmeg" kultúra, sajnos. Azt nem tudom meddig, de ez van.
A vidék a faszba kívánta az antallék balfasz privatizációs hozzáállását, mivel 3 év alatt tönkrevégták a totális élelmiszergazdasági infrastruktúrát, csak azért, mert ez volt az ára a "rendszerváltásnak". Egyszerűen az volt, hogy vissza kellett tenni az országot az 1955-ös szintre, másképp nem lett volna elég "ejrópai". Ezt nagyon sok nyugati elmondta, akik akkor idejöttek, és "privatizáltak". Ők ingyen vásároltak, mivel a nagy német állam, meg a bankok tolták a fedezett ingyen hiteleket a német mittelstand alá, hogy fektessenek be itt, meg a volt NDK-ba. Raklapokon vitték annak idején a keletnémet makikt váltani nyugatira 1:1-ben. Olvasd el a Bankár c. könyvet, abban írja le a szerző, a köznép száméra - ha már nem olvas a magyar semmit, főleg nem gazdaságtörténetet - hogy mi ment akkor.
Totál mint a War Dogs-ban, úgy ment a bbusiness. Kockás füzet, a csóka aki aláírat, meg mögötte a 10 raklap dollár, amit arrafelé találtak. Tiszta business, ahogy kell.
Az olaszok, meg a spanyolok, meg egész nyugat európa, nem volt annyira balfasz soha, hogy amit 40-60 év alatt felépítettek élelmiszergazdasági rendszert, az egy politikai váltás miatt lenullázzák, és a vidéket visszategyék a sötét középkorba. Ezt a luxust csak itt engedték meg a félművelt álelitnek, azért, hogy nehogy legyen egy komoly konkurencia. A rendszer nyugaton űgy van megtervezve, hogy a földművelő nagyon ne menjen tönkre, mivel nem érdek. Ez itt errefelé nem divat. Érdekes szakkgazdasági gárda van, érdekes hitek regnálnak errefelé. Talán kicsit most változóban van.Tehát errefelé ez a félműveltség a divat, nyugati külcsínybe csomagolva, de marad a "bazdmeg" kultúra, sajnos. Azt nem tudom meddig, de ez van.
Laptop7712
2020.09.04 08:00:14
@kistót:
Én az élelmiszergazdaság néhány aspektusával foglalkozom. Ha rendszerszinten nézel rá a hazai élelmiszergazdaságra, akkor azt lehet mondani, hogy most, 30 évvel a spontán gazdasági hazaárulás után, nem sikerült kialakítani egy hatékony diverz végtermék előállítására képes komplex élelmiszergazdasági rendszert. Ehhez balfaszok voltak az antalli árulás utáni kormányok. Kinyírták a vidéket 94-re, és verték a mellüket, hogy milyen faszagyerekek.
Az egész rendszer alapanyag termelésre van optimalizálva, abban is a szántóföldi növénytermesztés dominál. A koncentráció felé halad az egész rendszer, nagyjából az van, hogy csak egy, vagy kettő maradhat. Na most ilyent nem látsz a fejlett nyugaton, még a nagy büdös Angliában sem, mivel valamilyen szinten arrafelé is osztott a piac, az értéklánc minden szintjén.
Hogy hazaárulás volt a rendszerváltás? Gazdasági értelemben az biztos, ez vidéken tény. Lehet itt tolni a dumát, hogy milyen jó volt a rendszerváltás, mert bejött a demokrácia. Ezzel nem lett volna semmi gond. Gazdasági értelemben az istenadta népet kizárták a magánosításból, megfosztották a tulajdonától, tervezetten. Vidéken megszűnt 94-re 3 millió munkahely.
Nagyon komoly rálátásom van néhány nyugati ország életére, nevetséges,amit itt előadtak privatizáció címén akkoriban. Akkoriban mondta egy német, aki jött ide vásárolni cégeket, hogy az anyátok büdös picsájáért kell lemenni kutyába, amikor al akartok adni valamit, azért jöttünk, hogy jó üzletet csinálunk, nem kellene benyalni a meleg szarig.
Gazdasági hazaárulás történt. Ez nem a fidesz, meg a jobbik retorikája, hanem egyszerű gazdaságtörténeti tény.
A hazai innovációs potenciál ezen a téren megrekedt valahol tudásban az 1958- 1959-es tudásszinten, ha a nagy átlagot nézem. Pl. az a fasza, hogy mennyi gépet szereztek be a gazdák, és milyen fasza az, hogy a bankrendszer ezt támogatja minden szinten. Nem tudom, de van 300 ha, amit művelnem kell, akkor arra megyek rá, hogyha van egy gépem, akkor éjjel nappal menjen, mivel akkor használom ki teljesen a gépet, erre optimalizálok. Na most ez a gondolkozás nagyon nincs meg, a 80-as évek elején megvolt.
Lassan néhány ágazatban nem lesz alapanyag mivel balfaszok volt az elmúlt 30 évben a szakirányítás. A módszerváltáskor iparágak, és a hozzá kapcsolódó komplex KF, és háttéripari rendszer tűnt el a semmibe az élelmiszergazdasági rendszerben.
Ez meg nem olyan sima úgy, hogy csődbe viszünk egy bankot, mivel a haveroknak adtuk a fedezetlen hiteleket cég, és gyárvásárlásra, és pár év múlva konszolidáljuk költségvetési lóvéból. Mert ez ment.
Azt nem tudom, hogy miért csodálkozik rá az ellenzék 10 éve hogy lett egy "illiberális" állam. Ez semmi más, csak egyenes következménye a a gazdasági hazaárulásnak, ami a módszerváltáskor volt. Ennyi ez.
A probléma ezzel az, hogy az elmúlt 30 évben, akik milliárdossá váltak, azok általánosan egy befektetési sémát követték. Kivitték a lóvét azonnal, ennyi. Most meg van egy divat, hogy azért építgetünk ezt-azt itthon, ebből lett pl. a turizmus, mert az azonnal naponta termeli a ropogós cash-t. Ez látható, a szereplők előtérben vannak. Ez nem volt így
a módszerváltás utáni 20 évben.
Én az élelmiszergazdaság néhány aspektusával foglalkozom. Ha rendszerszinten nézel rá a hazai élelmiszergazdaságra, akkor azt lehet mondani, hogy most, 30 évvel a spontán gazdasági hazaárulás után, nem sikerült kialakítani egy hatékony diverz végtermék előállítására képes komplex élelmiszergazdasági rendszert. Ehhez balfaszok voltak az antalli árulás utáni kormányok. Kinyírták a vidéket 94-re, és verték a mellüket, hogy milyen faszagyerekek.
Az egész rendszer alapanyag termelésre van optimalizálva, abban is a szántóföldi növénytermesztés dominál. A koncentráció felé halad az egész rendszer, nagyjából az van, hogy csak egy, vagy kettő maradhat. Na most ilyent nem látsz a fejlett nyugaton, még a nagy büdös Angliában sem, mivel valamilyen szinten arrafelé is osztott a piac, az értéklánc minden szintjén.
Hogy hazaárulás volt a rendszerváltás? Gazdasági értelemben az biztos, ez vidéken tény. Lehet itt tolni a dumát, hogy milyen jó volt a rendszerváltás, mert bejött a demokrácia. Ezzel nem lett volna semmi gond. Gazdasági értelemben az istenadta népet kizárták a magánosításból, megfosztották a tulajdonától, tervezetten. Vidéken megszűnt 94-re 3 millió munkahely.
Nagyon komoly rálátásom van néhány nyugati ország életére, nevetséges,amit itt előadtak privatizáció címén akkoriban. Akkoriban mondta egy német, aki jött ide vásárolni cégeket, hogy az anyátok büdös picsájáért kell lemenni kutyába, amikor al akartok adni valamit, azért jöttünk, hogy jó üzletet csinálunk, nem kellene benyalni a meleg szarig.
Gazdasági hazaárulás történt. Ez nem a fidesz, meg a jobbik retorikája, hanem egyszerű gazdaságtörténeti tény.
A hazai innovációs potenciál ezen a téren megrekedt valahol tudásban az 1958- 1959-es tudásszinten, ha a nagy átlagot nézem. Pl. az a fasza, hogy mennyi gépet szereztek be a gazdák, és milyen fasza az, hogy a bankrendszer ezt támogatja minden szinten. Nem tudom, de van 300 ha, amit művelnem kell, akkor arra megyek rá, hogyha van egy gépem, akkor éjjel nappal menjen, mivel akkor használom ki teljesen a gépet, erre optimalizálok. Na most ez a gondolkozás nagyon nincs meg, a 80-as évek elején megvolt.
Lassan néhány ágazatban nem lesz alapanyag mivel balfaszok volt az elmúlt 30 évben a szakirányítás. A módszerváltáskor iparágak, és a hozzá kapcsolódó komplex KF, és háttéripari rendszer tűnt el a semmibe az élelmiszergazdasági rendszerben.
Ez meg nem olyan sima úgy, hogy csődbe viszünk egy bankot, mivel a haveroknak adtuk a fedezetlen hiteleket cég, és gyárvásárlásra, és pár év múlva konszolidáljuk költségvetési lóvéból. Mert ez ment.
Azt nem tudom, hogy miért csodálkozik rá az ellenzék 10 éve hogy lett egy "illiberális" állam. Ez semmi más, csak egyenes következménye a a gazdasági hazaárulásnak, ami a módszerváltáskor volt. Ennyi ez.
A probléma ezzel az, hogy az elmúlt 30 évben, akik milliárdossá váltak, azok általánosan egy befektetési sémát követték. Kivitték a lóvét azonnal, ennyi. Most meg van egy divat, hogy azért építgetünk ezt-azt itthon, ebből lett pl. a turizmus, mert az azonnal naponta termeli a ropogós cash-t. Ez látható, a szereplők előtérben vannak. Ez nem volt így
a módszerváltás utáni 20 évben.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A gazdagok nem veszik észre, hogy egyszerűen megeszi az infláció a befektetéseiket? Hogy nulla a reálhozam?