Regisztráció Blogot indítok
Adatok
xGéza

0 bejegyzést írt és 137 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Commentarium Spórol a hadügy 2016.07.05 10:25:37
Istenem, hogy ezt még mindig el kell magyarázni… Tehát. Kiderült, hogy Hende Csaba honvédelmi minisztersége idején felmondták a Honvédség biztosításait, mert "sokba kerültek" és "nem térültek meg". Hol kezdjem? A biztosításnak nem az az értelme, hogy megtérüljön. Ha többe kerül, mint amennyi…..
xGéza 2016.07.05 13:53:27
Úgy tűnik, a blogger nem érti a biztosítás működését, nem a minisztérium.

Azt kérdezi költőien, hogy a biztosítás meddig nem térül meg. Elárulom: soha. Miről is van szó? A biztosítás egy kockázatközösség. A biztosító ügyfelei mind betesznek a közös kalapba, amiből mindig az részesül, akit éppen kár ér. De azért valamivel többet tesznek be, mint a kifizetés, ebből fedezi a biztosító a működését, és a részvényesek nyereségét.

A honvédelem személyi állománya van akkora, hogy ez a kockázatközösség házon belül biztosítható, így jobban megéri, ha a kárkifizetéseket kalkulálják be a költségvetésbe, és nem a biztosítási díjat. A biztosító nyilván úgy ad ajánlatot, hogy az hosszútávon fedezze a kárkifizetést, a költségeket, a hasznot. Ez utóbbi két tétel megspórolható.

Magánemberként is arra érdemes biztosítást kötni, amely kárt nem tudnék másképp rendezni. Pl. a lakosság zöme a lakóingatlanának teljes megsemmisülésekor igen nehéz helyzetbe kerülne. Ezért a házunkat érdemes biztosítani, abban a tudatban is, hogy ezen persze a biztosító keres. De mondjuk egy olyan autóra, aminek az értéke néhány havi fizetésünk, már nemigen érdemes Casco biztosítást kötni. A gépjárművet a másnak okozott károkra viszont törvényileg kötelező biztosítani, hiszen sok ember nem tudná zsebből rendezni a kárt. Ugyanakkor egy minisztérium költségvetésének a szintjén ez egy hosszútávon tervezhető tétel, így teljesen ésszerű, ha bizonyos állami gépkocsikra a még a kötelező biztosítás sem kötelező.

Kb. 20 éve volt egy jelentős tűzkár a Hofburgban. Ugyan ez a vita ment, hogy hogyhogy nincsenek biztosítva az osztrák állami ingatlanok. Ugyan ezért nincsenek.
2016. március 31-én volt hatvan éve, hogy állományba vették az első két UV-t, és 2016. március 31-én állt utasforgalomba az első hosszú CAF.  A két esemény közt nincs összefüggés, de valamivel fel kellett vezetnem ezt a bejegyzést :) Néhány hete ez a kocsi a sokadik bejáratós menetén ugyan…..
xGéza 2016.04.02 23:17:51
@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere: de az, hogy a hazai, vagy az EU költségvetés fizette, az tök független @laci_52 mondandójától, hogy szerinte rövidebbeket kellett volna venni.

Amúgy szerintem nem. Két rövidebb nyilván drágább, mint egy hosszú. Este ritkábban jár majd, mint eddig is, de nem fog üresen kongani. Ha mégis, akkor lehet este rövidet járatni, ami addigra más vonalról felszabadul.
  Ritkán írok Magyarországról, azonban az utóbbi idők eseményei már régóta érleltek bennem egy írást. Mik ezek az események? A 4-es metró hosszabbításának (egyelőre úgy tűnik) végleges elkaszálása, a 3-as metró felújításának kínkeserves húzódása, a kisföldalatti fokozatos lerobbanása (mely a 3-as…..
Na, ezt vajon hogy gondolta a kedves színházpedagógus? És az előadásnak helyet adó intézményben sem volt senki, akinek eszébe jutott volna, hogy sem jogilag, se morálisan nem oké az egész? A hosszú ő-k hiánya meg már tényleg szóra sem érdemes. „Egy norvég felsőoktatási intézmény magasról tesz a…..
Tegnap robbant a hír cunami, miszerint sikerült Gizikének a Nemzetgazdasági Minisztériumban félreértelmeznie a törvényt és a mai naptól elhagyva Budapestet South Parkban kellett felébrednünk! Itt mindenki hülye? -merülhet fel sokakban a kérdés. Az elmúlt másfél hónapban gyakorlatilag az ország…..
Nagyon sokan próbálják megragadni a lehetőséget (CSOK), ami miatt sokan számológépet vettek a kezükbe. Azt tapasztaltam sajnos, hogy elkövetik a legtöbben azt a hibát, hogy egy jelenlegi állapotot feltételeznek és nem változnak a jövőbeli változókkal, ami egy ingatlanbefektetés esetén kész…..
xGéza 2016.02.20 13:42:11
@makkospacal: de talán azokból a családokból, ahol eleve van 3 gyerek, egy pár bevállalja a 4. gyereket is, ha már egyszer a lakáskörülményei jobbra fordultak. Igaz, hogy arra már nem kap plusz támogatást, de hát ők a 3 gyereket is (ilyen mértékű) támogatás nélkül vállalták.
Az egyik legjobb befektetés, mégsem mondható kockázatmentesnek a lakás bérbeadása. Legnagyobb buktatója az, ha a bérlő nem fizet. Ennek majdhogynem szükségszerű velejárója sajnos az, amikor a bérlő még nem is hajlandó onnan kiköltözni. Sajnos – egyébként érthetetlen módon – a magyarországi…..
xGéza 2016.02.17 23:14:38
@kissiú: 1 milliós jövedelem (és nem bevétel) fölött van EHO, tehát irreleváns, hogy esetleg a rezsi számlák miatt, van plusz 200000 bevételed egy évben, meg ugyan annyi kiadásod.
Tarlós István tavaly szeptemberben fordult a miniszterelnökhöz a BKV finanszírozása ügyében. Novemberben pedig már azzal fenyegetőzött, hogy ha az állam nem kompenzálja azt a 31 milliárd forintot, amelytől a BKV az elővárosi közlekedés és a jegykedvezmények miatt esik el, akkor…..
xGéza 2016.02.15 21:51:42
@Gerusz: ez sem igaz, még nyugdíjasnak se kell lenni. Nekem is vannak 65 év feletti jól kereső kollégáim, akik még 10 évig nem akarnak nyugdíjba menni.
xGéza 2016.02.15 21:55:58
@egyemberke12á9vé: ha fizetni kellene a 65 év fölöttieknek, akkor valamivel kevesebbet utaznának. Ez nem jelentene annyi bevételt, mintha a mostani ingyenes utakat felszoroznánk, de azért jelentene valamit. Másfelől azért lehetne csökkenteni valamicskét a kapacitásokon.

Amúgy azért lehetne köztes megoldás is, ha mondjuk az ingyenesség nem vonatkozna a csúcsidőre.
UBER-el kapcsolatos cikkemmel kapcsolatban keresett meg teljesen normális hangnemben egy, a neve elhallgatását kérő taxis cég vezetője, aki szerette volna a másik oldalt is bemutatni. Beszélgetésünk során olyan részletekre derült fény, amik miatt érdemes mindenkinek elolvasni egy rögtönzött interjú…..
xGéza 2016.02.07 17:31:15
kétségtelen tény, hogy a legtöbb nagyvárosban hatósági áras a taxi szolgáltatás. Azért mi ebben is túllőttünk a célon. Pl. céges ügyfelek számára máshol általában lehet kedvezményt adni, vagy olyan frekventált, ámde távoli viszonylatra, mint a repülőtér is lehet kedvezményes tarifát alkalmazni. Az kétségtelenül célszerű, ha az utcán beszállva egy taxiba az egységes tarifát számol, mivel úgysem életszerű, hogy egy leintett taxinak először végignézzük az árlistáját, és utána döntjük el, hogy beszállunk-e.

Ugyanakkor vannak egyéb személyszállítási szolgáltatások is, amik nem tartoznak a taxi rendelet hatálya alá. Vannak exkluzivabb kocsikkal fuvarozó cégek, elsődlegesen szállodákkal leszerződve. Nekik nem is kellett besárgulniuk, és a tevékenységük szabadáras. Aztán van néhány olyan cég, (elsősorban korábbi kis taxi cégek, akik a megváltpzott feltételeknek nem tudtak megfelelni), akik most kifejezetten reptéri transzfert kínálnak, övezetenkénti fix tarifával. És itt nem beszélek a minibusz jellegű transzferekről, ami gyűjtőfuvar lévén már valóban más szolgáltatás (bár a járművek jellemzően még személygépkocsi besorolásúak, jogilag nem buszok).

Tehát ma is van néhány egyéb személygépkocsival zajló személyfuvarozási szolgáltatás, amik mégsem minősülnek taxinak. Nem tudom, ők kérték-e a tevékenységük besorolását, és hova sorolták őket. Mindenesetre ők sincsenek betiltva. Mellettük az Uber is bőven megférne. Ahogy a szállodai limuzin az egységáras taxi fölé van pozicionálva, úgy az Uber meg némileg alá.

Másfelől persze adózni kell. Az Ubert megosztás alapú szolgáltatásnak tekinteni hazugság. Megosztás alapú a telekocsi, ahol olyan utast viszek magammal, aki arra tart, mint én. Vagy az a cég, akinél otthagyhatom a reptéren a kocsimat, amíg nyaralok, és ők kiadják Budapestre látogató turistáknak. De az Uber sofőr, az dolgozik. kifejezetten pénzkereseti célból vesz fel utasokat. Ahogy magának az Uber cégnek is itt kellene adóznia a Budapestre szervezett fuvarok után, függetlenül attól, hogy hol van a székhelye. Ha esetleg adózás után már nem is érné meg a dolog,... akkor meg majd csődbemegy. Bízzuk a piacra.
xGéza 2016.02.08 09:21:28
@Untermensch4: "Tehát csak annak éri meg uber-ezni aki arra tartó utast vesz fel ahova ő maga is megy..." ez viszont nem működik. Az uber-be sofőrként bejelentkezve csak azt látod, hogy ki kér kocsit a közeledben, hogy hova megy, azt csak akkor látod, ha elfogadtad a fuvart. Így küszöbölik ki, hogy pl. egy reptéri fuvarra ugorjanak, mint kutya a koncra, egy rövidebb utat meg ne akarjon senki vállalni. Maximum a nap végén tudod megcsinálni, hogy akkor fejezed be a műszakot, amikor egy fuvar a lakásod közelében ér véget. Ha már mennél, de messze vagy otthonról, akkor még bevállalsz egy fuvart (ami persze lehet, hogy még messzebb ér véget).
Figyelem! Közérdekű Közlemény! A blogunkat új felületre helyeztük és új nevet adtunk neki. 2021. októberétől az alábbi linken olvashatóak a bejegyzéseink: www.aborondomesen.com A travelbug.blog.hu oldalon nem jelennek meg az új írásaink, viszont a régi posztok természetesen továbbra is…..
Te is az adócsalókat támogatod? Isten hozott Magyarországon!   Tudjátok, hogy miért versenyképes az Uber? Mert nem fizet semmilyen adót és nem felel meg semmilyen szabályozásnak. Egy csaló cég. Az Ubert minden felelősen gondolkodó embernek utálnia kellene... (fotó: csmonitor.com)..
xGéza 2016.01.18 16:41:05
@Haus Fiegl Bikers: az uber kocsijaiban semmivel nem lehet fizetni, a regisztrált ügyfelek számlájáról vonják az összeget.

A cég fizet adót, egyesek szerint nem Magyarországon. Szerintem a magyarországi forgalma után itt kell fizetnie, ennek nyilván utána kell nézni, EU szinten szabályozni, ha esetleg nem kielégítő a jelenlegi szabályozás. Hogy a sofőrök fizetnek-e adót? Valószínüleg van, aki igen, és van, aki nem. Ahogy a szobafestők és a fogorvosok esetében is lehet hallani olyasmit, hogy közülük egy-kettő esetleg nem minden jövedelmét vallja be. Nyílván azért senk sem akarja betiltani a szobafestést, meg a fogpótlást.
Pándy András neve egybeforrt a családirtással és a vérfertőzéssel. Amikor lánya vallomása alapján a belga rendőrség és ezzel együtt a világ is értesült azokról a horrorisztikus eseményekről, melyeket apjával együtt elkövettek, az évtizedek óta hordott, mindig mosolygó lelkész álarca pillanatok alatt…..
Éveken át elvoltam úgy, hogy nem jártam a Reichstag kupolájában, egyszerűen mert nem tetszett. Értem én az építmény szimbolikáját, hogy nem akarták ugyanazt az épületet helyreállítani, amit a Német Birodalom építtetett saját központjául, és melynek leégése Hitler…..
Üdvözlet Bánffyhunyadról: ez vár vajon a magyar városképekre? Ritka fejlemény: mintha egy libertárius fantaszta jutott volna döntéshozói helyzetbe az erős és lehetőleg még annál is erősebb államban hívő Orbán-kormányzatban. A pálinkafőzési liberalizáción és az…..
A hír a következő. egy srác mikulás napján beöltözött mikulásnak elment egy családhoz, akik NAV ellenőrök voltak és mivel nem volt vállalkozói engedélye és nem adott számlát ezért megbüntették 200 ezer hufra. .Kettő dolgot szeretnék leszögezni: egy nem vagyok benne…..
xGéza 2015.12.08 14:09:05
@JFK-alapítótag: nem a házimunkáról szóló törvényről beszélek, az havi 100 Ft regisztrációs díjjal működik. De ott fel vannak sorolva a tevékenységek, a mikuláskodás szerintem egyikbe se fér bele. Amire én gondoltam, az az egyszerűsített foglalkoztatás. Itt napi közteher van, nem havi.

A munkáltató által fizetendő közteher mértékea munkaviszony minden naptári napjára munkavállalónként:
- mezőgazdasági idénymunka esetén 500 forint,
- turisztikai idénymunka esetén 500 forint,
- alkalmi munka esetén 1 000 forint,
- filmipari statiszta alkalmi munkája esetén 3000 forint.

A mikuláskodást simán tekinthetjük alkalmi munkának. Ugyanakkor közben látom, hogy ez viszont csak egy igen szerény összeghatárig (minimálbér munkanapokra átszámított összege) alkalmazható. Ez 5430 Ft jelenleg, míg állítólag a mikulások szokásos gázsija 15-20.000 Ft címenként.
Kedves Őszinte Ingatlanos! Albérletben lakom három barátommal Budapesten. A múlt héten egy jól sikerült házibuli alkalmával véletlenül kitörött a gang felé néző üveg. Ilyen esetben kell szólni a lakástulajdonosnak vagy az is járható út, ha gyorsan kicseréltetjük és egy…..
xGéza 2015.12.04 11:52:15
@Ruzsik Dezső: egyáltalán nem felel meg a valóságnak, amit írsz. Az óvadék a ptk. szerint a bérlő kötelezettségeinek elmulasztása esetére szolgálhat biztosítékként. A bérlőnek pedig nem csak a bérleti díj fizetése lehet a kötelezettsége, hanem pl. a közművek fizetése, és a lakás állapotának megőrzése is. Így (hacsak a bérleti szerződés nem rendelkezik másként), akkor ezekre is felhasználható a kaució.
Igen izgalmas testületi ülés elé néztünk október 15-én. Volt is kivonulás, de ennél fontosabb volt  a határozatképesség szélén meghozott jelentős döntés, a frissen kitalált új adónemek elfogadása.  Mint ismeretes, a csak piros ingben, piros pulóverben járó MSZP-s…..
xGéza 2015.11.23 14:03:46
@OkoskaTo:rp: kerítésen belül kell az adott számú parkolási lehetőséget biztosítani. Tehát nem feltétlenül mélygarázsban. A nagy társasház-építési boom idején jellemzően az udvarban is kialakítottak parkolókat, és a beruházók azokat is eladták névre szólóan.
Kedves Őszinte Ingatlanos! Meghirdettük lakásunkat jó néhány ingatlanos oldalon, és másnap már jelentkeztek is telefonon a különféle irodák képviselői (magánszemélyek egyelőre nem). Most szerződést kellene kötnünk velük, hogy tudjanak hozni esetleges vevő jelölteket. Arra…..
xGéza 2015.10.21 13:43:59
miért hozna hamarabb érdeklődőt egy iroda? Az ügyfelek döntő része az interneten keres. És az irodák is ott hirdetnek, ahogy a tulajdonos is. Érdemes a hirdetéseket rendszeresen előre sorolni, ezt az irodák általában jutányosabb áron tudják megtenni, mint a magánszemélyek. Magánszemélyként a hirdetés nincs ingyen, az ügynök meg csak a végén kér pénzt, de abból azért jó darabig lehet hirdetni.

Ráadásul az iroda általában rosszabb minőségű hirdetést ad fel, nem írja le a pontos címet, nem tesz be fényképet a házról, nehogy direktben találják meg a tulajdonost.

Az ügynökök nagyon szeretik a kizárólagosságot. Ez biztosítja, hogy más ne tudja eladni. És korántsem biztos, hogy olyan nagy energiát fektetnek az eladásba, hiszen ez egy biztos kundschaft. Hallottam már olyat is, hogy végül egy szomszéd vette meg a lakást, aki a helyi szóbeszédből tudta meg, hogy eladó, és mégis ki kellett fizetni az ügynök díját, pedig az ügynök semmit nem tett a sikerért.

Ha eddig nem jöttek érdeklődők, akkor én inkább elgondolkodnék az okon. Lehet, hogy magas az ár. Lehet, hogy máshol is hirdetni kellene. A ház (esetleg szomszédos házak) hirdetőtáblájára mindenképpen kitenném, hátha van, aki házon belül költözne kisebbe, nagyobba, venne a gyereknek lakást. Az ablakba is kitennék molinot, kb. 5000 Ft-ért legyártják (a netem találni szolgáltatókat szép számmal). Aki a környéken lakást keres, az jó eséllyel jár az utcában.

Szóval én sok értelmét nem látom az ingatlanosnak, legfeljebb ha az ember más városban lakik, és a komplett ügyintézést átadja valakinek.

De ha azt mondja az ember, hogy veszteni valója nincs, ez is egy plusz lejhetőség, akkor sem kötnék kizárólagost.

A dupla jutalék azért eléggé elvi lehetőség. Lehet, hogy a hirdetésből még nem egyértelmű a vevőnek, hogy látta már ezt a lakást mással, és újra eljön. Velem is volt már ilyen, hogy az ajtóban jeleztem az ingatlanosnak, hogy itt már jártam. Nem is iratott alá megtekintési nyilatkozatot. Ha a vevő netán duplán aláírja, ezért két ingatlanos is kéri a jutalékát, akkor azt nyilvánvalóan a vevőnek kell fizetnie, hiszen ez az ő hanyagsága, figyelmetlensége (még ha mondjuk a férj és a feleség is megnézi külön-külön, más-más ügynökkel, akkor is).

És arról semmiképpen sem mondanék le, hogy magam is hirdethessem, és eladhassam.
A Járókelő.hu-n közterületi problémákkal foglalkozunk, de sokszor nem csak hibabejelentésekkel, hanem kérésekkel is megtalálják a városlakók rajtunk keresztül az illetékeseket. Ilyen kérés futott be nemrég azzal kapcsolatban, hogy legyen a budapesti VII. és VIII. kerület közt…..
xGéza 2015.10.12 14:20:57
@apukam_vilaga: nem a végállomás előtt 2 megállóval szoktak a világvárosokban a metrók kettéválni, sokkal előbb. De valóban fölösleges a belvárosban minden vonalat egy külön nyomvonalon vezetni. Pl. a megvalósult 4. metró helyett értelmesebb lett volna a 2-t a Keletinél kettéosztani, és a másik ágat kivinni Újpalotára. És a budai oldalon is lehetett vona a 2-höz kapcsolódóan további területeket bekapcsolni.
Örök dilemma, hogy ingatlaneladás során érdemes-e ingatlanközvetítő segítségét kérni. Jó számmal akadnak olyanok, akik ágálnak a szakmai kezek ellen, vannak azonban olyanok is, akik kizárólag jó tapasztalatokat raktároztak el az ingatlanirodás együttműködések során.…..
A tegnapi napon rendezték meg Budapesten a Kongresszusi Központban a második Budapesti Életbiztosítási Csúcstalálkozót, aminek keretében az elhangzottak szerint a magyarországi szakma legjelesebb 1000 képviselője volt jelen és hallgatta végig a nemzetközileg elismert biztosítási…..
Ha őszintén a szívünkre tesszük a kezünket, akkor belátjuk, hogy a magyar köztudatban még mindig él a "szegény elnyomott kisember" metaforája, akit a nagy gonosz multi (esetünkben most a biztosító) erőfölényével kizsákmányol, akinek a hóhérja a pénzéhes biztosítási…..
xGéza 2015.09.15 11:06:27
@Szarvas Norbert: rámentem a kiszámoló által hirdetett hitelközvetítői oldalra, ott nem találtam nevet, úgyhogy nem tudtam meglepődni. Áruld már el, ki van a mögött az oldal mögött!

Ha elolvasod a cikkeit, akkor kiderül, hogy kiszámoló meglehetősen hitel-ellenes. De ha valaki mégis hitelt akar felvenni, akkor ajánlja ezt a hitelközvetítőt, akit korrekt, hozzáértő embernek ismer. Azt sem tagadja, hogy az illető a bankok jutalékából él. Azt csak saját magáról mondja, hogy nem értékesít terméket a tanácsadás keretében, és így nem kap jutalékot. A reklámért valamit bizonyára kap, és bizonyára sokkal többet kaphatna, ha a cikkeiben pl. a hitelből meggazdagodást propagálná. Többek között ezért sem gondolom, hogy a cikkei manipulativak lennének. Nem mindenben értek vele egyet, de hogy a szakmai meggyőződését alárendelné az anyagiaknak, arra semmi sem utal.
Jó napot! Nemrég vettem egy lakást, amelyet tervezek továbbértékesíteni. Tudnál segíteni, hogy mik azok az extrák, amelyekkel érdemes felturbózni az ingatlant, hogy értékét növelje? Mi az ami a vevőknek fontos és mi az ami elhanyagolható? A lakás jelenleg teljesen átlagosan…..
xGéza 2015.08.28 14:09:23
nagy általánosságban a felújítás nem érvényesül az árakban. Így azért lakást venni, hogy felújítva eladd, nem érdemes.

Ha van a lakásban valami nagyon zavaró, az össz-benyomást rontó hiba, azt érdemes kijavítani. Pl. ha egy alapvetően jó állapotú konyhabútoron a vízvető a falnál el van koszolódva, vízkövesedve, vagy a konyhában 1-2 padlólap el van repedve, mert ráesett egy sörösüveg (ráadásul van is pót-lap). Ezeket a hibákat érdemes javítani.

Más kategória a home staging. Az Őszinte Ingatlanos válasza kicsit már ebbe az irányba is mutat (képek, stb.) Itt alapvetően nem csak rendberakjuk, hanem be is rendezzük a lakást az elképzelt vevő igényeinek megfelelően. A témában utazó tanácsadók szerint csodákra képes a dolog. Olyan lakások, amiket évekig hirdetnek, egyre csökkenő áron, a home staging után pillanatok alatt elkelnek, álom áron. A kérdezőnek esetleg érdemes ebbe az irányba elmennie.

Amin még esetleg keresni lehet, az a lakás beosztása. Ha az alap beosztás nagyon rossz, de meg van benne a potenciál egy átalakításra, az jelentősen felértékelheti a lakást. Pl. ha a szobaszám növelhető, vagy a szobák külön bejáratúvá tehetőek.

Összefoglalva a kérdező által felvázolt üzleti modell akkor tud működni, ha az ember már a lakás kereséskor olyan szemmel néz körül, hogy hol vannak azok a pontok, amik átalakíthatóak, javíthatóak, és a befektetéshez képest nagyobb az értéknövelő hatásuk. Ha már megvette a lakást, akkor kicsit elkésett, koránt sem biztos, hogy érdemes bármit is bele fektetni.