Adatok
liksoft
0 bejegyzést írt és 108 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Inno-anno
Mátyásföldtől Amerikáig – Pillanatképek a magyarországi autóbuszgyártás történetéből
2015.11.12 06:25:00
Közlekedés nélküli ország, sínylő test, melly méhében hordja a nyavalyák minden nemét. (Gróf Széchenyi István, 1848)
Az ember – mióta él a Földön – mindig is közlekedett. Kezdetben rövidebb utakat tett meg, majd állati és technikai segédletekkel egyre távolabbra jutott.…..
liksoft
2015.11.13 09:34:46
Szép összefoglaló, de az Ikarus 55-öt nagyon hiányolom.
Ebbe a videóba is a szokásos módon botlottam: tök véletlenül. És milyen jó, hogy elindítottam. Pedig csak annyi a címe, hogy Motorozás London központjában: megállítottak a rendőrök! A franc tudja mire számítottam. De az biztos, hogy amit itt látunk, oktatni kellene.…..
Petőfi írhatott volna valami ilyesmit a Balatonról is: Szegény Balaton, miért is bántjátok? Annyi rosszat kiabáltok róla, S ő a föld legjámborabb tója (a költői szabadságot vitatók számára: tava). Mert a Balatont sajnos sikk lett macerálni. Pedig csacsiság, a Balaton és…..
Amikor ott fekszel vérző fejjel a langyos aszfalton, és érted jön vijjogva a mentő, rohadtul mindegy, kinek volt igaza.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
liksoft
2014.06.10 09:33:40
@sub_og: Köszönöm! Az első komment, ahol le lett írva az életben bekövetkezett valós balesetet. A járdán kialakított kerékpárút a legveszélyesebb. Évek óta írom több helyen, hogy meg kéne szüntetni a kerékpáros feltétel nélküli elsőbbségét ilyen helyen. A kanyarodó autósnak sokszor a holt terében teker a kerékpáros, így elkerülni sem lehet a balesetet. Ha viszont az autós az üres zebránál megáll, hogy meglesse 30 méteren belül teker-e egy elsőbbségre váró kerékpáros, a többi autós fogja a szabályt betartót felöklelni, a dugóról nem is szólva. De ennél még jobb, mikor a még jócskán járdán lévő gyalogos mögül vág ki a bringás, vagy tűző nap mellett a fa árnyékából. (Petőfi híd budai felhajtó, Halász utcai rakpart felhajtás, Szász-Varsányi sarok, stb...) Tudom, kapok majd a fejemre, de pont az élet védelme miatt a kereszteződésben a kerékpárosnak ne legyen elsőbbsége.
Pásztor István kocsmája 1943-ban a mai XV. Kazinczy utcában. Egy képet most megmentettünk az utókornak, de vajon mi lesz a többi 945-tel?
Június végén lehúzza a rolót az iWiW, minden ott tárolt adatot törölni fognak. Nem ez az első internetes szolgáltatás, ami beszünteti a…..
Nehéz észérveket felsorakoztatni a parkolási társaságok létjogosultsága mellett, például az ilyen esetek miatt:
Leírnék egy rövid történetet, ami múlt hét csütörtökön történt velem a belvárosban... Miután találtam egy parkolóhelyet 18:44-kor mobilparkolással…..
liksoft
2012.08.28 10:35:35
@vernarancs: Hacsak nem ugyanolyan az autója. Kicsi az esélye, de lehet.
liksoft
2012.08.28 11:00:05
@vernarancs: :) Csakhogy a rendszám "koszos" volt, és az igazából C! Ezért írta a helyeset. Ami ekkor már.... Vagy a leleményesség határtalansága nem ismerős?
Egyetlen módszer, hogy egyedi lemezhibát készítesz az autón a rendszám közelében, és azt dokumentáltan lefotózod, be a dossziéba, ahol gyűjtöd a parkolási papírokat. Ha kapsz egy felszólítást, nem a rendszám, hanem az egyedi általad készített lemezhiba fog megvédeni, más nem.
Egyetlen módszer, hogy egyedi lemezhibát készítesz az autón a rendszám közelében, és azt dokumentáltan lefotózod, be a dossziéba, ahol gyűjtöd a parkolási papírokat. Ha kapsz egy felszólítást, nem a rendszám, hanem az egyedi általad készített lemezhiba fog megvédeni, más nem.
Szürreális látványban lehetett részük a Budapest Airport felé járóknak a hétvégén - a kifutópálya betonján egy csillogó-villogó, vadonatúj maléves autó reklámfotózása zajlott éppen. Ráadásul nem holmi új Fabiáé, hanem egy ezerkettes kombi Ladáé. Micsoda? Malév? Lada?…..
Üdvözlöm!
B Jánosné vagyok Egerből. Tanácsot szeretnék kérni, a testvérem két hete került be a Pszichiátriai osztályra, és szeretném haza hozni saját felelősségemre, ezt miképp tehetem meg? Most hétvégén haza engedték jól volt főzött a 89 éves mamát ápolta…..
Az összegyűjtött All Time tízes listán olyan emlékezetes kártevők szerepelnek, mint a Word dokumentumokkal terjedő Melissa, a 2000-ben legalább félmillió gépet megfertőző I Love You, vagy a rendszereket 2001-ben drasztikusan lelassító Nimda. MyDoom Joggal érdemelte ki a…..
liksoft
2012.06.01 08:07:55
Best Android News
Élőben a Samsung Galaxy S III bemutatója - Samsung Galaxy S III
2012.05.03 19:11:00
Elérkezett a várva várt pillanat amikor is a Samsung bemutatja a Galaxy család zászlós hajója, a Galaxy S III. Az elmúlt hónapokban rengeteg pletyka keringett az interneten az új készülékről, de annyi már biztos, hogy egy négy magos Exynos processzort és egy 4,5 hüvelyk fölötti…..
Ötvenezer forintos pénzbírságot és öt büntető pont levonást szabott ki a rendőrség arra az autósra, aki januárban a VII. kerületben nagy sebességgel kis híján elcsapott egy kerékpárost. Az esetet a bringás fejkamerája rögzítette, így volt bizonyíték is: a sofőr…..
liksoft
2012.05.02 09:12:13
@Jegesmaci81: Nagyon jól összefoglaltátok ketten. A lassú bringás billeg, szabályt szeg, akadályoz. A gyors (profi általában) az út szélén "zsinóron húzva" teker (a piros lámpa ismerete azért nem mindenkinél működik). Régi emlékem, mikor a Moszkva téren (leánykorin Széll K. - hogy nekünk mennyi felesleges pénzünk van - de mindegy!) a "visszafordító" kanyarban bringázva elment mellettem egy tanker. A nyerges elöl a szelével tol, középen a lyukas részen beszív, és akkor jön a hátsó kerék. Ez jutott eszembe a felvételkor. Nem tudom ki volt aki az út széléről kitiltotta buszsáv esetén a bringást, de nem hiszem, hogy sokat tekert volna. Az egyetlen valóban biztonságos hely az út jobb széle. Középen menni olyan mint a Konvoj film egyik jelenete.
A másik, a kereszteződés, ahol "beesik" a kerékpáros 40-es tempóval. A kanyarodó autós rémálma ez. Nem értem, miért nem lehet kimondani, hogy elsőbbsége a gyalogosnak van. A kerékpárosnak nincs, vagy szálljon le, és haladjon át úgy. Én régen, és ma is így teszek, és érdekes módon talán épp ezért tudok még ide írni.
A másik, a kereszteződés, ahol "beesik" a kerékpáros 40-es tempóval. A kanyarodó autós rémálma ez. Nem értem, miért nem lehet kimondani, hogy elsőbbsége a gyalogosnak van. A kerékpárosnak nincs, vagy szálljon le, és haladjon át úgy. Én régen, és ma is így teszek, és érdekes módon talán épp ezért tudok még ide írni.
Nem értjük a helyzetet, de tudomásul vesszük 2012. április 18-án délután hosszasan egyeztettünk a Zöld Pardon engedélyének szempontjából illetékes önkormányzat jegyzőjével és mivel egy jogszabály értelmezésében álláspontjaink nem közeledtek, arra az elhatározásra…..
Kétmilliót törlesztett a háromból, visszaadta az autót, a bank eladta egy millióért, és még ő tartozik két millióval. Az autóhitel-károsult portréja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
A Zöld Pardon vezetőségének nyílt levele Rétvári Bencének, a XI. kerület országgyűlési képviselőjének:
Tisztelt Képviselő Úr!
Örülünk, hogy Tabi Norbertnek írott és a Facebookon közzétett képviselői válaszlevelében nyíltan is kifejezte szimpátiáját a Zöld Pardon…..
liksoft
2012.03.09 14:04:16
@Cait: Úgy tűnik, nem érted. Majd ha lesz egy-két laposra hengerelt szórakozni vágyó ifjú, mert nem volt hajlandó tudomásul venni, hogy az autó a nehezebb, majd rájössz, a helyszín kiválasztása a rossz! Most borítékolom (az égiek adják meg, ne legyen igazam!), hogy több halálos baleset lesz, és sajnos a vétlen autós lesz elkaszálva. Egy ilyen lehajtóba "lóherébe" parkolón kívül más létesítményt telepíteni felelőtlenség, és aki ilyent tesz vagy enged, azt ugyanúgy felelősségre vonnám a későbbi balesetek során mint a résztvevőit!
Szórakozóhely igenis kell, de nem itt!
Szórakozóhely igenis kell, de nem itt!
„Aztán anyum palija bekavart. Hajtott rám, de mivel nekem ott volt Alex, így nem érdekelt... Egyszer megpróbált megerőszakolni is” – az anya nem bírja tovább tolerálni lánya pasiját, így választás elé állítja: vagy kidobja őt, vagy elhúz a családi fészekből.…..
liksoft
2012.02.17 13:57:54
@Rebelde: Sajnos a függőségük miatt igaz lehet az arány. Viszont itt megváltozott a függőségi viszony, így a testvéreiért megteheti. Csak a lelki segítségre vár azt hiszem. De jó lenne stabil melót is találni neki, mert az adhatna biztos alapot a továbbiakhoz.
liksoft
2012.02.21 11:53:01
@transistor: Egyet tehet a testvéreiért. Tartja a kapcsolatot. Ha az megszűnik, akkor bennük fog a kötődés megszűnni, és így később ha akarna sem tudna segíteni, mert nem fogadnák el.
A tanulással és munkával meg tökéletesen egyet értek, hiszen máshogyan a saját életét nem tudja stabilizálni. Ez pedig a sarokköve az egésznek.
A tanulással és munkával meg tökéletesen egyet értek, hiszen máshogyan a saját életét nem tudja stabilizálni. Ez pedig a sarokköve az egésznek.
liksoft
2012.02.21 11:56:51
@Joe69: Igen! A "eggy gazdag hejjesspassee" és utána a második, sokadik, drog, egyebek. Na pont ezt nem akarja, a hátán feláll a szőr tőle, átjön az írásán. Nem véletlen, hogy ki az aki kell neki, aki kiáll érte! Kívánom nekik, tartson soká a szerelem (szeretet) az a belső erő ami most bennük van! Szükségük lesz rá!
Tizenhét hónap börtönt kapott egy bristoli buszvezető, mert súlyos sérüléseket okozott egy kerékpárosnak. A sofőr egy kisebb vita után úgy ráhúzta a kormányt az előtte haladó biciklisre, hogy az több métert repült, és a járdán ért földet. Az akciót rögzítették a…..
liksoft
2012.02.17 13:17:35
@DrCinizmus: Engem is előzött már meg buszos az Anfiteátrumnál úgy, hogy a csuklójától csak úgy fértem el már, hogy a pedál a járda fölé került. Minek kell visszavágni a sávba előzés közben? Ja, ez több mint 25 éve történt, így a kétsávos úton még azt sem mondhatta, hogy a forgalom miatt tette. Hol volt akkor még forgalom? Én csak azért nem pöröltem vele, mert nem értem utol.
Rövid, de döbbenetes statisztikát állított össze egy győri kerékpáros: a gázolásos balesetek több mint 90 százaléka a város utóbbi években épített kerékpárútjainak átvezetéseiben történt, pedig a bringautakat elvileg éppen a biztonságosabb közlekedés érdekében…..
Vannak termékek, amikhez nehéz ízléses reklámot gyártani. Na most ez a Libra nevű cégnek sem sikerült, ugyanis a tampon hirdetésükben egy transzvesztita és egy csaj sminkel és versenyez a mosdóban, hogy melyikük a jobb nő. Végül az utóbbi győz, mert neki van... találjátok ki,…..
Nézze meg a hátsó rendszámtáblát, lehet, hogy rossz matrica van rajta. Kétszázezer van belőlük. Aki nem figyel eléggé, keményen ráfizethet...
Tékozló Homár
Fkalap lett a júzerneve az Office Depotban újratelepített Windowsban
2011.10.24 14:26:00
Egy igen tanulságos történetet küldött Eszter az Office Deponál meghosszabbított notebook-garancia érvényesítéséről. Olvasni is fájdalmas, ahogy terhesen hónpokon keresztül küzdött, először, csak hogy megnézzék a gépét, aztán hogy kicseréljék a merevlemezt, aztán hogy…..
liksoft
2011.10.25 09:21:54
Ennyi hozzászólást nem olvastam végig, de kerestem egy-két szóra. Így tudom, mások már leírták, a HDD javított volta NEM befolyásolja a minőségét. A gyártó a beérkezett hibásat darabokra szedi, újra tesztel minden alkatrészt, és úgy szereli ismét össze. Így 99%-ban új, és nem 99%-ban hibás! Óriási különbség! A későbbi meghibásodásra ugyanakkora az esély.
Az viszont, hogy sípolt mint előtte, roppant érdekes. Laptop esetén két sípoló hangot ismerek. Az egyik amikor a hangszóró csinálja, ez alaplapi problémára utal inkább. A másik mikor a HDD teszi ezt. Ez akkor következik be, amikor a fejek nem parkoló pozícióban, hanem a lemezen vannak, vagyis "letapadnak". adatmentes.kralik.hu/ujkepek/sz_hib-13.html A rugalmas kar a lemezek indítási kísérletekor deformálódnak, és mint egy mini piezzo hangszóró megszólal. Legtöbbször ciripelő, sípoló hangot ad. A hibát 10% körül a berendezés szokta produkálni (legtöbbször hibás tápellátás), de inkább külső behatás. Hirtelen mozgatás, ütés, ejtés (10-15cm is elég ha az rossz szögben történik). Ilyen a külső drive-ok esetén gyakori, ahol az esés mindennapos.
A javítás menete ettől teljesen független, és a legtöbb jóindulat mellett is csak azt lehet mondani, sok kérdést vet fel.
Az viszont, hogy sípolt mint előtte, roppant érdekes. Laptop esetén két sípoló hangot ismerek. Az egyik amikor a hangszóró csinálja, ez alaplapi problémára utal inkább. A másik mikor a HDD teszi ezt. Ez akkor következik be, amikor a fejek nem parkoló pozícióban, hanem a lemezen vannak, vagyis "letapadnak". adatmentes.kralik.hu/ujkepek/sz_hib-13.html A rugalmas kar a lemezek indítási kísérletekor deformálódnak, és mint egy mini piezzo hangszóró megszólal. Legtöbbször ciripelő, sípoló hangot ad. A hibát 10% körül a berendezés szokta produkálni (legtöbbször hibás tápellátás), de inkább külső behatás. Hirtelen mozgatás, ütés, ejtés (10-15cm is elég ha az rossz szögben történik). Ilyen a külső drive-ok esetén gyakori, ahol az esés mindennapos.
A javítás menete ettől teljesen független, és a legtöbb jóindulat mellett is csak azt lehet mondani, sok kérdést vet fel.
Ugye Önök is tudják, hogy kiváló busziparunk nemcsak a baráti Szovjetunió testvéri népei számára állnak rendelkezésre? Utazzon hát Ön is – bárhol is legyen a világban, akár Hawaii-on – Ikarus busszal! Az alábbiakban szemléltetett városi, helyközi és távolsági…..
Időről-időre kapunk motorosoktól levelet, melyekben leírják, hogy egyes autósok sokszor nem figyelnek oda, nem veszik észre őket. És persze közhely, de egy motorosra nézve egy ilyen helyzet sokkal veszélyesebb. Sokszor a rutinjuknak köszönhetik, hogy nem történik baj, amikor valaki…..
liksoft
2011.08.11 15:07:30
@Laciii: Igen, gyalogosok 8-10 méterre a kereszteződéstől, mögöttük a "settenke". Mire zebrára érek, a csatt van, a gyalogosok még mindig 5-7 méterre. Feleslegesen nem állok meg, mert akkor iszonyat dugó lesz. Majd a mögöttem jövő.
Ha odaért, természetes, hogy megállok. Tegye a kerékpáros is, hogy lépésben jöjjön, szálljon le, tolja át, vagy ha biztonságos guruljon, de ne 20-30, hanem 5-10 max! Régen rengeteget kerékpároztam városban, vidéke, és kétszámjegyű úton is. Tudom miről beszélek. Azt is tudom, a kerékpáros jogai megnyirbálásaként éli meg a bunkó autóstól, a forgali helyzet oldaláról viszont inkább a veszély minimalizálásának mondanám.
Tudod mikor két idősebb hölgy az alsó rakpart zebrájánál áll, megállok. Közlik, csak beszélgetnek, nem mennek át. Sokan álltak mögöttem, így csak szóban hangzott el ez meg az.
Udvariasság - szabályok - odafigyelés - ....
Ha odaért, természetes, hogy megállok. Tegye a kerékpáros is, hogy lépésben jöjjön, szálljon le, tolja át, vagy ha biztonságos guruljon, de ne 20-30, hanem 5-10 max! Régen rengeteget kerékpároztam városban, vidéke, és kétszámjegyű úton is. Tudom miről beszélek. Azt is tudom, a kerékpáros jogai megnyirbálásaként éli meg a bunkó autóstól, a forgali helyzet oldaláról viszont inkább a veszély minimalizálásának mondanám.
Tudod mikor két idősebb hölgy az alsó rakpart zebrájánál áll, megállok. Közlik, csak beszélgetnek, nem mennek át. Sokan álltak mögöttem, így csak szóban hangzott el ez meg az.
Udvariasság - szabályok - odafigyelés - ....
liksoft
2011.08.11 15:18:12
@GGG77: Nem macisajt kell, hanem sehol nincs elsőbbsége a kerékpárosnak. Leszáll, onnantól gyalogos, ELSŐBBSÉGE VAN. Látható, és kiszámítható a mozgása is. Sőt, nem tiltanám ha kerekezik, de csatt esetén mindegy miért, ő a hunyó. Ez egyértelmű, megjegyezhető, mindenhol alkalmazható, és mindenkinek (kerékpáros, autós, gyalogos) biztonságot ad. Egy elcsapott kerékpáros tud több gyalogost is magával vinni..... Kell ez?
Tévedni emberi dolog, előfordulhat, hogy valaki figyelmetlenségből nem fizet autópályadíjat. Még a fatia-negra által megírt helyzet sem ritka, láttam már példát rá, hogy valaki rosszul tudta, van-e érvényes matrica az autón, amit használ. Mi van, ha valaki egyszer téved, de…..
Egészen furcsa jóslatot olvashtunk a nem is távoli jövőről az Inteltől. A cég alelnöke, Rama Skukla szerint ugyanis tíz éven belül el fog tűnni a laptop és a netbook - eddig ugye ismerős, de most kapaszkodjunk, a tablet is. És mi lesz helyette, tesszük fel a helyénvaló kérdést.…..
Lassan belekezdenek az új alagút belső burkolásába a Margit híd budai pillére alatt. Nyáron „valamikor” már használatba is vehetik a bringások a 90 milliós lukat, amely összeköti majd a rakparton futó északi és déli bicikliutat. Másfél hónapig még biztosan marad az…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz