Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gábor217

2 bejegyzést írt és 657 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Rejtett kamerás felvétel jutott a birtokunkba arról, hogy magukat rádiós újságíróknak mondó személyek a kormány és a miniszterelnök igazáról győzködték a december 17-i diáktüntetés után a közszolgálati Magyar Rádió székházába bebocsátást nyert szociológus…..
Gábor217 2012.12.22 11:05:11
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Éljen Viktor, éljen Viktor! Bárcsak ne lenne senki ellenfele, mert úgysem érdemes... a rádió arra való, hogy a kormány álláspontját tükrözze. Nem is tudom, mit képzelnek az egyetemisták. Hiszen tudvalevő, hogy minden egyetem balliberális fertő. A kormánynak a jelenlegi egyetemistákat is ki kéne rúgnia. Vagy bevezetni visszamenőlegesen a tandíjat, így kéne tenni.
Gábor217 2012.12.22 11:09:15
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: És ne add fel a harcot, Viktor sem teszi! Megmutatja, hogyan kell ezekkel bánni. Erős kéz, erős kormányzás. Nem hátrál meg, már kétszer győzedelmeskedett a tandíj fölött. Most is legyőzte. Egyedül. Sajnos a kormánytagok egyike sem ér fel hozzá. Nélküle elvesznénk.
Nyilvánosságra került a lista, amelyből az érdeklődők megtudhatják, hogy mely egyetemi szakokon nem  lesz egy darab  államilag támogatott hely sem jövőre. A proscribált diszciplínák nem fölöslegességi hanem alfabetikus rendben sorjáznak, így azonnal szemet szúr az…..
Gábor217 2012.12.22 10:49:13
@kereso: Amit modasz, abból úgy tűnik nekem, hogy egy átgondolt strukturális változtatásra lenne szükség. Ahol a döntést alá tudják támasztani tényekkel, valós érvekkel.

Szerintem azt sme érdemes firtatni, hogy van nehezebben és könnyebben elvégezhető egyetemi szak. Ami nem biztos, hogy levon a szakma fontosságából. Nem gondolom, hogy egymás ellen kellene acsarkodnia bölcsésznek és mérnöknek.

Egy átgondolt, működő rendszerre van szükség, ahol az egyetem léte nem attól függ, hogy az aktuális kormánnyal mennyire jó a viszonya.

Ahol magas minőségben folyhat az oktatás, mert van pénz a modern technológiákra, jó oktatókra. Erre áldozni kell.

Azt szerintem senki nem tudja most megmondani, hogy milyen lesz az új felsőoktatási rendszer. Nem világos az sem, hogy mi a cél. Forráskivonás, spórolás?
Kedves magatokról megfeledkezett felebarátaim, Kovács Zoltán veszprém megyei kormánymegbízott és Gránásiné Bácsi Tünde igazgatónő! Gondolom elkerülte figyelmeteket, hogy Annyitisér országban fülkeforradalom történt 2010-ben, aminek egyenes következményeként új…..
Gábor217 2012.12.19 09:55:59
@Bakter: És van még olyan gerinctelen nyalonc, aki ezt képes beolvasni? Vagy félti az állását, de ezzel olyan mértékben erodálja saját magát, hogy ha egyszer újra normális világ lesz itthon, egy megvetett senki lesz. Megéri?
Gábor217 2012.12.19 10:24:04
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Figyelj, legrosszabb esetben nem változik semmi. De az esélyt mégis inkább megadnám az ellenzéki erőknek.

Nem tudom, hogy a birka maszoposok hogy vélekednek. A blogokon is nagyon ritka az olyan, aki hűen követi a szoci pártot. A kibrándulás azon az oldalon már megtörtént.

Nem is várunk sokkal többet a szocikól. Viszont volt nekik is kétharmaduk anno. Korruptak ők is, de mégis szükség van most rájuk is. És azt is láttuk, hogy amikor vészhelyzet volt, Bajnainak megszavazták, amit meg kellett.
Gábor217 2012.12.19 10:26:21
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
Nem ártana már a jobboldalon sem egy normális tömörülést, pártot alapítani. Amire akár szavazni is lehet. Bár nem Ángyán fogja ezt végigvinni, ő ahhoz nem elég karakteres ember. És a vidék problémái kevesek ahhoz, hogy a városok népe odafigyeljen.

Talán pont ezért is van, hogy a fideszhyívek pont leszarják Ángyánt.
Egészen elképesztő reakciókat vált ki a hatalomból az, hogy a fiatalság nem hagyja átverni magát: Egymás után hívták be a balatonalmádi Magyar-Angol Kéttannyelvű Gimnázium végzős diákjait, és tanáraikat az igazgatói irodába és faggatták ki arról, hogy beszélnek-e…..
Gábor217 2012.12.18 23:02:32
@G. Wolf: Ebben igazad van. De valamilyen szinten a Kádár rendszer is demokratikus volt, mert lehetett szavazni a hazafias népfront jelöltjére is. Sőt, motiváltak a választáson való részvételben.

Mert a Kádár rendszer is sokkal demokratikusabb volt, mint az É-koreai rezsim.

A kérdés, hogy meddig lehet demokráciának nevezni, és mikortól lesz már valami más.
Gábor217 2012.12.19 01:04:12
@tatuman: mondták, hogy fenn akarják tartani?

Ez, amiről beszélsz, az alternatív valóság. Egy olyan párhuzamos világ, ami nem létezik. Állításokat cáfolsz, de ezeket nem is állította senki.

Áltényekkel vitatkozol.
A HVG híre szerint listázza egy Balatonalmádi gimnázium igazgatója a diákok politikai véleményét, majd ezt a listát el kell küldenie a kormányhivatalnak! Az, ami a napokban kezdődött csak úgy tarthat ki, ha együtt vagyunk, és megvédjük egymást. Ezért a Kettős Mérce…..
Gábor217 2012.12.18 23:14:55
@elkeseredett.polgar: Remélem nem állnak meg itt a diákok. Ha más nem, hát ők képesek áttörni a párton. Egy diákot már olyan mértékű aljasság listázni, hogy azon nincs normális ember, aki nem akad ki. AL-JAS-SÁG

A diákokra nem lehet ráfogni, hogy a múlt rendszer kiszolgálói. Nem azok. NEm úgy, mint a fél fidesz.

A diákok nem kúrták el az országot, de jó eséllyel még csak nem is szavaztak -senkire.

A diákok nincsenek képben... hát úgy tűnik, egyre gyorsabban képbe kerülnek. És megismerik ,milyen a fidesz valódi arca. Nem szabad abbahagyni. Karácsonyra lehet szünetelni, de januárban újult erővel visszatérni. Márciusra elemi erővel kell demonstrálni, hogy nem hódolunk be.

Ezt a tragédiát, ami ma történt Magyarországgal, nem lehet felfogni sem, emészteni kell a történteket. És mélységesen szégyenkezni, hogy ez megtörténhetett. És vajon elértük már az alját? Vagy van még valami?
Gábor217 2012.12.18 23:28:38
@elkeseredett.polgar: Már azt kezdem gondolni, hogy nyerjenek 2014-ben is ,de ne 2/3-dal. Nekünk elcseszik 50 évre előre, de talán elindul a megtisztulás, magyarul olyan nagyot buknak, hogy 2020-ban egy fideszes sem kerül a parlamentbe. Na jó egy minimális létszámú frakció, de nehéz lenne beválogatni oda bárkit is.

Szóval legyen még szarabb, dőljön romba az ország. Szavazzon sok mindenki a fideszre, és akkor még 4 év. Akkor nem lesz már hátramutogatás. Akkor talán ráeszmélnek a droidok is, hogy itt gáz van.

Én minden fidesz szavazónak megbocsátok. Nem ők hozzák a törvényeket. A felelősség a fideszt terheli.
Gábor217 2012.12.18 23:37:52
@elkeseredett.polgar: Nem csak neked. A társadalom egyre szélsesebb részének.

Bár azt nem értem, miért stagnál még mindig a fideszre szavazók száma? Komolyan, mekkora pofon kell az ébredéshez.
Gery Greyhound (a Mi éveink, és a Best of Gyurcsány videók készítője) egy hiánypótló és egészen elképesztő videót osztott meg a tumblr oldalán.Ez egy "egy szigorúan belső felhasználásra szánt dokumentumfilmecske" a 2009-es pécsi időközi polgármester -választásról, ahol…..
Gábor217 2012.12.16 16:24:28
@zotyesz11: Nem, nem az egészet.
Azt hiszem, kb. 30 milliárdos hitelállománynál vették át a város szekerét.
Jelenleg 44 milliárd a hitel.

Valamint ott lebeg a város fölött Damoklész kardjaként a vízmű ügy, ahol a város milliárdokat bukhat.
Ott van a buszbotrány, ahol szintén a város bukhat milliárdokat, és a lakosság a buszokat.

Közben a belvárosi üzlethelyiségek bérleti díját az egekbe emelik.
Közben saját maguknak jelképes összegért adnak éves parkolóbérletet.
Közben nem jönnek létre új munkahelyek.

Nem volt véletlen, hogy a korábbi városvezetést leváltották. De hidd el, ha ma Toller ismét megjelenne, az a minimum, hogy 2/3-ot szerezne, ebben biztos vagyok.
Was ist mit mir geschehen? Vagyis Mi történt velem? - állítólag ezek voltak a hatvan évesen szívenszúrt királyné utolsó szavai. Nagyon mást nem mondhatna akkor sem, ha meglátná a Kertész utca és a Wesselényi utca kereszteződésében a róla készült festményt. A két - nevét…..
Gábor217 2012.12.16 11:41:14
@Bejgli: Nem is a szépség a célja. Hanem hogy felhívja a figyelmet arra, hogy Erzsébetváros is randa. Hogy nem olyan, amilyennek lennie kellene. Hogy valami nem stimmel.

Egyébként a Mona Lisa is randa, én ki nem raknám a falamra, az biztos ;)
"A hallgatói önkormányzatok szintjén pedig az az érdekes helyzet állt elő, hogy azok a hallgatói önkormányzatok lépnek fel a felsőoktatási elképzelésekkel szemben, amelyeket nem is érint, hiszen a szabályozások a ma még középiskolába járókra vonatkoznak majd - nyilatkozta…..
Gábor217 2012.12.16 00:54:20
@livengood: Nem visszamenőleg, hanem ott azonnal. Ha túlléped a kredithatárt, akkor máris fizetned kell. De adott számú félév túllépése után is fizetned kell. Tehát ha már 7. éve vagy egyetemista, akkor -hacsak nem voltál passzív féléven- fizetned kell.
Gábor217 2012.12.16 10:56:41
@ezu: Persze ezt a kérdést is fel lehet tenni. De én inkább a válaszra lennék kiváncsi.

Primitívnek tartom azt a védekezést, amikor az a legfőbb érv, hogy "deamásikis".
Gábor217 2012.12.16 11:35:10
@Lui_00: Pont ezért kell körültekintően foglalkozni ezzel az üggyel.
UGyanis:
1. a HÖK vezetők nem szentek, sok disznóságot követnek el, tisztelet a kivételnek

2. az 1. pontban leírtaknak nem sok köze van ahhoz, hogy a hallgatók utcára vonultak egy nagyon szar és igazságtalan jogszabálytervezet miatt.

3. A Magyar Nemzet személyek lejáratásával próbálja gyengíteni a hallgatók és GIMNAZISTÁK ellenállását. Ez önmagában ocsmány, főleg, ha diákokról van szó. Továbbá maga a kilistázás is szemétség, mert nem lehet tudni, ki és miét jár X ideje az adott intézménybe. És eddig ezt miért nem tartotta fontos témának az MN?

Valamint örülni kell ennek, mert aki 12 éve jár egy egyetemre, az 6 éve támogatja a pénzével az intézményt.
Semmi meglepő nincs azon, hogy épp az egyetemisták vonultak először utcára. A Békemenet és a Milla, illetve annak permutációja egészen más tészta, ők politikai célzattal kívánták megmutatni, hogy tényezők, hogy rájuk számítani kell. Ezzel ellentétben az egyetemisták azért…..
Gábor217 2012.12.14 23:32:25
@septem: Attól még, hogy vannak hülye diákok, a tüntetés lehet nagyon is jogos!

Attól, hogy a hökös 9. éve jár egyetemre, még lehet, hogy valóban egy rakás fos a törvény.

Az egyik probléma, hogy hirtelen vezetik be, esélyt sem adva a diákoknak, hogy felkészüljenek erre a helyzetre. Pl. hogy olyan középiskolát válasszanak, olyan szakot, fakultációt... nem pedig pár héttel a jelentkezés előtt...

A másik az előre tervezés teljes hiánya. Hol a felsőoktatási koncepció? Mi a cél? Úgy tűnik, pusztán költségvetési szempontok játszanak itt. Kell spórolni idén X pénzt, hát levágjuk az állami helyek kétharmadát (2010-hez képest 4/5-ét, ami még sokkolóbb).
Ebben én nem látok tervezést koncepciót, és azt sem látom, mitől javulna a színvonal, mitől jutna az egyetemeknek elegendő pénz.
Gyakran megtörténik, hogy egy szobor úgy dönt, hogy mostantól elkezd sírni egy kicsit. Így döntött egy Krisztust ábrázoló szobor is az indiai Mumbaiban 2012 márciusában. Jöttek is a keresztények csodájára járni és nagy volt az áhítat. Az emberek gyűjtötték Jézus…..
Gábor217 2012.12.09 11:52:01
@.SG.: Egyébként most, hogy más kommenteket olvasok, a tieid is teljesen érthetőek. Kár, hogy emiatt sokan a hülyeséget azonosítják a kereszténységgel pl.
Gábor217 2012.12.09 12:29:38
@Csillaghamu:
1. izgalmas kérdés, pl. hogy pontosan mi is az, amit Krisztus teste alatt értünk. Elég tág fogalom, még ha szó szerint is vesszük. A poén az, hogy az egyházi szóhasználat nem mindig fedi a tudományosat. Hogy a test szó esetén hogy van, külön kutatást érne meg. De valóban necces pont.

A második meg nem a vallás része. Attól, hogy az egyház bizonyos papjai valamit mondanak, nem lesz a vallás része. Az egyház részei a szennyvíz ivók is, mégsem lesz része a vallásnak.

3. Nem tudok róla, hogy egyértelműen megmondaná. Például azért, mert még kutatási terület. Másrészt meg szükség van apai és anyai mintára is. Nyilván jobbak az egynemű párok, mint a gyermekotthon, vagy alkoholista szülők, de mivel az egyik minta hiányzik, ez visszaüthet az életében. De ez teljesen független erkölcstől, vallástól.

Az utolsó bekezdésre: arra inkább most nem.
Gábor217 2012.12.09 12:50:45
@.SG.: Jó esetben nem lesz nagy gond. De nem ideális. Különben miért írnád, hogy valószínűleg az egynemű párok is figyelnek arra, hogy a másik nem képviselője is legyen ott a nevelés környékén? Mert ez mégis csak fontos.

Durva helyekről is kikerültek nagyjából egészséges emberek. Akik elboldogulnak az életben, de ezt nem vitatja senki. Egyszerűen nem ideális, mert a férfi és a nő az ideális. Nem erkölcsi és vallási okokból. Inkább evolúciós okokból. Egyszerűen valami hiányozni fog abból a gyerekből.

Az is látszik, hogy elvált szülők gyerekei is problémásabbak, mint a kiegyensúlyozott családi életet élő párok gyerekei. Ez általánosítás, de van igazság benne. És természetesen kivételek is vannak, nem egybites a dolog. Meg kívülről észre sem veszed, sokszor a pszichológiai problémát az ember elrejti, vagy ő maga sem ismeri fel, nem hogy a körülötte lévők.
De most nem is tiltásról, meg engedélyezésről beszélek. Egy szülő is fel tudja nevelni a gyereket, két egynemű is. Annyit mondok, hogy nem ez a legideálisabb. De, mint már mondtam, ennek köze nincs hithez, ateizmushoz, erkölcshöz.

A Biblia jó régen íródott. A szemet szemért elv ma durvának hat, ugye? Ha nem tudnánk, hogy abban a korban az irtsd ki a családját hetedíziglen volt a szokás, akkor durvának hatna. Abban korban ez egy végtelenül humánus és liberális újítás volt. Amit az Újszövetség felülírt.
De a Bibliaértelmezés-óra is messzire nyúlna, és nekünk, itt kommentelőknek hiányosak az ismereteink, szóval értelme sem lenne.

Ha van egy hülyeember, az emberiség lehúzhatja magát a WC-n?

Szerintem erről a témáról sokkal értelmesebb lenne ennyi érzelem belevitele nélkül beszélni. Mert pl. a te írásodból is kiétződik az a sok érzelem, ami benned van az egyházzal, hittel, ateizmussal, vallással kapcsolatban. Plusz előítéletek, hitek, tévhitek, meg ami még azzal jár, hogy emberi lények vagyunk.

Azzal azonosítod a hitet és a vallást, amilyennek azt te ismered. Nem csak te, mindenki. Ezért érdemes a saját vélemáényünket is fenntartásokkal kezelni. A túl heves vélemény mögött sokszor egy izgalmas élettörténet is megbújik, ami szintén érdekes szálakat hozhat be.
Bár tegnapi közleménye szerint Semjén Zsolt „véglegesen és hivatalosan is lezártnak tekinti” a szakdolgozatával kapcsolatos vizsgálatokat, ma mégis kamerák elé állt (a véglegesen és hivatalosan is lezártnak tekintés nem sok jót jelent efféle ügyekben, általában ezeket…..
Újabb frontok nyittattak a Bajnai-ellenes kampányban: nem csak BKV-buszokon, hanem óriásplakátokon is feltűnik Bajnai Gordont és Gyurcsány Ferencet közös fotón árbázoló alkotás.Emlékeztetésül közölném, hogy körülbelül két évvel vagyunk a választás előtt, nincs napirenden…..
Gábor217 2012.11.23 10:49:48
@félázsiai 2llkedő: Azért, mert a választási győzelem érdekében elhazudták az államháztartási adatokat (illetve az EU felé is), valamint 5 éves adócskkentési tervet indítottak, amit választások után vissza is vontak rögtön. És ott az őszödi beszéd is. Ilyen helyzetben jobb lemondani.

Azért is, mert innentől politikailag nem volt nyeregben, és nem tudta a saját programját végigvinni.

Meg azért is, mert ha lemond, nem kapott volna még 4 évig olyan stigmákat magára, amik alól soha az életben nem mászik ki.
Gábor217 2012.11.23 10:59:34
@W Joe: Nagyon találó lenne!
Bár ugyanolyan aljas, és primitív lenne.
Gábor217 2012.11.23 11:31:45
@KG2000: Két tényt írtál. Ezekegyike sem szerepel a plakátokon. Ha azt írják fel: Jóbarátok. Vagy azt, hogy 2006-tól egy kormányban. De a plakáton egy gyakorlatilag hazugság szerepel, meg sem próbálva az állítást alátámasztani.

Orbán sajnos egyre többek szemében törpe diktátor, ez a kör messze túllépett már a szoci szavazók körén.

Nem láttam egyébként olyan újsághirdetést, vagy plakátot, ahol Orbánt a származása miatt támadták volna, a titkosügynökségről még nem is hallottam. Ezek messze nem a mainstream médiában áramoltak.
Fizessenek a nyugdíjasok is egészségügyi járulékot - mondta Bodrogi József egészségügyi közgazdász, a Semmelweis Terv végrehajtásának koordinálásáért felelős egykori miniszteri biztos. Mert mi is ma a helyzet hazánkban, miért lenne erre oly égető szükség? Az…..
Gábor217 2012.11.21 16:18:34
@hazug fidesznyik: Érdmeik szerint, igen. De miért emelünk infláción felül minden évben? Az mindenkinek érdeme szerint való, hogy emeljék a nyugdíját?

A nagyon kis nyugdíjjal rendelkezőkért azért kell emelni, mert különben ténylegesen éhenhalnak.

Akinek viszont szép magas nyugdíja van, az miért kap még emelést is? Mi indokolja ezt akkor, amikor a jelenleg is keményen dolgozó aktív korúak akár 10 éve sem kaptak legalább inflációkövető emelést?

Én a nyugdíj emelést a közalkalmazotti béremelésekhez kötném. Ha a nyugdíjasoknak emelünk, emeljünk a közalkalmazottaknak, illetve fordítva. Ha nincs keret pl. orvos, illetve tanár bérek emelésére, akkor abban az évben a nyugdíjasoknak sincs emelés.

Ezt perze lehetne finomítani, társadalmilag igazságossá tenni, de a "mert csak", vagy a "mert jár" módszer nem működik.
Gábor217 2012.11.21 16:31:03
@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Nem, nem. A hangnemedet kikérem magamnak először is.
Másodszor pedig persze, meg kell élniük, de a tanárokkal mi van? 10 éve nem volt náluk béremelés, vay akár csak a reálbér szinten tartása. Akkor írhatnám más előjellel azt, amit te reagáltál az én hozzászólásomra.

Csak pl. az adott tanárnak el kell tartania a családját is, egy nyugdíjas korúnak viszont jó esetben nincs ilyen teher a vállán.

Nem azt mondom, hogy fagyasszák be a nyugdíjakat 1000 évre. Viszont igen, a gazdaság teljesítőképességének legyen a függvénye legalább részben, hogy mennyi a nyugdíjemelés, és akár lehet olyan is, hogy adott évben elmarad. Mert mindenki tisztában van vele, hogy 10-20 év múlva még kevesebb pénz áll majd rendelkezésre, amiből több embernek magasabb nyugdíjakat kéne fizetni. Ez gyakorlatilag lehetetlen lesz. Ha ezt nem ismerjük fel és el, és nem kezdünk gondolkodni erről, hatalmas baj és felháborodás lesz, természetesen az éhhalál mellett.

Illetve többek közt annak a tanárnak a vállát fogja még több teher nyomni, akinek 10 éve nem emelték a fizuját, de az emelkedő nyugdíjakat ki kell termelni, ezért jobban meg kell őt adóztatni.

Szerintem aki ezt jónak látja, azzal nincsm inden rendben.
Gábor217 2012.11.21 16:57:38
@nu pagagyí: Én a szuperbruttó kivezetése miatt keletkezett többletjövedelmemről szívesen lemondanék a valóban rászorulók érdekében. Én elvagyok nélküle, másnak meg a megélhetést jelenti.

A nyugdíjam pedig úgyis az lesz, amit magam megtakarítok addig. Kérdés, mi a jó befektetési forma. Arany? Elásni a kert végében?
A medián októberi felmérése egyértelművé tette, hogy Orbán Viktor legerősebb baloldali kihívója Bajnai Gordon lehet a 2014-es választásokon. Amennyiben az Együtt 2014 mozgalomnak sikerül egy táborba felsorakoztatnia az Mszp és az LMP híveit, valamint a bizonytalanok táborából is…..
Gábor217 2012.11.11 22:12:32
@komplikato: Trükkök százait kell bevetni, és kész is. Szerintem vannak elég kreatívak, hogy megoldják. Aztán hogy mi lesz jövőre, amikorra sok kifizetést idénről gyorsan áttolnak, az egy más kérdés.

De természetesen egy percig sem gondolom, hogy ne lenne fenntartható a költségvetésünk. Pontosan addig az, amíg a következő meg nem születik. De sajnos ez sem igaz.

De most tényleg: Matolcsyn kívül hisz még valaki Matolcsynak? Vagy önmagán kívül van, aki szerint jól végzi a munkáját? És a főnöke jó utasításokkal látja el? Van, aki tényleg hisz ebben? Mármint olyan, aki itt él Magyarországon életvitel szerűen?
Gábor217 2012.11.11 22:19:37
@zotyesz11: Ezt írod:

"8. Szerintem most is (nagyjából) ingyenes a felsőoktatás."

Szerintem meg eleve marha sokba kerül, mert bérből és fizetésből élők tanítanak, takarítják az előadót, kell villanyszámlát is fizetni, a kutatás sem olcsó móka. Ingyenes egyetemet még sehol nem láttam.

Jövőre a tervek szerint nem lesz államilag támogatott hely jogi karon. Másol is jóval kevesebb. Azzal önmagában nincs baj, ha fizetni kell, de ez pillanatig sem szabad, hogy az esélyegyenlőség rovására menjen.
Gábor217 2012.11.11 22:22:22
@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: De, látják, csak erőteljesen szugerálják az ellenkezőjét, és van, akinél ez hat.

Sajnos nem vállalják a politikai felelősséget a tetteikért. ÉS a népszerűség megtartása, legalábbis annak vélelme erősebb, mint a gazdasági racionalitás, az ország érdeke. Ennél jóval kevesebbért is volt már hazaárulózás.
Újabb területre akarja az elvárhatónál jobban rátenni szőrös mancsát az állam: mivel az Országos Meteorológiai Szolgálat fenntartása egyre többe fáj, kézenfekvő a válasz, hogy ki kell nyírni a konkurenciát. A friss javaslat szerint az állam megtiltaná, hogy…..
Gábor217 2012.10.26 23:46:37
@road551: Ebben az a leg"viccesebb", hogy úgy vált az MTI monopóliummá, hogy ingyenessé tette a hírszolgáltatását. Ami gondolom nem termel az államnak nyereséget, de "legalább" a piaci szereplők, pl. Független Hírügynökség nem teheti meg, hogy ingyen adja a híreket, pénzért meg ki veszi tőlük, ha van ingyenes szereplő is?

Az OMSZ esetében nem az indirekt monopolizálást alkalmazzák, hanem direktbe betiltanak vállalkozásokat.

A nyerőgépek esete is hasonló, de ez kezd nagyon durva lenni. Ez azt jelenti, hogy nincsenek a magyar vállalkozók biztonságban. Ami számukra a megélhetést jelenti, talán holnapra állami monopólium lesz. Ez kemény.

Szeretném, ha a Békemenet egyik résztvevője elmesélné, hogy ez most miért is jó nekünk?
Állami monopóliummá tenné a kormány az időjárás-jelentést. Nyilván csak azért, hogy Orbán Viktornak csakazértis igaza legyen abban, amit a fülkeforradalom másnapján mondott. Nevezetesen hogy még a Nap is másként süt.Lassan nem telik el olyan hét, hogy ne kapnánk hír arról,…..
Gábor217 2012.10.26 14:34:39
@old_field: Ha nincs így, akkor csak ezt kell szabályozni, és hitelesítési folyamatot bevezetni. Ezzel máris meg lenne oldva.

De most valóban arról lenne szó, hogy pl. az időkép nem működhet majd tovább, hiába van rengeteg SAJÁT mérőberendezése? Mellesleg mindegyik közül a met.hu-t nézem legritkábban, bár az utóbbi időben a teljes használhatatlanságból elmozdult pozitív irányva.
Dicsőség minden hősnek, vagánynak, asszonynak, és suhancnak aki 1956 októberében mert megmozdulni, mert fegyvert fogni, és azt mondani: elég! Hiába verték le a forradalmat, valójában az elesettek halála , a meghurcoltak szenvedései elültették azokat a magokat amik kihajtván végül…..
Gábor217 2012.10.25 21:44:54
@Trompf: Orbán tehetséges, bizonyos szempontból. Több, mint 20 éve aktív szereplője a hazai politikai életnek, és ehhez kell tehetség. Tehát önmaga és a fidesz menedzselésében igen jó, az egyik legjobb.

Szakmailag siralmas.

Gyurcsány meg pont, hogy politikusnak csapnivaló. Gyakorlatilag a saját pártja buktatta meg nem túl hosszú miniszterelnökség után a beszéd kiszivárogtatásával. Az szdsz sem rajongott érte, az ellenzék démonizálta, és ő semmit nem tudott tenni ez ellen.

Gyurcsány politikájából kevesen tudnak idézni. Hogy pontosan mi is volt a baj. Mondjuk 2006-tól kezdve a megszorító politikájában.
Szerintem az, hogy az MSZP hátráltatta, nem álltak ki mellette, nem lehetett a reformokat végigvinni ezzel a párttal. És alkalmatlan volt maga mögé sorakoztatni a pártot.

Orbán ebben sokkal profibb. A kormányzati teljesítménye szerintem GyF-énél is rosszabb, egy szín tiszta katasztrófa, amit ő is tud, de nics visszaút, lásd egykulcsos adó.
Már senkinek nem jelent újdonságot, hogy hazánkban a nemzeti ünnepek hagyományosan külön ünneplő pártokkal, számháborúval és aktuálpolitikai mondandóval fűszerezett politikai beszédekkel párosulnak. Nem volt ez másként 2012. október 23-án sem. Ezúttal is külön-külön…..
Gábor217 2012.10.24 15:42:18
@KG2000: Ez mindig is érdekelt. Hogy miért nemzetstratégiai ügy.

A csövek, az infrastruktúra itthon van, azt senki nem viszi ki az országból. A gáz és az olaj pedig úgyis külföldről jön, tőlük kell megvenni.

Kritikus esetben úgyis beavatkozhat a hadsereg, pl. háborús krízisben, vagy egyéb végletes szituációkban.

Az jó, ha az osztalékból az állam is részesedik. Az viszont nem biztos, ha rövid távú politikai érdekek miatt avazkozik a vállalat irányításába.

Szóval vannak pro és kontra érvek. És itt volt egy adottság, hogy az állam kezében azt hiszem 26%-nyi részvény volt. Tehát az állam a nagyobb pakett vásárlás előtt is tulajdonos volt a cégben.

A kérdés az, hogy a plusz 25% hol teszi jobbá az ország életét, sorsát?

Az meg megint más ügy, hogy baromi sokat buktunk a részvényeken. Amit előre látni nem lehetett, de nem ezért féltették a nyugdíjvagyont is az eltőzsdézéstől? Ez költői kérdés, nyilvánvalóan nem, csak a kommunikációjuk és a cselekvésük köszönőviszonyban sincs egymással.
A morgás joga Ki kivel harcol? 2012.10.23 20:44:50
Orbán vs. Bajnai – a mai nap óta ország-világ tudja, az elkövetkező cirka másfél év róluk fog szólni. Eddig a kormány eredményei és Orbán Viktor folyt a csapból is – kérdés, vajon az ellenfele hol kap majd helyet a médiában? Kap egyáltalán? Agyonhallgatja a királyi tévé,…..
Gábor217 2012.10.24 09:25:22
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:
A felsorolásodban nagyon sok szimpatikus értelmes ember található, meghoztad a kedvem hozzájuk.

Egyébként is Kulka for President, hisz ő a Nemzet Magenheim doktora.
Kettős Mérce Gondolj jobbra! 2012.10.17 19:54:37
"Meg kellene alapítani a józan ész pártját" (Török Gábor) Számomra ma már csak két árva jobboldali ember maradt széles-e hazában: Balavány György és Ángyán József. Nem kéne -ahogy Lakner Zoltán felvetette csak úgy szinte magának mormogva- nektek, normális jobboldali…..
Gábor217 2012.10.18 13:19:38
@Csetepaté márki: Ha a pártok szempontjából nézzük, igazad van.

Ha viszont az ország, és a választók érdekei szempontjából nézzük, akkor viszont nagyon is van értelme ilyen pártnak.

Szerintem százezres, milliós számú olyan választópolgár van, aki jobboldali értékrendet vallés képvisel, de (vagy éppen ezért) számára a Fidesz nem választási opció. Jelenleg semelyik párt nem képviseli az ő érdekeiket, értékrendjüket. Égető szükség van egy olyan pártra, ami ezen emberek érdekképviseletét ellátná a parlamentben.

Igen, ez a fidesz számára nem lenne jó. A jobboldal számára viszont igen, mert jelenleg ezen az oldalon (is) rendes és szívesen választható alternatíva nincs jelen.

Ha te a pártoknak drukkolsz, és csak az számít, hogy a te csapatod nyerjen, akkor neked egy ilyen úgy versenytárs rossz hír lenne. De az ország szempontjából meglátásom szerint csak jót hozhat egy ilyen formáció.
Gábor217 2012.10.18 13:33:44
@Ándi bácsi: Nem gondolom, hogy a Jobbik lenne ez a párt. Ha így lenne, akkor nagyjából duplája lenne a párt népszerűsége a jelenleginek, illetve a támogatóinak aránya.

Jelenleg viszont a szavazókorúak fele nem mondja el, illetve nem tud/akar dönteni, melyik pártot válassza. Nekik ha borzasztóan alulsaccolom, akkor is a negyedük jobboldali. Ez máris annyi szavazatot jelent, mint ami a Jobbiknak most összesen összejönne.

A Jobbik meg miben is jobboldali?
-Az EU ellenesség nem köthető a jobboldalhoz
-A kisebbség-ellenesség tipikus jobboldali "érték" lenne?
A Jobbik látványos és szimbolikus ügyekben határozott véleményt alkot, de az számomra nem derült még ki, hogy hogyan ingítanák be a magyar gazdaságot, és ez mennyire csengene össze a jobboldali értékrendű emberek elképzeléseivel.
A kormány 200 millió forint értékű szerződést kötött az IMF-megállapodás lakossági tájékoztatására. Business as usual, a közbeszerzési eljárás természetesen hirdetmény közzététele nélkül indult, és természetesen egy haveri körbe tartozó cég nyerte meg, az I.M.G. INTER…..
Tovább szűkítené a még el se fogadott regisztráció lehetőségeit egy most benyújtott Fideszes módosító javaslat. Az alaptörvény második módosításához nevű törvényt azért nyújtották be a Parlament elé, hogy az alkotmányellenes regisztrációt beleírják az alaptörvénybe,…..
Gábor217 2012.10.03 17:31:02
@lfleto: Igen, de más-más oknál fogva.

Mint korábban írták, az USÁban azért kell, mert nincs névjegyzék minden lakosról, nincs olyan nyilvántartás. Nyilván nehezebb is lenne megoldani egy 300milliós országban, mint itthon.

Ezért ott regisztrálni kell, ami lehetőséget ad mindenkinek, akiket az ország nem tudna levélben megszólítani.

Itthon viszont korlátozó jellege van.

A választási tudatosságot nem növeli sajnos. Viszont ma az emberek kiábrándultak a politikusokból. Több, mint 50%-a a választásra jogosultaknak (a törvény életbe lépése után már nem fogalmazhatunk így!) egyik jelenlegi pártot sem támogatja, és kiábrándult. De elmennének szavazni, a folyamatokról nagyon is van véleményük, és közülük sokan regisztrálni is fognak. Sokan meg nem.

A regisztrációt olyan könnyűvé kell tenni, amilyenné cska lehet. Nem arról kellszólnia, hogy csak az szavazhasson, aki egy akadálypályán sikeresen átjut.

Ha nem a lakhelyemen dolgozom, csak hétvégén tudok hazamenni, akkor milyen módokon tudok személyesen a jegyzőmnél megjelenni? Lesz hétvégi ügyelet? Ügyfélkapu dettó. Vagy máshol is lehet? Van sok kérdés.

Az ország sajnos lejtőn van, most már az infláció is felpörgött. A hiány szintén szép lesz, a gazdaság recesszióban, az elvándorlási ráta nagyon magas. A társadalmi különbségek egyre nagyobbak, a társadalom végérvényesen szétszakad. Nincs világos cél.
Gábor217 2012.10.03 17:33:26
@2345: Tévedsz. Magyarország nem jogállam. Lásd a visszamenőleges törvénykezést.
A Fidesz benyújtotta a szavazói regisztrációról is szóló választási eljárási törvény tervezetét, és rögtön mellé a saját alaptörvényének módosítását is. Tudniillik a Fidesz is tudja: ez a törvény embereket foszthat meg a választás lehetőségétől, így ellentétes a…..
Gábor217 2012.09.18 17:06:47
@petyah1379206: Mondjuk ebben is van valami. Én pl. indítanék 10 jobbos jelöltet, Fityesz, Fityisz, Fifasz, Fibesz, Figyesz, Fibusz, Fibisz, Finesz, Fedezz és Fizess színekben.

A fanatikus fidesz hívő úgyis gyökér, nagy eséllyel belezavarodik a sok hasonló névbe.

Egyébként egy hiteles jobbközép pártnak első körben esélye lenne meggyengíteni a fideszt, a következő választáson pedig akár kormányzati pozícióba is kerülnie. Szóval kell egy jobbközép hiteles párt.

A fidesz pedig már megbukott. Fizikailag még hatalmon vannak, és talán 2014 után is maradnak, de az eredmény akkor is bukás. Mondjuk ezt mindenki megszívja, de legalább lesz szép stadionunk.
Megy a durci-murci, hogy minket csak ne oktassanak ki az örmények, miért kérjünk bocsánatot egy gyilkos néptől? Hát tényleg nem értitek? Nem az örmények miatt kell bocsánatot kérni, hanem saját magunk miatt. Mert besározták Magyarország nevét, mert a kormányunk - ha csak…..
Gábor217 2012.09.03 21:53:41
@evakek: Egyetértek, elég volt a sorozatos baklövésekből, dilettáns döntésekből!
Én lennék a legboldogabb, ha nem lenne következő ilyen. Már tényleg sok volt. Kiszámíthatóság, nyugalom, haladás, növekedés kellene. Pont az ellentéte annak, ami most van.
Gábor217 2012.09.03 22:23:21
@fal_adja_a_masikat: A szoclib fostengert elsöprő mértékben buktatta meg a magyar nép 2010-ben. ÉS most, hogy a helyzet csak romlik, most sem látszik úgy, hogy tömegesen fordulnának az emberek a szocik felé.

Szerintem nem szokásos, hogy egy ország egy másikkal minden diplomáciai kapcsolatot megszakítson. Az ügy annál is inkább nem apró, hogy a világ legerősebb hatalmai, pl. Oroszország és USA vezetői is megszólaltak az ügyben. Valamint a magyarországi egyházak vezetői is.

Emellett mondhatjuk ,hogy eltörpül az ügy más ügyek mellett, de ilyen alapon ne beszéljünk semmiről. Tulajdonképpen elég lenne évente 1 híradót tartani, mert a napi hírek hol vannak ahhoz képest, hogy ha összeadunk 20 év teljesítményét, mi jön ki.

Szerintem mindenről érdemes beszélni, és véleményt alkotni.

Ami még érdekes, hogy a blogokon nagyon sokan Orbánékat védték, a kommentek egy része erről szól. ÉS újra meg újra meg kellett nekik magyarázni, hogy attól, hogy valami nem jogellenes, még nem számít helyes lépésnek. Lehetőségünk volt kiadni, nem kötelességünk.

Népszabi: nol.hu/kulfold/nem_sikerult__kisiklatni__az_igazsag_napjat
És megmondom, találsz hosszú írást a HVG-ben is róla, valamint az ATV-ben is bőven volt róla szó. Még a Népszava is hozta. Nem tudom, honnan veszed, hogy nem volt erről szó. Az indexen tényleg nem volt.

Viszont a jobbos mandiner.hu-n 68 komment érkezett a témában készült blogbejegyzéshez. mandiner.hu/cikk/20120902_tizezrek_tuntettek_a_szekely_miko_kollegium_visszaallamositasa_ellen

Tudod melyik blogokban kommenteltek a viktoristák? Nem a sepsiszentgyögyiben. Erről ennyit. A baltás gyilkos ügye politikai oldaltól függetlenül mindig is kiemelt ügy volt, és kiemelt hír is. Egyrészt szerencsére ne mtúl gyakori az ilyen brutális gyilkosság. Másrészt a kiadatás mindig is terítéken volt, csak eddig az ország nem adta ki. Most meg igen, és elég nagy diplomáciai blamázs és botrány lett belőle. Ennek a ballibekhez nincs köze.

Te így látod, de az ügy kiadatástól lett ügy. Ott lett elrontva. És valóban nem ez az, ami miatt 2012-ben recesszióba süllyedt Magyarország akkor, amikor a lengyelek 3%-kal növekednek.

Ja, HVG-t is írtad: hvg.hu/vilag/20120901_Mikougy_tuntetes_sepsiszentgyorgyon

Ezt már más blogban is írták mások, hogy állítólag a ballib média nem írt a tüntetésről. Ezt nem tudom, ki terjeszti, de látom elég hatásos a gépezet. Pedig két kattintás és kiderült, hogy ez nincs így. Rögtön kialakult a HVG-ről egy véleményed, miközben talán terjedelmesebb cikket írt, mint a mno.

Ja, és nem, hogy nem egy cikk, hane mláthatóan több is foglalkozik a témával: hvg.hu/cimke/Mik%C3%B3-%C3%BCgy

Van véleményed, ami olyan hiedelmekre épül, amik nem igazak.
Gábor217 2012.09.03 22:32:51
@fal_adja_a_masikat: És ami még feltűnő: Az azeri ügyben az mszp alig szólalt fel, konkrétan nem sikerült olyan cikkel olvasnom, ahol mondjuk Mesterházy Attila felszólal elítélve a történteket. Lehet, hogy van ilyen, de nem olvastam. A liberálisokat jelnleg nem tudom, ki képviseli.

A blogok meg azért pörögtek, mert az embereket érdekli a téma. Ha nem így lenne, akkor nem keletkeztek volna 1000 számra a kommentek. De minden politikai oldalról rengetegen lepték el a blogok komment oldalait. És te is itt vagy. Ha jelentéktelen lenne az ügy, gépelnél oldalakat ebbe a blogba? Kötve hiszem. Talán el sem olvastad volna, mint egy általad elképzelt ballib szavazópolgár a sepsiszentgyörgyi tüntetést. De elolvastad, talán több blogot is. És ha téged vonzz a téma, másokat is.

A washington post, new york times is írt róla cikket. Pedig ha számunkra is elenyésző az ügy jelentőssége, nem hiszem, hogy megütné egy ilyen messzi újság ingerküszöbét.
Válogathatnánk a veretes okosságok között, ha az elmúlt napok eseményeit akarnánk összefoglalni. Itt van mindjárt az egy üstben nem lehet két fejet főzni kezdetű azeri közmondás, vagy az a Nap előtt nem marad felhő kezdetű örmény bölcsesség. Mégis, az elmúlt napok…..
Gábor217 2012.09.02 18:22:18
@Ándi bácsi: Tisztul a kép. Ez legalább egyenes beszéd. Nem mosdatni őket, hanem elismerni a genyóságukat, de azt mondani, igen, én ezt támogatom, mert megér ennyit az azeriekkel ápolt jó viszony. Minden negatívum ellenére.

Ezt el tudom fogadni, mint személyes véleményed, viszont nem értek egyet. Sőt, kifejezetten nem, morálisan messzemenőkig elítélem a történteket.

Anyagi és gazdasági konkrét nyereségről pedig még nem tudok. Eddig csak a negatív hozadékok érkeztek.
Gábor217 2012.09.02 18:27:32
@bbjnick: Erről is ezerszer volt már szó. Nem ilyen naív a magyar külügy. Mindenki tudta, mi vár Azerbajdzsánban a baltásra. Lehet takarózni mindenféle papírral, amiről már itt is sokan levezették, hogy miért nem volt garancia a büntetés folytatására.

A magyar egyházak vajon miért nem értenek egyet a kiadatással szerinted? Biztos ők is rosszul figyeltek órán.

De úgy látom, stabilizálódott a kormányzati álláspont. Idióták voltak, és nem erkölcstelenek. Te ebben akarsz hinni. Szabad.

hvg.hu/vilag/20120902_Az_azeri_kiadatast_biralja_az_Egyhazak_Vi#rss

hir3.hu/magazin/1/91307/azeri_kiadatas_magyar_egyhazi_vezetok_egyutt_erzo_levelei_az_ormeny_ortodox_egyhaz_fejenek
Gábor217 2012.09.02 18:31:33
@Flúgatlan: Tegyük hozzá, hogy a szlovákok már eleve hősként tisztelnék az illetőt. És mivel Ausztria diplomáciai kapcsolatban áll a szlovákokkal, ezt pontosan tudja is. Épp ezért kétségei merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy mi lesz a kiadatás után.

Magyarország többször, nyomatékosan kéri Ausztriát, hogy ne adja ki, mert várhatóan meg fogja ott úszni. Az osztrák kormány ezt megfontolja, 8 évig ki sem adja. De amikor gazdasági érdekei úgy kívánják, ezt más szempontok felülírják, és kiadja a szlovákoknak. Akik számára az üzenet annak megerősítése, hogy magyart ölni dicsőség, bármely országban, bármely körülmények között.

És túlreagálás, vagy sem, megtörtént. A magyar lépés egyenes következményeként. Ilyen esetben illik vállalni a politikai felelősséget. Megtörtént itthon? Eddig nem.