Adatok
Autó-motor doktor
0 bejegyzést írt és 116 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A motorszerviz hálózat Indiában meglehetősen kiterjedt. Szakhatósági engedélyek nem kellenek, az adóhivatal is csak egy bizonyos bevétel felett érdeklődik cégek iránt, így a szabályozást megoldja maga a piac. Hozzáértés, megbízhatóság és jó ár az alapvető elemei a…..
Autó-motor doktor
2014.04.14 19:48:10
Igen, nulla intim szféra. :) Ha 20 centinél messzebbre állsz az előtted lévőtől, akkor már nem sorban állsz, csak bámészkodsz. :)
Elég komoly gépészettel dolgozunk. Van két darab, háromezer köbcentis dízelmotorral hajtott szivattyúnk. Cummins, tehát amerikai. A generátorunk háromhengeres, léghűtésű dízel. Kirloskar, ami menő indiai márka. Vannak kisebb generátoraink, kéthengeres, dízel vémotorral hajtott…..
Autó-motor doktor
2014.04.14 17:18:11
A nagyobb indiai városokban mindig van közlekedési park gyerekeknek. Ez egy nagy játszótér, ahol kis utcákon lehet gyakorolni a valós forgalmi szituációkat. A lányommal rendszeresen látogattuk a trivandrumi parkot, ezért nagyon megörültem, amikor megláttam egyet a környékünkön…..
Urbanista
Csodálatos szabadversben és rejtélyes meztelen testrészekkel árulják a gombai* kastélyt, ahol állítólag a Bánk bán született
2014.03.19 08:03:12
Emlékeztek még a méltatlanul elhanyagolt ingatlanosirodalom sorozatra az Urbanistán? Merthogy szebbnél szebb versek és prózák rejteznek a magyar lakáshirdetésekben, melyek felett sajnos sokan átsiklunk. Pedig olyan gyönyörűségeket találni, mint amilyen ez a szépség.
Nem csak…..
Autó-motor doktor
2014.03.21 17:38:50
Zsolt lepett meg a napokban egy linkkel, amelyen egy építés alatt álló Maserati 420 figyelt, biturbos motorral ráadásul. Mivel nem egy gyakori típusról van szó, kicsit ássunk mélyebbre, mit is kell tudni erről az autóról.
Orrmotor, hátsókerékhajtás, 1985 és 1987 között…..
Autó-motor doktor
2014.01.02 22:19:20
A Toyota Motorsport GmbH bejelentette, hogy GT86 CS-R3 raliautót építenek. A TMG büszkén jelenti be, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 raliautót. A hátsókerekes sportkocsit az R3 specifikációknak megfelelően alakítják ki, és a versenyautót privát csapatok is…..
Az Égéstér 93. adásának kommentposztja...
Autó-motor doktor
2013.11.08 19:22:29
@zupa:" 7 henger? Autoban? "
NA NA!
Pont most dolgozom a nagy projekten, a láthatatlan hülyegyerek-alázó gépen, az LHA-n!
Legrégebbi Transporter T1 kasztni, a leglső üléssor mögött lefalazva, hátrébb kétoldalt felfelé nyíló szekrényajtó stílusú ajtók, amik a motorra nyílnak. A motor maga egy 7 hengeres, 8000 köbcentis csillagmotor 2 kompresszorral. A váltója a Porsche 9 fokozatú duplakuplungos automata váltója átalakítva H kulisszás kézi váltóvá. (Igaz rühellem a H kulisszát, de most ltt kész a gép, nem fogom szétborítani a tolókerekes váltó miatt.) Az erőt az aszfaltra hátul merev, rugózatlan tengely viszi át, elöl pedig egy 16 keresztlengőkaros speciális (öntöttvas, aluminium, műanyag és faforgács) ötvözetből készült felfüggesztés. Mindehez az új S8-as Audi és a régi S1 Sport Quattro összkerékhajtásából vegyített összkerékhajtás segédkezik. Az új Nissan GT-R- ből került bele egy rajtprogram is, hogy el lehessen vele indulni. Hátul triplán szerelt hátsó kerekek vannak a jobb tapadás érdekében, amik 5 fokot el tudnak fordulni, ezzel megkönnyítve a kanyarodást. (Sajnos nem direkt, lógnak csapágyak.) Jó, nem azt mondom, hogy úgy tapad, mint félig leengedett Rába Steiger a sáros, ragadós szántásban, de tud annyi tapadást, hogy 4. fokozatban 500/perc fordulaton 3 percen át csúsztatott kuplunggal ne harapja le az erő tengelyig a hátulját. Ezt leszámítva kívül és belül puritán, mondhatni gané állapotban van hagyva. Az egyébként tökéletes lemezek rozsdás hatásúak, horpadtak, szóval senki emberfia meg nem mondja mi rejlik a géptető alatt (illetve a szekrényben, vagy inkább gardróbban). Az ablakok belemezelve, a hátuljába egyáltalán nem lehet belátni, a kipufogó 4 kört megy a kasztnin belül, hogy a szívószál kipufogó se árulja el a gép titkát. A gép mindenhol megállja a helyét, ahogyan a kemping biciklis öreg néniket állva hagyom a pirosnál, ugyanúgy tolom le a pályán 190-nél az új 5-ös BMW-t, nem kis meglepetést okozva ezzel. Ugyanúgy, mint amikor a Subaru Impreza WRX STi mellől rajtoltam ki sikító, füstölő gumikkal és kb 150 méteren keresztül keresztben toltam a gépnek (tömör gumikon). A rendőrök meg is állítottak, de nem ezért. "Húúbazzeg"- eztek meg "ezmiafaszom"- oztak. Persze a Subarus gyereket megbüntették, mert emberi életeket veszélyeztetve őrültködött a közúton. És azért kapta a maximális büntetést, 4 év fegyházat+nyomorékká verték, mert mi van ha 5 gyerek anyukája-apukája kocsijába rongyol bele és megöli ésatöbbi...nem hallgattam végig. Meg egyszer egy 1,5 éves, lábbalhajtós műanyag motoros kislányt kényszerítettem az út szélére. Érezte, hogy nem tudná tartani az iramot és inkább lehúzódott.
NA NA!
Pont most dolgozom a nagy projekten, a láthatatlan hülyegyerek-alázó gépen, az LHA-n!
Legrégebbi Transporter T1 kasztni, a leglső üléssor mögött lefalazva, hátrébb kétoldalt felfelé nyíló szekrényajtó stílusú ajtók, amik a motorra nyílnak. A motor maga egy 7 hengeres, 8000 köbcentis csillagmotor 2 kompresszorral. A váltója a Porsche 9 fokozatú duplakuplungos automata váltója átalakítva H kulisszás kézi váltóvá. (Igaz rühellem a H kulisszát, de most ltt kész a gép, nem fogom szétborítani a tolókerekes váltó miatt.) Az erőt az aszfaltra hátul merev, rugózatlan tengely viszi át, elöl pedig egy 16 keresztlengőkaros speciális (öntöttvas, aluminium, műanyag és faforgács) ötvözetből készült felfüggesztés. Mindehez az új S8-as Audi és a régi S1 Sport Quattro összkerékhajtásából vegyített összkerékhajtás segédkezik. Az új Nissan GT-R- ből került bele egy rajtprogram is, hogy el lehessen vele indulni. Hátul triplán szerelt hátsó kerekek vannak a jobb tapadás érdekében, amik 5 fokot el tudnak fordulni, ezzel megkönnyítve a kanyarodást. (Sajnos nem direkt, lógnak csapágyak.) Jó, nem azt mondom, hogy úgy tapad, mint félig leengedett Rába Steiger a sáros, ragadós szántásban, de tud annyi tapadást, hogy 4. fokozatban 500/perc fordulaton 3 percen át csúsztatott kuplunggal ne harapja le az erő tengelyig a hátulját. Ezt leszámítva kívül és belül puritán, mondhatni gané állapotban van hagyva. Az egyébként tökéletes lemezek rozsdás hatásúak, horpadtak, szóval senki emberfia meg nem mondja mi rejlik a géptető alatt (illetve a szekrényben, vagy inkább gardróbban). Az ablakok belemezelve, a hátuljába egyáltalán nem lehet belátni, a kipufogó 4 kört megy a kasztnin belül, hogy a szívószál kipufogó se árulja el a gép titkát. A gép mindenhol megállja a helyét, ahogyan a kemping biciklis öreg néniket állva hagyom a pirosnál, ugyanúgy tolom le a pályán 190-nél az új 5-ös BMW-t, nem kis meglepetést okozva ezzel. Ugyanúgy, mint amikor a Subaru Impreza WRX STi mellől rajtoltam ki sikító, füstölő gumikkal és kb 150 méteren keresztül keresztben toltam a gépnek (tömör gumikon). A rendőrök meg is állítottak, de nem ezért. "Húúbazzeg"- eztek meg "ezmiafaszom"- oztak. Persze a Subarus gyereket megbüntették, mert emberi életeket veszélyeztetve őrültködött a közúton. És azért kapta a maximális büntetést, 4 év fegyházat+nyomorékká verték, mert mi van ha 5 gyerek anyukája-apukája kocsijába rongyol bele és megöli ésatöbbi...nem hallgattam végig. Meg egyszer egy 1,5 éves, lábbalhajtós műanyag motoros kislányt kényszerítettem az út szélére. Érezte, hogy nem tudná tartani az iramot és inkább lehúzódott.
Az osztrák Audis idén sem hagyta ki a Rally Legendet. Ahol tudott, a nézőknek autózott. Döntsétek el ti, hogy ez most látványosnak számít-e vagy sem?
Hajts be a körforgalomba, majd (5 megtett kör után) hajts ki a második kijáraton! ;)
Nem sok maradt a gumikból a verseny…..
Egy igazi autó kalaposoknak:)
A kasztni valahogy szerintem kompromisszumok szüleménye, mintha egy eredi terv után azt mondták volna a tervezők, jó, jó, de magas az orra, vegyük alacsonyabbra, de mit csináljunk a műszerfallal, akkor az alacsonyabbra kerül. De mar nincs több idő…..
Szívesebben végignézném azt, ahogy a seggükbe feldugják az egészet, de persze nem élőben, csak a híradóban
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Autó-motor doktor
2013.10.23 12:53:21
@Józsi a guminagykeres: Azt nem tudtam, hogy részekre van osztva. De például a sárga zsákos szelektívesek felkapják a különböző zsákokat és behajugálják minden válogatás nélkül. De teljesen mindegy, ettől függetlenül szeretném ha nálunk is lenne "igazi" szelektív hulladékgyűjtés. Vagyis pontosabban csak az lenne opció, mert a szelektíves autó sajnos a településen szinte lassítás nélkül kénytelen átmenni a lakosság miatt, tisztelet a kivételnek.
Amikor megérkeztünk a Toyota Suprákkal zsúfolt standra, még nem gondoltuk, hogy hamarosan alapjaiban változik meg a véleményünk a Carstyling.hu Tuning Show-ról, és annak résztvevőiről. Mert hiába éreztük már negyedóra után, hogy a vaskeresztes Golfok, az agydaganatot okozó…..
Autó-motor doktor
2013.09.26 20:28:26
@tuningaruhaz.hu: @''autónepper.'': @Adamantit: @Shadowbull: @Andrew460T: @SirLancelot: @Rocko-: @kuroi inu: @kombusz: @visszakettopadlogaz: @Liquid_Night: @Lük: @Kleroo: @troll that shit: @Make Valamit: @ogbf: @oioio-1: @w a s d: @СubE:
Tényleg nem fogtátok fel a lényeget? Egyszerűen nem bírja levinni az erőt az aszfaltra. Hiába az erős moor a csigával, a nagy teljesítményt uralni is kell(ene), nem csak dobálózni a nagy számokkal.
Tényleg nem fogtátok fel a lényeget? Egyszerűen nem bírja levinni az erőt az aszfaltra. Hiába az erős moor a csigával, a nagy teljesítményt uralni is kell(ene), nem csak dobálózni a nagy számokkal.
Vettem egy Trabantot, igen. Megint.
Tulajdonképpen ezért adtam el a BMW-t, áron alul. Már majd egy éve nem Trabantoztam, muszáj volt. A Tramp némi szétköltözésből adódóan már nem tartozik az érdekkörömbe, Hamilton meg vagy három éve darabokban várja, hogy egy alapos és…..
Mai interjúnk kommentposztja...
Autó-motor doktor
2013.09.24 12:27:59
Ocean’s Eleven, Az olasz meló, A nagy balhé. Mit tanultunk ezekből a filmekből? Lopni csak stílusosan érdemes, és semmiképpen sem fegyverrel. Amúgy is, mennyivel lazább, ha pajszer helyett gondolkodással hozunk el egy igazán penge verdát. Vagyis pont, hogy nem.
Pedig annyira…..
Autó-motor doktor
2013.09.23 21:52:46
Utoljára tizenhárom hónappal ezelőtt írtam a felújított Bmw 518i-ről. Emlékszem, akkor szakadt rólam a víz, hőség volt, durva a nyár. Most itt ülök pulcsiban. Nem csak egy év telt el tehát, hanem egy évszak is hozzá. Öt évszakkal ezelőtt írtam a BMW-ről. És ezalatt…..
Autó-motor doktor
2013.09.21 20:59:46
@novothauto: :))))))))
Most miről álmodjak?
A Maseratiból kiszállva, minden logikus gondolat elpárolgott a fejemből. Elkezdtem keresni a piacon lévő olcsóbb autók között. Megnéztünk egy szörnyű állapotú piros Biturbot Pécs mellett. Nem vettem meg.
Dízelcica
Az anyagminőségnél ne gagyi,…..
Ó, azok a hetvenes évek: a telefon nem volt okos, a mosópor sem volt intelligens. Ellenben még a kórterem is dohányzó helyiség volt, az autóversenyzők két üveg whiskey között lezavartak pár kört a Zöld Pokolban, a tervezők pedig nagyon optimistán képzelték el a jövőt, és…..
Rallye Dream - Gyerekkori álmok teljesüljetek!
Az emberi hülyeség fogja megölni a ralit?
2013.09.13 10:45:42
Sajnos a Barum után Kassára nem tudtam elmenni, ezért a szokásosnál is többet nézelődtem a neten, keresgéltem a jobbnál-jobb képeket, videókat. Nem tudta elkerülni a figyelmem Maticsék bukásának híre, mely sajnos személyi sérüléssel végződött: Zejda Vikit (a navigátort)…..
Autó-motor doktor
2013.09.13 23:43:00
Egyszerű városi legendának tartottam, amit mindenkinek látott már valakije. Olyan ez, mint egy tábortűz melletti rémmese:- ...és akkor a külső sávban beelőzött egy Transporter, ami húzott egy Sprintert, ami húzott egy trélert, amin volt egy Fiesta.
És ilyenkor borzongunk, meg…..
A World Series by Renault-versenysorozatot nem kell bemutatni a műértő közönségnek. Az, hogy a néhai spanyol Formula Renault-bajnokság utódjából időközben egy igazi Forma-1-es sztárnevelde lett, már csak a befektetett munka, pénz és a kőkemény bajnokság hírének köszönhető.…..
Autó-motor doktor
2013.09.08 14:12:53
Autó-motor doktor
2013.09.08 14:15:04
Novgorodi szállodánk, melynek pikantériája, hogy ha akarjuk, Lenin épp ezt ajánlja, bár a wifiért ő is hiába kezeskedett. Az igazi pikantéria persze, hogy ha akarjuk, Vlagyimir Iljics nem is a szállodára mutat, hanem az aljában található szupermarketre, melynek neve mi más lehetne,…..
Autó-motor doktor
2013.09.02 16:14:13
Indulás után nagyon gyorsan kiderült, hogy itt nincs autópálya, és az út elég rossz. Konkrétan amolyan román-magyar átmenet, kilométere válogatja. Nekem furcsa volt, hogy épp itt, ahol az orosz földgáz 90%-a, ami sok lóvé, és marha sok kőolaj van, ami az útépítés alapanyaga,…..
Autó-motor doktor
2013.08.28 21:58:51
@bono92: Köszi :) Nem is volt cél senkit "lenyomni". :)
Amerikai ikon
Hogy mitől tud olcsó lenni, arra nem nehéz rájönni: csak azt kapsz, ami fontos, tehát egy eltalált kasztnit, egy méretes motort, és hátsókerékhajtást. Belül csupa műanyag, minden faék egyszerűségű, kapaszkodó nincs, az ülés előrehajtáskor nem jegyzi meg a…..
Autó-motor doktor
2013.08.25 22:26:48
@DeezL: Már 6 ? :) A múltkori merítésnél (vagy kettővel előbb) 3, vagy 4 volt.
Pár hete hirtelen felindulásból írtam egy posztot Aladárról, a T3-as Transporteremről, pontosabban arról, hogy aznap reggel a Szentendrei úton gőzfürdővé változott a beltér, mert megadta magát egy vízcső, és ezért nem jutottam el vele a szerelőhöz. Még mielőtt kiment volna a…..
Kisgyerekként rengeteg időt töltöttem a szőnyegre kuporodva, és tologattam brümmögve az autóimat. Egyik kedvencem az E36 M3 volt. Amikor először ültem BMW-ben, nagyjából tizenegy éves lehettem – a kétliteres E30 akkor sem számított fiatalnak, valamiért mégis megfogott. A…..
Autó-motor doktor
2013.08.10 10:48:51
@DeezL: tudjuk.... :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz