Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Blogtudós

1 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ülünk a ház kertre nyíló teraszán, nem messze a gimnáziumtól, ahol anyai nagyapja évtizedekig volt tanár, végül igazgató is. Itt a kertben árnyas fák, dús bokrok védenek a nap hevétől. Emlékszem, ott, az utca túloldalán is valamikor óriás fák lombkoronája rejtegette a nagy gimnázium épületét. Most…..
MLM-rejtély - 1. rész Egy szó, mint száz, ugyan a K-val való első találkozást követően egy ideig nem láttuk egymást, ám valamivel később csatlakoztam a hálózathoz. Hogy miért? Ennek két oka volt: egy-részt elég rossz időszakon mentem keresztül akkoriban; de még inkább…..
Blogtudós 2014.05.24 19:53:08
Kellő malíciával olvastam a 2 MLM-es posztot, főleg a kommenteket.
Nicknevemhez méltatlanul nem akarom "osztani az észt", de azért egy-két dologra felhívnám a figyelmet.
Amiért teszem (vagy tehetem), az az a vezetői gyakorlat, amit MLM management vezetésében szereztem (értsd rendes cégvezetés). Igaz, mindezt a 90-es években, amikor nagyon erős felfutása volt az MLM-nek.
Elsőként fontosnak tartom leszögezni, hogy a mostani MLM hullám - szerintem - összefüggésben van a válsággal. Max. 3 év és ismét "lecsendesedik". Az oka nagyon egyszerű; a kevésbé tőkeerős gyártók számára sokkal egyszerűbbnek és hatékonyabbnak tűnik a hálózatos értékesítés, mint a hagyományos nagyker/kisker. Egyrészt azért, mert úgy gondolják, hogy benyelik a kisker "árrést" is, ráadásul a marketing költségeiket alacsonyan tudják tartani, mivel a hálózatépítő (bár nem szeretik az MLM-ben, ha így hívják őket) az ügynöki költséggel együtt előre megfinanszírozza ezt.
Amikor belefognak, akkor szembesülnek azzal, hogy közel 70%-os jutalékkal kell számolniuk akkor, ha nem akarnak idő előtti likviditási gondok elé nézni. Azaz minden bevett 100 Ft után 30 marad a cégfenntartásra. Ezen csak az javít, hogy egy-egy ország - nagyon kevés nem nemzetközi hálózat tud megélni - mennyi idő alatt jut el a "csúcsig", ahonnan legalább 7 hálózati vezető teljes struktúráját (azaz a 70%-ot teljesen) ki kell fizetni. Ez általában 2 év (ökölszabály szerint). Eddig profitábilis, felette bukta. Persze ezt az éves vagy 2 éves "megújítási" kötelezettségekkel lehet kezelni. De megújítás után nagyon gyorsan újrarendeződnek a hosszú vonalak.
Mindezzel csak azt kívántam érzékeltetni, hogy az MLM NEM PILÓTAJÁTÉK, hanem egy értékesítési forma, amelynek megvan a maga "közgazdasága", főleg vállalkozásszervezési sajátossága. Ha terméket teszel rá egy ilyen hálózatra és nem azért fizetsz, hogy mindenki hozzon magával még 100 embert, akkor megegyezhetünk benne, hogy MLM és legális.
Talán a legkézenfekvőbb következménye azért mégis ennek a rendszernek, hogy olcsó cuccot nem tud senki venni. Bizony az a max. 70% jutalék elég "nyomasztó", ha tényleg jó a cuccod és fogy.
Az emberi oldalról is röviden; sosem szerettem a tapsikolást és a felesleges lelkesedést. Márpedig - erről nagyon jó és hiteles leírást ad a poszt - a legtöbb rendszer bevett megoldásmódja. Ennek is megvan a maga magyarázata. A lelkesítés és "motiváció" a "szoktatás" módszerével. Olyan speciális eksztázisféle kialakítása. Csak annyit kérnek, hogy csináld, amit mi, tégy úgy, mint mi. Aztán ez lesz a megszokott és így szépen lassan rászoksz a "rendszeres gondolkodásra". Ez az MLM másik alapvető sajátja - a MÁSOLÁS vagy ahogy én kevésbé szerethetően mondani szoktam - az UTÁNZÁS.
Egyszerűvé kell tenni egy MLM hálózatépítő életét - a gondolkodás terhét az anyacég veszi le a válláról. Erről is sokat tudnék írni, de most nem. Szóval ehhez képest magyarok vagyunk, az összes rossz tulajdonságunkkal együtt. Na az MLM-et - ebből a szempontból - nem igazán a magyarokra találták ki. A felszínen kötelező lendületesnek, hepinek, céltudatosnak lenni, de a mélyben ugyanaz a szkeptikus, kicsit erőteljesebben egoista alap marad, mint aki belépett. Ezért nem lepődtem meg a posztíró megcsömörlésének az okától.
Akik beléptek, azok tudják, igazából, hogy ha benne maradnak, akkor egy idő után ez is munka lesz. Napi taposómalom. Sokkal durvábbat mondok; szalagmunka. Akinek bejön, az erről nem beszél. Akinek nem, az általában eljátssza a bepalizottat és a net korában szívesen kommenteli is a saját marhaságát. Azokról már nem is beszélve, akik feljelentenek mindenkit mindenhol. Amúgy ez is egy olyan nagyon "magyar dolog".
A végére hagytam a lényeget - ami megint egy nagyon magyar dolog; az MLM eredeti "sémája" az, hogy "vegyél valami olyat, mire szükséged van, használd, majd pofázz a tapasztalataidról mindenkinek". A cég meg ezért jutalékot ad neked. Na ez Magyarországon nem így van. Azonnal ráfutnak a jövedelemre (mint Dagobert bácsi) és ennek fényében mutogatják az un. marketing tervet (ami persze nem az!). Azaz jövedelemszerző forrásként prezentálják. És ettől kezdve lesz érthető a megkeresettek undora és ellenszenve. Zömében ismerős akar rajtuk keresni.
Az elmúlt héten is 1 "prezentáción" és 2 "videókonferencián" vettem részt, de "inkgnitóban". Kb. 10 perc után ÉN eluntam magam. Felkészületlenség, sületlenség, szervezetlenség. Mindegyik a jövedelemtermelő rendszerét tukmálta rám. Aztán az egyik videókonferencián feltettem egy kérdést és gyorsan "kimoderáltak. (Amúgy 3 kérdést teszek csak fel az elővezető guruknak, aztán nem hívnak többet, pedig istenuccse elmennék;)) ).
Ezzel csak azt akarom érzékeltetni, hogy nem az MLM-el van a baj, hanem azokkal a népekkel, akik az MLM eladás "vérrel írott törvényeit" - szerintem dilettantizmusból - nem alkalmazzák. No meg azzal a céggel, aki nemzeti adaptáció nélkül "sztenderden" erőlteti a dolgait.
Blogtudós 2014.05.24 21:06:39
@Kón Bandit: Néhány dolog a reagálásodhoz:
1. A leírt eladási szituáció "haszonból" indult ki, azaz valami olyanból, amire esetleg szükségem lehet. Nem tréningblog, de van egy "szentháromság", amit érdemes betartani - MIT/MIÉRT - HOGYAN - MI A TEENDŐ. A példád ezt rövidíti le, de képszerű és ügyes. Nem azt kínáltad nekem, hogy fél év alatt nyugdíjba mehetek és minden hónapban milliókat fogok kapni (mi a teendő);)))
Az utóbbi időben - pedig vannak "ős MLM-eseim is" - csak ilyen ajánlatokat kapok. Egyébként mivel tudják, hogy ki vagyok, nálam a telefonon több minden elhangzik, mint általában. Azért is, mert NYÍLT és ÉRDEKLŐDŐ vagyok. Úgyis elmegyek, ha összejövetel van. ÉN TUDOK NEMET MONDANI!
Ja, hogy a népeket nem tanítják meg kommunikálni az iskolában nálunk, az egy másik kérdés.
Cégvezető koromból tudom, hogy az eredményért nagyon felkészültnek kell lenni. Amikor elmegyek egy-egy bemutatóra, ezt keresem. Azt várom el, hogy egy csomó jó ötletet halljak vagy olyan információkat, amikből építkezni tudok. Ehelyett unalmas pumpolások.
Csak megismétlem - NEM Az MLM rendszer a hibás! A sok dilettáns "mellényes manager" makimajom. És ezzel a majmot sértettem meg.
Nem akartam ilyen trollszerű mélységbe jutni, de az utóbbi időben volt szerencsém néhány "öltönyos/mellényes" "nagyfőnökkel" "beszélgetni".
2. Az üzleti rendszerrel - remélem kiderült az előző kommentemből - semmi bajom egyébként, ha azt normálisan vezetik fel és normálisan meg lehet találni benne az érdekemet. Ha a jövedelemre futnak rá, azzal sincs akkor bajom, ha valakinek ez a haszon. De azt a felkínálónak is tudnia kell, hogy az így belépő ROMBOLNI fog. Ezt a mintát fogja másolni, miközben a mögöttes munkáról és befektetésekről nem esik szó!
3. A tapsolásról: igazad van az amerikai háttérrel, de erről ejtettem szót - megeszi a fene azt a céget, amelyik nem veszi figyelembe a nációnkénti sajátosságokat. A most nálunk futóknak viszont - tapasztalatom szerint - kb. csak a negyede amerikai, a többi USA postacímes. A két legfeltörekvőbb pl. SZERB és KÍNAI. És ott is tapsikolnak;)))
4. A jutalékokról: hidd el, a 70% jutalék még szolgáltatás MLM-e esetén (ilyen is van!) is gigantikus, amikor ki kell fizetned. Nem akarom a nagyérdeműt untatni az MLM-es cégvezetés és gazdálkodás ecsetelésével és a profitábilissá tételének a megoldásaival. Csak annyit most "talányosan", hogy a tulajdonosi körök másban is szoktak utazni és bizonyos helyzetekben "átgazdálkodnak" az MLM cégbe.
Ha mi annak idején 1 lábon álltunk volna, akkor nem adok 2 évnél többet és bukta. Ugyanis az MLM értékesítési forma, a szervezettsége ellenére, nem stabil. A ráeső kiadásaid pedig nem lineálisak és (hál'istennek)nem exponenciálisak, hanem logaritmikusak. Ezzel szerintem sokakat elriasztottam, de a "közgazdák" talán értik.
Ez természetesen a hálózatépítőket marhára nem érdekli, meg nem is az ő dolguk.
5. A RedBullhoz meg annyit, hogy ez így ebben a formában nem igaz, de jól hangzik. A marketing dícsérete. Persze most már a modern marketing a maga minimum 7P-jével (szemben a klasszikus 4P-vel) vidáman "beárazható" 98%-ra. De ez is egy hosszú történet.
Blogtudós 2014.05.25 14:43:59
@Kón Bandit: Úgy látom, hogy olyan négyen elég jól belendültünk MLM ügyileg;))
Ezért most ezzel a reagálással az ide vonatkozó hozzászólásaimat befejezem, mert már inkább a bizniszről, mint egyéni tapasztalatokról értekezünk. Ami egyébként minden MLM-esnek érdekes lehetne, de a 99,8%-a el sem jut addig, hogy elkezdje érdekelni, hogy mit és miért is csinál.
Szerintem a legutolsó hozzászólások egy potenciális jelöltnek - természetesen megfelelő körítéssel - praktikusabbak lennének, mint a most dívó vakítások.
Először a felvetésekre válaszolok, aztán egy értékesítéstámogató fejlesztésemről (bár nem ezért kezdtem kommentelni!)
1. a 70%-ot azért említettem, mert a posztban a "drágaságról" esett szó. No meg azért is, mert még mindig van jónéhány bizniszmanus, aki a felület ismeretében esküszik arra, hogy a cuccait valami hálózatos módon kell eladni. Merthogy a "marketing" nem előre költség, hanem forgalomarányos (inkább). Emiatt szórnak rendesen a hálózatfelépítések és a jutalékok. Tehát a drágaság mellé kell tenni a megkereshető pénz "motiváló küszöbértékét". REÁLISAN. A cégtulajdonosoknak meg az elérhető osztalékot;))
2. Átgazdálkodás - nem az MLM hálózatépítőkről van szó, hanem a fenntartó cég tulajdonosairól és "kapcsolt" hagyományos vállalkozásairól. Amihez nagyon gyakran az MLM címlistáját és működési információit is hasznosítják. Mégegyszer - NEM az MLM hálózati csúcsvezető kapcsolati hálójáról és annak hasznosításáról van szó.
3. Stabilitás - nem az MLM és az elsők életkora mutatja a stabilitást akkor, amikor TE vagy az MLM-ben értékesítő cég. Napi stabilitás vagy inkább labilitás értendő az alatt, amiről írtam. Az, hogy nem teljesít egyenletesen és tervezhetően a hálózat. Ha nagyon durván akarom ecsetelni, valami olyasmire kell felkészülni, mint a tőzsdén. Jó vagy rossz vagy kósza hírek a legjobban felépített hálózatot is lockolják. Márpedig minél többen vagy, annál több ilyen van. A posztoló 1. MLM-es posztjában erről egy élménybeszámolót is leírt (a "beszólós", maxiegós rész). Erre vannak a különféle kríziskezelő "processzek", amiket csak a management ismerhet. Már ha felkészült. Csak egy példa - Herényi és az ATV-s hír kommunikációja. Látszólag nagy hírverés, de csak addig, ameddig a potenciális fogyasztóknál a "komolytalan" kategóriába nem kerül az átlag termékforgalmazó. Nem a cucca, Ő értékelődik le, ha... És ez csak egy példa volt.
4. A fejlesztésről - kidolgoztam egy kombinált és egyszerű értékesítéstámogató eljárást az MLM-esek részére. Kifejezetten inkább az átlag hálózatépítők aktivitásának a biztosítására és arra, hogy könnyebb szívvel még tudják lépni az ismerősök pénzének bevonását az üzletbe. Arra épít (amit el kellene felejteni, de nem megy), hogy a legtöbb belépő nem ELADNI, hanem ÉRTÉKESÍTENI kezd. A rendszer meg lehetőséget ad neki arra, hogy a kezdetekkor személytelen tudjon maradni addig, ameddig nem tud eladni.
A megtervezett rendszer ráadásul saját blikfanggal és haszonkínálattal jelenik meg a fogyasztók számra. Hogy MLM-es termék- és szolgáltatáskomplex van mögötte, az már csak akkor derül ki,a mikor eljut odáig, hogy VENNE valamit a kínálatból. AZaz az ellátó és jutalékfizető az egy vagy több MLM cég, a prezentátor és disztribútor a rendszerem.
Nos, ezzel tervezetten úgy gondolom, hogy befejezem az MLM dolgokkal kapcsolatos kommntelést! Köszönöm a reagálásokat és köszönöm azt, hogy normális dolgokról tudtunk eszmét cserélni, normális hangnemben.
Mégegyszer: Kösz nektek!
Többször kérték már, hogy írjak a munkahelyi folyamatos verbális és lelki agresszióról, az angolul mobbingnak nevezett jelenségről. Erről azért nem könnyű nekem írni, mert nincs előremutató megközelítése a munkavállaló -nekem álláskereső - számára, ha már kialakult a cég közösségében. A megoldását…..
Blogtudós 2014.04.16 13:59:50
Bár rövidre szabott lett a poszt, a legfontosabb dolgok benne vannak.
A kérdés természetesen az, hogy TÉNYLEG a kipécézettnek kell-e távozni.
Hekhekhekhekkinen tapintott rá a lényegére: amilyen a cég, olyan a csapata. Ha ráérnek, akkor nincs munka. Akkor nincs bevétel.
De a marok nyitva. A "főnök" meg vagy egy tipikus tirpák ("Kit érdekel? Kinézek az ablakon és egy munkanélküli megy el alatta...) vagy "beleszékelős". Tapasztalatom szerint a magyar cégvezetők durván 60-65%-a góré, akinek esze ágában sincs (még haszon reményében sem) esetleg rászabott vezetéstechnikát elsajátítani. Elvégre tanulni az iskolában kell, ez meg munkahely!
Amúgy - szemben a poszt írójával - nekem az a véleményem, hogy lenne/van megoldás. A megtámadottnak is és a cégnek is, hogy "szétcsapjon" (ha akar). "A fej mindig kéznél van" (ez egy tréningem címe is)
Jómagam többek között éppen ilyen problémát orvosolni kívánó tréningekkel (is) foglalkozom, valamint ismerek egy csapatot, akik biofizikai méréssel a főbb biológiai és mentális stresszorokat gyorsdetektálják. Ez utóbbi inkább a cégnek lenne fontos, mivel személyre szóló információkat nem adnak ki, csak csoportok profilját. Inkább management eszköz (már ahol annak lehet nevezni a főnököt/főnök tulajt és a hasonlókat).
Egyenként foglalkozva az egyénekkel amúgy nekem is sokkal könnyebb a várható legeredményesebb megoldásra rávezetnem az emberemet, ha egy ilyen stresszor gyorsprofillal érkezik.
Csak érdekességként: ennek a profilnak köszönhetően - más kontextus kapcsán - elég sok "agresszorba" is "betekinthettem". És ez tesz optimistává a probléma megoldásával kapcsolatban. Azt látom - a poszt írójával teljesen egyetértve -, hogy a hagyományos "megbeszélős", kommunikációs flikflakkos instantmegoldások nem igazán működnek. A megélés és a gondolat szintjéig kell eljutni. Ehhez viszont a hagyományos kommunikatív módszerek egyre kevesebbek, mert az emberek amit lehet elfednek és "leviselkednek". Ezért praktikus kiindulási alap egy modern digitális technika által nyújtott, emberi befolyást nélkülöző gyorstájékoztató. (NEM ÜDVÖZÍTŐ MEGOLDÁS! KIINDULÁS!)
Csak egy kicsit suta és közhelyszerű, de nekem működő mottóval érzékeltetném: ha egy probléma adott feltételek között megoldhatatlan, változtasd meg a feltételeket.
Kicsit vulgáris, de az észbeszédnél egyszerűbben érthetővé teszi egy vicc ennek a lényegét: a férfiasságát növelni akaró férfi és az aranyhal helyett kifogott 3 kívánság teljesítő cápa esetére gondolok;)))
A szállodaigazgatókat általában arról lehet megismerni, hogy mindig sírnak a kevés vendég miatt. Az ember azt gondolná, hogy a szállodások örülnek a kuponos akciók virágzásának, mivel egy kis extra életet lehelnek a piacba. Mégsem. Nyávognak, csődhullámot, és "önpusztító…..
Blogtudós 2013.04.25 19:18:53
Üdv mindenkinek!
Érdekes diskurzusra leltem a kommentek között. Elvileg a "szakma" és a "használó" nézőpontja csapott össze. Jómagam bizonyos esetekben mindkettő táborba tartozom. Nem igazán akarom osztani az észt, de a szállodásokról megvan a véleményem. Az életben maradásukhoz szükséges előrelátás és kockázatvállalás hiányzik a legtöbből. Lehet, hogy a tulajdonos és a management szétválása az oka, de szállodai háttérszolgáltatóként a tulajdonos alapú szállodákkal is nehezen lehet zöldágra vergődni. Ergó; a szállodások nézőpontjával elég nagy bajok vannak. Gyakran - szerintem - a számtannal is. Nem akarok mélyebben belemenni, de azt őszintén nem értem, hogy miért nyavalyognak tényleg a kuponosok miatt. EGY MARKETING ESZKÖZ - ha akarom.
De mi a bánatos fene tartotta/tartja vissza a "szakmát" attól, hogy saját csalirendszere legyen?
A kényelmesség és az ötlettelenség.
Bántóan "szállodások" a jelenlegiek. Szállást adnak, ennit, meg nyitott ezt-azt. A lehetőségeikkel meg szinte csak "kész", sok-sok azonnali vendéget hozó "izéket" akarnak. Pl. tréning - oké! Jó gyerek vagy, de csak akkor, ha azonnal hozod is a 30-150 főt. Az, hogy a szállodának esetleg valami sajátos "blikfangja" legyen, ami "hírétékű", amire esetleg már a kuponos körből is remélhet visszatérő kipróbálót (mert a kipróbálás is lehet a kuponos megjelenés mögött éppen - miközben egyet kell értenem azzal, aki azt írta, hogy a magyar kuponos az egyszeri vendég)
Valahogy úgy tudnám érzékeltetni a jelenlegi hozzáállást - ami a mi éppen terjesztés alatt lévő háttérszolgáltatásunkkal kapcsolatban tendenciózusan előjön -mintha egy olyan szerződött mosodás lennék, aki csak annak a vendégnek az ágyneműjét moshatja ki, akit MAGA SZERVEZETT ODA.
Azaz, ha azonnal szállítom a vendéget, akkor azt csinálok, amit akarok/tudok, de ha az valójában a know-how, vagy csak egy jól kitalált forgalomnövelő eszköz, akkor HUSS!
Ötlettelenek, sótlanok, unalmasak. Nekem gyakrabban tűnnek hivatalnoknak, mint "vállalkozónak".
Nyilván nem szép tőlem, hogy általánosítok, mert hozzá kell tennem, hogy valószínűleg nem találkoztam eddig olyannal, aki pont az ellenkezője annak, amit leírtam, de közel 80 "kapcsolatfelvétel" után egy kicsit szkeptikus vagyok. 3, de inkább 4 csiilagról beszélünk!
Szóval - szerintem - az ötlettelenség és a "lefölözési" személet egységesen okolható inkább, mint a kuponoldalak.
Tizennégy éves korától fogva vett részt az internet mai kinézetét meghatározó projektekben, közösségek építésében. Részt vett az RSS és a Reddit kialakításában, valamint a világhálót rendszabályozni szándékozó SOPA és a PIPA elleni küzdelemben. A szabad internetért…..