Adatok
JaxTeler
0 bejegyzést írt és 57 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nemcsak munkára, családdal is beválik
Amióta gyerekünk született, még jobban megszerettem, hiszen amellett, hogy az utastérben bőven elférünk akár öten is (de többször volt már, hogy a hátsó ülésen négyen szorongtak), hátul akkora hely van a csomagoknak, mint egy nagy…..
JaxTeler
2013.11.10 14:06:32
szerintem nem a csajé a skoda, ő inkább a tulaj barátnője lehet
JaxTeler
2013.11.10 15:08:38
JaxTeler
2013.11.10 18:01:59
@Rocko-: neked is csak itt nagy az arcod komolyan mondom, nagyon kíváncsi vagyok szemtől szemben meg mernél-e egyáltalán szólalni. Igen lehet, hogy egy fasz vagyok/voltam, sajnos az ilyen normálatlan emberek ezt hozzák ki belőlem.
Egy igazi autó kalaposoknak:)
A kasztni valahogy szerintem kompromisszumok szüleménye, mintha egy eredi terv után azt mondták volna a tervezők, jó, jó, de magas az orra, vegyük alacsonyabbra, de mit csináljunk a műszerfallal, akkor az alacsonyabbra kerül. De mar nincs több idő…..
JaxTeler
2013.11.03 20:58:16
@jelentéktelen alak:
az, hogy Írországban nem látni 10+ éves Seatokat szerintem még nem jelenti, azt hogy a Seat nem egy tarts autó. Lehet annak más oka is, pl egyszerűen csak amúgy is ritka kocsinak számít ott. Lehet tévedek, de pl Szlovákiában nem sok F és G Astrát látni, pedig nálunk meg van bőven. Szóval lehet eleve kevés Írországban az új Seat, ami meg éppen lenne azt meg az első tulaj már lecserélte és valaki kivitte olyan szegényebb országokba ahol szintén baloldali közlekedés van.
Ettől függetlenül szerintem a Seat nem egy rossz autó.
az, hogy Írországban nem látni 10+ éves Seatokat szerintem még nem jelenti, azt hogy a Seat nem egy tarts autó. Lehet annak más oka is, pl egyszerűen csak amúgy is ritka kocsinak számít ott. Lehet tévedek, de pl Szlovákiában nem sok F és G Astrát látni, pedig nálunk meg van bőven. Szóval lehet eleve kevés Írországban az új Seat, ami meg éppen lenne azt meg az első tulaj már lecserélte és valaki kivitte olyan szegényebb országokba ahol szintén baloldali közlekedés van.
Ettől függetlenül szerintem a Seat nem egy rossz autó.
Ismét nyakig elmerültünk a posványban, kis fogyasztású, városi autót vettünk. Soha többet.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Két hónap telt el a két TC pályanap közt. Ez jó sok idő, de a versenyautó-építés munka. A munka pedig, mint az nyilvánvaló, légnemű, amennyiben állandóan kitölti a rendelkezésére álló teret. És ott nyomást képez. Lássuk, hogyan.
Először is a motor: Powered Áki…..
Tanuló(pénze)s trabi
Életem első autójára gyűjtöttem össze a pénzt még 1990-ben, a friss jogsim miatt feltétlenül akartam gyakorolni valami egyszerű autón. Így esett a választás a Trabantra, amit csak papírjaguárnak csúfoltak, de abban az időben még nagyobb értéke volt…..
Amerikai ikon
Hogy mitől tud olcsó lenni, arra nem nehéz rájönni: csak azt kapsz, ami fontos, tehát egy eltalált kasztnit, egy méretes motort, és hátsókerékhajtást. Belül csupa műanyag, minden faék egyszerűségű, kapaszkodó nincs, az ülés előrehajtáskor nem jegyzi meg a…..
JaxTeler
2013.08.25 20:09:28
@tibsi: na jó de az csak 8 szelepes, azért fogyaszt annyit. Nekem is ilyen van csak 5 ajtós. Tényleg bőven 6 liter alatt lehet tartani a fogyasztást vegyes használatban. Nekem 190 ezer van benne, a motor szintén, mint az óramű :D Sőt az 1.4 8 szelepes is többet fogyaszt ennél az 1.6-os motornál.
JaxTeler
2013.08.25 22:16:57
@DeezL: alapjában véve nyugodt stílusban, amennyire lehetséges előrelátóan vezetek, és próbálom minél többet a motorféket használni. Főként munkába járok a kocsival, reggel be Miskolcra esete haza, szóval ha elkapok egy zöld hullámot akkor szinte alig kell megállni, amúgy meg falukon megyek keresztül.
Nem tudom pontosan mekkora fordulaton adja le a max nyomatékát a motor, de nem kell nagyon pörgetni, nem is túl pörgős azért olykor meg kell gondolni milyen előzésbe megy bele az ember mert nem gyorsul túl jól. Ha már felgyorsult akkor egyébként megy szépen, nincs vele baj. A váltó áttétele is szerintem pont passzol hozzá, szóval ezért van hogy elég kevés benzinnel el lehet járni vele úgy általában.
Amúgy a népítéletek között is van hasonló példa.
Ez a motor egyébként még a Kadettokban jelent meg, csak ott karburátoros volt, itt meg központi befecskendezéses.
Nem tudom pontosan mekkora fordulaton adja le a max nyomatékát a motor, de nem kell nagyon pörgetni, nem is túl pörgős azért olykor meg kell gondolni milyen előzésbe megy bele az ember mert nem gyorsul túl jól. Ha már felgyorsult akkor egyébként megy szépen, nincs vele baj. A váltó áttétele is szerintem pont passzol hozzá, szóval ezért van hogy elég kevés benzinnel el lehet járni vele úgy általában.
Amúgy a népítéletek között is van hasonló példa.
Ez a motor egyébként még a Kadettokban jelent meg, csak ott karburátoros volt, itt meg központi befecskendezéses.
JaxTeler
2013.08.26 09:19:37
@Prérifarkasz:
Nos igen, ebben a konkrét esetben ez az 1.6 8v Opel motor kevesebbet fogyaszt mint az 1.4 vagy 1.6 16v. Nem tudom más autóknál, hogy van ez itt van pl a Tipo-s eset is ott ez nem igaz. Vagy pl hallottam hogy a VW-k nél az 1.6 8v szintén sokat eszik. Nekem konkrétan csak ezzel a típussal van tapasztalatom de úgy látom vannak itt még márkatársak, akik meg tudják ezt erősíteni.
Egyébként Fjoe kollégának igaza van, nagyban sofőr és egyéb körülmény (út hossza, személyek száma, terheltség) függő is ez a fogyasztás dolog.
Az tuti, hogy ezzel a motorral nagyon takarékos tud lenni, az F-Astra. Egyébként aláírom, hogy vezetési élmény az közelít a nullához, viszont a hétköznapokban normál közlekedésre rendben van, én maximálisan meg vagyok vele elégedve.
Nos igen, ebben a konkrét esetben ez az 1.6 8v Opel motor kevesebbet fogyaszt mint az 1.4 vagy 1.6 16v. Nem tudom más autóknál, hogy van ez itt van pl a Tipo-s eset is ott ez nem igaz. Vagy pl hallottam hogy a VW-k nél az 1.6 8v szintén sokat eszik. Nekem konkrétan csak ezzel a típussal van tapasztalatom de úgy látom vannak itt még márkatársak, akik meg tudják ezt erősíteni.
Egyébként Fjoe kollégának igaza van, nagyban sofőr és egyéb körülmény (út hossza, személyek száma, terheltség) függő is ez a fogyasztás dolog.
Az tuti, hogy ezzel a motorral nagyon takarékos tud lenni, az F-Astra. Egyébként aláírom, hogy vezetési élmény az közelít a nullához, viszont a hétköznapokban normál közlekedésre rendben van, én maximálisan meg vagyok vele elégedve.
Akit mindenhol szeretnek
Télen pöccre indul, de hideg van benne. Kicsit füstöl kicsit büdös (de kit érdekel???). Az ültetés miatt úgy áll az úton mint Katiban a gyerek. De emiatt nagyon finoman kell közlekedni vele (gödör nagyot üt, gumi eléri a sárhányót, lezúzom a…..
JaxTeler
2013.08.18 14:29:40
@Gyurma73: Pontosan így van, akkoriban volt olyan hét hogy nem is volt beindítva az autó. Amikor be volt pedig nem rövid utakra volt használva, mindig felmelegedett a motor és megfelelő hőfokon is működött.
Lassan 14 év alatt 3 hátsó dob fogyott el. A legutolsó bírja a legjobban, de az utóbbi majdnem 3 évben minden nap megy az autó, mert munkába járok vele. Nem is hallani semmit h romlana a dob. Szóval a gyakori használat miatt ez most valószínű tovább fogja bírni.
Lassan 14 év alatt 3 hátsó dob fogyott el. A legutolsó bírja a legjobban, de az utóbbi majdnem 3 évben minden nap megy az autó, mert munkába járok vele. Nem is hallani semmit h romlana a dob. Szóval a gyakori használat miatt ez most valószínű tovább fogja bírni.
JaxTeler
2013.08.20 06:39:15
@DeezL: hát mit tudom én, ha jól emlékszem nem derül ki, hogy melyik városról van szó, mondjuk full Pesten szerintem sem lehet tartani az 5,7-t
Vidéki városban kicsit vegyes használatnál el tudom képzelni.
Vidéki városban kicsit vegyes használatnál el tudom képzelni.
JaxTeler
2013.08.24 16:38:52
Egy ujjmutatás tízezer, három ujj harmincezer forint kenőpénzt jelent. Öt éve létezik eszköz a korrupció ellen, de az állam nem támogatja.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Sajnos ez egy dögunalmas autó. Már tépem a hajam (fejbőröm), hogy miért nem valami eseménydúsabb 123-ast, egy igazán lélegzetelállító sztorikkal kecsegtető 124-est, vagy legalább egy hébe-hóba fejtörést okozó Pandát vettem e kerekekre tett, zöld színű agyhalál…..
JaxTeler
2013.08.17 13:46:54
@nyuszy: neked van?
JaxTeler
2013.08.17 14:30:05
@nyuszy: akkor nem szóltam :)
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
JaxTeler
2013.08.17 11:17:16
Focus ST170
Természetesen érinti az összes hülye focus-os típushiba: gyújtótrafó, központi zár stb... utóbbiból gyakorlatilag már semmi nem működik, random nyitja zárja magát, se jobb se bal előről nem nyitja belülről a központit stb. Otthon guggolnak az első…..
JaxTeler
2013.08.12 07:25:44
@kavicsboy: érdekes, hogy a német és osztrák sofőrök nem villognak, hanem megvárják még a szerényebb teljesítményű autós társak megelőzik a kamionsort és besorolnak a külső sávba. Utána fogják magukat és mennek tovább.
Helga
Ahogy beleültem, az tetszett meg benne, hogy a km-számláló 300000 fölötti értéket mutat. Nem úgy, mint a korábban megtekintettek 200-250 ezres állásai, illetve volt egy 600 ezres is, ami pesti taxi volt és cserélték már a motorját, ettől inkább menekültem. Gondoltam, ezt…..
Szomorú véget ért végtelen történet...
Annak ellenére, hogy a saját gazdája mondta, hogy ne vegyem meg ezt az autót, mert problémás, öreg, ki van a lelke. Azonban mint említettem, elég jól kerestem és csak az lebegett a szemem előtt, hogy új fényezés, motorfelújítás, kis…..
Isteni Szerkezet
1981 márciusa: nagy az öröm a Németh családban: lehet menni átvenni a Kispolszkit az Autóker csepeli telepére. Nagypapa szabadnapot vett ki a Vállalatnál, és elindult elhozni élete első autóját. A telepen persze nem fogadta a bőség zavara, legalább is a mai…..
JaxTeler
2013.07.07 11:07:49
JaxTeler
2013.07.07 18:33:13
@DeezL: Én egyszer utaztam egy bmw e34 520i, talán 150 LE volt az nem tudom, nem vagyok nagy szakértője, nagyon bejött, jó hangja volt annak a motornak, az én igényeimet kielégítené :)
de, ahogy mondod biztosan a nagyobb motorral az igazi.
Ez a városi fogyasztás tényleg relatív. Nekem 1.6 os 8v F Astrám van, az nyáron országúton kevés várossal (városi közlekedés azt jelenti, hogy reggel bejövök Miskolc belvárosába este meg hazamegyek melobol) eljár 5,5-5,7 ből. Télen meg 6,5 ugyan ez. Szerintem normálisan vezetek :)
Mondjuk ez csak a többi hasonló karakterű motorral összehasonlítási alap, nyilván nem egy 16 szelepessel.
de, ahogy mondod biztosan a nagyobb motorral az igazi.
Ez a városi fogyasztás tényleg relatív. Nekem 1.6 os 8v F Astrám van, az nyáron országúton kevés várossal (városi közlekedés azt jelenti, hogy reggel bejövök Miskolc belvárosába este meg hazamegyek melobol) eljár 5,5-5,7 ből. Télen meg 6,5 ugyan ez. Szerintem normálisan vezetek :)
Mondjuk ez csak a többi hasonló karakterű motorral összehasonlítási alap, nyilván nem egy 16 szelepessel.
JaxTeler
2013.07.08 20:09:15
@DeezL:
Ez a motor is központi befecskendezéses, és e mellett még nem is túl pörgős, vagyis inkább úgy mondanám lustácska. De nekem ez napi ingázásra, normál közlekedésre tökéletes.
Ahogyan az egyik kolléga írta, igen az sem mind1 hogy vezet az ember, nyilván én is tudnék többet etetni ezzel a kocsival, csak tényleg nincs értelme vkit megelőzni aki két falu között 90-el megy előttem azért hogy 100-al haladjak. Én ritkán sietek, mindig elindulok időben. :)
Ez a motor is központi befecskendezéses, és e mellett még nem is túl pörgős, vagyis inkább úgy mondanám lustácska. De nekem ez napi ingázásra, normál közlekedésre tökéletes.
Ahogyan az egyik kolléga írta, igen az sem mind1 hogy vezet az ember, nyilván én is tudnék többet etetni ezzel a kocsival, csak tényleg nincs értelme vkit megelőzni aki két falu között 90-el megy előttem azért hogy 100-al haladjak. Én ritkán sietek, mindig elindulok időben. :)
Hűséges útitárs
Az autó külseje nem volt a legszebb de a motorja nagyon jó volt. Én láttam fantáziát a típusban, és elkezdtem építgetni (teljes fényezés stb stb).De egyszercsak elegem lett belőle és eladtam a ráköltött pénz töredékéért.
Egy darabka bizalom a…..
Van egy toplistám, akiknek még a közeléből is menekülök. Lehet, hogy ez a hosszú élet titka?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
A legFIATabb Zaszti
Az autót 2010-ben vettem első autónak, vezetni már tudtam csak elegem volt a fatertól vagy mutertól kölcsönkérni az autót mikor asszonypajtáshoz kellett menni (50 km egy irányba mit ne mondjak... de már nincs meg :D). Ezért egy jelentéktelen mennyiségű…..
Gyönyörű hobbi, de egy kiszámíthatatlan autó
Nagy vágyam volt egy sportautó felújítása, saját ízlésem szerinti kialakítása. Egy barátomnál meg is találtam a megfelelő kiindulási alapot, egy Porsche 924 targát. Szegénykét bontásra szánták, mert már a hócipője tele…..
Moszkító
Bár a paraméterei elsőre nem tűnnek félelmetesnek (1.8-as motor, 120 lóerő), de a 750 kilós össztömeggel együtt nagyon fürge. Alacsony fordulaton is jól húz, de igazán 5000 felett kezd el élni. A 6800-as fordulat korlát miatt széles tartományban vezethető, sokféle…..
JaxTeler
2013.05.26 10:34:35
JaxTeler
2013.05.26 10:37:03
@JaxTeler: bocsánat, Mercis.
Ritkaság
Francia kocsikból átülve nagyon furcsa, főleg, hogy előtte olaszt sohasem vezettem. Minden kicsit máshol van, minden kicsit másképp működik; furcsa, de egyáltalán nem kényelmetlen.
Az én kredencem, avagy: Így öregszik egy autó Kanadában.
Igazából egy s70-es…..
JaxTeler
2013.05.19 10:39:26
Ha már Ginoéknál a szereteté, Szarvason idén is a tuningé volt a főszerep. Ott jártam, így pár képpel gazdagodott a galériám. Volt mit fotózni.
A Rat kicsit több ennél. Vagy nekem rosszak az ismereteim. Élőben komikus volt.
Neki nem szólt senki, hogy nem kéne ezt…..
JaxTeler
2013.05.16 20:32:35
Calibra DTM Edition
A jó példányoknak megkérik az árát. A 200 ezer forintos kategóriát én messze elkerülném, mert azokkal biztos csak bosszúsága lesz az embernek. Persze ez nem azt jelenti, hogy amit sok pénzért hirdetnek, az garantáltan jó. Érdemes külföldön is szétnézni,…..
Az öreg autónk a mai közlekedésben olyan, mintha egy gramofonra tennénk rá a DVD lemezt.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Egérkamion
A menetteljesítményről annyit, hogy a VTI Civiceket reggelire fogyasztja a lámpánál, az X5-ös bömbiket meg követi és letolja a Mecsekben. :D
Imádnivaló nagyság
Életem első autója, egy Chrysler Condorde Lx. Nagyon olcsón vettem /420e/, szerelő tulajdonostól,…..
Ha megy, nagyon megy. Ha áll, nagyon áll.
Körülbelül két éve úgy éreztem, hogy kezd kihalni belőlem a vezetés szeretete köszönhetően a napi rutin vezetésnek (munka oda-vissza), már rég nem vágytam csak úgy autókázni a hétvégéken. Hollandiában élek, itt amúgy is jobbára…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz