Adatok
rababar
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Mindig tudtuk, hogy vastag arcbőr kell ahhoz, ha valaki politikus akar lenni. Hoffmann Rózsa ismét bizonyította ezt a tételt: most éppen 49 középiskolai pedagógus nyílt levelére reagált olyan mértékű kamuzással, amit tanítani kellene. A kérdés akkor a legszomorúbb, ha eszünkbe…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Igen, tudjuk, a magánnyugdíjpénztár sem a miénk volt. :)
Én azért érzek némi kis különbséget a két megoldás között - abban az ügyben és ebben is...
De hagyjuk, hiszen a levél - nagyon helyesen - egyáltalán nem kritizálja az alapvető stratégiát, az állami fenntartásba való átadást (akár tetszik, akár nem így mondják: önkormányzati fenntartásból állami fenntartásba kerülés, röviden: államosítás). Ők kizárólag a gyakorlati megvalósítás, az előkészítetlenség, a bizonytalanság, a megválaszolatlan kérdések sokasága, és az irreális elvárások, kérések ellen emelték fel a szavukat.
@MACISAJT: Egyrészt viszont gyakorlatban az "államosítás" úgy néz ki hogy az oktatással kapcsolatos üzemeltetést vette át a központ , a többi maradt az önkormányzatnál.
Látszik, hogy borzasztó tájékozott vagy. Épp fordítva: a KIK a fenntartó, aki a szakmai munkáért és a pedagógusok munkabéréért, az oktatáshoz szükséges feltételek biztosításáért felel. Az önkormányzat pedig a működtető, aki az ingó és ingatlan vagyont kezeli, karbantartja, fizeti a takarítást, fűtést, stb...
@MACISAJT: Ráadásul az önkormányzatok DÖNTHETTEK hogy felajánlják az iskoláikat "államosításra" vagy megtartják azokat
Újabb tévedés. A törvény szerint a települési önkormányzatoknak nincs lehetősége arra, hogy iskolát tartsanak fenn. Fenntartóként kizárólag az óvodákkal kapcsolatban jönnek szóba.
A működtetéssel kapcsolatban volt némi döntési lehetőségük, de itt se túl nagy: 3000 fő alatti települések esetén alapesetben a KIK lett a működtető is, de az önkormányzat saját költségére vállalhatta ezt a feladatot (de miért vállalná?). 3000 fő feletti települések esetén az önkormányzat köteles saját forrásból működtetőként üzemeltetni az intézményt. Ha igazolhatóan képtelen erre, akkor átadhatja ezt a feladatot (esetleg némi hozzájárulás fizetésével) a KIK-nek.
@MACISAJT: (jellemzően versengtek hogy megszabadulhassanak tőlük.)
Ha a szakmai részébe kicsit sem szólhatnak bele, kicsit sem érezhetik sajátjuknak az intézményt, csak a gázszámlát fizethetik, akkor ugyan minek törnék magukat??
@MACISAJT: az Index címlapján éppen azon siránkoznak hogy az ELTE és a XII Önkormányzat meg akar szüntetni egy iskolát, amit nem ajánlottak fel "államosításra"
Ez egy teljesen másik téma, miért kevered ide? Az említett iskola egy ELTE gyakorló iskola, semmi köze a KIK-hez és az önkormányzathoz is csak annyi, hogy annak idején tőlük vette át az egyetem/főiskola.
És igen, sírnak rajta - szó szerint. Ha egy picit bele próbálnád képzelni magad az ő helyzetükbe, talán megértenéd, hogy miért nem ugrálnak örömükben. Mondjuk végzősként az érettségi előtt épp csak azt nem tudod, hogy hol, hogyan fogsz érettségizni, és hova és milyen feltételekkel jelentkezhetsz majd továbbtanulni... De alsóbb évesként is remek dolog lehet félévkor egy tök ismeretlen új intézménybe kényszerből átkerülni... A pedagógusokról nem beszélve - de tudom, a te szemedben ez mind csak hiszti:
@MACISAJT: Szóval, sajnálattal kell megállapítanom, hogy ez a "tiltakozás" sem más mint "valakik" demagóg, hiszterizáló hablatygyűjteménye.
Vagyis nettó és szándékos uszítás.
Egyáltalán nem így van. Ha higgadt fejjel elolvasod a nyílt levelet te is láthatod, hogy igyekeztek a megfogalmazók kerülni a felesleges hőzöngéseket, nem próbáltak irreális, teljes hátraarcot követelni, nem kérdőjelezték meg a teljes koncepciót, egyszerűen leírták a mindennapi tapasztalataikat, túlzás és torzítás nélkül.
@MACISAJT: Gondolom, itt ugyanazok szerepelnek:index.hu/belfold/2013/01/11/kaoszhoz_vezetett_az_allamositas_egy_budai_gimnaziumban/ , bár név, helyszín nélkül,persze.
Ha arra akarsz célozni, hogy ez az egész csak egy intézmény "hisztije", akkor megint nagyon tévedsz. Számtalan helyről jönnek vissza pontosan ugyanezek a problémák. Csak ők voltak, akik ki mertek állni elsőként.
@MACISAJT: Felhívnám a figyelmet hogy a cikk szerint már hétfőn, vagyis január 7-én "tájékoztatta" (így) a derék igazgatónő szülőket. Vasárnap 6, szombat 5, vagyis két nap működés után.
Két-három nap alatt bizony elég sok mindennel lehet szembesülni. Arról nem beszélve, hogy volt előtte egy december, meg még előbb november is - már akkor is voltak komoly aggodalmak, de amíg nem volt "éles" a rendszer, addig mindenki várta a csodát...
De pár példa:
Szerinted mennyi idő kell ahhoz, hogy egy iskola kiértesítse, felkészítse a partnereit mondjuk arra, hogy megváltoznak a számlázási adatai és feltételei? Mert bizony már január első napjaiban is érkeztek be mindenféle számlák a régi számlázási címre/adatokkal és az első héten még csak azt se tudták az intézmények visszajelezni, hogy mire is kellene változtatni az adatokat, arról nem beszélve, hogy vajon melyik számlát ki fogja állni: a KIK vagy az önkormányzat. Nem volt cím, nem volt adószám, semmi... Ez normális dolog? Előkészített? Sikertörténet?
Január elején számtalan határidős feladat van: átsorolások, családi adókedvezmény, kompenzáció igénylése, stb. Ha azt érzékeled, hogy hetedikén egy tizedikei, vagy tizenötödikei határidejű ügyben nincs kihez fordulni, beviszed a papírokat a tankerülethez és ott egy magányos igazgatót találsz bútorok és telefon nélkül, akkor te mire számítanál, mire várnál még? Elhinnéd Hoffmann Rózsának, hogy "minden gördülékenyen megy"?
Ha valamiért szabadságot szeretnél kivenni - mondjuk kötelező továbbképzésed keretében vizsgáznod kell, vagy elutaznál, stb -, de nincs kinek odaadni a távollét kérelmedet, mert az igazgató széttárja a kezét, hogy neki erre már nincs hatásköre, csak azt tudja ígérni, hogy beviszi a tankerületbe és ott lerakja az egyik sarokba a papírjaidat egy kupac másik papír tetejére - mert az egyetlen asztalon már nincs nagyon hely... Bíznál benne, hogy fogsz kapni időben választ a kérelmedre?
Ha az első értekezleten kiderül, hogy bár decemberben még homályos ígéreteket tett a tankerületi igazgató, de mára már szóba se kerül az eddig megkapott BKV bérlet... Hogy minőségi bérpótlék bizonytalan ideig nem lesz... Hogy a nyugdíjkorhatár felettieket január 31-ig el kell bocsátani... De a búcsúztatásukra már nem tud az igazgató egy virágcsokrot sem venni, mert egy árva fillér felett sem rendelkezik (ami még rosszabb, hogy a tankerületeknek sincs sokkal nagyobb mozgástere)...
Van még ezer ilyen és hasonló dolog, nem tudom és nem is akarom sorolni, de hidd el: nem hiszti. És ennyi idő alatt igen is kiderült már bőven, hogy nagy a baj. És mondom: volt rossz sejtelem már decemberben is, de mindenki reménykedett, hogy csak összelapátolják valahogy januárra a dolgokat...
@MACISAJT: És persze annyi konkrétum van benne, hogy "homályos a rendszer", ja és hogy ugrott a BKV bérletük.
Nagyon sok konkrétum elhangzott, a nyílt levélben is, más hozzászólásokban is.
A bérlet elmaradása pedig 5-10% bércsökkenést jelent - szerinted ezt szó nélkül kellene hagyni? És bár minden attól zeng, hogy januárban milyen jól megkapták a pedagógusok a fizetésüket, lám: minden gördülékeny, csak azt felejtik el hozzátenni, hogy ehhez a KIK-nek még semmi köze, a Magyar Államkincstár meghitelezte nekik, rutinból elvégezte a bérszámfejtést a korábban nála kezelt adatok alapján...
@MACISAJT: Aztán ha kirúgják a derék igazgatónőt ezek után-amúgy teljes joggal,ahogy egy kórházigazgató sem hívhatja össze a betegeket és azok hozzátartozóit hogy kérem, teljes nálunk a káosz és a bizonytalanság,de azért tessék nyugodtan járni gyógyulni, műtétekre stb- szóval ha kirúgják, akkor ő lesz az "áldozat", meg a politikai üldözött, meg hídfelvonuló...
Nem tudom feltűnt-e, de az igazgatók meglehetősen visszafogottan, vagy egyáltalán nem nyilatkoznak. A nyílt levél se az igazgató, hanem a nevelőtestület írása. Én épp azt látom, hogy az igazgatók minden igyekezetükkel azon vannak, hogy az irracionális körülmények ellenére a diákok és az intézmény érdekében biztosítsák a működés feltételeit, áthidalják a problémákat, és sokkal kevesebbet panaszolnak el, mint amit nap mint nap tapasztalnak.
Az igazgatókat többsége az ésszerű határokon belül a végsőkig lojális, próbálja az aktuális játékszabályok szerint működtetni a rábízott intézményt, és a pedagógusok se arról híresek, hogy a legkisebb vélt vagy valós probléma esetén rögtön hőzöngenének... sőt inkább azért szokták kritizálni őket, mert nem képesek kiállni az érdekeikért.
@MACISAJT: (amúgy a fővárosi Szilágyi Erzsébet Gimnázium "liberálizmusát" ismerve, ez már-már borítékolható).
Miért kell mindenben politikát keresni? Értsd már meg, hogy itt nem egy kormányellenes összeesküvésről van szó. Egyszerűen egy csomó pedagógus, igazgató, és lassan a diákok, szülők is azt érzik, hogy az eddig - biztos sok hibával, de működő - rendszert megszüntették, lebontották körülöttük, és az új még egyáltalán nem alakult ki, nem épült fel és ez napi szintű működési problémákhoz vezet... Ennyi.