Regisztráció Blogot indítok
Adatok
I love you Madeleine

0 bejegyzést írt és 131 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az igazi geek nem csak rajongani tud egészségtelen mértékben, de ha azt látja, hogy épp tönkreteszik kedvenc trilógiáját, akkor nagyon, úgy értem: nagyon morcos lesz, és darabokra szedi a kultuszt meggyalázó filmet. Mivel nem vagyok Star Wars-fan, átélni nem, csak elképzelni tudom,…..
I love you Madeleine 2009.12.20 19:18:31
@Gulandro: pfff...

@elefes: a fikanickek mindig megtévesztőek, de szerintem a gyík biztos mond neked valamit. Ja, és keresztneveket nagybetűvel, így ni: "Szomszéd".

ON

Eddig részről részre egyre jobb. Ami pedig külön dicséretes, _ahogy_ a narrátor szupergeek a sajátbejáratú poénjait tálalja.

.m.
Geekblog Amikor megállt a Föld 2008.12.10 08:01:00
Kritikát önéletrajzi felütéssel kezdeni nem tartozik a különösebben eredeti módszertanokek közé, ám jelen esetben a tárgy bizonyos, minimálisan elvárható viszonyulási szintek olyan semmibevételével, alulmúlásával kérkedik, ami tulajdonképpen BÁRMIRE feljogosítja a…..
Geekblog Delta 2008.09.05 08:00:00
Alapvetésként szögezzük le, mint a szegélylécet- ismét kaptunk az arcunkba egy olyan magyar filmet, ami magasról és nagy ívben szar le minket, a közönséget. Az amúgy sem túl komplikált történet szerint valaki visszatér gyerekkora színhelyére, a Duna- delta vidékére, és…..
Geekblog ringsider filmnaplója 2008.01.06 19:02:00
*****= Kihagyhatatlan!****= Nagyon jó film***= Jó film. A Gauss-görbe közepe, itt éppúgy találhatsz figyelmre méltó elemeket tartalamzó, erős átlagos filmet, mint nagyon szórakoztató semmiségeket.**= Nézhető film, de ha épp van jobb dolgod...*= Felejtsd el!Az először látott…..
Tegnap, pénteken elindult az amerikai mozikban Neil Marshall (Descent - A barlang) új filmje. Az általunk is várva várt Doomsday - melyet rendezője a Mad Max és a Menekülés New Yorkból keverékeként ír le - mindössze 1,6 millió dollárt hozott az első napon. Az utóbbi hetekben már…..
I love you Madeleine 2008.08.07 00:12:30
A Hold gyönyörű szép. Egy hatalmas ezüst dollár, amit Isten feldobott. És a sérült oldala került felülre… Ezért teremtette a világot. (Harvey Dent, a.k.a. Kétarcú) Véletlen és fatalizmus – ezek Grant Morrison és Dave McKean majd húsz évvel ezelőtt kiadott graphic…..
Nou San Trafford Fű alatt 2008.05.01 09:28:00
Ahhoz képest, hogy a fél világ a Chelsea – Liverpool páros miatt prüszkölt, itt hétszer annyi gól esett, mint a Hörömpő cirkusz, világszám Barca – MU zsonglőrparádén, összességében meg vagyunk elégedve a látottakkal. Úgy tűnik, fű alatt kell végigkúszni egy…..
Lenne itt még néhány meglátás, ami nem fért bele online közvetítésünkbe, viszont igen kíváncsiak lennénk kedves mindnyájuk véleményére őket illetően, úgyhogy most szépen sorban önök elé is tárjuk mindet. Ha úgy tetszik, ez lesz a BL három dolog, csak egy kicsit több lesz…..
I love you Madeleine 2008.04.30 09:22:59
Geekblog Neil Marshall-interjú 2008.04.12 08:33:00
Jelenleg, legalább is számomra, nincs izgalmasabb műfaji filmes Neil Marshallnál. A rendkívül szórakoztató Dog Soldiers után megrendezte az évtized eddigi legjobb horrorfilmjét, a Descent-et, és alig várom, hogy láthassam legújabb opuszát, a poszt-apokaliptikus hommage-filmet, a…..
I love you Madeleine 2008.04.12 12:06:44
A sztárokkal és Oscar-jelöléssel megterhelt Börtönvonat Yumába eléggé kilóg a zömmel elsőfilmeket felmutató idei mezőnyből. James Mangold megbízható iparos, aki igyekszik a nézői elvárásoknak megfelelni, többnyire sikerrel. Westernje feszes akciódramaturgiát követ, véres…..
Chris McCandless dicsérettel diplomázik az egyetemen, elkapja az égbe hajított sapkáját, beül ünnepelni a családdal, de már tudja, hogy ezek az utolsó mozdulatai, amiket a társadalom elvárásainak megfelelően fog tenni. A jogi karra már sosem iratkozik be, inkább útra kél, és…..
CRONENBERG-SOROZAT, 3. „Ezt ne, kérem, csak ezt ne!” – esedezett levélében Franz Kafka a kiadónak, amikor felrémlett előtte az átváltozott Gregor Samsa könyvborítón történő, közvetlen illusztrálásának árnyképe. „Maga a bogár megrajzolhatatlan.” A…..
I love you Madeleine 2008.04.01 19:36:13
Keziccsókolom.


Mos szívesen elsütném az emós viccet, hogy érzelmi megindultságomban egyik szemem sír, a másik haj, de igazándibul mindkettő rí.

Egyik örömbül, mer tanultam az észrevételedből. A "Nehéz istennek lenni" (egyébként amióta kissé félvállról veszem a világ dógait, már nem is annyira, hihi) majd eccer elolvasódik, de nélküled ez sose nem valósulhatna meg, míg Roger Baconról még heveny guglizással sem sikerült kitalánom, hogy isszák-e vagy basszák. Köszönöm!

De a másik oldalon más okból gyűlnek a sós cseppecskék. Az elsőként inszinuált bulvárhasonlat ugyanis nem szemantikai-ontológiai megfontolások nyomán karistolt talán ha a végtelenben találkozó párhuzamosokat a két zóna közé, hanem MEGJELENÍTÉS szerint. (Oda van írva, betűvel, hogy "kivitele", valamint ez fejtődik ki...) Amúgy ebbe sem vagyok százezer százalékig bizonyos ("mintha" ... "lenne").

Ennyire nem céltévesztett, de mégis kicsit (de télleg csak kicsit) kerüli el a lövés a kritikácska életfontosságú zsigereit Dalí kapcsán. Mer ő ugyanis nem annyira képi világ (technika tematika), mint inkább a polgárpukkasztó, intuitív direktség és bátor-gondtalan képzettársítások vagány használata miatt vált triviális, és valóban kissé vásári érvelések részévé. (Míg a Tell Vilmos rejtélye szinte ordított egy külön képért :-) Az általam IKEA installációkkal bekeretezett lényeg azon az explicitáson van, ami a bogár toposzát* Cronenberg kezében azzá teszi, amivé.

...

A Zóna értelmezési vitájában most gyorsan elvéreznék, ugyanis roppant régen láttam (a képek azért itt kavarognak, de "konfliktusának" origójához és koordinátáihoz újra kellene néznem**), Interzone viszont (képernyőn) sokszor és nemrég is tapasztalt izé, ezért én példul a "psziché és ego" frigyének házastársi csörtéit vélem vagy önkényes, vagy - frazeológia függvényében - pongyola megállapításnak. Freudiánus értelemben pl hátborzongatóan pontos leletét kapjuk az id ego feletti, félelmetesen szeduktív, hatékony és végtartós diadalának, amibe ráadásul az olyan szánalmasan decens erők, mint pl a szuperego, már emlékfoszlányok alakjában se pofáznak bele.

Persze, könnyen lehet, hogy te is ezt mondtad...

Mindazonáltal köszi a kommentet, csak linkejj mán vmit ettül a szodomitán bestiális fazontól. Könyi!


ILUM!

* - egyébként szvsz tök izgi lenne egy tanulmány, ami az ókori Egyiptom skarabeuszainak mitológiájától Cronenberg nagyon fasza Martinellijéig bezáróan e reprezentációs törzsfejlődés mögé enged kukkantani.
** - természetesen, mielőtt valaki behemót beképzeltséggel vádolna, az újratekintés mindössze szükséges, de nem elégséges feltétele egy ilyetén vitára való, eredményes felkészülésnek.
I love you Madeleine 2008.04.03 00:11:12
Frenszisz, áhá!

Dalí - lehet, (sőt) hogy kigondolódtak a marketingstratégiák, ennyire nem vágom az életrajzát, de ezzel azér nem fullra korrelál az ingathatatlan tény, miszerint a csókámat már a fogantatásakor adódó fehérjeszintézis is pszichés diszfunkciók merő leltárává avatta. Salvador két lábon járó katt volt, szerintem nem a legbiztosabb, hogy kiskópé korában példul csak és kizárólag az osztálytársak előre jól kifundált megbotránkoztatásának céljából kezdett hangyákkal borított denevérttetemet falatozni. Míg valszeg azzal is tisztában lehetett David, hogy az írógép faszából csepegő gecit hörpintő Weller plánja talán megakadhat egy-két néző torkán...

Mindazonáltal meghajlok a 2 alkotó általad megmutatott különbözősége előtt.

Ami a személyiséget alkotó erők hierarchiáját illeti, én szánalmas sorkövetéssel, mint azt mondtam, a Freudi terminológiát vettem igénybe. A rendszerető fél (harmad, negyed) imigyen a szuperegoval egyenértékű. De most ezen szőröznöm, természetesen, felesleges, még amennyiben a "psziché" szó ilyetén használatát (mely az énvédő mechanizmusok, az énideál, vagy a lelkiismeret "lélektől" való elkülönülését sejteti...) kissé makacsnak is érzem :) (Nem a meglátásodad véltem pongyolának, csak a terminust.) Érzékletesebb a vírusos hasonlatod, árnyalás gyanánt tökéletesen működik, csak hülyén hat, amikor a felül/alul viszonyt, a dominancia kérdését eldobod az inkább csak metaforikus vetületében különböző "virológiai igába hajtás"-t érvényesítendő. Pláne egy szemantikai tartományaiban akár ezt is magában foglaló "diadal" kifejezés kapcsán.

Szumma szummárum, SZVSZ a sok "nem", "de" és "inkább" ellenére köbö ugyanazt gondoljuk egy Cronenberg filmet illetően, ami az Erőszakos múlt antivalens megítélésének fényében minimum kellemes eredmény :) De nem kell mindig konszenzusra törekedni, éngemet má az argumentumok ütköztetésének lehetősége is megtisztel!


ILUM!
Ez itt már a nagyok játéka - ilyen egyszerű. A legjobb nyolcig rendszerint eljutnak olyan, a másodvonal élvonalába tartozó csapatok, mint a Benfica, Lyon, Villarreal (2006), vagy a PSV, Valencia, Róma (2007), de akkor jönnek a nagyok és összerombolják a nagy műgonddal építgetett…..
További információk itt ...
Geekblog Parra 2008/2009 2008.01.06 17:53:00
Filmek2009 MárciusThe Descent (2005) jó volt.Go! (1999) nem volt rossz.The League of Extraordinary Gentlemen (2003) nem volt jó.Watchmen (2009) nem volt rossz, de jó se volt.Let's Scare Jessica to Death (1971) nem volt rossz.Mr. Majestyk (1974) nem volt rossz.Brokeback Mountain (2005) jó…..
Az én küldetésem most nem csupán az, hogy mindenkit óva intsek egy ezer forintos kiadástól, egyenesen merevlemezeik 700-1400 megányi, felesleges leterhelésétől próbálok eltántorítani minden erre tévedőt. (Ezúttal nem csupán azért, mert ez jogilag illetlenség.) És hiába…..
- Elvesztettem a karkötőmet… bele volt írva a nevem! - Érzelmileg kötődtél hozzá? - Igen. - Fáj, hogy elvesztetted? - Fájdalmas volt ellopni. Nem ismerek sok kölyköt, akinek ugyanaz a neve, mint nekem… Először is: eleddig bármennyire is ritka volt az echte áldoksi,…..
Stu. Pid. Meg irritáló. Az összes jó szörnysztorira jellemző némi gyermeki rácsodálkozás: hogy még a legnagyobb veszélyben, az életünk potenciális elvesztésének határán is ott van bennünk az ismeretlennel való találkozáskor érzett izgalom; az újjal, az óriási…..
I love you Madeleine 2008.03.23 19:40:45
VégfUsztrált Patrónus sok értelemben szofisztikált eszmesétáltatása sokkal kevésbé formalista blabla... bla, mint amennyire elsőnek tűnik, de mégoly szenzuális és ihletett mikroszkópja ellenére is mitha, mondom: csak mintha! hajlamos lett volna a sok ótestamentumi ízeltlábú kreatúrától nemlátni egy feddő kedvű transzcendencia baszomnagy igazoltságát. Mármint, írja, ni, hogy:

"Ezek nagyon "szép" horror rezgések, ahogy egy hamis hitben gyakorolt rendíthetetlen bizonyosság szövetségeseket lel/követel magának a veszélyben."

spójlerveszéj! én szótam.

Nekem nem kín a cirkalom, sőt, stilisztikai bozótvágómmal külön élvezet volt a tartalmához férkőzni (merhogy osztanám, engedelmetekkel, bizonyhogy!), de a "hamis" jelző utólagos és hatékony újramérleglésére szólítanám a szerzőuraságot. A film behemót, irritatív (adekvát? aszt nemtom, de mindenképpen rafinált) ambivalenciája gomolyog elő Miszisz Kármodi kibaszottul kurvára triviálisan szánalmas, szinte karikaturisztikus retorikai jelenléte* (mely ugye egy fél pillanatra sem hagyja elbóbiskolni a néző zsigeri ellenszenvét), valamint a tikkadt szöcskenyájak pángalaktikus éhsége között. És itt nem pusztán arról van szó, hogy a profetikus némber gyanús hatékonysággal szelidít ízeltlábú élijent, a cselekmény több, fájdalmas és igazságtalannak vélt eseménynél is az ő "hamis" hitét deklarálja ignorálhatatlan tényálladékká. A készvicc az egészbe' éppen ezért meglátásom szerint inkábbabb az, hogy az erős látási zavarokat nyögő (pl: vallási-)fanatizmus egyre visszásabb prezentációja ellenére a film ezt a fajta magatartást tünteti ki szignifikatív túlélési rátával.

A Köd ráadásul önmegtartóztató módon nem hagyja kellően bizonytalan derengésben (ééérted!) az okokat, és pont ott és pont úgy racionalizál, ami a gőgös, technokrata, telhetetlen, godwannabe ember ellenében a keresztyén értékek brutálisan bigott képviselői felé billenti a játékidő kulturális-antropológiai mérlegnyelvét.

Komolyan, már a film elején teljes, gyermeki szívemből kívántam a Kaszás faszára a folyvást papoló Miszisz Kármodit, de a kényszerű, gyáva (ön)gyilkosság minimum értelmetlen főbűnként történő megjelenítése után a muzsikusok olyan pátoszosan bárgyú szólamokkal húzták-vonták fel a stáblistát, mintha maga Benedek pápa firkálta volna a subtextust. (Ennél a nyálasan emelkedett vokalizálásnál tán az se baszott volna be jobban, ha vmi gregorián kórusműre trackelnek a végén.) Szóval én, egy diadalmas Manchester-Liverpool tali stresszében utóvacogva most télleg nem vágom, hogy a sok CAPS LOCK-os antipropaganda (fröcsögős valláskritika) és látványosan szelektív-orientált csillagközi nyüzsgés (a hazárd tudomány és a tettleges válaszreakciók sunyin gúnyos színben való feltüntetése) között Darabont szüzséje hova is teszi azt a fránya voksot, és ezen, széttárt kezű, hitványan somolygó diszkrepanciája miatt azt demagógnak semmiképpen nem nevezném.

Feri egyébként szerintem eltussolhatatlan érdemmel emeli ki történet egyik kimagasló következetességgel, több oktávon keresztül végigzongorázott aspektusát: a bambulás pszichés (d)effektusát. Döbbenetjó, hogy e mentén még a leghüljébb reakciók is akceptálhatóak.

Ami a CGI-t illeti. Nem - csak - attól jó, hogy mennyire ötletes, hanem hogy mennyire hihető. Értékelem én a kreativitást is, de az a kibaszott csáp már akkor sántított, amikor még csak egy struktúrálatlan, kibaszott csáp volt. Legfeljebb félig frappáns, és nyilvánvalóan indulatos túlzással élve egy kerticsapra cuppantott slagot előbb elhiszek. Pedig a pókok, sáskák, miarák?ok ÖTLETszinten - ha nem is eredetiek, de jók voltak, télleg. A fő(?)geci megamonsztra példul szerintem leginkább Dalí égmeszelő elefántjaira hajazott - nemkis, de inkább nagymértékű, Birodalmi lépegetős mozgáskultúrával.
Nincsen nekem bajom a naiv, evidensen trükk trükkökkel, (én mai szemmel félek a Változó állapotokon, vagy a filmben plakátként evokált Dolgon), csak frankón szomorító, hogy 2008ban egy polipoid végtagot (egy változó keresztmeccetű "hengert", bazmeg!) nem lehet olyan felülettel és árnyékokkal terhelni, amitől az a TÖMEG, a SÚLY, vagyis az anyagszerű valóságosság illúzióját hordozhatná. Érdemes megfigyelni, hogy pont azok, az invázió szorgos előörsét képező, kisebb rovarok örvendhetnek hitelesebb anatómiának és helyváltoztató hagyományoknak (sáskák, kisebb pókok), amelyeket egyrészt merev kitin elemekből ízülő páncéljuk miatt egyszerűbb megrajzolni, másrészt a néző Földi rokonainak parányi, kvázi-súlytalan felépítménye tudatában könnyeben hisz el. (Faszombamá, Drogba...)

Ööö.

Szal amúgy tökrébbre teccett volna, ha ezt az izgalmas ideológiai feszültséget mongyuk kevésbé szentimentális eszközökkel nyomatékosítják - mert eszmei kétszínűsége szerintem eltagadhatatlan -, és kicsit több részletet hagynak mítikus homályban. Az elmúlt hét évet az öreg kontinensen töltve nemtom, hogy a bótba ragadt bácsiknékik precízen definiált reakciói, kompromisszumképtelen csoport-terápiái mennyire jellemzően modellértékűek a 911 sokkjától csontjaiban tán most is remegő amcsikat illetően, de első blikkre - és pl az uccsó pár plánt lehagyva - számomra nem elhanyagolható fülelést igényel, hogy az összeomló ikertornyok moraját halljam megfele (a szereplők zsibbadt döbbenete persze triviális rím). Személyes meglátásom szerint ez az olvasat túl nagy ribanca lett a recenzióknak, de szemérmesen ismerem be, hogy akár az én készülékemben is lehetnek hibácskák.


ILUM!

* - aminek köszönhetően ugyan valóban "jó", de korántsem realisztikus finomságú drámaszövet érődik tetten.
CRONENBERG SOROZAT 1.A XX. század vége felgyorsult. Technicizálódott. Rideg. Személytelen. Hőse magányos. Elkényelmesedett. Dezorientált. Eszképista. A közösségi kötelékek korábban biztonsági hálóként feszültek mutatványai alatt, most annak foszladozó rojtjain egyensúlyozik.…..
A kritika apropóján felfrissítettem David Cronenberg harmadik évezredbeli filmjeit. Most épp az így fogant élmények álmosítóan kényelmes, langymeleg fürdőjében ücsörgök. Nyomasztó távolban mindentől, ami gondolatiságában kompromittálhatna, vagy perverzióival felforgathatná…..
I love you Madeleine 2008.03.13 16:35:12
Kedves Mazs.


A EP naon jó film. Kapott 4 csillagot. Mert jó. És leíródik, hogy miért jó. Miért okos. Mert olyan okos vagyok, hogy észreveszem, hogy okos. Sőt, minden ellenszenvem ellenére be is bírom ismerni ezeket az okosságokat. (Nem a sajátomét, mer az ugye szupertriviális.)

Nekem meg engedtessék meg a lamentáció, a kesergés tendenciózusan konszolidálódó nagy, nagy, naaagy kedvencem újdonsült kikeltései felett. Mint autonóm múvi, bőven szerethető, azonban életműve majd' teljes ismeretében (a Fast Company-t nem láttam mindössze), roppant karcsú. Annyira nem, mint a Pók és a Zerőszakos, de hasonlóképpen szignifikatíve. Munkásságának tökre tényszerű vázolását egészítettem ki saját (érzelmi) viszonyulásommal, sosem feledve az EP értékeit. Igen, ezáltal ambivalenciával szemérmesen flörtölő jellegszerűséggel is rendelkezik az írásom, de pénzér is nehezen ismerném be, hogy az következetlen, vagy bármiilyesmi.

----

Kedves Frankchi.


nem mondtam, hogy nem az író érdeme. Csak annyit, hogy köbö az a másfélperc emlékeztetett DC korábbi, szubverzív lelkületére. Az EP javára írható, hogy a fasza verekedés nem lóg ki oly otrombán (sőt!) a történetből, a nyelvezetből, mint tette azt a Zerőszakos 2., ominózus dugaszolása a lépcsőn, ami annak a másfélórának az egyetlen értékelhető izéja. Mert van valami szánalmas abban, ahogy ezek a késői munkák próbálnak hajazni - begyömöszölt installációk formájában - a "mitikus aranykor" lucskos lelkesedésére.
Mondom, jó sztori ez, de a kulisszák mögött csak nem Miss Sztohasztika pajzánkodik szegecses latexben, ha történetesen pont az a 4 film erőtlenebb, és konzervatívabb (látványosan), amelyeknek nem firkált a forgatókönyvébe bele jól a Dávid... és ehhez még hozzáadódik, hogy a kor előrehaladtával olyan témákhoz nyúl, amilyenekhez. (De erről is szartam má szót.)

Már, ahonnan én nézem, ugyanis mindez természetesen SZVSZ. Mert Blablablablabal SZVSZ valószínűsíthetően elképzelhető, hogy talán tévedett, amikor a No Country kapcsán a "szerintem" konzekvens és folyamatos használata mellett érvelt. Én nem "tényt" védek, (egyébként, azmiaz? vanojan?) csak a saját véleményem...

...ööö, szóval lehet, hogy elképzelhetően valószínű az, hogy mégsem tévedett Blablablablabal. :(((

Ááá, szar ez a nap, már amikor felkeltem, éreztem.


ILUM!
I love you Madeleine 2008.03.15 00:43:18
I love you Madeleine 2008.03.19 09:13:27
Cseppnyi kult-klasszik: a Brtish Film Institute tavaly komoly restaurálást végzett Terence Fisher halhatatlan remekművén, a Hammer Stúdiót világhírűvé tevő 58-as Drakulán - alább ennek a trailerje látható. Hol is lehetne kezdeni a dícséretét? Fisher tökéletes rendezésénél?…..
Van Damme megirigyelte Bruce Campbellt és önironikus kiszólásokkal tarkított filmet készít magáról? Ráadásul Európában? Mi jöhet még? Chuck Norris megkapja az emberiségre lesújtó Úr szerepét a következő világvégés filmben? ..
Mikor már azt hinné az ember, hogy a filmesek végképp elhasználták minden sokk-patronjukat, és az összes tabu ledőlt (persze ez távolról sem igaz - ugyanakkor egy ilyen tévképzet egészséges művészi fejlődést indíthat meg egyes alkotókban. Még az is előfordulhat, hogy a puszta…..
I love you Madeleine 2008.02.28 10:52:18
Karfát megmarkolni, mély levegő. Az afgán háborút nem John J. Rambo nyerte meg az „afgánoknak”. Nem ám! A magasztos tett a hatáskörét jó késhegynyivel túllépő, republikánus-fejpántos allegória helyett sokkal inkább tulajdonítható egy jól szituált, fehér…..