Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Der Piefke

0 bejegyzést írt és 194 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1944 márciusában a németek megszállták Magyarországot, majd októberben a támogatásukkal a nyilasok átvették a hatalmat. Vendégünkkel, Bartha Ákossal, a Véres város című könyv szerzőjével arról beszélgettünk, hogy a budapesti lakosság miként szállt szembe a németekkel és a nyilasterrorral. Ha…..
Der Piefke 2022.05.31 10:05:48
@gigabursch: 1.) Nem sztori: megtörtént a beszélgetés.
2.) von Weichs nem arról volt híres, hogy megalapozatlanul tesz kijelentséeket - "Matematikus" volt a gúnyneve.
3.) Ahogy írod is, a magyar ÉS a német hadsereg miatt nem tudtak az oroszok hamarabb átérni az országon - anémet hadsereg ui, nagyon keményen ellenállt.
4.) Az orosz haderő felkészültsége, felszereltsége és morálja össze sem ahsnl-tható az 1944-essel.
5.) '56-ban a szovjetek nem akartak "háborút", mondhatni, minimális bevetések voltak. Ha "totális" háborút vívtak volna, akkor nagységrendekkel több magyar halott lett volna. Ráadásul akkor a Magyarorszlgon állomásozó szovjet hadsereg nem volt ott "minden sarkon": éppen kifelé vonultak, mikor Hruscsov visszaparancsolta őket.
II. Vilmos, az utolsó német császár és porosz király, Viktória királynő legidősebb gyermekének, Viktória királyi hercegnőnek a legidősebb gyermeke, s egyben az angol királynő legidősebb unokája volt. (a képen II. Vilmos) Vilmos 1859. január 27-én született Berlinben, Friedrich Wilhelm Viktor…..
Sokszor leírtuk már, hogy nem csak kifelé irányuló határátkelés van Magyarországról, de fordított irányú is. Az már más kérdés, hogy aki ilyen-olyan okokból hazaköltözik, mint a mai poszt szerzője, Kati és családja, az aztán hogyan látja Magyarországot és a döntését. Ha te is megírnád, milyen…..
Két hónappal az orosz hadsereg Ukrajna ellen megindult (hadüzenet nélküli) háborújának megkezdése után érdemes elgondolkodni azon, hogy miként is végződhet ez a konfliktus. Jelenleg hat lehetséges forgatókönyvről beszélhetünk, melyeknek különböző a valószínűsége. 1. Megegyezés és Ukrajna…..
A Hohenzollern-dinasztiába tartozó Nagy Frigyes (a képen) szülei mindent megtettek, hogy ne idilli családban nőjön fel, hiszen apja, a nem teljesen épelméjű Frigyes Vilmos és Hannoveri Zsófia Dorottya nagyon rossz házasságban élt. Házasságuk elején gyorsan született egy fiúk, aki azonban hamar meg…..
Der Piefke 2022.01.24 17:36:20
Nem tudom, mire alapozod azt, hogy Frigyes Vilmos nem volt egészen épelméjű? Csupán korának gyermeke volt és szigorú portestáns nevelésének következménye. Fia pontos jellemzést adott róla, ahogy idézted is - itt jó tudni, hogy ha Nagy Frigyes valakiről valami rosszat akart mondani, azt meg is tette, így ha apját nem tartotta volna épelméjűnek, azt kertelés nélkül papírra is vetette volna.

Ami a homoszexualitását illeti, az sokkal valószínűbb, mint valamiféle anatómiai defektus - ennek ui. semmi nyoma.

...És egy érdekesség a Voltaire-rel való kapcsolatáról: első személyes találkozásukra a Moyland-kastályban került sor, amelytől mindössze 7 kimométerre innen áll, ahol lakunk. Frigyes sok időt töltött errefelé; többek között a kampi kolostor lejtős kertje ihlette a
Sanssouci parkot is, amelyet a kastéllya, együtt maga tevezett - és éppen a kampi kolostorban. Itt egy fotó a kertről - egyértelmű az analógia:
kepkuldes.com/image/Jj7TNP
Szintén a Moyland-kastély közeléből szármatzik az az ötlete is, ahogyan eltemettette magát. Erről így írt 1768-as végrendeletében:
"Filozófusként éltem, és úgy akarok eltemettetni is, dísztelenül, pompa nélkül és a legcsekélyebb szertartások nélkül... Egyetlen lámpás fényénél vigyenek engem, anélkül, hogy kísérne bárki is... és ott temessenek el, nagyon egyszerűen, a [Sanssouci-]terasz magasságában, jobb oldalon, ahol az mber felérkezik, egy kriptában, amit magamnak készítettem. Moritz von Nassau herceget ugyanígy temették el egy Cleve melletti erdőben.”
Városnézés, finom ételek, múzeumok, sok-sok történelem- ezek mind jellemzik Nürnberget, ráadásul Európa egyik leghíresebb karácsonyi vásárát is itt tartják - ami sajnos elmaradt az idén, de sebaj, mert így is tartogat izgalmakat bőven ez a különleges városka. Ha Németország , akkor legelőször…..
Der Piefke 2022.01.12 09:58:19
@Rodney_2: Igen -de szinte akármi, ami Nürnbergben "történelmi emlékként" látható a városban, rekonstrukció. Harrsi légimasall ui, kissé túltolta itt az antináci hevületében a kultuúra megsemmisítését - vagyis jó náci módjára cselekedett!

Maguk az angolok nem is tagadték, hogy Nürnberget mint "a nácik kultikus helyét" el akarták törölni a föld színéről - megfeledkezve arról az apróságról, hogy a nácik előtt ez a város 800 évig volt az európai kultúra egyik csúcsa...

Mindezek dacára szóba se kerüt, hogy H. marsall úr és W. Churchill is ott üljenek Nürnbergben a vádlottak padján, persze SztalinJóska mellett...
Aligha van olyan ember, akinek a ferde toronyról ne a pisai turistalátványosság ugrana be, pedig a természet szeszélyének köszönhetően nem egyedi építészeti alkotásról van szó...
“Bármelyik város törekedhet arra, hogy jobb hellyé váljon, de általában ugyanazon a tanulási görbén haladnak végig.” Brent Toderian világszerte ismert véleményvezér, elismert urbanista, Vancouver korábbi vezető várostervezője, cége a Toderian UrbanWorks a világ számos városát és haladó…..
Ha jól emlékszem 2017-ben a Balenciaga kezdte. Vagy már korábban is megjelent? Az isten tudja, ám biztos egy igazán drága "áglisú" több száz, sőt akár több ezer Euróba is fájhat a vásárlónak. A kilencvenes években a patacipők hódítottak, aztán jött a díszíthető Crocs... De nekem már a Martens…..
Der Piefke 2021.09.14 06:29:19
@Örömhernyó: Az még csak egy dolog, amit a kisbuzi divatguruk a nőkre aggatnak - de amikor már (az egykor náci egyenruhákat gyártó!) Hugo Boss is "fiúka-öltönykéket" gyárt (ún. "super slim fit") és nem lehet nála egy normális, klasszikus hatgombos kétsorost kapni, na az a hivatalosan kihirdetett világvége...:(
Oly sok szakmájához jól értő, elhivatott, sikeres projektvezető dolgozik a nagyvállalati és informatikai projektek világában. Igen ritkán, de találkozhatunk olyanokkal, akik félreértelmezik projektvezetői feladatukat, és nem a megfelelő attitűdöt mutatják projektmenedzseri tevékenységük során:…..
A villanyautó, amit már mindenki epedve várt, akinek még nem volt alkalma vezetni. Röpke másfél órás tesztút során nagyon mély benyomásokat nem lehet szerezni, de annyit mindenképpen meg lehet állapítani, hogy piszkosul jó csomag ez így, ráadásul autószerű, könnyen használható, és egyik…..
Versailles-tól Fontainebleau-ig; íme a 10 legszebb kastély, amelyet Párizson kívül érdemes meglátogatni. Szóval tekintsünk a francia történelem és építészet legszebb épületeire !  1. Le Château de Versailles Több mint egy napra van szükség XIV. és XV. és XVI. Lajos rezidenciájának,…..
Gerillakuka Bomlasztási kísérlet 2021.08.31 14:01:29
Blogunk nem feltétlenül (csak) azért született, mert osztani szeretnénk az észt, inkább beszámolunk arról, mit is teszünk, és hogyan próbálunk egyre több embert bevonni a fenntarthatóbb életvitelbe. Aztán jött az járvány, és rendezvényzöldítő tevékenységünk háttérbe szorult. De amellett, hogy a…..
A Németország északnyugati részét érintő heves esőzések következtében megáradt folyók több helyen kiléptek a medrükből. Számos döbbenetes kép készült a katasztrófáról, de egy geográfus szemével a legérdekesebb kép kétségtelenül az Erftstadt melletti Blessem faluról készült. Az elképesztő mértékű…..
Der Piefke 2021.07.29 08:08:15
Néhány pontosítás a leírtakhoz képest:
1.) Az Erft a város felő folyik a bánye felé - tehét a város elöntéséhez, ill a város nyugati szélén a gát átszakadásához és így a város főutcájának új folyómederré válásához a bányának elméletileg sem lehetett semmi köze. Mire a víz elérte a bányagödröt, a város már el volt árasztva a károk kivétel nélkül bekövetkeztek.
2.) A város alatti talajszerkezet a "bűnös": amiatt jött létre a nagymértékű alámosás. Ha megnézed a fotókat, maga a bánya semmilyen közvetlen kárt nem okozott a város épületeiben - ha úgy vesszük, éppen a folyón lezúduló hihetetlen vízmennyiség tett kárt a bánya partfalában, az erodálta azt. A bánya és a város alatti talajszerkezet teljesen azonos - ha nincs ott bányagödör, a város alatti sík mezőn ugyanúgy létrejött volna az elöntéséés az erózió.
3.) Ilyen áradások, elöntések a történelem során számos alaklommal előfordultak - csak akkor még nem volt Facebook és nem léteztek blogok, ahol a tudatlan tömegek kiszörnyülködhették volna magukat. De ha az ember beleolvas közép- és újkori leírásokba, ennél nagyobb katasztrófákról is értesül. (PL. amikor - minden emberi beavatkozás nélkül - elkezdődött a kis jégkorszak a középkor elején, ennél nagységrendekkel nagyobb áradások, elöntések, partomlások történtek Európa-szerte. A Rajna is óriási meredváltoztatásokon esett át, vagy épp az Északi-tenger mentén lővő települések tucatjait mosta el a vihardagály, szigereket tüntetve el...)
4.) A német csaparokat 1944-ben nemhogy hátráltatta az Ardennek domborzata, hanem kifejezetten azt használták ki. Egyébként az Ardennek ide több mint 300 km-re van.
Nem akármilyen történet következik ma, ha Ed és Dóri sztoriját kalandosnak nevezzük, akkor még nem mondtunk semmit. Már eleve az ötlet (lakókocsival költözni Nagy-Britanniából Magyarországra) nem szokványos, az út Franciaországon, Olaszországon és Szlovénián keresztül pedig pláne nem lett az...
A kérdés nagyszerű és elgondolkodásra késztető, és már csak azért is érdekes, mert nemrégiben ugyanez merült fel a baráti társaságban. Szóval Steve kérdésfelvetése úgy szól: ha nem lenne semmilyen gátja, hol élnél legszívesebben? Az ő válasza kissé meglepő, de a magunk részéről nagyon szimpatikusnak…..
Der Piefke 2021.06.19 12:53:32
@Burgermeister: Az egyik egy mocskos és bizonytalan ázsiai ország - a másikban meg már nincs meg szegény Augusto...
A franciaországi kalandozás sikere 955-ben új betörésre villanyozta a magyarokat. Most az volt a tervük, hogy Franciaországnak azt a részét fogják sarcok alá vetni, ahol eddig még nem jártak. A szent-galleni krónika szerint olyan nagy számmal készültek fel erre a hadjáratra, aminővel még sohasem…..
Der Piefke 2021.06.02 07:49:14
A témáról és annak a magyarok körében márig működő khm. "hagyományáról" Tóta W. írt a legpontosabban: hvg.hu/itthon/20181108_Bunuldozes_hianyaban - "...az európai lovagok telibe szarták az ő játékszabályaikat és illiberális világképüket, és seggtől szájig beléjük állították a pallost."

(...Egyébként Vörös Konrád szarkofágja máig a wormsi dómban tekinthető meg - ott, ahol Luther 500 éve mondta, hogy "itt állok...")
Adolf Hitler (1889-1945) a világtörténelem egyik legismertebb alakja, hiszen az emberiség krónikájának eddigi legpusztítóbb világégésében játszott kulcsszerepet, amikor Lengyelország 1939-es lerohanásával kirobbantotta a második világháborút. A történelem legnagyobb fegyveres küzdelme körülbelül…..
Der Piefke 2021.05.28 06:35:27
A II. vh-t II. Vilmos császár veszítette el.
Ha nem robbantja ki az I. vh-t, meglovagolva az Osztrák-Magyar Monarchia hadüzenetét Szerbiának, hanem kivár még legalább 5 évet, addigra szétesett volna az orosz cári birodalom (hiszen már 1905-ben annak szélére került), Anglia és Franciaország pedig hiába akart volna "mielőbb leszámolni" Németországgal, egy a Monarchia és a Balákán konfliktusában békéltetőként közreműködő Németországot egyszerűen nem támadhatott volna hátba. Nem lett volna caus belli - és ne feledjük, még a brit háborús kabinet legalább fele is háborúelkerülő szándékú volt 1914-ben. Churchill egyedül nem vihetett volna keresztül egy "békés Németországgal" szemben egy hadüzenetet. A fracia közvéleméyn és politika pedig egyedül hiába volt háborúpárti és revansista 1870-ért, a brit közvélemény és a politika egy jelnetős része egyszerűen inkább pacifista volt és nem igazán lelkesedett egy a kontinensen dúló háborúba való belépésért.

Ez persze a bismarcki utat követelte volna meg II. Vilmlostól - ami Vilmos személyisége és ambíciói (kényszerképzetei) miatt gyakorlatilag lehetetlen volt. De: ha mégis képes lett volna kivárni azt a helyzetet és azt az erőfölény-pillanatot, amelyet Bismarck kivárt 1870-ben, akkor a Német Birodalom nagy valószínűséggek kivívja az európai hegemóniát, amibe Anglia beletörődött volna. (Hiszen már komoly gondok voltak a gyarmatbirodalmával.) Az USA pedig kimarad az egészből.

...Ezt az egész "történelmietlen zagyvaságot" csupán azért írtam le itt, hogy lássuk, mennyit képes rontani a dolgokon egy-egy beteges ambíciójú népvezér - amihez aztán könynen talál hasonlóan önző ambíciók és illúziók által űzött ellenséges politikai szereplőket.
Az elektromos autók és kisteherautók gyártása Európa-szerte olcsóbb lesz legkésőbb 2027-re, mint a hagyományos, fosszilis üzemanyagokat használó, belső égésű motoros járművek előállítása – legalábbis az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) megbízásából, a BloombergNEF által…..
Der Piefke 2021.05.23 06:37:33
@bontottcsirke: Igazán?
Mentél már ki német autópályára?

...De persze nem szeretném, ha a valóság erodálná a vellanyautók iránti vakhitedet!:)
Der Piefke 2021.05.23 06:52:42
@matyas.kiraly_1: Már olvastam ezt a Handelsblatt - cikket, mivel rendszeres olvasója vagyok. Talán kevéssé ismered ezt a lapot - ha ismernéd, tudnád, hogy ez egy finoman szkeptikus-ironikus írás: Die Hürden sind hoch - már az alcím is kimondja. Továbbá az is benne van, hogy ezer ilyen ötlet közül egy ha megvalósul.

Ami az elektromos energia tárolását illeti: meglehetősen ismerős nekem, mivel 2000 óta foglalkoztam a tengeralattjárók meghajtásának lehetséges alternatíváival. Máig nem létezik olyan nagy tömegben és biztonságosan előállítható tároló (tágabban vett akkumulátor), amilyenről te fantáziálsz - ez erre irányuló kutatások a laborok szintjén topognak. (Egyébként elméleti fizikai korlátai vannak a dolognak.)

Ma a német döntéshozók úgy állnak az elektromos autókhoz, hogy ez egy "divat", amit meg lehet persze lovagolni, de egyelőre semmi mód nincs arra, hogy "általánosan" efelé tereljük aközúti közlekedést.

Apropó, előre tervezés: most 2021 van, te a "biztosan" elérhetp-kitermelhető lítiumkészleteket ˙nota bene: én nem csupán a lítiumról, hanem általában ritkaföldfémekről írtam - mivel ezek közül több is kell az elektromos autókhoz!) 2041-ig látod be. Nos, komplett iparágat nem épít ki értelmes ember 20 éves kifutásra, arra meg végképp nem, hogy majd a Rajna alól, 4 km mélységből, sós vízből kinyerjük. (Itt visszautalok a Handelsblatt-cikkre: ott áll, hogy ebbe senki sem akar pénzt fektetni - nem véletlenül!) Tudom: majd lesz kisbolygó-bányászat is, Musk minden hétre képes ezt twittelni!:)

És még a tervezésről: igaz, 2100-ra már nagy valószínűséggel megszabadul tőlem a világ progresszióban hinni akaró része - de van fiam, lehet unokám, meg lehet neked is. Ha komplett gazdasági-társadalmi jövőt tervezünk, azt sohasem magunknak tesszük .- vagy ha igen, azt hívják populizmusnak, amit csupán amatőrök, naivak és közveszélyes demagógok szoktak.
Der Piefke 2021.05.23 07:01:52
@matyas.kiraly_1: Amikor "globális" felmelegedésről (és általában: globális foylamatokról) szokás beszélnui, akkor én mindig látom, hogy most is amatőrrel - vagy: monomániás tudóssal - van dolgom... "Globálisan" ui. a világunkat nem lehet leírni: ez túl durva közelítés ahhoz, hogy ebből kiindulva lehessen tervezni.

A nagy kérdés nem az, hogy - mint írod, "a világátlag nem volt hidegebb" - akérdés az, hogy a világ GDP-jének zömét adó területekkel mi van-volt? Itt pedig igenis, hidegebb volt, nem is kevéssel.

Erre jön az a szöveg, hogy "mert a pólusok olvadása eltereli a meleg tengeráramlásokat, csökken a Golf-áramlat, ami északon sszélsőséges, akár hidegebb időket is hozhat!". És valóban: ez azonban máris per definitionem azt jelenti, hogy "globálisan" nem melegszik az időjárás - van, ahol hűl.

Az pedig nem bizonyított, hogy mindez "az ember" miatt van - de ezt a kényes vitát most nem nyitnám ki, mert itt hitekbe ütközünk mindahányszor. Már megtanultam a Bundestag-szakbizottsági viták során, hogy az emberek zömének képzeteit-nézeteit és döntéseit semmiben nem befolyásolja egy komplex igazság.:) (EU-s
szinten dettó...) Amibel a tömegek elkezdenek kinni, az "úgy is van és kész!" Annyit azért hadd jegyezzek meg, hogy az meber evolúciós örökségéből adódó "alaptermészete" nem oylan, hogy tartósan és tömegesen lehetne önkorlátozásra fogni "ideológiai neveléssel" - ezért talán érdemesebb lenne a gazdaság tönkrerétele helyett technológiai megoldásokkal kezelni - és: kihasználni - a "globális" melegedést.
Miközben az autógyártók azt ígérik, hogy hamarosan felfüggesztik a belsőégésű motorok alkalmazását, Heidelberg inkább maguktól az autóktól szabadulna. Eckhart Würzner, Heidelberg polgármestere azon munkálkodik, hogy városát mentesítse a károsanyag-kibocsátástól, és nincsen lenyűgözve a General…..
Der Piefke 2021.04.24 18:16:10
@Járókelők: Az erőműről itt lehet informálódni: www.swhd.de/holz-heizkraftwerk - a kontaktszemély, Ellen Frings elérhetősége is ott van alul.

A "passzívház" az évtized parasztvakítása, ui. a megtérülése és a valóságos energiamérlege legalább is kérdéses - nem beszélve az életminőség-komfortjáról. (Ebben édestestvére a másik "divatcikknek", az elektromos autónak.) Hogy kik költöznek hasonló negyedekbe? Egyfelől, akik ezzel menőznek ("Passzívházban lakom és bringával jövök-megyek!" - régen ezek mentek remetének), másfelől pedig akiknek ezt dobja a Hartz-IV.

...Annyi jó hírem azért van nektek, hogy a múlt vasárnapi heidelbergi utunkkor a 9 éves kisfiamnak bejöttek a tiszta, modern formák (az autópálya felől a belvárosi parkolóházba menet a Bahnstadt mellett vezet az út, akkor látta) - de maradjunk annyiban, hogy a turisták nem emiatt fognak Heidelbergbe látogatni!:)
Tészta, kávé, heves gesztikuláció, La Famiglia – az olaszokról is számos előítélet él az emberekben. Most 10 olyat szedtünk össze Nadia segítségével, melyek jórészt igazak...
Európa második és harmadik legnagyobb gazdaságát, az Egyesült Királyságot és Franciaországot mindössze csak egy vasúti alagút köti össze, mely az egyetlen szárazföldi összeköttetést jelenti a két ország között. Pedig a két ország között csak egy 22 mérföldes tengerszoros található, mely hajóforgalom…..