Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pyf325

0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mentál Hiéna Hit-and-run 2008.04.14 15:10:27
Vasárnap óta megszaparodtak a bicós-látogatók itt az Idegsebészeten...gondoltam, hogy a jó idő játszik ebben szerepet és mozogni kezd ez a tunya ország, de nem. (és nem is gondoltam így de ez egy remek felvezető...)A folyosón összefutottam egy  ütött-kopott, helyesebben…..
Érdekes jelenségre hívta fel figyelmünket Tamás. A rendszámnak ugye az az értelme alapvetően, hogy könnyen beazonosítható legyen egy autó. De mi van akkor, ha két autón is ugyanaz a rendszám van? Illetve nem pont ugyanaz, mert nem sikeredett épp túl hitelesre a másolat, már csak…..
szlovenszko Kormány_csinál_reform 2008.03.13 08:27:00
Nagyon ritkán születik olyan bejegyzés, amit személyes érzelmek motiválnak. A mostani cikkecske apropója, hogy a magyar közvélemény (és sajnos a politikai elit) a félig-meddig megvalósított, majd népszavazáson elbukott "reform"-ot követően szemmel láthatóan nem érti a…..
- prokee - Büdösbunkó 2008.03.11 19:10:00
Ezt meg Tündérem fotózta. A képen látható egy kevéstonnás konténerszállító, egy óvodakerítés, egy kertvárosi jellegű lakótelepen található zsákutca-parkoló, egy vadonatúj, frissen aszfaltozott járda, egy óvodakerítés, meg egy óriási adag suttyóság. Megnyugtatok…..
Pyf325 2008.03.11 22:42:16
Loganak tökéletesen igaza van. Egy nálunk boldogabb országban miért nincs ilyen deviáns viselkedés?

1. azért, mert az emberek nem annyira önzőek, mint mi, magyarok. Egy kis egészséges önzés minden emberben van, na de ennyi!! Ráadásul a jóízlést is sértik az ilyen és ehhez hasonló tettek.

2. azért, mert nem marad büntetlenül!!!!!!!!!!!!!!!

Másképp pedig nem megy. Az ember folyton feszegeti a határokat. Ha a saját erkölcse nem korlátozza, akkor állandóan egyre messzebb és messzebb merészkedik. És mivel soha nem ötközik akadályba, soha nem kell szembenéznie retorzióval, mostanra Magyarországon eljutottunk oda, hogy mindent szabad, mert még ha tilos is, a kutya sem ellenőrzi, pláne nem lép fel ellene.
Ez a mi hallatlan sikerünk nagy titka!
Persze az emberek többsége törvénytisztelő, de hát épp a törvényszegés és a szabályok áthágása a látványos, nem pedig azok betartása.

Nem hiszem, hogy a mi életünkben érdemi változásra lehetne számítani. Ehhez szemléletváltás kellene, de arra nincs esély. Ezek a generációk kihalnak majd, velük együtt az a vezetői réteg, amelynek példát kellene mutatnia, és akkor, talán akkor lesz esély, hogy felnő egy olyan generáció, amelynek van igazi értékrendje, és használja az eszét.
Ezt mi nem fogjuk megérni.

Tüneti kezelésnek persze jó lenne már holnaptól a kíméletlen ellenőrzés. Aki vét a szabályok ellen, azt elkapják, aki betartja őket, azokat segítik.
Na és erre mennyi az esély, belátható időn belül...?
szlovenszko Reform szlovák módra 2008.02.13 08:26:00
Reformlázban ég a magyar parlament, érdemes tehát nagyvonalakban ismertetni, miként sikerült a négy évvel korábbi szlovák egészségügyi reformkísérlet. A múltidézés azért is tanulságos, mert a szlovák verzió sok elemében hasonlít a magyarra. Az egészségügy egy külön…..
Eleget szidtuk már szegény IWIW-et, lassan Dunát lehetne rekeszteni azoknak a cikkeknek és postoknak a nyomtatott anyagából, ami az IWIW hibáiból született. Inkább egy másik témát vennék elő, ez pedig a fenti kérdés.Persze az adatlap megtekintése Subba nagymesteren kívül nem…..
Az ilyen vasúti dolgozókat távolítsák el. Nem a blog mélyíti a szakadékot utas és vasutas között, megteszi azt a vasutas saját maga is. Ismét harmadrendű tényező vagyunk. „Tisztelt” MÁV ! Kápolnásnyékről utazom naponta a fővárosba, a visszaút évek óta egyre…..
Egy inkognitóban író igazi rendőrbácsitól kaptuk a lenti szösszenetet, amiben kifejti a véleményét a rendőrség vadiúj szolgálati szabályzatának egy bizonyos pontjáról. Gondolom, aki az ilyen szabályokat kitalálja, az nem sűrűn szokott autósokat igazoltatni. Mostanság igen sok…..
Pyf325 2008.01.22 11:56:07
Ez nem lehet igaz! Mi a francért kell így hozzáállni ehhez is???
Előrebocsátom, hogy mindig vannak kivételek, de tapasztalatom szerint ha az ember udvarias a rendőrrel, és együttműködik velük, akkor a legtöbb rendőr is udvariasan és tisztességesen intézkedik. És ez lenne mindenkinek az érdeke. Ez a jó a állampolgárnak és ez a jó a rendőrnek is. Mindenkinek!!!
De mielőtt jönnének az okosok a nagy példáikkal, újra hangsúlyozom: igen, igaz, vannak tahó rendőrök, akik nem képesek minderre, és épp ezért nem is valók erre a pályára. De a többség nem ilyen.

Oké, megállít. Lehet, hogy csináltam valamit, lehet, hogy nem. Tök mindegy, valamiért megállíott. Nincs okom azt feltételezni, hogy álruhás csalóval van dolgom. Ha van intézkednivalója, együttműködök vele. Ha kifogásom van, arra is van hivatalos, normális út. De addig nem kezdek el a szívózni vele (mutassa az igazolványát, mondja be a számát, stb), amíg fel nem merül, hogy itt valami svindli van.
Ez tényleg ilyen egyszerű, és ha mindenki így csinálná, rögtön egy kicsivel könnyebb lenne az élet ebben az elátkozott országban.
De nem, mi magyarok vagyunk, mi rögtön ütünk, mi azonnal ellenttartunk, egymásnak feszülünk, meg sem próbáljuk normálisan elintézni a dolgainkat egymás között. Ha rendőr, akkor az tutira ellenség, aki minden reggel úgy ébred, hogy ma csakazértis megszívat engem. Ez az egyik titka az ország páratlan "sikerének".
Biztos, hogy ez a legjobb hozzáállás? De most komolyan...

Gyerekek! Ne acsarkodjunk már állandóan, ebből így nem lehet kimászni.

Uff! Beszéltem.

Mindenkinek szép napot kívánok
Pyf
Egy kedves olvasónk újabb összeesküvéselméletre hívta fel a Homár figyelmét. Téli ablakmosó ugye elvileg fagyálló, mert elég vicces lenne, ha menet közben fagyna rá a szélvédőre. Levélírónk pedig épp ilyen esetekre lett figyelmes és környezetében is többen jelezték, hogy…..
Azt hiszem, elértünk egyfajta morális mélypontot: a BKV saját weboldalán közzétett egy videót, melyben azt propagálja, hogy járjon kevesebb busz és villamos! Mindezt szépen be is csomagolja klassz kis snittekbe, melyeken gondosan összeválogatott üres járműveket látunk. Köztük…..
Régóta porosodik a gépen ez a kis íromány, mely azt taglalja, hogy miért is bliccel a pesti átlagember. Nem kell minden szirszart elolvasni belőle, de egy-két dolgot kiemelnék. Mivel a blogmotor és az én kellő laikusságom egy elég érdekes kinézetű táblázatot hozott…..
Pyf325 2007.11.29 14:40:29
Részletes beismerő vallomást teszek.

16 éve élek Budapesten, ebből 14 évet húztam le bérlettel. Amikor hallgató voltam, diákbérletet vettem, az egyetem után pedig teljes árut. Soha nem lógtam. Aztán két éve úgy döntöttem, hogy elég volt. Egyre többet fizetek egyre kevesebbért. Egyszerűen meguntam, hogy a bkv gyakorlatilag értékelhetetlen szolgáltatást nyújt folyamatosan növekvő áron. Még stratégiájuk sincs a helyzet javítására, gyakorlatilag képtelenek (sőt, szerintem nem is akarják) felismerni az utazóközönség legalapvetőbb igényeit sem. Tulajdonképpen egyféle "megoldást" lát a bkv minden problémára: visszanyesni, kurtítani, megszüntetni, összevonni, árat emelni.
Az ésszerűsítéstől valamiért irgalmatlanul félnek.

Tavaly olvastam egy jókora elemzést valamelyik újságban a bkv szerkezetéről és ún. működéséről. A cikk részletes képet festett arról a bibliai méretű pazarlásról, ami ott folyik. Van a cégnél olyan osztály (lehet, hogy az új diri már megszűntette, ezt nem tudom), amely bizonyíthatóan semmit nem csinál, mert a cégnek olyan szolgáltatása már rég nincs, amit ezen osztály kezelni hivatott. A fiatal mérnököket és szakembereket gyakorlatilag elkergetik a bkv-tól, hiszen a javaslataikat a beszűkült látókörő "öreg szakik" csípőből visszautasítják. Megszűnik a lelkesedés, a motiváció, és a fiatalok inkább elmennek egy autószalonba, és jó pénzért elpocsékolják a tehetségüket.

Közben meg olyan emberek döntenek járműbeszerzésről, akik évtizedek óta nem utaztak egyetlen bkv járművel sem. Honnan tudná egy ilyen alak, hogy mire van szüksége az utasnak??? Csak nem fog leereszkedni a prolik közé, hogy együtt zötykölődjön velük, fúj! Nyilván ez volt az oka annak is, hogy a döntéshozók hallani sem akartak klímás járművek beszerzéséről. Nekik ugyanis tök mindegy, hogy az utas megdöglik-e vagy sem, az ő autójukban van hűtés.
És amikor a nyáron a botrány már nagyon nagy volt emiatt, hivatalosan előálltak "megoldással". Bejelentették, hogy a Combino utastere hűtésének megoldására két intézkedést vezetnek be egyszerre: nagyobb felületű, nyitható ablakok + egy darab(!!!) klíma egység a jármű közepén. Döbbenet! Azt hittem, rosszul látok, amikor a cikket olvastam. Aki egy picit is ért a klimatizáláshoz, biztosan elsírta magát. Hát ezek után ki gondolhatja komolyan azt, hogy a bkv vezetése érdemben (ismétlem; érdemben) próbál szervezni, dönteni, intézkedni.

De ami a legfájdalmasabb, az a jármű-utasterekben tapasztalható, tűrhetetlen állapotok. Hogy van az, hogy 1 hét bkv-zás után ki kell mosni a kabátomat, mert annyira büdös lesz?! Egyszerűen átveszi azt a borzalmas bűzt, ami a legtöbb járművön tapasztalható. És az utasok persze ezt is megszokták szépen, lassan.
Mi a jó francért nem lehet tenni valamit azért, hogy a gyomorforgatóan büdös csöveseket kivágják a járművekből, sőt fel se engedjék őket. Egy ember miatt szív kétszáz másik. Hát hogy van ez??? Azt már alig merem megemlíteni, hogy sokan, akik építkezéseken dolgoznak, abban a ruhában szállnak fel a tömött buszra, amiben egész nap szobát festettek vagy betonoztak. Hogy lehet ilyen mocskosan felszállni egy járműre és más emberekhez dörgölőzni? 10-15 éve még nem volt ilyen. És akkor már csak hab a tortán az a sok idióta, akik fent söröznek a buszon/villamoson. Hova lett a morál?
És ne mondja nekem senki, hogy "mert ilyenek az emberek"! Persze, hogy ilyenek, épp ezért nem lehet a józan eszükre és belátásukra számítani. Ilyenkor kell betartatni pl. a szabályzatot, ami rögzíti az utazás feltételeit. Nem véletlenül találták ki, csak ma már szinte mindenki tesz rá.
De ha a bkv meg akarná oldani ezeket, meg is tudná, előbb-utóbb. Ha akarná!!!!!! És ez itt a legfőbb gond! Tesznek rá. Ehhez stratégia kellen, meg az, hogy összefüggésekben gondolkozzanak, és hasszútávra tervezzenek.

Igen, tudom, most sokan azt fogják a pofámhoz vágni, hogy a hivatkozott szabályzatban az is benne van, hogy bérlet vagy jegy nélkül tilos utazni. Mint arra az elején utaltam, én mindig megvettem a bérletet, de mióta exponenciálisan romlik a helyzet az egyre növekvő árak mellett, úgy döntöttem, hogy sztárjkolok a magam módján, mint utas. Azt értse meg mindenki, hogy azonnal megveszem ismét a bérletet, amint azt látom, hogy a bkv vezetése (vagy ez, de inkább egy új) elkezdi az eszét is használni! Ha majd végre mutatkoznak az első jelek, amik előre mutatnak, és egyértelműen konstruktivitásra utalnak, az első dolgom lesz, hogy rohanok a pénztárba.
Nekem tehát nem az kell, hogy egycsapásra nyugat-európai színvonalú legyen a budapesti tömegközlekedés. Én arra várok, hogy a cégvezetés megtegye az első lépést efelé, mert ezt akarják! Ezt AKARJÁK!!!

De addig sem vagyok hajlandó tovább pénzelni ezt a bohózatot, mert nagyon unom már, hogy mindig csak nekem vannak kötelezettségeim, másnak soha, még akkor sem, ha én fizetek érte.

Az autós kommentezők lelkét kímélendő most kicsit nem őket szapulom (igaz, eddig se őket szapultam en bloc, csak valamiért sokan magukra vették a kritikát), hanem a tömegközlekedést. Még az is lehet, hogy gyorsan kocsiba ugrom, hogy aztán joggal mondhassa…..
Pyf325 2007.11.27 23:00:48
Hamster!
Remélem, nem tör le, hogy kevés a komment a post-jaid után! Ennél nyilván sokkal többen olvassák. Én kifejezetten örülök, hogy rábukkantam a blog-odra, nagy élvezettel olvasom az írásaidat. Igazán jók. Talán épp azért, mert a saját gondolataimat látom leírva, csak sokkal jobb megfogalmazásban. Na, ennyit a lelkesítésről.

De ha már szóba jöttek a hangok. Nemrég olvastam valahol, hogy a BKV (nem is tudom, miért írom nagy betűvel) egységesíteni kívánja az utastájékoztatást minden járművön, méghozzá úgy, hogy mindenütt ugyanazt a hangot hallhassa a megfáradt utazó.
Az akkor nem derült ki a cikkből, hogy melyik hangra céloztak, de nagyon büszkék voltak magukra, mert tudományosan lett kiválasztva valamelyik rádió női műsorvezetője a feladatra.

Rettegve gondolok arra, hogy ez az a "hang", amit pl. a 32-es buszokon (csak a Volvo-n) lehet hallani. És azt mintha ugyanez a "hang" szólna a Combino-n is. Szerintem mindenki tudja melyikre gondolok.
Kár, hogy írásban nem lehet visszaadni, és egy kicsit kifigurázni azt a szörnyű "hangot", pedig igen magas labdákat ad fel. Pontosabban nem is "hanggal" van a baj, hanem azzal, ahogyan az a "hang" formázza a szavakat. Ki volt az az agyalágyult, aki kitalálta, hogy így kell artikulálni. Ha jobban odafigyel valaki (csak próbálna meg nem), olyan érzése támad, hogy ez a jobb sorsra érdemes hölgya erőszakkal fogja vissza teljesen természetellenesen lassúra a szavak kiejtését, ezáltal semmivel össze nem téveszthető, nyafogásszerű tónust kölcsönöz a szövegének.

Nem lehet nem odafigyelni rá. Amikor megszólal, a gyerekek megállnak a növésben. Mindenki lélegzet visszafojtva, résnyire nyitott szájjal lesi, hogy akkor a "hang" most eljut-e a mondandója végére, vagy végképp elakad két szó között, esetleg szívszorítóan elkonvergál az információ végéhez.
Hát ember így nem beszél, no! Pont emiatt olyan kibírhatatlan és idegesítő.
Lássuk be, ritkán téma egy társaságban a bkv (ahhh, mennyivel jobb így írni) utastájékoztatása, de ez a "hang" már minden tömegközlekedő ismerősömnél kicsapta a biztosítékot. Irritál, nincs rá jobb szó.
Pedig van jó példa is a cégnél. Ott van pl. a 7-es buszcsaládnál, vagy a 85-ös buszon hallható hang. Jó a ritmusa, kellemes a hangzása. Egyáltalán nem zavaró, csak az hallja meg, aki kíváncsi rá, a többi utast egyszerűen békénhagyja. Profi.

Nem tud valaki valamit arról, hogy mi a helyzet a bkv ezirányú terveivel?