Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Lipii

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Atyánk nekünk akar kedvezni. Elvileg örülnöm kéne, de nem tudok. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja. ..
Lipii 2013.11.21 09:53:06
Nem szoktam írni, de most megteszem.
Londoni dugódíj. Van. Meg van nekik olyan tömegközlekedésük és P+R rendszerük, amilyen nekünk soha nem lesz. A vonatok a belvárosig viszik az ingázókat. A 12 metróvonal lefedi az egész várost. Nekem meg sem fordult a fejemben, hogy Londonba ne tömegközlekedéssel menjek. A kocsit leraktam a külvárosban egy parkolóba, 3-4 fontért egész napra!, és átszálltam metróra.
Ennyit Londonról.

Budapest. Igázók. Vagy keresztülmennek a városon, 40km, vagy használjál az M0-t, 80km. Oda-vissza 80km a különbség. Sok. Amennyiben megépülne az M0 északi szakasza, senkinek nem jutna eszébe a lábát a városba...
Tömegközlekedés. Lépjünk túl azon, hogy zsúfolt és ezért kissé büdös is. Főleg télen. De míg autóval 50-60 perc el lehet jutni a város bármely pontjára, addig tömegközlekedéssel 120-150 perc. Minimum 4 átszállással, metróval busszal és vonattal. Nem alternatíva.
Amit ebből ki akartam hozni. Budapest közlekedésének legnagyobb rákfenéje, és a dugók okainak 70%-a a Budáról Pestre való átjutás miatt alakul ki. Kevés és szűkösek a hidak. Északon és délen van két-két híd, ami jó, és középen egy, amit most b.sznak el. (Lágymányosi-Petőfi, Margit-Árpád (talán még a Megyeri) és Erzsébet). A többi autós közlekedésre alkalmatlan. A hidak megközelítési lehetőségei finoman fogalmazva is gyengék. Kulcsfontosságú lenne egy szélesebb rakpart, ami megnyitná az utat észak-dél irányban, megfelelő számú le és felhajtóval, ami megnyitná az utat kelet-nyugat irányban is. Na, ez nincs. A pesti rakpartból most csinálnak budai rakpartot. Értsd gyakorlatilag megszűnt minden fel és lehajtó ami a Margit híd és Petőfi híd között van... És visszajutottunk a parkoláshoz. Én baromi szívesem használnám a tömegközlekedést. Szívesen hagynám külvárosban az autóm egy őrzött parkolóban, aminek a díja nem lenne magasabb, mint a benzinköltségem, amivel eljutok a célomig. Átszállnék metróra, villamosra, buszra. De nem tudok... Nem tudom hol lerakni az autómat. Nem tudok jelentősen gyorsabban és csak kissé kényelmetlenebbül eljutni a célomig tömegközlekedve. A BKK jelenleg nem olcsóbb, mint az autó. Sőt, ha hozzáveszem a parkolási költséget, akkor jelentősen drágább is. Nem gyorsabb, annyival, amennyivel drágább, mint az autó. Nem kényelmesebb, mint az autó. Miért váltsak?
Mennyiben fog változni a közérzetem, ha bevezetik a dugódíjat? Szarabb lesz. Pláne, hogy nem fog szolgáltatással, értsd P+R helyekkel, társulni. Fogok váltani? Valószínűleg nem.
Szóval lehet itt arról beszélni, hogy kötsögök az autósok, miért nem tömegközlekednek, meg egyébként is minek élnek! De amíg nem lesz valós alternatíva, amíg nem teremtik meg a lehetőséget arra, hogy parkolj, tömegközlekedj vagy úgy menj keresztül a városon, hogy a lehető legkevesebb időt töltsd a belvárosban, addig itt semmi nem fog változni...