Adatok
London2009
0 bejegyzést írt és 6734 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sir Mók története Angliában indul, aztán némi magyarországi kitérő után folytatódik. Hogy miként jönnek ide a fülöp-szigeteki nők? Nos, a magyarázatot valahol a Covid és a YouTube környékén érdemes keresni. ..
London2009
2024.04.03 15:47:33
@gabors: miert nem jutott eszedbe magyar lanyt keresni? Nekem mondjuk Filippino no nem kellene, mondjuk eleve no vagyok, de az reszletkerdes. : ) Sosem ertettem hogyan mukodnek ezek a nyugati ferfi/azsiai no kapcsolatok, de nem is nekem kell.
Nekem tetszett a cikk. Jo kis bevezetes volt. Szivesen meghallgatnam a folytatast. Olyan bekeidokbeli Hataratkelos posztnak tunt.
Nekem tetszett a cikk. Jo kis bevezetes volt. Szivesen meghallgatnam a folytatast. Olyan bekeidokbeli Hataratkelos posztnak tunt.
Az év végi ünnepi időszak az egyik az évben, amikor rengeteg külföldön élő magyar látogat Magyarországra. Ilyenkor mindig érdekes olvasni, milyennek látják ők az országot, érzékelnek-e változást, és ha igen, akkor milyet. István benyomásai nem voltak túl pozitívak. ..
London2009
2024.02.09 14:13:13
@puhacica: szerintem korantsem ilyen rossz a helyzet pedig meg mindig nagyon sokat repulok mindenfele tarsasaggal, osztalyon es desztinaciora. De ezt hagyom mindenkinek eldonteni! Gonolom eleg egy rossz tapasztalat, hogy elvegye valaki kedvet az utazastol. Szazszor inkabb repulnek, akar egy fapadossal mint, hogy fel napig zotykolodjek egy magyar vonaton. Az egyik vagyam mondjuk a Caledonian Sleeper, na az egy kivetel, azon szivesen zotykolodnek barmeddig! : )
London2009
2024.02.19 15:10:12
@Arthamyr: jartam mar ugy en is, hogy nem jol mukodott a kijelzo es boardingot mutatott de mire a kapuhoz ertem mar bezartak. Mehettem haza, kompenzacio zero. De mondjuk 100 repulesre jutott 1 ilyen. Tehat en ezt elfogadom.
Stansted tolunk 20 perc kocsiutra van, az az egyik fapad repter. Minden egyeb repter minimum egy ora. Heathrow ketto. Ugyhogy mindent latba veve a fapados jelenleg a legegyszerubb ut Europaba. Nyilvan messzebbre fel sem merul. De egy par oras utra nem foglalkozom ezzel.
Stansted tolunk 20 perc kocsiutra van, az az egyik fapad repter. Minden egyeb repter minimum egy ora. Heathrow ketto. Ugyhogy mindent latba veve a fapados jelenleg a legegyszerubb ut Europaba. Nyilvan messzebbre fel sem merul. De egy par oras utra nem foglalkozom ezzel.
London2009
2024.02.21 16:16:28
@Arthamyr: nem talalom ennyire rossznak oket. Mennem kell Zurichbe es Stanstedbol nincs jarat. Mehetek be nagy valoszinuseggel a City Airportba. Nekem ez sokkal nagyobb macera mint, hogy fapaddal megyek vagy sem. A hiba arany mar annyira minimalis. Pl. sokkal pontosabbak mint a BA, ami mindig kesik. Engem ilyen rovid kis utakon abszolut nem erdekel, hogy mivel utazok. Az Easyjet meg akar a Wizzair is teljesen jo. A Ryanair a legszarabb az teny, de az legalabb mindig pontos. De ezt nyilvan mindenki dontse el maga.
A kiszolgáltatottság az egyik legborzasztóbb érzés, különösen, ha az ember éppen egy komoly műtét után van. Talán nem csoda, hogy Z is azt emelte ki a most következő történet egyik tanulságaként, hogy milyen nagyszerű élmény volt nem kiszolgáltatva lenni az egyes kórházi dolgozók jóindulatának,…..
Egyre gyakrabban van olyan érzésünk, mintha Magyarország (vagy legalábbis az ország egy nagy része) lassan teljesen más valóságba csúszna át, mint Európa többi része. Mintha lassan már azok is elfogadnák az egyébként normálisnak nehezen nevezhető jelenségeket, akik nem értenek egyet az…..
London2009
2022.11.21 12:51:43
@Csodabogár: nekem volt olyan utam, hogy csupa kellemetlenseg ert es utaltam az egeszet, maskor meg nagyon jol sikerult az egesz latogatas es csupa jo emleket gyujtottem. Minden relativ, nagyon sok minden valoban csak rajtunk multik. Az biztos, hogy Budapest egy mas vilag, de ami videken van es a keleti reszre gondolok, a nyugati orszagresz mar megint mas, az nem jo es a fejlodes is minimalis.
Budapesten en meg normalis buszsoforrel nagyon kevessel talalkoztam. Ha szerencsed van akkor kozombos es nem zarja direkt rad az ajtot meg hagy ott a megalloban, amugy a tobbseg nem a kedvessegerol, udvariassagarol hires.
Budapesten en meg normalis buszsoforrel nagyon kevessel talalkoztam. Ha szerencsed van akkor kozombos es nem zarja direkt rad az ajtot meg hagy ott a megalloban, amugy a tobbseg nem a kedvessegerol, udvariassagarol hires.
A hatvanas évek közepe sok szempontból Európa egyik aranykoraként él sokak emlékezetében – a fokozódó jóléthez társult a szabadság, ami a vasfüggöny mögül kiszabadulva még nagyobb élmény lehetett. Csodabogár szerint mindenképpen, aki egy kora őszi út emlékeit idézi most fel.
Párizs 1966-ban..
London2009
2022.09.08 10:48:31
@P.Elliot: igen, azt hiszem itt az ideje elkezdeni. Mindig is terveztem de sosem szantam ra magam. Most persze mar sajnalom. Foleg, hogy most mar mas jellegu utaink lesznek egy darabig.
London2009
2022.09.08 10:51:59
@fhdgy: szinte semmire nem emlekszem kb. 10 eves korom elott. Csak emlekfoszlanyok vannak. Nagyon keves fotonk is van, de az a par emlekfoszlany is ahhoz a par fotohoz kotodik. Nem tudom miert van ez de egyszeruen nincsenek kisgyerekkori emlekeim szinte egyaltalan.
Nekunk voltak evente 2-3 nagy utazasaink. Intenziven es sok helyen jartunk, jottunk mentunk meg nem alltunk. Ennyi mindenre reszletesen en nem tudok mar emlekezni. Persze mar mas vilag van, biztos van vagy tizezer fotom es azokkal mindent fel lehet idezni. De azt egy kicsit sajnalom, hogy a nagy utakrol nem tettem el jegyeket, belepoket, nem irtam minden naprol par sort. No mindegy meg nem keso elkezdeni.
Nekunk voltak evente 2-3 nagy utazasaink. Intenziven es sok helyen jartunk, jottunk mentunk meg nem alltunk. Ennyi mindenre reszletesen en nem tudok mar emlekezni. Persze mar mas vilag van, biztos van vagy tizezer fotom es azokkal mindent fel lehet idezni. De azt egy kicsit sajnalom, hogy a nagy utakrol nem tettem el jegyeket, belepoket, nem irtam minden naprol par sort. No mindegy meg nem keso elkezdeni.
Hagyományosan az év ezen szakaszában rendezik meg a Bayreuthi Ünnepi Játékokat, ami a komolyzene egyik kiemelkedő eseménye, elsősorban persze a Wagner-rajongók számára. Közéjük tartozik Csodabogár is, aki szerencsére (és többetek kérésére) megírta élményeit is...
London2009
2022.08.02 20:31:43
@P.Elliot: egyedul Londont tudom itt a jegyartol, eloadastol, idoponttol, helyszintol stb. fugg. Itt ilyen szempontbol egyszeru mert a dress code mindig meg van adva ha kotelezo kioltozni vagy ha ajanlatos.
Az erdeklodes viszont toretlen. Az Operahaz "baratja" vagyok, havi tamogatassal es igy tudok megfelelo jegyeket vasarolni par nappal az elott, hogy feltennek a honlapra a nagykozonsegnek. A szinhazak is nagyon tomottek, sikerdarabokra sokszor nehez jegyet vasarolni.
Az erdeklodes viszont toretlen. Az Operahaz "baratja" vagyok, havi tamogatassal es igy tudok megfelelo jegyeket vasarolni par nappal az elott, hogy feltennek a honlapra a nagykozonsegnek. A szinhazak is nagyon tomottek, sikerdarabokra sokszor nehez jegyet vasarolni.
London2009
2022.08.03 11:29:39
@Csodabogár: igen, ezt en is tudom, ez akkor nem valtozott semmit amiota nem voltam kb. ot eve. Kifejezetten a szilveszteri Deneverre gondoltam, hogy esetleg az kioltozosebb e. Felteteleztem, hogy a Szilveszter este mas lehet, de akkor tevedtem. Koszi a valaszt mindenesetre.
London2009
2022.08.03 11:33:11
@P.Elliot: igen, lehet, hogy ebben van a megoldas kulcsa de nem biztos. Szerintem itt siman megtoltenek a 3800 helyet is. Abbol kiindulva, hogy mennyire tele vannak a szinhazak, koncerttermek. Ez csak feltetelezes persze, fogalmam sincs.
A Metropolitan nekem kimaradt, majd egyszer bepotolom. A Carnegie Hallban voltam egyedul, meg egy musicalt neztem meg meg a Broadwayen.
A Metropolitan nekem kimaradt, majd egyszer bepotolom. A Carnegie Hallban voltam egyedul, meg egy musicalt neztem meg meg a Broadwayen.
Sokszor leírtuk már, hogy nem csak kifelé irányuló határátkelés van Magyarországról, de fordított irányú is. Az már más kérdés, hogy aki ilyen-olyan okokból hazaköltözik, mint a mai poszt szerzője, Kati és családja, az aztán hogyan látja Magyarországot és a döntését.
Ha te is megírnád, milyen…..
A külföldre költözés tervezgetésekor fontos, hogy megpróbáljuk reálisan felmérni az előttünk álló kihívásokat és lehetőségeket. Ezekhez pedig fontos, hogy a megfelelő kérdéseket tegyük fel magunknak és mindazoknak, akik fontosak nekünk. Ebben segít Zsuzsi írása, aki 2017-ben költözött családostól…..
Másfél, külföldön töltött évtized után az elmúlt két év (és elsősorban az a nyomorult Covid) úgy hozta Péternek, hogy hosszabb időt volt kénytelen Magyarországon tölteni. Tapasztalatai csak megerősítették abban, amit eddig is sejtett, de nem mert vagy tudott meglépni...
London2009
2022.04.08 19:54:55
@Csodabogár: melyik jatszoterre gondolsz? Eleg jol ismerem Bp-t.
London2009
2022.04.08 19:56:15
@Csodabogár: sokkal feltunobb hidd el annak, aki csak hazalatogat es egy objektiv, hirtelen kepet lat. A beka es a langyos viz esete. Az biztos, hogy legkozelebb majd kevesebb idot fogok tolteni videken es a jo dolgokra fogok koncentralni. Alig varom az Operahaz megcsodalasat!
London2009
2022.04.08 20:02:32
@Arthamyr: na ne viccelj mar. A nagyvarosban meg csak csak, foleg egy tobb milliosban nehez ezt kikerulni de egy kisvarosban ilyen, hogy ciganytelep? A ferjemnek ugy kellett elmagyaraznom annyira nem is ertette, hogy ilyenek leteznek a videki Mo-n.
Azt hiszem ebben akkor masok vagyunk mert hiaba a manikurozott kert ha rendszeresen at kell hajtanom egy ilyen mocskon. Raadasul ezekkel az emberekkel lehet, hogy nem futsz ossze a konditeremben de az utakon, boltokban, hivatalokban, jatszotereken ott vannak es nem tudod kikerulni. Na es ez engem zavar, Londonban is zavart. Ezert is koltoztunk ki, hogy ne kelljen ilyet latni.
Kulonben a mi csaladi hazunk is egy ilyen kis zsakutcaban van, sok szep kerttel es rendes emberrel. Egy idoben meg szo is volt rola, hogy lezarjak az utcat es csak a lakok jarhatnak be de vegul nem sikerult. Na csak, hogy meseljek is mar valamit es ne higgyetek, hogy a levegobe beszelek az egyik nap azt lattam az utca elejen, hogy egy ciganyember epp ott vegezte a nagy dolgat a szemem lattara egy villanyoszlop mogott. Szerencsere kocsival voltam, de mondjuk epp gyereket tologatva erdekes lett volna. Na mondjuk igy is erdekes volt, ilyet meg eletemben nem lattam.
Azt hiszem ebben akkor masok vagyunk mert hiaba a manikurozott kert ha rendszeresen at kell hajtanom egy ilyen mocskon. Raadasul ezekkel az emberekkel lehet, hogy nem futsz ossze a konditeremben de az utakon, boltokban, hivatalokban, jatszotereken ott vannak es nem tudod kikerulni. Na es ez engem zavar, Londonban is zavart. Ezert is koltoztunk ki, hogy ne kelljen ilyet latni.
Kulonben a mi csaladi hazunk is egy ilyen kis zsakutcaban van, sok szep kerttel es rendes emberrel. Egy idoben meg szo is volt rola, hogy lezarjak az utcat es csak a lakok jarhatnak be de vegul nem sikerult. Na csak, hogy meseljek is mar valamit es ne higgyetek, hogy a levegobe beszelek az egyik nap azt lattam az utca elejen, hogy egy ciganyember epp ott vegezte a nagy dolgat a szemem lattara egy villanyoszlop mogott. Szerencsere kocsival voltam, de mondjuk epp gyereket tologatva erdekes lett volna. Na mondjuk igy is erdekes volt, ilyet meg eletemben nem lattam.
Az elmúlt két évben sok furcsaság történt velünk (és akkor még nagyon finoman fogalmaztunk), Élhetetlen esetében például az, hogy technikai okokból nem tudott jelen lenni az unokahúga manchesteri esküvőjén. Viszont virtuálisan ő is részese lehetett az élményeknek, amiket most meg is oszt velünk sok…..
London2009
2022.03.18 16:43:51
@dikusz.: a jeggyuru a karikaguru szerintem es a kiserogyuru a magyar megfeleloje lehet az eljegyzesi gyurunek.
London2009
2022.03.18 16:46:22
@P.Elliot: nem ez volt a mondanivalom lenyege. Csak azt tartom illuzionak azt gondolni, hogy regen milyen boldogok voltak a parok, a kis szereny eskuvovel. Holott a nok helyzete javult a korabbi generaciokehoz kepest.
Igen, a koves az eljegyzesi.
Igen, a koves az eljegyzesi.
London2009
2022.03.18 16:51:53
@SzZoole: arra gondoltam, hogy ami itt felenk szokas meg ami omlik az amerikai filmekbol es celebvilagbol eljegyzesi gyuru "hagyomany" nem letezik.
Megkerdeztem az anyukamat, neki is volt ket gyuru meg apanak is volt pecset is ami halvanyan meg remlett is. Nem is hordtak semmit csak anyam a karikagyurujet. Az en generaciomnal mar a ferfiaknak nem volt semmi csak az eskuvo utan jeggyuru amit a jobb kezen a hordtak. A lanyoknak volt akinek volt kisero/eljegyzesi gyuruje, volt akinek nem es mar ez is inkabb az angolszasz tipusu volt.
Valtozik ez is mint minden divat.
Nem lehet, hogy a lanyod fizet a fiunak, hogy vegre valaki kiszabaditsa otthonrol? :D
Megkerdeztem az anyukamat, neki is volt ket gyuru meg apanak is volt pecset is ami halvanyan meg remlett is. Nem is hordtak semmit csak anyam a karikagyurujet. Az en generaciomnal mar a ferfiaknak nem volt semmi csak az eskuvo utan jeggyuru amit a jobb kezen a hordtak. A lanyoknak volt akinek volt kisero/eljegyzesi gyuruje, volt akinek nem es mar ez is inkabb az angolszasz tipusu volt.
Valtozik ez is mint minden divat.
Nem lehet, hogy a lanyod fizet a fiunak, hogy vegre valaki kiszabaditsa otthonrol? :D
A különleges (és ellentmondásos) országok sorában Kuba minden bizonnyal az élvonalban helyezkedik el. Hiszen egyrészt a karibi lazaság él róla a nyugati ember képzeletében, ugyanakkor nagyon komoly szegénység és elnyomás uralkodik az országban. Szilveszter írása ezt a kettősséget (és az ország nem…..
London2009
2022.03.11 11:27:48
@Arthamyr: szerintem nem sok! Mi 3 eve voltunk es nem sok eselyet lattam, hogy barmi is valtozzon az elkovetkezendo idokben.
Nekem eleg keseredes volt latni ahogy a sok szepseg porlad el. Olyan csodalatos lehetne es sok resze valoban az is, de mondjuk ket haz erejeig, a tobbi meg egy getto.
Nekem eleg keseredes volt latni ahogy a sok szepseg porlad el. Olyan csodalatos lehetne es sok resze valoban az is, de mondjuk ket haz erejeig, a tobbi meg egy getto.
London2009
2022.03.11 18:02:43
@Arthamyr: a rothadast konkretan Havannara ertettem, ami azt hiszem mar megallithatatlan. Amennyit lattam az orszag termeszeti adottsagaibol az valoban meses. Azert ha visszalatogatsz meg Latin-Amerikaba a helyedben en biztos uj orszagokat fedeznek fel. Kedvenc foldreszem, biztos eltem ott korabbi eletemben ha volt ilyen!
London2009
2022.03.14 15:28:08
@Arthamyr: engem pont akkor zavart a legjobban amikor a gyonyoru hotel tetoteraszan koktelozgattunk a labamat a medencebe logatva. Elkepzeltem, hogy az egesz old Havanna ilyen lehetne es milyen csodalatos is lenne...de ez csak egy alom marad. Tudtam, hogy nem igazan veszelyes, de azert voltak utcak ahol mondjuk egyedul biztos nem maszkaltam volna.
Furcsa mozdulatokat végző különös férfi, gyorsétteremben randalírozó gyerekek, részeg hajószakács, különös hajléktalan, egy csodálatos, kilencvenes éveiben járó pár és egy különleges hangszer a főszereplői P. Elliot amerikai életképeket felvillantó írásának...
London2009
2022.03.02 17:12:20
@P.Elliot: szerintem az ember hajlamos elfelejteni dolgokat. Mar alig emlekszem milyen volt az ujszulott kor pedig csak ket eve volt.
Nem lattam meg olyan 2-3 evest, aki nem hisztizik legalabb egy kicsit. Beszelgetni meg nem lehet vele, miutan nem beszel meg folyekonyan csak egyszerubb mondatokat rak ossze. Ez elmeletben jol hangzik de a gyakorlat teljesen mas. A figyelem eltereles egy modszer es sokkal jobb mint allandoan azt ismetelgetni, hogy ezt sem szabad meg azt sem szabad. Inkabb azt kell erositeni, hogy mit szabad. Gyere rajzoljunk vagy gyere menjunk ki stb. stb. Tudja o, hogy mit nem szabad mert persze, hogy ennyit mar megert a vilagbol de hat nagy a kisertes! Tul sok erdekes dolog van!
Minden gyerekkel gondolom mas mukodik, nalam ez. E mellett nekem is azt gondolom, hogy nagy szerencsem van mert nagyon jo kislanyom van, amikor meg nem olyan jo azt meg megoldjuk. : )
Nem lattam meg olyan 2-3 evest, aki nem hisztizik legalabb egy kicsit. Beszelgetni meg nem lehet vele, miutan nem beszel meg folyekonyan csak egyszerubb mondatokat rak ossze. Ez elmeletben jol hangzik de a gyakorlat teljesen mas. A figyelem eltereles egy modszer es sokkal jobb mint allandoan azt ismetelgetni, hogy ezt sem szabad meg azt sem szabad. Inkabb azt kell erositeni, hogy mit szabad. Gyere rajzoljunk vagy gyere menjunk ki stb. stb. Tudja o, hogy mit nem szabad mert persze, hogy ennyit mar megert a vilagbol de hat nagy a kisertes! Tul sok erdekes dolog van!
Minden gyerekkel gondolom mas mukodik, nalam ez. E mellett nekem is azt gondolom, hogy nagy szerencsem van mert nagyon jo kislanyom van, amikor meg nem olyan jo azt meg megoldjuk. : )
A múltkori barbadosi esküvős posztot sokan szerettétek, ráadásul és szerencsére megihlette Cinkapankát is, aki úgy döntött, megírja az ő skóciai esküvőjük sztoriját. A Covid sajnos nekik sem maradt ki, ennek ellenére szuper esküvőt sikerült kerekíteni, miként arról a képek is tanúskodnak. Emellett…..
London2009
2022.02.22 13:04:04
London2009
2022.02.23 11:46:08
@hickey: jobban. Ismerem az egesz vezetest tobb, mint egy evtizede.
culture.hu/uk/london/articles/new-venue
culture.hu/uk/london/articles/new-venue
London2009
2022.02.23 16:25:35
@hickey: igen, a tobbi ingyenszallas a NER-es haveroknak meg konnyen ki lehet majd a fiktiv szamlakat allitani es elszamolni.
Az erdemi resze, ami nekunk angliai mosogatoknak fontos nem valtozik.
Az erdemi resze, ami nekunk angliai mosogatoknak fontos nem valtozik.
Időben és térben komoly utat járunk be Csodabogár posztjával, hiszen valamikor a háború utáni Szegedről indulva Budapest érintésével eljutunk a hetvenes évek Zürichjébe, Badenbe, majd vissza napjaink Budapestjére. Ami összeköt ezeket a térben is időben messze lévő városokat, az (mi más is lehetne…..
London2009
2022.02.09 11:08:45
@Csodabogár: tenyleg? Ezt nem tudtam, hogy itt el. Ugy tudtam, hogy Nemetorszagban, de akkor tevedtem. Mindenesetre ez nem Londonban volt, hanem videken, de igazabol lenyegtelen.
London2009
2022.02.09 15:16:03
@Arthamyr: sok minden nem a kenyelemrol szol vagy arrol, hogy ha praktikusan belegondolunk akkor semmi ertelme.
Mi kihasznaltuk a covid elotti normalis eletben ezeket a ruhakat mert sok alkalom volt ahol igy kellett megjelenni. Minden evben pl. ceges rendezvenyek is voltak "black tie" dress codeosok. Ah, de jo is volt. Remelem meg egyszer visszajon ez az elet!
Imadok kioltozni, keszulodni. Szeretem az esemenyeket, a hetkoznapoktol elterest es minden kulonleges alkalmat, amire utana lehet emlekezni. De semmi nem kotelezo. Lehet macinaciban meg farmerben is leelni egy eletet. Sokaknak tenyleg a kenyelem a legfontosabb es akkor boldogok ha otthon lehetnek. Semmi sem kotelezo, balba menni meg kulonosen nem.
Azt nem tudom, hogy ez feltetlenul penz kerdese e. Meg a regi vilagban is a szegeny embereknek is volt legalabb egy vasarnapi oltonye/ruhaja. Szerintem ez szomoru, hogy Magyarorszagon nagyon eltunoben van. Itt szerencsere nincs. De en nem vagyok mervado mert en meg a kalapokat is imadom. Valoszinuleg rossz evszazadba szulettem!
Mi kihasznaltuk a covid elotti normalis eletben ezeket a ruhakat mert sok alkalom volt ahol igy kellett megjelenni. Minden evben pl. ceges rendezvenyek is voltak "black tie" dress codeosok. Ah, de jo is volt. Remelem meg egyszer visszajon ez az elet!
Imadok kioltozni, keszulodni. Szeretem az esemenyeket, a hetkoznapoktol elterest es minden kulonleges alkalmat, amire utana lehet emlekezni. De semmi nem kotelezo. Lehet macinaciban meg farmerben is leelni egy eletet. Sokaknak tenyleg a kenyelem a legfontosabb es akkor boldogok ha otthon lehetnek. Semmi sem kotelezo, balba menni meg kulonosen nem.
Azt nem tudom, hogy ez feltetlenul penz kerdese e. Meg a regi vilagban is a szegeny embereknek is volt legalabb egy vasarnapi oltonye/ruhaja. Szerintem ez szomoru, hogy Magyarorszagon nagyon eltunoben van. Itt szerencsere nincs. De en nem vagyok mervado mert en meg a kalapokat is imadom. Valoszinuleg rossz evszazadba szulettem!
London2009
2022.02.09 16:51:48
@Csodabogár: oh koszi, utana nezek!
Többet megengednek-e ma a gyerekeknek a szülők, mint régebben? Meg lehet-e állapítani a kort abból, ki mennyi bőrönddel utazik? Ezeket a kérdéseket feszegeti posztjában P. Elliot, akinek írásában megjelenik egy titokzatos Olivia és egy jóképű cowboy is...
London2009
2022.02.08 11:35:08
@Arthamyr: ez shaktee szazdik regje...
Aligha Bi Vi az egyedüli, aki elábrándozott már azon, milyen is lenne egy romantikus esküvő valamelyik karibi szigeten? Posztunk szerzője azonban azok közé tartozik, aki meg is valósította álmát, méghozzá sokszorosan nehezített körülmények között. Beszámoló egy nem akármilyen esküvőről...
London2009
2022.01.25 13:03:44
@dikusz.: na ne mar! Sok penzbe is lehet keriteni, meg kevesbe is. De jo moka nagyon! Bar bevallom sem leanybucsum, sem babavarom nem volt. Nem ereztem ugy, hogy barmit is bucsuztatni kellene. Most is barmikor elmegyek egy lanyos hetvegere vagy estere kimaradni, ha epp ehhez van kedvem. A babavaroval meg ugy voltam, hogy eloszor inkabb szulessen meg a baba es legyen minden rendben es utana unnepeljunk.
London2009
2022.01.25 17:18:10
@SzZoole: oke, megyunk! Igerem cuki lesz. : )
London2009
2022.01.26 12:07:09
@SzZoole: : )
Hat évvel a szigetországba költözés után Puhacica a saját vidéki házából („a világ egyik legszebb helyéről”) írta ezt a posztot. Csak örülni lehet a boldogságuknak, hiszen megdolgoztak érte és nem kevés nehézségen kellett átmenniük. (A képekért külön köszönet neki!)..
London2009
2021.11.25 13:04:04
@puhacica: ezzel vitatkoznek, hogy nem csapadekosabb, de nem szeretnek vitatkozni. : )
Helyes es jo volt ez a pozitiv poszt. Elfogult vagyok en is mindig lakohelyemmel, ha nem imadnam, minek lennek ott? Ha meg mar nem szeretem annyira, akkor itt az ido tovabballni.
Haaat...nem tudom. Voltak probalkozasaim tapetazassal es festessel is. De inkabb felhagytam vele. Egyedul faval szeretek es tudok is dolgozni, csiszolni, festeni stb. De a falfestest meghagyom a szakiknak. Kulonosen ha szines falrol es mintas tapetarol van szo. Legszivesebben a kepeket is valami handymannel rakatnam fel mert mindig vitatkozas a vege.
Helyes es jo volt ez a pozitiv poszt. Elfogult vagyok en is mindig lakohelyemmel, ha nem imadnam, minek lennek ott? Ha meg mar nem szeretem annyira, akkor itt az ido tovabballni.
Haaat...nem tudom. Voltak probalkozasaim tapetazassal es festessel is. De inkabb felhagytam vele. Egyedul faval szeretek es tudok is dolgozni, csiszolni, festeni stb. De a falfestest meghagyom a szakiknak. Kulonosen ha szines falrol es mintas tapetarol van szo. Legszivesebben a kepeket is valami handymannel rakatnam fel mert mindig vitatkozas a vege.
London2009
2021.11.25 18:08:40
@puhacica: az a szitalo eso viszont borzalmas. Rettenetesen utalom.
Nekem meg elviselni is nehez egy felujitast, nem, hogy csinalni. Ugyhogy minden elismeresem.
Nekem meg elviselni is nehez egy felujitast, nem, hogy csinalni. Ugyhogy minden elismeresem.
London2009
2021.11.25 18:13:04
@Zulu4321: szerintem te magyarazkodsz. Meg abrat is kuldesz, amin ugyanaz van, amit fentebb irtam es meg a szerzo is megerositett. De semmi gond, miutan mindenki azt ir szerencsere, amit akar. Pozitivat, negativat, ami jol esik. Nekem ez igy sikerult, a szerzot amint latod ez legkevesbe sem erdekli. Javaslom, hogy te se foglalkozz velem tobbet.
Nem mindenkinek való a külföldi élet, ráadásul a körülmények változása is hozhatja úgy, hogy az ember a hazaköltözés mellett dönt. A napokban két történetbe is belefutottunk, melyeknek több közös pontja van – az egyik az, hogy mindkettő főszereplői Németországból költöztek vissza Magyarországra. Az…..
London2009
2021.11.12 14:06:27
@Almandin: egyetertek teljesen.
A másság el (nem) fogadása mostanában egészen kormányzati kommunikációs magasságokba emelkedett Magyarországon, így talán érdekes lehet megnézni, hogyan állnak ehhez a kérdéshez Hollandiában. Vera posztja ráadásul rögtön kétféle „másságról” szól...
A régi tárgyak gyűjtése nagy össznemzeti sport az Egyesült Államokban. Egészen fantasztikus dolgokat is lehet találni néha, de a lényeg nem is ez benne, hanem a körülötte kialakuló közösségi élet. A közösségi kertek egészen egyedi hangulatú világa után P Elliott most ezt a gyűjtőszenvedélyt…..
London2009
2021.10.24 22:38:01
@kisrumpf: arra valaszoltam, hogy ha olyan helyre kell koltozni ahol nincs jo iskola. Errol rogton az ugrott be, hogy akkor kikuldetes es akkor mindegy mert ugyis fizeti a ceg a maganiskolat meg a feleseg kieso fizeteset.
Persze lehet, hogy arra gondolt, hogy a Hebridakra koltozne csak ugy szorakozasbol es ott nincs jo iskola, nem tudom.
Persze lehet, hogy arra gondolt, hogy a Hebridakra koltozne csak ugy szorakozasbol es ott nincs jo iskola, nem tudom.
London2009
2021.10.24 22:39:53
@élhetetlen: nagyon jo!
London2009
2021.10.24 22:45:38
@élhetetlen: lehet Phd-zni csak mondjuk a fenenek lenne kedve hozza. De gondolom megoldhato csak sok idot venne el. Pont a szabadidot amit a gyerekeddel tolthetsz. Igen egy nagymama sem art, foleg aki fiatal es agilis. De ha ez since ezert van ket szulo, hogy egymast kisegitseg meg a talalekonysag sok mindent megold.
Az elmúlt másfél év sok szempontból állított komoly kihívás elé szinte mindenkit. Azok, akik tudtak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, akár még jól is kijöhettek a nem könnyű helyzetből. Szerintünk közéjük tartozik Kisrumpf is, aki Írországban élve tudott felülkerekedni a járvány…..
London2009
2021.09.09 14:48:34
@Muscari: Jancsi a kovasz. :)) Az enyem is pont most nyirodott ki, amig nyaraltunk. Most varom, hogy elkeszuljon az uj. A tiszteletedre Jancsinak fogom hivni. :D
London2009
2021.09.09 14:50:01
@kisrumpf: Allatka! Hogy ez nekem, hogy nem jutott meg idaig az eszembe pedig altalaban mindennek neve van nalunk. : )
London2009
2021.09.10 11:58:21
@P.Elliot: jartam Japanban es amikor eloszor lattam japan WC-t azt sem tudtam mit kezdjek vele. Ismeretlen jelek es 100 fele gomb. Meg videot is keszitenem kellett rola azonnal, hogy ilyen is van. Itthonra nem tudom elkepzelni, jo lesz az angol is. Maradi vagyok biztosan! : )
Napra pontosan tíz évvel ezelőtt, 2011. augusztus 16-án indult útjára a Határátkelő. Belegondolni is őrület, mennyi minden változott ez alatt az egy évtized alatt mindannyiunk életében, miközben egy dolog biztos volt – reggel ott lesz a friss poszt. Van tehát mit ünnepelni, ám az örömbe kis könny is…..
London2009
2021.08.21 12:39:27
@dikusz.: elfelejtettem valaszolni. Nagyon cuki, meg nem igazan beszel. Vagyis rengeteget beszel csak nem ertjuk. :D Viszont nagyon jol ert mindent mindket nyelven. Majd elvalik, hogy alakul kesobb.
London2009
2021.08.22 12:19:16
@dikusz.: majd atkuldok par videot. : )
London2009
2021.08.22 12:23:44
@P.Elliot: ket eves korra a szokincse egy gyereknek atlagosan 90 szo korul van. Nagyon sok szor tud mindket, ebbol kifolyolag leginkabb csak en ertem. Foleg miutan sikerul megfejteni a kodokat. Da-cumi, az angol dummybol, sza-ki a magyar utcabol, du-juice stb. De nagyon szepen es erthetoen szamol magyarul, ismeri a gyumolcsoket, kerem, koszi, szia stb. Erdekes igy eloszor ezt atelni, hogy elkezdi kifejezni magat a csemete. : )
Azt ígértük, hogy ha érkezik poszt, akkor azt kitesszük - azt azért nem gondoltuk volna, hogy ez ilyen gyorsan meg is történik, pedig így lett. Aki küldte (a képekkel együtt) Virág, aki másfél éve kezdte olvasni a blogot, ha jól értjük, akkor nagyjából az elejétől, ami szép teljesítmény (és persze…..
London2009
2021.08.19 10:45:35
@Folytonutazok: miert ne lett volna jo poszt? Ez egy igazi bekebli idokbeli HA-s poszt. Mindent leir, eljott, tetszik, mit csinal, kicsit magarol, kicsit a csaladrol stb. Szerintem meg hihetetlen, hogy pont a vege utan meg is erkezett egy ilyen poszt. Sot van egy erzesem, hogy lesz meg tobb ilyen is. Meg fogom en is irni, hogy mi lett velem. No nem azert mert annyi minden tortent, meg annyi mindenkit erdekelne, de annyi baj legyen. Van kedvem fenntartani a HA hagyatekat, ezen ne muljon! : )
A kérdésre sokféleképpen lehet válaszolni, és a válasz is sok mindentől függ persze. Ha a nyitottságot úgy értjük, hogy mennyire hajlandók a magyar családok külföldi gyereket befogadni, akkor a helyzet kifejezetten jónak tűnik...
London2009
2021.08.11 16:45:04
Az ember egyik fontos tulajdonsága az alkalmazkodás képessége, az, hogy szinte minden helyzetet képes megszokni. Ezt tapasztalták meg Meték is, akiknél a Fülöp-szigeteken ráadásul az egyik legfontosabb szolgáltatás szűnt meg...
London2009
2021.08.11 10:30:26
@gabors: nem az a lenyeg, hogy ez mekkora problema neked, nekem mondjuk eleg nagy volt, mert nincs erre idom, hogy orakig mosogassak, hanem az, hogy valami amihez hozza vagy szokva hirtelen nincs. Na es mindenhez hozza szokik az ember es meglepoen gyorsan. Az egyik nagyanyamnak volt eloszor furdoszobaja a faluban es oriasi dolog volt anno. A masik meg ugy halt meg, hogy soha nem kottette be a vezetekes vizet, mert minek. Ezert tenyleg nem kell a Fulop-szigetekig menni.
London2009
2021.08.11 10:30:57
@FutureFry: nagyon szomoru es ijeszto.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Rengeteg azsiai no/feher hapsi parost latni itt Angliaban. Ha mukodik, miert is ne. Varom a folytatast!