Regisztráció Blogot indítok
Adatok
outtatime

0 bejegyzést írt és 214 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Heti merítés 2014.10.12 08:41:34
Lomha, de szeretni való, hűséges, gazdaságos Külső - ez egyéni megítélés kérdése. Kicsit retrós, különösen elölről. Elölről tetszik is, hátulról már kevésbé. Bár nekem a régi szekérszerű Fiat Multipla is tetszett :-) Használható gépezet, ami bírja a mindennapi…..
outtatime 2014.10.12 15:12:00
@Dondogs: főleg ezért nem cserélném a gépet jelenkori fauvé technikára, pedig 13 éves a gép és vw-fajzat, amit szeretek, karban tart(at)ok, és megelégedéssel használok elejétől. Következőn meg gondolkodom. Biztosan nem lesz benzines, vw, és két literesnél nagyobb, hacsak nem elektronyos lesz vagy hibrid. A dízel-hibrid lenne a faja, de abból nem nagyon van választék. Illetve abban sem vagyok biztos hogy létezik-e. ;)

Oké, a vw talán jettából csinált, de az vw.
A mazda talán belpiacra gyárt, vagy fog gyártani, soha nem fogom tudni fenntartani.
A citroennek talán van ilyenje, de arról még annyit sem tudni, mint az előző kettőről.
A peugeotról meg jót sem olvastam.
Majd ha írnak róla mindet összehasonlító cikket a tc-n, okosabb leszek ;)
Cikkünk nagy port vert fel, ideje egy kicsit csillapítani a kedélyeket és eloszlatni egy-két tévhitet. És telefonáltunk is! Az Égéstér 104. adásának kommentposztja.Itt a direktlink a letöltéshez, ha netán kéne...
Rácsodálkozunk a Nyugatra, mint x évvel ezelőtt, valamint kesergünk a drága kisautók felett. Az Égéstér 140. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
outtatime 2014.10.10 12:41:32
@madbalee: Nem, nem és nem. A fabetét egy fura, kitekert és nagyon gáz atavizmus, talán a szekérre, vagy nem tudom. Kevés kínosabb dolog bír egy friss, új, technikailag fejlettebb (elődjénél, bárminél, abszolút értékben) autóban előfordulni, mint a fabetét. Mégcsak nem is rendes fa alkatrész, hanem borítás, hártyavékony, lakkba fojtott ízlésficam. Ha valami a modernség látszatát hirdetné, hatványozottan gáz benne, ha a hagyományőrzés a marketingduma, akkor csak szimplán ciki, semmi keresnivalója nincs gépjárműben, ha csak ilyen dísz, mert funkciója nulla, ezerszer jobb anyagok vannak, minden mai dizájnból kilóg, mert a fa nem képviseli sem a luxust, sem a hagyományt, szimplán csak önmagát, vagy ami rosszabb, a vevő elkönyvelheti, hogy egy mahagóni, dió vagy akármilyen fa megpusztult az autójáért, miközben annak működéséhez nem tesz hozzá semmit. Öncélú, pénzlehúzós műptesztizsmarhaságnak tartom, amellett, hogy ronda.(szerintem)És ugyanilyen vadul és szenvedélyesen utálom a bőrborítású üléseket is. Túlhaladót dolgok ezek, sokkal jobb (mű)anyagoknál jár a tudomány, nem kellene ezeket a nagyon művi "régiség/kézműves" látszatot kelteni akaró dolgokat erőltetni bármilyen tömegterméknél, mert átlátszik a szándék és máris inkább kínos, mint szép. Nem tudom pontosan körülírni az érzést, amikor fabetétet látok autóban, de talán az én szégyellem magam olyankor, jó közelítéssel igaz.
Olyasmi érzés, mintha priusban/teslában látnék szalagos/tárcsás magnót, vagy bakelit-lejátszót gyári felszereltségként. Nem való oda, húsz éve sem lett volna. Mindegy, majd kinövik az autógyártók az ilyen érthetetlen ragaszkodásukat a bóvlihoz.
outtatime 2014.10.11 08:01:17
@szabopsz: Nem tetszik a zongoralakk sem, meg a karbonszőttes-betét sem, ahogyan a festett műanyag sem.
Ám a fabetét sem.
Láttam 911-esben, hát vásári.
Bmw-kben nem sokat ültem, de amit láttam az ugyanolyan bóvli.

El tudom képzelni, hogy kifejezetten nem sport, vagy nem családi, pláne nem terep vagy hasonló tömeg- típusú autókban, épített autókban, kifejezetten sofőrös jellegű autókban jól mutat a fa, de akkor sem fabetét, hanem komplett alkatrész teljesen fából. Csak azt berendezni tényleg szépen nem átlag autótervező feladat. És nem is "illik" a modern dizájnba a fa, tehát még az épített autónak is illene kilométeróraspirált, analóg műszereket felvonultatni, vagy morganes favázas felépítést, ha már fát is, de az elektromos kütyükkel telezsúfolt autókban szerintem komplett idiótaság, amellett, hogy ronda, ráadásul nem fa, csak falemez valami műanyagra/ritkán fémre ragasztva. Most komolyan a Touareg "fabetétei" mitől tennék otthonossá, vagy meghitté a belső teret, vagy miért is lenne szükség egy ekkora rozsdaboglya belsejének erre szüksége? Annyi rajta a lakk, hogy inkább tűnik műanyagnak, mint fának (hacsak nem valóban műanyag).

@Fauchon: Anyagilag már felnőttem, szellemileg meg sosem fogok, amennyiben egy vélemény zsigeri leoltása kritériuma ennek. Az ízlésvita alapvetően hülyeség, bánom is, hogy elkezdtem, de kulturáltan is folytatható, amennyiben a másik véleményét nem mint kinyilatkoztatást kezelnéd, hanem mint egy véleményt, és mellette/ellene érvekkel kardoskodnál, nem személyeskedéssel.

Az eleganciát (figyelj!) - szerintem - nem a fabetét kölcsönzi az autóbelsőnek, hanem a jó arányok, a pontos illesztések és igen, az anyaghasználat is, de elegáns belső nem a fabetéttől nő bele a kocsiba, hanem a jól eltalált, összeillő színektől és az összeszerelésben, kialakításban, működtetésük logikájában klappoló részegységektől, az egységesség és arány érzésétől a kicsi szívedben, mikor beleülsz. :)

A bőrülés meg lehet nagyon tetszik a jobbegyben ülő macának, vagy bárkinek, aki belenéz az autóba, de lehet az akármilyen szuper, szellőztetett, kezelt irha, ha valódi bőr, hosszabb távon (mondjuk 300+km) olyan, mintha nylonon (lfszt.:nejlonon) ülne az ember (ha valami bőrutánzat, pláne). Legalábbis tapasztalataim szerint. Mindeközben olyan anyagokat/textileket fejlesztettek és fejlesztenek, amelyek mellett a bőr se nem tartós, se nem kényelmes. Jó, mondjuk szépnek tud szép lenni, de a szépség nem a használati tárgy - mert az autó azért az -, legfontosabb erénye, bármennyire is ezt akarják a fejekbe sulykolni. Ráadásul a szépség az autók esetében több mint relatív, nemcsak időben, de térben is más a szép. A jenkiknek a nagy lomok, az európaiaknak a kompaktabb, dimer-dombor vagy nagyon kocka lomok, a keletieknek a színes-szagos, csengő-bongó lomok, a távolkeletieknek meg a mangásított európai lomok.
Bőrülés meg fabetét eh?
Hővisszaverő üveg, aktív szellőztetés, állófűtés és ilyenek mellett is nagyon talán érthető, de egy tisztességes textil agyonveri a bőr kényelmét minden szempontból, a fabetét meg most komolyan...

Szerencsére nem vagyok sértődős és innen is csókoltatlak amúgy! :)
outtatime 2014.10.11 12:46:52
@w a s d:

"Ha meg az a lényeg, hogy keveset költsön az ember javításokra, akkor pl. Kiát kell venni 7 év garanciával."

Na jó, de ha a 7 év garanciaidőből 2-t a szervizben tölt, akkor most nyertünk, vagy veszítettünk? :)
A képen a következő történik: a kis csapat megnéz minden ablaktörlőt az új modelleken. A bácsi középen valami ablaktörlő-félisten, mert csak ránéz és diktál. Hát valószínűleg így lesz neked olcsó utángyártott lapátod addigra, amikorra elkezdik árulni - esetünkben az új…..
A kamionok előzési tilalmát a legkorlátoltabb, legostobább döntésnek tartom. És ami még rosszabb: ezzel gyakorlatilag az országutak, lakott területek közlekedésbiztonságát rontják. Hogy miért? Kommentelje az azonos című írásunkat és ennek ellenvéleményét!..
A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez, annak nem kell számolnia a koszolódással. Miért is kéne, ha a műszerfaltervezők is megtehetik, hogy a leggyakrabban tapogatott felületeket csinálják fényes, lakkozott…..
Ezt egyszerűen nem értem. Mi, újságírók az autószalonokra a sajtónapokon megyünk. Kiváltságos helyzet, tudom, de szükségszerű. Ilyenkor ugyanis mindenki dolgozni van ott, az egyik fotós tudja, hogy a hóna alatt a másik nem a pénztárcáját akarja ellopni, hanem ő is éppen lő,…..
outtatime 2014.10.11 10:39:39
@20agh: Ez azért vicces hozzászólás, mert pl. attól hogy én dagadt vagyok, ő még nem lesz karcsúbb, akkor miért ne dagadtozhatnám le? (mármint ízlésesen miért ne pufizhatnám le hehe)
Amennyiben a delikvens kopasz, az akkor is kopasz marad, ha nekem annyi hajam is van, mint egy teknősbékának.
És ha nem vagyok szép, attól még más is lehet ronda.
Szóval nem értem.
Ami igaz, az igaz, függetlenül a megfigyelő tulajdonságaitól.

Bocsánat Zsolt, nem akarom megvédeni, csak az ilyen intézkedéshiányos egyedektől röhögni van kedvem, és van egy rossz hírem is, Ön tényleg kopasz :)
Gyorsan beönteni egy dolog... Tavaly óta puhítjuk Magic Karcsit, hogy végre csináljunk valamit Mentosszal és kólával, mert működik a dolog. Sajnos időközben annyira kimaxolták a témát, hogy Mentos-ruhába öltözött ember is merült már a ragacsos nedűbe, így hamar elengedtük…..
Építik már. Szóval az úgy volt, hogy tavaly valamiért szerették a nézők a hülyét meg a tudóst egy műsorban. Vagy nem, de nézettség szempontjából ez valahol mindegy, így szóltak, hogy csináljuk tovább. Oké, de legyen durvább, nehogy a végén ne tűnjön veszélyesnek a…..
outtatime 2014.10.10 15:04:30
@Begérke: szintén
A megoldás több, mint egyszerű. Csak mert voltak ilyen kaukázusi juhászkutyáink, a csodálatos Buck és a gyönyörű Nina emléke örökké él bennem, a fickó pedig _nagyon_ szerencsés, hogy egyáltalán van még arca. (A tulaj pedig instant főnök, mert tudja, melyik ablakot kell…..
Aki már járt autószalonon, az tudja, nem a gumik jelentik a fő attrakciót. A gumigyárak ettől még fontosnak tartják a jelenlétet, hisz a többiek is ott vannak. De hogyan csalogassák be azokat a standra, akik nem szeretnének új mintázatokat és különleges karkaszokat nézegetni? A…..
Belsőség Misszionárius póz? 2014.10.04 14:00:06
Aki megfejtené, hogy mit akart az Allianz ezzel a kompozícióval kifejezni a szabadtéri kiállítási területen, az megérdemli, hogy egy bónuszkategóriát ugorjon felfelé a kötelezője. Nekem csak egy tippem van: a Daewook szeretik a fajtársaikat. ..
outtatime 2014.10.05 09:34:15
TComment Egy parkolás: százezer 2014.09.30 06:15:00
Nettó pénzbeszedés, maffiás módszerekkel. Annyira megéri, hogy éjszaka is érdemes strázsálni, hátha beáll egy balek. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
outtatime 2014.09.30 16:23:45
@Válasszunk: ez is jó
Vagy végezze el a dolgát akinek a felelőssége, és legyen felfestés.
Olyan a forgalom, hogy lekopik? Tegyen bele intarziát más színű bitumenből, rakjon bele abból a fényvisszaverős gumizörgetőből, oldja meg!
Nem tudja megoldani? Rúgják ki, adják oda másnak a felelősséget.
outtatime 2014.09.30 16:35:09
@auth.gabor:
Maximum riszpekt!
outtatime 2014.09.30 16:46:01
@diszkriminans: de az "objektivizálás" is olyan, ami nagyon zavaró. Eszében seincs a bűnösnek bűnözni, javarészt nem is jószántából került abba a helyzetbe, de máris tízezreket fizet, mert 5cm-rel közelebb parkol a zebrához, kereszteződéshez, vagy megelőz hatvanvalamennyivel egy másik autót, amin nem működik egy féklámpa sem vagy ilyesmik.
Nem szándékos bűnözés, nem rodeózás, még az akarat is látszik a jogkövetésre, csak épp a körülmények sem egyértelműek. (nincs felfestés, honnan számolja az 5 métert, miért nem lemarad a műszakilag alkalmatlan kocsi mögül, miért inkább otthagyni igyekszik a fenébe etc)

Ha a körülmények azonnal láthatóan egyértelműek, de mégi elbambulva beszopja az ember, semmi probléma, fizet és jobban figyel. De olyan esetben, amikor nincs egy általános szabály, a táblaelhelyezésre, a felfestésre, a határokra akkor jóhogy hőbörög mindenki.
Átmégy Budapesten, legalább ötféle szisztéma van, mintha más és más városokban járnál, lehetőleg más országbeliekben. Más-más földrészen. Nincs egységes, jól látható, egyszerű, egyértelmű jelrendszer jelen esetben a parkolásra. Az mennyire működőképes már, hogy megállsz, vársz és figyelsz, elindulsz felderíteni, legyakod a közeledő őrt, mert máris ott keselyűzik a kocsidnál, de még 5 m-re sem távolodtál el, veszel parkolójegyet/feltérképezed a környéket az aknák után.

Az a jó város, ahol vadidegenként is tudod egyértelműen, most mit lehet, mit nem. Budapest nagyon nem ilyen. Kerülöm is mint a szomszéd sz*rát.
Belsőség Heti merítés 2014.09.28 08:16:40
Szentségtörés, amikor a Volvós BMW-t vesz Már többször tapasztaltam, hogy megállok a zebra előtt és néznek rám, mintha csoda történt volna. Megállt egy BMW? Tényleg? Sportos családi kisbusz A váltó rövid áttételű, a fokozatok egymáshoz közel esnek, így dinamikusan…..
outtatime 2014.09.30 13:09:49
@kisörDög: címet, telefonszámot, megvizsgálnám.
Belsőség Amikor reccsen a sisak 2014.09.26 13:22:54
  Mindig azt kérdezik, hogy miért csinálom. Anyám szerint fel kéne nőnöm, és hagyni a downhillt, az ő véleménye talán még védhető is. Egy volt tanárom azt mondogatta, hogy az egész nem több, mint magamutogatás, hogy kinek mekkora a töke. Hát, az erdő mélyén a vaddisznókon…..
outtatime 2014.09.27 12:21:49
@McLawrence: jájj

Fel nem foghatom, hogy meri bárki odadobni az épségét(életét) két ilyen bowdenre?
Szerintem ha DH-re vetemednék, minimum lenne az olajos fékcső, szervóval, rendes féktárcsás-féknyerges megoldással.

Nem vagyok valami hűdenagy bringás (csak közlekedem vele), szóval nem tudom ilyen létezik-e, ha rám lenne bízva létezne :)
outtatime 2014.09.28 06:51:12
@Sturcz Antal:
Nem tudom valamiért megnyitni nagyobban a képeket, de elhiszem.
Rendes olajos a fék?
Mindenesetre ez megnyugtatóbbnak hangzik mint két sodrony műanyaghüvelyben.
Tessék, így megy ez a világ más részein. Tolják a 124-es Mergát rendesen, izomból, senkinek a szeme sem rebben. Pedig tényleg, kilinccsel előre megy végig a kocsi, egy pillanatra sem engedik el a srácok. Azért egy pillanatra álljunk meg. Mennyi egy ilyen Merci menetkész súlya?…..
outtatime 2014.09.27 12:34:35
@mükkemakk: egy ló is elhúz egy komplett vonatot, néhány vasúti kocsit egy ember is eltol, ha azt megmozdítják neki, mert odáig nehéz csak, aztán már csak a gördülő ellenállás és légellenállás miatt kopó kinetikus energiát kell pótolni.
Megmozdítani k.vanehéz, utána fél kézzel is eltolható. Aki látott már dízelmozdonyt kocsikat rendezni, az azt is látta, hogy a több tíz (akár száz) kocsis szerelvény húzásakor/tolásakor sem pörög benne nyélen a dízel (az elektronyos kívülről nem látszik), de amint ugyanennek a szerelvénynek állóhelyzetből való elindításáról van szó, ott földrengés van, meg vastag felkete dízelfüst és motorvonyítás.
Belsőség Heti merítés 2014.09.21 09:36:57
A legcsajozósabb vas A legújabb LAMBÓ! 2014 év meglepetése!! Az enyém az első Magyarországon, de lehet, hogy egész Európában sem sokadik...GIUGIARO DESING! Sportautó túrázóknak és nagycsaládos hintó A lényeg: sokáig kerestem egy autót, amibe beleférnek a biciklik,…..
outtatime 2014.09.21 12:38:14
@laverdasfc: Nekem a steyr a mánia, a lambo szép, jó, drága, és tele van számítógéppel.
outtatime 2014.09.22 14:47:54
@Hartmy: De a Belarus az még Belarus :)
Olyan is, ergonómia nincs, zajvédelem nincs, egyáltalán kényelem nincs, viszont bonyolult elektronika nincs, a munkát elvégzi, és hatodannyi a szervizelés, mert egy villáskulcskészlettel gyakorlatilag szántón javítható.
Nem mondom hogy jó.
Van rosszabb.
outtatime 2014.09.27 12:27:04
@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
Tele volt a demizson?
Jáájj, elég horrorisztikus lehetett.
Soha senkinek ilyen durva balesetet!
Az előző részek tartalmából:Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni.Vettem egy bogarat, örültem neki.Elkezdtem szerelgetni, kiderült, nagyon élvezetes dolog.Kasznit cseréltünk rajta, szép sárga lett.Az egyik részben pedig felpolíroztam Egyszer lerobbantunk az út szélénMost meg…..
Néha még nekünk is nehéz eligazodni a zűrzavaros kategóriák között, egy laikus végleg elveszik. És persze kretén autónevek Opel-módra. Az Égéstért 138. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
outtatime 2014.09.27 08:45:07
@macman507:
Helikopternél is létezik az autorotáció, amikor zuhan, akkor a rotor a légáramlástól is forogni kezd->termeli a felhajtóerőt->lassítja a zuhanást.

Elméletben túlélhető.
Magyarország gazdasága most éppen top-teljesítő az Európai Unióban. Ez tény. Ám a pénzünk gyengül, a hitelminősítésünk nem javul, a részvényeinket nagy ívben elkerülik a befektetők. A fene sem érti. Tényleg nem. Aki szeret fanyalogni, mondhatja, hogy gyenge bázisról…..
outtatime 2014.09.24 10:11:00
@outtatime: *akár a nehezet is
outtatime 2014.09.24 12:40:17
@sas70: ezért biggyesztettem oda a tapasztalati úton kialakult előítéletet.

És nem mondtam, hogy más is így tegyen, mert ez az egyetlen járható út és hasonló, manapság szokásos jófejséget/maszlagot, mégcsak nem is akartam hittéríteni (pfujj)

Persze kellenek a pénzintézetek, ám ameddig gyakorlatilag minden állami, ill. központi szabály azért -bocsánat- szopatja a teljes társadalmat, mert van x%, aki a kiskapuzásra van berendezkedve (online pénztárgép, NAV kiskirálysága, ahelyett, hogy élhető szabályozás MELLETT keményen büntetné és nyomozná a csalókat, most például mindenkit, beleértve a nyugdíjast, nagycsaládost, melós gályarabot ugyanúgy egzecíroztat a pár százalék ügyeskedő miatt.

Csak azt mondom, nálam már kiborult a bili, és inkább barterezek, mintsem pénzhez nyúljak. Szerencsére az ország keleti felén (lehet máshol is, ezt ismerem) még van egy réteg, illetve egy kör, ahol elég a kézfogás és a becsületszó, bármennyire vicces, vagy idilli, majdhogynem bukolikusan szentimentális ez máshonnan nézve.

Béketűrő ember vagyok, életemben nem bántottam senkit, pedig alkalom lenne rá naponta, de amikor egy kedves barátom építkezésén valami jöttment munkafelügyelő adóval és bejelentéssel, büntetéssel és elzárással(!) fenyegetőzött, csakmert épp segítettem, tényleg a barátság (nomeg a testmozgás, a társaság és a finom ebéd) miatt, no annak az embernek szívesen kitekertem volna a nyakát, holott csak betartatni igyekezett egy idióta szabályt. Szerencsé(jé)re belátó volt, valószínűleg még a saját háza is kalákában épült. De az, hogy ilyen szabályokkal próbálják irányítani az életünket, nonszensz.
outtatime 2014.09.24 18:04:54
@EzVan:): mind igaz.

A végéről előre, az ájfón amennyire tudom anyagáron nincs negyvenezer, darabra jutó marketinggel, termelési költséggel anyagár nélkül mondjuk ötven. Nálunk az ára fogalmam sincs, soha nem érdekelt, de legyen kétszázötven. Az nem húsz százalék. De ez mindegy is, előre látható a buktája, ami nem most lesz, nem is egy év múlva, de nem húsz év múlva. Ez is nagyon mindegy.

Veronában úgy működik a mezőgazdaság, hogy 30-40 gazdálkodó elindít egy vállalatot, ami tulajdonképpen nem más, mint egy speditőrcég+hűtőház+csomagoló+válogató. A szamócások például a szezonjuk kezdete előtt importálnak említett cégen keresztül, majd a talján szezon kezdetével az import leáll és forgalmazza a sajátját minden elérhető üzleten keresztül, egészen egyszerűen nem enged mást a piacra. Ami nem is egy rossz rendszer, hiszen ami belpiacon nem megy el azt hordják szét Európában, arra tartanak 1 vagy két hozzáértő, nyelveket ismerő fuvarszervezőt, egy ügyvédet két-három állandó embert a telepen(vezetővel együtt, a többi idénymunkás (van olyan hogy egész évben idény van, nem csak ezzel az egy termékkel foglalkoznak. Maximum 10 ember állandó fizetését kell kitermelni eleinte 30-40 gazdának (később többen csatlakoznak), illetve ez sem igaz, normális körülmények között (spekuláció híján) ők nemhogy a saját bérüket keresik meg, extra profitot termelnek a gazdáknak. Valami hasonló lenne a normális. Csak ebben a az országban egy megyében nincs 10 olyan gazda, aki ennyire megbízna a másikban, hiába van minden szerződésben leírva, nagyon kevés céget hordtak még szét azok akiknek az tartozott, a pénzkimentés egyik kft-ből a másikba itt nagyon megy, hát nem is vág bele senki.

Amúgy olyan megállapodások/engedmények/megszorítások vannak az EU-val például mezőgazdasági ügyekben is, amelyekről ha kiderülnének hetekig lenne tele a sajtó, és egyik sem nekünk kedvez persze.

És a millióféle és -felé adózás, a rengeteg semmire sem való (gyakorlatilag csak statisztikákhoz felhasznált, de azért a parasztnak kötelezően megírandó) papírmunka, az ezerféle tagdíj és járulék és határidő és a termelés szándékos nehezítése, a zöldek ostobaságai (nem mind az, sőt! De ami hülyeség az nagyon az tőlük)valamint az eszement, aránytalan büntetések állandó veszélye miatt nem is csodálom, hogy nem akar egyéniben termelni gyakorlatilag senki. Előbb-utóbb rákényszerül minden gazda, hogy adja el a földjét valamelyik nagy szövetkezetnek, vagy zöldbárónak. Lesznek itt még földesurak (illetve már vannak). Belgiumban akinek földterülete van jelentős adókedvezménnyel vásárolhat kvótarendszerben gázolajat, a számokat nem tudom, de hektáronként x litert (talán nyolcvanat), amelyet személyautóba is tölthet, de ha kifogy a kedvezményes olajból, a traktor is a drágával kénytelen dolgozni. Itt ilyenről szó sincs. A skandináv államokban az elektromos személyautók vásárlása egy rakás kedvezményre, esetenként támogatásra jogosít, itt külön szívás ilyet beszerezni. Ha meg tudom termelni a saját dízelemet, nem tölthetem a saját ingóságomba, mert jövedéki csalok, elméletben a kertben termett dohányt sem szívhatom el, jó mondjuk pálinkát főzhetek valami véletlen folyamán. Normális ez egy demokráciában? Ha engednék, hogy akinek földje van vagy jelentős kedvezménnyel vegye a dízelt, vagy megtermelhesse magának, persze egy kis adó kiesik az államkasszából, de egyrészt ettől még nem árusíthatom - ezért a monopólium nem dől meg ls a földtulajdonos száma meg sem közelíti az autótulajdonosokét, másrészt talán éppen lendítene a gazdaságon, ami végeredményben több bevétel>profit>fogyasztás>adóbevétel de már a termelőtől, a kereskedőtől, a szolgáltatótól, nem egy tartály gázolajtól, ami volumenében is több, de ezt sem gondolják végig.

Azt kell mondjam a jelenlegi garnitúra is éppen olyan kutyaütő, mint az összes eddigi. Nem gondolkodnak és mintha szándékosan akarnák élhetetlenné tenni az országot.
Belsőség Era új lett! 2014.09.21 16:34:43
Történnek klassz dolgok az életben. Ha az embernek elég kocsija, motorja és barátja van szerteszéjjel a világban, minden napra jut egy öröm, néha kettő is. Itt van például Podgornik Zsolti, aki a volt kombi 123-as Mercim, Era tulajdonosa mostanában, mellékállásban. Februárban lesz…..
Tekintve, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható abszint italok többsége olcsó hamisítvány, egyáltalán nem mindegy, hogyan tesszük meg az első lépést a szétesett francia festővé/költővé válás útján. Ebben nyújt segítséget az ABSINTHEXPLORE készlet, amely garantáltan a…..
outtatime 2014.09.22 11:16:43
@O.Ádám: Ó. Linket kérhetek esetleg? Teljesen érdekes amit írsz.
Ez most nem egy rosszindulatú/poénkodó érdeklődés tényleg!