Regisztráció Blogot indítok
Adatok
budafok.tk (törölt)

0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Fotó: Joshua Gandersom/Flickr A budapesti akkut problémákat feltérképező posztjainkból kiderült, hogy olvasóink szerint székesfővárosunk széklet fronton meglehetősen fertőzött. Különösen a kutyaürülék összegyűjtésében kellene a házikedvencek gazdijainak még inkább…..
budafok.tk (törölt) 2014.06.06 15:42:07
@Mj: Köszönöm, szép hosszú hétvégét
budafok.tk (törölt) 2014.06.08 19:34:16
@nickM:
1) Ha nem állatkínzás a dolgok otthoni szétválasztása, akkor a kutyások meg tudják oldani az otthoni anyagcserét, aztán már tisztán mehetnek a szabadba, ami már se nem a kutya, se nem a kutyás területe, hanem mindannyiunké, ezért tisztán kell hagyni.
2) Ha minden más szennyezést is felsorolnál a kutyapiszokról szóló témáknál, akkor azok a témák többé nem a kutyapiszokról szólnának. Meg kell oldani mindet, de nem a kutyapiszok téma keretében.
3) Azt hiszem jelét adtam, mennyire érzékelem, hogy embereken segíthet a kutyatartás, a kutya mint társ. Rajtam is segíthetne, ha indulataim levezetésére kést dobálhatnék, mehetek az utcára gyakorolni a terápiámat? Az, hogy valakinek jó kutyát tartani, nem jelenti azt automatikusan, hogy a többieknek rossz legyen tőle. Városban egy életen át ürülékben járni az rossz.
4) Mennyire tekintenéd előrelépésnek, ha a levesedbe egy fagylaltosgombócnyi helyett csak fél gombócnyit tennének a blog tárgyából? Hiába kevesebb, elfogadhatatlan. A nagyon kevés is elfogadhatatlan lenne.
5) Na ez már nem mellébeszéd és nem hárítás, ez valami olyasmi, mint a piros-zöld vonalam, aminek egyik oldala a kétlábú állaté. Járhat rajta a négylábú is, de oda nem csinálhat. Hajrá, legyenek ilyenek, de cserébe a házfalakat, az autókat, a csenevész növényeket, a motorokat hagyják békén. Nem csinálunk a más dolgaira, ha pedig ez úgy jön ösztönből, hogy nem lehet kezelni neveléssel vagy pórázzal, akkor ott annak az állatnak (vagy annak a gazdának) nincs helye.
budafok.tk (törölt) 2014.06.09 10:47:29
@nickM:
1) Nem szabad megengedni, hogy a kutya az egész lakást / telket saját tulajdonának tekintse. A geometriában bármely véges terület tovább osztható két részre: ezen laksz, azon végzed a dolgod. A gazda sajátján, nem a másén.
2) Bárhogy csűröd-csavarod, hogy meg lehet-e különböztetni, itt arról a részről van szó, amit a kutyák hagynak ott, gazdájuk hathatós támogatásával. A többi szennyezésre posztot kell keresni.
3) Ha majd nagyon ráérek, egy kamerával végigpásztázok két kilométer járdát Budapesten. Mindenhol vizeletfoltos. Elfogadhatóbb-e számodra az a húsleves, amibe csak fél deci kutyapisit locsoltak tálalás előtt, mint amibe egy egész decilitert?
4) Pont nem látom a folyamatot. Akkor lenne folyamat, ha lennének már mentesített részek, ahol egyáltalán nem lehet ürüléket hagyni a közös területeken. Ehhez képest mindegy, hogy élelmiszerbolt, óvoda vagy iskola környéke, a másik ember konyhaablaka-alja, mindenhol van a témából.
5) Pont azt mondtam, hogy az már nem mellébeszéd, hanem valódi cselekvés, ha kialakították azokat a részeket, ami a kutyaürítésre szolgál. Öröm olvasni, bár látni még nem láttam ilyet.
6)Soha nem állítottam mást: a gazda felel kutyájáért. Ha nem képes irányítani, nem tarthat kutyát.
7) Többször leírtam: tudom, hogy az ember tanulhat a kutyától, és sok örömet okozhat neki a kutyatartás. Én azonban nem tarthatok kutyát, mert nem tudom biztosítani a szükségleteit. Az meg nincs rendben, hogy a kutyából a szeretet és a tanulás jut a gazdának, a többieknek meg a zaj, a szar és a vizelettócsa, plusz rosszabb esetben még a megfélemlítés is. Újabban meg még a sok madzag is, ami az utca egyik végén baktató nénit köti össze az utca másik végén éppen más kutyák vizeletét nyalogató kis fehér pamaccsal: ezekben a végtelen hosszú teleszkópos pórázokban kiválóan lehet hasraesni :-)

Azért kezd változni és kristályosodni a véleményem. Majdnem minden hozzászóló megerősít abban, hogy városban meg kellene tiltani a kutyatartást, mert sem a gazdák, sem a kutyák nem képesek és nem is akarják megoldani, hogy a kutya ne piszkítson közterületre, természetesnek tekintik, hogy a járdákon csorog a szennyes lé.
A smart city kezdeményezések egyik fontos eleme, hogy a város lakói ne csak a kormányzattól várják az élhetőbb környezet megvalósítását, hanem maguk is részt vegyenek benne. Még egy hétig lehet beküldeni projekt ötleteket a Smart City Lab Budapest: A város működése című…..
budafok.tk (törölt) 2014.06.08 17:06:25
@dukeekud: kitiltanám dukeekud-ot a városból, és kötelezővé tenném, hogy minden évben tíz százalékkal csökkenteni kell a város közlekedésére fordított energiát. Ugrásszerű, meggondolatlan, másokat váratlanul és súlyosan sújtó intézkedésekkel ugyanis nem lehet elérni az élhetőbb várost, csak kitartó, folytonos javítással. Bevezetném a közlekedési módok energiafogyasztás-monitorozását, és az évi 10%-ot minden évben ott nyerném meg, ahol éppen legdurvább a pazarlás és a környezetszennyezés.
A repülőgépen az utasok szeme elől elrejtve történő dolgok egy része tipikusan az, amiről jobb, ha nem tudunk semmit. Legalábbis ha hihetünk a Reddit egyik threadjének, amiből most kiválogattuk a legérdekesebb állításokat. Evés-ivás A víz kényes kérdés a repülőgépeken,…..
budafok.tk (törölt) 2014.06.06 15:57:43
@pushup: Nem értem a ragaszkodásodat a bekapcsolt kütyükhöz. Egy repülőn általában minden elektronikát jól letesztelnek, úgy küldik fel. A felhasználói kütyük hatását pont nem tesztelték le, értelemszerűen. Minek rázni a pofonfát? A vonatod is átmehet kisebb köveken, de tennél szándékosan köveket a sínekre? Ha engem vonnának felelősségre egy baleset esetén, én sem engedném, hogy mindenféle kütyüket szabadon bekapcsolhassanak az utasok. És utasként sem szeretnék egy "no, erre a kombinációra pont nem gondoltunk" eset tesztalanya lenni.
Novemberben ajándékötlet hónapot tart a Golyóstoll blog. Ezt a tollat elsősorban hölgyek megajándékozására tudom javasolni! (Az ajándékozásról általánosságban ebben az írásban olvashatsz.) Az USA-ban élők számára szinte eggyé váltak a ballagási ajándékkal az A.T. Cross cég írószerei, amelyek közül…..
budafok.tk (törölt) 2014.05.21 14:38:34
Beszerzés: Allé (Fehérvári-Bocskai találkozásánál, a piac mellett)

Kínai vs amerikai: régebben csak Amerikában és Írországban gyártottak, feltüntették a gyártás helyét, és jellemzően Európába Írországból szállítottak. Az amerikai és a kínai kivitel közt azt a különbséget találtam, hogy míg az amerikainál a fém felsőrész kúposodó része tökéletesen illeszkedik a műanyag folytatáshoz, a kínainál érezhető egy kis lépcső, ami ráadásul nem szimmetrikus. Vagyis nem annyira pontos a gyártás.

Ami a fekete műanyag kupakot illeti, az valójában nem mindig fekete, hanem különböző szélességű és anyagú, színű gyűrűkből áll. Tulajdonképpen olyan, mint egy katonai rangjelzés, a tollban felhasznált anyagokra és a toll értékességére utal, és akik ismerik ennek a kódolását, azok az ingből kilógó tollkupakból következtetni tudnak üzleti partnerük vállalati hierarchiában betöltött helyére. A legolcsóbb változat a Lustrous Chrome, és minél több arany van a tollban, ezt annál inkább kifejezi a kupak is.

Legmegbízhatóbb tollaim a Cross-ok, a Cross Century II az egyetlen töltőtoll, amit egy repülőn is mernék a ruhámban hordani, pedig ott más tollnál a légnyomás-változás könnyen okozhat tintapacát. Eddig egy hibás Cross-om volt, az sem a gyár hibája volt, hanem a gravírozóé: túl erősen megszorította, ettől kicsit szorult a toll. Elküldtem Lincolnba, megjavították, visszaküldték Budapestre.

Egy kis korrekció: a Century nem női toll. Klipsz van rajta, ami zakó- vagy ingzsebbe tűzésnél szükséges, egy hölgy pedig ott mást hord, nem golyóstollat. A női változatnak nincs klipsze, viszont van rajta egy szép gravírozás középtájon, és jár hozzá egy szép, lapos bőrtok, abban kerül a hölgy táskájába. Sajnos Magyarországon még nem láttam forgalmazni.
budafok.tk (törölt) 2014.05.21 16:02:28
Érdekes a Classic Century ceruza szerkezete. Egyik érdekesség, hogy a műanyag betét kihúzható a fém tokból, és kicserélhető. Valójában ebbe a ceruzába nem hegyet szoktak tölteni (bár lehet azt is), hanem 12 hegyenként egy teljes belső patront lehet benne cserélni, ami tartalmazza a "clicky" (tikky) mechanikát, ami elkophat. Így a ceruza is örök darab maradhat a súrlódáson alapuló mechanika ellenére. Mondjuk nekem már tizenöt éve nem kellett ezt a mechanikát cserélnem, mert kitart, pedig ez az elsődleges írószerem.

A másik érdekesség, hogy a ceruza mindkét irányba tekerhető. Óra járása szerint tekerve a ceruza előtolja a hegyet, és ha szükséges, kitolja a grafit vezető csövet. Óramutató ellen tekerve kattan egyet és kiakad: a hegy és a cső szabadon visszatolható, majd visszatekerve újabb kattanással a ceruza alaphelyzetbe áll. Más gyártónál nem láttam még ilyen szerkezetű ceruzát.

Van egy régebbi, amerikai példányom is, annak 0,9 mm vastag hegye egészen hosszú, és a mechanika nem kattan: egyik irányban tekerve a hegyet előre tolja, másik irányba tekerve visszahúzza folyamatos mozgással. Ennek a példánynak a különlegességét a folyó írással készült CROSS felirat is hangsúlyozza, a hegyesebb szögű kúpot alkotó végek pedig karcsúbb látványt nyújtanak.

A tökéletes mindennapi írószerkészletem: egy Century Classic golyóstoll, egy ceruza, és egy Century II töltőtoll. Soha nem hagytak cserben.

A Classic forma manapság könnyebb kivitelben, vidám színekben is kapható.
Bízom benne, hogy tetszettek az eddigi retró bejegyzések, amelyekben olyan régi, magyar gyártású tollakat mutattam be, amik néhány olvasó számára ismerősek lehetnek. Bár még van néhány hasonló darab a tarsolyomban, most mégis egy külföldi tollat szeretnék bemutatni, ami azért került a retró…..
budafok.tk (törölt) 2014.05.21 15:46:38
www.ebay.co.uk/itm/MINT-CARAN-dACHE-MADISON-CHINA-BLUE-AND-BLAC-LACQUER-AND-GOLD-TRIM-18K-GOLD-NIB-/181266389363

Ez egy kicsit elhanyagolt példány a Madison egy ritka változatából: kék-fekete márvány mintás kínai lakk és arany kombinációja. Egyszer ajándékoztam egy ilyen készletet: töltőtoll, golyóstoll, ceruza. Azt hiszem, szép ajándék volt :-) Érdemes megfigyelni, hogy a Madison klipsze egy kardot formáz, markolattal.
De nemcsak ez, hanem a Love Pussy (Imádom a pinát) és I Love Fuck (valószínűleg: Imádok kúrni) is rákerült Sasuga Minami koreográfus-műsorvezető ruhájára, amivel addig semmi baj nem lenne, ha az utcán viselné, legfeljebb megverik a nyugdíjas szamurájok ugye, de ő a ruhát egy…..
Styxx, a multiblogger - ráadásul az első magyar blogkrimi szerzője - nem először lep meg remek vendégposzttal. A dalmát giccsházemlékmű után egy egészen más témát fedezett fel egy horvát dizájnoldalon, amit azonmód meg is írt az Urbanistának. Át is adom neki a…..
#406 Elvis Presley sokkal színesebb és ellentmondásosabb személyiség volt annál, mint ahogy életrajzírói általában ábrázolni szokták. Elítélte a szerinte túl sokat narkózó Beatles fiúkat, John Lennont külön utálta hippisége és háborúellenessége miatt. Elég sokat…..
Meglepő húzással a rendőrség is beszállt a Jobbik és az izraeliták közt folyó köztéri installációversenybe. Mi az hogy beszállt! A legmeghökkentőbb ünnepi ajándékkal rukkolt elő, amit csak Budapesten láttam. Nem tudom, hogy máshol is van-e, én csak az Örs vezér terén…..
budafok.tk (törölt) 2013.12.19 17:47:56
@Hurrá Torpedó: Odalép és mehet, mert neki van elsőbbsége. A kijelölt gyalogos átkelőhely nem opció, hogy ott esetleg számítani lehet gyalogosra, és ha jófej autós vagy, akár át is engedheted.

A kijelölt gyalogos átkelőhelyen a gyalogosnak elsőbbsége VAN. Van, és pont.

Az autók, ha "védett" útvonalon haladnak, mehetnek lassítás nélkül, nem kell utcasarkonként leállni, és meggyőződni, hogy a mellékutcából jövőknek van-e éppen kedve elsőbbséget adni. A főútvonalon haladójárműnek a mellékútról érkezővel szemben elsőbbsége VAN. A gyalogosnak ugyanilyen, feltétel nélküli elsőbbsége van a zebrán, a járműnek meg úgy kell megközelítenie a zebrát, hogy minden körülmények között meg tudja adni ezt az elsőbbséget. Ezért autóval szabályosan közlekedve nem történhet meg az, hogy gyalogos a zebrán féktávolságon belül lép elé. Az autós feladata, hogy olyan röviden tartsa a féktávot, hogy ha szükséges, gyalogosnak meg tudjon állni. Ez a szabály.

Ettől függetlenül természetesen minden józan élőlénynek meg kell győződnie az átkelés biztonságosságáról. De ez nem befolyásolja azt a tényt, hogy a gyalogosnak a zebrán elsőbbséget KELL adni. Mérlegelés nélkül. Sajnos túl sok járművezető nem fogta még fel ezt a szabályt, ami pontosan olyan szabály, mint hogy a csúcsán álló piros háromszög felől jövő jármű elsőbbséget ad, a hatszögnél meg még meg is áll.
budafok.tk (törölt) 2013.12.19 19:11:10
@qwertzu: Persze, hogy körülnéz, de ehhez az autósnak mi köze? Neki elsőbbséget KELL adnia a gyalogos számára, hogy meg kell-e adnia vagy sem, az nem függ a gyalogos körülnézésétől.

A megkülönböztető jelzését használó járművön kívül kivel szemben, és mikor nincs elsőbbsége a zebrán átkelő gyalogosnak? (eltekintve a forgalomirányító jelzőlámpától és a rendőri karjelzéstől...)
budafok.tk (törölt) 2013.12.19 19:48:39
@Mercel: Ha az eseted zebrán történt, akkor te vagy a hibás.

nem lehet úgy közlekedni, hogy minden zebra előtt atombiztosan meg tudj állni ha kilép eléd egy zombi

Lehet, hogy nem vagy képes rá, de a kresz szerint kötelességed megállni, és átengedni a gyalogost. Ha mellékúton haladva keresztezel egy főutat, akkor sincs olyan, bocs, túl gyorsan haladtam, most már nem adom meg az elsőbbséget, főúton haladó, innen nálam az elsőbbség, most te állj meg nekem. Persze sajnos van ilyen, de aki megteszi, az szabályt sért, semmibe veszi a másik ember életét, amiért megérdemli a büntetést.

A sokkoló figyelemfelhívásra szükség van, de ez a mód pont a legdurvább és legelterjedtebb szabálysértést, a gyalogos elsőbbségének meg nem adását nem világítja meg eléggé.

A járműveknek az úttesten többnyire elsőbbségük van a gyalogossal szemben. A zebrán pont nincs.
Nagyon elégedett a főpolgármester 20 pontjával a Critical Masst fasisztázó Empamo (Emberibb Parkolásért Mozgalom). Az autósok hegemóniájának fenntartásáért küzdő társaság szerint Budapest nem lehet a hangos kerékpáros lobbi kísérteti terepe, azért szavaztak annak idején…..
budafok.tk (törölt) 2013.11.12 13:04:35
Tarlós alapvetően az aránytévesztés és a dühödt, destruktív autósellenesség ellen szólalt fel. Régóta, reménytelenül várom, hogy valaki bemutassa, milyen mennyiségű méreggel (konkrét emisszióval és mentális méreggel) terhelik Budapestet az akadályozáson és járműrongáláson alapuló forgalomszabályozási megoldások.

A gépkocsi alapvetően munkaeszköz, és munkát adó eszköz. Sok munka van, amit csak gépkocsival lehet elvégezni, és sok olyan utazás van, amit meg lehetne oldani kerékpárral és tömegközlekedéssel is, de az a puszta tény, hogy az ember autóval utazik, egy csomó más embernek ad munkát, megélhetést.

Nem tartom jó ötletnek, ha egy szélsőséges (-közeli) szervezet egy másik, nyíltan szélsőséges szervezet mondásaival tematizálja a közbeszédet, élezve a mondvacsinált ellentéteket. A városvezetésnek az a feladata, hogy megtalálja a helyes arányokat, és nem az, hogy a helyesebbnek vélt módusok állítólagos érdekében irracionálisan akadályozza a kevésbé preferált módusokat.

Ha én lettem volna Tarlós helyében, nyílt levélben (de inkább közzé tett utasításban) azt kértem volna a Budapesti Közlekedési Központ (nem tudok vastagbetűt írni, ezért szólok, hogy nem Tömegközlekedési Központ az intézmény neve, hanem Közlekedési) vezetőjétől, hogy mutassa be minden módusra vonatkozóan a fejlesztési és üzemeltetési terveket, valamint mutassa be a nyílt levelében felsorolt, általa eltúlzottnak, aránytalannak gondolt korlátozások pénzügyi, környezetterhelési költségeit és humán hatásait.
A Közgáz diákjai képesek szembenézni a ténnyel, hogy a világ kegyetlen hely, vélekedhetett a fővárosi hivatalnok, amikor kijelölte az egyetem előtti kerékpáros nyomvonalat. Az egyetem előtti szakasz ugyanis a macskakőre került, arra a felületre, amelyen rázkódva a…..