Adatok
budafok.tk (törölt)
0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Urbanista
Lechner épületei olyanok, mint a Lázár Ervin-mesék, amit a gyerekek legalább úgy élveznek, mint a mesét olvasó felnőttek
2014.06.10 11:36:22
A Földtani Intézet egy papírsárkányról fényképezve - fotó: Komikite
Vannak dolgok az építészetben, amik már gyerekkoromban is tetszettek és most is. Lechner épületei pont ilyenek. Lehet mondani erre persze, hogy itt a bizonyíték: milyen gyerekesek a tarkabarka tetők és a mintás…..
budafok.tk (törölt)
2014.06.10 13:55:18
Szeretném méltatni azt a vendéglőst, aki a Bartók Béla úton hozta létre a Marcello pizzériát. Az erősen megromlott állapotú Lechner-ház homlokzatát és tetejét úgy újíttatta fel, hogy ragaszkodott az eredeti tervekhez, és még a Zsolnay gyárba is elment (akkor még elmehetett), hogy a tetőről hiányzó kémény-kerámiákat újragyártassa. Pedig csak a pince egy kis részét használta, és egyébként kiváló vendéglátó volt. Tudomásom szerint amikor a homlokzatot újította fel, a város nem köszönetet mondott neki, hanem milliós számlát állított ki a közterület használatáért, merthogy állványzatra volt szükség. Ha jól tudom, már nem övé a Marcello, de amikor arra járok, mindig megemelem képzeletbeli kalapom előtte.
Fotó: Joshua Gandersom/Flickr
A budapesti akkut problémákat feltérképező posztjainkból kiderült, hogy olvasóink szerint székesfővárosunk széklet fronton meglehetősen fertőzött. Különösen a kutyaürülék összegyűjtésében kellene a házikedvencek gazdijainak még inkább…..
budafok.tk (törölt)
2014.06.06 15:42:07
@Mj: Köszönöm, szép hosszú hétvégét
budafok.tk (törölt)
2014.06.08 19:34:16
@nickM:
1) Ha nem állatkínzás a dolgok otthoni szétválasztása, akkor a kutyások meg tudják oldani az otthoni anyagcserét, aztán már tisztán mehetnek a szabadba, ami már se nem a kutya, se nem a kutyás területe, hanem mindannyiunké, ezért tisztán kell hagyni.
2) Ha minden más szennyezést is felsorolnál a kutyapiszokról szóló témáknál, akkor azok a témák többé nem a kutyapiszokról szólnának. Meg kell oldani mindet, de nem a kutyapiszok téma keretében.
3) Azt hiszem jelét adtam, mennyire érzékelem, hogy embereken segíthet a kutyatartás, a kutya mint társ. Rajtam is segíthetne, ha indulataim levezetésére kést dobálhatnék, mehetek az utcára gyakorolni a terápiámat? Az, hogy valakinek jó kutyát tartani, nem jelenti azt automatikusan, hogy a többieknek rossz legyen tőle. Városban egy életen át ürülékben járni az rossz.
4) Mennyire tekintenéd előrelépésnek, ha a levesedbe egy fagylaltosgombócnyi helyett csak fél gombócnyit tennének a blog tárgyából? Hiába kevesebb, elfogadhatatlan. A nagyon kevés is elfogadhatatlan lenne.
5) Na ez már nem mellébeszéd és nem hárítás, ez valami olyasmi, mint a piros-zöld vonalam, aminek egyik oldala a kétlábú állaté. Járhat rajta a négylábú is, de oda nem csinálhat. Hajrá, legyenek ilyenek, de cserébe a házfalakat, az autókat, a csenevész növényeket, a motorokat hagyják békén. Nem csinálunk a más dolgaira, ha pedig ez úgy jön ösztönből, hogy nem lehet kezelni neveléssel vagy pórázzal, akkor ott annak az állatnak (vagy annak a gazdának) nincs helye.
1) Ha nem állatkínzás a dolgok otthoni szétválasztása, akkor a kutyások meg tudják oldani az otthoni anyagcserét, aztán már tisztán mehetnek a szabadba, ami már se nem a kutya, se nem a kutyás területe, hanem mindannyiunké, ezért tisztán kell hagyni.
2) Ha minden más szennyezést is felsorolnál a kutyapiszokról szóló témáknál, akkor azok a témák többé nem a kutyapiszokról szólnának. Meg kell oldani mindet, de nem a kutyapiszok téma keretében.
3) Azt hiszem jelét adtam, mennyire érzékelem, hogy embereken segíthet a kutyatartás, a kutya mint társ. Rajtam is segíthetne, ha indulataim levezetésére kést dobálhatnék, mehetek az utcára gyakorolni a terápiámat? Az, hogy valakinek jó kutyát tartani, nem jelenti azt automatikusan, hogy a többieknek rossz legyen tőle. Városban egy életen át ürülékben járni az rossz.
4) Mennyire tekintenéd előrelépésnek, ha a levesedbe egy fagylaltosgombócnyi helyett csak fél gombócnyit tennének a blog tárgyából? Hiába kevesebb, elfogadhatatlan. A nagyon kevés is elfogadhatatlan lenne.
5) Na ez már nem mellébeszéd és nem hárítás, ez valami olyasmi, mint a piros-zöld vonalam, aminek egyik oldala a kétlábú állaté. Járhat rajta a négylábú is, de oda nem csinálhat. Hajrá, legyenek ilyenek, de cserébe a házfalakat, az autókat, a csenevész növényeket, a motorokat hagyják békén. Nem csinálunk a más dolgaira, ha pedig ez úgy jön ösztönből, hogy nem lehet kezelni neveléssel vagy pórázzal, akkor ott annak az állatnak (vagy annak a gazdának) nincs helye.
A smart city kezdeményezések egyik fontos eleme, hogy a város lakói ne csak a kormányzattól várják az élhetőbb környezet megvalósítását, hanem maguk is részt vegyenek benne.
Még egy hétig lehet beküldeni projekt ötleteket a Smart City Lab Budapest: A város működése című…..
budafok.tk (törölt)
2014.06.08 17:06:25
@dukeekud: kitiltanám dukeekud-ot a városból, és kötelezővé tenném, hogy minden évben tíz százalékkal csökkenteni kell a város közlekedésére fordított energiát. Ugrásszerű, meggondolatlan, másokat váratlanul és súlyosan sújtó intézkedésekkel ugyanis nem lehet elérni az élhetőbb várost, csak kitartó, folytonos javítással. Bevezetném a közlekedési módok energiafogyasztás-monitorozását, és az évi 10%-ot minden évben ott nyerném meg, ahol éppen legdurvább a pazarlás és a környezetszennyezés.
Nagyon valószínű, hogy előbb-utóbb minden Parker Jotter használó találkozik egy olyan tollbetéttel, amelyik belefolyik a tollba. Különös módon, a Parker igen drága tollbetétjei is hajlamosak a műanyag záró elemnél (itt a blogon ezt koronának szoktam nevezni) igen komoly…..
A repülőgépen az utasok szeme elől elrejtve történő dolgok egy része tipikusan az, amiről jobb, ha nem tudunk semmit. Legalábbis ha hihetünk a Reddit egyik threadjének, amiből most kiválogattuk a legérdekesebb állításokat.
Evés-ivás
A víz kényes kérdés a repülőgépeken,…..
budafok.tk (törölt)
2014.06.06 15:57:43
@pushup: Nem értem a ragaszkodásodat a bekapcsolt kütyükhöz. Egy repülőn általában minden elektronikát jól letesztelnek, úgy küldik fel. A felhasználói kütyük hatását pont nem tesztelték le, értelemszerűen. Minek rázni a pofonfát? A vonatod is átmehet kisebb köveken, de tennél szándékosan köveket a sínekre? Ha engem vonnának felelősségre egy baleset esetén, én sem engedném, hogy mindenféle kütyüket szabadon bekapcsolhassanak az utasok. És utasként sem szeretnék egy "no, erre a kombinációra pont nem gondoltunk" eset tesztalanya lenni.
Novemberben ajándékötlet hónapot tart a Golyóstoll blog. Ezt a tollat elsősorban hölgyek megajándékozására tudom javasolni! (Az ajándékozásról általánosságban ebben az írásban olvashatsz.)
Az USA-ban élők számára szinte eggyé váltak a ballagási ajándékkal az A.T. Cross cég írószerei, amelyek közül…..
Bízom benne, hogy tetszettek az eddigi retró bejegyzések, amelyekben olyan régi, magyar gyártású tollakat mutattam be, amik néhány olvasó számára ismerősek lehetnek. Bár még van néhány hasonló darab a tarsolyomban, most mégis egy külföldi tollat szeretnék bemutatni, ami azért került a retró…..
budafok.tk (törölt)
2014.05.21 15:46:38
www.ebay.co.uk/itm/MINT-CARAN-dACHE-MADISON-CHINA-BLUE-AND-BLAC-LACQUER-AND-GOLD-TRIM-18K-GOLD-NIB-/181266389363
Ez egy kicsit elhanyagolt példány a Madison egy ritka változatából: kék-fekete márvány mintás kínai lakk és arany kombinációja. Egyszer ajándékoztam egy ilyen készletet: töltőtoll, golyóstoll, ceruza. Azt hiszem, szép ajándék volt :-) Érdemes megfigyelni, hogy a Madison klipsze egy kardot formáz, markolattal.
Ez egy kicsit elhanyagolt példány a Madison egy ritka változatából: kék-fekete márvány mintás kínai lakk és arany kombinációja. Egyszer ajándékoztam egy ilyen készletet: töltőtoll, golyóstoll, ceruza. Azt hiszem, szép ajándék volt :-) Érdemes megfigyelni, hogy a Madison klipsze egy kardot formáz, markolattal.
comment:com
"Imádom a faszt" - állt egy japán gyerekműsor házigazdájának jelmezén
2014.01.09 12:00:00
De nemcsak ez, hanem a Love Pussy (Imádom a pinát) és I Love Fuck (valószínűleg: Imádok kúrni) is rákerült Sasuga Minami koreográfus-műsorvezető ruhájára, amivel addig semmi baj nem lenne, ha az utcán viselné, legfeljebb megverik a nyugdíjas szamurájok ugye, de ő a ruhát egy…..
Urbanista
Újépítésű ház 2,5 millió forintból? Igen, ráadásul az USA-ban készült és eszméletlenül menőn néz ki - vendégposzt
2014.02.28 12:29:49
Styxx, a multiblogger - ráadásul az első magyar blogkrimi szerzője - nem először lep meg remek vendégposzttal. A dalmát giccsházemlékmű után egy egészen más témát fedezett fel egy horvát dizájnoldalon, amit azonmód meg is írt az Urbanistának. Át is adom neki a…..
budafok.tk (törölt)
2014.02.28 14:38:38
#406 Elvis Presley sokkal színesebb és ellentmondásosabb személyiség volt annál, mint ahogy életrajzírói általában ábrázolni szokták. Elítélte a szerinte túl sokat narkózó Beatles fiúkat, John Lennont külön utálta hippisége és háborúellenessége miatt. Elég sokat…..
Urbanista
Brutális karácsonyi ajándék az Örs vezér téren. És a város több pontján!
2013.12.19 12:07:22
Meglepő húzással a rendőrség is beszállt a Jobbik és az izraeliták közt folyó köztéri installációversenybe. Mi az hogy beszállt! A legmeghökkentőbb ünnepi ajándékkal rukkolt elő, amit csak Budapesten láttam. Nem tudom, hogy máshol is van-e, én csak az Örs vezér terén…..
budafok.tk (törölt)
2013.12.19 17:47:56
@Hurrá Torpedó: Odalép és mehet, mert neki van elsőbbsége. A kijelölt gyalogos átkelőhely nem opció, hogy ott esetleg számítani lehet gyalogosra, és ha jófej autós vagy, akár át is engedheted.
A kijelölt gyalogos átkelőhelyen a gyalogosnak elsőbbsége VAN. Van, és pont.
Az autók, ha "védett" útvonalon haladnak, mehetnek lassítás nélkül, nem kell utcasarkonként leállni, és meggyőződni, hogy a mellékutcából jövőknek van-e éppen kedve elsőbbséget adni. A főútvonalon haladójárműnek a mellékútról érkezővel szemben elsőbbsége VAN. A gyalogosnak ugyanilyen, feltétel nélküli elsőbbsége van a zebrán, a járműnek meg úgy kell megközelítenie a zebrát, hogy minden körülmények között meg tudja adni ezt az elsőbbséget. Ezért autóval szabályosan közlekedve nem történhet meg az, hogy gyalogos a zebrán féktávolságon belül lép elé. Az autós feladata, hogy olyan röviden tartsa a féktávot, hogy ha szükséges, gyalogosnak meg tudjon állni. Ez a szabály.
Ettől függetlenül természetesen minden józan élőlénynek meg kell győződnie az átkelés biztonságosságáról. De ez nem befolyásolja azt a tényt, hogy a gyalogosnak a zebrán elsőbbséget KELL adni. Mérlegelés nélkül. Sajnos túl sok járművezető nem fogta még fel ezt a szabályt, ami pontosan olyan szabály, mint hogy a csúcsán álló piros háromszög felől jövő jármű elsőbbséget ad, a hatszögnél meg még meg is áll.
A kijelölt gyalogos átkelőhelyen a gyalogosnak elsőbbsége VAN. Van, és pont.
Az autók, ha "védett" útvonalon haladnak, mehetnek lassítás nélkül, nem kell utcasarkonként leállni, és meggyőződni, hogy a mellékutcából jövőknek van-e éppen kedve elsőbbséget adni. A főútvonalon haladójárműnek a mellékútról érkezővel szemben elsőbbsége VAN. A gyalogosnak ugyanilyen, feltétel nélküli elsőbbsége van a zebrán, a járműnek meg úgy kell megközelítenie a zebrát, hogy minden körülmények között meg tudja adni ezt az elsőbbséget. Ezért autóval szabályosan közlekedve nem történhet meg az, hogy gyalogos a zebrán féktávolságon belül lép elé. Az autós feladata, hogy olyan röviden tartsa a féktávot, hogy ha szükséges, gyalogosnak meg tudjon állni. Ez a szabály.
Ettől függetlenül természetesen minden józan élőlénynek meg kell győződnie az átkelés biztonságosságáról. De ez nem befolyásolja azt a tényt, hogy a gyalogosnak a zebrán elsőbbséget KELL adni. Mérlegelés nélkül. Sajnos túl sok járművezető nem fogta még fel ezt a szabályt, ami pontosan olyan szabály, mint hogy a csúcsán álló piros háromszög felől jövő jármű elsőbbséget ad, a hatszögnél meg még meg is áll.
budafok.tk (törölt)
2013.12.19 19:11:10
@qwertzu: Persze, hogy körülnéz, de ehhez az autósnak mi köze? Neki elsőbbséget KELL adnia a gyalogos számára, hogy meg kell-e adnia vagy sem, az nem függ a gyalogos körülnézésétől.
A megkülönböztető jelzését használó járművön kívül kivel szemben, és mikor nincs elsőbbsége a zebrán átkelő gyalogosnak? (eltekintve a forgalomirányító jelzőlámpától és a rendőri karjelzéstől...)
A megkülönböztető jelzését használó járművön kívül kivel szemben, és mikor nincs elsőbbsége a zebrán átkelő gyalogosnak? (eltekintve a forgalomirányító jelzőlámpától és a rendőri karjelzéstől...)
budafok.tk (törölt)
2013.12.19 19:48:39
@Mercel: Ha az eseted zebrán történt, akkor te vagy a hibás.
nem lehet úgy közlekedni, hogy minden zebra előtt atombiztosan meg tudj állni ha kilép eléd egy zombi
Lehet, hogy nem vagy képes rá, de a kresz szerint kötelességed megállni, és átengedni a gyalogost. Ha mellékúton haladva keresztezel egy főutat, akkor sincs olyan, bocs, túl gyorsan haladtam, most már nem adom meg az elsőbbséget, főúton haladó, innen nálam az elsőbbség, most te állj meg nekem. Persze sajnos van ilyen, de aki megteszi, az szabályt sért, semmibe veszi a másik ember életét, amiért megérdemli a büntetést.
A sokkoló figyelemfelhívásra szükség van, de ez a mód pont a legdurvább és legelterjedtebb szabálysértést, a gyalogos elsőbbségének meg nem adását nem világítja meg eléggé.
A járműveknek az úttesten többnyire elsőbbségük van a gyalogossal szemben. A zebrán pont nincs.
nem lehet úgy közlekedni, hogy minden zebra előtt atombiztosan meg tudj állni ha kilép eléd egy zombi
Lehet, hogy nem vagy képes rá, de a kresz szerint kötelességed megállni, és átengedni a gyalogost. Ha mellékúton haladva keresztezel egy főutat, akkor sincs olyan, bocs, túl gyorsan haladtam, most már nem adom meg az elsőbbséget, főúton haladó, innen nálam az elsőbbség, most te állj meg nekem. Persze sajnos van ilyen, de aki megteszi, az szabályt sért, semmibe veszi a másik ember életét, amiért megérdemli a büntetést.
A sokkoló figyelemfelhívásra szükség van, de ez a mód pont a legdurvább és legelterjedtebb szabálysértést, a gyalogos elsőbbségének meg nem adását nem világítja meg eléggé.
A járműveknek az úttesten többnyire elsőbbségük van a gyalogossal szemben. A zebrán pont nincs.
Nagyon elégedett a főpolgármester 20 pontjával a Critical Masst fasisztázó Empamo (Emberibb Parkolásért Mozgalom). Az autósok hegemóniájának fenntartásáért küzdő társaság szerint Budapest nem lehet a hangos kerékpáros lobbi kísérteti terepe, azért szavaztak annak idején…..
A Közgáz diákjai képesek szembenézni a ténnyel, hogy a világ kegyetlen hely, vélekedhetett a fővárosi hivatalnok, amikor kijelölte az egyetem előtti kerékpáros nyomvonalat. Az egyetem előtti szakasz ugyanis a macskakőre került, arra a felületre, amelyen rázkódva a…..
Szentendrén valami megváltozik. A város 333 méteres szakaszon elbontja a jelenlegi gátat és helyébe mobilgát-rendszert alakít ki, egyúttal átalakul a Duna parti sétány. Közelebb vagy éppen távolabb kerül a város a folyóhoz? Mi az elsődleges cél, látvány vagy funkció? Mit…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz