Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ABL CA

0 bejegyzést írt és 78 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tulajdonképpen a mai poszt kapcsán az is érthető, miért ment ki szerzője, Attila, Szaúd-Arábiába, és a magam részéről azt is értem, miért szeretne eljönni onnan. Beilleszkedésről ebben az esetben nem nagyon lehet beszélni, kultúrsokkról annál inkább, így aztán a…..
Nehéz indulás után jön a szerelem, stabilnak tűnő állás – majd érkezik a válság, a munkahely kivonul az országból, a lakáshitel viszont marad… ismerős a történet, igaz? Alighanem…..
ABL CA 2015.08.05 16:18:17
@Kate Poempeecheck: nekem az, h penzben meri a boldogsagor.

Aki egy lakotelepen nott fel es egesz eleteben a szegenyseg erzese vette korul, annak eloszor igenis az anyagi dolgok meglete adja a boldogsagerzest. Ha az stabilan ki van elegitve, jonnek a "magasabb-rendu boldogsag-igenyek" .

Maslow-piramis
hu.wikipedia.org/wiki/Maslow-piramis
Valamiért mindig nehezebb szívvel olvassa az ember azokat a történeteket, melyekben 50 fölöttiek írnak arról, hogy elhagyták Magyarországot. Ez történt a mai poszt szerzőjével, Klárával is, aki Németországba költözött. (fotó: Wikipedia) „Az 54. évemet töltöm be az idén…..
ABL CA 2015.07.28 19:48:08
@soad1221: "Mindkettőnkben kialakult egymás iránt a közös szimpátia, így azt a döntést hoztuk, hogy .."
és
"...és teljes energiával tanulom a német nyelvet, mivel minimális nyelvtudással érkeztem ki."

ez hogy? addig milyen nyelven kommunikáltak?

En 2010 szeptembereben mentem ki Angliaba nyelvet tanulni egy yes es no tarsasagaban. Fel evvel kesobb kozos ismeros altal lett egy amerikai levelezopartnerem. 2011-novembereben hazasodtunk ossze. Elmondhatom, hogy soha, egyetlen pillanatig nem voltak kozottunk a nyelv hianyossagabol adodo felreertesek. Addig beszelt(unk), amig meg nem volt a megertes. Azota pedig nehanapjan visszasirja azokat az idoket, amikor meg nem beszeltem angolul... :D
ABL CA 2015.07.28 20:26:33
@Zizifull: Veszmadarkodom egy kicsit: lassuk hol lesz a par 4 ev mulva.

Hasonlo kor, hasonlo szituacio, 4 ev hazassag maholnap, jelentem a tokeletes szerelem, szeretet es harmonia toretlen...

az a titok, hogy tanulni kell a mult hibaibol.
ABL CA 2015.07.29 19:16:05
@blackhair-lady: A wc deszka le avagy felhajtas meg vihar a biliben. Ennyibol a ferfiak is mondhatjak, hogy miert nincs mindig felhajtva, miert nekik kell amikor pisilni akarnak?

Csak egy pontot hadd adjak a WC-deszka lehajtok csapatanak: Tudod jol, hogy ezen a tajekon a klotyo teteje agyon van polcozva. Es miutan minden Made in China, a stabilitasa egyenlo a nullaval. Szoval a deszka lehajtasa praktikussagi szempontbol is mervado: nem esik bele az, aminek szaraznak kell maradni. (hazassagunk elso eveben rendszeresen mentem lecsukni emberem utan. Aztan amikor a dezodorja esett bele, gumikesztyus kezzel elenyomtam: Hasznald! Valahogy nem akarodzott neki, de azota nincs gond a "nevelessel" :D

Azonkivul, en vizualis tipusu leven, a nyitott fedel azonnal asszocialtat a rajta veghezvitt cselekmenyhez, vagyis ha nem is kell hasznalni, lelki szemeimmel latom a produktumot.
Többször is felvetettem az elmúlt egy-két hétben, hogy ha van kedvetek, küldjetek képet, írjátok meg nyaralásotok történetét. Nos, Zsuzsa nem akármilyen összeállítást küldött a kaliforniai túrájukról, jó sok (szebbnél szebb) képpel, ami szerintem ideális egy ilyen lusta…..
ABL CA 2015.07.25 17:43:32
@Hari Seldon 2: En is Californiaba lakom, igy veszem a batorsagot es hozzaszoljak. Az autopalyakon 99 % -ban 65 merfold a sebesseghatar, (nehol 70) kb 5 merfolddel lehet gyorsabban haladni buntetes nelkul. Ami hidd el, mar elsore is igen huzos, igy nem sokan kockaztatnak. A 65 merfold kb 100-110 km/ora.

Mielott kikoltoztem volna, ingaztam Bp es a lakohelyem kozott, autopalyan, atlagban 140-el. Itt ez volt szamomra a legnagyobb eletstilus-valtas: lassabban kozlekedni. (Neha meg kinban vagyok most is meg 4 ev utan)
ABL CA 2015.07.25 20:46:34
@Der echte Weihnachtsmann: A biztonsagi ov hianya 150 $. Piros lampa 300-nal kezdodik. Sebessegtullepesnel figyelembe veszik, hogy mennyivel lepted tul, aszerint novekszik az "ara". De hidd el nem olcso. Aztan van a halmozott "bun", egy ismerosunk 2 eve, kijott a barbol, a rendor csak kovetni kezdte. Egy kanyarban egy cseppet erintette a a dupla zarovonalat, a villogo azonnal felcsapott. Alkoholszonda+ a zarovonal 500 dolcsi, egy ev jogsi bevonas, majd ismetelt vizsgara kapta vissza.
ABL CA 2015.07.26 08:42:12
@Bredpitt Monika: Normalis esetben Kaliforniaban aprilis vegetol oktober elejeig tiszta eget lehet talalni, ez az idei ev van teljesen megbolondulva. A mult hetvegen annyi eso esett le hirtelen, amennyi osz-tel tavasszal egyuttveve! A beigert El Nino eloszele Dolores megmutatat az utana jovot :) Szo szerint atusztunk egy kb 200 m hosszu es majd` 50 cm mely tavon, ami eredetileg aszfaltos ut volt.
De akkor is, Isten nagy jokedveben volt, amikor osztogatta az ajandekait es Kalifornia kerult sorra, itt aztan van minden! Szoval csak szedd ossze magad es gyere el ujra, de ugy tervezd, hogy min. 3 het kell ide, es meg akkor sem jartal be minden latnivalot!
Sokszor felmerül ugyan az, hogyan élik meg a gyerekek a határátkelést, ám nem nagyon emlékszem olyan posztra, amely kifejezetten arról szólt volna, hogyan is élte meg egy gyerek a külföldre (vagy éppen a vissza…) költözést. Nos, Christine írásában mindkettőről lesz szó, és…..
ABL CA 2015.05.14 20:02:00
@Zoole[uk]: Igen. :)
ABL CA 2015.05.14 22:42:23
@Zoole[uk]: Megkerdezem tole es majd mondom. :) De nagyon sokat bicajozik.
ABL CA 2015.05.19 09:08:48
@Zoole[uk]: Groovehill. 07574275538 Azt mondta orulne ha vegre tudna valakivel beszelni :D
Nem is olyan régen jelent meg Janicsár posztja, melyben egy külföldi esküvő kapcsán végigjárt kálváriát ecsetelt. Az egy Európán kívüli országban történt, a mai (részben talán válasz-)poszt egy unión belüli történetet mesél el El Chango tollából. „A külföldön…..
ABL CA 2015.03.19 16:52:30
@Bredpitt Monika: Egyetertek, mi is Vegasban hazasodtunk, a vilag legegyszerubb dolgakent. Annyi kiegeszitest meg hadd irjak, hogy annyi keresuk van a hazasulandok fele, hogy ha elotte hazas(ok) volt(ak), tudja(k) a valas datumat, valamint az anyak lanykori neveit! Meg csak bemutatni sem kell a valasi dokumentumot! :D Mi odatelefonaltunk az altalunk szimpatikusnak tartott Chapel-be, hogy foglalni szeretnenk egy idopontot, "AA nem kell, jojjetek ide amikor akartok, aztan majd sorra kerultok. Hol szeretnetek hazasodni: a kertben, a kapolnaban, vagy egy sima teremben, de ha akartok, a Drive-in-ben is megtehetitek" Mire vege volt a ceremonianak, mar kesz is volt az ideiglenes Married license, majd par hetre ra a lakcimunkre kikuldtek a jegyzo altal hitelesitett valtozatot, amit elore megrendeltunk es kifizettunk a kapolnaban.
ABL CA 2015.03.19 19:20:37
@Bredpitt Monika: Pont ezert mentunk mi is CA-bol, ott is vacakoltak volna, itt meg semmi macera! Es a meleg! Novemberben spagettipantos eskuvoi ruha! :)
Most amolyan információs poszt következik, személyes élményekkel fűszerezve. Ugyanis Brünhilda és Mephisto megosztotta velünk kalandjait a magyar bürokráciával itthon és külföldön. Nekem az „akkor is kell igazolványszám, ha igazolvány nincs” rész tetszett, mert az egész…..
ABL CA 2015.02.25 16:59:42
@maxval bircaman szerkesztő: "milyen jogon kéri az állam a külföldi lakcímem"

Nem kötelező megadni.

De igen. Nehany honapja mentem at ugyanezen a proceduran, en sem akartam megadni a kulfoldi lakcimemet, Sot, regisztraltatni sem akartam magam a magyar rendszerben es azt is kotelezove tettek, muszaly volt megadnom es regisztraltak is. Amit leirtak a postolok, az korrekt, Par eve valoban nem volt kotelezo, de (jo) nehany honapja ezt a draga magyar hatosag megvaltoztatta, tudni akarnak rolunk mindent meg mindig.
ABL CA 2015.02.25 16:59:42
@maxval bircaman szerkesztő: "az új készítéséhez állampolgársági vizsgát kellett volna tennem"

Nem igaz.

Valoban. "Csak" allampolgari vizsgalatnak vetettek volna ala. Masodizigleni felmenokig kell igazolni, hogy magyar vagy, majd ha az ugyintezo is ugy talalja, engedelyt ad az utlevel kerelmezesere. (pluszhonapok kerdese)
Őszintén szólva a magam részéről mindig kicsit szkeptikus voltam az amerikai zöldkártyalottóval kapcsolatban, mert gondoltam, nyilván nyernek rajta emberek, csak hát én még sosem találkoztam ilyen szerencséssel. Aztán jött Niki története, márpedig ők pont így jutottak ki az…..
ABL CA 2015.01.05 19:06:57
@adg [Au, Darwin]: Csak hogy folytassan a sorolast: Itt elek CA-ban tobb mint 3 eve es Vaaarom, hogy legalabb egy icipici foldrendes-elmenyem legyen... Eddig semmi. Ellenben tobbszor jarok a Mojave sivatagban, es meg egy kigyoval sem talalkoztam.. BTW! de "unalmas" :) Nem csak az USA nagy, CA is, megtalalhato itt minden, mi szem szajnak ingere, ebbol kifolyolag elet nemcsak a parton van, hanem a hegyes reszeken vagy a high desert-ben is! Es a meleg! az igen, az jo, es meg a teli 13 fokban is eleg a kiskabat, mivel ez a fajta hideg szaraz, es nem szutykos-nyirkos! Fiam itt volt latogatoban, nem egy fazos fajta, neki eleg volt egy atletatriko es sort!!! Kisvarosban a vadidegen emberek kepesek 5-10 percet beszelgetni egymassal, rendorok integetnek a kocsibol. Szeretem ezt a nyugodt es magabiztos eletet itt. Zoldkartyahoz nem tudok hozzaszolni, en ferjhez jottem, de ha a zuram hottentotta lett volna, akkor is hozzamegyek :) Egyebkent 2014 ben Magyarorszagrol 99 zoldkartya-lotto nyertes volt travel.state.gov/content/dam/visas/Statistics/AnnualReports/FY2014AnnualReport/FY14AnnualReport-TableIII.pdf
ABL CA 2015.01.05 19:52:31
@Sütemény1975: Igen, el fogsz ferni. Nagy betukkel kiirva keresnek soforoket. ES hogy Mr Longnak is valaszoljak, : Van ilyen is, olyan is. Vannak nagy cegek, es vannak magan kamion soforok is, Stepfiam baratnojenek az anyja tulajdonol 1 db kamion nagysagu truck-ot es azzal jarja az orszagot. Maga vadassza a kuncsftokat.
Ma folytatódik a nyelvhasználat és -tanulás kérdését körbejáró sorozatunk, mégpedig egy, az eddigiektől eltérő írással. A Kínában élő Veve ugyanis egyedül, gyerek nélkül költözött a Távol-Keletre és nem is szándékozik örökre ott maradni, ugyanakkor érdekes jeleket…..
A tegnapi (jórészt) Magyarországról szóló poszt után ma elég jelentőset ugrunk, hiszen az Egyesült Államokba látogatunk, méghozzá egyenesen a Szilícium-völgybe. A poszt szerzője, drk egyszer már jelentkezett, igaz, akkor még Írországból, de a nagy álom már akkor is Amerika…..
Folytatjuk a családi, baráti kapcsolatokat feltérképező sorozatunkat, melyben ezúttal a spanyolországi viszonyokról olvashattok országfelelősünk, Roxi tollából. „Spanyolországban a családnak kultusza van. Ezt úgy kell érteni, hogy a család, mint fogalom szent dolog,…..
ABL CA 2013.06.03 16:26:00
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Az anyagi csőd okozója mindig az erkölcsi csőd."

Teljesen egyetertek veled.
Aki már hiányolja az angliai posztokat (...), az ma örülhet, de csak félig. Scotsman beszámolója ugyan Londonban kezdődik, de a brit fővárosban csak egy hónapot töltöttek, mert végül Skóciában sikerült munkát találni neki és párjának. Hogy miként és azóta hogyan alakult az…..
ABL CA 2013.05.30 17:53:56
@toljukcsináljuk!: "Devizahitelt úgy lehet(ett volna) felelőségteljesen felvenni, ha dupla törlesztő esetén, mondjuk 30%-kal csökkenő fizetés, esetleg hosszabb betegség esetén sem okozott volna gondot a törlesztés. Valahogy nem érzem, hogy ez történt..."

Ha Mo-on nemcsak az arak es a rezsikoltsegek lettek volna nyugati szinvonaluak, hanem a berek is, valoszinuleg igy lett volna. Es ha most azt mondod, hogy nyugaton is mentek tonkre emberek es veszitettek el lakasokat: igen, csak nem olyan tomeges mertekben mint otthon....
ABL CA 2013.05.31 16:11:13
@toljukcsináljuk!: OK, ne beszeljunk, hogy mi lett volna, ha...

De azt azert nem lehet mondani, hogy Mindenkinek irrealis vagyalmai lennenek es (Uram bocsass!) ezert vasarolt egy lakast... Nezzuk csak azert azt is, hogy a magyar hagyomanyok masok, mint a londoni/nagy-britanniai/amerikai/ akarmilyen hagyomanyok. A magyarok evszazados(?) szokasain nehez par ev alatt valtoztatni. amit raadasul a bankok is megnehezitettek a konnyitett hitelekkel.
Nagyon sok szol pro es kontra itt es ott is, egyezzunk meg, hogy semmi sem csak fekete es feher. A magyarok nagy szazaleka nem kozgazdasz, es nem hinnem, hogy ne lett volna senkinel sem B-terv. Csak ebben az esetben nem volt eleg A, B, C , X terv sem. Akik elvesztettek a lakasukat, nem hinnem, hogy nem probaltak meg elotte mindent megtenni, hogy elkeruljek a teljes csodot. :(
ABL CA 2013.06.01 17:22:02
@tildy:): O, igen! Ennyi erovel meg lehetett volna nezni csak ugy osszehasonlitaskeppen az 1929-es arfolyamokat is..
Az en szuleim kifizettek a hiteluk felet egyben, amikor lehetett, ez sem volt tul jellemzo, egyszeri eset volt.

Rendben van Tildy: mindenki hulye volt, aki lakni akart hitelre.
(szerintem Te tul fiatal vagy :D)
Igazi egzotikus élményben lesz ma részünk, hiszen Malajziára mehetünk, ott is egy paradicsomi szigetre. Hogy miként kerül egy magyar család Penangra és milyen is ott az élet, valamint hogy miként kerül mókus a szárítógépbe – nos, mindez kiderül Sisi írásából. (A képekért…..
ABL CA 2013.05.31 17:56:28
@skylla: "tetszik, mikor a fiuk azon vitatkoznak egymas között, hogy a nej dolgozzon-e :( "

Igen, ez nemelyeknel sarkalatos problema. Valoszinuleg, mert sosem tudnak megteremteni erre a lehetoseget. Igy sosem tudjak megtapasztalni -amit itt is nehanyan probalnak megvilagitani-, hogy mennyivel masabb a csaladi eletuk azoknak, aki meg igen . De azt meg sem halljak, csak ragaszkodnak a begyepesedett gondolataikhoz.

Az iskolaidobeni iskolavaltasrol: szerintem ez szulo-gyerek-iskolakozosseg fuggo erosen, hogy hogy eli meg, ill. segiti az uj kozossegbe a beilleszkedest.
Nem vetted eszre a groteszk hangvetelt a valaszomban? :D

Egyebkent merre vagy?
ABL CA 2013.05.31 18:02:12
@skylla: Meg nem tartok ott :)
ABL CA 2013.05.31 18:32:53
@skylla: nem kotozkodesbol, de: "Emlékszem arra a december 23.-ára, amikor a férjem felhívott még otthon, s azt mondta, megvan az ajánlat: Malajzia. Csak röhögtem kínomban, lévén Ázsia nem szerepelt a listánkon."

otthon=Magyarorszagon

Egyaltalan nem biztos, hogy a "vezetekes telefonon, ami a lakasunkban csengett". Lehet, "...felhivott a munkahelyemen, mobilomon meg Magyarorszagon..."

Ha ugy altalaban valaki posztot akar irni, bekuldes elott olvassa at megegyszer, es minden szora nagyon ugyeljen, mert aztan belekotnek meg az elo faba is!!
Kevés nehezebb helyzet akad annál az ember életében, mint ha öt év után kényszerből el kell hagynia azt az országot, ahol már berendezkedett és otthon érzi magát. Így járt mai szerzőnk, Zsófi is, aki a jelek szerint egyre csökkenő reménnyel próbálja a diákvízumát…..
ABL CA 2013.05.08 18:59:39
@Magyar Vitéz: "2 rugobol amcsiban csak a csovesek elnek. Teged jol atb*sznak!"

hahahahahahah! teged is, hogy ezt bevetted!
ABL CA 2013.05.08 19:51:37
@Attika77: Koszi, hogy valaszoltal, nem fikazni akartalak. Az volt az erzesem a kommentjeid alapjan, hogy Te ugyan tudod, hogy baromi sokat tettel a mostani allapotodert, de ugyanakkor nem latod a szelesebb retegeket. Neked ez most meg jo, a munkatarsaidat is megfizeted rendesen, de nem biztos, hogy ok is ugyanolyan boldogok es elegedettek. A megszelesebb korrel meg mintha egyaltalan nem lettel volna tisztaban. Nekem pl. 3 fiam van, evekig csinaltuk azt amit most ti (csaladod), ferj 12-14 orakat dolgozott, a fiukat max. alvas kozben latta, es hetvegeken. Ugy nem lehet gyereket nevelni, hogy "majd apad megnevel hetvegen". Zaros hataridon belul valtani kellett, igy kesobb mar +3 reszallasom volt a fo mellett, es igy jott ossze annyi, mint elotte. Aztan kimentem "kulfoldre" dolgozni es egy felallassal kerestem ugyanannyit, mint a otthon a 4-gyel. Diplomaskent, csak epp nem a legjobban fizeto szektorban.
Es azt Te is nagyon jol tudod, hogy nem ez az altalanos eletstilus Mo-tol nyugatabbra.. Es az en peldam sem altalanos meg.
ABL CA 2013.05.08 20:16:37
@charlieharper: ugylatszik a penzcsinalasba bele lehet konnyen szeretni, de kesobb szornnye valik es nem akar elereszteni. :)
Egyebkent nem forgok ilyen korokben, a hetkoznapi
eletet elo barataim 8 ora utan ugy leteszik a lantot, hogy orom nezni, es mennek a csaladdal, baratokkal "elvezni az eletet" :D
Jó messzire megyünk ma, egészen Mexikóvárosig, ám közben kiderül az is, mi köze van a megbuherált ferihegyi nyilvános telefonnak és miért érdemes filmeket nézni határátkelés előtt. Jöjjön tehát Bence és az ő nem hétköznapi története. „Régóta tervezem, hogy…..
Nagyon jó érzésekkel osztom meg Hajni írását, mert jó olyan történeteket olvasni, melyek a nehézségek ellenére is jól végződnek és melyekből süt az, hogy a szerzője a mindenki életében adódó problémák ellenére elégedett a sorsával. Hajni (mint írja is) nem lett gazdag,…..
ABL CA 2013.04.27 16:06:54
@málnabálna: :) Nalunk a kozepso fiam nevevel volt a baj. Van egyszer egy magyar verzio, ami Mo-n egy almafajta, es nekunk nem is tetszett. Aztan van az angol valtozata, amit szinten nem akartunk, leven megiscsak magyarok vagyunk. Talaltunk egy konyvet, amiben benne van az a 3. valtozat, amit ereztunk, hogy ez lesz az igazi. Mutatjuk az anyakonyvezetonek: ezt akarjuk. Jott a blabla, hogy ez egy tul regi kiadas. Ajanlotta az angol valtozatot, ravaszul belementunk. Mikor megjott a Szul. akvi kiv. anyuka elovette azt a franya kis fekete tollat, es "veletlenul" ejtett egy kis legypiszkot a megfelelo helyre. Nincs is gond azota sem ezzel.
A tortenetben azert van egy kis csavar: gyermek tinedzserkoraban ugy dontott, hogy o az angol valtozatot fogja hasznalni, ugyhogy a hivatalos papirokon az mi valtozatunk szerepel, de ha ala kell irnia, akkor az o verziojaval teszi. Es meg soha senki nem tette szova a kulonbseget. Mindenki gondolhatja, hogy mar csak tudja a sajat nevet. :D
Kicsit rendhagyónak nevezhető a múlt szerdán lezajlott Fogadó, mert a résztvevők egymással is elkezdtek beszélgetni, nem csak a vendégnek tették fel kérdéseiket. Valamint talán az is kicsit más volt, mint máskor, hogy Sámánt, aki már több posztot is írt a blogon, közkívánatra…..
ABL CA 2013.04.26 23:02:13
@Kovermadar: Koszonom, hogy valaszoltal! Nekem sem lesz ra szuksegem.
ABL CA 2013.04.26 23:06:08
@dirtyfreebird: Koszi az infokat! csak annyit, hogy ugysem fogom oket hasznalni, Fizetni meg nem akarok meg utolag sem, az utlevelet viszont eszem agaban sincs leadni, valoszinuleg nem is ugy ertetted :D
ABL CA 2013.04.27 07:02:30
@dirtyfreebird: nincsen tulajdonom, sot, meg az oroksegemrol is lemondtam mar a gyerekeim javara :)
California
Sokan sokszor hajlamosak csak a sikertörténeteket meghallani a külföldi munkavállalás kapcsán, pedig jócskán akadnak árnyoldalak is. A mai posztból kiderül, a londoni munkavállalás is jócskán szolgálhat nehéz pillanatokkal, legyen szó a munkáról, a magánéletről (bérelt…..
ABL CA 2013.04.19 16:14:35
@hagyma: "...en komolyan fobe lovom magam a 22 A tipusu Smith@Wesonommal."

:) haha!
Hagyma, hol veszel bele golyot, mert itt nem lehet eleg gyorsnak lenni, egyszeruen elkapkodjak azonnal!
A blog indulása óta már sokszor elmondtam, hogy szeretnék mindenféle véleménynek helyet adni, így azoknak is, akik a maradás, vagy (mint ebben az esetben) a hazaköltözés mellett érvelnek. Finoman szólva is túlzás lenne azt állítani, hogy Nyba írásának minden részével…..
ABL CA 2013.04.15 19:02:52
@gazell16: A helysírásom tökéletes szinte HA figyelek rá. AZ iraskepem tragikus es neme rdekel, a gepelesi szoksaim meg inkabb, regi egyetemista szokas ( irc)
nem kerek a zyneilais tanacsokbol, programozoz sem akarok lennio, nem erdekel, nem fektetetk bele semmi energiat.
Nem a nyelvet nem tisztelem meg hanem a netet.

Nem akkor magyar valaki, ha NEM KELL gondolkodnia az irason, hanem jon magatol - helyesen- ?
Ha egyetemistakent igy gepeltel- milyen szinvonalu egyetem lehetett az?
Csak elo beszedben tiszteled a magyar nyelvet? Mert irasban mar nem is kell?
Ajaj! Tudod, fikazod a kulfoldon elo magyarokat, de ugy latszik azok sokkal jobban irnak-olvasnak-beszelnek magyarul mint Te!
ABL CA 2013.04.16 17:59:17
@gazell16: Olvastam: ... en a kulfoldon elo es visszakopkodo nemzetietlen magyarokat vetem meg de nagyon. -errol beszeltem.

"Ugyse fontos hogyan irsz mert itt a trollkodas a fontos,..." marakinek. Nagyon sokan normalisan irnak, normalis velemenyuk van, amit normalis stilusban adnak elo.

"Masreszrol meg hemzseg foleg a mondatformalo, nyelvtani hibaktol az itt megszolalok zome, habar probalnak helyesen irni de nem is tud róla. " Ehhez inkabb nem tennek hozza semmit.... :(

A blogirassal/kommentelessel kapcsolatban a velenyunk meroben elter; elobeszedben a szem a lelek tukre. Nevtelen kommentelesben pedig az iras mutatja a jellemet es annak a minosege. Az en velemenyem szerint (ha mar felemlegetted, hogy egyetemista korodbol maradt meg ez a szokasod), talan engedtessek meg megkerdojelezni a szinvonalat... Pont arrol szol(na) egy egyetemi diploma, hogy szemleletet is ad, nemcsak papirt. Hogy az egyetem "szar' volt, azt pedig Te mondtad magad. Miutan eleg sokat kommenteltel ilyen stilusban: igen, a megfigyelesem alapos kivizsgalason nyugszik.

Az pedig, hogy kivel hogyan vitazol, az csak rajtad mulik egyedul...

Tovabbi szep napot!
A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket – idézi mai szerzőnk, Eszter, aki tudja, mit beszél, hiszen Dánia után most Portugáliában tanul, ahol szerinte a kávé a legjobb, és az állandó késés a legnehezebben…..
ABL CA 2013.04.02 17:14:33
@hagyma: mi a legjobb kv neve itt? Mert akkor en meg nem talaltam meg. (Sajnos nekem nem jon be a husszu, maradok az espressonal)
ABL CA 2013.04.02 17:22:57
@tucano: Eskuszom, pont ez jott le nekem is: lelki szemeim elott jottek elo a sotet helyekrol a felig rothado zombik a szajukbol kifolyo mergekkel... Es rogton halat is adtam, h nem otthon vagyok!
ABL CA 2013.04.02 21:27:06
@blackhair-lady: Udv Ca-bol :) itt is hasonlo, nalunk 20-22 F a minimum, de inkabb jan-febr. kornyeken. Legkondit en sem szeretem, nem is hasznaljuk, es lakasban 70 a favorit, de mint mondtam, de mint mondtam, mi kandallozunk .
Ismered ezt az oldalt? Gyere, nagyon mokas tud lenni a hasznos mellett.

www.facebook.com/groups/mon.usa/
Marci igazi nyughatatlan lélek, aki már bekalandozta fél Európát, és lassan fél éve Berlinben él. Haza szánt levelét változtatás nélkül közlöm, mert szerintem nagyszerűen leírja, milyen is egy európai nagyváros 2013 márciusában. A képekért külön hála…..
ABL CA 2013.03.30 16:58:04
@tildy:): Ne legyel erkolcsosebb, mint az USA bevandorlasi hivatala! ha ok nem emeltek kifogast hagyma illegalitasa ellen, Te miert teszed, foleg utolag?
Az Egyesült Államok az utóbbi évszázadban szinte folyamatosan az ígéret földje volt emberek millióinak, és ma is az, csak ma jóval nehezebb letelepedni ott, mint akár pár évtizeddel ezelőtt. A lehetőségekről és a szabályokról Sándor írt részletes és érdekes…..
ABL CA 2013.03.30 16:17:21
@Philosoraptor: Amerikai történelem: európai bevándorlók kiirtották az őslakosok jelentős részét.

A maradek meg halat ad ezert a pioneeroknak es Nagy Manitunak, mert most kapjak a havi apanazst rendesen eletuk vegeig, amibol oleg jol megelnek.