Adatok
Bárdos Imre
0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az MTI Fotóarchívumából ma régi - nagyrészt a szocialista Magyarország idejéből származó - balesetek fotóit válogattam csokorba. Meglehetősen sok, a témába vágó képet találhatunk főleg úgy hogy nemcsak autó-, hanem vasúti, sőt még repülőbaleset is szóba jöhetett. Témáik persze természetüknél fogva…..
Bárdos Imre
2021.08.19 20:32:46
@ZON: Az álló gőzöst a ráütköző gyorsvonat tolta hátra. Mivel a nehéz tankokkal vagy önjáró lövegekkel rakott pőrekocsik nem igazán mozdultak meg, a közéjük és a mozdony közé sorozott 3 kocsit a hátra vágódó gőzmozdony összetiporta.
Bárdos Imre
2021.08.19 18:08:18
@lutria:A gőzös - 520,045 és nem 054, ahogy a Wikipédia írja egy helyen - a katonavonat élén állt az állomáson. Váltóellenőrzés elmulasztása miatt a 217-es Púpossal érkező 1807 sz. szombathelyi gyors a kijelölt és szabad III. vágány helyett a tehervonattal elfoglalt IV. vágányra járt be és a katonavonat mozdonyába 70 km/h sebességgel beleütközött. Az ütközés a katonavonat mozdonyát hátra lökte, ám a lánctalpas harcjárművekkel (önjáró lövegek vagy harckocsik) rakott pőrekocsik nem igazán mozdultak meg, ezért a gőzös a közvetlenül mögé, a vonatvezető részére figyelőféknek besorozott B. sor. személykocsit és a legénységgel elfoglalt 2 Gub kocsit részben maga alá gyűrte, részben oldalra kivágta. Ennek következtében halt meg a vonatvezető és 8 katona a helyszínen, további 2 katona a kórházban. (A Wikipédia itt is pontatlan.) A Púpos rövid végét az általa vontatott gyorsvonat első, Bak sorozatú kocsija törte össze. Ez az ütközéskor a gépre torlódva felpattant annak végére.
Ismét rendhagyó a mai válogatás. Különleges, mert egyrészről újra kizárólag magyar képeket tartalmaz az MTI Fotóarchívumából, másrészt a decemberi nagy sikerű, hasonló válogatás után most ismét teljesen szubjektíven válogattam. Csak úgy, ami megtetszett, érdekes, vagy amiről eszembe jutott…..
1970. február 21-én, 50 évvel ezelőtt a fonyódi vasútállomáson felrobbant egy mozdony. A végzetes kimenetelű balesetről néhány adományozott fotó és egy lelkes helytörténész mesél...
Bárdos Imre
2020.04.10 12:14:50
@jamboox: Az illető Börbe és nem Görbe Zoltán, ahogy az újság írta, forgalmi ember volt. Azt tudta, hogy pakurás mozdonyt nem szabad felügyelet nélkül hagyni, de azt nem tudta és nem is kellett neki, mi a teendő, ha szól a szelep, ami üzemszerű állapot. Odalépett, az ajtó alatt belesve látta, hogy az felügyelet alatt van, két ember ül a konyhán és ment tovább a dolgára.
Valamikor régebben talán már írtam arról, hogy a legtöbb régi közlekedéses kép, amit kapok, 1976-os vagy későbbi szokott lenni. Természetesen azok is klasszak, de nagyon fel szokott dobni, amikor ennél régebbiekkel örvendeztetnek meg. Most ez történt, Noah Caplin jóvoltából!
Ha erre a képre…..
Escher Károly (1890-1966) riportfotósi mivoltában esetenként akár a rendőri szervekkel való összetűzés kockázatát is vállalta. Escher az elsők között volt jelen fényképezőgépével a biatorbágyi viadukt-robbantás helyszínén. Az ott készült „nagytotálja” okkal vált az…..
A MÁV TV. osztályú, később 375 sorozatú gőzmozdony a Magyar Királyi Állami Vasgyárak egyik legelterjedtebb mellékvonali mozdonytípusa volt, a századfordulótól 1959-ig melyet több eltérő alsorozatban gyártottak.
Nem csak a magyar, de a szomszédos országok szakemberei által is…..
Bárdos Imre
2015.02.08 15:03:02
1934-ben az akkor vadonatúj "Árpád" motorvonat 70 perc alatt suhant le Budapestről Komáromba. Valahogy hazánkban a menetidők elég rögzültnek tűnnek: a MÁV Start honlapja szerint ma gyorsvonattal 74 perc, személlyel 83 perc a menetidő. Lassan 100 éve nem bírt felgyorsulni a vasút? A…..
Bárdos Imre
2014.03.31 15:14:12
@bloggerman77: Az '50-es évek végén a Tas-on kívül az Előd is megvolt, 49. psz. különcélú motorkocsiként. Baleset miatt selejtezték 1969-bn.
1980. Siófok
Siófoki autóbusz-baleset
1980. június 30-án 20:53 perckor Siófokon történt baleset, amelyben a Nagykanizsáról Székesfehérvárra gépmenetben közlekedő, MÁV M62 sorozatú dízelmozdony elgázolta a Darnay téri, a baleset időpontjában közút felé vörös jelzést adó útátjáróban a Kapos…..
Már mutattam egy rakás régi villamosos képet Ab van Donselaartól, most némi nagyvasút következik. Ezek a képek láthatóan spontán módon készültek (gyanúm szerint talán azért, mert a MÁV fotózása korántsem volt olyan egyszerű akkoriban, mint a villamosoké, úgyhogy nem volt…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz