Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Bárdos Imre

0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az MTI Fotóarchívumából ma régi - nagyrészt a szocialista Magyarország idejéből származó - balesetek fotóit válogattam csokorba. Meglehetősen sok, a témába vágó képet találhatunk főleg úgy hogy nemcsak autó-, hanem vasúti, sőt még repülőbaleset is szóba jöhetett. Témáik persze természetüknél fogva…..
Bárdos Imre 2021.08.19 18:08:18
@lutria:A gőzös - 520,045 és nem 054, ahogy a Wikipédia írja egy helyen - a katonavonat élén állt az állomáson. Váltóellenőrzés elmulasztása miatt a 217-es Púpossal érkező 1807 sz. szombathelyi gyors a kijelölt és szabad III. vágány helyett a tehervonattal elfoglalt IV. vágányra járt be és a katonavonat mozdonyába 70 km/h sebességgel beleütközött. Az ütközés a katonavonat mozdonyát hátra lökte, ám a lánctalpas harcjárművekkel (önjáró lövegek vagy harckocsik) rakott pőrekocsik nem igazán mozdultak meg, ezért a gőzös a közvetlenül mögé, a vonatvezető részére figyelőféknek besorozott B. sor. személykocsit és a legénységgel elfoglalt 2 Gub kocsit részben maga alá gyűrte, részben oldalra kivágta. Ennek következtében halt meg a vonatvezető és 8 katona a helyszínen, további 2 katona a kórházban. (A Wikipédia itt is pontatlan.) A Púpos rövid végét az általa vontatott gyorsvonat első, Bak sorozatú kocsija törte össze. Ez az ütközéskor a gépre torlódva felpattant annak végére.
Bárdos Imre 2021.08.19 20:32:46
@ZON: Az álló gőzöst a ráütköző gyorsvonat tolta hátra. Mivel a nehéz tankokkal vagy önjáró lövegekkel rakott pőrekocsik nem igazán mozdultak meg, a közéjük és a mozdony közé sorozott 3 kocsit a hátra vágódó gőzmozdony összetiporta.
1970. február 21-én, 50 évvel ezelőtt a fonyódi vasútállomáson felrobbant egy mozdony. A végzetes kimenetelű balesetről néhány adományozott fotó és egy lelkes helytörténész mesél...
A MÁV TV. osztályú, később 375 sorozatú gőzmozdony a Magyar Királyi Állami Vasgyárak egyik legelterjedtebb mellékvonali mozdonytípusa volt, a századfordulótól 1959-ig melyet több eltérő alsorozatban gyártottak. Nem csak a magyar, de a szomszédos országok szakemberei által is…..
1934-ben az akkor vadonatúj "Árpád" motorvonat 70 perc alatt suhant le Budapestről Komáromba. Valahogy hazánkban a menetidők elég rögzültnek tűnnek: a MÁV Start honlapja szerint ma gyorsvonattal 74 perc, személlyel 83 perc a menetidő. Lassan 100 éve nem bírt felgyorsulni a vasút? A…..
Bárdos Imre 2014.03.31 15:14:12
@bloggerman77: Az '50-es évek végén a Tas-on kívül az Előd is megvolt, 49. psz. különcélú motorkocsiként. Baleset miatt selejtezték 1969-bn.
Már mutattam egy rakás régi villamosos képet Ab van Donselaartól, most némi nagyvasút következik. Ezek a képek láthatóan spontán módon készültek (gyanúm szerint talán azért, mert a MÁV fotózása korántsem volt olyan egyszerű akkoriban, mint a villamosoké, úgyhogy nem volt…..
Bárdos Imre 2012.12.16 13:26:57
A képek tényleg nagyon jók! Főleg a Kis Burmán készült fotó tetszik, mert bár jártak arra mindenféle mozdonyok, fotót sosem láttam még ott közlekedő vonatról.

Fotók készítés a MÁV Katonai Főosztály által kiadott engedéllyel volt lehetséges, ezt gyakorlatilag csak külföldieknek (nyugatiaknak) adták ki, jó pénzért. Az már a késői '80-as évek vívmánya, hogy kiadtak magyar állampolgároknak is ilyen engedélyt, de azon nem személyi igazolvány számot, hanem útlevélszámot kellett feltüntetni. (Ebből is látszik, kiknek szánták eredetileg.)Ugyancsak ez idő tájt jelent meg a Hivatalos Menetrendkönyvben az értesítés, mely szerint a vasút területén a felvétel készítés általában engedélyhez kötött,m de az állomások utasforgalom számára megnyitott részein a felvétel készítése nem engedélyköteles.

Az ablakok berácsozása a '70-es évek második felében kezdődött, amikor az utazási sebesség növekedése folytán több esetben is előfordultak homlokablak törések, melyek néha a személyzet sérülésével is jártak. A törések oka nagyrészt a pályáról felcsapódó idegen tárgy, felsővezetékes vonalszakaszon belógó szigetelő, illetve az ablaknak nekirepülő madár volt.Ezek kivédésére szerelték fel a rácsokat.1979-ben azután Budapest Keleti, Miskolc és Debrecen VF-ek 4-4 gépét szerelték fel ragasztott biztonsági üvegekkel, majd az azokon szerzett kedvező tapasztalatok alapján megkezdték a homlokablakok cseréjét. Túl gyorsan nem haladtak, mert 1987-88-ban még elvétve lehetett látni börtönrácsos Sziliket.