Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zopilote

0 bejegyzést írt és 1806 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amikor az ember úgy dönt, külföldön folytatja életét, bár nyilván sejti, de tudni a legritkább esetben tudja, lelkileg is mennyire nehéz időszak következik az életében. A helyzetet súlyosbítja, ha gyerek(ek) is érintett(ek). A mai poszt szerzője, Anna, ezzel a kérdéssel…..
zopilote 2013.10.09 09:30:52
@Don Kartasch:
Kanadaban (es az USA - ban is) egesz evben farsang van: minden nap - igen, 365 napon at - ketpofara esszuk a fankot:) Ugy is lehetne mondani, hogy nemzeti etel, canadicum:) Palacsinta (palacsinka horvatul, amin osszevesztem horvat munkatarsaimmal, mert azt mondtak, az croaticum) mar huzosabb, mert eleg draga es keves helyen kaphato.
zopilote 2013.10.09 09:35:14
@diggerdriver:
Ket hete ettem igazi vaddiszno es szarvas porkoltet, a 40 eves erettsegi talalkozonkon. 2 nagy tannyerral bevagtam mindkettobol, pedig nem vagyok nagyetku.
zopilote 2013.10.09 09:39:41
@Zka:
Farsangi fankrol nem hallottal meg?
Ma tovább boncolgatjuk a nyelv és határátkelés kérdéskörét (a sorozatot Max kezdte a minap, posztját itt olvashatjátok el), ezúttal Tilmir svájci tapasztalatait olvashatjátok. Ami nekem külön tetszett, hogy sok saját példát hozott, folytassuk tehát innen a…..
zopilote 2013.10.09 02:43:49
@Mirjam2:
" Vilagszerte igy beszelnek a bevandorlok "
Ezek szerint Kanadaban nem elnek bevandorlok, ugyanis egymas kozott csak az anyanyelvukon beszelnek, legalabb is akiket en ismerek, nem csak a magyarok, hanem szinte minden nemzet fiai, lanyai, fuggetlenul attol, miota elnek az orszagban.
Már régóta gondolkodom azon, hogy érdekes lenne egyszer a határátkelésnek erről a vetületéről is beszélgetni, aztán a minap belefutottam egy jegyzetbe a szlovákiai magyar híroldalon, a parameter.sk-n, ami ezt a témát (is) feszegette. Úgyhogy az a javaslatom, ma beszélgessünk…..
zopilote 2013.10.05 11:54:50
@Kovermadar:
Kb igy beszelnek azok a del - amerikaiak, akiket ismerek:) De a horvat cegtulajdonos angolja sem jobb - kulonosen a kiejtese, pedig 20 eve el Kanadaban es eleg jol megy neki az uzlet - akinek legutobb dolgoztam.
@diggerdriver:
Rendszervaltasig az NSZK azoknak a menekulteknek, akik anyai agon tudtak nemet szarmazasukat igazolni vagy a II. vh. idejen szuleik nemet katonakat segitettek, soron kivul megadta a letelepedest ( 200 ezer DM indulasi segellyel es nyelviskolaval megtoldva ) Fontos feltetel volt, hogy egyenesen az NSZK - ba kellett menni, mas orszagban nem lehetett lejelentkezni kozben. Az volt a szerencsem, hogy nem tudtam ezt es Ausztriaban jelentkeztem le: a 200 ezer egy reszebol halalra ittam volna magam hamar, mint svab szarmazasu:)
zopilote 2013.10.05 13:19:34
@sodalisO:
Kikuldtek Mexikoba nulla spanyol tudassal, kapcsolati tokenek koszonhetoen ( es annak, hogy nem talaltak mast es felet fizettek annak, amit elottem egy mernoknek fizettek ) Problema nem volt velem, legfeljebb az, hogy hamar megtanultam karomkodni spanyolul:) A nyelvet azota is probalom tanulni, csak nem tudom, hol kezdjem.
@szuperkrumpli:
En liberalis vagyok raadasul balos is, de az SZDSZ - nel es az MSZP - nel jobban csak a Jobbikat gyulolom ( meg a FIDESZT) :)
Most pedig huzok aztatni Egerszalokra, hetagra sut a Nap, amugy k..a hideg van:( Miota itthon vagyok, majd szet fagyok. Alig varoom, hogy ujra a jo meleg Kanadaban legyek:)
zopilote 2013.10.05 13:41:05
@shakti_rom:
" Komcsibb diktatatoriusabb rencer az orbanenal csak a rakosi era volt "
Ebben tokeletesen egyetertek. Azt tennem meg hozza, hogy a mai rendorok bunkosagban, szemetsegben verik a Rakosi fele AVO - t magasan.
Nyelvvesztés és identitás a mai poszt témája, aminek előzménye, hogy megkértem az országfelelősöket, írják meg, hogyan lehet megőrizni és továbbadni a magyar nyelvet külföldön, milyen a személyes tapasztalatuk. A sorozat első részében max val írását adom közre –…..
zopilote 2013.10.04 00:14:44
@shakti_rom:
Nekem a magyarral valo ebredes volt fura:) Egyszer ebredtem magyarral az elso 15 ev alatt, aki kesobb a felesegem is lett:))
zopilote 2013.10.05 07:02:48
@Chang Yai:
Hangosan szol a harang reggel hatkor??? De jo is lenne neha Mexikoban, ha csak a harang szolna. Sok helyen mar hajnal 4 - kor beinditjak a petardakat, amik hangosan robbanak, hogy ideje felkelni es templomba menni reggeli misère. Egy ido utan rettenetesen irritalo tud lenni, de hogy szolni erte vagy pereskedni eszebe sem jutna az embereknek. En kimondottan elvezem a harangszot itthon, ugy a reggelit, delit vagy az estit. Amikor halott van, akkor mas idoben harangoznak es tudjuk a faluban, megint elment valaki:(
Ma három blogbejegyzést ajánlok a figyelmetekbe. Az első a Jobbegyenes blog már címében is sokatmondó posztja a „wannabe emigránsokról", melyben nem túl kedvesen próbálják meg tipizálni a határátkelőket. (Egyébként tableno lőtte és ajánlotta tegnap.) A másik Bandirepublic…..
zopilote 2013.09.30 08:00:48
@charlieharper:
" hogy hivjak a pink pantheres szigeteloanyagot szaknyelven? "
Nem engem kerdeztel, de mint volt kanadai hazszigetelo, ugy erzem, valaszolhatok. Fiberglass az az uveggyapot a pink panther, regebben pink flamengo volt. De lehet, hogy tevesztem a styroform - mal, az az hungarocellel. Ujabban hasznalnak kozetgyapotot is, ami dragabb, de kevesbe egheto. Ez a szigeteles regi vesszoparipam, szoktam is mondogatni, ha hazat vennek Magyarorszagon,az elso dolgom lenne ledozerolni, meg ha 1 eves is lenne. Leginkabb a szigeteles miatt. A kulso styroform annyit er, mint suketnek a zdrasztvutye, az az semmit. Amugy a tokeletes szigeteles - mint annyi mas - a reszletekben rejlik: nyilaszarok korul, padlasterben, villanykapcsolok, dugaljzatok, stb.
@Kovermadar:
" Nektek milyen tapasztalataitok vannak? "
Nekem szornyu tapasztalataim voltak fiatalabb koromban. Egyszer ultem jegen par ora hosszat - kivancsisagbol es unalombol, jobb dolgom nem leven - es felfaztam, de ugy, hogy menni is alig tudtam. Lementem Calgaryba busszal - par 100 km - az utat vegigalltam:( Masnap bementem a dokihoz - 56 - os magyar orvos, dolgoztam a farmjan - gorbe szogeket egyengettem napokig - mondta, fekudjek fel, kis nyisszantas, kesz. Masnap mehetek dolgozni, vigasztalt:) Persze, hogy kileptem. En hogy halalos betegen dolgozzak!!? Ne mar!! Meg egeszsegesen se:) Attol fuggetelenul, azota semmi bajom, pedig majd 30 eve tortent az operacio es azota dolgoztam hidegebb viszonyok kozott is.
zopilote 2013.09.30 11:48:39
@Kovermadar:
Talan az egyetlen pozitivum volt " irigylesre melto eletpalyam " folyaman az a 2 perces aranyer operacio:) Elotte embertelen fajdalmakon mentem keresztul parszor. Azota semmi problema.
Határátkelő Legendák nyomában 2013.09.30 06:46:00
Nemrégiben jelent meg itt, a blogon Eszter írása arról, két év Anglia és 7 hónap Indonézia után miért döntött mégis úgy, hogy Magyarországon él és marad még egy ideig. Akkor arra kértem, hogy írja meg indonéziai élményeit – ezt olvashatjátok ma, a képeket is Eszter…..
Miközben olvastam spanyol országfelelősünk, Roxi mai posztját, többször az jutott eszembe, hogy mintha Magyarországról szólna – pedig a katalán nacionalizmusról, Katalónia és az Európai Unió viszonyáról szól, de a helyzet és a végkövetkeztetés szerintem sok szempontból…..
zopilote 2013.09.27 15:08:05
@Bonjour:
" Ugyanakkor a nagy atlag nehezen tanul nyelven - a magyar nyelv logikaja nagyon mas. "
Azt hiszem, ez az egyik legnagyobb problemaja a magyarok idegen nyelv tanulasanak. Nyelvunk logikaja, azon belul is a ragozos nyelv. Korulottunk ill. Europaban majd minden nep eloljaros nyelvet hasznal. Nalam mar az elvette gyerekkoromban az angol tanulasatol a kedvet, amikor az am, are, is dolgokat kellett volna megertenem. Buta magyar agyam nem tudta felfogni, hogy a " lenni " szot miert kell annyi fele alakban leirni. A masik meg az eloljarok: in, from, to stb. Mi a feneert nem lehet azt a szo utan irni, hogy lehet ugy gondolkozni:)
(lehet, hogy rosszul irtam a nyelvtani dolgokat, hirtelen nem fog az agyam, kavar van benne, de remelem, ertitek, mit akartam leirni)
Szerintem a latin tanitasat kellene kotelezove tenni, az az alapja a legtobb europai nyelvnek. Utana mar minden nyelv menne, mint a karikacsapas:)
De azert orulok, hogy beszelem ezt a gyonyoru, szamomra tokeletes es logikus nyelvet, a magyart. Ezaltal az agyam is maskepp dolgozik, ebben is kulonbozunk a vilagtol :)
Mi vagyunk a hungaricumok, nem a palinka!! :) (attol allatok leszunk) :(
zopilote 2013.09.28 07:07:40
@montroyal:
Meg a Newfoundlandon ideiglesen letelepulo vikingek kozott is volt magyar, joval Kolombusz elott. Es ez nem vicc.
Anglia a lehetőségek országa, ha van időd, türelmed, pénzed kivárni. Ha van két referenciád és minimum fél év gyakorlatod. Ha van elég önbizalmad és nem adod fel – írta Kata a története elé (amihez képeket is küldött, amiért köszönet!). Az idő persze nem abban az…..
zopilote 2013.09.24 08:35:43
@charlieharper:
Termeszetesen, csak kotozkodtem koran reggel, nincs jobb dolgom:) Tegnap egesz nap fat fureszeltem - be van a hugom teli tuzeloje biztositva - utana mentem este 8 - kor furdeni Egerszalokra:) Szep az Elet!
zopilote 2013.09.26 10:57:40
@charlieharper:
Most megyek Egerbe soletet enni:) Kedvelt kajaim kozul az elso 5 - be tartozik. Sorrend: juhturos sztrapacska, turos teszta, babgulyas, fustolt lazac, toltott kaposzta, solet. Tegnap vitaztam " magyar angolokkal ", hogy a toltott kaposzta angolul stuffed cabbage. Mondtak ok. Cabbage roll, mondtam en. Rosszul tudom, ok ugy tanultak. Most erre mit mondjak? :)
Sajnos nalunk csak kosher ruszlit lehet kapni kb 2 eve, norvegot mar nem. A kosher valahogy nem jon be, nem a megszokott izu. Amig itthon eltem, atjartam Szlovakiaba, de csak azert, hogy ruszlit egyek es lekiserjem jo szlovak sorrel.
A mai poszt szerzője, Evain immár öt éve él Hollandiában, holland férjjel, mégis azt írja, a nyitottság és a sok vegyes házasság ellenére is mindig kicsit kirekesztettek lesznek az átlag holland családhoz képest, azaz sem ide, sem oda nem fognak tartozni. Ezzel együtt kell élni,…..
zopilote 2013.09.23 09:05:34
@tilmir:
" de a játszótéren egy másik anyukával remekül el lehet beszélgetni (szeritem). "
Igen, el lehet, de az meg nagyon tavol all a beilleszkedestol, kb 1 % - a. A beilleszkedes nagyon osszetett dolog, meg sem tudnam hatarozni most hirtelen, hogy mit jelent, majd gondolkozom rajta egyszer:) Meg 30 ev utan is sokszor erzem, hogy nem tartozom Kanadahoz, es nehanyszor eszembe is juttatjak, ha elfeledkeznem magamrol:) pl. " This's Canada ... " :) Ettol fuggetlenul kanadaiabbnak erzem magamat, mit pl. egy 3. generacios kinai vagy hondurasi:)
A poszthoz: rendkivul igenyesen, mondhatnam tokeletesen van megirva: nincs benne a befogado orszag undorito felmagasztalasa, csillagokba emelese vagy az " ohaza " lassan mar kotelezo becsmerelese, pocskandiazasa. Egy joszemu, melyre - es messzirelato realista irhatta bizonyosan:) Sok sikert es boldogsagot kivanok a szerzonek es csaladjanak.
Ha vasárnap, akkor blogajánló, ezúttal három témát választottam ki, törekedve a sokszínűségre. Azt hiszem sikerült is. A szíriai polgárháborúról rengeteget lehet hallani világszerte, a Mispaha blog azonban kicsit más perspektívából szemléli az eseményeket, hiszen kiderül,…..
zopilote 2013.09.23 03:34:53
Nem tudok aludni, ezert feltoltottem nehany kepet az indafotora, kettot a munkatarsam most kuldott at Kanadabol (image -1, 2) ami az indianrezervatumban keszult, melo kozben, golyalabon (stilts - en). A tobbi kep csak szep emlek, a " ven feher vadasz " iguanaval, csorgokigyoval, puskaval :)
indafoto.hu/zopilote/mix3
Fotok atmeretezesehez, stb. ajanlom a kovetkezo programot (freeware) en is ezt hasznalom:
www.faststone.org/FSResizerDetail.htm
Erdekes internetes oldalakat en megmentek *.mht extension-nel vagy pdf - ben, naponta datumozott folderekben. Igaz, nehez visszaemlekeznem hetek multan, de lusta vagyok oket database - be szervezni, kulcsszavakkal.
zopilote 2013.09.23 08:19:54
@ffüttyfürütty:
Igen, ettem mar iguana levest - igaz, nem mondtak meg, hogy milyen husbol keszult, csak az elfogyasztasa utan. Jott az etterem tulajdonosa, vallan egy iguanaval es mondta, annak a testveret ettem, jo volt e:) Na, akkor majdnem visszajott az iguana a gyomrombol:( Amugy vedett allat, a sivatagi teknossel egyutt, amit szinten szivesen fogyasztanak a helyiek.
A csorgokigyot is nagy elvezettel vadasszak, megszaritjak es osszetorik, asztmara peldaul kivalo gyogyszer. A farka vegen levo szarudarabok adjak a jellegzetes csorgo hangot, amit en nyakba akasztva viseltem egy idoben.
Az " A " letrat ismerik, de a golyalab praktikusbb sokkal. Eleg veszelyes, nehany helyen be is van tiltva. Nem kis fizikai megterheles egesz nap rajta allni, egyensulyozni es kozben dolgozni is.
A blog indulása óta állandó téma (érthető módon persze) a hasonlítgatás: mi hol mennyi, hol milyen az élet és mennyivel drágább vagy olcsóbb ez vagy az. A napokban egy levélben László ajánlott nekem egy oldalt, és meg kell mondanom, az If it were my home egészen addiktív…..
zopilote 2013.09.22 14:27:32
@montroyal:
A horvat fonokom testverenek karosszerias muhelye van, ott csinaltak meg a RAV4 - esem fekeit, fektarcsat is csereltek, 500 $ - t kert, adtam ra egy 50 - es borravalot, az olajat, szurot is kicsereltek, szintetikus olajat tettek bele, kellett: alig volt benne olaj, evente egyszer nyitom fel a motorhaz tetot, utalom az olajat, a gepeket, pedig regen sebvaltot is egyedul csereltem, kenyszerbol. Amikor elment a fekem, ugy orultem: jo kifogas volt, hogy ne kelljen mennem dolgozni:) 3 napot sikerult igy otthon maradnom,utana a haverom vett fel.
PS: megtortent a 40 eves erettsegi talalkozo, Mezokovesd mellett, Tibolddaroczon egy hegyi borospinceben, szarvasporkolttel. Csodalatos erzes volt osz haju nagyapakkal talalkozni, akikkel 4 evet huztam le eletem legfogekonyabb szakaszaban. Most emesztem a tortenteket, le kell tisztulni a dolgoknak, hogy irni tudjak rola. Miota itthon vagyok, csak lebegek, visznek az esemenyek:) Meg var ram egy disznvagas, par napos parizsi, londoni kiruccanas es utana vissza a dolgos hetkoznapokba, Kanadaba. ( nehez bevallanom, de azert ott vagyok otthon igazan. " esse " hittem volna )
zopilote 2013.09.22 15:01:34
@Barátusz:
Nem engem kerdeztel, de el lehet tevedni bizony. Me'g GPS - sel is:)
@shakti_rom:
Azert a quebeci - franciak " massaganak " megertesehez sokat segit itteni tortenelmuk ismerete, az, hogy szivattak oket az angolok. A ket hodito kozul az egyik egy fokkal volt kevesbe szemet, a francia.
A miniszterelnök szerint az elmúlt tíz évben 350 ezer magyar vállalt munkát külföldön. Ők jellemzően vendégmunkások, akik azért távoznak, mert máshol könnyebben tudnak boldogulni és ez a szám a népességhez viszonyítva még csak nem is magas. Szemöldökfelvonás…..
zopilote 2013.09.19 07:45:14
@zopilote:
lenni ( ez lemaradt )
zopilote 2013.09.19 08:16:50
@cougarcat:
2 hete fenykepeztem ezt a cougar - t amikor az indian rezervatumban dolgoztam. Te jutottal az eszembe:)
kepfeltoltes.hu/view/130919/IMG_3472_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
zopilote 2013.09.21 04:49:57
@liebend:
" De csak az jöjjön, aki vállalja! Remélem sokan. "
I'm one of them:) De nem egeszen, van mas orszag is a pakliban. Az en koromban az idojaras mar felulirja a hazaszeretetet:( De azert jo itthon, szinte megallt az ido:) Mintha tegnap mentem volna el, 30 eve nem valtozott semmi, talan a diszlet a szinpadon,a szereplok ugyan azok, ugyanazokkal a gondokkal, oromokkel, mint 100 vagy 500 eve. Remelem, 100 vagy 500 ev mulva is ez lesz a helyzet:)
Határátkelő Irány a Riviéra! 2013.09.20 06:45:00
Jókedv, napsütés, tengerek, finom borok és sajtok – kinek ne lenne kedve a Riviérán élni és dolgozni? (Nekem lenne.) Úgyhogy mai szerzőnknek, Sándornak igen jól megy a sora arrafelé, különösen, hogy még a mézesheteket éli (utóbbit már csak én teszem hozzá). Nézzük tehát,…..
zopilote 2013.09.21 03:32:11
@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
" Amugy tudtad, h az egyedülällo pasik ölebeket tartanak ismerkedés gyanänt? "
Mindig tanul az ember: ha szeretnem is az olebeket, akkor sem tartanek ezek utan egyet sem, nehogy megismerkedjek vkivel es veget erjen a szabadsagom:)
zopilote 2013.09.21 03:40:18
@nyuszigonosz:
A zold konyvecskerol Kadhafi jut eszembe:)
( الكتاب الأخضر‎ al-Kitāb al-Aḫḍar )
zopilote 2013.09.21 04:01:07
@morsels:
Nekem meg meg van a regi bordo szemelyi igazolvanyom, ereklyekent orzom (1981 - ben csinaltattam ) Egyszer, amikor minden papirom elegett a kocsimban, arra adtak ki a kanadai jogsimat, azzal igazoltam magamat:) Utana mar jott minden hivatalos irat masolatanak a beszerzese konnyen:) (80 - as evek kozepen tortent, azota megszigoritottak mindent )
Nem tudok aludni, izgulok, mint egy szuzlany a naszejszaka elott. Par ora es talalkozok 30 - 40 eve nem latott volt kozepiskolai osztalytarsaimmal.
Azért lássuk be, az ember nem mindennap kap emailt Costa Ricából, márpedig most ez történt – hiába, a kalandozó magyarok, ugye... Mai kalandozó magyarunkat egyébként Messzipistának hívják, és hogy miként került ki Costa Ricába és miért pont oda, az rögtön…..
Vasárnap lévén ismét blogokat ajánlok, próbáltam újakat is keresni és szerencsére sikerrel jártam. Úgyhogy ma megtudhatjuk, mihez kezdjünk azzal, aki a kulturális sokk állapotában van. Aztán másfajta sokk is érhet minket egy fülöp-szigeteli csótánykirály képében, végül…..
zopilote 2013.09.15 21:48:12
@diggerdriver:
Mielott elmegyek, meg bekukkantottam a HA - re ( addiction) Es mit latok, a Te hozzaszolasodat. Ezt azert nem kellett volna, kis senki vagyok en itt, ugy erzm a nagyok arnyekaban. De azert koszonom, szinten jol esett. Nem is kicsit! A " baratomnak tartolak - kal" teljesen lekoteleztel:) Igyekszem kierdemelni.
@sodalisO:
Neked is nagyon koszonom es hasonlokat kivanok sept vegere. A kajalasbol nekem is ki fog jutni, meg egy disznovagas is lesz a programban, a keresztlanyom jon haza Londonbol a nigeriai ferjevel egy hetre, o szervezi:) Be is indultak a gondolatara a nyalmirigyeim:) Az irast nem igerem, nincs nekem arra idom, minden percem elfoglalt es olyan rovid az elet, vannak annal fontosabb dolgok is, mint irni, es azokra sincs idom:) De azert megprobalom, bar rendhagyoan, bele egyenesen a kozepebe! Iroi stilusokbol nekem a szimultan jott be, ugy emlekszem, Irwin Shawnal lattam elosszor. Amugy kedvenc irom P. Traven:)
zopilote 2013.09.15 22:24:14
@Kovermadar:
Huuuu, ezt nevezem! Tenyleg, jobol is megart a sok. Thanks azert:) Fiatalabb koromban valoban vagytam Svedorszagba (is) de miota megizleltem a tropusok vilagat, lejebb hagyott a kedvem.
@cougarcat:
Azert maradtam me'g, mert talaltam a Youtubon egy kis videot a volt munkatarsamrol es azt me'g megneztem. Buszke vagyok ra, hogy egy ilyen nagyszeru es pozitiv emberrel dolgozhattam Brit Kolumbiaban, Saskatchewanban, Nevadaban es Mexikoban. Sajnos kapcsolatunk megszakadt regota - elhagyta a szakmat is regota - kisfiu voltam en az o vilagukban. Jo latni azert, hogy okos es ertelmes embereknek bejonnek a dolgok.
www.youtube.com/watch?v=VlBxvk8q5JU
A - 40C fokos kepen o is rajta van, ami az Indafoton talalhato a kepeim kozott.
Most mar tenyleg megyek, szevasztok.
zopilote 2013.09.15 22:30:51
@cougarcat:
Jartal mar French Creeken? Mi gyakran kijartunk oda, elado hajokat nezni es fenykepezni. Lasqueti Islandra is onnan indul a hajo. Regen frenchcreekboatsales volt a nevuk, mara megvaltozott. Rendkivul valtozatos az altaluk eladasra kerulo hajok listaja:
www.pacificboatbrokers.com/
A mai poszt inkább egy vitaindító gondolat, mint hosszabb történet. Ugyanakkor Stacey felvetései, kérdései szerintem nagyon érdekesek és sokat lehet róluk beszélgetni, nagyon érdekesek lehetnek a tapasztalatok is. Ma tehát beszélgessünk gyermekkorunk (és külföldön élő…..
zopilote 2013.09.14 22:01:15
@ffüttyfürütty:
Nem az, valami Jano nevu a foszereplo, de ez sem biztos:) Majd megkeresem, ha lesz idom, szeretnem ujra megnezni.
@zöldeketbeszélek:
Igen, technikai hatter kell. 3 vagy 4 eve dolgoztam Vancouverben egy animacios ceg epuleteben, falakat epitettem, gletteltem. Egy jo ismerosom vette meg, renovalta es havi 200 ezer dollarert adta ki a Nitrogenstudiosnak. Ami nem is nagy ceg, bedolgoznak nagy filmstudioknak. Annyi geeket es olyan berendezest azota sem lattam, ami ott volt. Hogy tudnanak ilyenekkel Magyarorszagrol versenyezni.
Sajnos mennem kell, bejott egy utolso perces koltozes is a holnapi utazas melle:( Egy jo haverom most hivott vissza a regi lakasba, ahol ideerkezesemkor laktam: onallo alagsor, 2 szoba + nappali kandalloval, konyha, furdoszoba, stb. Es majdnem ugyan annyiert, amennyit eddig fizettem egy szobaert egy masik haveromnal. Marcsak nem hagyom ki. Megint nem lesz alvas, csak a repulon.
zopilote 2013.09.14 22:02:55
@Barátusz:
Tipikus welfarebum: egyedulallo angol no, gyerekkel, munka nelkul:)
zopilote 2013.09.14 22:07:35
@Bonjour:
Ez az az erzes!! Pontosan, amit leirtal! Es en is:)
Dehogy vagyok erdekes, csak tapasztalt es figyelek mindig a korulottem levo vilagra es igyekszem megerteni, ami nem mindig sikerul. (szerencsere)
Most mar tenyleg mentem, tovabbi jo " beszelgetest " mindenkinek:)
Ass blaster Lánctalpon... 2013.09.08 21:27:45
Ez a poszt most szigorúan a szakmáról fog szólni. Száraz szakmai nyelvű írás lesz külön kérésre egy HA kommentelőnek. Vágjunk bele. A munkagépeknek két nagy csoportját különböztetjük meg, a hidraulikus és a mechanikus gépeket. A mechanikus gépek voltak az első munkagépek…..
zopilote 2013.09.14 20:29:05
@diggerdriver:
Nem tudtam megallni, hogy bele ne szoljak:) Elnezest:)
A csapozsinor kifejezes tetszik, talalo. Nalunk Chalkline - nak hivjak (mert kretapor van benne. Amugy a hazai epitoipari kifejezeseket nem ismerem, nem dolgoztam benne otthon, itt annal tobbet.
Azoknak a kisgepeknek nem bobcat a neve?
Amugy amikor meloba vezetek ill. vezettem, hatalmas, dolgozo markolok mellett ment el az utam, amik lattan mindig Mr. Driggerdriver jutott eszembe:)Kar, hogy nem csinaltam roluk kepeket.
Mielőtt rátérnénk a jakuzára, Tokió éjszakai világára és arra, mi a különbség Sinkanszen és a JR-vonal között (ég és föld), hadd kezdjem egy kis magánzással. Tegnap este volt a Goldenblog díjkiosztó gálája (ezen a megmérettetésen lett a Határátkelő 3. a Közélet…..
zopilote 2013.09.13 09:54:39
@zopilote:
Elfelejtettem beirni a londoni film elerhetoseget, most potolom, ha erdekelne vkit:
szarnyasizvadasz.blog.hu/2013/08/01/felzabaltuk_londont
zopilote 2013.09.13 17:21:05
@Barátusz:
Nem azt irtam, hogy jo vagy rossz a video, hanem azt, hogy " erdekes" :))) Amugy szerintem is kisse artificial a humoruk, ami nem jon be legtobbszor.
zopilote 2013.09.13 19:18:26
@Quercus58:
Kedves Kollega:) (es volt iskolatars) Igen, osszejott, csak nem ugy, ahogy elterveztem: ugy nez ki, okt. 10 utan vissza kell mennem dolgozni, lehet, hogy ugyan ahhoz a ceghez, amit otthagytam, ha nem talalok jobbat. Karacsonyig mindenkepp kell dolgoznom, csak januartol johet az igazi sabbatical. Most meg van esely a penzcsinalasra, de barmely percben beuthet egy gazdasagi valsag itt, kidurranhat a leggomb:(
Érdekes a mai poszt, hiszen szerzője, Eszter két évet élt Londonban, aztán ösztöndíjjal Indonéziában töltött egy felet, most pedig már egy ideje ismét Budapesten él. Hogy miért? Erre ad választ mai írásában. Ellentétben a magyarok 95%-ával, akiket kint megismertem én nem…..
zopilote 2013.09.13 01:39:00
@Barátusz:
" Téged vagy hajt valami, vagy nagyon jól tudsz újrakezdeni "
A valasz egyszeru: a Nyilas jegyeben szulettem:) Egy ido utan mindent megunok, sokszor a cel elerese elott:) Es johet az ujabb cel:) (hogy megunjam azt is, a belekezdes elott) :)
" Miért nem adsz jótékonysági intézményeknek? "
Mert lenyuljak a dolgokat, a charity szervek vezetoi luxus korulmenyek kozott elnek, plusz igy is tamogatom a termelo ipart, az uj aruk kereskedelmet:)
zopilote 2013.09.13 09:17:56
@Babette_:
Igen, 25 dollar naponta, csak kajara!!! A tobbi hasonlo seismic ceg 10 $ - t fizetett abban az idoben. Jol emlekszem, 4 naponta fizettek 5 db 20 dollarost, az 50 - es ritka volt akkoriban, a 100 - as meg ritkabb. Ma mar sajnos nem ritka egyik sem:( Nagyon jo ceg volt, kesobb kifejlesztettek egy muszert is, a szakmaban a legjobbat, az elso kezdetleges peldanyokkal dolgoztunk, 5x akkora volt a production es a pontossag, mint a hagyomanyossal, ezert tudtak olyan jol fizetni. Akkoriban a cegek tobbet adtak a melosra, ma a profitot lenyelik es meg kevesebbet is fizetnek. Sajnos a legtobb melos reggeltol estig be volt lőve a kendertol, ezert leptem ki. Pedig nagyon marasztaltak, " raereztem " a muszerre, fenyes karrierem lehetett volna naluk. Ezert sajnalom meg most is. Meg abban az evben elkoltoztem Vancouverbe es ott valtottam az olajkutatasrol a bányakutatásra.
A tegnapi németországi au pairkedés után ma egy teljesen más világot látogatunk meg. Irány Katar, ahol fillérekbe kerül a benzin (ennek megfelelően a SUV számít családi autónak), és ahol kétszer annyi az indiai, mint a katari állampolgár. Lilla írása (és fényképei) egy…..
zopilote 2013.09.11 19:17:40
@zöldeketbeszélek:
Meg valaszolok, mielott mennek: eltem Nogradban is, igaz a 70 - es evekben es mar akkor voltak ott jo modu - munkabol fakadoan - ciganycsaladok: banyaszkent, ipari munkaskent dolgoztak nagyon sokan. Ugyanez elmondhato Borsodrol is, szinten banyak, vegyiuzemek, LKM, stb szivta fel a sok embert, koztuk nem kis szamban a ciganyokat. Szoval az elso lepesek meg voltak teve reszukrol, meg ha a kotelezo munkavallalasnak koszonhetoen is:)
Tenyleg mentem most mar:)
zopilote 2013.09.12 08:36:55
@neoteny:
Igazsag szerint aldozhatnek is, ugyanis kozos gyonasok vannak, de en nem erzem azt az igazinak. Gyakorlo alatt azt ertettem, hogy ha csak tehetem, elmegyek templomba misère, nem csak vasarnap, hetkoznapokon is: ugy otthon a falumban, Egerben, Kanadaban ( nem csak magyar, hanem pl ir templomban, sot San Fransiscoban kinai katolikus templomban vettem reszt szertartason) Mexikorol nem is beszelve, ott masnaponta mentem misère, ha csak tehettem. De ha ugy jobb, akkor azt mondom, hívő katolikus vagyok:) Egyszerubb. De abba is bele lehet kotni:)
zopilote 2013.09.12 20:41:58
@Sadist:
" Egy nő nem tud egy férfit molesztálni és megerőszakolni. "
Csak manipulalni:)
Esther Vilar - The Manipulated Man c. konyveben reszletesen le van irva ez a dolog. Vegeredmeny: minden ferfi aldozat:) Minden serdulo fiunak kotelezo ovasmanykent kellene kezebe adni :) De legtobbje nem tanulna belole, mert a sexualitas felulir minden logikus gondolkozast:) A f.. felall, az esz megall:( Ez a ferfi nem tragediaja.
A külföldre indulók közül sokan választják az au pairkedést, hiszen talán ez jár a legkevesebb anyagi kockázattal. Ugyanakkor nem mindig egyszerű beilleszkedni egy család hétköznapjaiba és ahhoz is szerencse kell, hogy az ember egy igazán befogadó közösségbe kerüljön. Márti…..
zopilote 2013.09.11 01:52:53
@sodalisO:
Ingyen is csinalnam, elvezetes es valtozatos munka. Sajnos tavaly volt az utolso kiruccanasom, a ceg tulajdonosa nyugdijba ment, igy nincs tobbe geofizika. Majd 40 evig csinaltam, Magyarorszagon, Kanadaban, USA - ban, Mexikoban. Nem csak jol fizettek, de teljes ellatas, szalloda, repulojegy is volt a pakliban. Csak a cigit kellett sajat zsebbol fizetni. Konnyen jott, konnyen el is ment az a penz:) Most kenytelen vagyok az epitoipraban robotolni, igaz, szeretem ezt a munkat is (modjaval) :)
Egy hete olvashattátok Bence írását arról, milyen volt másfél év után Magyarországra látogatni Walesből. Nos, szerencsére azt is megírta, miként került ki (és miért éppen Walesbe és nem Londonba), úgyhogy ma olyanok leszünk kicsit, mint azok a hollywoodi filmek, ahol az…..
zopilote 2013.09.09 18:23:54
@Quercus58:
" Egyébként, hogy össze tudd hasonlítani a jelent a múlttal. "
Ismerem a multat, tobb, mint 30 eve, hogy az elsok kozott csinaltam a bervagast, sajat TDT - m volt. 10 eves szerzodesem volt a MEFAG - gal, TSZ- eknek, erdobirtokossagoknak vagtunk. Embertelen penzeket csinaltunk, de elvittek a kocsmak, a nok, az edes elet:) Konnyen jot a penz, konnyen is ment.
Azert a regi keruletvezetok sem panaszkodhatnak, volt osztalytarsaimnak azert van mit apritani a tejbe, latom, amikor hazalatogatok. De sajnos legtobbjuk alkoholista lett a jomod mellett:(
Szombat van, és ha szombat, akkor Hétvégi Klubsarok, ahol a mai archív posztokról lehet beszélgetni (vagy bármi másról). Megkönnyítendő a beszélgetés megkezdését, hadd dobjak fel ezen a héten is egy témát. Mégpedig arról, hogy vajon tényleg lejárt-e Anglia szavatossága,…..
zopilote 2013.09.07 16:08:53
@Shanarey:
Nem erre gondoltal?
" If you are a citizen of Commonwealth Countries and are aged between 17 and 30 years, you can come to the UK for 2 years under Working Holidaymaker visa which allows stay up to 2 years when you can work in the UK to improve your skills. You can switch to Work Permit after 1 year under Working Holidaymaker visa. "
Ez azt hiszem minden Commonwelth orszagban igy van meg most is.
zopilote 2013.09.07 16:18:22
@zopilote:
Working Holiday vizumok mas orszagokra:
en.wikipedia.org/wiki/Working_holiday_visa
zopilote 2013.09.08 21:39:09
Rudyard Kipling - White Man's Burden

"Take up the White Man's burden--
Send forth the best ye breed--
Go, bind your sons to exile
To serve your captives' need;
To wait, in heavy harness,
On fluttered folk and wild--
Half devil and half child.

Take up the White Man's burden--
In patience to abide,
To veil the threat of terror
And check the show of pride;
By open speech and simple,
An hundred times made plain,
To seek another's profit
And work another's gain.

Take up the White Man's burden--
The savage wars of peace--
Fill full the mouth of Famine,
And bid the sickness cease;
And when your goal is nearest
(The end for others sought)
Watch sloth and heathen folly
Bring all your hope to nought.

Take up the White Man's burden--
No iron rule of kings,
But toil of serf and sweeper--
The tale of common things.
The ports ye shall not enter,
The roads ye shall not tread,
Go, make them with your living
And mark them with your dead.

Take up the White Man's burden,
And reap his old reward--
The blame of those ye better
The hate of those ye guard--
The cry of hosts ye humour
(Ah, slowly!) toward the light:--
"Why brought ye us from bondage,
Our loved Egyptian night?"

Take up the White Man's burden--
Ye dare not stoop to less--
Nor call too loud on Freedom
To cloak your weariness.
By all ye will or whisper,
By all ye leave or do,
The silent sullen peoples
Shall weigh your God and you.

Take up the White Man's burden!
Have done with childish days--
The lightly-proffered laurel,
The easy ungrudged praise:
Comes now, to search your manhood
Through all the thankless years,
Cold, edged with dear-bought wisdom,
The judgment of your peers."