Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ludrew

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Marhahúspogácsa, ementáli, sajt, paradicsom, saláta, hagyma, "füstös szósz" + bacon. Mindig felcsillan a szemem amikor McRoyal változatokat látok a McDonald'sban. Legelőször az új McWrap-et szerettem volna kipróbálni, de nem tudtam ellenállni ennek a szendvicsnek. A kép…..
Ludrew 2011.05.30 21:47:51
  Na jó, csak egy-két órára, meg épp hogy csak bugyogósra, de akkor is. A breaking news hírt @KTamas, Károly körúti tudósítónk küldte pénteken (aki már az első fák érkezéséről is beszámolt). Sajnos az Urbanista ügyeletes szerkesztője figyelmetlen volt (azonnal felmondtunk…..
Makón rengetegen bicikliznek, és ezt úgy látszik nem lehetett szó nélkül hagyni. Több százmillió forintot költöttek a Csongrád megyei kisvárosban arra, hogy használhatatlan és értelmetlen bicikliút-hálózatra kényszerítsék a kerekezőket. Mindezért még kerékpárosbarát is…..
Ludrew 2010.07.23 22:04:18
Végigolvastam a cikket, átnyálaztam magam a képtömegként, elvégre magam is makói kerékpáros volnék. Bizonyos részeivel egyetértek, sok megfogalmazott kritikát viszont túlzónak érzek, ezért ha nem haragszotok meg, részletesen, pontokba szedve reflektálnék rájuk, mint fogadatlan prókátor :-)

1. "Itt az aszfalt valamiért piros téglába vált, ami éppen nem szép, de legalább úgy ráz, mint a régebbi, ótvar bicikliutak." Hogy szép-e az relatív, mostanában ezekkel nyomulnak mindenhol (pl. Szeged Herman Ottó kolesz melletti utca); a rázás nem tragikus, de valóban egyenetlenebb a felszíne, mint az aszfalté. Hogy miért vált színt, arra nyilván az a magyarázat, hogy a statisztikai városközpontba érve (a klasszikus városrész egységeket nézve előtte, utána is oroszfertály, de ez mellékes) esztétikusabbnak tartotta a városvezetés ill. ezt engedélyezte/rendelte el a műemlékvédelmi felügyelőség. (Ellentétben közvetlenül az épületek tövével, ott ugyanis - lásd Korona szálló - hiába akart az önkörm. vörös klinkertéglát, ha a műemlékv. csak a szürke térkövet engedélyezte.) A térköves borításnak azonban van egy hosszú távú előnye, amiről ti természetszerűleg nem tudhattatok, de ettől még van: a szeptemberben kezdődő szennyvízcsatorna-beruházás keresztbe-kasul át fogja szabdalni a várost, több ezer háztartást kötnek be a hálózatba, és nyilvánvalóan ahol több ilyen ház van, ott a térköves megoldás azért előnyös, mert nem kell felszakítani az aszfaltot, nyom nélkül vissza lehet pakolni a kis kockákat a helyükre.
2. "áthelyezni, mint tudjuk teljességgel kizárt" - nem kizárt csak _rohadt_ drága. EDF Démász, EON, de még az ELMŰ is szívesen áthelyez mindent, feltéve ha az önkormányzat fizeti az irdatlan sok költséget. Pár kilométer bicikliutat lehet építeni, pár ezer kilométer kerékpársávot fel lehet festeni abból a pénzből, amit egy oszlop áthelyezése jelent. Nyilván eléggé szánalmasan néz ki az oszlopot két oldalról megkerülő aszfalt, ezt én sem tagadom.
3. fasorok kivágása - ez viszonylag ritka, csak kevés helyen történt így, de nekem is vérzik érte a szívem. Sajnos virágokat, cserjéket stb sok helyen dózeroltak el a bicikliútért, de legalább volt külön kerékpárútbiztos kinevezve az építkezés alatt, aki tárgyalt minden érintett háztartással a károk, zajok, stb minimálisra csökkentése érdekében, és mintha az önkorm. pótolta volna a lakóknak az eltüntetett X tő növényzetet, de ebben nem vagyok biztos.
4. keresztutcákba behajtás - teljesen egyetértek, erről valahogy sikerült megfeledkezniük, nem volt jó ötlet hogy talajon rallizás szükséges egy kerékpárútra behajtáshoz. Néhány helyen (Vásárhelyi u. pl.) építettek ráfordítókat, átvezetőket más utcákba, de a túlnyomó többségéről a bicikliutaknak teljesen hiányzik.
5. Egyirányú-kivételhiány: szintúgy egyetértek, bár asszem ez januári kresz-módosítás, még nem reagált rá senki. Tömörkény u., Kálvin u., Hagymaház melletti névtelen utca mind olyan helyek, ahol az utca szélessége simán elbírná a kétirányú kerékpárforgalmat az egyirányúság ellenére – de ha behajtasz, akkor szépen ledudálnak hogy egyirányú.
6. Forgalomról annyit, hogy ti valami hihetetlen szerencsés időpontban voltatok, higgyétek el nekem, ennél azért többen közlekednek a Szép utcán vagy a Kálvinon. :-) Az alacsonyabb forgalmú utcákon elhelyezett kerékpárutak pedig, bár ez elsőre lehet nem látszik nektek, de a 43-as menti kerékpárúttalanságot hivatott kiváltani. Ilyen a Nap utca-Bajza utca páros, a képek alapján arra nem jártatok. A koncepció egyik része az volt, hogy végig tudj menni a városon a 43-as mentén, vagy legalábbis hozzá közel vele párhuzamosan végig kerékpárúton. Ez az Aradi, a Nap-Bajza kerékpárútjain kiválóan, a főtér osztott gyalogos/kerékpáros szakaszain hellyel-közzel, a rózsaszínház után a főút kerékpársávján pedig csak elméletileg valósult meg. Szegedi utcai kerékpársávot gyakorlatilag mindenki utálja, nem elég hogy a pofádba pöfögnek, melletted húznak el az életveszélyes kamionok, még rá is parkol az autós a sávra, a csík lekopik, etc. Ugyanakkor nem látom én se a helyet, hogy oda hova lehetne bepasszírozni kerékpárutat, szerintem sehova, a megoldás talán – a bajzáshoz hasonlóan – a vele párhuzamosan futó liget utcán már kiépített bicikliút rávezetése egy "kerékpárosbarátabb" töltésre lenne, amit aztán valahogy visszacsatolnának az út mellé a Városkapu előtt, elvégre onnantól már van hely a 43 mellett, ha szeparált utat akarnak építeni a cangásoknak.
Íme a játékot bemutató videó első része. Nagyban hasonlít egy már korábban bemutatott játékra, igaz itt már kapunk sisakot, de a terpeszek még ugyanazok. A többi marhaságról nem is beszélve. A játék az elején azt írja, hogy 2007, interneten is találtam erre utaló infókat,…..
Ha már legnagyobb örömömre több helyen is fenn van azt interneten, nincs mit tenni... $$$$$..
Elérkezett a blogom új nagy állomása.Nagy megtiszteltetés, hogy a PC Guru megkeresett azzal, hogy mit szólnék ahhoz, ha készítenék egy videót a havi DVD mellékletükre!Ez még a nyár végén volt, és 2 hónapnyi csúszás után (kifutottam az időből illetve technikai okok miatt)…..