Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Siri Keeton

5 bejegyzést írt és 904 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vitézy Dávid ma a Közlekedési Múzeumot vezeti, illetve újítja meg. Természetesen aktuális terveiről is beszélgettünk vele a Forbes márciusi számában megjelent interjúban, de rengeteg érdekes rész nem fért be a lapba. Ezeket két részletben közöljük itt a blogon, ez az első - többek között…..
Siri Keeton 2016.03.03 14:08:38
@elemes: Igen, Vitézy egy üde színfolt, kár, hogy ki lett rúgva.
Siri Keeton 2016.03.03 14:23:28
@Normális: Igen, az a 2500 ember, aki autóval megy, rosszabbul jár, az a 9000, aki villamossal, az meg jobban.

Mi a baj?
Siri Keeton 2016.03.03 14:25:22
@Átlagos Nevű: Pontosan, úgy tűnt, hogy az idióta rokongyereket magas polcra rakták, és aztán kb. a legjobb káderválasztásnak bizonyult az elmúlt években.
Szerző: Kanyó Ferenc Árnyékszéken meghalni nem tartozik a szokványos halálnemek közé. Sőt, a legmegalázóbb halálok egyikeként tartjuk számon, ezért nem véletlen, hogy a világszerte ismert Tűz és jég dala ciklus (vagy sorozatos nevén Trónok harca) írója, George R. R. Martin…..
"Csak Brüsszel bosszújaként lehetne értelmezhető a sikeres magyar bevándorláspolitika miatt" Igazából az a kemény, hogy ezt az ordenáré nagy hazugságot - objektíven csak hatalmas csúsztatást - sokan bekajálják a hazai publikum köldök- és MTV1 nézésre berendezkedett feléből.…..
// // <img height="1" width="1" alt="" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=637327466389018&amp;ev=PixelInitialized" /> 1. 1940 júniusában Franciaország kettészakadt. Míg a fejlettebb, iparosodottabb északi régiókat…..
Siri Keeton 2015.07.10 21:04:39
@Bafana: A másfélszer nagyobb (és majdnem kétszer akkora 18 éves korosztállyal rendelkező) Németország természetesen szarrá verte volna Franciaországot, de például népességarányosan a nagyhatalmak közül a legnagyobb emberveszteséget szenvedték, és mégse adták fel.

1940-ben is egyébként csak a hadjárat elején estek pánikba (de akkor a belga, holland, és angol katonák, sőt a szövetséges haderő kötelékében szolgáló egyéb nemzetiségű katonák is pontosan ugyanúgy pánikba estek), aztán már keményen harcoltak, Dunkerque előtt konkrétan két francia hadosztály fedezte utolsó töltényig a britek hősies menekülését (ami nélkül a britek se tarthattak volna ki - hogy aztán évtizedekig gúnyolják a franciákat gyávaságukért), csak az volt a probléma, hogy a fronton már számbeli hátrányban voltak, az Észak-Afrikából átdobott stratégiai tartalékok meg hadosztályonként kerültek az összeomlóban lévő frontra, és ott csak a felmorzsolódás lehetett a sorsuk. Ne feledjük, az oroszoknak is fél évbe tellett, hogy úgy-ahogy stabilizálják a frontot, és aztán a németek még egy nyáron-őszön át sikerrel támadhattak. A franciáknak balszerencséjükre nem volt sem Csatornájuk (mint az angoloknak), sem hatalmas területük (mint az oroszoknak), és egy óceán se választotta el őket a németektől (mint az amerikaiakat). Ezek híján senki más se tudott ellenállni a németeknek 1939-42-ben.
Siri Keeton 2015.07.10 21:16:47
@inebhedj - szerintem: Írod:

"A nácik még a koncepciós perekhez, diktatúrához és terrorhoz is kövérek és ostobák voltak (lásd még Dimitrov per, vagy a Gestapo kihallgatások után szabadon engedett ellenállók"

Vagy csak közel sem volt annyira totalitárius diktatúra, mint a szovjet. A Dimitrov-per idején például a német bírói kar még lényegében teljesen független volt, és Hitler ezt soha nem is szüntette meg, ehelyett csak létrehozta saját különbejáratú politikai bíróságát, a Volksgerichthofot, ami a hagyományos bírói szervezeten kívül, attól függetlenül működött, és oda valóban elkötelezett nácikat neveztek ki, akiknek a személye garantálta a "pártszerű" ítéleteket.

Viszont még a Gestaponál is rengeteg valódi nyomozó dolgozott, és szemben az NKVD-val, amelyik egy teljesen törvénytelen gyülevész tömeggyilkos bandából (az eredeti Csekából) nőtte ki magát fokozatosan egy többé-kevésbé jogkövető (mégha elnyomó jogról is volt szó) állami belügyi-titkosszolgálati komplexummá, a Gestapo fordított utat járt be, a weimari törvényes német tartományi rendőrségek politikai osztályából nőtte ki magát terrorgépezetté, de a korábbi, hagyományos rendőri kultúra nyomai még a vége felé is fennmaradtak benne.
Siri Keeton 2015.07.10 21:44:18
@billy reed: Ez viszont igaz, már az 1914-17 közötti (gazdasági jellegű) részrehajlásuk is sokat jelentett (ha például amerikai hajók a szabadkereskedelem jegyében ugyanúgy blokádot törtek volna Németország felé, mint Anglia felé, az eléggé megváltoztatta volna a háború kimenetelét), 1917-18-ban meg több okból is a háború végső eldöntése fűződik hozzájuk (pl. a nagy német tavaszi offenzívára se került volna sor a hadbalépésük nélkül, és az véreztette ki a németeket 1918-ban végleg, de 1918-ban az amerikaiak megjelenése a fronton döntő szerepet játszott a sikeres antant-offenzívában, és politikailag is a német hadvezetés kapitulációs döntésében).
Emlékeztek még, mire ment a buli a strandon 20 éve? Oké, nem egyszerű felidézni azonnal, de azt kell mondjam, egy pici utánajárás után, hogy 1995 egy baromi erős év volt nyári slágerek terén. Tarolt az eurodisco a Rednexszel vagy éppen a La Bouche-sal, hasított az r&b a TLC-vel…..
"A LEGFELSŐBB FŐPARANCSNOK PARANCSA Moszkva, 1945. május 1. 20. sz.   Elvtársak! Vöröskatonák és vöröstengerészek, tisztesek és tiszthelyettesek, tisztek és tengerésztisztek, tábornokok és tengernagyok! Szovjetunió dolgozói! Országunk ma Május Elsejét, a dolgozók…..
Siri Keeton 2015.05.01 10:20:04
@Titus Pullo Urbino: Jól tettétek.
Ritkán bár, de előfordult a repülés történetében, hogy egy pilóta szándékosan vezette a földnek a repülőgépet. Az alábbiakban nyolc ilyen esetet gyűjtöttünk össze a News Aviation kutatása alapján. Ezek közül három eset - éppen a legtöbb áldozattal járó tragédiák -…..
Siri Keeton 2015.03.26 22:15:15
@Androsz: Nagyon érzékeny a mikrofon, mindent felvesz.
Siri Keeton 2015.04.06 20:02:21
@Androsz: "Nem mellesleg az adatrögzítő memóriapanelje megvan már? Mert ha nincs, akkor hogyan állíthatnak bármit is a műszerállások szándékos változtatásáról?"

Akkor, amikor írtad, még nem volt meg az adatrögzítő memóriapanelje, viszont már akkor is megvoltak a flightradar24 adatai, amik a transzponder által sugárzott adatokat rögzítik. Nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy ezt mellesleg a légiirányítók is rögzítik, sőt akkor lennék meglepve, ha kiderülne, hogy a flightradar24-re kénytelenek támaszkodni. (Szinte biztosan nem.) A transzponder adatai szerint közvetlenül azután, hogy a kapitány kiment a fülkéből, valaki 100 lábra csökkentette a robotpilóta repülési magasság beállításait.

Az FDR később tovább színezte a képet (további beavatkozásokat végzett a másodpilóta, amit a transzponder nem továbbított, hiszen a transzponder csak néhány adatot továbbít), de alapvetően nem módosította.

Más szóval, a kérdésedre a válasz a transzponder, az most már néhány repülési adatot is sugároz (repülési magasság meg ilyenek), aminek az az oka, hogy a baleseteket így könnyebb elkerülni, ha a gép sugározza a robotpilóta néhány alapvető beállítását.
A paksi atomerőmű tender nélküli bővítésének híre alig több mint egy éve sokkolta a téma szakértőit és a szélesebb közvéleményt. A teljes GDP 10 százalékát meghaladó, hozzávetőleg 3750 milliárd adóforintból épülő paksi bővítésről, minden idők legdrágább magyar…..
Siri Keeton 2015.03.16 17:03:46
@humboldt:

"Németország per pillanat Franciaország után Európa második legnagyobb áramexportőre, annak ellenére, hogy pár év alatt hét atomerőművet vont ki a forgalomból."

www.reuters.com/article/2013/04/15/germany-power-exports-idUSL5N0D22L720130415

"Ha időnként a szükség úgy hozza, Franciországból importál olcsón áramot."

A francia atomerőművekből, mivel a megújuló nem működik mindig. Borús napokon nincs naperőmű, a hegyekkel körülvett Magyarországon amúgy nincs akkora állandó széljárás sem, tehát nálunk szélenergia se lehetne. Nem mintha a németeknél ne lennének szélcsendes napok.
Blogunknak már az alapításkor deklarált célja volt a médiában megjelenő, háborúkhoz és konfliktusokhoz kapcsolódó, az elmebaj határát súroló "szakértői vélemények" elleni fellépés (lásd "Fassság!" rovat). Sajnos sokak szerint a biztonságpolitika olyan, mint a magyar…..
Siri Keeton 2015.02.23 22:17:35
Én komolyan nem értek hozzá, a PAK FA-ról utoljára valamikor 2006-ban olvastam, akkor még jórészt csak a tervasztalon létezett, úgyhogy semmit sem tudok róla. Tehát ez most inkább kérdés lesz, nem biztos, hogy bullshit, bár elég sok gyanús dolgot találtam.

index.hu/tech/2015/02/17/a_pak_fa_bizony_az_egig_er/

Szóval ez a cikk mennyire reális? Mennyire van értelme annak, hogy egy elsősorban légifölény elérésére tervezett gépet összevetnek egy elsősorban egyéb funkciókra tervezett géppel, aminek a fő funkciója biztosan nem a légifölény kivívása lesz? Most azt hagyjuk is, hogy a vadászgép egy rendszer része, stb., például tudtommal egyáltalán nem biztos, hogy mindig a saját radarját használja.

Vagy erősen tévedek?
Siri Keeton 2015.02.23 22:28:10
@Siri Keeton: Egyébként hogy az F-35 szar meg hogy ha most elölről kezdenék, senki se ezt és így csinálná, és elképzelhető, hogy a PAK FA éppen ezért bizonyos értelemben jobb, piacképesebb termék.

Ettől függetlenül én a neten rákeresve két perc alatt nem találtam a cikkben említett dél-koreai exportot, csak olyan találataim voltak, hogy az oroszok nem is indultak, meg itt van ez is:

www.reuters.com/article/2014/09/24/us-southkorea-airforce-orders-idUSKCN0HJ0P620140924

Szóval mintha a tényeknek se alaposan nézett volna utána az indexes szerző.

De megintcsak, alapvetően néhány percnyi munkám van ebben a keresésben, természetesen lehet, hogy valaki forrásokkal támasztja alá az indexes cikk állításait, úgyhogy itt is inkább csak kérdezek, nem állítok.
A pártsajtó és Orbán Viktor lelkesen ünneplik Orbán Viktor zsenialitását, amivel megmentette a frankhiteleseket egy hatalmas katasztrófától. A Magyar Nemzet “Orbán Viktort hősként üdvözlik most nyugaton” című cikkében  a Bloombergre hivatkozik, ami azt írja, hogy Orbánt…..
Siri Keeton 2015.01.25 16:43:23
@jotunder: Most azért kritizálod őket, hogy nem 2010-ben tették meg, vagy pedig az az állításod, ami a 15:37-es hozzászólásodban volt, hogy ti. "még jobban járnak, ha nem teszik meg"?

Nem tudom, hogy 2010-ben meg lehetett volna lépni, függ ez az ország külső finanszírozási igényétől és a devizatartalék mértékétől (az átváltás nyomás alá helyezi a forintot ugyanis). De egyébként hindsight 20/20-vel mondom, valószínű, hogy sokkal hamarabb kellett volna ezt meglépni, nem 2014-ben.

Az én könyvemben azonban a késői, de helyes cselekvés még mindig jobb, mint a nem cselekvés. A környéken senki nem lépte ezt meg, egyetlen ország sem. Elmondhatjuk, hogy ez egy eredeti Orbán-politika volt, és azoktól, akik az unortodoxia miatt kritizálták Orbánt, elegáns lenne elismerni, hogy ők a konvencionális politika jegyében valószínűleg nem lépték volna meg ezt az unortodox vagy legalábbis merőben nemkonvencionális lépést egyáltalán. (Én se léptem volna meg, én a 2011-es végtörlesztéssel se értettem egyet annak idején, egyébként arról így utólag is azt gondolom, hogy inkább nem volt jó, és inkább egy általános átváltást kellett volna piaci árfolyamon meghozni.)

"lehetett tudni, hogy mekkora euró és frankárfolyamot terveznek 2015-re"

Apró félreértés. Én nem azt mondtam, hogy tudták előre az árfolyamot. Hanem hogy látták a kockázatot, ami nem ugyanaz. Én is napi szinten szembesülök olyan problémákkal, hogy egy bizonyos pénzügyi kockázatot meg kell-e szüntetnem vagy sem. Ilyenkor sokszor negatív várható értékű döntéseket hozok, mert a kockázatot nem akarom bevállalni. Ha utána szar kerül a ventilátorba, akkor megkapom a dicséretet: azt tettem, amit kellett, és bár nem lehetett tudni, hogy mi lesz, de a kockázatot lehetett látni előre.

De elő a farbával: ha szerinted nem a kockázat megszüntetése miatt váltották át a hiteleket, akkor miért? A kamat biztosan nem magasabb a frankhiteleken még most sem, tehát akkor? Ráadásul ez egy népszerűtlen lépés volt a maradék devizahitelesek között, mindenesetre egy sor ismerősöm írta ki felháborodását a fészbúk-oldalára, hogy most aztán esélye sincs a visszaerősödésnek. Úgyhogy akkor miért áldozták fel a devizatartalék egy részét erre a célra?
Siri Keeton 2015.01.25 17:04:59
@jotunder: Az egy mellékes kérdés, hogy miért most lépték meg.

Miért lépték meg egyáltalán? Miért akarták forintosítani a frankhiteleket, ha egyszer semmi kockázatot nem láttak ezekben? Miért áldoztak értékes politikai tőkét (ahogy írtam még csak népszerű se volt) erre a célra, ha nem látták a kockázatot?
Siri Keeton 2015.01.25 17:27:43
@jotunder: Hozsannázó hozzászólást nem olvastam a fészbúkon, csak Orbánt szidó hozzászólást ezzel kapcsolatban, hogy most már örökre befagyott 256 forinton az árfolyam. Lehet, az én ismerőseim nem reprezentatívak. Az egyoldalú kamatemelést forintosítás nélkül is el lehetett volna visszamenőlegesen törölni. Az népszerű lett volna forintosítás nélkül is.

Most se kaptam választ arra, hogy miért akart forintosítani Orbán, ha egyszer nem látta a kockázatokat. Mibe kerülne leírnod, hogy Orbán úgy látszik mégiscsak látta a kockázatot, és meg is szüntette? Azzal szerencséje volt, hogy Jordan elméje nem decemberben borult el, hanem csak január közepén, de az nem szerencse, hogy kiszáll egy árfolyamkockázatból, és az árfolyam aztán utána el is száll.

"az hogy a devizahiteleket ki kell vezetni valahogyan már 2010 előtt is megfogalmazódott"

Egyetlen szomszédos ország sem lépte ezt meg. Ez ugyanis nem valami konvencionális lépés, be kell avatkozni a piaci folyamatokba. Én élek a gyanúperrel, hogy ha marad Bajnai a miniszterelnök, ő se lépi meg.

Na de annyira nem érdekes ez a vita. További kellemes vasárnap estét!
„Pannónia nem Franciaország, nem a voltaire-i hagyományokon (Écrasez l’infâme) alapuló vallásellenesség és a szabad szatíra hazája. Pannónia nem a Charlie-k földje. (...) A (szólásszabadság) a demokrácia működésének egyik legfontosabb garanciája, és ha normális helyen…..
Siri Keeton 2015.01.10 15:56:11
@Szindbad: Nem is a megerőszakolt nőket gúnyolta ki, hanem a boddice ripper fantasy néven ismert jelenséget. Azt se szabad?
Siri Keeton 2015.01.10 15:59:41
@Siri Keeton: csak egy d-vel, bodice
KatPol Blog [KatPol Filmklub] Fury 2014.11.10 08:00:00
Nemrég jött ki a magyarországi mozikban a Fury (nálunk Harag) néven futó, második világháborús akciófilm Brad Pitt-tel a főszerepben. Miután a szerkesztőséget mindig is érdekelte a második világháború rögvalóságát bemutató kapcsán Hollywood fejéből kipattanó agymenések…..
Siri Keeton 2014.11.15 21:58:16
@bz249: A katonák nem viselkednének egyforma bátran azonos helyzetben, mert nem egyforma a moráljuk, és nem azonos ellenfél ellen harcolnak, nem azonos helyzetben.

Pl. a németek ellen harcolni félelmetesebb, ezért nagyobb eséllyel adná meg magát valaki ellenük, mint a második világháborús amerikaiak ellen.

Viszont az is számít, kinek milyen bánásmódra van kilátása: egy orosz vagy német katona a keleti fronton kb. a biztos halál és a nagyon bizonytalan hadifogság közül kapta azt, amit épp a gép dobott, tehát ha még volt benne egy kis élniakarás, akkor nem adta meg magát. A Waffen-SS katonáit néha a nyugati katonák - főleg az ő soraik között harcoló lengyel alakulatok - is agyonlőtték a helyszínen. Ez kapásból magyarázza a Waffen-SS nagyobb fokú fanatizmusának egy jó részét (nem az egészét), meg persze a moráljuk is jobb volt. De ez magyarázta szerintem jórészt a keleti front hetekig, sőt néha hónapokig védekező katlancsatáit is, Breszttől kezdve Sztálingrádon át Budapestig. Amíg folyik a csata még lehet a csodában vagy a kitörésben vagy akármiben reménykedni, a hadifogság viszont kb. a majdnem biztos halált vagy örök rabszolgaságot jelenti...

Az amerikai tisztek karrierjét hátráltatta a frontbeosztás (Martin van Creveld: Fighting Power), a német tisztekét az íróasztal mögötti beosztás, így a német tisztek morálja sokkal jobb volt a fronton, mint az amerikaiaké. És amellett sokkal tehetségesebbek voltak a tisztek. Emiatt nagyobb bizalom volt a német katonák részéről is a tisztjeik iránt, emiatt a katonák morálja kapásból jobb volt (és akkor még az amerikai katonák etnikai heterogenitásból fakadó kisebb egymással szembeni stb. bizalmi szintjéről vagy kevésbé erős hazafias érzelmeiről nem is beszéltünk, szemben a németekkel, ahol a katonák lehetőleg ugyanarról a vidékről származtak alakulaton belül), stb. stb.

Nem ragozom, nem egyformán hősies minden sereg katonája azonos helyzetben, az amerikai haderő viszonylag alacsony kohéziójú, gyengébben motivált sereg volt a némethez, de még a szovjethez képest is.
Siri Keeton 2014.11.26 20:44:14
@molnibalage: Mindenre lehet lokális ellenpéldákat hozni, de ha az ember sokat olvas a háborúról, akkor azért kialakul egy benyomása a dolgokról, és az a benyomás bizony az lett nálam is és nálam okosabb embereknél is, hogy a német csapattisztek tapasztaltabbak, képzettebbek, motiváltabbak és tehetségesebbek is voltak más hadviselők tisztjeinél, és még az alárendeltjeikkel a viszonyuk is jobb volt. Ez persze csak benyomás, de az általam hivatkozott Martin van Creveld tanulmányát az amerikai hadsereg megbízásából készítette, mivel (főleg a vietnami vereség után) az amerikai katonai vezetés próbált keresni a múltból a saját vezetési módszerénél hatékonyabb vezetési kultúrát, és így akadtak a németekre, és van Creveldet bízták meg a két haderő 1944-45-ös harcai során mutatott teljesítményének összehasonlításával. (Az amerikai tisztek sejtették, hogy a németek jobbak voltak, de nem tudták, hogy pontosan miben.)

Ennek során derültek ki az előző hozzászólásomban is említett dolgok, ti. hogy az amerikai tisztek számára a csapatszolgálat karriergyilkos volt (a legkönnyebben az íróasztal mellett lehetett karriert csinálni), ezért a legrátermettebb tisztek igyekeztek íróasztal melletti beosztáshoz jutni, míg a fronton a rátermett tiszt is nehezen jutott előre a ranglétrán. A németeknél ezzel szemben a csapatszolgálat karrierkövetelmény volt, presztízzsel is járt, a legrátermettebb tisztek tülekedtek a csapatbeosztásokért, még a vezérkari karrier is könnyebb volt frontszolgálattal.

Vagy te máshogy tudod?
Siri Keeton 2014.11.26 21:06:17
@Kullancs1983: Függ egy csomó dologtól a megadási hajlandóság, pl. a kohéziótól meg ilyenektől. Összességében egy német katona számára a megadás a keleti fronton a szinte biztos halált vagy életfogytig tartó rabszolgaságot jelentette (persze utólag tudjuk, hogy tíz évvel a háború után hazaengedték őket), a nyugati fronton is bizonytalanságot jelentett (meg technikailag se volt mindig egyszerű, átszökni a bajtársaktól az ellenséghez, aki azért akár le is lőheti, stb.), de 1945 március végétől az általános összeomlás körülményei között még mindig biztosabb volt a reménytelen túlerővel szembeni végsőkig kitartásnál. A Rajna mint utolsó védelmi vonal áttörése amúgy is kilátástalanná tette a küzdelmet. A keleti fronton ezzel szemben a harc feladása és a megadás szinte a legvégéig még rosszabbnak tűnt a kilátástalan harcnál is, ezért ott sarokba szorított fenevad módjára harcoltak lényegében az utolsó napokig, sőt néha az utolsó napon is túl.
Jobbegyenes WTF?! 2014.10.17 14:58:23
A magyar adóhatósági vezetők és Fidesz-közeli üzletemberek  - köztük Habony Árpád és a Századvéget vezető Heim Péter) kitiltása olyan sztori, amit mintha kifejezetten a Jobbegyenes wtf rovata számára írtak volna. Az első felkiáltás, ami a híreket olvasva kibuggyan az…..
Siri Keeton 2014.10.18 02:25:28
@Counter: A szerző nevében nem tudok nyilatkozni, de én úgy képzelem, hogy a bizonyítékokat - ha vannak - nyilvánosság elé is lehetne tárni.
Pangea Mit brennender Sorge 2014.09.28 21:48:41
"It is easy to see how Luther prepared the way for Hitler." Dr. William Temple, Canterbury érseke 1941, London  A második világháborút követően kialakult általános nézet szerint a katolikus egyház és a Vatikán legjobb esetben is Hitler kollaboránsai voltak, akik semmit sem…..
Siri Keeton 2014.09.30 18:54:34
@aquamont: Az az igazság, hogy a Bekennende Kirche sem volt egyértelműen náciellenes (teológiai okokból nem akarták a kereszténységet kidobni, mivel a "német keresztények" már a kereszténység alapvető hittételeit is kezdték kidobálni, pl. említetted az Ószövetséggel kapcsolatos álláspontjukat, ami amúgy tudtommal nem volt ennyire egyértelmű - inkább voltak, akik így gondolkodtak), másrészt meg a "német keresztények" között is voltak náciellenesek, még akkor is, ha alapvetően nacionalisták voltak. Nem minden nacionalista volt ugyanis náci, ráadásul Hitler és vele a náci vezetők jó része a harmincas évek közepére (amikor kiderült, hogy nem sikerül egy egységes, kizárólag a német államtól függő német egyházat létrehozni, amibe legalább az összes evangélikust, de lehetőleg a katolikusokat is sikerülne beterelni) már a "német keresztényeket" sem támogatta egyáltalán, ami szintén vezetett bizonyos súrlódásokhoz.

Érdemes figyelembe venni amúgy, hogy a német kereszténység nem náci találmány, korábban jött létre maga az elképzelés a nemzeti keretek között mozgó nacionalista evangélikus egyházról. Tehát egyfelől a Hitvalló Egyház is kollaborált (sőt elég kemény nácik is voltak köztük), másfelől a német keresztények se voltak mind nácik.
Siri Keeton 2014.09.30 18:55:30
@gizmo266: Nem volt népirtás se az inkvizíció, se a keresztes háborúk nyomán.
A magyar sajtóban úgy tűnik lecsengett a téma. Felülírt mindent a választás. A CNN-en is hátrébb szorult. Napokig felváltva ment Ukrajna és az eltűnt maláj gép, aztán jött egy helyi lövöldözés az USA-ban. Észtországban is mára azért jóval nyugodtabb a helyzet, valahogy túl…..
Siri Keeton 2014.04.06 23:29:31
@Taxomükke: Igazad van, lehetett volna kicsit kevésbé hevenyészett a fordítás.
Siri Keeton 2014.04.06 23:45:57
@majd_en_megmondom: Én is azt írtam, hogy már 1721-től kerültek oda gyarmatosító telepesek, de az ottani oroszok túlnyomó része 1940 után érkezett. Semmi keresnivalójuk ott.
Siri Keeton 2014.04.06 23:54:48
@Húsleves: Azért az nem tény, hogy a forradalmárok önlövetése volt, hanem csak feltételezés. Az észt külügyminiszter pedig tipikus észak-európai, annyira őszinte és korrekt, hogy egy számára kedvezőtlen feltételezést is megemlített egy telefonbeszélgetésben.
A 2. sikeres forradalom is végbement Kijevben, de a hurráoptimista páneurópéer ünneplésbe belerondított Oroszország, effektíve ellenőrzése alá vonva a Krím-félszigetet és további invázióval fenyegetve, ha a frissen hatalomba került kijevi kormány esetleg valami nagyon ostoba…..
Siri Keeton 2014.03.25 18:47:57
@petraeus: A médiáról most nincs kedvem írni, a lényeg, hogy pl. Derbyshire nézetei sem jelenhetnek meg benne, mert "rasszista".
Siri Keeton 2014.03.27 10:34:11
@Késes Szent Alia: Szerintem komoly érveket lehet amellett sorakoztatni, hogy ez a politeia mára már bőven oligarchiává züllött. Valamint az alapító atyák to ourselves and our Posterity hozták létre az országot, ehhez képest az elit jórészt lecserélődött, és a nép lecserélése is jó ütemben halad. Viszont Petraeus olvtárs demokráciáról beszélt, ezért ezzel kapcsolatban érveltem. De ez itt tényleg offtopic.

@Rammjaeger83: Majd ha kész leszek azzal a három bejegyzéssel, amit elkezdtem írni, csak mindegyiket tíz perc után félbehagytam, akkor erről is írok egy bejegyzést, ott kevésbé lenne offtopic.

Egy-két megjegyzés: a Derbyshire által felvetett kérdések nagyrészt cseppet sem lennének népszerűtlenek, másfelől pedig a politika ezekben a kérdésekben tényleg eléggé függetlenül halad a választásoktól. És akkor még ott a jó öreg kognitív disszonancia, Kertész Imre Sorstalanság c. regényét ajánlom elolvasásra (ahogy az ember meggyőzi magát, hogy tkp. nem is olyan rossz, ami van), és ott van a választék és a lehetséges politikák szűkösségéből fakadó dolog, ahoy Nagy Imre volt a legnépszerűbb magyar politikus - hiszen ő volt a legjobb kommunista politikus, más meg nem volt, csak kommunista. A véleményszabadság pedig előfeltétele a demokráciának, ahol nem szabad kimondani, hogy kettő meg kettő öt, ott nem lehet demokrácia. Márpedig néha azt sem lehet:

westhunt.wordpress.com/2013/04/15/recantation/
Egy orosz professszor hasonlította elsőként Putyint Hitlerhez. Ki is rúgták. Volna. De diákok és professzorok álltak ki mellette tömegével. Egy ukrán egyetem azonnal állást is ajánlott neki. Ezért az orosz egyetem meghátrálni látszik. #tudományszabadság,…..
A véres norvégiai eseményekkel természetesen tele van az Internet. Számos blogger és hírforrás ragadta meg a lehetőséget arra, hogy - természetesen az áldozatoknak szóló részvétnyilvánítás mellett - saját szempontjából "csámcsogjon" a történteken, legyen szó akár az…..
Siri Keeton 2014.03.23 10:04:04
@tesz-vesz: Szövegértés rulez. :) A blogposzt egyáltalán nem dicsérte a Fedor blog bejegyzését, sőt...
A Fidesz több tízezer magyar választópolgárt foszt meg választójogától. Igaz, csak félig, s persze törvényesen. Aki feliratkozik nemzetiségi választónak, az nem szavazhat az országos pártlistákra! Márpedig "A Nemzeti Választási Iroda péntek hajnali összesítése szerint a…..
Siri Keeton 2014.03.22 21:48:50
@e_gabor: Igen, lehetett volna ezt erősebben hangsúlyozni, hogy akik túl kevesen vannak, azok inkább ne erőltessék.

Viszont szerintem a szószólóhoz is kell választás, ne önjelöltek vagy a kormány kinevezettjei beszéljenek a kisebbség nevében.
Siri Keeton 2014.03.22 22:02:43
@e_gabor: Általánosságban nagyon sok kérdésben nem vagyok a politikai irányzatod híve, de azt hiszem, itt maradéktalanul osztani tudom az álláspontodat. Szóval igen, többes jelölés után lenne a kisebbségi szószólói választás, a parlamenti szavazással egyidőben, így nem kapnának extra szavazati jogot, mégis lenne valamennyi speciális joguk.
Siri Keeton 2014.03.22 22:13:22
@e_gabor: Engem is örömmel szokott eltölteni, ha közös pontot találok valakivel, akivel amúgy nem szoktam egyetérteni. :)
Ünnepeltünk mi is, aztán elvesztettük illúzióinkat. A krími válság kapcsán nem lényegtelen felidézni Dél-Oszétia sorsát, amely Moszkva segítségével 2008-ban vált ki Grúziából. Akkor a szeparatista terület lakói ünnepeltek, ma öt és fél évvel a háború után…..
A 2007 elején a védelmi miniszteri posztra emelt Anatolij Szergyukov az első valódi civil hadügyér, egyúttal az első valódi katonai reformer volt az Oroszországi Föderáció történetében. Az adóhatóság éléről érkezett új védelmi miniszter működésének fő…..
Siri Keeton 2014.03.12 20:28:32
@JanaJ: Komolyan nem értettem. Tehát akkor két dolgot mondasz:

egyfelől Oroszország területének egy részét el tudja foglalni valaki, másfelől pedig Oroszország nem tudna megfegyelmezni egy Ukrajna méretű, és modern hadsereggel felszerelt középhatalmat. Jól értem?
Siri Keeton 2014.03.13 13:57:54
@xxylon: Az oroszok nem akarták, hogy Castro magától, orosz jóváhagyás nélkül bevesse azokat. De a saját tengeralattjáróikat felhatalmazták atomtorpedók bevetésére.

Azt még hozzátenném, hogy szimmetrikus MAD-ről csak kb. a hatvanas évek végétől lehet beszélni, illetve többé-kevésbé mindmáig érvényes ez. Azaz az oroszok a hatvanas évek elején rosszabbul jöttek volna ki egy atomháborúból, míg most valszeg az amerikaiak se jönnének ki jobban náluk.

Ha már akkor ilyen keményen léptek fel, akkor most semmi okuk kevésbé keményen fellépni.
Siri Keeton 2014.03.17 10:57:30
@5.g: Mindenesetre annak a gondolatmenetnek lehet értelme, hogy ha valaki bevállal egy potenciális háborút akkor, amikor neki ötödannyi és ráadásul kevésbé hatékonyan célbajuttatható atomfegyvere van, mint az ellenfelének, akkor jóval szimmetrikusabb helyzetben (ami számára nyilván kedvezőbb) is feltehetőleg bevállalja ugyanazt.
Fideszfigyelő Atombiztos 2014.03.11 23:44:01
Ma három éve történt Fukusimában a 21. század első nukleáris katasztrófája.Úgy tudni, természeti csapás okozta – de volt benne emberi gyarlóság is bőven. Életünk alapja a hit. Elhisszük, hogy a szakemberek tudnak házat építeni, és az nem omlik össze. Nemcsak a…..
Siri Keeton 2014.03.12 19:49:36
@Kim lr Szen: Régen olvastam, csak az rémlett, hogy rögtön a cunami után meg tudták volna oldani, de ehelyett balf...kodtak.
Siri Keeton 2014.03.12 23:47:30
@molnibalage: Igen, már kijavítottak. A remanens szó is beugrott közben. Annak idején utánaolvastam, de gyakorlatilag teljes egészében elfelejtettem, csak arra emlékeztem, hogy ha a földrengés után nem b...szák el, akkor semmi baj nem lett volna.
Így tiltakoznak Csehországban az orosz diktatúra ellen. Óriás Putyin a libereci városháza épületén. Aktivisták az oroszországi diktatúra figyelmeztetnek. (Leadkép: Martin Fryč és Ondřej Matyáš a Hitler-Sztalin-Putyin molino előtt) Vlagyimir Vlagyimirovics Putyint…..
„Egyedül Oroszország képes megállítani, távol tartani a régiótól a nemkívánatos nyugati behatolást: a kíméletlen pénzvilágot, a multi cégeket, a bóvli kultúrát, a pusztító liberalizmust. Nem Ukrajnáról, Majdanról, Krim félszigetről van szó, hanem Európa jövőjéről!…..
Siri Keeton 2014.03.07 00:26:40
@Bell & Sebastian: Karl-Heinz Frieser Bundeswehr ezredes könyve (The Blitzkrieg Legend, német eredetiben Die Blitzkrieg Legende) alaposan körüljárja a kérdést. Hitler meg akarta semmisíteni a körülzárt csapatokat, ezt többször említette a jegyzőkönyv szerint.

Ugyanakkor nem bírta elképzelni, mekkora győzelmet aratott (az teljesen világos, hogy Guderian és von Manstein kivételével még a német tábornokok is elhúzódó háborúra számítottak), és csak lassan esett le neki (és ami azt illeti, például von Rundstedtnek is), hogy Franciaország legyőzése nem lesz nagy ügy Dunkerque után. Mivel pedig Dunkerque után is még nagy harcokra és elhúzódó háborúra számítottak, ezért alaposan aggódtak (nem csak Hitler, hanem von Rundstedt is) a harckocsik miatt.

A végső döntést az csikarta ki, hogy Guderian nem akart megállni, a felettese, von Kleist meg igen. Guderian megszegte a parancsot, ezért von Kleist a saját feletteséhez fordult, von Rundstedthez. Aki szintén pihenőt akart elrendelni. Hogy csavar legyen a dologban, von Kleist közben meggondolta magát (vagy Guderian végül csak meggyőzte), és mire von Rundstedt kiadta a parancsot, addigra már leszarta, és védeni kezdte Guderiant, akivel teljes egyetértésben mentek tovább. Végül von Rundstedt az egész ügyet Hitler elé vitte, aki jó alkalmat látott arra, hogy a hadsereg fölött a saját autoritását biztosítsa (vagy valami ilyesmi lehetett), meg egyébként ő maga is többször aggódott a páncélosok miatt, így Hitler kijelentette, hogy von Rundstedt a felelős harctéri parancsnok, és hadbírósággal fenyegetve kötelezte von Kleistot és Guderiant a parancsok betartására. Erre Guderianék megálltak.

Von Rundstedt körülbelül másfél nappal később döbbent rá, hogy hibázott, és újabb támadásra adott parancsot. A franciák addigra megszervezték a védelmet, és védték az angolokat, akik hősiesen kimenekültek, mielőtt a franciákat is elkezdték evakuálni, viszont az angolok hálája sem maradt el, őket fedező francia bajtársaikat azóta is gúnyolják, hogy milyen gyáván megadták magukat. Nem mintha a britek 1940-ben akár csak kicsit is jobb teljesítményt nyújtottak volna, de hát a franciákat lenézni mindig jó móka volt.

A németek próbáltak áttörni, az evakuált erők jelentős veszteségeket is szenvedtek, de a túlnyomó részük átért a Csatornán. Ha akkor von Rundstedt két nappal hamarabb megérti a mozgóháborút, akkor Németország megnyerte volna a második világháborút. (Hitler szerepe marginális volt, ha a tábornokok mind egyetértettek volna, és nem viszik elé az egymás közti vitájukat, akkor soha nem avatkozik bele a kérdésbe, akármennyire is aggódott. Egyszerűen akkor még nem volt ekkora önbizalma.)
Siri Keeton 2014.03.07 14:42:11
@Bell & Sebastian: A náci Németország nem volt marxista, kb. semmi köze nem volt hozzá. Ha Hitler legyőzi Angliát, akkor utána Európa uraként békésen fegyverkezhetett volna tovább, és akkor a SZU legyőzése sokkal könnyebben ment volna a számára. Anglia nélkül az USA se nagyon tudott volna belépni a háborúba, az óceánon át partraszállni nem valami könnyű, az afrikai kikötők meg kis kapacitásúak, így Hitlernek jó sok ideje lett volna a SZU ellen fordítani minden erejét. (Így kevesebb mint egy éve volt, mert 1942 tavaszára már a légierő nagy részét nyugatra kellett küldenie. A légierő és a légvédelem vitte el a német haditermelés 40%-át, ha a haditengerészetet is ide vesszük, akkor a német erőforrások bő egyharmada a nyugatiak ellen fordítódott már 1942-ben.) Azt pedig Sztálin is elismerte, hogy egy az egyben soha nem tudták volna megverni a németeket.

Hitler *utólag* persze magyarázkodott, hogy szándékosan engedte ki az angolokat, de azt nyilván nem mondhatta, hogy "elb...tam, balf...sz voltam". Ami döntő, hogy a döntés meghozatalakor fel sem merült az angolok "kiengedése". Ennek semmi értelme sem lett volna, mivel az alternatíva az lett volna, hogy fogságba hajtja a teljes angol hadsereget, és akkor az angolok békére kényszerültek volna, majd a békekötés után szépen ki lehetett volna engedni őket, és még adni is nekik csokit meg lekvárt a hazaútra. A gesztus ugyanúgy meglett volna...

@vantaan2: 1919-34 között a német belpolitika, 1933-41 között az európai külpolitika arról szólt, hogy mindenki hülyének nézte Hitlert, és ő a végén mindenkit átvágott, akit csak lehetett. A helyzet az, hogy hasonlóan más tömeggyilkosokhoz (Sztálin, Mao, stb.) Hitler is kiemelkedően intelligens volt.