Regisztráció Blogot indítok
Adatok
takácsbálint (törölt)

0 bejegyzést írt és 238 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kis piac vagyunk, oké, tudjuk, de az  azért kicsit fura, hogy az X-Faktor döntőjében Csobot Adélon látott ruha a The Voice egyik versenyzőjén is ott figyel, hát ennyire nincs egy rongy sem a sztájlisztok saját szekrényében? Vagy van egy központi jelmezraktár, tessél adni egy…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.21 12:11:13
@Parafon:
ne játszd már azt, amit semjén doktor. ha valahová kiírják azt, hogy "sátán", akkor nem feltétlen van ott az ördög. és ugyanígy van istennel is. attól még, hogy valaki isten földi helytartójának mondja magát nem feltétlen lesz az.

ezt a teológiai gyakorlatot követve például "a rock maga krisztus". benne van a bibliában. csodálkozom, hogy nem sütötték el ezt az újságírók.

1 Corinthians 10:4
For they drank of a spiritual rock that followed them, AND THE ROCK WAS CHRIST.
a rock maga krisztus. értem persze, hogy nem is rockzene, hanem a szikla, amiből metaforikusan ittak. de ez ilyen. a jelképekbe nem kell mindent belemagyarázni. mindaddig, amíg másokat nem fenyeget.
Azon a svájci egyetemen, ahol jelenleg vagyok, névleges a tandíj, egyáltalán nincs felvételi, és rengeteg külföldi diák van. Európa egyik legjobb felsőoktatási intézményéről van szó, az elnyert európai grantokat tekintve a legjobb ötben van. Az egyetem állami támogatása…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.21 11:46:25
@jotunder:
kutatásra szánt állami pénzek a költségvetésben külön soron vannak. és az uniós fejlesztési források. a működésre fordítanak kevés pénzt. a másik oldalról túl sok az egyetem, intézet, egyetemi oktató, hallgató. a bolognai mérföldkőig nincs valódi szakképzés. bölcsészkaron az alapképzés nem ér többet, mint egy gimnáziumi érettségi. ezek után a doktori iskolák, másod, harmaddiplomák többsége alig hasznosul. hosszasan lehetne sorolni a nyilvánvalót.

a felnőtté válás időszakában (ami nagyjából 13-21 év közé esik), az általános iskola után a kamaszkorban) bőven elegendő lenne humán kollégium vagy reálgimnázium. és ezekhez kapcsolóan szakközépiskola, szakiskola. egy átjárható rendszer, számtalan campus és college, ami a kamaszkor idejére szól. a viszonylag hozzú képzési idő miatt mindenki számára garantál legalább egy alapfokú szakmát. egy 19 évesnek nem lehet azt mondani, hogy másképp viselkedjen, mint egy 17 éves. nincs semmilyen mérföldkő. a serdülőkor korábban a 18 évet lőtték be. de ma egyrészt koedukált az oktatás. másrészt jóval nyitottabb, liberálisabb a társadalom.

magyarul itt a szakképzési rendszert kell megerősíteni. a szakközépiskolát, gimnáziumot, főiskolát összekapcsolva. 21 éves humán kollégistának (bölcsésznek) is lenne szakmája. mert járt újságíró műhelybe, filmgyárba, közvéleményt kutat, stb. titkári, titkárnői állásra alkalmas, vállalatvezető mellé asszisztensnek.

a tudósképzést ettől intézményesen kell elválasztani. ezt az intézményi átalakítást (szétválasztást, illetve összevonást) véghez vinni lehetetlen. nulla szakmai és politikai támogatottsága van, és ha még lenne is valamekkora, akkor is zéró esély van a gyakorlatban keresztülvinni. de nem csak ezt. bármilyen koncepciót. ha van tandíj az a baj. ha nincs tandíj az a baj. az oktatási rendszert az óvoda felől kell reformálni és nem az akadémia felől.

nincs olyan, hogy felsőoktatási reform. ha nincs középiskolai. és az sincs ha nincs az alsó oktatásban. eleve egy "kis" érettségi kellene általános iskola után. illetve az nagycsoport, 1-2 osztály után. tud-e gyerek értő módon írni, olvasni, számolni. ha ez nincs, akkor ne akarjál semmilyen átfogó reformot.

akkor azt lehet mondani, hogy nem kell 1/2 egyetemista. erről a szintről el kell mozdulni. az évi 50-60 ezer hallgató helyett a 30-40 ezer inkább reális. de az is igaz, hogy az így kieső gyerekeket középfokon képezni kellene. a gimnazista menjen el szakközépiskolába. vagy esetleg eleve oda iratkozzon be. a jelenlegi keretek között ezt lehet csinálni. de ez nem reform.

illetve ezt se lehet. teljesen mindegy, hogy ki mit csinál. ennek az egész rendszernek van egy tehetetlen önmozgása. lehet, hogy a legegyszerűbb hagyni legurulni a lejtőn. és egyszer annak csak lesz alja. gyanítom, hogy ez nem a legalja.
takácsbálint (törölt) 2012.12.21 11:47:50
@jotunder:
definiáld már azt, hogy "felsőoktatás". növeljük a létszámot. oké. de mit kell növelni?
takácsbálint (törölt) 2012.12.21 11:58:39
@purplehaze:
persze. mert ezek helyére szakkollégiumi rendszer kell. ami a szakközépiskola (technikum), a reálgimnázium és a műszaki főiskola nyújtotta előnyöket ötvözi. ahol egyszerre folyik magas szintű elméleti és gyakorlati képzés. végig a kamaszkorban. tehát az általános iskola után egészen a bolognai mérföldkőig. majd ezek után lehet kutató-fejlesztő mérnököt, vagy elméleti tudóst képezni az egyetemek falai között. és ugyanez indulhat persze a szakiskolától, humán kollégiumtól.

maga az oktatási rendszer brutálisan elavult. ezen a ponton esély nincs megváltoztatni. egyszerűen tudomásul kell venni, hogy itt van egy elveszett generáció. és mondhatják majd, hogy ilyen meg olyan egyetemi rangsor. a valóság nem ez a rangsor. hanem az, hogy ma mobil vécék üzemeltetéséből, szippantásból, és szarlé eladásából sokkal több pénzt lehet keresni, mint tisztességes egyetemi foglalkozásból. az egész egyszerűen hasznosabb. a piacon és a politika piacán megmérve. de ez nem véletlen. egyesek ugyanis nem értik azt, hogy egy rendszer alapvetően el van hibázva. a nyilvánvalót nem fogják föl.
A kormányzat friss bejelentéseivel előre próbált menekülni, de közben soha nem látott káoszba fulladt a felsőoktatási „reform”. Kidolgozott háttértanulmányok és számolások nélkül próbálják már kb. a negyedik tervet is elfogadni szűk két héten belül, miközben a…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.20 21:39:06
@Crescendo:
a gyakorlati képzéshez kellene szakoktató. a diák mellé oda kellene állni, hogy figyeljél, ezt így és így csináld. középszinten kellene tömegével szakembereket képezni és nem az általános iskola szakköri szintjét elnevezni egyetemnek.

az alapprobléma azzal van, hogy a kormány forrást von el a közoktatásból és a szakképzésből. mert kell a pénz futball stadionokra, és a magánkézben levő foci akadémiáknak. nem tornatermeket építünk, meg uszodát. hanem a kincstár tolja a pénzt a fradikába, lokikába, vidikébe, stb. a multik szijjártó másodosztályú teremfoci csapatát támogatják. mert félnek nem támogatni. de így tehetséges fiatalokat nem szponzorálnak. mert erre a célra mindenhol egy keretösszeg áll rendelkezésre.

vagyis itt hülyének nézik az országot. elsősorban a kormány, másodsorban az ellenzék, harmadsorban az értelmiség. és valljuk meg, hogy kicsit a diákok is. de ez talán náluk a leginkább bocsánatos.
takácsbálint (törölt) 2012.12.20 21:46:13
@MetroGoldwinMayer:
persze. szerinted az elképzelhető, hogy egy esetleges visszaélés esetén a pintér vezette rendőrség minden tényt felderít. de ha ez még így is lenne, akkor ezek alapján a polt vezette ügyészségnek kellene vádat emelni. és ha még ez is megtörténne, akkor szajerné jelölné ki azt a bírót, aki megítéli az esetet. nincs független igazságszolgáltatás. az igaz, hogy korábban se volt. de a nyomait is eltüntették. szerinted miért van az, hogy magyarországon a legfelső politikai vezetés úgy érzi, hogy bármit megtehet?
Nemrég írt egy bejegyzést Rajcsányi kolléga az online családfakutatásról. Ez a poszt szintén ezzel a témával foglalkozik, csak egy merőben más megközelítésből. Magyarországon elég régóta szitokszó a genetika, főleg a családkutatással egy lapon emlegetve, persze nem teljesen…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.20 15:04:18
@bakodi.péter:
mindenki ritka eset. mennél tovább bontogatjuk annál inkább. de azt nem tudod megmondani, hogy az őseid honnan származtak. van 2 szülőd, 4 nagyszülőd, 8 dédszülőd, és így tovább.

csakhogy ez nem egy szigorú hierarchia. abban az értelemen sem, hogy te vagy a "gyökér", és akkor számtalan levél elemtől származol. 100 generációra visszatekintve 2^100 (~ 10^30) ősödnek kellene lennie. ennyi ember fizikailag se férne el a földön. nyilván voltak unokatestvér és másod-unokatestvér házasságok. de vélhetően az sem igaz, hogy volt 1 "ősapád" és 1 "ősanyád" anatóliában, és akkor egyenesen tőlük származol. az ugyanígy valószínűtlen.
takácsbálint (törölt) 2012.12.20 15:20:51
takácsbálint (törölt) 2012.12.20 20:08:22
@bakodi.péter:
1 generáció cca. 25 év
100 generáció cca. 2500 év
2^100 ~ 10^30
ha az öröklésmenet ilyen szigorú hierarchiába szerveződne, akkor mindenkinek 10 milliárd a köbön őse lenne.

N generációra visszamenőleg ténylegesen nincs 2^N ősöd. vagy 2^(N+1)-1 ha az összes felmenődet és saját magadat is beleszámolod. azért, mert időnként a közeli rokonok is összeházasodnak. közös őseik lesznek. és ezért az a fa, amit elképzelsz nem szélesedik tovább. de nehéz elképzelni azt, hogy a legtöbb ember esetében annyira összeáll, hogy nekik csak 1 ősanyjuk és 1 ősapjuk lenne. van akinek sok őse van. és van akinek viszonylag kevés.

a másik probléma, hogy a születési hely nincs a kromoszómákba belekódolva. ha egy csecsemőt beviszünk egy akármilyen intézetbe, akkor se tudják biztosan megmondani, hogy pontosan hol született. te meg azt akarod megtudni, hogy esetlegesen nagyon sok őse valószínűleg honnan származott. ezt valószínűsíteni se lehet.

de bizonyos jelzők alapján te képzelheted magadat rómainak/bizáncinak/zsidónak. vagy a gyerekednek mondhatsz ilyesmit. hogy a mi családunk egy kicsit rájuk hasonlít. és ha ezt nem vennénk túl komolyan, akkor ez egy jó móka lenne.

de valamiért ez mégis csak fontos. szerintem azért, mert ezek az alapvető politikai attitűdöket határozzák meg. és nem a földrajzi származást. de lehet, hogy nincs igazam. jó lenne tudni, hogy ezt valaki kutatta-e. mert ezt viszonylag egyszerűen el lehetne dönteni. persze ha ennek az állításnak valóságalapja lenne, akkor nagyon kényes téma lenne. viszont lenne ennek egy olyan olvasata, hogy a neveltetés azt határozza meg, hogy valaki tisztességesen politizál, vagy tisztességtelenül. ha ezt az állítást "bizonyítani" lehetne, akkor számtalan értelmetlen közéleti vita megszűnhetne.
2012. december 19., MTI: Giró-Szász András elmondta: a kormány szerdán meghatározta az Emberi Erőforrások Minisztériuma számára, hogy a felsőfokú oktatásban az állam által finanszírozott hallgatók száma nem lehet kevesebb a tavalyinál, azaz 55 ezernél. Ez alsó határ,…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.20 17:31:44
@Steve the Great:
ezek azok a "részletek", amiket "később" dolgoznak ki.
takácsbálint (törölt) 2012.12.20 18:03:39
@mk27soundmaster:
csakhogy ez rég nem egy kommunikációs meccs. ha jól figyeled, akkor az ellenzéki pártoknak meg sem kell szólalnia. néhány hete úgy volt, hogy a zöldek fejbe lövik magukat. most meg kaptak több tíz, vagy akár százezres bázist. a fiatalok beszavaznak rájuk. az idősek a vörösökre. középkorúaknak bajnai belebegteti a fehér zászlót. készen van a "nemzeti" lobogó. ha nem lesz mérsékelt jobboldal, akkor az ellenzék túl egyszerűen nyerhet.
A Kárpát-medence szinte minden táját bejártam az évek során – a Felvidéket talán jobban ismerem, mint a maradék Magyarországot –, de Kárpátalja valahogy kimaradt eddig az útjaimból. Már majdnem elér odáig az autópálya, de még mindig távoli, elzárt, posztszovjetesen…..
Egy hídfoglalás, egy félhídfoglalás, még egy hídfoglalás. A napok óta tartó hallgatói tiltakozások minden formáját mindaddig biztosító rendőrség a Lánchídról előállított három hallgatót. A reakciók? Milla: ViktatúraA KARD: „Orbán diákokat vitet el? Mi van?…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.20 15:49:16
@mk27soundmaster:
miből gondolod azt, hogy ezeket a kamaszokat egy szobából irányítják. a kamaszok érzik, hogy hamarosan lehet valamilyen rendszerváltás-féle. és egyesek próbálgatják magukat.
takácsbálint (törölt) 2012.12.20 16:05:22
@TuRuL_2k2:
egyszerű dolog ez. nem lehet középen állni. se a hídon. se úgy egyébként.
Alternatíva A kormány bajban van 2012.12.19 18:06:49
Az, hogy most, miközben ezeket a sorokat írom, a középiskolások és egyetemisták, tanárok és szülők ezrei újra az utcán vannak, azt bizonyítja, hogy van remény. Nem lehetett leszerelni ezeket a polgárokat a felsőoktatás ingyenességének populista ígéretével. A kormány bajban…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.19 18:55:42
@Doomhammer:
az a pénz, amit te keresel az offshore pénzkiáramlás.
a guardian szerint magyarország a top 20 lúzer között:
image.guardian.co.uk/sys-images/Observer/Pix/pictures/2012/07/21/gu_wealth-offshore-01.jpg
Egészen elképesztő reakciókat vált ki a hatalomból az, hogy a fiatalság nem hagyja átverni magát: Egymás után hívták be a balatonalmádi Magyar-Angol Kéttannyelvű Gimnázium végzős diákjait, és tanáraikat az igazgatói irodába és faggatták ki arról, hogy beszélnek-e…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.19 11:50:43
@Holger Hartland:
sajnos elég könnyen hihető, hogy az egész úgy történt, ahogy a hvg leírta.
Fiatal magyarok rázzák az utcát. És maguk se tudják, pontosabban, nem tudták eddig, milyen ez a rezgés. A mostani diáktüntetéseket nem kell sem felül-, sem alulbecsülni; viszont mindig, minden körülmények között örvendetes, ha apolitikus rétegek formálni kezdik hangjukat,…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.18 16:25:27
@user792:
szerintem hozzá kellene tenned, hogy az elmúlt nyolc év, és gyurcsány a hibás. azért, hogy tökéletesen autentikus legyen az érvelésed.
takácsbálint (törölt) 2012.12.18 16:34:13
@Kandeláber:
és az szerinted mitől működik olyan jól? attól, hogy nincs humán alapellátás?
takácsbálint (törölt) 2012.12.18 16:48:49
@Google:
a többség ezt várta horn gyulától, medgyessy pétertől és gyurcsány ferenctől is. bajnaitól is ezt várja. a minimális jólét megteremtését. ez az egész nem attól van, hogy kádár átprogramozta az emberek agyát. a népek errefelé egész egyszerűen ilyenek.

az emberek döntő többsége (akik utaznak a buszon, villamoson) úgy képzeli, hogy a civilizált világban nem a túlélésért, hanem a tisztes megélhetésért kell dolgozni. minimális ellátást kapnia kell mindenkinek. és azt várja el a politikától, hogy ennek a feltételeit megteremtse.

a tüntető diákok is ezt várják el. minimális jólét legyen a kollégiumokban. anélkül, hogy bárki is eladósodna.
A diákság nem akar semmit, csak balhét. A diákság mögött az ellenzék vigyorog és vicsorog, amely most véli megtalálni a fogást a kormányon, két év meddő küzdelme és hazudozása után. Ez a diákság alig egy hét alatt olyan lett, mint a ’68-as párizsi diáklázadások…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.18 13:17:23
@Malachi:
nekem úgy tűnik, hogy egyik szereplőnek (hallgató, oktató, kormány) sincs elképzelése arról, hogy konkrétan mit szeretne. mindenki csak dumál összevissza: átfogó, szakmai, autonóm, bla, bla, bla. mintha ezek közjogi és közgazdasági feltételei biztosítva lennének.
Kétmilliós átlagnézettséggel, komoly vetélytársak nékül letarolt szombat estékkel búcsúzott az X-Faktor harmadik évada, amiből ismét kiderült, hogy az RTL nagyon ért a műsorkészítéshez és a bulvárhoz. Már ha ez bárkinek is kétséges lett volna eddig. A kiválóan megírt…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.18 01:31:32
@Crystalheart:
hitted volna, hogy a national geographic nem kizárólag magyarul szól?

egy adást lehet többnyelven sugározni. értem persze, hogy ezeknek a műsornak csak az egyik fele konzerv. az összekötő elemek, a kisfilmek és a reklámok. a konzerv részeken lehet ugyanazt több nyelven tolni. ehhez nyelvenként kell 2 extra ember. egy bemondó és egy feliratozó. rövid, és egyszerű eljátszott párbeszédek vannak. ezek a néhány perces kisfilmek akár nyelvleckeként is működhetnek. egyszerű párbeszédekből is lehet okosan építkezni.

van ugye a műsorvezető. akinek meg kell tanulnia több nyelven megkérdezni, hogy milyen érzés volt a színpadon állni? mire a versenyező azt mondja, hogy fantasztikus! ezeket a sablon beszélgetéseket ördög nóra, vagy istenes bence is el tudná tolni. ha véletlen megakad, akkor kisegítik a fülessel. egy zágrábi, vagy egy pozsonyi műsorvezető is képes lenne magyarul megszólalni ha a színpadra érkezik "timi", vagy "gergő".

zsűri. ez egy scripted reality. ami azt jelenti, hogy léteznek alternatív forgatókönyvek, de minden előre meg van írva. a zsűritag benyomja, hogy "B"-re értékeli a produkciót. ami azt jelenti, hogy ő a tükör előtt begyakorolt "B" értékelést fogja elmondani, a natív szpíkernek az jelenik meg a súgógépen. és egyszerűen megoldja a hangalámondást. ehhez kell egy férfi és egy nő. mivel a zsűri is rendszerint két nemből tevődik össze. ez 2 extra ember.

ezen kívül kell kell egy produkciós vezető és egy asszisztens. aki a több órás műsorfolyamért felelős, és aki a segédkezik. ez megint csak 2 ember.

ami azt jelenti, hogy a stáb alig növekszik. mégis mitől lehetetlen összehozni egy koprodukciót?

a termékelhelyezés ugyanúgy működik. coca-cola reklámmal nincs probléma. az úgy van kitalálva. sms szavazás megint működik. ugyananaz a gsm protokoll. másodképernyőn (táblagépen) ugyanúgy cseveghetnek a népek. twitter-en, facebook-on.

a lényeg, hogy ezekből ne eurovision song constest legyen. mert akkor az valami népnemzeti izé lesz. amire philip izgul. csak egy kedvenced lehet. különben hazaáruló vagy. kárpát-medencében városoknak, térségeknek lehet szurkolni. és persze személyiségeknek. a kassai martin szerezhet rajongókat a miskolci plázában. ugyanúgy odamennének hozzá a tini lányok. láttalak a tévében, olyan édi-bédi voltál. te vagy a kedvencem. tamara ezen a héten ellátogatott szegedre, stb. és aztán a budapesti stúdióban versenyeznek. de a következő évadban találkozunk zágrábban, vagy belgrádban. ami nagyjából azt jelenti, hogy a teljes stáb kamionokkal átvonul.

ebből vélhetően nagyobb nézettség, nagyobb látogatottságú koncertek jönnének ki. ezzel magasabb lemezeladási számokat lehetne produkálni. egy ilyen koprodukció nagyságrendileg nagyobb piacokra tud kilépni
takácsbálint (törölt) 2012.12.18 01:51:21
@Steve the Great:
szerinted a kárpát-medencében csak a magyarok táncevájet? mitől olvadoztak ezek a zsűrik?

olyan, mintha egy brit tehetségkutatóban felvonulna közép-anglia és dél-wales. és azt szakértők azt hazudnák, hogy na ez az évszázados folklór nagy-angliában. az, hogy egy kislyán elnéz a messzeségbe és révült szemekkel béget. az vajon mitől jobb, mint jimmy fia. magyarázd már el.
takácsbálint (törölt) 2012.12.18 12:03:23
@Crystalheart:
egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen idiótának tartjuk egymást.
Orbán kedves videóüzenetben, senki által nem választott, fiatalabb sörcimbijeivel való egyeztetést követően kijelenti, hogy keretszámok márpedig nem lesznek. A diákság követelései ezzel persze nem teljesülnek, a célja nem is ez, csupán egy kedvezőbb kommunikációs terep…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.17 19:07:37
@gbálint:
gondolom egy ideig toltad, hogy kellenek a keretszámok. most meg azt, hogy nem kellenek. ha nem fizetnek érte, akkor szerintem ne csinálj hülyéd magadból.
Megnéztem ezt a „kiszivárogtatott” videót az ún. Kubatov lista működéséről. Több dimenzióban is elgondolkodtatott, de azt kell, hogy mondjam, én a problémát nem ott látom, ahol a hozzászólók, vagy a témában nyilatkozók általában problémát látnak ebben, és az ehhez…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.17 18:57:59
@Gery Greyhound / project eleven:
szerintem orbán után ne akarjál bajnaiba szerelmes lenni. most komolyan. hülyét csinálsz magadból.
„Hiszen minden ott jó és szép, ahol helyénvaló, rossz azonban és rút, ahol helytelen” (Xenophón) Mikor Caesart március idusán – vagy a görög naptár szerint Anthesterión havának közepe táján – a szenátusban meggyilkolták, gyilkosainak, Cassiusnak, Brutusnak és a…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.17 13:43:44
@thetriggerhappy:
ezeket párhuzamosan kell üzemeltetni. mindaddig amíg mindkettőre van igény. aztán lehet, hogy majd az egyik elbukik. és akkor siklós mária épületét fekete györgyös vonásaival akár el lehet majd bontani. de ha a közönség a konzervatív-liberális polgári színjátszást rombolja le, akkor azt is tudomásul kell venni. ez ilyen egyszerű.
ProgBlog Politika a seggemből… 2012.12.16 17:52:46
„He, Felix, bisch v‘rruckt? So a v‘ruckte Gschichte üba‘ uns, Tiroler g‘schrieben!“ („Hé, Félix, meg vagy őrülve? Egy ilyen hülye történetet írni rólunk, tiroliakról!”) Kérdés Felix Mitterer osztrák/tiroli íróhoz az ORF 2 egy 1994-es…..
Nos, Kozma László, Payr Hugó, Dr. Fuchs Jenő, Vértessy József és Kozma László után, íme egy újabb tipikus magyar sors az elcseszett huszadik századból, Gyógyszerész Úr kolléga találatából. Méhelÿ Lajos egy grófi tiszttartó fiaként született, majd egyetemet végezve tudós…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.16 13:52:23
@mk27soundmaster:
igen, a filoszok meglepődnek. azt hiszik, hogy az a tudomány, amit a kedvencetek művelt. a kurtakígyót berakta az egyik segédje a terráriumba. a másik lerajzolta. ezzel a buta parasztok körében már lehetett aratni.

a tudósok eleve nem így gondolkodnak. felállítanak egy elméletet. és próbálják megcáfolni. ohm törvénye nem attól igaz, mert azt a tények igazolják. hanem attól, hogy normál körülmények között nem tudod megcáfolni. ohm törvényét tényekkel igazolni nem lehet. megint csak a buta parasztgyerekek gondolják azt, hogy mérnek valamit, elosztják. és jé nem is az jön ki. de majdnem.
takácsbálint (törölt) 2012.12.16 20:14:22
@Schwerer Gustav:
a gének nagyjából azt határozzák meg, hogy valaki sportiskolába, művészeti iskolába vagy tudományos pályára alkalmas. ami nagyjából az alap, közép, és felsőfokú végzettségnek, a másik irányból magas, közép, és alapszintű edzettségnek felel meg.

persze lehet gondolni, hogy ezek egymást nem kizáró tényezők. erős, szép, okos daliák csak a mesében léteznek. egy tudós is lefuthatja a maratont (alapfokú edzettséggel), de aligha nyerheti meg (komolyan vehető felsőfokú végzettséggel). ahogyan az élsportolók is elvégezhetik az egyetemet. de a diplomájukat rendszerint összeollózzák. physical vs. logical educated. eq (érzelmi) vs. iq (értelmi) kvalitások/motiváltság biológiailag meghatározott. a teljes populációban nagyon kevés a kirívó ellenpélda.
Az újabb kormányzati blöff remélhetőleg nem jön be. OVI megint szeretné eljátszani a gondoskodó apa szerepét, ő megnyugtat mindenkit, ő rendet tesz mindenhol, így lesz ez a felsőoktatási "reformmal" is, állítja. Hiszen minden csak félreértés, hiszen, ha gyerekek ti másként…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.16 16:33:14
  A szociális intézményrendszer állami fenntartásba vételének folytatásaként az állam 2013. január 1-jével negyven szociális és 137 gyermekvédelmi intézményt vesz át a települési önkormányzatoktól. Az állam átveszi az intézményekhez kapcsolódó ingó- és…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.14 18:36:20
az egész problémakör oldásához humán alapellátásra van szükség. magyarul rendszeresen kellene segélyezni. a baloldal el gondolkodhatna azon, hogy mit hibázott el. a segélyen túl lehetne kerületi tanműhelyeket és kistérségi tangazdaságokat létesíteni. azért, hogy a gettós és a putris cigányság létszáma, és általában véve a szegénység csökkenjen. mert messze nem csak a romákról van szó.

a gyermekjólétet alapvetően az iskolának kell biztosítani. az intézményes gyermekjólét megteremtésére kellene törekedni. de ebben a fent említett kerületi tanműhelyek és kistérségi tangazdaságok segíthetnének. ha az iskola mellett lenne konyha, mosoda, varroda, műhely. és ott a cigány nagytestvér dolgozhat. a kistesó meg jár a suliba. és esetleg még jól nyakon is vágja ha azt az iskolapadot zúzza szét a sanyika, amit a tanműhelyben fűrészelt, hegesztett és lakkozott.

a gyermekvédelem alapvetően igazgatásrendészet. és azt közjogi értelemben is külön kell választani a kerületi, vagy a kistérségi iskolától. a gyerekvédelmet megyei hatáskörben kell megerősíteni. a gyámügynek a tiszti orvossal, a rendőrséggel kell együttműködnie.

de közben segélyezni. a segélyen túl munkát adni. ha ezt a piac nem biztosít. akkor tanműhelyek, tangazdaságok kellenek. iskolában intézményes gyermekjólét. és mellette az megyei igazgatásrendészet.

szegregációra a nagyon egyszerű válasz a testnevelés tagozatos osztály indítása. ehhez persze több tornaterem is kellene. de lehet, hogy csak néhány boxkesztyű kellene, és homokzsákok. bármi, ami a hátrányos helyzetből fakadó túlzott agressziót levezeti. az a roma gyerek, amelyik művész szeretne lenni vélhetően nem fog ártani a többieknek. nem mondom, hogy a tesi tagozatos osztály csodaszer. de szerintem rövid távon beválna.

és ehhez kapcsolódóan 20-30 megyei sportiskolát kellene építeni. budapesten 2-3 utánpótlásnevelő bázist kellene kialakítani. az egyik lehente az mtk. a másik a margitsziget. oda lehetne tenni a ksi-t. a népstadion és intézményei körül lehetne a bse. ezek ugye mind léteznek. csak okosan el kellene osztani.

minden megyeszékhelyre egy sportiskola. mert akkor az van, hogy az agresszív cigány, vagy nem-cigány gyerek (mert ez mondani se kell: mindegy) mondjuk hajdúsámsonban, vagy hajdúhadházon jár a tesi tagozatra. és az egy lehetőség, hogy utána debrecenben jár a bocskai sportiskolába. és mellette járhat a szakmunkásképzőbe.

és ez egy abszolút reális életpálya lehet olyan kirekesztett gyerekeknek, akik a ma a szüleik vagy a testvéreik mintáját követik. mert másik mintát nem kapnak. másik célt nem látnak.

a testnevelés köré épített oktatás ezen sokat segítene. persze ez nem azt jelenti, hogy fel kell adni a művészeti képzést. és pláne nem, hogy a tudományos igényű rendszer szemléletű gondolkodást. de ezek között egyensúlyt kell teremteni.
takácsbálint (törölt) 2012.12.16 15:23:08
@Bicepsz Elek:
ha én egy kistérségi alsóiskola tanítója lennék, akkor azt mondanám.
-- igény szerint indítunk testnevelés tagozatot. nyilván oda mennének az erős fizikumúak és a hátrányos helyzetből az agresszív gyerekek. gárdisták és nem gárdisták. kreol és nem kreol bőrűek. nem ez a lényeg. hanem az, hogy az agresszív gyerekeket valahogy a többiekről leválasszuk. ebben a csoportban nyilván az lenne a menő, hogy egy kézzel tudsz húzódzkodni a kötélen. ez persze nem azt jelentené, hogy ebben az osztályban ne lennének közismereti tárgyakat. hanem csak azt, hogy kiemelt szerepet kapna a sport.
-- lenne művészeti osztály. oda mennének az érzelmileg motivált gyerekek. itt az irodalom, a zene, a tánc, a szobrászat, a festészet lenne kiemelve, és persze nyelvtanulás. persze itt sem lenne kizárva semmi. simán lehet, hogy valaki ügyes táncos és elég gyorsan fut.
-- a harmadik csoportban azt keresnénk, hogy "ki miben tudós". tehát nem művészpalántákat és sportolókat keresnénk. az a kérdés, hogy egy gyerek diszciplinárisan miben a legjobb. azt keressük, hogy valaki fizikából, kémiából, földrajzból, történelemből, biológiából, vagy matekból jó. és ehhez meg kell teremteni mind az elméleti, mind a gyakorlati feltételeket. szakköri foglalkozásokat.

nyilván az iskolát átjárhatóvá kell tenni. ha valaki a "ki miben tudós" osztályba kerül és kiderül, hogy egy lánglelkű költő, akkor átmegy a művészeti osztályba. vagy a sportolók közé ha kiderül, hogy szuper kézilabdázó.

a gettós cigányok tömegével nyilván a sportot választanák. a putris romák pedig a művészeti képzést. ha a magyar szülők féltenék a gyereküket a túl sok cigánytól, akkor beírathatnák a gyereküket a "ki miben tudós" csoportokba. ami megfelel a mai "normál" általános iskolának szakköri foglalkozásokkal. és aztán a gyerekek csereberélődhetnek. mindenkiben oldódnának az előítéletek.

a "szövetségi" iskolarendszer alapvetően ezt a három lehetőséget kínálná: a tudományt, a művészetet és a sportot. az már egy autonóm döntés, hogy ki miből veszi ki inkább a részét. persze az általános műveltséget mindenkinek meg kellene szereznie.

ezen túl minden kisiskolás mehetne heti egyszer hittanra/erkölcstanra felekezeti hovatartozás szerint. lehetne római katolikus, atlanti libertárius, skanvináv evangelikus, helvét protestáns, német meritokrata vagy anglikán networking. de akár izraelita zsidó. mindegyikben lennének sportolók, művész és tudós palánták. persze ezen túl a gyerekek úgy barátkozhatnának, ahogy akarnak. könnyen lehet, hogy egy fiú egy eltérő érdeklődésű, és eltérő vallású lányba lenne szerelmes.

és ez az egész nem elsősorban pénzkérdés. nyilván az is. hanem szemléletbeli. biztos nem lennék jó vezető. kistérségi iskolát tangazdasággal szervezném meg. ha járási tanító lennék, akkor földbérleti pályázatokon biztosan indulna a suli. azért, hogy az iskolából kikerült munkanélküli gyerekekkel csináljunk tangazdaságot. ha én kerületi tanító lennék, akkor az iskola (!) európai forrásból létesítene egy tanműhelyet. ha kell, akkor az iskolarendszerből kikerülő munkanélküli gettós cigányokkal gyártsunk iskolapadot. azokkal a felnőtt fiatalokkal, akik a szakiskola után a szövetségi iskolarendszer biztonságát választanák. biztosan az lenne a célom, hogy az iskola mellé létesítsünk mosodát, varrodát, nyomdát. a piacról a high tech cuccokat szerezném be.

de ezt biztosan rosszul csinálnám. mert én az írás tanításban kapásból azt mondanám, hogy lehet lúdtollal és kalamárissal is próbálkozni. és abban az a mókás, hogy tintás leszel könyékig. lehet, hogy egyes gyerekeknek ez jobban tetszene, mint a táblagép és a modern stylus. de ez nem azt jelenti, hogy senki se tanulna meg egy modern számolótáblát kezelni. hanem csak azt, hogy nem kellene minden gyerekre azt túlzottan ráerőltetni. praktikus okokból. azért, mert ehhez sohasem lesz elég forrás. a másrészt pedig elvi megfontolásból: a tradícióknak és a modernitásnak kéz a kézben kell járnia.

az a nagy szerencséd az, hogy magyarországon ebből középtávon nem lesz semmi. a föderális helyett maradnak a feudális viszonyok. akinek kevés esze van német-osztrák-svájci iskolába íratja a gyerekét. vagy megy a németalföldre és onnan a szigetországba. magyarországon (az észak-balkánon) csak kalandvágyból érdemes maradni. ebben az esetben szigorúan kisgyermek nélkül.
A Magyar Narancs összeállítása szerint a Cégnek 2012-ben sem ment rosszul: A vállalat 2010 áprilisa és 2011 decembere közötti közbeszerzési sikereit már korábban összegyűjtöttük, s ez év eleji gyűjtésünk alapján azt állapítottuk meg, hogy a Közgép – egyedül vagy…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.16 14:16:43
@veracity:
gondolom tegnap még azt toltad, hogy kellenek a keretszámok. ma meg azt, hogy nem kellenek. ingyen csinálsz hülyét magadból, vagy pénzért?
Kik azok a népiek? Nacionalisták, nácik, nyilasok? Szocialisták, kommunisták? Harmadik utasok? Paraszti romantikusok? Az urbánusok ellenfelei? A népi mozgalomról a népi-urbánus vita kapcsán beszélünk a legtöbbet, s ezt a vitát Papp István, a mozgalom most megjelent történetének…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.15 22:19:35
@Lavrentyij Pavlovics Berija:
a Nächste nem ezt jelenti, hogy "másik", vagy "mindegyik". hanem azt, hogy a sorban vagy körben "következő". egy utcában a következő ember a szomszéd. ha egy kör közepén állsz, úgy képzeled, hogy az a körszerű spirál tőled indul ki (a magyarok így gondolják), akkor ugye mindenki "Nächste", mert mindenki szomszéd.
takácsbálint (törölt) 2012.12.15 22:30:30
@Lavrentyij Pavlovics Berija:
még annyit, ha ez szerinted nem szomszédságot jelent, akkor mégis mit? ha ez nem azt jelenti, hogy úgy kell elrendeződni, hogy a sorban, vagy körben a a következővel, legközelebbivel (vagyis a szomszéddal) mindenki többé-kevésbé jóban legyen. mert szerinted itt nem erről van szó, akkor mégis miről?
takácsbálint (törölt) 2012.12.15 23:20:14
@Lavrentyij Pavlovics Berija:
a next, vagy Nächste nem közelit, hanem a legközelebbit jelenti. akárhogy csűröd-csavarod. a "next day" nem egy másik nap. hanem konkrétan a legközelebbi, vagyis a következő. angolul is, németül is.

de rendben. induljunk ki abból, hogy "other", vagy ha neked így jobban tetszik: "ander". mit is jelent ez? szeress egy másik embert. válaszd barátodnak, közösségben válaszd a szomszédodnak. de ha szerinted ez a tanítás nem ezt jelenti, akkor mégis mit?
Nem akartam írni a tandíj körüli tüntetésekről és vitáról, mégis szükséges lesz. A baj ugyanis nem a tandíjjal vagy a hallgatói szerződéssel önmagában van. A baj a kormány módszereivel és a kormány hozzáállásával van. „Gondolom itt nincsenek senkinek fölösleges…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.15 20:06:34
@ingyenebed:
recesszióban a kiadáscsökkentés sehol se működött.
elvonsz 500 milliárdot. csak kapásból 400 milliárdos spórolástál. mert ebből nincs áfa bevételed. kivontad a pénzt a reálgazdaságból. senki se teszi be a helyére. és persze az 500 milliárdos költéshez kötődően nem lesz egyéb adó és járulék bevételed sem. jövedék se. 500 milliárdos tényleges költségvetési megtakarításhoz 1000 milliárdot kell elvonni. megvágod. és mi lesz? a gdp megzuhan. gdp arányos hiány megmarad. akkor is megzuhanna a gpd ha az 1000 milliárdot a maffiától veszed el. sőt talán akkor a leginkább.

recesszióban hiányt kiadást vágva nem lehet csökkenteni.

jönnek az okosok, hogy el kell vonni 1 havi nyugdíjat. oké. 300 milliárd forintot elveszünk. lenne 150 milliárd tényleges megtakarítás. és 1.5 millió embert a nyomorba taszítottál. akinek nem lenne pénze hálapénzre. szóval az egészségügyi ellátás is megzuhanna. ha 3 millió ember 1 havi kiszolgálása megszűnne, akkor könnyed csődhullám indulna el a hazai kisüzemek, kis üzletek körében.

a forintgazdaságból 5-600 milliárd permanens módon hiányzik. mindegy, hogy mit csinálsz. bajnainak is ennyit kell majd megtakarítania. mindegy, hogy mit csinálnak orbánék.
takácsbálint (törölt) 2012.12.15 21:03:09
@Holding:
az "egykulcsos" adó (flat tax) úgy lehet sikere ha van vagyoni típusú adó vagy általános adójóváírás. és ezek ugye mind a szolidaritással függnek össze.

de ez az egész arról is szólna, hogy a tao, az szja, a vállalati és a lakossági áfa egységes legyen. magyarországon a tao 10% és 19%, az szja 16%, az áfa 27%.

amit magyarországon "egykulcsos adó" a címen csinálnak az nagyjából olyan, ahogyan bevezették a különadókat, a tandíjat, és minden mást. ezekre szükség lenne, csak nem így.
takácsbálint (törölt) 2012.12.15 21:45:37
@Schwerer Gustav:
a szegregáció eredendően nem etnikai, hanem a nemi elkülönítést jelentett. rendszerint külön tanultak a lányok és a fiúk. ami nem feltétlen volt rossz, de nem is volt különösebben jó.

a koedukált iskola alapvetően jól működik. egy óriási probléma van: vannak a korukhoz képest rendkívül agresszív gyerekek. akik gettókból és a putrikból érkeznek, és többségében azt a mintát látják, hogy ha a másik gyengébb, akkor ütni, vagy rúgni kell. ha az erősebb, akkor kést rántani és szúrni.

ezeket a gyerekeket nyilván el kell különíteni valahogy. de nem szabad etnikai alapon. mert azzal se megyünk semmire ha őket 8 évesen javító-nevelő intézetbe zárjuk.

egy lehetséges szétválasztás ha általános iskolában igény szerint indul testnevelés tagozat, és minden megyében épül legalább egy sportiskola.

ha ugyanis lenne tesi osztály, akkor az agresszív "cigány" gyerekek egész egyszerűen azt választanák. és akkor lehetne mondani, hogy az irány a kötélmászás. azt csinálnák rendesen. mert abban jók. ettől persze még tanítani kellene őket. nem majomembereket kell belőlük nevelni. de a túlzott agresszivitásukat a sporttal mégis csak kordában lehet tartani. ezekbe az osztályokba erős fizikummal rendelkező kreol és nem kreol bőrűek járnának. és az első nyilván nem az lenne, hogy ki a cigány, és ki nem. hanem hogy ki a jobb atléta. fejvédővel és kesztyűvel ütnének. maszkot, plasztront, lamét viselve vívnának. civilizált módon. nem az ágakat és köveket hajigálnák. hanem a gerelyt, a kalapácsot és a diszkoszt.

a "romák" egy része művész szeretne. ezért kell művészeti osztály. és persze kell általános iskola. ahol azt keressük: "ki miben tudós". nem azt mondom, hogy a testnevelésre kell mindent építeni. kell spárta (tesi), kell athén (tudomány és művészet).

megyei sportiskolára azért van szükség, hogy a tesi tagozatos gyereknek legyen valami kiemelt célja a továbbtanulás esetén. persze ezek mellett tanulhatna szakmát. illetve beléphetne az igazgatásrendészetbe, akár a hadseregbe. a megyei dandárba.

ebben az esetben egy hajdúhadházi cigány gyerek azt látná, hogy a testvére a bocskai sportiskolába jár, a bocskai dandárban szolgál. és a tiszti klubban az urakkal szórakozik. nem a falusi diszkóban. és nincs semmilyen faji elkülönítés.

orbánék ezt is úgy vezették be, hogy a fociba kell tolni a pénzt. a "profi" klubbokba, és a stadionokba. a vidikébe elsősorban, mert az a kormányzó kedvence. nem jól-felszerelt tornatermet építettek (ami a testnevelés tagozathoz elengedhetetlen), és nem megyei sportiskolákat. hanem a focit emelték ki ebből az egészből.

budapestet is három nagykerületre kellene osztani. buda megyében az mtk lehetne a sportiskola. a margit szigeten összpontosulhatna a ksi. a népstadion és intézményei körül a bse. és 20-30 megyei sportiskola. és igény szerint testnevelés tagozat.

persze nem eltúlozva, hogy ez lesz az egyetlen irány. hanem ez egy lehetőség.
Barnabás útja Zagyva, a gólya. Ványa, a sólyom. Bobák, a sas. Ők is mások, ők sem mások: élnek a határokon átívelő szabad égbolt adta lehetőségekkel, és a világot járják, amelyre csak kedvük szottyan, a hideg napok elől egzotikus égövekre repkedve. És most már a…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.15 16:54:50
@gloire:
gondolom nem kerülte el a figyelmedet, hogy az antivilágban létezett egy hazafias népfront. és sokan nem a pártba léptek be hanem a belső elhárításba. és jelentős részben ez a brancs ment el lakitelekre. és lépett be a mödöföbe. ahogy jelentős részében az hírszerzésből lett a szadesz.

szerinted fekete elvtárs vajon milyen képességei alapján került mindig vezető beosztásba? miért lett iskolaigazgató, intézményvezető, művészeti igazgató? miért kapott saját tévéadást, stb. szerinted mégis mi emelte őt mindenkor a kortársai felé? miért lett ő a kulturális tótumfaktum?

hacsak az nem, hogy ő egy ugyanolyan ostoba bólogató kutya, mint schmitt paja, vagy semjén doktor. csak ezeket az embereket valamiért oldaltól függetlenül leköpik.
ProgBlog Nemzeti szaron 2012.12.14 18:27:03
“These men who come to power, they have small minds. You will scared. And they will resent you, and they will strike out and destroy you.” („Ezeknek az embereknek, akik hatalomra kerülnek, kevés eszük van. Félni fogsz. Neheztelni fognak rád, ki fognak ütni és megsemmisítenek.”) Don…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.15 16:05:51
@midnight coder:
youtube videók egy jelentős részének 98-99% a like aránya. (szokták mondani, hogy biztos a többieknek is tetszik. csak azt hitték, hogy a dislike a letöltés gomb). megint másoknál 80-90% között szór a tetszési arány. nyilván az ilyen típusú nem-megosztó alkotókat kell illetve lehet támogatni.

a probléma az, hogy egy ilyen mérce mellett a baloldal által támogatott művészet is orra bukna. a jobboldal kevés kivételtől eltekintve még nagyobbat hasalna.
Nagy újdonságot nem lehet már leírni a felsőoktatási keretszámcsökkentésről, vagyis a tandíjról, de szó nélkül sem lehet hagyni a történteket. Sok mindent mondhat a kormány a tandíj védelmében, de semmi hiteleset nem fog tudni mondani saját maga védelmében. A fideszes…..
takácsbálint (törölt) 2012.12.15 15:41:48
@pneumónia:
ha ezt mondaná a kormány, akkor ez is rendben lenne. a probléma az, hogy mindenkit hülyének nézve össze-vissza hazudoznak.

és ugye pont abban volt egyetértés, hogy ilyen vezetéssel az ország nem fog tudni előrejutni. a kormánynak nyílt vitákban érvelve kell következetesen képviselnie az álláspontját. és minden történik, csak nem ez.