Adatok
Frics kán
0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A közelmúltban kettő, eddig viszonylag ismeretlen fazon engedett bepillantást a Magyarország című bohózat kulisszatitkai mögé. Az egyik a volt adóellenőr, Horváth András, aki szerint bizonyos szint felett az adófizetési kötelezettség relatív. Ez a bejegyzés nem róla szól.
A…..
Frics kán
2013.11.22 17:30:07
@anyadmajma: Tévedsz, koma. Nekem van cégem. És csökkentek az adóterhei (társasági adó).Te viszont abban a téves eszmében élsz, hogy egy cégnek nehezére esik kigazdálkodni a megemelt minimálbért. Ha a tulajdonos nem hajlandó a saját nyereségét emiatt csökkenteni, akkor dögöljön meg, ha meg nem tudja kigazdálkodni, akkor azonnal húzza le a rolót. Egy céget nem lehet minimálbéresekre alapítani. Egy dolgozónak annyi bért kell fizetni, hogy reprodukálni tudja a munkaerejét. Ez sokkal több, mint a minimálbér. Amelyik munkáltató csak minimálbért hajlandó fizetni, az vagy hülye, vagy gazember.
Na ez ciki. A finoman szólva kormányközeli Századvég egyik munkatársa kiadott egy tanulmányt, ami (tessék megkapaszkodni) az igazságot írja le az egykulcsos adó hatásairól. Vagyis hogy az kizárólag a leggazdagabb rétegnek kedvezett, miközben mindenki más rosszul járt vele.
Csak…..
Magyarország jól teljesített 57 évvel ezelőtt. Forradalmunkkal megmutattuk a világnak: Szabadságszerető nép vagyunk!
Ma a miniszterelnök a Hősök terén arról beszél majd, hogy Magyarország jól teljesít. Igaz ez? Nem!
Ma hazánk a szégyenpadon ül Európában, növekszik a…..
A kérdés nyilván arra vonatkozik, hogy a katolikusok vagy a protestánsok olvashatják-e antiszemitább fordításban a Bibliát? Ám az sem mindegy – miként az alábbiakban kiderül – hogy modernebb avagy régebbi fordításban vesszük-e kezünkbe az Újszövetséget. Egy paradigmatikus…..
Frics kán
2013.04.11 19:05:27
Az elmúlt hét eseményeit elnézve nem irigyellek téged, Áder János. Mert a Jövő gyilkosa című Brúszvilisz mozi jut eszembe a helyzetről amiben vagy. Ha nincs meg a sztori, röviden: főszereplőnk Joe, a fiatal jómunkásember, hivatására nézve lezáró, akinek annyi az élete, hogy a…..
Frics kán
2013.03.11 17:05:47
@Fabius:
"a nép székházat foglal meg tüntet"
Nana, gyíkocskám, ne vesd el a sulykot: csak ilyen kevesen élnénk Magyarországon?
" lassan nem maradt se ország, se szervezet aki ne kritizálta volna a negyedik alkotmánymódosítást."
Figyu, megkérdezték a tiltakozók azt a 4 milliót, akik örülnek a módosításoknak? Megkérdezték a tiltakozók azt az 5 millió 950 ezret, akiket kurvára nem érdekel az, hogy mi van az alkotmányban?
Megkérdezte bárki azt a kevés tiltakozót hogy mi a faszt képzelnek magukról?
Amúgy meg a kritizáló országok mi a faszt képzelnek magukról? Nem is tudnak magyarul, nem is ismerik az egész ügyet, csak abból a hazudozásból informálódnak, amikkel a tiltakozó törpe kisebbség átejti őket.
"a nép székházat foglal meg tüntet"
Nana, gyíkocskám, ne vesd el a sulykot: csak ilyen kevesen élnénk Magyarországon?
" lassan nem maradt se ország, se szervezet aki ne kritizálta volna a negyedik alkotmánymódosítást."
Figyu, megkérdezték a tiltakozók azt a 4 milliót, akik örülnek a módosításoknak? Megkérdezték a tiltakozók azt az 5 millió 950 ezret, akiket kurvára nem érdekel az, hogy mi van az alkotmányban?
Megkérdezte bárki azt a kevés tiltakozót hogy mi a faszt képzelnek magukról?
Amúgy meg a kritizáló országok mi a faszt képzelnek magukról? Nem is tudnak magyarul, nem is ismerik az egész ügyet, csak abból a hazudozásból informálódnak, amikkel a tiltakozó törpe kisebbség átejti őket.
Mi is bíztunk abban, hogy beválik, de fele részt ordenáré bukta lett az új kkv-nak szóló adó. Ennek örvén érdemes elgondolkodni, hogy valójában kik is ezek a kkv-k és valójában mivel lehetne őket támogatni. Először is el kell felejteni, hogy itt 1,6 millió vállalkozás van. Ez…..
Frics kán
2013.01.30 19:22:27
Több helyen egyet kell értenem a poszttal, bár az engedélyekkel kapcsolatos eszmefuttatásával részben vitatkoznék. Nem lehet eltekinteni attól, hogy a különböző vállalkozási területeken játékszabályok szerint kell működni. Való igaz, hellyel-közzel a fontoskodó bürokrácia túlteng, de ezt ki lehet bírni. Aki nem bírja ki, az ne vállalkozzék azon a területen.
@Prof. Dr. Simon Templar:
Az ÁFA über alles, az nem a vállalkozóé (kivéve az evásokat, de most már tőlük is behúzzák a magasabb eva-kulcs segítségével).
A SZOHA azért ilyen magas, mert sok az eszkimó és kevés a fóka. Azaz sok a nyugdíjas a járulékbefizetőkhöz képest. Pontosabban az egy fő befizetőre eső járulék összege kevés. Mivel alacsonyak a bérek, amellett sokat feketéznek. Ha a tisztelt munkáltatók (vállalkozók, cégtulajdonosok) minimális bérként tisztességes bért fizetnének (a mostani átlagbér körül) és ilyen magasabb bérszínvonal után fizetnének járulékokat, akkor nem kellene 27%-os SZOHA, hanem elég lenne kb.15%. Persze, ilyenkor jön a duma, hogy nem tudják kigazdálkodni, el kellene bocsátani embereket stb. A frászt. A dolgozó tudná reprodukálni saját munkaerejét ebből a bérből, a vállalkozónak meg törnie kellene magát azon, hogy minél korszerűbb megoldásokkal legyen versenyképes, ne pedig afrikai bérekkel. Így a vállalkozása is fejlődik, amellett a dolgozói is elégedettebbek, és mellesleg a járulékok mértékét is lehet csökkenteni, és még a nyeresége is növekszik. (Sajna, 2002-ben a szocik óriási hibát követtek el a minimálbér 100%-os adójóváírásával, mert azzal konzerváltak egy korszerűtlen és embertelen bérezési rendszert,és sok vállalkozás hatékonyságnövelés helyett az olcsójános megoldást választotta. Ezt szívják most a cégek és a dolgozók.)
@Prof. Dr. Simon Templar:
Az ÁFA über alles, az nem a vállalkozóé (kivéve az evásokat, de most már tőlük is behúzzák a magasabb eva-kulcs segítségével).
A SZOHA azért ilyen magas, mert sok az eszkimó és kevés a fóka. Azaz sok a nyugdíjas a járulékbefizetőkhöz képest. Pontosabban az egy fő befizetőre eső járulék összege kevés. Mivel alacsonyak a bérek, amellett sokat feketéznek. Ha a tisztelt munkáltatók (vállalkozók, cégtulajdonosok) minimális bérként tisztességes bért fizetnének (a mostani átlagbér körül) és ilyen magasabb bérszínvonal után fizetnének járulékokat, akkor nem kellene 27%-os SZOHA, hanem elég lenne kb.15%. Persze, ilyenkor jön a duma, hogy nem tudják kigazdálkodni, el kellene bocsátani embereket stb. A frászt. A dolgozó tudná reprodukálni saját munkaerejét ebből a bérből, a vállalkozónak meg törnie kellene magát azon, hogy minél korszerűbb megoldásokkal legyen versenyképes, ne pedig afrikai bérekkel. Így a vállalkozása is fejlődik, amellett a dolgozói is elégedettebbek, és mellesleg a járulékok mértékét is lehet csökkenteni, és még a nyeresége is növekszik. (Sajna, 2002-ben a szocik óriási hibát követtek el a minimálbér 100%-os adójóváírásával, mert azzal konzerváltak egy korszerűtlen és embertelen bérezési rendszert,és sok vállalkozás hatékonyságnövelés helyett az olcsójános megoldást választotta. Ezt szívják most a cégek és a dolgozók.)
Frics kán
2013.01.31 15:23:09
@csaba03:
Nézd, komám, én több, mint 30 éve vezetek céget. Saját céget. Nagyobb, mint 10 fős céget. Nagyon is jól tudom, mit írtam le, bőven ismerem a különféle vállalkozások lehetőségeit és esetleges viselt dolgait.
Elmondok neked valamit, amitől még én is megdöbbentem annak idején. A cégecskénket (ami kevesebb, mint 20 fős) 2004-ben az APEH elektronikus bevallásra kötelezte mivel benne voltunk a 10 000 legnagyobb adófizető közt! A mi cégecskénk. Hát erre varj gombot, pajtikám, mert én azóta sem tudtam. Sok jóval nagyobb cég ezek szerint nem volt akkora adófizető....(és járulékfizető sem...)
Ennyi. És ez nem a piac bűne volt, hiszen akkoriban, 1998-tól kezdve konjunktúrális időszak volt a gazdaságban. Az apjuk faszát az akkori cégtulajdonosoknak és cégvezetőknek: a nyereséget illetve a kisíbolt bevételt kellett volna csökkenteni a munkavállalók érdekében és a vállalkozásuk hatékonyságának növelése érdekében.
@anyadmajma: Hülye vagy. Honnan veszed, hogy egy melós átlagos bérköltsége az EU-ban 500 Euro? Amúgy olvasd el a fenti szövegemet.
@A halsütő: Olvasd el te is a beírásomat, aztán bazmegezz.
Nézd, komám, én több, mint 30 éve vezetek céget. Saját céget. Nagyobb, mint 10 fős céget. Nagyon is jól tudom, mit írtam le, bőven ismerem a különféle vállalkozások lehetőségeit és esetleges viselt dolgait.
Elmondok neked valamit, amitől még én is megdöbbentem annak idején. A cégecskénket (ami kevesebb, mint 20 fős) 2004-ben az APEH elektronikus bevallásra kötelezte mivel benne voltunk a 10 000 legnagyobb adófizető közt! A mi cégecskénk. Hát erre varj gombot, pajtikám, mert én azóta sem tudtam. Sok jóval nagyobb cég ezek szerint nem volt akkora adófizető....(és járulékfizető sem...)
Ennyi. És ez nem a piac bűne volt, hiszen akkoriban, 1998-tól kezdve konjunktúrális időszak volt a gazdaságban. Az apjuk faszát az akkori cégtulajdonosoknak és cégvezetőknek: a nyereséget illetve a kisíbolt bevételt kellett volna csökkenteni a munkavállalók érdekében és a vállalkozásuk hatékonyságának növelése érdekében.
@anyadmajma: Hülye vagy. Honnan veszed, hogy egy melós átlagos bérköltsége az EU-ban 500 Euro? Amúgy olvasd el a fenti szövegemet.
@A halsütő: Olvasd el te is a beírásomat, aztán bazmegezz.
Már harmadik napja, hogy a Jobbik egy elbaszott kommunikációs aktus után magának pofonokat adogatva probálja bizonyítani, országunkat a zsidók uralják. Míg hétfőn Gyöngyösi csak a Hamasz és az Izrael állam konfliktusa miatt listázta volna a zsidókat, Novák Előd ma már…..
Frics kán
2012.11.30 15:11:08
@Az ezredes: Teljesen egyetértek veled. Aki nem tud körültekintően fogalmazni, az ne legyen politikus, és az országgyűlésben főleg ne szólaljon föl.
Tűzgömb szállt el Magyarország fölött, és kicsivel később megszületett - nem, nem az Úrjézus 2.0 - Palesztina. A felhőtlen örömbe némi üröm vegyült, mert itthon a piréz-izraeli összeesküvés úgy átbaszta a palánkon a numero unó parlamenti pizsamanácit, hogy a…..
Frics kán
2012.11.30 13:32:21
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ez hülyeség, nem igaz.
Vesztes csak az lehet egy adórendszerben, aki pénzt veszít, azaz kevesebb nettó üti a markát adózás után.
Ez pedig nem áll a mostani adórendszerben a következőkre:
- minimálbéresek, mivel a minimálbért úgy emelték meg, hogy a nettó annyi legyen, mint az adójóváírásos rendszerben. EZ kb. 1 200 000 ember.
- a közszféra dolgozói, akik nem minimálbéresek, de 214 000 Ft-ot nem érte el a bruttójuk. Ők ugyanilyen célú bérkompenzációt kaptak. Ez legalább 300 000 ember.
- azok a versenyszférai munkavállalók, akik megkapták az ú.n. ajánlott béremelést, hogy kompenzálják a keresetcsökkenést. Ezt minden olyan cégnél megkapták az emberek, amely cég valamilyen pályázati pénzre ráhajtott, mert enélkül nem felelt volna meg az előírásoknak.
Ez is legalább 200 000 ember.
- azok a részmunkaidős kisjövedelmű emberek egy része, ahol a bér a minimálbérhez volt kötve, mert ők is megkapták automatikusan a kompenzációs növekményt. Ezeknek a száma ismeretlen.
- azok az alacsony összevonható jövedelmet bevallók, akik más, külön adózó jövedelemmel is rendelkeznek (osztalék, árfolyamnyereség, üzletrész értékesítés, ingatlan bérbeadás stb). Ezeknek az adózóknak az adtait az összevont adóalaphoz rendelten nyilván nem kaphatta meg a tanulmány készítője, mert ez adótitok. A külön adózó jövedelemmel rendelkezőknek a mostani adórendszerben kevesebb adót kell fizetniük, mint az előző adózási rendszerben. Ezeknek a száma ismeretlen, de nem kevés.
Ezek miatt a tényezők miatt a Virovácz-féle tanulmány csak tendenciózusan hangulatkeltő, és ugyanakkor helytelen következtetéseket von le a mostani adórendszer előnyeinek és hátrányainak eloszlására az adózók körében.
AZ, hogy az egykulcsos adó és mértéke miatti be nem fizetendő adó a magasabb keresetűeknél és a gyermekes családoknál marad, ahhoz a tanulmány által vesztesnek kikiáltott kiskeresetűeknek nem sok köze van. Javarészük ezelőtt sem kapott többet, és most sem kap kevesebbet. Az ilyen tanulmányok csak az irigység szítására alkalmasak, de hát mint tudjuk, a szocializmus vagyoni viszonyai az emberek irígységén alapultak.