Adatok
Bxx
0 bejegyzést írt és 119 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért kövesd a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Na valahogy így kellett volna kezdenem a simsonos karrieremet, mármint, hogy ezzel vagy egy hasonló állapotú motorral. Persze amikor 2011 tavaszán 38.000 forintért megvettem a spenótzöld…..
Bxx
2017.10.17 12:32:47
@Gery87:
6.800 km-t futott a gép. Milyen blokkbontást szeretnél ilyen teljesítmény megtétele után? Nem értelek.
Milyen kopás lenne ilyen csekély km megtétele után?
Tákmesternek elmész. Másra nem vagy jó. Milyen cső, mi szélesebb? Megkérlek, keress más fórumot, oldalt, ez nem lesz jó neked. Egy Simsonnál nem kell tákolást végezni. Ez sajnos tulajfüggő. Egy ilyen gyönyörű darabnál pedig kéz levágás terhe mellett mehet bármilyen átalakítás.
Sajnos az ilyen "hozzáállás" miatt szenvednek a még menthető Simsonok végérvényes sérüléseket.
A fellángoás sajnos nem igaz, mert ez néhány éve már megy, ez állapot, ez egy tendencia, amit valaki vagy elfogad, vagy sem. A hozzászólásod óta eltelt közel egy év, de semmi sem változott, felfelé ment a Simsonok ára. A 2.000 €-ból még több lett, ami nem fellángolás eredménye.
Mellébeszélni lehet íróasztal mögül - szokásodhoz híven - fotelból, látható, hogy nem állapot, hanem tendencia.
Azt pedig elfelejtetted mondai, hogy megbízható technika. A Riga vagy a Mustang is váltós masina, nem cvt-s modell, mégsem keresi szinte senki ezeket.
6.800 km-t futott a gép. Milyen blokkbontást szeretnél ilyen teljesítmény megtétele után? Nem értelek.
Milyen kopás lenne ilyen csekély km megtétele után?
Tákmesternek elmész. Másra nem vagy jó. Milyen cső, mi szélesebb? Megkérlek, keress más fórumot, oldalt, ez nem lesz jó neked. Egy Simsonnál nem kell tákolást végezni. Ez sajnos tulajfüggő. Egy ilyen gyönyörű darabnál pedig kéz levágás terhe mellett mehet bármilyen átalakítás.
Sajnos az ilyen "hozzáállás" miatt szenvednek a még menthető Simsonok végérvényes sérüléseket.
A fellángoás sajnos nem igaz, mert ez néhány éve már megy, ez állapot, ez egy tendencia, amit valaki vagy elfogad, vagy sem. A hozzászólásod óta eltelt közel egy év, de semmi sem változott, felfelé ment a Simsonok ára. A 2.000 €-ból még több lett, ami nem fellángolás eredménye.
Mellébeszélni lehet íróasztal mögül - szokásodhoz híven - fotelból, látható, hogy nem állapot, hanem tendencia.
Azt pedig elfelejtetted mondai, hogy megbízható technika. A Riga vagy a Mustang is váltós masina, nem cvt-s modell, mégsem keresi szinte senki ezeket.
Bxx
2020.01.04 19:31:47
@Opelos burgenlandi: Sok féle ugratás létezik. Ha de a legdurvábbat nézed, törjön csak ketté alattad... Benne is van a leírásokban, KÖNNYŰ TEREPRE ajánlják a masinát.
Ha így látod, minden rosszindulat nélkül mondom, ne Simsont keress, hanem valamelyik japán gyártó példányát.
Ha így látod, minden rosszindulat nélkül mondom, ne Simsont keress, hanem valamelyik japán gyártó példányát.
Moped blog
Budapest-Zadar-Budapest egy több, mint 100.000 km-t futott bontatlan Simson S51-gyel
2019.09.13 02:24:58
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Aki eddig nem tudta volna, most majd megtudja, hogy a nagy motor a gyengék fegyvere.
Talán még emlékeztek Péterre és az ő baromi sokat futott, bontatlan blokkos Simson S51-ére, amivel úgy 4…..
Bxx
2019.09.15 09:36:43
@Arcadian.: Mennyivel haladtál úgy nagyjából? Merre voltál?
Bxx
2019.09.15 19:32:29
@Arcadian.: Toldtad, ami a csövön kifért? Végül mi lett a masinával?
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
A legtöbb rutinos motorgyűjtőnek és roncshalmozónak megvannak a maga teóriái, hogy melyik motorját miért nem adja el, és hogy időről időre miért kell mégis újabb és újabb motorokkal és…..
Bxx
2018.12.23 15:37:08
@FeniXecske: Én 15 éve nyomom (többek között) Budapest útjait egy széria Simsonnal. Én sem megyek gyorsabban 40-45-nél, max. lejtőn befigyel a mutató 50-be. Nekem semmi gondom a forgalommal, Gus kollégához hasonlóan sokszor gyorsabb vagyok, mint a közlekedés többi résztvevője. Még egyszer sem akartak elütni kismotorral. Viszont mindig tudom, mi történik mögöttem, mivel két visszapillantóm van, de inkább a bal oldali a hasznosabb. Sokan túlreagálják a dolgot, hogy lassabb, mint a forgalom többi résztvevője. Na és akkor. Kikerülnek. Naponta szoktam bejönni az M3-as bevezetőn, kutttya nem akart még elütni.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Néhány hete a Mammut környékén szúrtam ki a kis Maxi Turbót, de mivel úgy húzott el előttem, mintha nem lenne holnap, nem tudtam a tulajjal szóba elegyedni. Szerencsére van egy budai mopedes…..
Bxx
2018.10.01 10:07:07
Bxx
2018.10.01 15:09:12
@JmOS:
Akkor ez egy igencsak átalakított, átdolgozott motor lehetett minden tekintetben.
Ezek szerint ez egy turbós változat volt? Már csak azért kérdezem, mert a hengerfejnél volt egy gumis felfüggesztése.
Valószínű, hogy sikerült jól összeraknod, már csak azért, mert el mertél vele menni hosszabb távra. Az emberek többsége a szomszéd településig mer vele elmenni.
Külföldön, azaz hosszabb távon is voltál vele, vagy csak itt az országban?
Akkor ez egy igencsak átalakított, átdolgozott motor lehetett minden tekintetben.
Ezek szerint ez egy turbós változat volt? Már csak azért kérdezem, mert a hengerfejnél volt egy gumis felfüggesztése.
Valószínű, hogy sikerült jól összeraknod, már csak azért, mert el mertél vele menni hosszabb távra. Az emberek többsége a szomszéd településig mer vele elmenni.
Külföldön, azaz hosszabb távon is voltál vele, vagy csak itt az országban?
‹⊗›
Extra érdekességekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Aki csak olyan motoros írást hajlandó elolvasni, amelyet a szerző több hetes tartós teszt után vetett papírra, legyen oly jó és ne olvasson tovább. Merthogy a motorral, amiről szó lesz, egyetlen métert sem mentem. Mindjárt…..
Bxx
2018.03.30 08:40:00
Moped blog
Több mint 2700 km-es túra Monacóba egy 1963-as Simson moped nyergében
2017.10.13 00:06:00
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Lassan már követni sem tudom, milyen sok túrabeszámolóval ajándékozták meg a Moped blogot a kedves olvasók. Számomra mindig öröm, amikor túrabeszámolót…..
A blog régebbi olvasói - jó, ez relatív, mert még csak 2 és fél éve fut a blog - talán emlékeznek a jópofa kis Yamaha Mate-re, vagyis Mátéra, a dinamikus teherhordóra, amit Ottó ajánlott fel tesztelésre nagyjából tavaly ilyenkor. A Mate azóta is szolgálatban van, azonban van Ottónak egy hobbija,…..
Bxx
2017.04.27 18:25:30
@roooger: Az S70 is ugyanezt az órát kapta, igaz, az sem ment 100-at, de a bő 75-öt, közel 80-at megfutotta.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Persze, persze, nem akarom én azt, hogy a Simsonok teljesen átvegyék az uralmat itt a blogon, de sajnos nincs szívem kihagyni a jobbnál jobb kínálkozó lehetőségeket, melyek felkínálásában…..
Bxx
2016.11.09 08:39:53
@humanate:
Az a 60 E Ft-os ár tényleg jutányos ár volt érte 20 éve. '95 környékén nagyon keveset futott S51-esek 80 E-ért mentek. Azt lehet mondani, akkor még arányaiban (az S51-hez képest) jobb ára volt a rollernek.
2-3 éve a mobile.de oldalon egy szinte 0 km-es SR80 CE-ért már 3.000 €-t kértek.
Ha megkímélt és keveset (0-3.000 km) futott az adott roller, jó árat lehet kapni érte.
2006 környékén valóban nem volt érte a legjobb ár a 80 E. Kérdés, hogy mennyit futott ill. mennyire volt leharcolva vagy sem...
Az a 60 E Ft-os ár tényleg jutányos ár volt érte 20 éve. '95 környékén nagyon keveset futott S51-esek 80 E-ért mentek. Azt lehet mondani, akkor még arányaiban (az S51-hez képest) jobb ára volt a rollernek.
2-3 éve a mobile.de oldalon egy szinte 0 km-es SR80 CE-ért már 3.000 €-t kértek.
Ha megkímélt és keveset (0-3.000 km) futott az adott roller, jó árat lehet kapni érte.
2006 környékén valóban nem volt érte a legjobb ár a 80 E. Kérdés, hogy mennyit futott ill. mennyire volt leharcolva vagy sem...
Bxx
2016.12.08 12:43:06
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Nagy öröm számomra, hogy kismotorokkal, mopedekkel is egyre többen neki mernek vágni hosszabb túráknak. Korábban már készítettem egy interjút a francia Benoît Denieulle-lel, aki 2009-ben…..
Bxx
2016.11.29 20:47:25
@SHERIFF66:
Gratulálok ehhez a nagyszerű túrához! :)
Az ember sokkal több mindent lát, ha ilyen kis motorral vág neki egy ekkora útnak.
Első körben nekem is a Bodensee volt a cél, végül csak egy kurtább, rövidebb túra lett belőle, Ausztria-Olaszország érintésével.
Gratulálok ehhez a nagyszerű túrához! :)
Az ember sokkal több mindent lát, ha ilyen kis motorral vág neki egy ekkora útnak.
Első körben nekem is a Bodensee volt a cél, végül csak egy kurtább, rövidebb túra lett belőle, Ausztria-Olaszország érintésével.
Moped blog
1160 km-es túra Ausztriába és Olaszországba egy majd' 100.000 km-t futott Simson S51 nyergében
2016.08.22 10:50:00
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
A blog rendszeres olvasói valószínűleg emlékeznek Péter korábbi vendégposztjára, amit az akkor 93.000 km-t futott bontatlan blokkos Simsonjának szentelt. Akkor jó kis vita…..
Bxx
2016.09.03 13:37:42
@geegee:
Köszönöm, hogy végigolvastad írásom, no de némi pontosításra, korrekcióra van szükség, legalábbis ahogyan én látom a dolgokat.
Először is bontsuk külön a járműveket, mert az égvilágon semmi közük egymáshoz ebben a tekintetben. Ugye te sem hasonlítasz össze széria 601-es Trabantot egy BMW-vel.
Másra képes egy személygépkocsi, egy motorkerékpár, egy Simson, egy kerékpár és gyalogosan az ember. Én ezek közül a Simson teljesítményét ragadtam ki, erről szól a poszt.
25 éve nekem sem volt probléma kerékpárral a nagyobb távolság. 202 km-t sikerült is letolni egy nap. No de nagyon kemény volt, Miskolcról Tokajba mentünk kisebb kitérőkkel. Az akkor tényleg a teljesítés határa volt, már amit az amatőr kerékpáros elmondhat magáról. Mostanság sajnos kerékpárral a 100 km is nyögve nyelősen megy, a fiam körbebiciklizett tavaly a 120 km-es túrán. Azt hittem, jobban bírom, de hát nem biciklizem minden nap.
Emelem kalapom a hosszú és kitartó túrátok előtt! :)
No de az az első kérdésem, próbáltad-e már nagyon-nagyon sokat futott S51-es Simsonnal, sima, nem enduro/electronic ülésen e távot teljesíteni?
Más egy b-s, n-es ülésen széria példánnyal 500 km-t teljesíteni, mint kerékpárral 200 km-t. Egyik sem könnyű, mindkettő megterhelő. Megint már motorkerékpárral és személygépkocsival teljesíteni ugyanezt a távot.
Hidd el, egy ilyen masinával sem semmi a teljesítmény, ami ugye nem csak tőled függ, hanem egy szerkezettől, amit egyedül, csak és kizárólag te hajtasz 15 éve, 80 E km-rel a hátad mögött. Ez sem kisebb teljesítmény, mint a korábban általam elismert kerékpáros teljesítmény.
No de nem egy ember mászta meg kerékpárral a Col de la Bonette 2.803 m-es pontját vagy legyen az Európa 7. legmagasabb hágója, a Großglockner Hochalpenstraße legmagasabb, 2.571 m-es csúcsa.
Kérlek, próbád meg Simsonnal. Semmi köze a biciklihez, más világ, nem nevezném semmiségnek. Akkor azt is pontosan tudod, hogy Simsonon ilyen távon az ember mely testrészei kerülnek erős igénybevételnek.
No de azt nem írod le, mennyi volt a napi teljesítményetek kerékpárral... 160 km körüli napi teljesítmény kényelmes túrát feltételez. No de ha 1160 km-re 3 napod van, hogyan teljesíted? Nekem kerékpárral nem megy, ahhoz már öreg vagyok, így marad a "csak" tekerés nélküli ülés az általam karbantartott idén 29 éves motoron.
Arról is szívesen olvasnék cikket, ha a távot dongó motorral teljesítenéd... Felvenném veled a személyes kapcsolatot.
Ha ugyanezt a hozzászólást egy legalább 125 ccm-es motorkerékpáros teljesítményre írtad volna, megállja a helyét. :)
GPS.
Valóban, ebben igazad van, csak azt nem vetted itt figyelembe, hogy mérlegelni kell. Mit akarsz? Térképet böngészni vagy haladni? Két éve térképeztünk, de haladni is akartunk. A kettő nem jött össze, csupán 350 km jött össze egy nap. Nekem most egy nap 500 km volt a célom, pici apró utakon sajnos a térkép használata ismeretlen úton lassú lett volna. Akkor most ez hogy is van? Mit is szerettél volna hozzászólásodnak ide vonatkozó részével üzenni?
Lehet, hogy mégis hardkór őrültség ilyen feltételek mellett Simsonnal?
'90-es években ilyen téren örült, hogy lyuk van a s@ggén. GPS? Telefon, csak vezetékesem volt.
Egyedül mentem, nem kellett senkihez sem alkalmazkodnom, ez a túra csak engem és a motoromat tükrözi.
Sosem felejtem el, honnan jöttem. Ha akarom, holnap veszek egy új japán 1000-es sportmotort, nem hitelre. Nem érdekel. Simsonnal Magyarországról nem nagyon indulnak ilyen távokra.
Ha jövőre, vagy a jövőben legalább ilyen távot teljesítesz Simsonnal (nem kell 90 E feletti VALÓS futásteljesítmény), akkor fizetek neked karton sört. Nem azért, mert lehetetlen, hanem azért, mert kevés ember vállalkozik ilyen teljesítményre, itt már nem csak TŐLED függ a dolog, hanem egy öreg kétüteműtől, és itt van a kutya elásva.
A hozzászólás végén lévő javaslatot nem veszem figyelembe. Úgy szintén könnyű, ennyi erővel mehetsz kocsival és 600-800 ccm-es motorral is.
Ezt esetleg öregen, de azt gondolom, amíg bírom mozdítani bármelyik testrészem, addig biztosan nem. Nekem a kocsival való túra másról szól, családról, biztonságról, nyugodtságról.
Köszönöm, hogy végigolvastad írásom, no de némi pontosításra, korrekcióra van szükség, legalábbis ahogyan én látom a dolgokat.
Először is bontsuk külön a járműveket, mert az égvilágon semmi közük egymáshoz ebben a tekintetben. Ugye te sem hasonlítasz össze széria 601-es Trabantot egy BMW-vel.
Másra képes egy személygépkocsi, egy motorkerékpár, egy Simson, egy kerékpár és gyalogosan az ember. Én ezek közül a Simson teljesítményét ragadtam ki, erről szól a poszt.
25 éve nekem sem volt probléma kerékpárral a nagyobb távolság. 202 km-t sikerült is letolni egy nap. No de nagyon kemény volt, Miskolcról Tokajba mentünk kisebb kitérőkkel. Az akkor tényleg a teljesítés határa volt, már amit az amatőr kerékpáros elmondhat magáról. Mostanság sajnos kerékpárral a 100 km is nyögve nyelősen megy, a fiam körbebiciklizett tavaly a 120 km-es túrán. Azt hittem, jobban bírom, de hát nem biciklizem minden nap.
Emelem kalapom a hosszú és kitartó túrátok előtt! :)
No de az az első kérdésem, próbáltad-e már nagyon-nagyon sokat futott S51-es Simsonnal, sima, nem enduro/electronic ülésen e távot teljesíteni?
Más egy b-s, n-es ülésen széria példánnyal 500 km-t teljesíteni, mint kerékpárral 200 km-t. Egyik sem könnyű, mindkettő megterhelő. Megint már motorkerékpárral és személygépkocsival teljesíteni ugyanezt a távot.
Hidd el, egy ilyen masinával sem semmi a teljesítmény, ami ugye nem csak tőled függ, hanem egy szerkezettől, amit egyedül, csak és kizárólag te hajtasz 15 éve, 80 E km-rel a hátad mögött. Ez sem kisebb teljesítmény, mint a korábban általam elismert kerékpáros teljesítmény.
No de nem egy ember mászta meg kerékpárral a Col de la Bonette 2.803 m-es pontját vagy legyen az Európa 7. legmagasabb hágója, a Großglockner Hochalpenstraße legmagasabb, 2.571 m-es csúcsa.
Kérlek, próbád meg Simsonnal. Semmi köze a biciklihez, más világ, nem nevezném semmiségnek. Akkor azt is pontosan tudod, hogy Simsonon ilyen távon az ember mely testrészei kerülnek erős igénybevételnek.
No de azt nem írod le, mennyi volt a napi teljesítményetek kerékpárral... 160 km körüli napi teljesítmény kényelmes túrát feltételez. No de ha 1160 km-re 3 napod van, hogyan teljesíted? Nekem kerékpárral nem megy, ahhoz már öreg vagyok, így marad a "csak" tekerés nélküli ülés az általam karbantartott idén 29 éves motoron.
Arról is szívesen olvasnék cikket, ha a távot dongó motorral teljesítenéd... Felvenném veled a személyes kapcsolatot.
Ha ugyanezt a hozzászólást egy legalább 125 ccm-es motorkerékpáros teljesítményre írtad volna, megállja a helyét. :)
GPS.
Valóban, ebben igazad van, csak azt nem vetted itt figyelembe, hogy mérlegelni kell. Mit akarsz? Térképet böngészni vagy haladni? Két éve térképeztünk, de haladni is akartunk. A kettő nem jött össze, csupán 350 km jött össze egy nap. Nekem most egy nap 500 km volt a célom, pici apró utakon sajnos a térkép használata ismeretlen úton lassú lett volna. Akkor most ez hogy is van? Mit is szerettél volna hozzászólásodnak ide vonatkozó részével üzenni?
Lehet, hogy mégis hardkór őrültség ilyen feltételek mellett Simsonnal?
'90-es években ilyen téren örült, hogy lyuk van a s@ggén. GPS? Telefon, csak vezetékesem volt.
Egyedül mentem, nem kellett senkihez sem alkalmazkodnom, ez a túra csak engem és a motoromat tükrözi.
Sosem felejtem el, honnan jöttem. Ha akarom, holnap veszek egy új japán 1000-es sportmotort, nem hitelre. Nem érdekel. Simsonnal Magyarországról nem nagyon indulnak ilyen távokra.
Ha jövőre, vagy a jövőben legalább ilyen távot teljesítesz Simsonnal (nem kell 90 E feletti VALÓS futásteljesítmény), akkor fizetek neked karton sört. Nem azért, mert lehetetlen, hanem azért, mert kevés ember vállalkozik ilyen teljesítményre, itt már nem csak TŐLED függ a dolog, hanem egy öreg kétüteműtől, és itt van a kutya elásva.
A hozzászólás végén lévő javaslatot nem veszem figyelembe. Úgy szintén könnyű, ennyi erővel mehetsz kocsival és 600-800 ccm-es motorral is.
Ezt esetleg öregen, de azt gondolom, amíg bírom mozdítani bármelyik testrészem, addig biztosan nem. Nekem a kocsival való túra másról szól, családról, biztonságról, nyugodtságról.
Bxx
2016.09.07 17:51:44
@geegee:
Én is így indultam neki annak idején, a szülők nem engedték... aztán lassú víz partot mosott. :)
Azért azt tudni kell, hogy a Simsonnál van jobb, kényelmesebb és gyorsabb motor, no de minden negatívumával együtt a Simsonnál maradtam. Egy modernebb robogóval még 500 km-t is könnyebb teljesíteni a kényelme miatt.
Gondolom, személyautóra van jogsid, így minden további nélkül vezethetsz 50 ccm-es kismotort is.
Köszönöm. :)
Én is így indultam neki annak idején, a szülők nem engedték... aztán lassú víz partot mosott. :)
Azért azt tudni kell, hogy a Simsonnál van jobb, kényelmesebb és gyorsabb motor, no de minden negatívumával együtt a Simsonnál maradtam. Egy modernebb robogóval még 500 km-t is könnyebb teljesíteni a kényelme miatt.
Gondolom, személyautóra van jogsid, így minden további nélkül vezethetsz 50 ccm-es kismotort is.
Köszönöm. :)
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Néhány hete találkoztam Péterrel, mert itt a blogon szóba került, hogy van neki egy 93.000 km-t futott S51-es Simsonja. Mivel az én egykori spenótzöld Simsonomról csak rosszat…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Külön öröm számomra, hogy végre sikerült egy Simson Start lencsevégre kapnom, bár nem volt egyszerű történet. Jó néhány hete már, hogy az egyik bevásárlóközpont parkolóházában…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Amikor Zách Dani és Csikós 2012 októberében felpattant egy 110-es Honda Wave és egy 125-ös Vespa nyergébe, hogy bebizonyítsák, messzire menni nem csak 1000 köbcentis vasakkal lehet,…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Ugye ami jól működik, arról az ember kevés említést tesz, hiszen azt, hogy jó, nem lehet nagyon kreatívan leírni. Üröm az örömben, hogy ami szar, az legalább 1500 féleképpen tud szar…..
Hősünk nem sokat teketóriázott, 2014 őszén szépen fogta magát, és Görögországból Albánián, Montenegrón, Bosznia-Hercegovinán, Horvátországon, Szlovénián és Olaszországon keresztül hazamopedezett a franciaországi Grenoble-ba. A felszerelése eléggé minimalista, ha jól nézem, sima esődzsekiben és…..
Bxx
2016.03.12 09:48:57
@asasd:
Bakker, most nézem, a rendszer elírta, azaz nem figyeltem. Bxx profilnévről írtam az előző hozzászólásom.
Bakker, most nézem, a rendszer elírta, azaz nem figyeltem. Bxx profilnévről írtam az előző hozzászólásom.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Előző posztunkban egy szinte gyári állapotú Simson Schwalbét vettünk közelebbről szemügyre. A következő történetben tovább halmozzuk majd az élvezeteket, hiszen Bence és Marek…..
Néhány hete a Mopedmetal felvonuláson szúrtam ki a kék-fehér mopedet, látszott rajta, hogy nem mai darab, de az is, hogy egyébként hibátlan állapotú. Mikor a tömegben gurultunk végig a városon, próbáltam időnként úgy helyezkedni, hogy fel tudjam mérni, mivel van dolgom. És…..
Bxx
2015.08.25 10:24:03
@GERI87:
Tudom, hogy olvastad a hozzászólásom.
Most futamodsz meg, amikor felajánlom, hogy jelen légy a fogyasztási teszt minden pillanatánál?
Én bizonyítok, nem pedig hisztizve beszélek folyamatosan hülyeségeket a fotelből.
Ha Gus kollégával is tudunk egyeztetni, akkor jó lenne, ha ő is ott lenne.
Kell ettől hitelesebb mérés?
Szóval? Mikor jó neked?
Tudom, hogy olvastad a hozzászólásom.
Most futamodsz meg, amikor felajánlom, hogy jelen légy a fogyasztási teszt minden pillanatánál?
Én bizonyítok, nem pedig hisztizve beszélek folyamatosan hülyeségeket a fotelből.
Ha Gus kollégával is tudunk egyeztetni, akkor jó lenne, ha ő is ott lenne.
Kell ettől hitelesebb mérés?
Szóval? Mikor jó neked?
Bxx
2015.08.25 11:46:23
@GERI87:
A felmenőidet nevezd nyominak!
Amikor bizonyításra kerül a sor, megfutamodsz. A hülyék - ami te is vagy - megtalálják az embert majd állításukat tettekkel nem igazolva tovább lépnek. Pontosan így tettél.
Büszke lehetsz magadra, nem vártam mást tőled írásaid alapján. Meglepődtem volna, ha eljössz a bizonyítási tesztre.
No de én tovább lépek, felajánlok 10 E Ft készpénzt, ha a teszt nem hozza a fenn leírtakat.
Te mit ajánlasz fel?
A flegma stílusod tartogasd a környezetednek a továbbiakban!
De lehet igazolni a futásteljesítményt, igaz km-re pontosan nem, de nagyjából lehet tudni, hogy az a bizonyos motor mennyit futott. (Ha olyan hozzá nem értő nézi, mint te, annak biztosan nem fog sikerülni. Aki 400 métertől közelebbről már látott ilyen motort, sőt, nem hülye a szakmában, annak a szavára lehet hagyatkozni.)
Te magad írtad, hogy veszel egy keveset futott bontatlan motorblokkot és hívsz majd 10 tanút, aki téged leigazol. Gratulálok a nagyszerű ötletekhez, te, hiteltelen. Az első keresztkérdésnél besülnél.
Nekem 10 év kellett 70 E km megtételéhez, ezalatt több cikket is írtam, valamint túrabeszámolót.
Én ezeket is várom tőled, ha futásteljesítményt akarsz hazudozni. Hamar megbuknál...
Én tartom a 10 E Ft-ot még mindig. Te mit ajánlasz fel?
Sőt, erről egy cikket is hajlandó vagyok írni, mármint az egész kísérletről, amit kiteszek az skm oldalára.
Ne futamodj meg, ne légy gyáva! Te fotelfizikus!
A felmenőidet nevezd nyominak!
Amikor bizonyításra kerül a sor, megfutamodsz. A hülyék - ami te is vagy - megtalálják az embert majd állításukat tettekkel nem igazolva tovább lépnek. Pontosan így tettél.
Büszke lehetsz magadra, nem vártam mást tőled írásaid alapján. Meglepődtem volna, ha eljössz a bizonyítási tesztre.
No de én tovább lépek, felajánlok 10 E Ft készpénzt, ha a teszt nem hozza a fenn leírtakat.
Te mit ajánlasz fel?
A flegma stílusod tartogasd a környezetednek a továbbiakban!
De lehet igazolni a futásteljesítményt, igaz km-re pontosan nem, de nagyjából lehet tudni, hogy az a bizonyos motor mennyit futott. (Ha olyan hozzá nem értő nézi, mint te, annak biztosan nem fog sikerülni. Aki 400 métertől közelebbről már látott ilyen motort, sőt, nem hülye a szakmában, annak a szavára lehet hagyatkozni.)
Te magad írtad, hogy veszel egy keveset futott bontatlan motorblokkot és hívsz majd 10 tanút, aki téged leigazol. Gratulálok a nagyszerű ötletekhez, te, hiteltelen. Az első keresztkérdésnél besülnél.
Nekem 10 év kellett 70 E km megtételéhez, ezalatt több cikket is írtam, valamint túrabeszámolót.
Én ezeket is várom tőled, ha futásteljesítményt akarsz hazudozni. Hamar megbuknál...
Én tartom a 10 E Ft-ot még mindig. Te mit ajánlasz fel?
Sőt, erről egy cikket is hajlandó vagyok írni, mármint az egész kísérletről, amit kiteszek az skm oldalára.
Ne futamodj meg, ne légy gyáva! Te fotelfizikus!
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Mai posztunkban elsősorban azoknak szeretnénk kedvezni, akik úgy gondolják, hogy az elmúlt hetekben-hónapokban a blogon a mérleg nyelve túlságosan a nyugati tesztalanyok felé…..
Talán még április elseje utóhatásának tudható be, hogy 2011. április 2-án megvettem életem második motorját, egy valaha szebb napokat látott Simson S51-et. Az első értelemszerűen a napszítta piros - mondanám, hogy tűzpiros, de hol van már szegény attól - Puch Maxi volt. Korábban már írtam, hogy a…..
Az Ecserin vettem kilencezerért, róla szól a poszt. Akkor a Mobil boltban egy vagyonba került a 40 km/h-t tudó S51N újonnan, de kinn, az M5-ös tövénél levő Nagykőrösi úti zűrzavarban is 15 ezerért mérték őket használtan, egy Simsonnak nem volt akkoriban értékvesztése.…..
A barátaim sem értették soha, de egyik kedvenc magyar zenekarom a Persona Non Grata. A szigetvári bandát már az első, 1997-es Tibicsoki albumok óta bírom. Empirikus magyarázatom nincs, de hát az ízlésen nincs mit magyarázni, az adott.
Miért kedves ez a nóta? NDK kismotorom sosem…..
Bxx
2013.06.18 23:22:57
@GERI87:
"hogy hiába szerelted meg, nem volt jó."
Félreértesz, ha megcsináltam akkor jó lett, csak később mindig lett valami új vagy visszatérő baja...
Valamit nem jól csináltál. Én miért nem léptem sohasem ebbe a mederbe, amiről itt beszélsz?
"Tévhit hogy egy kétütemű annyira egyszerű, hogy nem kell hozzá ész!"
Ezek nem túl bonyolultak, persze ha az ember belenyúl "tuning" gyanánt akkor okozhat meglepetést....de amúgy nem.
A karbi egy faék, az elektronika szintén...pont ezért csodálatos hogy képes baja lenni.
Tömítés szivárgás, dugulás, gyertya, defekt, lánc, lánckerék...bowden, fék....égő...szimering..valami mindig van.
Nem is annyira egyszerű és itt a baj. Ez egy összetett rendszer.
Sem a karbival sem az elektronikával nem volt bajom soha, sem megszakítóssal sem tirisztorossal.
A tuning dologgal teljesen egyetértek veled.
A tömítés, szivárgás stb... dologgal kapcsolatban csak azt tudom mondani: vagy nem megfelelő alkatrészt vásárolsz vagy pedig nem ápolod ezeket, nem tartod karban. Nem hiába találták ki a karbantartást. Egy Simson nagyon-nagyon sokat le tud futni hibamentesen rendeltetésszerű használat mellett.
"hogy hiába szerelted meg, nem volt jó."
Félreértesz, ha megcsináltam akkor jó lett, csak később mindig lett valami új vagy visszatérő baja...
Valamit nem jól csináltál. Én miért nem léptem sohasem ebbe a mederbe, amiről itt beszélsz?
"Tévhit hogy egy kétütemű annyira egyszerű, hogy nem kell hozzá ész!"
Ezek nem túl bonyolultak, persze ha az ember belenyúl "tuning" gyanánt akkor okozhat meglepetést....de amúgy nem.
A karbi egy faék, az elektronika szintén...pont ezért csodálatos hogy képes baja lenni.
Tömítés szivárgás, dugulás, gyertya, defekt, lánc, lánckerék...bowden, fék....égő...szimering..valami mindig van.
Nem is annyira egyszerű és itt a baj. Ez egy összetett rendszer.
Sem a karbival sem az elektronikával nem volt bajom soha, sem megszakítóssal sem tirisztorossal.
A tuning dologgal teljesen egyetértek veled.
A tömítés, szivárgás stb... dologgal kapcsolatban csak azt tudom mondani: vagy nem megfelelő alkatrészt vásárolsz vagy pedig nem ápolod ezeket, nem tartod karban. Nem hiába találták ki a karbantartást. Egy Simson nagyon-nagyon sokat le tud futni hibamentesen rendeltetésszerű használat mellett.
Bxx
2013.06.18 23:31:56
@GERI87:
"Több, mint húsz éve nem gyártják, mégis tele vannak vele az utak."
Az túlzás azért...persze olcsónak olcsó, fenntartani is, hisz smkp meg faék, lehet otthon szerelni.
Az utóbbi években kevesebb járja az utakat, több a robogó...MZ meg mutatóban van egy-kettő, őszintén szólva veterán Pannóniát, Csepelt is gyakrabban látok szezonban...pedig azok még kriminálisabbak."
Nem tudom, hogy az ország melyik szegletében élsz... de ne onnan indulj ki. Nagyon sok van még a Simsonokból...
A kollégának igaza van, vidéken még tele vannak az utak Simsonokkal.
A faékes dologgal megint sok mindent elárultál magadról. Remélem érted, mit akarok ezzel kinyögni, nem megbántásképpen írtam.
"Az arra, amire kitalálták, pont jó."
Persze, arra hogy K. János a panel elött, árok mellett megtudja szerelni műszak után, arra jó..."
Vegyél robogót. Azzal aztán szophatsz. Ne K. János "balfasz" esetéből induljunk már ki.
"Miért fáj, ha valakinek megbízhatóan üzemel, és nem tud róla rosszat mondani?"
Nem fáj, nekem sem volt olyan problémám általában amit 1 nap alatt ne tudtam volna orvosolni....most is megvan és használom is, majdnem naponta...flangálni bőven jó..
csak épp legyünk reálisak."
Nem vagy reális. Ezt pedig minden elfogultság nélkül mondom. A motorod állapota és az ezzel kapcsolatos tapasztalataid téged tükröznek, ezt be kell vallani. A hibáról valamint a motor állapotáról sohasem a motor tehet.
"Miért feltételezik azt, hogy aki jót mond róla, az hazudik?"
Mondjuk úgy, a gyakorlatban, az élet mást igazol...
Nálad, de csak csak azért, azok alapján, mit már fentebb leírtam.
"Nem írom le hány kilométeres túrákat lenyomunk néha, mert úgyis hazudok. :)"
Én is elmentem a rákfaszára is vele, de rájöttem jobb nem kísérteni a sorsot, meg volt pár necces helyzet...meg azért az 50-el csattogást is meg lehet unni..."
Miért Simsonozol? Miért nem veszel valami nagyobb gépet? Azzal mehetsz rákfaszára, nem ötvennel. Sorskísértés pedig magadnak köszönhető.
"ha valakinek volt pénze, ideje szarakodni vele hogy jó legyen az én voltam, a radai rossebb anyja kínját is beleraktam volna ha azzal végképp üzembiztos...de ma már inkább csak megszerelem ha szar valami, rápihenek pár napot és kész...ezek ilyenek, sose lesz tüchtig, kiszámítható..."
Hozzáértéseddel és tudásoddal van a hiba. Neked nem való Simson. Sokan igazoljuk a Simson megbízhatóságát, senkinek nem hiszel.
"Több, mint húsz éve nem gyártják, mégis tele vannak vele az utak."
Az túlzás azért...persze olcsónak olcsó, fenntartani is, hisz smkp meg faék, lehet otthon szerelni.
Az utóbbi években kevesebb járja az utakat, több a robogó...MZ meg mutatóban van egy-kettő, őszintén szólva veterán Pannóniát, Csepelt is gyakrabban látok szezonban...pedig azok még kriminálisabbak."
Nem tudom, hogy az ország melyik szegletében élsz... de ne onnan indulj ki. Nagyon sok van még a Simsonokból...
A kollégának igaza van, vidéken még tele vannak az utak Simsonokkal.
A faékes dologgal megint sok mindent elárultál magadról. Remélem érted, mit akarok ezzel kinyögni, nem megbántásképpen írtam.
"Az arra, amire kitalálták, pont jó."
Persze, arra hogy K. János a panel elött, árok mellett megtudja szerelni műszak után, arra jó..."
Vegyél robogót. Azzal aztán szophatsz. Ne K. János "balfasz" esetéből induljunk már ki.
"Miért fáj, ha valakinek megbízhatóan üzemel, és nem tud róla rosszat mondani?"
Nem fáj, nekem sem volt olyan problémám általában amit 1 nap alatt ne tudtam volna orvosolni....most is megvan és használom is, majdnem naponta...flangálni bőven jó..
csak épp legyünk reálisak."
Nem vagy reális. Ezt pedig minden elfogultság nélkül mondom. A motorod állapota és az ezzel kapcsolatos tapasztalataid téged tükröznek, ezt be kell vallani. A hibáról valamint a motor állapotáról sohasem a motor tehet.
"Miért feltételezik azt, hogy aki jót mond róla, az hazudik?"
Mondjuk úgy, a gyakorlatban, az élet mást igazol...
Nálad, de csak csak azért, azok alapján, mit már fentebb leírtam.
"Nem írom le hány kilométeres túrákat lenyomunk néha, mert úgyis hazudok. :)"
Én is elmentem a rákfaszára is vele, de rájöttem jobb nem kísérteni a sorsot, meg volt pár necces helyzet...meg azért az 50-el csattogást is meg lehet unni..."
Miért Simsonozol? Miért nem veszel valami nagyobb gépet? Azzal mehetsz rákfaszára, nem ötvennel. Sorskísértés pedig magadnak köszönhető.
"ha valakinek volt pénze, ideje szarakodni vele hogy jó legyen az én voltam, a radai rossebb anyja kínját is beleraktam volna ha azzal végképp üzembiztos...de ma már inkább csak megszerelem ha szar valami, rápihenek pár napot és kész...ezek ilyenek, sose lesz tüchtig, kiszámítható..."
Hozzáértéseddel és tudásoddal van a hiba. Neked nem való Simson. Sokan igazoljuk a Simson megbízhatóságát, senkinek nem hiszel.
Bxx
2013.06.27 08:20:53
@GERI87:
Igazad van, nem éri meg veled vitázni. Mindenki Simsont szerel az út szélén, ide csak hülyék járnak, akik bár belökték az árokba.
1988 végéig a feszültségszabályzó a légszűrő doboz bal oldalában a gyújtáskapcsoló alatt található, ebből létezett egy és két tekercses változat is. (az indexrelé a tank alatt egy fém hengerben került elhelyezésre) 1989-től a feszszab és az indexrelé egy házban, az ELBA-ban kapott helyet egységesen.
Javaslom, nézz meg egy bekötési rajzot. Na nincs, akkor szívesen küldök neked.
Igen, a világításhoz egyáltalán nincs szükség feszültségszabályzóra. Pl. a hátsó izzó extra wolfram szálat kapott, azért nem ég ki sosem. (ezeket a speciális izzókat csak Simsonokhoz gyártották)
Igazad van, nem éri meg veled vitázni. Mindenki Simsont szerel az út szélén, ide csak hülyék járnak, akik bár belökték az árokba.
1988 végéig a feszültségszabályzó a légszűrő doboz bal oldalában a gyújtáskapcsoló alatt található, ebből létezett egy és két tekercses változat is. (az indexrelé a tank alatt egy fém hengerben került elhelyezésre) 1989-től a feszszab és az indexrelé egy házban, az ELBA-ban kapott helyet egységesen.
Javaslom, nézz meg egy bekötési rajzot. Na nincs, akkor szívesen küldök neked.
Igen, a világításhoz egyáltalán nincs szükség feszültségszabályzóra. Pl. a hátsó izzó extra wolfram szálat kapott, azért nem ég ki sosem. (ezeket a speciális izzókat csak Simsonokhoz gyártották)
Amikor eladtam a két Babettámat, minél hamarabb szerettem volna helyettük egy szaladgálós ötvenest, amit tavasztól őszig használhatok a városban. A keresésnek csak két szempontja volt: a motor olcsó legyen és működőképes. Aztán amikor a Simsont először megláttam a pince…..
Bxx
2013.01.20 21:32:05
@gumitamin:
Ezért vagyunk különbözőek, de nincs is ezzel semmi probléma. Én szeretem, ha a Simson gyári. A HD-t tegyük külön a Simsontól, nekem az nem motor... azaz nem az én világom. Nekem vagy Simson vagy japán sportgép. De ezen senkivel sem fogok vitázni.
Kinek a szőke, kinek a barna...
Ezért vagyunk különbözőek, de nincs is ezzel semmi probléma. Én szeretem, ha a Simson gyári. A HD-t tegyük külön a Simsontól, nekem az nem motor... azaz nem az én világom. Nekem vagy Simson vagy japán sportgép. De ezen senkivel sem fogok vitázni.
Kinek a szőke, kinek a barna...
Bxx
2013.01.20 21:41:31
@Lendvai Zsolt:
Csak így tovább!
Szépen felújított motor lesz, plusz egy példányt mentesz meg az enyészettől és az üléshajtogatós hülyegyerekektől.
Csak így tovább!
Szépen felújított motor lesz, plusz egy példányt mentesz meg az enyészettől és az üléshajtogatós hülyegyerekektől.
Bxx
2013.01.21 21:13:51
@robertocrack:
A Simson fogyasztása mindig a pilótától (feltételezve, hogy a karbi és a gyújtás jól be van állítva) függ. Ha teljes gázon hajtod, akkor valóban annyit eszik, mint amit te is írtál, vagy még többet, ha nem hajtod, elmegy akár másfél liter alatt is, kérdés, hogy kinek mi a célja.
Ez a masina a 13. szezont kezdi meg (80 E km-t futott eddig), de jelentősebb összeget nem költöttem a gépre, előttem is 13 szezont húzott le az előző tulajánál, még mindig gyári alkatrészek vannak benne (néhány apróság kivételével). Megfelelő karbantartás, odafigyeléssel és defenzív vezetéssel megsokszorozhatja az ember a motor élettartamát, ráadásul a pénztárcáját is megkímélheti az általad említett 100 E Ft-os kiadásoktól.
Ha teljes gázzal hajtod, ami a csövön kifér, aztán ráköltesz 100 E-t és telepakolod utángyári cuccokkal, csoda, ha kibír 2-3 évet.
Főtengelyt és bármilyen alkatrészt meg lehet ölni nem megfelelő olajmennyiséggel/minőséggel, no meg az általad említett teljesgázas módszerrel.
Az, hogy mennyit fut a motor, mindig a tulajdonosától függ.
A Simson fogyasztása mindig a pilótától (feltételezve, hogy a karbi és a gyújtás jól be van állítva) függ. Ha teljes gázon hajtod, akkor valóban annyit eszik, mint amit te is írtál, vagy még többet, ha nem hajtod, elmegy akár másfél liter alatt is, kérdés, hogy kinek mi a célja.
Ez a masina a 13. szezont kezdi meg (80 E km-t futott eddig), de jelentősebb összeget nem költöttem a gépre, előttem is 13 szezont húzott le az előző tulajánál, még mindig gyári alkatrészek vannak benne (néhány apróság kivételével). Megfelelő karbantartás, odafigyeléssel és defenzív vezetéssel megsokszorozhatja az ember a motor élettartamát, ráadásul a pénztárcáját is megkímélheti az általad említett 100 E Ft-os kiadásoktól.
Ha teljes gázzal hajtod, ami a csövön kifér, aztán ráköltesz 100 E-t és telepakolod utángyári cuccokkal, csoda, ha kibír 2-3 évet.
Főtengelyt és bármilyen alkatrészt meg lehet ölni nem megfelelő olajmennyiséggel/minőséggel, no meg az általad említett teljesgázas módszerrel.
Az, hogy mennyit fut a motor, mindig a tulajdonosától függ.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A Simsonról fenn leírt negatív tapasztalataid közül eggyel sem találkoztam, pedig nagyon sok éve hajtom még több km-en keresztül ugyanazt a Simsont.
A Simsontól van jobb, van szebb, de nem általánosságban igazak azok, amiket leírtál, hanem a tiédre.
Felteszem a kérdést: ha a Simson olyan pocsék minőségű lenne, mint ahogyan azt leírtad, akkor szerinted a 26 éve befejezett gyártása után miért ível még mindig meredeken felfelé az ára? Miért kerül többe egy 0 km-es vagy egy pár száz km-t futott példány (S51), mint mondjuk egy vadonat új SR Aprilia robogó?