Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Bxx

0 bejegyzést írt és 119 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért kövesd a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Na valahogy így kellett volna kezdenem a simsonos karrieremet, mármint, hogy ezzel vagy egy hasonló állapotú motorral. Persze amikor 2011 tavaszán 38.000 forintért megvettem a spenótzöld…..
Bxx 2017.10.17 12:32:47
@Gery87:

6.800 km-t futott a gép. Milyen blokkbontást szeretnél ilyen teljesítmény megtétele után? Nem értelek.
Milyen kopás lenne ilyen csekély km megtétele után?

Tákmesternek elmész. Másra nem vagy jó. Milyen cső, mi szélesebb? Megkérlek, keress más fórumot, oldalt, ez nem lesz jó neked. Egy Simsonnál nem kell tákolást végezni. Ez sajnos tulajfüggő. Egy ilyen gyönyörű darabnál pedig kéz levágás terhe mellett mehet bármilyen átalakítás.
Sajnos az ilyen "hozzáállás" miatt szenvednek a még menthető Simsonok végérvényes sérüléseket.

A fellángoás sajnos nem igaz, mert ez néhány éve már megy, ez állapot, ez egy tendencia, amit valaki vagy elfogad, vagy sem. A hozzászólásod óta eltelt közel egy év, de semmi sem változott, felfelé ment a Simsonok ára. A 2.000 €-ból még több lett, ami nem fellángolás eredménye.
Mellébeszélni lehet íróasztal mögül - szokásodhoz híven - fotelból, látható, hogy nem állapot, hanem tendencia.

Azt pedig elfelejtetted mondai, hogy megbízható technika. A Riga vagy a Mustang is váltós masina, nem cvt-s modell, mégsem keresi szinte senki ezeket.
Bxx 2020.01.04 19:31:47
@Opelos burgenlandi: Sok féle ugratás létezik. Ha de a legdurvábbat nézed, törjön csak ketté alattad... Benne is van a leírásokban, KÖNNYŰ TEREPRE ajánlják a masinát.
Ha így látod, minden rosszindulat nélkül mondom, ne Simsont keress, hanem valamelyik japán gyártó példányát.
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Aki eddig nem tudta volna, most majd megtudja, hogy a nagy motor a gyengék fegyvere. Talán még emlékeztek Péterre és az ő baromi sokat futott, bontatlan blokkos Simson S51-ére, amivel úgy 4…..
Bxx 2019.09.15 09:36:43
@Arcadian.: Mennyivel haladtál úgy nagyjából? Merre voltál?
Bxx 2019.09.15 19:32:29
@Arcadian.: Toldtad, ami a csövön kifért? Végül mi lett a masinával?
Bxx 2019.12.01 21:38:46
@Pufibá

Köszönöm. :)

Úgy kezdtem, hogy egy borsodi kis faluból reggel 40-45 km/h-s sebességgel bemotoroztam egy S50-es Simsonnal haza, Miskolcra, azaz 25 km-re. Délután vissza a kis faluba. Azt hittem, én vagyok a király. Messze voltam ettől. 50 km biciklivel is ment akkor, sőt, jóval több. Aztán folyamatosan nőtt a táv, Miskolc-Eger, Bükkön keresztül. Nagyjából 120 km. Aztán teltek az évek, Budapest Börzsöny kerülés kis kitérővel 260 km. Aztán Budapest - Kecskemét - Soltvadkert. 330 km. 2014-ben 3 napos út a Grossglocknerre, 650 km, társsal, többet nem mertem tervezni.
2016-ban egyedül mentem Villachba illetve Tarvisioba, 490 km volt a napi túra. Itt már valóban elő kellett venni a belső tartalékot, tehát korán kelni, csak nagy szükség esetén megállni, és menni, menni és menni. Este 7-kor már Klagenfurtban voltam. Krumpendorf viszonylag közel volt már.
Végül jött a horvát túra, amit olvastál is. Még több, még nagyobb megpróbáltatás. Van még tovább, úgy érzem, kitartás szükséges ehhez a tempóhoz, nagyobb távhoz. Van még egy cél, amit el szeretnék érni, oda igazából sokan nagy motorral mennek. Simsonnal Mo-ról még nem hiszem, hogy mentek, legalább is nem olvastam erről.

Még egy dolog. Az ember télen mindig puhány lesz. Tavasszal az első 100-150 km-ek mindig kemények, majd a rendszeres túrázás mindig meghozza gyümölcsét, azaz jobban bírja az ember. Végül 300-400 km-es túrák kis pihenővel már lazán mennek.
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   A legtöbb rutinos motorgyűjtőnek és roncshalmozónak megvannak a maga teóriái, hogy melyik motorját miért nem adja el, és hogy időről időre miért kell mégis újabb és újabb motorokkal és…..
Bxx 2018.12.23 15:37:08
@FeniXecske: Én 15 éve nyomom (többek között) Budapest útjait egy széria Simsonnal. Én sem megyek gyorsabban 40-45-nél, max. lejtőn befigyel a mutató 50-be. Nekem semmi gondom a forgalommal, Gus kollégához hasonlóan sokszor gyorsabb vagyok, mint a közlekedés többi résztvevője. Még egyszer sem akartak elütni kismotorral. Viszont mindig tudom, mi történik mögöttem, mivel két visszapillantóm van, de inkább a bal oldali a hasznosabb. Sokan túlreagálják a dolgot, hogy lassabb, mint a forgalom többi résztvevője. Na és akkor. Kikerülnek. Naponta szoktam bejönni az M3-as bevezetőn, kutttya nem akart még elütni.
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Néhány hete a Mammut környékén szúrtam ki a kis Maxi Turbót, de mivel úgy húzott el előttem, mintha nem lenne holnap, nem tudtam a tulajjal szóba elegyedni. Szerencsére van egy budai mopedes…..
Bxx 2018.10.01 10:07:07
@Peter Csongradi:
Pedig létezik..., ami könnyedén VALÓS 100 felé lendíti a mutatót.
Bxx 2018.10.01 15:09:12
@JmOS:
Akkor ez egy igencsak átalakított, átdolgozott motor lehetett minden tekintetben.
Ezek szerint ez egy turbós változat volt? Már csak azért kérdezem, mert a hengerfejnél volt egy gumis felfüggesztése.

Valószínű, hogy sikerült jól összeraknod, már csak azért, mert el mertél vele menni hosszabb távra. Az emberek többsége a szomszéd településig mer vele elmenni.

Külföldön, azaz hosszabb távon is voltál vele, vagy csak itt az országban?
‹⊗› Extra érdekességekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   Aki csak olyan motoros írást hajlandó elolvasni, amelyet a szerző több hetes tartós teszt után vetett papírra, legyen oly jó és ne olvasson tovább. Merthogy a motorral, amiről szó lesz, egyetlen métert sem mentem. Mindjárt…..
A blog régebbi olvasói - jó, ez relatív, mert még csak 2 és fél éve fut a blog - talán emlékeznek a jópofa kis Yamaha Mate-re, vagyis Mátéra, a dinamikus teherhordóra, amit Ottó ajánlott fel tesztelésre nagyjából tavaly ilyenkor. A Mate azóta is szolgálatban van, azonban van Ottónak egy hobbija,…..
Bxx 2017.04.27 18:25:30
@roooger: Az S70 is ugyanezt az órát kapta, igaz, az sem ment 100-at, de a bő 75-öt, közel 80-at megfutotta.
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   Persze, persze, nem akarom én azt, hogy a Simsonok teljesen átvegyék az uralmat itt a blogon, de sajnos nincs szívem kihagyni a jobbnál jobb kínálkozó lehetőségeket, melyek felkínálásában…..
Bxx 2016.11.08 12:34:38
@semmiselesz

"Azért az alázásnak a lehető legnagyobb volt ami létezhetett. így átesett egy fojtásmentesítésen, és egy akkori motorrevüben megjelent tábori tuningon. Ment is utána mint a veszedelem az akkori súlyommal kb 70-75-t."

Igaz, 2015 októberében a 93 E km-es cikk utáni (és a további témába vágó) negatív hozzászólásaid tartalma alapján azt írtam neked, hogy nem reagálok az írásaidra, no de egy évvel később mégis megteszem, nem hagyom szó nélkül.
Először is köszönöm a cikkhez való hozzászólásod, őszintén megosztottad a véleményed a típussal kapcsolatban. Részedről negatív kritika most nem hangzott el, ami meglepett.

No de a kiemelt idézetre visszatérve: látszik, hogy gyökeresen másképp állunk a témához, azaz a Simson hajtásmódjához. Ebből kifolyólag te teljesen más tapasztalatokkal rendelkezel, mint én. Egy tuningolt és eleve űzött motortól ne azt várd, mint egy teljesen gyári, finoman, minden nyűgjére odafigyelve, alaposan karbantartott S51-re, közel két évtizeden át.
Ez nem begyógyítatlan seb (mint ahogyan te írtad néhány hete), hanem egy olyan területe a témának, amivel kapcsolatban nem gyűjtöttél személyes tapasztalatokat.
Úgy ítélkezz erről a témáról a jövőben, ha végigcsinálod ugyanazt, amit én.
Nem meggyőzni szeretnélek, a véleményed saját szíved joga, de amit nem tapasztaltál meg, nem csináltál végig, ne ítélkezz.

Pontosan emlékszem a cikk megjelenésére a '80-as évek vége felé, csodálattal olvastam végig akkor. No de sosem jutott eszembe a saját motorom ilyen módon történő átalakítása.
Bxx 2016.11.09 08:39:53
@humanate:
Az a 60 E Ft-os ár tényleg jutányos ár volt érte 20 éve. '95 környékén nagyon keveset futott S51-esek 80 E-ért mentek. Azt lehet mondani, akkor még arányaiban (az S51-hez képest) jobb ára volt a rollernek.

2-3 éve a mobile.de oldalon egy szinte 0 km-es SR80 CE-ért már 3.000 €-t kértek.
Ha megkímélt és keveset (0-3.000 km) futott az adott roller, jó árat lehet kapni érte.

2006 környékén valóban nem volt érte a legjobb ár a 80 E. Kérdés, hogy mennyit futott ill. mennyire volt leharcolva vagy sem...
Bxx 2016.12.08 12:43:06
@T-Adee:
Köszönöm a tanácsot, megfogadom. :)
  ‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   Nagy öröm számomra, hogy kismotorokkal, mopedekkel is egyre többen neki mernek vágni hosszabb túráknak. Korábban már készítettem egy interjút a francia Benoît Denieulle-lel, aki 2009-ben…..
Bxx 2016.11.29 20:47:25
@SHERIFF66:
Gratulálok ehhez a nagyszerű túrához! :)
Az ember sokkal több mindent lát, ha ilyen kis motorral vág neki egy ekkora útnak.
Első körben nekem is a Bodensee volt a cél, végül csak egy kurtább, rövidebb túra lett belőle, Ausztria-Olaszország érintésével.
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni. ‹⊗›   A blog rendszeres olvasói valószínűleg emlékeznek Péter korábbi vendégposztjára, amit az akkor 93.000 km-t futott bontatlan blokkos Simsonjának szentelt. Akkor jó kis vita…..
Bxx 2016.09.03 13:37:42
@geegee:

Köszönöm, hogy végigolvastad írásom, no de némi pontosításra, korrekcióra van szükség, legalábbis ahogyan én látom a dolgokat.

Először is bontsuk külön a járműveket, mert az égvilágon semmi közük egymáshoz ebben a tekintetben. Ugye te sem hasonlítasz össze széria 601-es Trabantot egy BMW-vel.
Másra képes egy személygépkocsi, egy motorkerékpár, egy Simson, egy kerékpár és gyalogosan az ember. Én ezek közül a Simson teljesítményét ragadtam ki, erről szól a poszt.
25 éve nekem sem volt probléma kerékpárral a nagyobb távolság. 202 km-t sikerült is letolni egy nap. No de nagyon kemény volt, Miskolcról Tokajba mentünk kisebb kitérőkkel. Az akkor tényleg a teljesítés határa volt, már amit az amatőr kerékpáros elmondhat magáról. Mostanság sajnos kerékpárral a 100 km is nyögve nyelősen megy, a fiam körbebiciklizett tavaly a 120 km-es túrán. Azt hittem, jobban bírom, de hát nem biciklizem minden nap.

Emelem kalapom a hosszú és kitartó túrátok előtt! :)

No de az az első kérdésem, próbáltad-e már nagyon-nagyon sokat futott S51-es Simsonnal, sima, nem enduro/electronic ülésen e távot teljesíteni?
Más egy b-s, n-es ülésen széria példánnyal 500 km-t teljesíteni, mint kerékpárral 200 km-t. Egyik sem könnyű, mindkettő megterhelő. Megint már motorkerékpárral és személygépkocsival teljesíteni ugyanezt a távot.
Hidd el, egy ilyen masinával sem semmi a teljesítmény, ami ugye nem csak tőled függ, hanem egy szerkezettől, amit egyedül, csak és kizárólag te hajtasz 15 éve, 80 E km-rel a hátad mögött. Ez sem kisebb teljesítmény, mint a korábban általam elismert kerékpáros teljesítmény.
No de nem egy ember mászta meg kerékpárral a Col de la Bonette 2.803 m-es pontját vagy legyen az Európa 7. legmagasabb hágója, a Großglockner Hochalpenstraße legmagasabb, 2.571 m-es csúcsa.

Kérlek, próbád meg Simsonnal. Semmi köze a biciklihez, más világ, nem nevezném semmiségnek. Akkor azt is pontosan tudod, hogy Simsonon ilyen távon az ember mely testrészei kerülnek erős igénybevételnek.

No de azt nem írod le, mennyi volt a napi teljesítményetek kerékpárral... 160 km körüli napi teljesítmény kényelmes túrát feltételez. No de ha 1160 km-re 3 napod van, hogyan teljesíted? Nekem kerékpárral nem megy, ahhoz már öreg vagyok, így marad a "csak" tekerés nélküli ülés az általam karbantartott idén 29 éves motoron.

Arról is szívesen olvasnék cikket, ha a távot dongó motorral teljesítenéd... Felvenném veled a személyes kapcsolatot.

Ha ugyanezt a hozzászólást egy legalább 125 ccm-es motorkerékpáros teljesítményre írtad volna, megállja a helyét. :)

GPS.
Valóban, ebben igazad van, csak azt nem vetted itt figyelembe, hogy mérlegelni kell. Mit akarsz? Térképet böngészni vagy haladni? Két éve térképeztünk, de haladni is akartunk. A kettő nem jött össze, csupán 350 km jött össze egy nap. Nekem most egy nap 500 km volt a célom, pici apró utakon sajnos a térkép használata ismeretlen úton lassú lett volna. Akkor most ez hogy is van? Mit is szerettél volna hozzászólásodnak ide vonatkozó részével üzenni?

Lehet, hogy mégis hardkór őrültség ilyen feltételek mellett Simsonnal?

'90-es években ilyen téren örült, hogy lyuk van a s@ggén. GPS? Telefon, csak vezetékesem volt.

Egyedül mentem, nem kellett senkihez sem alkalmazkodnom, ez a túra csak engem és a motoromat tükrözi.

Sosem felejtem el, honnan jöttem. Ha akarom, holnap veszek egy új japán 1000-es sportmotort, nem hitelre. Nem érdekel. Simsonnal Magyarországról nem nagyon indulnak ilyen távokra.

Ha jövőre, vagy a jövőben legalább ilyen távot teljesítesz Simsonnal (nem kell 90 E feletti VALÓS futásteljesítmény), akkor fizetek neked karton sört. Nem azért, mert lehetetlen, hanem azért, mert kevés ember vállalkozik ilyen teljesítményre, itt már nem csak TŐLED függ a dolog, hanem egy öreg kétüteműtől, és itt van a kutya elásva.

A hozzászólás végén lévő javaslatot nem veszem figyelembe. Úgy szintén könnyű, ennyi erővel mehetsz kocsival és 600-800 ccm-es motorral is.
Ezt esetleg öregen, de azt gondolom, amíg bírom mozdítani bármelyik testrészem, addig biztosan nem. Nekem a kocsival való túra másról szól, családról, biztonságról, nyugodtságról.
Bxx 2016.09.07 17:51:44
@geegee:
Én is így indultam neki annak idején, a szülők nem engedték... aztán lassú víz partot mosott. :)

Azért azt tudni kell, hogy a Simsonnál van jobb, kényelmesebb és gyorsabb motor, no de minden negatívumával együtt a Simsonnál maradtam. Egy modernebb robogóval még 500 km-t is könnyebb teljesíteni a kényelme miatt.
Gondolom, személyautóra van jogsid, így minden további nélkül vezethetsz 50 ccm-es kismotort is.

Köszönöm. :)
 ‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni. ‹⊗›   Néhány hete találkoztam Péterrel, mert itt a blogon szóba került, hogy van neki egy 93.000 km-t futott S51-es Simsonja. Mivel az én egykori spenótzöld Simsonomról csak rosszat…..
Bxx 2015.12.02 19:30:53
@errrrrrrrrr

Ezt pedig jól megaszontad...
Valamit valamivel keversz. 1986 januárjától valamennyi Simsont BVF16 N3-as (kis súberesnek hívják sokan)karbival szerelték. Az S51 E típusokat kizárólag szintén 16N-3-4-es karbival szerelték, a német piacra gyártott S70E típusok 16N3-5-ös jelűt kaptak, amiben más volt a főfúvóka, ill. egyéb kisebb apróság.

Amire te gondolhatsz, az a 16N3-12-es karbi, aminek valóban rövidebb a tolattyú ház (a 16N3-4-hez képest), ezt a típust kapták a magyar piacra gyártott rollerek (SR50/1B-H40), ill. az S51/1B-H40) valamint 1986-tól 1987-ig az S51N. A /2-es Schwalbe 1986-ban 16N3-11-es jelűt kapott. Ezek, mint nevük is mutatja, a 40 km/h-s változatok kapták, valóban kevésbé ment ezzel a gép, mint a fojtatlan N3-4-es karburátorral.
Külön enduro karbi nincs, a képen látható motorom gyárilag fojtatlan, tehát N3-4-es karburátorral szerelt.

Csak karbicserével teljesítménynövekedést nem lehet elérni, max. nem jól beállított karbiról lehet szó. A kétütem összetett rendszer, ha a karbival variálsz, akkor ott máshoz is hozzá kell babrálni a teljesítménynövekedés eléréséhez.

1988 óta sok Simsonnal találkoztam, volt is néhány van is még jó pár, a szakirodalom valamint német fórumok útján kiműveltem magam, de a jó pap is holtig tanul.

Tisztában vagyok a lehetőségekkel.

Ennek fényében továbbra is kíváncsivá tettél, melyik karburátorra gondoltál pontosan.
Bxx 2015.12.03 11:35:18
Valóban, a '80-as években mendemondák voltak, ezt így csináld azt úgy csináld, jó sok marhaság terjedt, amit sajnos akkor én is alkalmaztam és terjesztettem is. Internet még nem volt, így egyszerű userként nem tudtam megállapítani, mi az igaz és mi nem.
Akkortájt még nem terjedt el a többfelömlősítés, hatvanasítás stb., olyat nem is láttunk akkor. Leginkább a kipufogó nyílást tágítottuk, de hát akkor ugye tudva levő, veszített az erőből, max. nagyobb fordulaton ment, már ha elkapta a lendület... :)

A gyári állapotot csak később kezdtem el értékelni igazán.
Pár éve a sógor árult egy nyakavéres S51-es electronicot, persze ki tudja, hányszor volt már felújítva, a hangjának semmi köze a gyárihoz. Tök véletlenül a garázsom előtt mutatta meg egy vevőjelöltnek. Láttam, igen húzták a szájukat, ők mégsem ezt keresik, hanem egy gyári darabot. A garázsom ajtaja résnyire nyitva volt, meglátták a motorom hátsó kerekét, lámpáját, kérdezték, megnézhetik-e. Mondtam igen, de nem eladó. Körbenézték nagyon tetszett nekik, mert nem volt rajta semmifajta átalakítás. Kérdezték, meghallgathatják-e a hangját, mondom persze. Amikor beindítottam, az egyik mondta a másiknak,: "Látod, ezt a hangot keresem, ez az, ami már nagyon sok Simsonban nincs meg."
A motor órája ekkor 53 E km-t mutatott.

A srác valahol 40 felett lehetett, mondta, nagyon sokat Simsonozott a '80-as években, még új S51-ese is volt. Valamikor '90 körül eladta, és most megint akar venni egyet, csak úgy nosztalgiából. Beállítaná a nappalijába és csak kedvtelésből, napsütéses vasárnapokon venné csak elő...

Valóban, sokat foglalkoztam a Simson típussal, ezek az adatok több év távlatából megmaradtak, egyedül az S70-es karbi típusát kellett meglesnem, mert nem ugrott be. :)
Számokra fogékony vagyok, fogalmam sincs, miért maradnak meg olyan lényegtelen számok, mint az alváz- és motorszámok... úgy, hogy nem kell tanulnom, csak látom egyszer vagy kétszer. :)
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni. ‹⊗›   Külön öröm számomra, hogy végre sikerült egy Simson Start lencsevégre kapnom, bár nem volt egyszerű történet. Jó néhány hete már, hogy az egyik bevásárlóközpont parkolóházában…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni. ‹⊗›   Amikor Zách Dani és Csikós 2012 októberében felpattant egy 110-es Honda Wave és egy 125-ös Vespa nyergébe, hogy bebizonyítsák, messzire menni nem csak 1000 köbcentis vasakkal lehet,…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a blog Facebook-oldalát is lájkolni. ‹⊗›   Ugye ami jól működik, arról az ember kevés említést tesz, hiszen azt, hogy jó, nem lehet nagyon kreatívan leírni. Üröm az örömben, hogy ami szar, az legalább 1500 féleképpen tud szar…..
Bxx 2016.07.08 11:05:47
Ezt most típustól függetlenül írom:

A motor mindig a tulajdonosát tükrözi. Általánosíthatunk is, a jármű (legyen az autó, motor, moped, kerékpár stb.) a tulajdonos hozzáértését, igényességét és törődését mutatja.
Ha valami tönkremegy az autón, idő előtt meghal a turbó, befecskendezők, fék, futómű, a tulajdonos legtöbbször a járművet hibáztatja. Abba sosem gondol bele, hogy esetleg a HASZNÁLATBÓL adódóan, vagy kitolt csereperiódusok miatt léphetett fel a hiba. Nagyon sok járműtulajdonos úgy van vele, beül, felül a járműre és kulcs elfordítására induljon. Ez nem mindig van így, az adott jármű az odafigyelést mindig meghálálja.

No de térjünk vissza a mopedekhez, azaz ez esetben a Simsonhoz.
Aláírom azt, hogy a japán technika mindig is jobb volt, mint a Simsonnál alkalmazott technika, de a Simson sem tartozik a legrosszabb kategóriába. Mint korábban beszéltük, ha odafigyel az ember, betartja a csereperiódusokat, nincs agyonbarmolva az adott példány, nagyon sokáig megbízható.
No de nem szabad elfelejteni, hogy a Simsonok között (vagy bármi egyéb jármű legyen az) vannak olyan példányok, ami sokkal több törődést igényel, mint a másik. Nagyon fontos a jármű előélete.
Gus, osztom a véleményed, a hazai Simson park szanaszét van barmolva, nagyon nehéz már jó állapotú, barmolásmentes Simsont találni.
A barmolásnak több oka van:
- a tulaj nem akar költeni az adott példányra, így gányol, ide ez is jó lesz.
- a tulaj nem ért hozzá, pedig azt hiszi igen. Attól még nem lesz megbízható példány a motorból.
- a tulaj indokolatlanul elkezdi cserélgetni az alkatrészeket, büszkén mondva ez is új, az is új. Jajjj...
- a tulajnak fogalma sincs, milyen alkatrészeket kell beépíteni, megveszi az első alkatrészt minden előismeret nélkül.
- és el is érkeztünk oda, ha sem hozzáértés sem pedig a minőség nincs meg, máris készen vannak a megbízhatatlan hulladékok.

Apósomnak volt egy világoszöld, 1987-es S51B-s három sebességes Simsonja, amit újonnan vett. Kb. 5 E km-t tett bele, mert sosem indult, illetve nagyon nehezen. Mivel ő nem értett hozzá, szerelőhöz vitte, ahol garanciában kicserélték a fél motort, de a hiba okára nem sikerült rájönni. Évekig állt, majd eladta. Sajnos én már nem láttam a motort, nem tudtam kezelésbe venni.
Az én motorom ugyanez az évjárat, mégis megbízhatóan működik, sok 10 E km óta, még mindig hibátlanul.

Más. Két hét múlva indulok, majd írok neked a részletekről. :)
Hősünk nem sokat teketóriázott, 2014 őszén szépen fogta magát, és Görögországból Albánián, Montenegrón, Bosznia-Hercegovinán, Horvátországon, Szlovénián és Olaszországon keresztül hazamopedezett a franciaországi Grenoble-ba. A felszerelése eléggé minimalista, ha jól nézem, sima esődzsekiben és…..
Bxx 2016.03.12 09:48:57
@asasd:
Bakker, most nézem, a rendszer elírta, azaz nem figyeltem. Bxx profilnévről írtam az előző hozzászólásom.
Néhány hete a Mopedmetal felvonuláson szúrtam ki a kék-fehér mopedet, látszott rajta, hogy nem mai darab, de az is, hogy egyébként hibátlan állapotú. Mikor a tömegben gurultunk végig a városon, próbáltam időnként úgy helyezkedni, hogy fel tudjam mérni, mivel van dolgom. És…..
Bxx 2015.08.25 10:24:03
@GERI87:

Tudom, hogy olvastad a hozzászólásom.
Most futamodsz meg, amikor felajánlom, hogy jelen légy a fogyasztási teszt minden pillanatánál?
Én bizonyítok, nem pedig hisztizve beszélek folyamatosan hülyeségeket a fotelből.

Ha Gus kollégával is tudunk egyeztetni, akkor jó lenne, ha ő is ott lenne.
Kell ettől hitelesebb mérés?

Szóval? Mikor jó neked?
Bxx 2015.08.25 11:46:23
@GERI87:

A felmenőidet nevezd nyominak!

Amikor bizonyításra kerül a sor, megfutamodsz. A hülyék - ami te is vagy - megtalálják az embert majd állításukat tettekkel nem igazolva tovább lépnek. Pontosan így tettél.

Büszke lehetsz magadra, nem vártam mást tőled írásaid alapján. Meglepődtem volna, ha eljössz a bizonyítási tesztre.
No de én tovább lépek, felajánlok 10 E Ft készpénzt, ha a teszt nem hozza a fenn leírtakat.
Te mit ajánlasz fel?

A flegma stílusod tartogasd a környezetednek a továbbiakban!

De lehet igazolni a futásteljesítményt, igaz km-re pontosan nem, de nagyjából lehet tudni, hogy az a bizonyos motor mennyit futott. (Ha olyan hozzá nem értő nézi, mint te, annak biztosan nem fog sikerülni. Aki 400 métertől közelebbről már látott ilyen motort, sőt, nem hülye a szakmában, annak a szavára lehet hagyatkozni.)
Te magad írtad, hogy veszel egy keveset futott bontatlan motorblokkot és hívsz majd 10 tanút, aki téged leigazol. Gratulálok a nagyszerű ötletekhez, te, hiteltelen. Az első keresztkérdésnél besülnél.

Nekem 10 év kellett 70 E km megtételéhez, ezalatt több cikket is írtam, valamint túrabeszámolót.
Én ezeket is várom tőled, ha futásteljesítményt akarsz hazudozni. Hamar megbuknál...

Én tartom a 10 E Ft-ot még mindig. Te mit ajánlasz fel?
Sőt, erről egy cikket is hajlandó vagyok írni, mármint az egész kísérletről, amit kiteszek az skm oldalára.
Ne futamodj meg, ne légy gyáva! Te fotelfizikus!
Talán még április elseje utóhatásának tudható be, hogy 2011. április 2-án megvettem életem második motorját, egy valaha szebb napokat látott Simson S51-et. Az első értelemszerűen a napszítta piros - mondanám, hogy tűzpiros, de hol van már szegény attól - Puch Maxi volt. Korábban már írtam, hogy a…..
Bxx 2015.03.24 13:52:15
Azt látom, megint túlmisztifikálod, erősen lesarkítod a dolgokat.
Fogalmam nincs a robbantott ábrákról, megmondom őszintén, de nem is nagyon érdekelnek. A motorozásnak viszont vannak velejárói, amit tudomásul kell venni, de ezt már feljebb ecseteltem. Ha csak motorozni akar az a valaki mindenfajta karbantartás és a legalapvetőbb hozzáértés nélkül, akkor jusson oda, ahová jut.

Ezt a hang dolgot se misztifikáld túl. Nem zene ez, hogy megállapítsd, hány és milyen hangszerrel játszanak. Csörög-csattog benne valami? Ne vedd meg. Ezt még a 9 éves lányom is könnyűszerrel megállapítja.
Az alkatrészekkel kapcsolatban azt tudom írni, hogy az olcsó alkatrészeket, mint pl. az olcsó dugót (Ambika) kerülni kell, mert csak szívás van vele). Csapágyat, tűgörgőt és szimeringeket csapágyboltban vásárolj, mert a motorosboltival csak baj lesz. Mindig a minőségit keresd.
Esetleg úgy tartozhatnak a kivétel kategóriába a motorjaim, hogy még nincsenek agyongányolva, agyonszerelgetve. Úgy vannak, ahogy a német annak idején összerakta. Épp ezért nincs is velük különösebb gond.
A Trabanthoz szintén nem kell szakértő, hogy meghallgasd, alkalmas-e a megvásárlásra vagy sem. Ha csörgőkígyó van benne, zörög, nem megy, akkor szintén nem szabad megvenni. Ezt egy szimpla laikus is meghallja.

Ennek a konstruktív felajánlásnak őszintén örülök, nem futamodok meg a feladat elől. Arra kérlek, adj egy kis időt, mert épp egy lakásfelújítás közepén állok, három helyen melózok, no meg májusban születik a harmadik gyerkőc, aztán kevés a szabadidő.
Összeszedem a gondolataimat, megírom, és jelzem feléd.
Bxx 2015.03.26 08:11:25
Valóban, sokan autóztak annak idején Trabanttal, Wartburggal stb. Volt, akik szidták a típust, de voltak, akik nagyon szerették, mert sosem volt baja az adott autójával. Azt gondolom, hogy egyrészt a gyártás minőségében is volt szórás, de sokszor a tulaj volt az, aki miatt az autó megbízhatatlan volt. Valahol a kettő között kell keresni az igazságot. Nekem több évig Trabantom volt, sosem kellett hozzányúlni, szerelni. Azaz de. Az egyik utángyártott gyertya adta meg magát az egyik alkalommal.

Egyetértek, így valóban külön kategóriát képeznek a motorjaim.
Abban is egyetértek, nincs még egy olyan motortípus, amit így, ilyen szinten szerelgetnek, gányolnak, mint a Simsont. Ez valóban az olcsó alkatrészeknek köszönhető.

Az a gépészmérnök barátod nem véletlenül Dudás Gábor?
Az a 100-150 E km tényleg nagyon sok. Én szerencsére nem ismerem a Simson robbantott ábráit, mert nem nagyon van rá szükségem a motor megbízhatósága miatt.
Meg kellene találni és ki kellene zárni a hibafaktort, azaz miért produkál ilyen jelenséget, miért indul egyszer egy rúgásra, máskor pedig nem.
Valóban, a 250-es SR Yamaha négy ütemű, ami keveset fogyaszt. De ha a Simsonja is majdnem annyit fogyaszt, akkor vagy a beállításokkal van baj, vagy a hajtásmóddal.

Képek mindenképp kellenek a cikkhez, amit ígértem. A cikk kezdete lehet, hogy csak májusra vagy júniusra tolódik az elfoglaltságom miatt.
Az Ecserin vettem kilencezerért, róla szól a poszt. Akkor a Mobil boltban egy vagyonba került a 40 km/h-t tudó S51N újonnan, de kinn, az M5-ös tövénél levő Nagykőrösi úti zűrzavarban is 15 ezerért mérték őket használtan, egy Simsonnak nem volt akkoriban értékvesztése.…..
Bxx 2014.01.30 09:38:45
Gratula cikk írójának, nagyon jó cikk, nekem nagyon tetszett!

Végigolvastam a hozzászólásokat, hát volt közöttük erősen jajj. Én 1988-ban kezdtem a Simsonozást, majd kisebb-nagyobb kihagyásokkal ismét visszatértem és 2003-tól intenzíven nyomom. Voltak ETZ-im, volt ezres sportgépem, de mindegyik ment a háztól, csak a Simsonok maradtak.
Az írásokból is lejön, hogy a legtöbb Simson halálát a hozzá nem értés, a házi tákolás és az utángyártott mérethibás alkatrészek tömkelege okozta. Egy Simson addig jó, amíg nem tákolják. Ha kap hozzáértést, minőségi kenőanyagot, minőségi alkatrészt és rendszeres karbantartást, akkor az nem 20 évig megy el hibamentesen, hanem jóval tovább.

Volt itt írás, aki sokat ráköltött a motorjára, felújította, majd csodálkozott, hogy a felújított akármi senkinek nem kell. Nem csodálkozom. Rengeteg túlárazott hulladékot látni a hirdetések között, összetákolva, összehányva. A gyári Simson a mai napig kelendő, szinte "ölnek" érte.
Írja valaki, hogy 15 éve hibamentesen működik, a gyújtótekercse... Erre azt írom, be van járatva. A '68-as Starom még teljesen eredeti, gyári, ami barátok között is 46 éves, nem 15 éves alkatrészek vannak benne.
A mindennapokban egy 1987-es három sebességes S51B-t használok, közel a 85 E km-hez blokkfelújítás nélkül. Megkapja a rendszeres karbantartást, odafigyelést, ezt kapom cserébe. Nyáron járom vele az országot, több 100 km-es túrák, fantasztikus érzés... Az, hogy hibamentesen visszahoz? Nem kérdés... ebbe a motorba közel 70 E-t pakoltam bele, sosem hagyott ott sehol.
A Simson az egyik legeltaláltabb motor a piacon, a gyártása 1991-ben leállt (NDK-s időszak), de még mindig sokan keresik, ráadásul egy keveset futott ( valós1-2 E km), többet ér, mint egy vadonat új minőségi robogó (pl. Aprilia SR). A Simson jó befektetés is lehet, mert tartja az árát. Most nem azokról beszélek, akik amortizálják, ütik-vágják-tákolják a motorjukat...
Nem sok olyan kismotor ismert a piacon, amit ekkora darabszámban gyártottak, és még mindig keresett, ráadásul tartja az árát.
A barátaim sem értették soha, de egyik kedvenc magyar zenekarom a Persona Non Grata. A szigetvári bandát már az első, 1997-es Tibicsoki albumok óta bírom. Empirikus magyarázatom nincs, de hát az ízlésen nincs mit magyarázni, az adott. Miért kedves ez a nóta? NDK kismotorom sosem…..
Bxx 2013.06.18 23:22:57
@GERI87:

"hogy hiába szerelted meg, nem volt jó."
Félreértesz, ha megcsináltam akkor jó lett, csak később mindig lett valami új vagy visszatérő baja...

Valamit nem jól csináltál. Én miért nem léptem sohasem ebbe a mederbe, amiről itt beszélsz?

"Tévhit hogy egy kétütemű annyira egyszerű, hogy nem kell hozzá ész!"
Ezek nem túl bonyolultak, persze ha az ember belenyúl "tuning" gyanánt akkor okozhat meglepetést....de amúgy nem.
A karbi egy faék, az elektronika szintén...pont ezért csodálatos hogy képes baja lenni.
Tömítés szivárgás, dugulás, gyertya, defekt, lánc, lánckerék...bowden, fék....égő...szimering..valami mindig van.

Nem is annyira egyszerű és itt a baj. Ez egy összetett rendszer.
Sem a karbival sem az elektronikával nem volt bajom soha, sem megszakítóssal sem tirisztorossal.
A tuning dologgal teljesen egyetértek veled.

A tömítés, szivárgás stb... dologgal kapcsolatban csak azt tudom mondani: vagy nem megfelelő alkatrészt vásárolsz vagy pedig nem ápolod ezeket, nem tartod karban. Nem hiába találták ki a karbantartást. Egy Simson nagyon-nagyon sokat le tud futni hibamentesen rendeltetésszerű használat mellett.
Bxx 2013.06.18 23:31:56
@GERI87:

"Több, mint húsz éve nem gyártják, mégis tele vannak vele az utak."
Az túlzás azért...persze olcsónak olcsó, fenntartani is, hisz smkp meg faék, lehet otthon szerelni.
Az utóbbi években kevesebb járja az utakat, több a robogó...MZ meg mutatóban van egy-kettő, őszintén szólva veterán Pannóniát, Csepelt is gyakrabban látok szezonban...pedig azok még kriminálisabbak."

Nem tudom, hogy az ország melyik szegletében élsz... de ne onnan indulj ki. Nagyon sok van még a Simsonokból...
A kollégának igaza van, vidéken még tele vannak az utak Simsonokkal.
A faékes dologgal megint sok mindent elárultál magadról. Remélem érted, mit akarok ezzel kinyögni, nem megbántásképpen írtam.

"Az arra, amire kitalálták, pont jó."
Persze, arra hogy K. János a panel elött, árok mellett megtudja szerelni műszak után, arra jó..."

Vegyél robogót. Azzal aztán szophatsz. Ne K. János "balfasz" esetéből induljunk már ki.

"Miért fáj, ha valakinek megbízhatóan üzemel, és nem tud róla rosszat mondani?"
Nem fáj, nekem sem volt olyan problémám általában amit 1 nap alatt ne tudtam volna orvosolni....most is megvan és használom is, majdnem naponta...flangálni bőven jó..
csak épp legyünk reálisak."

Nem vagy reális. Ezt pedig minden elfogultság nélkül mondom. A motorod állapota és az ezzel kapcsolatos tapasztalataid téged tükröznek, ezt be kell vallani. A hibáról valamint a motor állapotáról sohasem a motor tehet.

"Miért feltételezik azt, hogy aki jót mond róla, az hazudik?"
Mondjuk úgy, a gyakorlatban, az élet mást igazol...

Nálad, de csak csak azért, azok alapján, mit már fentebb leírtam.

"Nem írom le hány kilométeres túrákat lenyomunk néha, mert úgyis hazudok. :)"
Én is elmentem a rákfaszára is vele, de rájöttem jobb nem kísérteni a sorsot, meg volt pár necces helyzet...meg azért az 50-el csattogást is meg lehet unni..."

Miért Simsonozol? Miért nem veszel valami nagyobb gépet? Azzal mehetsz rákfaszára, nem ötvennel. Sorskísértés pedig magadnak köszönhető.

"ha valakinek volt pénze, ideje szarakodni vele hogy jó legyen az én voltam, a radai rossebb anyja kínját is beleraktam volna ha azzal végképp üzembiztos...de ma már inkább csak megszerelem ha szar valami, rápihenek pár napot és kész...ezek ilyenek, sose lesz tüchtig, kiszámítható..."

Hozzáértéseddel és tudásoddal van a hiba. Neked nem való Simson. Sokan igazoljuk a Simson megbízhatóságát, senkinek nem hiszel.
Bxx 2013.06.27 08:20:53
@GERI87:

Igazad van, nem éri meg veled vitázni. Mindenki Simsont szerel az út szélén, ide csak hülyék járnak, akik bár belökték az árokba.

1988 végéig a feszültségszabályzó a légszűrő doboz bal oldalában a gyújtáskapcsoló alatt található, ebből létezett egy és két tekercses változat is. (az indexrelé a tank alatt egy fém hengerben került elhelyezésre) 1989-től a feszszab és az indexrelé egy házban, az ELBA-ban kapott helyet egységesen.
Javaslom, nézz meg egy bekötési rajzot. Na nincs, akkor szívesen küldök neked.

Igen, a világításhoz egyáltalán nincs szükség feszültségszabályzóra. Pl. a hátsó izzó extra wolfram szálat kapott, azért nem ég ki sosem. (ezeket a speciális izzókat csak Simsonokhoz gyártották)
Amikor eladtam a két Babettámat, minél hamarabb szerettem volna helyettük egy szaladgálós ötvenest, amit tavasztól őszig használhatok a városban. A keresésnek csak két szempontja volt: a motor olcsó legyen és működőképes. Aztán amikor a Simsont először megláttam a pince…..
Bxx 2013.01.20 21:32:05
@gumitamin:

Ezért vagyunk különbözőek, de nincs is ezzel semmi probléma. Én szeretem, ha a Simson gyári. A HD-t tegyük külön a Simsontól, nekem az nem motor... azaz nem az én világom. Nekem vagy Simson vagy japán sportgép. De ezen senkivel sem fogok vitázni.
Kinek a szőke, kinek a barna...
Bxx 2013.01.20 21:41:31
@Lendvai Zsolt:

Csak így tovább!
Szépen felújított motor lesz, plusz egy példányt mentesz meg az enyészettől és az üléshajtogatós hülyegyerekektől.
Bxx 2013.01.21 21:13:51
@robertocrack:

A Simson fogyasztása mindig a pilótától (feltételezve, hogy a karbi és a gyújtás jól be van állítva) függ. Ha teljes gázon hajtod, akkor valóban annyit eszik, mint amit te is írtál, vagy még többet, ha nem hajtod, elmegy akár másfél liter alatt is, kérdés, hogy kinek mi a célja.

Ez a masina a 13. szezont kezdi meg (80 E km-t futott eddig), de jelentősebb összeget nem költöttem a gépre, előttem is 13 szezont húzott le az előző tulajánál, még mindig gyári alkatrészek vannak benne (néhány apróság kivételével). Megfelelő karbantartás, odafigyeléssel és defenzív vezetéssel megsokszorozhatja az ember a motor élettartamát, ráadásul a pénztárcáját is megkímélheti az általad említett 100 E Ft-os kiadásoktól.

Ha teljes gázzal hajtod, ami a csövön kifér, aztán ráköltesz 100 E-t és telepakolod utángyári cuccokkal, csoda, ha kibír 2-3 évet.

Főtengelyt és bármilyen alkatrészt meg lehet ölni nem megfelelő olajmennyiséggel/minőséggel, no meg az általad említett teljesgázas módszerrel.

Az, hogy mennyit fut a motor, mindig a tulajdonosától függ.