Regisztráció Blogot indítok
Adatok
european commonwealth (törölt)

0 bejegyzést írt és 190 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ismeretlen tettes ellen tett lopás miatt feljelentést a Bicskei Rendőrkapitányságon az Alcsútdoboz Göböl pusztai juhász. Váradi András azért fordult a rendőrséghez, mert állítása szerint november 24-én a Mészáros Lőrinc, Felcsút polgármestere tulajdonában álló Búzakalász…..
Áprilisban megválasztott köztársasági elnökünknek, bár egyértelműen pártháttérrel érkezett magas tisztségébe, kialakult valamiféle pozitív hírneve. Lehet, hogy csak ezügyben tüntetően inaktív elődjéhez képest jelentett kellemes meglepetést, hogy néhány jogszabályt…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.28 13:12:21
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
közvetlen köze nincs. nem adókártyát kérnek. de közvetett mégis csak. hogy tudniillik utána mégis csak az országgyűlés dönt az adózás rendjéről. szóval ez egy faramuci helyzet.
european commonwealth (törölt) 2012.11.28 15:05:12
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
persze. mert két elv ütközik folyton. az egyik, hogy egy nyelven beszélők politikai közösséget alkossanak. a másik pedig a területi elv. és az is folyton kérdéses, hogy a különféle közjogi formációkat egymás alá, vagy mellé rendeljük.

mi legyen az állam és a városok viszonya. elvben ugye komárom és komarno lehetne egy város. uniós jogyegység mellett egy biharkersztesi lehet, hogy inkább bihor megyéhez tartozna. mert neki jóval közelebb van nagyvárad, mint debrecen. csengerből 10 km szatmárnémeti, 80 km nyíregyháza.

szóval elvben az uniós megyék is szerveződhetnének a trianoni határok felett. az eurorégiók pedig különösen. és időnként még a városok is. lásd komárom (komarno) esetét.

ha az európában bevett városi, a megyei, a térségi önkormányzatok valódi hatalmat kapnának, akkor az parlamentnek és a kormánynak alig maradna valami. szimbolikus ügyek. főleg akkor ha felerősödnek az uniós jogegységi törekvések. de ezek között nem lenne egyszerű rendet tenni. forrás, feladatmegosztás. képviselők kiválasztásának módja (listás, egyéni), stb.

most az ein volk, ein reich, ein führer elvet követi az ország. a kérdés: orbán oder bajnai. nem csak a személyek, hanem az elvek is problémásak.
european commonwealth (törölt) 2012.11.28 15:55:44
@Androsz:
a cigányoknak nincs túl sok lehetőségük a valódi demokratizálódásra. ez a probléma.

a körzetek, a régiók és szövetségi keretek között kellene a cigány vezetőket demokratikusan megválasztani. a kistelepülési cigány önkormányzatok jöttek létre, és egy országos. de abból egy maffia szerveződött.

ezeket a szinteket kihagyva kellene körzeti (például edelény környéki) kisvajda, térségi (például felvidéki) vajda. és lehetne akár egy duna-menti nagyvajda is, aki a közép-európai és a balkáni cigányság vezetője lenne. és mindezt az egyéni képviseletre alapozva. tradicionális területi hierarchiában.

megyei kisebbségi ombudsman kellene. azért, hogy a igazgatásrendészet (a megyei rendőrségtől kezdve, a megyei dandáron át egész a megyei tisztiorvosig) a helyi jogvédő hivatallal közösen lépjenek fel.

és az is fontos volna, hogy az országgyűlésben a kiemelkedő teljesítményt nyújtó romák irányába a politikusok gesztusokat tegyenek. mindez nem zárja ki, hogy helyhatóságok szintjén rend legyen. és azt sem, hogy a népcsoport vajdaságok intézményével kulturálisan felemelkedhessen. egész egyszerűen úgy, hogy a kisvajda a kisiskolákért, a térségi vajda a középiskolásokért, a nagyvajda a főiskolásokért felel.

ezek a közjogi intézmények szinte teljes egészében hiányoznak. semmilyen elképzelés nem fogalmazódik meg arról, hogy mit kell kezdeni a lakosság csaknem tizedét (a gyerekek csaknem ötödét) kitevő csoporttal. a többségük nem tud se asszimilálódni, se integrálódni.

be lehet vezetni a regisztrációt. de ez ügyben semmi sem fog megoldódni. legfeljebb annyi, hogy a tisztességesen élő romák lesznek kirekesztve. távol laknak a jegyzőtől, nem fogja őket érdekelni a regisztráció. a szervezett bűnözéstől függő csoportokat és családtagjaikat pedig buszoztatni fogják ezután is.

a kormány megoldás helyett szokás szerint a szarnak adott egy pofont.
„Ob’s stürmt oder schneit, Ob die Sonne uns lacht, Der Tag glühend heiß Oder eiskalt die Nacht. Bestaubt sind die Gesichter, Doch froh ist unser Sinn, Ist unser Sinn; Es braust unser Panzer Im Sturmwind dahin.”   („Akár vihar, akár havazás,/akár a nap nevet ránk,/A nap…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.27 22:24:32
@Frank99:
és te szeretnéd mondjuk, hogy a balatonnak legyen tartományi parlamentje? csak egy példát mondok arra hogy mi az, ami hiányzik a magyar közjogból.
european commonwealth (törölt) 2012.11.28 09:28:03
@Frank99:
melyik párt akar ilyesmit? vagy melyik progresszív blogger hülyegyerek?
european commonwealth (törölt) 2012.11.28 11:07:04
@notib:
a két tábor lieblingjei próbálják bizonygatni, hogy a másik a hibás. de senki semmilyen elképzeléssel nem rendelkezik arról, hogy mit kellene csinálni. ez a blog is progresszívnek hazudja magát. olvastál bármilyen előremutatót. az oké, hogy orbán viktort el kell zavarni, és akkor mi legyen utána. anarchia, vízözön, vissza az előzőeket. mert ők a szakértők. vagy micsoda.
ProgBlog Üldözési mánia 2012.11.24 19:12:04
„Megmondta Virág elvtárs: az osztályharc egyre élesedik. Akinek pedig vaj van a fején, hadd szarjon be egy kicsit…” Bacsó Péter: A tanú – 1969   Vannak emberek, akik „hisznek a maguk erejében” – ilyen ember Orbán Viktor is. Nem akarok mélyen belemerülni abba, hogy…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.25 20:21:19
@vajdasagi:
de bakker te hülye vagy. most komolyan. nem azt állítom, hogy a google ebbe a non-profit ügyletbe belebukik. hanem azt, hogy a félkész termékek gyártója is le tudja fölözni a hasznot. a poszt írója azt mondta, hogy nem.

pontosan tudom, hogy mi a google üzleti stratégiája. ők médiapiacról akarnak megélni. és azért adják az olcsó hardvert, hogy legyen second, meg third display. vagyis még több hirdetés. mert ezt jelenleg 30% profitráta mellett értékesítik. és ezt nem tudná a hardver produkálni csak a prémium márkák esetén.

az apple majdnem ellenkező stratégiát követi. ők a platformjukról a reklámokat akarják mellőzni. minden másért profitot szedni.

nem kell elmagyaráznod. arról van szó, hogy az a tétel nem igaz, hogy a félkész terméken általában véve alacsonyabb a nyereség, mint a készterméken. van példa erre is, és arra is.
european commonwealth (törölt) 2012.11.25 22:18:26
@Távmunkás:
hol kicsit több, hol kevesebb:
investor.google.com/financial/tables.html

de a lényeg talán nem is ez. hanem az, hogy általában véve az a hasznos ha valaki munkahelyeket teremt. egész egyszerűen fejpénzt kellene osztani. egészen odáig, amíg az a támogatás mértéke a rendszeres szociális segély összege alatt marad. teljesen mindegy, hogy egy nyírségi fűrészüzem milyen munkakultúrával foglalkoztatja a cigányokat. a lényeg, hogy adjon nekik munkát. de persze megint nem csak a romákról van szó. hanem általában a munkahelyekről. a pénz ott van. a probléma, hogy ezeket önkényesen osztják el. minden egyenlőtlen központi elosztás korrupciót jelent.

természetesen nem azt mondom, hogy mindenkinek ugyanannyi legyen a jövedelme. hanem azt, hogy mindenki ugyanannyi támogatáshoz jusson. ha erre egyáltalán van lehetőség. mert a reálgazdaságon túl is van adóbevétel. és ezek után a piaci szereplők egyenlő feltételek mellett versenyezzenek. a 100 méter mindenkinek legyen ugyanannyi.

másképp minimális tisztesség, minimális kiszámíthatóság se lesz a piacon.

sose lett volna philips, siemens, nokia, vagy olivetti ha mindig a seggfejek lettek volna hatalmon. és azt mondták volna, hogy ezek a cégek kicsik. nem rendelkeznek semmilyen munkakultúrával. sohasem lett volna a daimler.
european commonwealth (törölt) 2012.11.26 00:25:03
@Đđ:
oké, de nem mondta azt senki, hogy ernst wernes von siemens fizesse meg azt az extra adót, amit a német kormány fizet a nem tudom kinek, hogy neki versenyelőnyöket biztosítson. tényleg nem tudom eldönteni, hogy most te hülye vagy, vagy megjátszod magad.

de tegyük fel, hogy értelmes vagy. akkor az elveid szerint ugye senkit se kellene támogatni. senkit. eddig stimmelünk? szerintem ez amúgy egy tisztességes hozzáállás. csakhogy ez az ortodox liberalizmus régen elbukott.

például azért, mert kína is valami olyasmit csinál, amiről regélek. a kínaiak a "free movement of goods" elvén ugyanis nem jogi, hanem pénzügyi szabadságot értettek. magyarul azt, hogy az árunak a világban ingyenesen kell mozognia. a kínai kormány a tőkepiac forgalmából elvont egy rész. azért, hogy a kínai áruk ingyenes szállítását biztosítsák. nem a tőkepiac élvezi az ingyenes áruforgalmat, hanem a reálgazdaság. kiderült, hogy ez a modell hatékonyabb. így lepték el rengeteg kacattal a világot. a kínai kormány a tőkepiac rovására ingyenessé tette az áruszállítást. mit gondolsz hogyan lehet olcsó egy iskolatáska jánkmajtison. a kínai kereskedőnek a szállítás, a raktározás, a csomagolás költségeit a kormány megtéríti. a tőkepiac hasznából egy igen jelentős költségelemet egész egyszerűen lenulláznak. és ez kínai expanziónak kedvez.

a te ortodox liberális kapitalista elképzelésed nagyon szép. a probléma az, hogy egész egyszerűen megbukott. na most ez nem azt jelenti, hogy a matolcsy györgy féle unortodox gazdaságpolitika lesz a megoldás. mert ők a bankadóval torzítani akarják a reálgazdaságot. nemzeti nagytőkéseket favorizálva.

szerintem azt az elvet kellene követni, hogy ha már van támogatás, akkor mindenki kapjon ugyanannyit. a 100 méter mindenkinek legyen ugyanannyi. te azt mondod, hogy micheal phelps ugorhasson be hamarabb a medencébe. hiszen ő láthatóan erősebb a többieknél. adjunk neki 10 méter előnyt. miért? a másik oldal meg azt, hogy inkább a mi fiunk cseh laci ugorhasson be. igaz, hogy ő kicsit alacsonyabb. de támogassuk őt. neki legyen 10 méter előnye. engedjük őt nyerni.

illetve ennél rosszabb a helyzet. mert ez most egy olyan úszóverseny, ahol véletlenszerű, hogy ki mikor ugrik be. van akinek a rajtkőre se kell odaállni. hanem csak a nyakába rakják az aranyérmet. azért, mert máskülönben mindig a kínaiak nyernének. azért, mert nekik olyan dresszük van, amin nincs légellenállás. (vö. nincs logisztikai költség).

és akkor valamit ki kell találni. szerintem erre egy lehetséges válasz az, hogy a munkaerő költségeket próbáljuk csökkenteni. úgy, hogy a munkás induló bére nem 0, hanem heti 10-20-30-50 font, illetve a kontinensen ugyanennyi euro. a mérték kérdéses. és a forrása az, hogy a pénz, mint egy sajátos piaci áru után a nemzetközösség (a brit és az európai) minimális forgalmi adót szed.

mert másképp a reálgazdaságot nem lehet támogatni. csak úgy ha kívülről vonunk be forrást. értem, hogy te azt mondod: a pénzpiacon nincs ekkora forgalom. csakhogy óriási forgalom van. a tőzsdén például. ha ott lenne forgalmi adó, akkor nem érné meg másodpercenként üzleteket kötni. hanem visszaállna az a régi rend. hogy veszek részvény csomagot. és várok egy negyedévet. meglátjuk, hogy a portfolió hogyan teljesít. és esetleg változatunk.

de most az van, hogy az apple 20%-ot emelkedik egyik hónapban. a másikben zuhan ugyanennyit. ezt nem cupertino reálgazdasági ingásai okozzák. hanem spekulációk. csak gondolj arra, hogy valakinek apple részvényekből kellene nyugdíjat fizetni.

nem mindegy, hogy valakinek szeptemberben váltják át a megtakarításait, vagy novemberben. valaki dolgozik 40 éven át. és 20%-ban függnek egy élet befizetései attól, hogy éppen melyik hónapban ment nyugdíjba.

ne mondja senki, hogy ez jó. vagy aki például ezt kötelezővé akarta tenni az lássa már be a nyilvánvalót. az elveik egész egyszerűen tarthatatlanok.

szerintem európában az már csak magyarországon kérdés, hogy a szabad tőkepiac gazdasági értelemben megbukott. nem lehet a tőkepiaci forgalmat teljesen szabadjára engedni. mert akkor a haszon ott keletkezik és nem a túladóztatott reálgazdaságban. a mértékek a kérdésesek.

nyilván nem az a cél, hogy ne legyen bankrendszer. hanem az, hogy meg kell találni azt a pontot, ahol a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad. és ha nincs ilyen, akkor a bankrendszert kell beáldozni. non profit mikrohitelezésre kell áttérni városias keretek között. az európa közép és nagy nagyvállalatait pénzelik a svájciak, és a britek. mert nem engedhetjük meg azt, hogy a bankok túlzott profitot vonjanak ki a euroövezetből.

a probléma az, hogy orbán viktor tárgyalni sem akar. illetve ha mégis, akkor a megállapodásokat nem tartja be. bajnai meg azt mondja, hogy tárgyalni sem kell. egyszerűen vissza kell térni a szabad tőkepiac diktálta kapitalizmusra. de nem lehet. mert akkor fel kell tőkésíteni a magyar bankrendszert. vajon miből? vissza kell fizetni a különadókat. amit ez a kormány az oligopóliumokra az uniós jogot sértve kivetetett. oké. de vajon miből? hogyan fogjuk teljesíteni a hiánycélt?

majd bevezetik az szja kulcsot. oké. de kivezetni egyszerűbb volt. mi lesz ha visszahozzák. majd elvesznek egy havi nyugdíjat. de most a 12. havit kell elvenni. hogy lesz rendezve legalább 1 millió idős embernek mindennapi megélhetése. a hálapénz drasztikusan csökkenne. hogy lesz egészségügyi ellátás. bajnai gordon nem ezekről beszél. hanem hogy nemzeti közép kell.

na jó, egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen hülyének tartjuk egymást. ha véletlen ezt eddig elolvastad. nem tudok jobbat mondani. amikor az elveidre gondolsz, akkor nézzél a tükörbe.
Leminősítette Magyarország hosszú futamú magyar hazai és külső államadósságának besorolását a Standard & Poor's nemzetközi hitelminősítő, az eddigi BB+ helyett BB fokozatba sorolva hazánkat. Ezzel még egy fokozattal távolabb kerültünk a befektetésre ajánlott, a…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.24 15:57:38
@TuRuL_2k2:
engem különösebben nem érdekel. de ez a kimutatás akkor lenne valós, ha a mol is szerepelne benne.
european commonwealth (törölt) 2012.11.24 16:17:00
@kerekes pereces:
az ország számára talán a legrosszabb forgatókönyv. de nem lennék meglepve ha előrehozott választás következne.
Mikrofon séró, nyikorgó bőrcucc, rasszizmus és karate, ez a hetvenes évek! Hősünk pedig a Sárkány közbelép című filmből ismert feka csávó, aki szétcsap a rendőrök között. Persze a jelenet kapcsán rengeteg kérdés kerül elő, de mi ezzel nem foglalkozunk, mert ez a jedi…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.24 12:15:46
A cikk első részében végigkövettük azt a folyamatot, amelynek során Lajosból – egy teljesen átlagos, hétköznapi, jóravaló emberből – antiszemita lett. Itt az ideje, hogy választ adjunk, mi is ment végbe Lajosban e folyamat során. Az egyszavas válasz egy pszichológiai…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.23 14:59:48
@KG2000:
a "kináculás" általában azzal jár, hogy az illető egy rövid ideig idealista szélsőbaloldali lesz. nem véletlen, hogy a fasisztoid vagy szalonnáci pártok azt mondják, hogy ne higgy abban, hogy az emberek képesek lennének viszonylagos egyenlőségben (egyenlő viszonyok) között normálisan élni. mert akik ezt hirdetik, azoknak a felmenői biztosan letépték a nagyapád körmét, leverték a veséjét. megerőszakolták nagyanyádat.

széljobbról a civilizált közgondolkodásba egy idealista szélsőbaloldaliságon keresztül vezet az út. és ha ezt a kaput bezárják, akkor ebből a gyűlölködésből nem lehet kimenekülni. illetve csak úgy ha valaki azt mondja, hogy nem érdekel már ez az egész.
    Fokasz Nikosz mai nyilatkozata szerint a Semjén-féle plágiumügy nem létezik. Fokasz professzor, az ELTE TÁTK Szociológiai Tanszékének  vezetője, egyetemi tanár, az MTA doktora. Semmi okom kételkedni a szavában.      Ez a poszt Semjénről egyáltalán…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.22 16:44:00
@don B:
a felsőbb matematika nem arra való, hogy leírják vele a társadalmat. mondjuk az ókori egyiptomban meg kellett oldani egyszerű vízátemelési problémát. és akkor jött a sok okos matematikus, és felírták az ehhez szükséges egyenleteket. de az egyiptomi társadalmat ezekkel a módszerekkel nem lehetett leírni. a vízlépcsőt viszont le lehetett.

mit lehet mondani az amerikai társadalomról káoszelméletileg? semmit. játékelméletileg se. von neumann miért nem próbálkozott ezzel? vajon miért? meg sem próbálta leírni az amerikai társadalmat, vagy mondjuk a japánt. helyette azt mondta, hogy hajigáljanak a japcsikra néhány bombát. ha nem értenek a szóból. azért, mert az ő játékelmélete nem alkalmas arra, hogy a társadalmi folyamatokat modellezzék. mert a tudománynak nagyon erősek korlátai. ez az, amit von neumann értett.

számtalan phd dolgozatot írnak ezekből. de az majdnem mind szemét. függetlenül attól, hogy megfelel-e a doktori iskola szabályzatának.
european commonwealth (törölt) 2012.11.22 17:09:21
@capacete:
szerintem nincs jogtudomány. jogfilozófia van. de annak nincs tudományos alapja. az angolszász esetjognak mi a tudományos alapja? hogyan áll az káoszelméletileg?

a kérdés nem így vetődik fel. hanem a joggyakorlat oldaláról. egy ötödikes gyerek is felismeri, hogy az angolszász jogfilozófia a büntetőjog területén igen hatékonyan működik. azért, mert az első tisztességtelenséget is lehet szankcionálni.

tegyük fel, hogy ismeretlen eredetű pénzből reklámozol egy pártot? az angolszász bíró kimondhatja, hogy ez tisztességtelen. úgy, hogy erről a parlament előzetesen nem határozott. a büntetőjogról nem is kell határoznia. a kontinens a polgárjog oldaláról erős.

az angolszász jogrend tele van ostoba polgárjogi precedensekkel. amin mindenki nevet. egyes helyeken a kocsi jobb hátsó kereket le lehet vizelni. de ez nem büntetőügy ugyebár.

szerintem a napnál is világosabb, hogy az angolszász és a kontinentális jogrendet hogyan kellene összecsiszolni. de ennek az okfejtésnek semmilyen tudományos alapja nincsen. semmilyen. ezt nem kell leírni játékelméletileg.

erről nem lehet tudományos dolgozatot írni. azért, mert a természettudomány és a jogszociológia egész egyszerűen nem fedik egymást. a jogásznak az elemi logika szabályaival kell tisztában lenni. de a természettudomány nagyjából ott kezdődik, ahol a joggyakorlat véget ér. ha egy jogász nem tudja, hogy mi a gentzen szekvent kalkulus, akkor nem tudja. a jog nem úgy van megalapozva, mint a matematikai logika. nincs ellentmondás, de átfedés sincs. legfeljebb egy kapcsolódási pont. de ezekről nem kell százezer php dolgozatot írni. és persze kommentet se érdemes. úgy, hogy be is fejezem. de talán világos.
european commonwealth (törölt) 2012.11.23 12:50:53
@közösperonos átszállás:
bocs. helyesebben ezt kellett volna írnom. "populációk tudományos értelemben nem szociológia, hanem biológiai (!) törvényszerűségek szerint mozognak." többek között ezt állítom. de ez tényleg értelmetlen vita.
Szabad-e betlehemezni? – hangzott fel régen a kérdés karácsony körül a falvakban. Hogy a betlehemező gyermekeket nem mindig jámbor szándékok vezették, arról Fekete István ír megkapó novellákat Téli karácsony című kis kötetében. Nos, a Szent Ágoston édesanyjáról, Szent…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.22 12:13:26
@Ghavin:
a köztéri betlehemből mégis hogyan következik a teokrácia. teokrácia akkor van ha a főhatalom összefonódik egyelten hitvilággal. ha a zsidó nagytanács uralja a fehér házat, vagy a keresztény, vagy a moszlim. amiktől szoktak félni egyesek.

elvben az amerikai alkotmány a hatalommegosztásra épül. arra, hogy ilyen főhatalom nincs. akkor sem ha az elnök rendkívül erős. ott a kongresszus, a szenátus, ott a vannak az államok kormányzói, és a megyék. a megyei sheriff helyi szinten adott esetben lehet erősebb az elnöknél. persze van szövetségi nyomozóiroda, szövetségi bíróság. van egy szövetségi bank. önmagában az, hogy new york polgármestere republikánus és az elnök demokrata még nem jelent semmit. guiliani, vagy bloomberg és obama ütköznek. de nincsenek úgy kiszolgáltatva, mint mondjuk budapesti önkormányzat.

azért nincs teokrácia, mert nagyjából egy féltucat közhatalmi formáció létezik túl az egyházközösségeken. szóval ez nem a betlehemezés tagadásából fakad. a tagadásból általában véve nem következik semmi.
european commonwealth (törölt) 2012.11.22 19:51:25
@ikaljan:
szerintem az egyháznak nem kellene beszállni a pártpolitikai küzdelembe. de ez nem azt jelenti, hogy őket ki kell zárni a közéletből. éppen azt a szerepet kellene betölteniük, amire most bajnaitól schifferen át bokros lajosig mindenki pályázik. középen akarnak állni. és ugye orbán viktor is előtte a centrális erőteret hirdette meg. vona gábor is azt mondja: radikális fordulat kell. és akkor ugye elemi fizika, hogy akkor ő magát valamilyen forgási középpontnak képzeli.

a normális az lenne, hogy az egyházak deklarálnák, hogy ők állnak középen. a pártok széthúzhatnak a szélrózsa irányába. de a politikában szükség van valóban pártatlan képviselőkre. ezt ne felejtsük el.
european commonwealth (törölt) 2012.11.22 22:52:56
@ikaljan:
félre értés ne essék. a betlehemezést betiltók faszok. de nem néhány idióta tiltotta be, hanem felteszem a többség. és hozzájuk alkalmazkodni kell, és a kisebbségekhez is. engem az érdekel: hogyan lehetne ezt megtenni. engem ez egyszerű állampolgárként érdekel.

de ha nem így közelítek, akkor ez egy pr poszt. tegnap a kormány arról beszélt, hogy "keresztényüldözés" van a "világban". mert a neten azon röhögtek, hogy semjén a "sátánista" rockerekről értekezett. azt gondolta volna az ember, hogy egy kommunista szemináriumi dolgozatot olvas. de ez egy katolikus teológiai értekezés volt. természetesen summa cum laude minősítéssel. és egyesek ezen polemizáltak. mire a kormány azt mondta, hogy ez keresztényüldözés van. és akkor írni kellett egy cikket arról, hogy hol. és megtudtuk, hogy amerikában. itt:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/Santamonicapierandbeachpanorama.jpg

nyilván majd egy éve. mert akkor volt utoljára karácsony. csak remélni tudom, hogy a idén a bícsen már ott lesznek az üldözött keresztények a partin. dobray talán erről is beszámol.
Az önmagát konzervatívként aposztrofáló Bokros Lajos a baloldalinak tartott ATV-ben beszélget Kálmán Olgával a neoliberális gazdaságpolitika felemelkedéséről, a felelős kormányzás majdani eljöveteléről. Bár az elmúlt időszakban Bokros a legtöbbször azzal került be a…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.21 16:54:19
@Trompf:
egy szoci szavazó elsősorban mesterházyra szavaz. egy liberó bajnaira. bokrosnak esélye nem lesz az 5% közelébe érni.
european commonwealth (törölt) 2012.11.21 17:14:37
@Laciii:
debrecenben egy nyugdíjas akkor venne jegyet ha mondjuk a román-magyar regionalbahn egy járatával elmehet elmehet nagyváradra, vagy zilahra. és ott vehet egy olcsó szemüveget, seprűt, parfist.

vagy ha van egy délvidéki magyar-szerb-román vasúttársaság. ott egy szeged-hódmezővásárhely- békéscsaba-arad-temesvár-újvidék-szabadka-szeged gyorsvasúti gyűrűn a személyszállítást null szaldóval fent lehetne tartani. gazdasági és kulturális céllal utaznának rajta a népek. a teherfuvarozás pedig nyilván nyereséges lenne. különösen akkor ha a folyami hajózás nagyobb szerepet kapna. szeged elvben tiszai, újvidék dunai kikötő.

ehhez a jelenlegi nacionalista kormányt el kell zavarni. a szélsőjobboldalt pedig el kell taposni. mert a határ-menti térségi együttműködésnek ők a kerékkötői.
european commonwealth (törölt) 2012.11.21 19:03:41
@orient:
az utazás 65 év felett ingyenes. 65 évet be nem töltött nyugdíjas fizet. évi 16 alkalommal kapnak 50%-os kedvezményt. egy utazásnál lehetősége van "kettőt pecsételtetni". ebben az esetben évi 8 alkalommal 90%-os kedvezmény jár. a teljes ingyenességet meg lehetne szüntetni. vagy akár az egészet is. de a kincstár ezen inkább 10 milliárdos nagyságrendet spórolna.

ha az egykori monarchia országainak szövetségi vasútja összekapcsolódna, akkor persze, hogy az null szaldóval majdnem biztosan tudna üzemelni. de akkor a vasút nem lenne "nemzeti". nem feudális lenne, hanem föderális. simicska lajos vajon hogy építene sínt a piaci ár triplájáért?

ugyanígy létre lehetne hozni kisebb regionális társaságokat. 2-3 milliós eurorégiókban a járási központok között is járhatnak motorvonatok. a távolsági busz a kistérségekbe való. körbemegy a járásban a falvakon.

a régiós kisvasutat elvben mini ipari parkok övezhetik. képzelj el mondjuk egy a vasút közelébe telepített nyírségi fűrészüzemet, vagy konzervgyárat. rendkívül alacsony szállítási költségek érhetők el ha vagonírozzák az árut.

a reálgazdaságot össze-vissza támogatják haveri alapon. ha valaki kap pénzt, akkor érdemes lenyúlnia. kevesen terveznek hosszú távra. mert minden olyan, mint a kutya vacsorája. nagyon támogatásból kamu beruházás, kamu foglalkoztatás lesz. a pénzek 10-20%-át amúgy is vissza kell "visszaosztani". ezek a aztán svájci, vagy offshore számlákon landolnak. ez az alapprobléma. nem a nyugdíjasok kedvezménye.

normál menetben simán működhetne a regionalbahn. az emberek mátészalkáról elutaznának szatmárnémetibe. vásárosnaményból munkácsra, kisvárdáról ungvárra. szándékosan mondom a legszegényebb területeket. simán átjárnának a határon dolgozni. és ha kiszámítható viszonyok lennének, akkor tisztességes befektető is lenne.

az első alkalommal mindenki felismeri , hogy mi folyik itt. azon túl, hogy a cigányság egy része nem jár iskolába. rendes iskola sincs. azzal, hogy levitték a tankötelezettség korhatárt még durvább a helyzet. a gyerekek 8 évesen azt várják, hogy ne kelljen iskolába járni. szövetségi iskolarendszert kell építeni. szövetségi alaptantervet kell bevezetni. azért, hogy mondjuk egy szász középvállalkozó kelet-magyarországon befektessen. nem csak a mercedes-ben kellene gondolkodni.

---

magyar bankrendszerrel nem az a probléma, hogy kevés a bankfiók. hanem az, hogy így is túl sok van belőle. a bankrendszer köztisztviselőket 10 ezres nagyságrendben akkor tudná felszívni ha budapest lenne a térség pénzügyi központja. a jelenlegi helyzetben ennek nulla esélye van. felejtsd el, hogy a külföldi bankok bővíteni fognak.

az ipari, kereskedelmi és a szolgáltató cégek sem akarnak újabb irodistákat. pozsonyból megoldják a teljes könyvelést.

ha egy vidéki hivatalnokot elbocsátanak, akkor elmehet a tesco-ba árufeltöltőnek. induló fizetés napi 6 óráért 60 ezer forintot kap. mit gondolsz miért nyelik le közszolgák a létszámstopot, a bérek befagyasztását, stb. azért, mert piaci viszonyok között még rosszabb a helyzet.

ezeknek az embereknek egy részét az európai közigazgatásba kellene bevonni. feltéve, hogy hajlandóak nyelvet tanulni. esetleg már beszélnek valamit a magyaron túl. a 22 európai képviselő mögött a brüsszeli titkárságon túl egy képzett hazai szakapparátus is dolgozhatna. 22×500 fő mindjárt 11.000 ember. buda megye európa parlamenti képviselője mögött ott van 500 jól-képzett köztisztviselő. azért, hogy a képviselő minden felszólalása szakmai módon alá legyen támasztva. ez kell a nemzeti érdekérvényesítéshez. aki erre nem alkalmas az meg tologatja az aktákat.

csak ugye akkor az európa parlamenti képviselőt közvetlen kellene választani. azért, hogy ebbe ne keveredjen a pártpolitika. és akkor esélye nem lenne dajcstominak bekerülni. somogy megye európai képviselői helyéért indulhatna mondjuk róna péter. de úgy, mint róna péter. és nem kell semmilyen párt, se pártlista. közvetlen európai képviselőválasztás megyei alapon.

nem folytatom tovább. mert ezeknek zéró esélye van.
  Az Európai Unió állam- és kormányfői csütörtöktől Brüsszelben tárgyalnak a következő hét esztendő közösségi költségvetéséről. A tét Magyarország számára is hatalmas. Most dőlhet el, hogy 2014-2020 között mennyi pénzünk lesz infrastruktúrára,…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.21 11:20:55
amíg nem jön rá európa, hogy a munkahelyeket közvetlen és egyenlő módon kell támogatni, addig marad a válság. amit a versenytorzító kormányzati döntések, és az ostoba önkormányzati beruházások okoznak.

az addig rendben lenne, hogy a pénz, és az áruforgalmi adókból a nemzetközösség létrehoz egy alapot. ebbe a gazdag országok értelemszerűen többet fizetnek. de ezekből egyenlő módon kellene visszaosztani. mert a rendszer így egyszerűen kiszámítható lenne. teljesen ad hoc döntés, hogy most budapest kapjon, vagy ne kapjon. vagy mennyi jusson az észak-alföldnek. azt kell eldönteni, hogy európa mennyit tesz be. de azon már nem kellene vitatkozni, hogy ebből ki hogyan részesüljön. egyenlően. pont. jelzem a gazdagabb országok így mennének be az újraosztás növelésébe. amit ugye a szegények követelnek.

ez a mechanizmus azért lenne jó a nyugatnak, mert kevés áldozattal viszonylag olcsóvá válna a kelet-európai munkaerő. a keletnek pedig azért, mert áramlana a tőke. egy német, osztrák vagy svájci középvállalat is beruházna magyarországon. másképp nem lesznek tartósan új munkahelyek. tessék már megérteni: azt előbb nem a magyar kkv fogja teremteni, hanem az osztrák. sanyinak úgy lesz támogatása ha előbb elveszünk jóskától. ezért kell hanzi, a sógor. de neki nem szabad többet osztani, mint akárki másnak. így fair a verseny.

most ugye a kincstár kiemelt támogatását élvezi a mercedes. oké, csak ehhez honnan van pénze. korábban hitelből, újabban az uniós mértéket jelentősen meghaladó banki különadóból. ezen túl a lakosságra közvetlenül terhelt megszorításból lehet forrás. egyik sem működőképes elképzelés.

persze nem kellene felmondani a már megkötött szerződéseket. de összeurópai újraosztás kellene. azt kellene mondani, hogy az európai munkás induló bére nem 0, hanem heti 10-20-30-50 euro. attól függően, hogy a tagállamok milyen mértékbe be mennek bele. (a heti 50 euro már 10%-os újraosztást jelentene. e fölé nem nagyon lehet menni. de az induló 10 euro is jelentene valamit.) ott lenne a szakmunkás bérlapján: heti 10 euro jóváírás a nemzetközösségtől. persze ezt döntően a németek fizetnék. de akkor jöhetne befektetni egy tehetősebb bajor, vagy egy szász.

és akkor mindenki számára világos lenne, hogy a hiányt minimum tartani kell, az inflációt, a kamatokat vissza kell szorítani. azért, hogy egy magyar középvállalat hasonló feltételekkel jusson hitelhez, mint egy osztrák.

erről kellene beszélni azon túl, hogy ezt a kormányt európa ahol csak érdekében áll be fogja szopatni.
ProgBlog Addig 2012.11.20 12:43:13
„Csak az az egyetlen csillag változott, ott a vezérlőterem képernyőjén, a fejük felett. Sárgás színe egyre világosodott, és mert tudták, hogy erősödnie kell, úgy érezték, minden következő szolgálatra – nem volt értelme más egységben mérni a nem létező időt –…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.21 10:15:40
@Mária:
bajnainak az lmp (és egyébként az egész együtt 2014) azért kell, hogy az egyéni körzetekben legyenek jelöltjei. a wallis tanácsadóknak túl sok esélye nem lenne jánkmajtison. persze a millának, a szolidaritásnak, és az lmp-nek se. de azért mégis csak több.

úgy képzelik, hogy ezek után beülnek a kisbuszba. és elmondják vidéken az "örömhírt". azt, hogy le lehet váltani az orbán rezsimet. és ettől a nyugdíjas nénik, és az öreg paraszt emberek egy része meghatódik. a fiatalok lázba jönnek. minden politikus ezekben gondolkodik. bajnai gordon is.

a szocik hasonló projektben gondolkodnak. ők rájöttek, hogy a helyi párttitkárokat civilként kell futtatni. szerintem még rebranding is lesz. mkp, mdp, mszmp, mszp után jöhet valamilyen "új" szociáldemokrata formáció.

ez a két ellenzéki csapat lesz. nekik kell majd felosztani a körzeteket. vagy egy előválasztáson megméretni, hogy helyben ki a népszerűbb.

schiffer andrás a kispadra ült le. azért, hogy 2018-ban ő legyen aki még nem kormányzott. kérdés, hogy a következő parlamentbe bekerül-e. vagy az lmp a mindenkitől egyenlő távolságra álló középpártok sorsára jut.
european commonwealth (törölt) 2012.11.21 10:22:45
@nu pagagyí:
az lmp a fidesz és az mszp közös kreálmánya. a munkáskerületekben a fidesz, a jobbra húzó körzetekben az mszp támogatta meg őket például kopogtató cédulákkal. schiffer andrás úgy érzi, hogy semmilyen módon nem akar függni ezektől a formációktól. ő a 2018-as választás megnyerésére játszik. de két szék között alighanem a földre fog ülni.
Tokaj-Hegyalja a világ legjobb borvidéke Burgundia, Champagne és Wachau mellett. Az egyszeri borivónak és újságolvasónak bizonyára furcsán hangzik ez a mondat a szlovák tokajikról és a pancsolt tokajikról szóló cikközön közepette, de attól még igaz. Ahogyan az is igaz, hogy a…..
A legelvakultabb Semjén-rajongóknak sem kívánom, hogy esténként Semjén Zsolt doktori disszertációját olvasgassák lefekvés előtt, pedig az egyik fejezet igazán pompás részeket tartalmaz, melyben a Mester éleslátással, hittel, és írógéppel felszerelkezve rántja le a leplet a…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.20 10:54:34
european commonwealth (törölt) 2012.11.20 11:16:47
@Muad\\\'Dib:
divatkereszténység létezik-e? a divatkereszényeknek (semjén, rétvári, rózsika néni és tsai) mi közük van jézushoz? a divatsátánistáknak mi közük van luciferhez? a che guevara pólót divatból viselőknek mi közük van a latin-amerikai polgárháborúhoz? stb.
Szombaton éjjel 84:77 arányban döntött az LMP kongresszusa a párt szövetségi politikájáról. Miközben az alternatívák - taktikai okokból - szépen be voltak csomagolva,  az eredmény valójában a baloldali ellenzéki pártokkal való választási együttműködés elutasítását…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.19 00:55:56
@szamoai:
úgy tűnik, hogy a pártvezetők közül ezt eddig egyedül mesterházy attilának sikerült megértenie. ő azt mondja, hogy az mszp, vagy valamilyen baloldali tömörülés önállóan kíván listát állítani. de ettől még partnerek a közös egyéni jelöltállításban. schiffer andrás meg azt, hogy ők elzárkóznak attól, hogy koalícióra lépjenek bárkivel is. ebben az esetben a közös jelöltállítás se jöhet szóba.
european commonwealth (törölt) 2012.11.19 11:58:23
@Ultracivil:
a vidéki szocialisták biankó szelvényeket gyűjtöttek. azt mondták mari néninek, hogy nem muszáj mindent kitölteni. tessék csak aláírni, és majd fölé írnak valamit. ilyen paketteket is kapott az lmp. persze nem szeretetből, hanem azért, hogy a fidesztől vigyen el szavazatokat.

egy induló pártnak mindig a kormányellenesség tűnik a kifizetődőbbnek. így lett az lmp gyurcsány-ellenes pártból orbán-ellenes. következetesen végigviszik, akkor ebből következik a bajnai-ellenesség is.

az egy másik kérdés, hogy ez elvhűség, vagy közönséges politikai számítás.
european commonwealth (törölt) 2012.11.19 12:19:42
@TrueY:
az előválasztás viszonylag egyszerű dolog. minden jelölt finanszírozza a saját előkampányát. az ajánlásokat összesítik. nem arról van szó, hogy óriásplakátokat és hirdetéseket kell kitelnni országszerte.

hanem arról, hogy haza és haladás jóska, szocialista pista és civil éva kampányolnak a kerületben. vagy a vidéki választókörzetben. előzetesen fel kell mérni, hogy ki a legnépszerűbb. de nem elég azt mondani, hogy szavazzál rám, mert bajnai párti vagyok, vagy szoci, vagy civil. és az is kevés, hogy váltsuk le a rezsimert. mert mindegyik ezt akarja.

előválasztás azért lenne jó, mert akkor nem a pártközpontból kijelölt nímandok lennének a jelöltek. a pártok korifeusainak azért, mert így már működne az átszavazás. mert elfogadom, hogy tényleg jobb volt jóska, mint éva. vagy fordítva. függetlenül attól, hogy országosan kivel szimpatizálok inkább. és az is lehetséges, hogy esetleg a kormánypárti szavazók számára is elfogadható jelöltet állít az ellenzék. vagy akár valaki képes megszólítani a radikálisokat. azzal, hogy igen, persze a cigánysággal kezdeni kellene valamit.

előválasztás alkalmas lehet arra, hogy egyes körzetekben akár konszenzus közeli állapot alakuljon ki arra nézve, hogy mit is kellene csinálni. függetlenül az országos pártoskodástól.

és nyilván valami ilyesmi lenne az előremutató. schiffer andrással az a problémám, hogy ő is úgy képzeli, hogy az összefogásról, vagy nem összefogásról pártkongresszusokon kell dönteni.

szerintem a különféle irányultságú civileknek kellene megméretődniük. és őket kellene minél nagyobb számban bevinni a parlamentbe. ha ezt vállalja bajnai (mert ugye neki nincs háttér hálózata), akkor vele. ha nem, akkor nélküle.

ezért gondolom azt, hogy ez az egész kongresszus (és egyébként a pártnak az eddigi két-három éves ténykedése) alapvetően fals volt. ennek a sztorinak arról kellene szólnia, hogy szabó rebeka felkarolja a kajászói gazdák ügyét. és meggyőzi bicske környékén a választókat, hogy ő képes lesz képviselni a kistérséget. függetlenül attól, hogy milyen párt lesz hatalmon. és a nép lehet, hogy azt mondja: ne legyen akkor ilyen, vagy olyan pártitkár, hanem jöjjön egy kislány. mi bajunk lehet belőle. de lehet, hogy lenne egy helyi tibi, aki még jobb lenne. de az is lehet, hogy ők összefognának függetlenül attól, hogy az előválasztáson ki győz. hiszen lesz még önkormányzati választás is. pozíció lesz elég. nem feltétlen kell veszekedni. feltéve, hogy valaki nem milliárdokra hajt. és nem az oligarchák szolgája.

csak azt nem értem, hogy ehhez minek pártközpont, pártkongresszus. el kellene dönteni, hogy egy mozgalom bázis-demokratikusan szerveződik, vagy a jól bevált állampárti eszközökkel működik. ezt a kettőt szerintem olyan nagyon nem lehet keverni. mert abból csak a káosz lesz. és szerintem az lmp itt hibázza el.
Hont András legújabb publicisztikájában ismét tűz alá vett, a nagy magyar egók népesítette kis országra oly jellemző módon, hogy a tanulságok a tágabb közönségre tartoznak. Nem mindig kristálytiszta, mit akar Hont állítani, de igyekszem becsülettel rekonstruálni, már csak…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.16 12:39:24
@jotunder:
oké, de ilyen szövetségi kormányt magyarországon nem tudsz alakítani. és svájcban se lehetne ilyen ha mindenki "svájciul" beszélne. ilyet többnemzetiségi keretek között lehet csak létrehozni. az egy nyelven beszélők sohasem lesznek politikailag egységesek. ez nem magyarok átok. erre egyik nép se alkalmas. az értelmiség mindenhol hajlamos arra, hogy válogatás nélkül sértegesse a másikat. ha pszichologizálunk, akkor az ego miatt.

bajnai gordon rögtön két nímanddal vette magát körbe. azért választotta maga mellé juhászt, és a katonát, mert tudja, hogy őket bármikor kirakhatja a fűre. és amúgy a katona és a tűzoltó rögtön összevesztek a közösen alapított mozgalmukban.

persze ha én bajnai tanácsadója lettem volna, akkor a nemzeti közép, helyett a "szövetségi kormányzás" meghirdetését tanácsoltam volna. de jelen állás szerint az is csak egy üres lózung. legalább egy emberöltő kell ahhoz, hogy abból valami megvalósuljon.

a probléma az, hogy ezt nem lehet szervesen alulról létrehozni. mert ugye ennek innen nézve úgy kellene végbemennie, hogy
(0) 12,5 milliós magyar-magyar összefogás
(1) 25 milliós kárpát-medencei egység
(2) 50 milliós monarchia országai
(3) 100 milliós duna-menti konföderáció
(4) 200 milliós közép-európai föderáció

de gyanítom, hogy ezt ebben a formában lehet lejátszani. (4)->(1)->(2)->(3). és ezek után lesz (0). azért fognak harcolni a magyarok, hogy ez az egész essen szét. a liberálisok is ott fognak vonulni az utcán, hogy nem leszünk gyarmat. és különben is "eb ura fakó".

persze lehet, hogy tévedek, sőt biztos. mert a történelmet nem lehet előre lejátszani. de ez a papírforma. és ennek az alternatívája az, hogy a széteső európában a németek bezárkóznak, és akkor errefelé valamilyen népnemzeti balkán. az elcigányosodásnak abban az értelmében, amiről a jobbik beszél.
european commonwealth (törölt) 2012.11.16 14:29:24
@babarczyeszter:
és akkor mi lesz a megoldás. az, hogy az mszp nevezik ki a főbírót? az mszp nyomoz korrupció ellen? az mszp állítja össze a médiatanácsot? a szocialisták nélkül többség sem lesz. pláne kétharmad. vagy majd jön bajnai gordon. és a perfekt, altus, wallis tanácsadók. mert ők a demokraták. ha csak ennyi lesz, akkor a nép patthelyzetre fog szavazni. 1/3 megy balra, 1/3 jobbra, 1/3 azt mondja: egyik sem.

az ellenzék azzal nyerhetne ha legalább belengetné, hogy ő közép-európai szövetségi kormányzást szeretne. ha elmagyarázná bajnai, hogy ő korrupció ellen közép-európai szövetségi nyomozóirodát akar regionális központokkal. ilyen úgyse lesz egyik napról a másikra. ha uniós forrásokat törvényesen a saját számlájukra könyvelni, akkor még éppen megtehetik. aztán lehet, hogy később nehéz lesz. mert a nemzetiségek belelátnak a könyvekbe. és pont nem érdekelné a német, vagy a cseh nyomozót, hogy magyarországon éppen milyen párti, aki csal.

jogbiztonság, pénzügyi stabilitás, működő iskolarendszer föderális államrend nélkül nem lehetséges. ehhez európa túl nagy. magyarország túl kicsi.
european commonwealth (törölt) 2012.11.19 00:20:36
@babarczyeszter:
nem kell kiiktatni a nemzetállamokat. hatalommegosztásra van szükség. az uniót védelmi céllal kellene létrehozni. abban a _county_ és a _country_ szerepe lehet erős. megyegyűlés, és az azt kontrolláló országgyűlések. valamint az európai parlament és az európai kormány (a szenátus vagy tanács, és a bizottság). ez egy összeurópai törvényhozás. az unió alkotja a főszabályt, amitől kivételes eljárásban azért el lehet térni. van egy európai közjogi kódex. de tele van lábjegyzettel. amit az országok és a megyék fogadnak el a maguk jogalkotási folyamataikban.

a régió és a makrorégió (föderáció) a városokkal konkrét gazdasági és kulturális projekteket szervezhet. az állam (az état) pedig a társadalmi problémákkal foglalkozhat. a szociális ügyekre szakosodott államtanács, vagy tanácsállam akár el is különülhet az nemzetgyűlésektől.

van nemzeti érdekképviselet az országgyűlésben, van európai jogegységi törekvés. a kulturális, és gazdasági projektek gazdái az önkormányzatok. van aki foglalkozik szociális ügyekkel. mindezt nemzetközösségi keretek között tesszük. módot adva a civil kezdeményezésekre, és a népszavazásokra. így mindenki örülhet. szerintem valami ilyesmi az elvi megoldás. ami egyáltalán nem független európa latinkeresztény múltjától, és egyáltalán nem mond ellent a felvilágosodás eszméinek sem. az sem igaz, hogy a közjogi berendezkedés ettől végtelen távol áll. valamitől mégsem működik ez a dolog.
Pézsma Lehetett volna más 2012.11.18 18:23:55
Az, hogy mostani döntésével LMP nagyjából kivégezte magát, még nem feltétlenül jelent nagy veszteséget az ellenzéki összefogás számára. Az Együtt 2014 megúszta például, hogy az ökopárt saját belső feszültségeit hozzájuk importálja. És mivel még pozitív válasz esetén…..
A KARD LMP: jön a borotvaél 2012.11.18 14:59:00
Fabius barátom a Varánuszon már temeti őket, turul_2k2 a Mandineren viszont irányváltást vizionál. Valóban, van még lépéslehetőség a játékban, még ha elég nehéz is elhinni a csapatról, hogy képes meglépni. A Mandiner szerzője által felvetett jobbközép irányváltás ugyanis…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.18 23:09:34
@mizant21:
ezt jól látod. az lmp-nek akkor lenne esélye ha lenne egy miniszterelnök jelöltje. és ő kiütné bajnait. erre egyedül rónával lenne esélye. de ő azt nyilatkozta, hogy nem vállalja. azért, mert mondandójával gyakorlatilag egyedül van. felelős kormányzáshoz egy többszáz fős összecsiszolódott szakértő csapat kellene. ilyennel nem rendelkezik. bajnai a lemondásától fogva ezt építgeti.
european commonwealth (törölt) 2012.11.18 23:14:19
@Alkibiádész77:
már bocs, de hogy a faszomba akarnak közös jelölteket, ha utána nem támogatják a leendő kormányt.
A hetedik élő gálaműsorral folytatódott a kultúrmissziót teljesítő X-Faktor diadalmenete, olyan produkciókkal, amiket a milánói Scala színpadán is bátran be lehetne mutatni, piros kanapéstul, táncosnőstül, mindenestül. Az adás fényét olyan sztárok emelték, mint a popzenét…..
Nem csatlakozik az Együtt 2014-hez az LMP – döntött az éjjel a párt XX. kongresszusa. A hosszas vita után 87:77 arányban meghozott döntéssel az LMP a nehezebb és bátrabb utat választotta, amivel ráadásul a párt egy jelentős része, köztük a lemondását azonnal bejelentő…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.18 16:34:44
@Nagyzee:
a "nemzeti közép" kifejezést szándékosan tettem idézőjelbe.
european commonwealth (törölt) 2012.11.18 16:47:15
@Anti Anyag:
a maradék lmp-nek ehhez fel kell tudnia állni a rajtkőre. ebben brutálisan ellenérdekelt lesz a fidesz. akiket te a lehetséges koalíciós partnernek gondolsz. a bajnai ellenes lmp ugyanis már inkább jobbközépről vinné el a csalódott szavazókat. ilyen aligha kell orbán viktornak. schiffer andrást vélhetően dávid ibolya sorsára fogják juttatni. hiába mondja majd, hogy itt balra és a jobbra tolvajok ülnek. nem lesz média támogatása.
european commonwealth (törölt) 2012.11.18 16:53:01
@Frengi:
most nem az történt, hogy valaki azt mondta: velük soha. hanem egy párt szakadt ketté.
Precízen és óriási határozottsággal építette fel Szigetvári Viktor volt MSZP-s stratéga (aki jelenleg is az MSZP tagja) Bajnai Gordon kultuszát a 2010-es választás utáni szétszóródott baloldali erőtérben. Lehet azon morfondírozni, hogy csináltak-e mást, minthogy betöltötték…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.18 09:48:09
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
általában véve a kontinensnek baloldali parlamenti többségre és jobboldali kormányzásra van szüksége. azért, mert időnként népszerűtlen döntéseket kell hozni. de ezt a baloldali népképviselettel is el kell fogadtatni. másképp nem hajtja végre azokat a nép.
european commonwealth (törölt) 2012.11.18 10:06:23
@Alibanya:
a liberális-konzervatív tábornak a jelenlegi közjogi helyzetben esélye nincs arra, hogy tartósan megkapaszkodjon. azért, mert a magyar közjogban semmiféle önállósággal nem rendelkeznek a városok. ezért bukott meg az szdsz. sohasem tudta függetleníteni magát a szocialistáktól. a másik ok, hogy közjogi értelemben nincsenek régiók. és ezért esélytelen bármilyen mérsékelt konzervatív alakulatnak (mdnp, centrum párt, lmp, stb.)

magyarországon az európa nagy részén bevett duális önkormányzati rendszer teljesen ismeretlen. a konzervativizmus nemzetieskedést, a liberalizmus az ezzel való szembenállást jelenti.

antall józsef halála óta egyetlen kérdés körül forog a hazai közélet: orbán viktor legyen a miniszterelnök, vagy ne ő legyen. állandósult a szoci-náci ellentét.

ebből az egészből magyar közpolitikai viszonyok között nem tud kilépni. a változást az unió sem fogja elősegíteni. azért, mert európa kisebb gondja is nagyobb annál, hogy a magyar kérdést folyamatosan napirenden tartsák.

kárpát-medencei összefogásra és egy új közép-európai kezdeményezésre volna szükség. az lmp nem egy kárpát-medencei, hanem egy budapesti zöld párt. a milla nem egy kárpát-medencei, hanem egy budapesti polgárjogi mozgalom. a 4k! pedig nem érti, hogy nem magyar demokratikus köztársaság kell megint (egy új "ndk"), hanem bundesrepublik (egy a balkán irányába bővülő "nszk").
Mandiner blog Neked a családfád? 2012.11.17 08:01:00
Minden, egy kicsit is tudatossággal élő ember számára eljön valamikor az idő, amikor elkezd saját gyökerei iránt érdeklődni. Van, aki már gyerekkorában is késztetést érez erre, másnak a felnőtté válás éveiben lesz ez érdekes, míg megint mások csak idősebb korukban, esetleg…..
european commonwealth (törölt) 2012.11.17 12:40:26
@jose maria padilla:
persze, hogy nem. előbb mindenki beleszületik a turulba.
Az Együtt2014 fogadtatásában rögtön megjelentek a komoly számonkérések, amelyek a következőket feszegetik:1.) Bajnai megindított valamit, a jelenleginél ez már csak jobbat eredményezhet;2.) Bajnai a múlt embere, miért ő fog össze, az összefogáshoz érkező emberanyag riasztó…..