Adatok
Bobemara
0 bejegyzést írt és 141 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hamarosan egy új korszakba lép az űrkutatás, miután a New Horizons űrszonda több, mint 9 évnyi utazás után elkezdi vizsgálni a Kuiper-öv legismertebb objektumát, a valaha volt 9. bolygót, a Plutót, majd valószínűleg más, a Naprendszer peremvidékein lévő égitesteket is. Az…..
Ő az anya, aki nincs benne a játékban, akinek nem osztottak lapot, mégis ő esik ki elsőként. Ő az anya, aki évek óta nem volt nyaralni, aki nem is érti a hirdetést, hogy „a Szigetre őt is ki kellene vinni”, akinek a Balaton nem Sound, hanem utolsó boldog éveinek színtere. Ő…..
Bobemara
2014.05.04 21:03:29
@Mindfield: Az ő nőisége az anyaság. Nagyon sok nőnek nem jut semmi más.
Viktornak egy év után elege lett az ELMŰ kommunikációs nehézségeiből, és sem az általuk jegyzet 25 ezer forintos fantomtartozást, sem a visszakapcsolási díjat nem hajlandó kifizetni. Egy éve már, hogy nem tudják új ügyfélkóddal ellátni második lakását, aminek ráadásul a…..
Bobemara
2014.04.23 15:15:35
@uraaam: Ügyfélnek egy vevőazonosítón 2 lakása van, és nem tudja elkülöníteni a számlákat :-)
Kérte, hogy külön címre legyenek postázva, ami nem lehetséges (értelem szerűen a számlái ugyanarra a címre mennek ki, érdekes, hogy az egyiket megkapja, a másikat rendszeresen nem, vajon hogyan lehet?), csak a vevőazonosító szétválasztása után.
A szétválasztáshoz bekérték az aktuális mérőállásokat. (azt nem írja, hogy beküldte-e, de nem érti, minek az?)
Az online regisztrációhoz kell 6 hónapnál nem régebbi számla, ezért kért másolatot a meg nem kapott számlákról, viszont ennek a vevőkód szétválasztás miatt nem sok értelme van, hiszen az új vevőkóddal kellene regisztrálnia (ami még nincs) :-)
Kérte, hogy külön címre legyenek postázva, ami nem lehetséges (értelem szerűen a számlái ugyanarra a címre mennek ki, érdekes, hogy az egyiket megkapja, a másikat rendszeresen nem, vajon hogyan lehet?), csak a vevőazonosító szétválasztása után.
A szétválasztáshoz bekérték az aktuális mérőállásokat. (azt nem írja, hogy beküldte-e, de nem érti, minek az?)
Az online regisztrációhoz kell 6 hónapnál nem régebbi számla, ezért kért másolatot a meg nem kapott számlákról, viszont ennek a vevőkód szétválasztás miatt nem sok értelme van, hiszen az új vevőkóddal kellene regisztrálnia (ami még nincs) :-)
Bobemara
2014.04.23 15:24:49
@uraaam: Megnéztem még egyszer :)
Végül a szétválasztás megtörtént, de a felhalmozódott tartozás miatt kikapcsolták az egyik lakását. Az nem világos, hogy a vevőkód szétválasztás előtt vagy után keletkezett a tartozás, és hová is küldték a számlákat, fizetési felszólításokat.
Szerintem a postázási cím beállítása nem biztos, hogy megtörtént a szétválasztás után, ha nem kérte ismét, mert az ügyintéző nem tudhatja, hogy az előző levelekben kértek még aktuálisak-e.
Végül a szétválasztás megtörtént, de a felhalmozódott tartozás miatt kikapcsolták az egyik lakását. Az nem világos, hogy a vevőkód szétválasztás előtt vagy után keletkezett a tartozás, és hová is küldték a számlákat, fizetési felszólításokat.
Szerintem a postázási cím beállítása nem biztos, hogy megtörtént a szétválasztás után, ha nem kérte ismét, mert az ügyintéző nem tudhatja, hogy az előző levelekben kértek még aktuálisak-e.
Bobemara
2014.04.24 23:08:55
@Bojan Deklava: Az ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft ugyanúgy a cégcsoport tagja, mint az ELMŰ Hálózati Kft, vagy pl. az ELMŰ Nyrt.
Tévedés, nem kívülről szervezték be, hanem bentről szervezték ki.
A piacnyitáskor kellett az egyes tevékenységi köröket szétválasztani.
De bizony teljes az összeköttetés, az ügyfélszolgálatokon általában van műszaki ügyintéző is :-)
Az ELMŰ Hálózati Kft-nél persze, hogy nem jelenik meg minden, ugyanis ők csakis az elosztói feladatokkal foglalkoznak, ez elsősorban a hálózat műszaki fenntartását jelenti, az ügyfelek ezzel leginkább a mérőcserék során, vagy hibabejelentéskor találkoznak. A számlázással csak akkor foglalkoznak, ha műszaki számlát kell kiállítani (pl. teljesítmény bővítés), vagy ha az ügyfél külön kapja az energiadíjról és a rendszerhasználati díjakról a számlát.
A Synergy is a cégcsoport tagja.
Tévedés, nem kívülről szervezték be, hanem bentről szervezték ki.
A piacnyitáskor kellett az egyes tevékenységi köröket szétválasztani.
De bizony teljes az összeköttetés, az ügyfélszolgálatokon általában van műszaki ügyintéző is :-)
Az ELMŰ Hálózati Kft-nél persze, hogy nem jelenik meg minden, ugyanis ők csakis az elosztói feladatokkal foglalkoznak, ez elsősorban a hálózat műszaki fenntartását jelenti, az ügyfelek ezzel leginkább a mérőcserék során, vagy hibabejelentéskor találkoznak. A számlázással csak akkor foglalkoznak, ha műszaki számlát kell kiállítani (pl. teljesítmény bővítés), vagy ha az ügyfél külön kapja az energiadíjról és a rendszerhasználati díjakról a számlát.
A Synergy is a cégcsoport tagja.
Nem kell aggódni, tényleg mindenki megőrült az évszaknak megfelelően. Indokolatlanul súlyos harmadfokú ügyfélszívatást szenvedett naiv tömegközlekedő, akinek a Keleti helyett Kelenföldre térítették el a vonatát, és emiatt nem tudta felhasználni a jegyét. Szisztematikus…..
Bobemara
2014.04.23 00:19:34
@atpijkamo: Fenyvesnél?? Miért nem Aligánál?
Bobemara
2014.04.23 00:40:24
@uraaam: amikor az ember dolgozni jár, rutinszerűen veszi igénybe a MÁV-ot, azaz nem is igazán figyel oda, mert minek?
Ezzel én is megszívtam decemberben, mert akkor indították útjára a Székesfehérvár - Budapest, Kőbánya-Kispest viszonylatot. Amiről olvastam is a hírekben, de ettől még nem realizáltam, hogy ez is egy lehetséges opció. Sikerült is pont egy ilyenre felszállnom, amikor mentem dolgozni, és akkor néztem nagyot, amikor átzakatoltunk a Dunán :-)
Mivel én Óbudán dolgozom, nem igazán felelt meg a pesti oldal :-O
Így leszálltam a Ferencvárosin, elbuszoztam a Népligetig, onnan visszametróztam a Batthyányra a HÉV-ig, mert az Árpád hídon most káosz van, inkább nem kísérleteztem, mivel jutok át a Szentlélek térre. És még csak el sem késtem :-))
Ezzel én is megszívtam decemberben, mert akkor indították útjára a Székesfehérvár - Budapest, Kőbánya-Kispest viszonylatot. Amiről olvastam is a hírekben, de ettől még nem realizáltam, hogy ez is egy lehetséges opció. Sikerült is pont egy ilyenre felszállnom, amikor mentem dolgozni, és akkor néztem nagyot, amikor átzakatoltunk a Dunán :-)
Mivel én Óbudán dolgozom, nem igazán felelt meg a pesti oldal :-O
Így leszálltam a Ferencvárosin, elbuszoztam a Népligetig, onnan visszametróztam a Batthyányra a HÉV-ig, mert az Árpád hídon most káosz van, inkább nem kísérleteztem, mivel jutok át a Szentlélek térre. És még csak el sem késtem :-))
Röviden: semennyit. Sokkal hosszabban a Villanylap tesztelte, akik már az első méréseknél kiderítették, hogy nem hogy spórolni nem lehet a 10600 forintos Energy Saver Pro eszközzel, hanem az még 56W-ot fogyaszt is óránként:
A vizsgálat során fogyasztáscsökkenésnek a nyomaira…..
Bobemara
2014.03.26 22:40:55
@atpijkamo: Na igen. Csak éppen egy háztartásban ugyan mennyi olyan eszköz van, amiben induktív motor van? A porszívó, a hűtőgép, a hajszárító, esetleg ventilátor, a mosógép, keringető szivattyú központi fűtéshez. Ezek nem működnek állandóan és nem is ezek a legnagyobb áramzabálók (esetleg a hűtő, ha az üzemeltetési gyakorlata hibás). Ja, meg még a komputerek ventilátorai :-)
Tékozló Homár
A CIB 4 éve nem küld számlakivonatot egy szerintük nem lezárt számláról (frissült)
2014.03.18 09:17:00
Pitykét karácsonyra meglepte a CIB, amikor 4 év után jutott eszükbe, hogy behajtsák az egy napig egyetlen utaláshoz használt számlája fantomtartozását. A bankfiókban csak fél évig visszamenőleg látták az adatokat, odáig nem jutottak el, hogyan keletkezett a számla. Az sem zavarta…..
Bobemara
2014.03.19 19:49:47
@uraaam: Szerintem inkább valaki direkt figyeli, valamelyik főnök titkárnője mondjuk.
Naiv ügyfél megpróbálta az előtt figyelmeztetni a Démászt, mielőtt teljesen kidől a villanyoszlopuk, de csak a robotokig jutott:
Észrevettem a falumban hogy ki van roppanva egy villanyoszlop, le is fényképeztem és jeleztem a Démásznak. Lásd levelem:Tisztelt Démász! Újszilváson…..
Bobemara
2014.03.19 18:09:09
@uraaam: Hát ez az. Műszaki hibát jelentene be, de nem a megfelelő csatornán, hanem e-mailben, ami így tesz egy-két kört házon belül.
És erre (már) nem is fog választ kapni, szerintem.
Jó esetben átküldték a DSO-hoz, akik kiküldenek valakit, nézzen már rá az oszlopra, hogy tényleg annyira gázos-e, és ennek függvényében majd betervezik a cserét, ami azért komolyabb szervezőmunkát igényelhet.
Hja, rezsicsökkentés :-))
És erre (már) nem is fog választ kapni, szerintem.
Jó esetben átküldték a DSO-hoz, akik kiküldenek valakit, nézzen már rá az oszlopra, hogy tényleg annyira gázos-e, és ennek függvényében majd betervezik a cserét, ami azért komolyabb szervezőmunkát igényelhet.
Hja, rezsicsökkentés :-))
Bobemara
2014.03.19 18:23:14
@uraaam: Persze, elméletileg így megy, csak éppen minél több a kanyar, annál tovább tart, amíg célba ér, és el is veszelődhet. Nem biztos, hogy aki elsőnek olvassa, rájön, mit akar az ügyfél, továbbíthatja téves helyre is.
Bobemara
2014.03.19 18:28:42
@atpijkamo: De nem biztos, hogy ez már hibának számít, végtére is a területen nem szűnt meg az áramszolgáltatás. Tehát nem követel azonnali cserét az oszlop, nem áll fent balesetveszély, életveszély. Mivel a cseréhez áramtalanítani kell a környéket, amihez előbb a lakosságot értesíteni kell, a munka megszervezése, stb. szükséges.
Szerintem előbb kimennek megnézni az oszlopot, mielőtt kivezényelnék a célgépeket, lekapcsolnák a szolgáltatást, stb.
Szerintem előbb kimennek megnézni az oszlopot, mielőtt kivezényelnék a célgépeket, lekapcsolnák a szolgáltatást, stb.
Zoli a 2012-es jegyeivel szeretett volna tömegközlekedni, de sajnos januártól már nem érvényesek, cserélni viszont csak az Akácfa utcában lehet:
Autósként viszonylag ritkán használom a BKV szolgáltatását, így az újabbnál újabb szabályokat sem ismerem naprakészen. Még…..
Bobemara
2014.02.22 17:53:05
@blööö: Nem volt kiírva sehol, hogy a régi tömbjegyek érvénytelenné válnak. Én azzal járok, mert csak havi 1* kell tömeg-közlekednem Pesten.
Az tényleg fura, hogy minek vesz valaki 5 tömböt egyszerre, de meg lehetett rá az oka. Viszont maradhat úgy is tömbjegy, hogy elrakod egy táskába, kabátzsebbe, akárhová, és csak hosszú idő után kerül elő.
Na én így jártam, régi jegyet lyukasztottam a Metrón, de még tavaly, talán novemberben vagy decemberben, és az ellenőr figyelmeztetett, hogy csak dec.31-ig használható az a tömb.
Akkor direkt megnéztem, több állomásnál is (közlekedési csomópontokban), SEHOL nem volt kiírva a változás.
Az tényleg fura, hogy minek vesz valaki 5 tömböt egyszerre, de meg lehetett rá az oka. Viszont maradhat úgy is tömbjegy, hogy elrakod egy táskába, kabátzsebbe, akárhová, és csak hosszú idő után kerül elő.
Na én így jártam, régi jegyet lyukasztottam a Metrón, de még tavaly, talán novemberben vagy decemberben, és az ellenőr figyelmeztetett, hogy csak dec.31-ig használható az a tömb.
Akkor direkt megnéztem, több állomásnál is (közlekedési csomópontokban), SEHOL nem volt kiírva a változás.
Az ELMŰ fájdalommal tudatta, hogy otthagyja mindannyiunk kedvenc késedelmikamat-generátorát, és ezentúl a saját honlapján fogja prezentálni az elektronikus számlákat. Ezzel az összes díjnetes ügyfelüket rákényszerítik, hogy náluk is regisztráljanak, különben mehetnek vissza a…..
Bobemara
2014.01.11 22:34:04
@promontor: Persze, tényleg csinálhatták volna ügyesebben, de az is igaz, bárhogyan csinálják, mindig van egy csomó ember, akinek az nem tetszik :-)
Tékozló Homár
8 napon belül megszabadulhat a túlárazott termékbemutatós kacattól
2014.01.10 14:22:00
Buffetboy rokonát berántották egy termékbemutatóra, ahol rátukmáltak egy túlárazott víztisztítót. Ugyan egy nap alatt levélben felmondták a szerződést, még a terméket is vissza kellene juttatni a 8 napon belül, lehetőleg személyesen, úgy a tuti, és akkor tényleg vége lesz a…..
Bobemara
2014.01.11 00:00:30
@herk: Szerintem megkéred a rokonokat, ismerősöket, ismerősök rokonait (főleg az idősebb korosztályt), hogy értesítsenek, ha kapnak valami olyasmi tartalmú szórólapot, telefonhívást, amely szerint itt és itt egészségügyi szűrés lesz, esetleg utazás valahová vidékre, termálfürdőbe, stb.
Én is szoktam ilyeneket kapni, bár most épp nincs. Csak nálam alapból a szelektív gyűjtőben landolnak ezek :-)
Én is szoktam ilyeneket kapni, bár most épp nincs. Csak nálam alapból a szelektív gyűjtőben landolnak ezek :-)
Fuldokló lakó két hónapja nem kap levegőt éjjelente, amióta a panel lakóközössége próbajelleggel kikapcsolta a tetőelszívást takarékosságból. A tesztüzem már lejárt, a társasházmester épp szabadságon van, de állítólag intézkedik, hogy visszakapcsolják:
Csepelen…..
A világ fennállása óta hogyan gondolhatja komolyan a Főgáz, hogy reggel 8 és délután 2 között egy egész ház szabadnapot vesz ki és várja, hogy ellenőrizzenek? Végül szerencsére nem kapcsolták ki a gázt Silveréknél, bár fenyegettek vele. Sőt, az is kiderült, hogy szombaton…..
Bobemara
2013.11.22 14:04:30
@Steckdose: aha, régi komunista gondolkozásmód.
Akkor most fordítsunk rajta egyet. A fogyasztóknak valóban jogos igénye, hogy a mérőleolvasások, ellenőrzések lehetőleg az otthon töltött idejükben történjenek, netán előre egyeztetve az időpontokat.
De vajon vállalják-e szívesen ennek a költségvonzatait is?
Mivel ahhoz, hogy a leolvasó teljes munkaidőben, egymás utáni sorban bejárja egy adott terület fogyasztóit, sokkal, de sokkal kevesebb munkaerő szükséges, mint ha azt a területet a koraesti órákban (gondolom, este 8 után már senki nem lelkesedne, ha zavarnák ilyesmivel, arról nem is beszélve, hogy a kültéri mérőket töksötétben fotózni nem éppen ideális) vagy hét végén kellene bejárni. Az egyedi időpont egyeztetésekről nem is beszélve.
Ne feledjük, nem néhány lakás ellenőrzéséről van szó. Naponta kb. 50-60 lakást kell leolvasni szerintem.
Nos, hajlandó lennél a hozzád igazodó leolvasásért, ellenőrzésért fizetni?
Akkor most fordítsunk rajta egyet. A fogyasztóknak valóban jogos igénye, hogy a mérőleolvasások, ellenőrzések lehetőleg az otthon töltött idejükben történjenek, netán előre egyeztetve az időpontokat.
De vajon vállalják-e szívesen ennek a költségvonzatait is?
Mivel ahhoz, hogy a leolvasó teljes munkaidőben, egymás utáni sorban bejárja egy adott terület fogyasztóit, sokkal, de sokkal kevesebb munkaerő szükséges, mint ha azt a területet a koraesti órákban (gondolom, este 8 után már senki nem lelkesedne, ha zavarnák ilyesmivel, arról nem is beszélve, hogy a kültéri mérőket töksötétben fotózni nem éppen ideális) vagy hét végén kellene bejárni. Az egyedi időpont egyeztetésekről nem is beszélve.
Ne feledjük, nem néhány lakás ellenőrzéséről van szó. Naponta kb. 50-60 lakást kell leolvasni szerintem.
Nos, hajlandó lennél a hozzád igazodó leolvasásért, ellenőrzésért fizetni?
Bár mostanában nem hallom gyakran emlegetni (a szintén hoax klímaváltozás kiütötte a nyeregből), a túlnépesedés rögeszméje azért még mindig fel-felbukkan itt-ott. Pedig lehet, hogy egy kis plusz népesség nem is lenne olyan nagy gond, tekintve, hogy a fél világ tele van…..
Bobemara
2013.10.18 21:09:31
@_Neville: A túlnépesedés nem a fehér-keresztény kultúrkör problémája, valóban.
Az azonban igen, hogy a túlnépesedett területekről esetleg jönnek majd éhesebb, elkeseredettebb népek területet foglalni.
A bolygóért nekünk nem kell feláldoznunk magunkat, úgyis kampec lesz, ha sikerül a bioszférát összeomlasztani :-)
A túlnépesedés lényegében azt jelenti, hogy ha a Föld mostani népessége minden tagjának biztosítani akarná azt a színvonalat, ami most az említett fehér, keresztény kultúrkör átlagos jellemzője, akkor a Föld egyszerűen nem lenne elég nagy ehhez.
Persze, lehet ezt is hoaxnak tekinteni, ahogyan a klímaváltozást is. Végeredményben ezek viszonylag lassan fejlődő folyamatok, amelyek egyszercsak átbillenhetnek, és akkor majd lavinaszerű lehet a hatásuk. Viszont ez feltehetően még nem az én életemben következik be (mondjuk az eljövő 30 évben, hogy optimista legyek :-) ), így megtehetném, hogy nem foglalkozom vele, utánam az özönvíz.
Klímaváltozás egyébként volt eddig is, csak hát ténylegesen megbízható meteorológiai feljegyzések nem túl régen vannak, talán 150 éve? Nagyjából 400 éve van egyáltalán olyan eszköz, amivel valamit mérni lehet ezen a téren, meg tudományosabb elméletek az egyes jelenségekkel kapcsolatban. Ez azért nem túl hosszú idő.
Az azonban igen, hogy a túlnépesedett területekről esetleg jönnek majd éhesebb, elkeseredettebb népek területet foglalni.
A bolygóért nekünk nem kell feláldoznunk magunkat, úgyis kampec lesz, ha sikerül a bioszférát összeomlasztani :-)
A túlnépesedés lényegében azt jelenti, hogy ha a Föld mostani népessége minden tagjának biztosítani akarná azt a színvonalat, ami most az említett fehér, keresztény kultúrkör átlagos jellemzője, akkor a Föld egyszerűen nem lenne elég nagy ehhez.
Persze, lehet ezt is hoaxnak tekinteni, ahogyan a klímaváltozást is. Végeredményben ezek viszonylag lassan fejlődő folyamatok, amelyek egyszercsak átbillenhetnek, és akkor majd lavinaszerű lehet a hatásuk. Viszont ez feltehetően még nem az én életemben következik be (mondjuk az eljövő 30 évben, hogy optimista legyek :-) ), így megtehetném, hogy nem foglalkozom vele, utánam az özönvíz.
Klímaváltozás egyébként volt eddig is, csak hát ténylegesen megbízható meteorológiai feljegyzések nem túl régen vannak, talán 150 éve? Nagyjából 400 éve van egyáltalán olyan eszköz, amivel valamit mérni lehet ezen a téren, meg tudományosabb elméletek az egyes jelenségekkel kapcsolatban. Ez azért nem túl hosszú idő.
Bobemara
2013.10.20 09:41:58
@Deansdale: Az akvapónia annyira azért nem új :-)
Legfeljebb nálunk nem terjedt el, és azért megvannak a maga korlátai. Egyébként távlatilag magam is tervezek egy kisebb rendszert beállítani, figyelemmel kísérem a hazai próbálkozásokat (amennyiben azok megjelennek a kibertérben).
Viszont az "csak" kertészeti élelmiszer termelésre alkalmas (na meg a halhús), gabonaféléket nem lehet, valamint gyümölcsöket sem igazán (epret, földicseresznyét, dinnyét igen, meg még más hasonló alkatú, azaz nem fás szárú gyümölcsöt). És még ott van a haltáp problémája, amit azért valahol meg kell termelni.
Igen, tudom, pl. a növényevő állatok (kacsa, sertés) ürüléke is bizonyos fokig betölti a haltáp szerepét :-) Viszont ezeket eléggé bajos egy panel erkélyén nevelni :-P
Olvastam én is nemrégiben, hogy egy 80 éves bácsi az erkélyén annyi paprikát, paradicsomot termelt, amivel ellátta a családját és még be is főzött belőle, szóval tényleg vannak lehetőségek, ezt nem vitatom :-)
Meg olvastam a pár nm-es "városi kertekről", ahol szintén sok kiegészítő megterem. Meg hát beszéltünk már arról pont veled és ide is hoztad valahová a linket, nem muszáj az energiaigényes mezőgazdaságot folytatni, vannak egyéb lehetőségek.
Tehát vannak megoldások, csak el kell terjeszteni őket, és erre pont jók az ilyen hoaxok, mert talán megmozdítanak pár embert, hogy lépjenek, keressenek kiutat. Nem akkor kell kapkodni, amikor már itt van a baj a nyakunkon (vagy az utódaink nyakán)
Egyébként az a véleményem a klímaváltozással kapcsolatban: teljesen mindegy, hogy az ember okozza-e. Ezt tényleg nem tudjuk 1000%-ban bebizonyítani, de mindent meg kell(ene) tenni, hogy NE befolyásoljuk érdemben (pl. ne szemeteljük teli a földet és az óceánokat, ne koszoljuk be a levegőt füstgázokkal). Valamint hogy a gazdaság alkalmazkodjon a változásokhoz, pl. akár az olyan informatika vezérelt öntözőrendszerekkel, amit Izraelben használnak. Itthon is támogassák a víztakarékos termelési módokat, a tényleges gazdálkodást a felszíni és talajvizekkel (és most nem erre az agyament kúttörvényre gondolok elsősorban, ami a hírek szerint készülőben van, mert az megint csak egy kapkodós, átgondolatlan marhaság, mint egy csomó más dolog, ami lehetne jó is, csak éppen ahogy megszületik egy rendelkezés, minden hatástanulmány, átfogó rendszerbe állítás nélkül...), na ez fontos lenne már most.
Legfeljebb nálunk nem terjedt el, és azért megvannak a maga korlátai. Egyébként távlatilag magam is tervezek egy kisebb rendszert beállítani, figyelemmel kísérem a hazai próbálkozásokat (amennyiben azok megjelennek a kibertérben).
Viszont az "csak" kertészeti élelmiszer termelésre alkalmas (na meg a halhús), gabonaféléket nem lehet, valamint gyümölcsöket sem igazán (epret, földicseresznyét, dinnyét igen, meg még más hasonló alkatú, azaz nem fás szárú gyümölcsöt). És még ott van a haltáp problémája, amit azért valahol meg kell termelni.
Igen, tudom, pl. a növényevő állatok (kacsa, sertés) ürüléke is bizonyos fokig betölti a haltáp szerepét :-) Viszont ezeket eléggé bajos egy panel erkélyén nevelni :-P
Olvastam én is nemrégiben, hogy egy 80 éves bácsi az erkélyén annyi paprikát, paradicsomot termelt, amivel ellátta a családját és még be is főzött belőle, szóval tényleg vannak lehetőségek, ezt nem vitatom :-)
Meg olvastam a pár nm-es "városi kertekről", ahol szintén sok kiegészítő megterem. Meg hát beszéltünk már arról pont veled és ide is hoztad valahová a linket, nem muszáj az energiaigényes mezőgazdaságot folytatni, vannak egyéb lehetőségek.
Tehát vannak megoldások, csak el kell terjeszteni őket, és erre pont jók az ilyen hoaxok, mert talán megmozdítanak pár embert, hogy lépjenek, keressenek kiutat. Nem akkor kell kapkodni, amikor már itt van a baj a nyakunkon (vagy az utódaink nyakán)
Egyébként az a véleményem a klímaváltozással kapcsolatban: teljesen mindegy, hogy az ember okozza-e. Ezt tényleg nem tudjuk 1000%-ban bebizonyítani, de mindent meg kell(ene) tenni, hogy NE befolyásoljuk érdemben (pl. ne szemeteljük teli a földet és az óceánokat, ne koszoljuk be a levegőt füstgázokkal). Valamint hogy a gazdaság alkalmazkodjon a változásokhoz, pl. akár az olyan informatika vezérelt öntözőrendszerekkel, amit Izraelben használnak. Itthon is támogassák a víztakarékos termelési módokat, a tényleges gazdálkodást a felszíni és talajvizekkel (és most nem erre az agyament kúttörvényre gondolok elsősorban, ami a hírek szerint készülőben van, mert az megint csak egy kapkodós, átgondolatlan marhaság, mint egy csomó más dolog, ami lehetne jó is, csak éppen ahogy megszületik egy rendelkezés, minden hatástanulmány, átfogó rendszerbe állítás nélkül...), na ez fontos lenne már most.
Bobemara
2013.10.27 19:13:55
@_Neville: Ami azt illeti, a beduin sátrakban még roppant magas a gyermekhalandóság.
De hadd kérdezzem meg: milyen alapon várjuk el a beduin kecskepásztortól, hogy változtasson a szokásain, beidegződésein, ha az európai keresztény kultúrkör tagjai sem képesek a maguk szokásain, beidegződésein változtatni, és minden ilyen irányú kezdeményezést támadásnak minősítenek?
De hadd kérdezzem meg: milyen alapon várjuk el a beduin kecskepásztortól, hogy változtasson a szokásain, beidegződésein, ha az európai keresztény kultúrkör tagjai sem képesek a maguk szokásain, beidegződésein változtatni, és minden ilyen irányú kezdeményezést támadásnak minősítenek?
Érdekes helyzet állt elő ellenzéki oldalon az október 23-i rendezvénnyel. A Mesterházy-Bajnai formáció válaszúthoz érkezett.El kell dönteniük, hogy ketten együtt (meg persze a hozzájuk csatlakozott szervezetek) elegendő erőt jelentenek-e az orbáni hatalom demokratikus úton,…..
Bobemara
2013.10.23 19:57:00
Úgy látszik tényleg elszabadult a termékbemutatós piac, ha már E.Onnak álcázva 3 év áramszámla átvállalással és garantált nyereménnyel csábítják a nyugdíjasokat:
UPDATE 09/12: Az E.On közleménye szerint visszaélnek a nevükkel.
84 éves Dédikémet két éve…..
Bobemara
2013.09.11 15:33:56
@Manyecska: Az kevéssé reális :D
Bobemara
2013.09.11 21:59:01
@uraaam: Nincs rajta, ugyanezt terítik az ÉMÁSZ területén is.
Csak a körzet ("forduló") megnevezése változik (Dunaújváros, Miskolc, Eger, stb.)
Ettől még az emberek azt hiszik, hogy az áramszolgáltató szervezi, mert energiatakarékosságról is van benne szó.
Csak a körzet ("forduló") megnevezése változik (Dunaújváros, Miskolc, Eger, stb.)
Ettől még az emberek azt hiszik, hogy az áramszolgáltató szervezi, mert energiatakarékosságról is van benne szó.
Bobemara
2013.09.12 08:44:08
@uraaam: Ennek az akciónak van egy "játékos" része is. Terítettek egy kitöltendő szelvényt tartalmazó csomagot. A szelvényen volt egy energiatakarékosságot reklámozó mondat, amelyből egyes betűk hiányoztak. A hiányzó betűket kellett a külön is megadott kockákba beírni, így jött ki a fenti szórólapon jelzett megfejtés ("SPÓROLJON").
Tehát volt beküldendő része a dolognak. az más kérdés, hogy szerintem az esetlegesen visszaküldött lapok egyből a kukában landoltak, a fene se foglalkozott velük, hiszen ez a dolog nem erről szól.
Ez olyan pszichológiai trükk, mint a M***** kiadó cuccai, még sosem kaptam olyan mintaküldeményt, amiben ne a legmaximálsabb kedvezményt nyertem volna meg, akár visszaküldtem postafordultával a próbarendelést, akár nem .-)
Tehát volt beküldendő része a dolognak. az más kérdés, hogy szerintem az esetlegesen visszaküldött lapok egyből a kukában landoltak, a fene se foglalkozott velük, hiszen ez a dolog nem erről szól.
Ez olyan pszichológiai trükk, mint a M***** kiadó cuccai, még sosem kaptam olyan mintaküldeményt, amiben ne a legmaximálsabb kedvezményt nyertem volna meg, akár visszaküldtem postafordultával a próbarendelést, akár nem .-)
Elvileg már egy hónapja lehet önbevallani a kötelező agrárkamarai tagsághoz, de naiv ősetrmelőt csak most szólították fel, hogy egy hete van befizetnie 30 ezer forintot:
Mai napon kaptam egy levelet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarától, miszerint hivatkozva egy nyilvántartási…..
Bobemara
2013.08.27 21:39:08
@amsz: Cégnyilvántartás eddig is volt...
Nyilvános hozzáféréssel, legalább részben.
Szóval, akkor minek erre egy újabb informatikai rendszer??
Nyilvános hozzáféréssel, legalább részben.
Szóval, akkor minek erre egy újabb informatikai rendszer??
Folytatódik a szelektív hulladékgyűjtők telepítése, ami egy újabb problémát vet fel társasházakban. Vagyishogy hova rakják, ha a lépcsőházba tűzvédelmileg nem lehetne tenni:
Tolna megyében lakom, nálunk az Alisca Terra Kft. végzi a szemétszállítást. Személy szerint…..
Naiv ügyfélnek szerencséje volt, hogy nem azonnal áramlopással vádolta az E-On, amikor bejelentette, hogy eltört a szabadban üdülő plomba fémszála. Ehelyett az ügyfélszolgálat azt mondta, hogy írjon erről levelet, addig nem foglalkoznak vele. Lehet, hogy majd azután fogják…..
Bobemara
2013.08.15 16:04:12
@atpijkamo: Van egy olyan érzésem, hogy tulképp ugyanarról beszélünk :-)
Csak épp nem látom magam előtt, hogyan nyílna majd ki az ajtó, de hát nem is vagyok mérnök, mindössze egy kíváncsi laikus :-)
Csak épp nem látom magam előtt, hogyan nyílna majd ki az ajtó, de hát nem is vagyok mérnök, mindössze egy kíváncsi laikus :-)
Bobemara
2013.08.15 16:48:41
@É2I: Azért ha nagyon akarok, el tudok képzelni ilyen esetet :-)
Azok a szekrények nem hermetikusan zártak, van rajtuk nyílás, ahol a kismegszakítót le és fel lehet kapcsolni.
Mi van, ha beköltöznek a darazsak a szekrénybe?
:-)
Én jártam úgy, hogy a B30-sból álló vakolatlan falba fészkeltek be és jól meg is szúrtak, amikor a közelükbe mentem.
Azok a szekrények nem hermetikusan zártak, van rajtuk nyílás, ahol a kismegszakítót le és fel lehet kapcsolni.
Mi van, ha beköltöznek a darazsak a szekrénybe?
:-)
Én jártam úgy, hogy a B30-sból álló vakolatlan falba fészkeltek be és jól meg is szúrtak, amikor a közelükbe mentem.
Bobemara
2013.08.15 17:08:52
@É2I: Jó, AZT tényleg nem tudom, hogy az e-onnál milyen rendszer van.
A szúnyogok ellen tehetetlenek vagyunk. Jövőre tuti szúnyoghálót szerelünk fel, mert a hőség kibírhatatlan az emeleten, ha nem nyitunk ablakot, ha meg de, akkor beáramlik egy egész vérszívó hadsereg. Próbáltuk már a természetes módszereket, úgy mint citromos illóolaj…..
A kórházból felhívtam, hogy elmondjam Neki, maradnom kell, mert úgy alakult, hogy Rózi előbb fog kibújni, nem várja meg a keddet. Aztán telefonáltam Neki, mikor az őrzőben voltam, úgy hat órán át Farkassal. Akkor repkedett jókedvében, mondta, hogy azonnal jön és megölelgeti,…..
Avagy akiket meg kell segíteni a devizakárosultak után
Több, mint 40 éve lottózom. Általában 3-4 szelvényt töltök ki, meg havi szelvénnyel játszok fix számokkal. Néha-néha volt kettesem és két vagy három alkalommal hármasom is. Egyszer pedig majdnem lett egy négyesem, csak két…..
"Albérletbe nem megyek, mert akkor 25 évig fizetek és a végén még mindig nincs lakásom!"
"Lakásra nem veszek fel hitelt, mert a teljes futamidő alatta a többszörösét kell visszafizetni!"
Egy-egy érv a saját lakás és az albérlet mellett. A két tábor a vitában itt…..
Egy brazil szappanopera 8. évada után már nehezen követjük, hogy Esmeralda kibe is volt szerelmes korábban, hogy Jose és Carlos éppen most utálják-e egymást, vagy megjelent-e már az ikertestvér vagy az egy másik sorozat volt. A devizaadósok megmentése is egy ilyen végtelen…..
Naiv lakásvásárlókat váratlanul érte, hogy miután 30 nap alatt nem sikerült átiratniuk az áramot az új tulaj nevére, egyszerűen elvágták a kábelt az ELMŰ szerelői. Egy nappal később ugyan leadták a papírokat, de az aláírható szerződésről elfelejtették értesíteni őket,…..
Bobemara
2013.07.18 18:33:19
@ColT: Nincs bizony. Nem az adásvételi szerződésen lévő időpont számít, hanem mikor mondja fel az előző felhasználó a szerződést. Ezért célszerű együtt elmenni, és úgy leadni minden papírt.
Egyébként nem is kell a tulaj nevére íratni a szerződést, lehetett volna a bent lakó néniére, vagy akár az őt gondozó, amúgy meghatalmazással rendelkező posztolóéra.
Ez a mostani a lehető legrosszabb megoldás, minden ügyintézni valóval problémák lesznek.
Sokan játszanak patópálost, sajnos. Hát most már nincs kecmec, ha az előd felmondja a szerződést, ketyegni kezd az óra.
Egyébként nem is kell a tulaj nevére íratni a szerződést, lehetett volna a bent lakó néniére, vagy akár az őt gondozó, amúgy meghatalmazással rendelkező posztolóéra.
Ez a mostani a lehető legrosszabb megoldás, minden ügyintézni valóval problémák lesznek.
Sokan játszanak patópálost, sajnos. Hát most már nincs kecmec, ha az előd felmondja a szerződést, ketyegni kezd az óra.
Bobemara
2013.07.18 18:39:31
@craig: Persze, nem kötelező neki is mennie, ha van átadás-átvételi jegyzőkönyv.
Nem kell mindenképpen együtt menni, de jó, ha nem húzza-halasztja a vevő, mert könnyen így járhat, mint a posztoló családtagjai.
Nem kell mindenképpen együtt menni, de jó, ha nem húzza-halasztja a vevő, mert könnyen így járhat, mint a posztoló családtagjai.
Bobemara
2013.07.18 18:52:59
@Mária: Pontosan erről van szó. Mindig azt hiszik az emberek, hogy a szolgáltatóknak rendelkezésére áll az információ a tulajdonos személyéről.
Ha az előd nem adja meg a szerződés felmondásakor, kinek adta el a lakást, honnan kellene tudniuk a szolgáltatóknak?
De meg sokszor nem is az új tulajdonos költözik be, mint a fenti esetben is. Na akkor kit értesítsenek? És hogyan, ha esetleg még a postaládára sincs kiírva az új lakó neve? Azaz a postai levél nem érne célba.
Ha az előd nem adja meg a szerződés felmondásakor, kinek adta el a lakást, honnan kellene tudniuk a szolgáltatóknak?
De meg sokszor nem is az új tulajdonos költözik be, mint a fenti esetben is. Na akkor kit értesítsenek? És hogyan, ha esetleg még a postaládára sincs kiírva az új lakó neve? Azaz a postai levél nem érne célba.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Szégyen, nem szégyen, de lehetőleg magyarul szeretném olvasni a híreket :)