Adatok
Kowalski, helyzetjelentést!
0 bejegyzést írt és 1312 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kevesen tudják, ezért érdemes megjegyezni, Tusnádfürdő (és Bálványos is) Romániában van. Orbán Viktor romániai magyar fiataloknak magyarázta el, hogy nemzeti államot kell építeni a liberális állam helyett. Ugye, van a liberális állam, amelyik szarakszik a…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.07.28 12:05:41
@jotunder:
Ja, ahha, az más. A megbélyegzés mint vitatechnika. Amúgy pedig OV rendszere azért nem lehet fasiszta, akkor sem, ha úgy hápog, mert az EU-ban ez lehetetlen; azért hülyeség, amit idéztem, mert szerinted bolond valaki, aki nem az, akit idéztem, de neked úgy tűnik, hogy hasonlókat ír; én pedig mániás vagyok, mert felvetettem, hogy a felületes kinyilatkoztatások helyett vegyük szemügyre az érveket. Még szerencse, hogy nincs erre időd. :)
@incze:
+1
Ja, ahha, az más. A megbélyegzés mint vitatechnika. Amúgy pedig OV rendszere azért nem lehet fasiszta, akkor sem, ha úgy hápog, mert az EU-ban ez lehetetlen; azért hülyeség, amit idéztem, mert szerinted bolond valaki, aki nem az, akit idéztem, de neked úgy tűnik, hogy hasonlókat ír; én pedig mániás vagyok, mert felvetettem, hogy a felületes kinyilatkoztatások helyett vegyük szemügyre az érveket. Még szerencse, hogy nincs erre időd. :)
@incze:
+1
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.07.30 20:22:35
Viccországban (még) mindig bejelentenek.....
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.07.30 11:24:30
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.07.30 17:54:22
@christvhu:
Alighanem nagyjából a szerkesztőség jelenlegi és volt tagjaiból áll. Formailag tehát kb. annyi történik, hogy a HVG tulajdonosi szerkezete visszaáll oda, ahol azelőtt volt, hogy a WAZ (Funke) belevásárolta magát, vagyis szerkesztőségi tulajdonban lesz az egész. Csak akkor felívelő pályán volt, most pedig veszteségesen, és erősen kérdéses, mit tudnak kitalálni arra, hogy ez ne így legyen. Ha például összevonják a nyomtatott és online részt, még jobban lecsökkentik a profi újságírók arányát a kopipésztrabszolgák javára, és az egésznek a nyakába ültetnek egy menedzserkalkulátort főszerkesztőként, az aligha fog a javára válni a színvonalnak, viszont megmarad és független lesz továbbra is.
Alighanem nagyjából a szerkesztőség jelenlegi és volt tagjaiból áll. Formailag tehát kb. annyi történik, hogy a HVG tulajdonosi szerkezete visszaáll oda, ahol azelőtt volt, hogy a WAZ (Funke) belevásárolta magát, vagyis szerkesztőségi tulajdonban lesz az egész. Csak akkor felívelő pályán volt, most pedig veszteségesen, és erősen kérdéses, mit tudnak kitalálni arra, hogy ez ne így legyen. Ha például összevonják a nyomtatott és online részt, még jobban lecsökkentik a profi újságírók arányát a kopipésztrabszolgák javára, és az egésznek a nyakába ültetnek egy menedzserkalkulátort főszerkesztőként, az aligha fog a javára válni a színvonalnak, viszont megmarad és független lesz továbbra is.
Örülünk, Vincent?
A balliberális értelmiségről (ritka ellenszenves hangulatposzt, sorry)
2014.07.13 13:06:17
1. Ezért a posztért nem fognak szeretni. Azért írom le, mert így tartom tisztességesnek. Ebben a pillanatban még nem is vagyok biztos benne, hogy a végén élesítem-e.
2. S.-ről nem akarok írni. S. balliberális értelmiségi, az Együtt 2014 választói…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.07.15 14:05:06
Állítólag volt idő, amikor Barcza György viszonylag normális elemző közgazdásznak számított, bár ezt, valamint ismeretségüket manapság egyre többen tagadják. Blogunk előtt persze már elég régen nyilvánvaló, hogy György a piacgazdaságba, ezen belül a pénzügyi szektorba…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.21 19:23:27
Hatalmas örömmel fedeztem föl a borzalmas verseket szakmailag elemző Barok Eszter munkásságát. Olvassátok; teljesen korrekt!
Az első típushoz illusztrációként Thököly Vajk költeményét kínálom Nektek.
Csak az a hegedű húzza el nótámat
Csak az a hegedű húzza el nótámat,…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.13 13:19:49
@Érvsebész:
Én még nem jutottam túl Bagó Csabán, szeretném a hozzáértők segítségét kérni a költői textus értelmezéséhez. Merthogy az a sor, miszerint "az edzőm a gyönyörtől a nadrágjában ujjongva áll fel" csak két dolgot jelenthet: az egyik, hogy az edző (aki az ábrázolt pillanatban nadrágot visel, amit a művész szükségesnek tartott hangsúlyozni, talán a félreértések elkerülésére, miszerint esetleg nadrág _nélkül_ vett volna részt az eseményen a derék mester) feláll (a kispadról); a másik, valamivel szokatlanabb lehetőség, hogy a költő edzője a saját farka, ami a gyönyörtől áll fel. Nem tudok dönteni.
Én még nem jutottam túl Bagó Csabán, szeretném a hozzáértők segítségét kérni a költői textus értelmezéséhez. Merthogy az a sor, miszerint "az edzőm a gyönyörtől a nadrágjában ujjongva áll fel" csak két dolgot jelenthet: az egyik, hogy az edző (aki az ábrázolt pillanatban nadrágot visel, amit a művész szükségesnek tartott hangsúlyozni, talán a félreértések elkerülésére, miszerint esetleg nadrág _nélkül_ vett volna részt az eseményen a derék mester) feláll (a kispadról); a másik, valamivel szokatlanabb lehetőség, hogy a költő edzője a saját farka, ami a gyönyörtől áll fel. Nem tudok dönteni.
— Szia, Gyuri, lenne egy kis problémám. Beteg a ló.— Azért, Viktor, mert szénával eteted! Térj át az abrakra, és rendbe fog jönni!
— Adjon Isten, Gyurikám! Család rendben, de ez a ló, ez még mindig beteg.— Viktor, megmondtam, hogy adjál neki nyalósót, vagy nem mondtam…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.13 12:31:17
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.13 12:31:50
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.13 12:33:25
@nerángass:
Így aztán a kiváló, de e tekintetben kissé eltévelyedett Hídlakó is fölébredt végre.
hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20140613_Konnyed_bucsu_az_LMPtol
Így aztán a kiváló, de e tekintetben kissé eltévelyedett Hídlakó is fölébredt végre.
hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20140613_Konnyed_bucsu_az_LMPtol
a sajtó- és véleményszabadságot elengedhetetlen jognak tartjuk, amit nem kérdőjeleznek meg, az Origo azonban a Magyar Telekomhoz tartozik, és függetlenül dolgozik, a személyi változások pedig belső átstrukturálás eredményei, amelyre a Deutsche Telekomnak semmilyen hatása nincs.…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.05 12:30:29
@fuhur:
Így van. Specifikum, hogy a zsebdiktatúra az EU tagállama, így kérdés, hogy mennyire hosszú távú stratégia az, amivel a DT tervez. Fogalmam sincs, de elvileg lehet ez a föderalizáció vs. az EU szétesésének távlata is, és ha feltételezzük, hogy a DT-nek előnyösebb lenne a föderális Európa a jogbiztonság és az adók szempontjból, akkor elvileg érdekelt az ennek útjában álló akadályok, pl. kellemetlenkedő zsebdiktatúrák lepöccintését előmozdítani. Mindezt feltételezve a cégnek jobban megérheti a hosszú távú jogbiztonság, a biztos piac és a csökkenő adók, vagyis az egyesült Európa irányába ható üzletpolitikát választania. (Közvetlen könyvelési tételként amúgy érdemes lenne megnézni, hogy a DT-nek mekkora részt kell állnia adóban az EU-pénzből, amit Magyarországra tolnak, és amiből a hálózatépítést Lázár fizeti neki.)
Így van. Specifikum, hogy a zsebdiktatúra az EU tagállama, így kérdés, hogy mennyire hosszú távú stratégia az, amivel a DT tervez. Fogalmam sincs, de elvileg lehet ez a föderalizáció vs. az EU szétesésének távlata is, és ha feltételezzük, hogy a DT-nek előnyösebb lenne a föderális Európa a jogbiztonság és az adók szempontjból, akkor elvileg érdekelt az ennek útjában álló akadályok, pl. kellemetlenkedő zsebdiktatúrák lepöccintését előmozdítani. Mindezt feltételezve a cégnek jobban megérheti a hosszú távú jogbiztonság, a biztos piac és a csökkenő adók, vagyis az egyesült Európa irányába ható üzletpolitikát választania. (Közvetlen könyvelési tételként amúgy érdemes lenne megnézni, hogy a DT-nek mekkora részt kell állnia adóban az EU-pénzből, amit Magyarországra tolnak, és amiből a hálózatépítést Lázár fizeti neki.)
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.05 18:00:10
@Késes Szent Alia:
Elképesztő ez a csávó. Micsoda pitiánerség. Vajon professzorpizka beperelheti a szerzői jogokért? :)
Elképesztő ez a csávó. Micsoda pitiánerség. Vajon professzorpizka beperelheti a szerzői jogokért? :)
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.06 21:08:35
@Montefiore:
"tisztessegesen viselkedett"
Ha pártelnökként, politikai lépésként határozza el magát e lépésre, akkor ügyelnie kellett volna arra, hogy minden lehetséges olvasója számára az első pillanattól világossá tegye, hogy a szöveget átvette. Könnyen jelezhette volna, egy fél mondattal, amiben az áll, hogy a blogos levelet kitűnőnek tartja és a szerző hozzájárulásával, sőt, kívánságára a maga nevében el is küldi. Ehelyett azzal a bevezető szöveggel jelent meg a levél a párt oldalán, hogy "Schiffer levelet írt", ami csak abban az értelemben igaz, ahogyan Kettes megjegyezte: ahogyan az Anyám tyúkját Bruckner Szigfrid. :D Magán a keletkezési helyén a bennfentes bloggerek sem tudták mire vélni, és ott semmi nyoma nem is volt annak, hogy a szerző újrahasznosításra ajánlaná fel a szöveget, így aki a blog FB-oldalát nem látta, nem is tudhatott erről. Súlyosan amatőr megoldás volt úgy eljárni, mintha a nyilvánosság pusztán a Facebookból állna.
"tisztessegesen viselkedett"
Ha pártelnökként, politikai lépésként határozza el magát e lépésre, akkor ügyelnie kellett volna arra, hogy minden lehetséges olvasója számára az első pillanattól világossá tegye, hogy a szöveget átvette. Könnyen jelezhette volna, egy fél mondattal, amiben az áll, hogy a blogos levelet kitűnőnek tartja és a szerző hozzájárulásával, sőt, kívánságára a maga nevében el is küldi. Ehelyett azzal a bevezető szöveggel jelent meg a levél a párt oldalán, hogy "Schiffer levelet írt", ami csak abban az értelemben igaz, ahogyan Kettes megjegyezte: ahogyan az Anyám tyúkját Bruckner Szigfrid. :D Magán a keletkezési helyén a bennfentes bloggerek sem tudták mire vélni, és ott semmi nyoma nem is volt annak, hogy a szerző újrahasznosításra ajánlaná fel a szöveget, így aki a blog FB-oldalát nem látta, nem is tudhatott erről. Súlyosan amatőr megoldás volt úgy eljárni, mintha a nyilvánosság pusztán a Facebookból állna.
Magyar Nemzet 2014. június 5...
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.06 10:47:29
Szakirodalom:
magyarnarancs.hu/feketelyuk/szuret-extra-nem-kizart-hogy-bajnai-megszallja-magyarorszagot-90331
hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20140527_Bajnai_a_vilaghodito
https://www.facebook.com/notes/modern-magyarország-mozgalom/amikor-magyarvérre-szomjaznak-az-összeesküvők/489105404555448
magyarnarancs.hu/feketelyuk/szuret-extra-nem-kizart-hogy-bajnai-megszallja-magyarorszagot-90331
hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20140527_Bajnai_a_vilaghodito
https://www.facebook.com/notes/modern-magyarország-mozgalom/amikor-magyarvérre-szomjaznak-az-összeesküvők/489105404555448
Az alkotás - írta a kormányfő - egy szabadságharcos nemzet emlékműve arról a fájdalomról, amikor eltiporták a szabadságát. (Orban Viktor deliracioja ma)
A szabadsagharcos nemzetek megszallasa komoly veszteseget szokott okozni a megszalloknak. Magyarorszag megszallasa joval kisebb…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.05 17:22:16
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
(off)
Viszont:
neszeszer.blog.hu/2014/06/04/charlize_theron_terry_richardson_szemevel/
Istennő.
(on)
(off)
Viszont:
neszeszer.blog.hu/2014/06/04/charlize_theron_terry_richardson_szemevel/
Istennő.
(on)
Az ellenzéket tönkreverték. Részben bundával, részben azért, mert a kormányoldal jobban játszott, többen volt és a gólokat is ő számolta, de mindegy is: a vereség ténye vitathatatlan és megváltoztathatatlan.
Magyarország egy lépésre van a pártállamtól, és ezt a lépést…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.03 17:52:16
@vakapad:
Félreérthető volt, amennyiben a korrupció kérdése került túlsúlyba, holott ezt csak mellesleg akartam említeni (egyetértek, elkerülhetetlen). Soha nem mondtam olyan hülyeséget sem, hogy ingyen kellene csinálniuk. Megjegyzésem lényege az volt, hogy csakis partizánként lehetne a rendszer ellen küldeni a képviselőket, mivel ez már másik helyzet: nem parlamentáris demokrácia, hanem annak díszleteit használó maffiaállam, ahol a régi rendszer formális funkcióit csak abból a megfontolásból lehet értelme elfoglaltatni a maffián kívüli szereplőkkel, hogy maradjanak pozíciók a majdani ellentámadáshoz. Így lenne értelme. De ehhez nemcsak higgadt mérlegelésre és racionális együttműködésre lenne szükség az ellenzék pártjai között, hanem a választók bizalmára is. Csakhogy a demokratikus ellenzék négy szereplőjéből háromra igaz az, hogy - amint feljebb említettem - hülyeségből és/vagy vélt politikai érdekből az Orbán-rendszer hasznos idiótájának szerepét játszotta el a választásokat megelőzően, és azóta sem adta jelét annak, hogy felismerte volna, mivel áll szemben: index.hu/belfold/2014/05/30/bajnaiek_nem_akarnak_onkormanyzati_egyezkedesbe_bonyolodni/ Ha nem így lett volna, nem is itt tartanánk, és talán nem így merülne fel a kérdés.
Félreérthető volt, amennyiben a korrupció kérdése került túlsúlyba, holott ezt csak mellesleg akartam említeni (egyetértek, elkerülhetetlen). Soha nem mondtam olyan hülyeséget sem, hogy ingyen kellene csinálniuk. Megjegyzésem lényege az volt, hogy csakis partizánként lehetne a rendszer ellen küldeni a képviselőket, mivel ez már másik helyzet: nem parlamentáris demokrácia, hanem annak díszleteit használó maffiaállam, ahol a régi rendszer formális funkcióit csak abból a megfontolásból lehet értelme elfoglaltatni a maffián kívüli szereplőkkel, hogy maradjanak pozíciók a majdani ellentámadáshoz. Így lenne értelme. De ehhez nemcsak higgadt mérlegelésre és racionális együttműködésre lenne szükség az ellenzék pártjai között, hanem a választók bizalmára is. Csakhogy a demokratikus ellenzék négy szereplőjéből háromra igaz az, hogy - amint feljebb említettem - hülyeségből és/vagy vélt politikai érdekből az Orbán-rendszer hasznos idiótájának szerepét játszotta el a választásokat megelőzően, és azóta sem adta jelét annak, hogy felismerte volna, mivel áll szemben: index.hu/belfold/2014/05/30/bajnaiek_nem_akarnak_onkormanyzati_egyezkedesbe_bonyolodni/ Ha nem így lett volna, nem is itt tartanánk, és talán nem így merülne fel a kérdés.
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.03 17:54:42
@Montefiore:
"senkit nem érdekelt, mert az érintett ellenzékiek inkább a maguk igazát/hidelmeit/megrögzöttségeit védelmezték"
Ez elég nagy baj, és alighanem nagy szerepet játszott az ellenzék irtózatosan elhibázott stratégiájának felépítésében. Ne add fel, ha lehet. :)
"senkit nem érdekelt, mert az érintett ellenzékiek inkább a maguk igazát/hidelmeit/megrögzöttségeit védelmezték"
Ez elég nagy baj, és alighanem nagy szerepet játszott az ellenzék irtózatosan elhibázott stratégiájának felépítésében. Ne add fel, ha lehet. :)
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.03 21:38:53
@vakapad:
Nem. Szerintem az országgyűlési választások előtt az volt irtózatosan elhibázva, hogy Bajnaiék meghirdették ugyan az ernyőszervezetet (ez jó lehetett volna), de rögtön kizárva Kunczét és Gyurcsányt, mivel ők "a múltat képviselik", egyszersmind tárt karokkal várva az MSZP-t, ami viszont ezek szerint nem "a múltat képviseli". Innentől az, amit az Együtt és az MSZP művelt, maga volt a katasztrófa, ha abból indulunk ki, hogy meggyőző, együttműködésre képes, koherens üzenetet közvetítő, teljes körű ellenzéki szövetség lett volna az, ami a kiábrándult választókat azzal a reménnyel tölti el, hogy van kire szavazni. A "korszakváltás" az MSZP-vel és a gyurcsányozás semmiképp nem hathatott így, és ez nem a sajtó hibája (az csak ráerősített). Hanem azé a stratégiai koncepcióé, ami ugyanarra a központi motívumra épült, mint ami az Orbán-rezsim hazug alapítólegendája: hogy a "szemkilövető" Gyurcsányon kell túllépni a korszakváltáshoz, noha nyilvánvalóan alapfeltétele lett volna a hiteles szembenállásnak az ellenkező, ezt tagadó narratíva.
Nem. Szerintem az országgyűlési választások előtt az volt irtózatosan elhibázva, hogy Bajnaiék meghirdették ugyan az ernyőszervezetet (ez jó lehetett volna), de rögtön kizárva Kunczét és Gyurcsányt, mivel ők "a múltat képviselik", egyszersmind tárt karokkal várva az MSZP-t, ami viszont ezek szerint nem "a múltat képviseli". Innentől az, amit az Együtt és az MSZP művelt, maga volt a katasztrófa, ha abból indulunk ki, hogy meggyőző, együttműködésre képes, koherens üzenetet közvetítő, teljes körű ellenzéki szövetség lett volna az, ami a kiábrándult választókat azzal a reménnyel tölti el, hogy van kire szavazni. A "korszakváltás" az MSZP-vel és a gyurcsányozás semmiképp nem hathatott így, és ez nem a sajtó hibája (az csak ráerősített). Hanem azé a stratégiai koncepcióé, ami ugyanarra a központi motívumra épült, mint ami az Orbán-rezsim hazug alapítólegendája: hogy a "szemkilövető" Gyurcsányon kell túllépni a korszakváltáshoz, noha nyilvánvalóan alapfeltétele lett volna a hiteles szembenállásnak az ellenkező, ezt tagadó narratíva.
Három válasz jelölhető be:
Ön szerint bojkottálja-e az ellenzék a fővárosi önkormányzati választást?..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.03 11:01:58
Minden idők talán legrondább épületét fogja megépíttetni a magyar állam a milánói expóra. Nem nyerte meg a pályázatot, de az egyik tervezője ismert valakit, valahol. Ez a fruzsiság lényege, erre szocializálódtunk János papi és Miki tata alatt, de talán…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.02 08:30:22
@Kettes:
Rólam írhatnál baromságokat anélkül is, hogy a megtévesztésig hasonlíts egy hisztis kápóra, aki most rágta át magát a Wikipédia ACLU-szócikkén. :D
Rólam írhatnál baromságokat anélkül is, hogy a megtévesztésig hasonlíts egy hisztis kápóra, aki most rágta át magát a Wikipédia ACLU-szócikkén. :D
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.03 10:54:52
@Kettes:
Szerintem az, hogy ennek a csávónak van 5 százaléknyi szavazója, még annaál is hihetetlenebb, mnt hogy a Fidesznek van 50 százaléknyi. Pedig az sem semmi. :)
Szerintem az, hogy ennek a csávónak van 5 százaléknyi szavazója, még annaál is hihetetlenebb, mnt hogy a Fidesznek van 50 százaléknyi. Pedig az sem semmi. :)
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.06.03 10:55:33
@jotunder: :)
A színház semmi másról nem szólhat, csak a színházról magáról. Az embernek van szerve a hallásra, a látásra, a szaglásra, van valamiféle szerve a színházra is. Nem születünk ezzel a szervvel, de kialakul bennünk, ahogy kialakulnak más furcsa szervek…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.29 17:47:06
@Késes Szent Alia:
"jó volt látni, ahogy például Pintér a pecsétgyűrűs keresztapa-kezével öt percen át tapsolni kényszerül néhány izraeli szabrénak"
:)
Különben is remek összefoglaló, köszönet.
"jó volt látni, ahogy például Pintér a pecsétgyűrűs keresztapa-kezével öt percen át tapsolni kényszerül néhány izraeli szabrénak"
:)
Különben is remek összefoglaló, köszönet.
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.23 11:27:40
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.23 14:16:31
@ingyenebed:
Ez is azok közé az esetek közé tartozik, amikor egy rosszul használt kifejezés egyben le is leplezi azt, aki mondja: a Kedves Vezető, amellett, hogy enyhén blaszfémikus jellegű megjegyzésre ragadtatta magát, vélhetőleg azt akarta volna kinyilatkoztatni, hogy "érdemes felülvizsgálni az európai konszenzust", ehelyett azt mondta, hogy "a tőlünk és a Jobbiktól Seres Máriáig terjedő szavazói bázis megszerzéséért könnyedén lecserélem elveimet".
Ez is azok közé az esetek közé tartozik, amikor egy rosszul használt kifejezés egyben le is leplezi azt, aki mondja: a Kedves Vezető, amellett, hogy enyhén blaszfémikus jellegű megjegyzésre ragadtatta magát, vélhetőleg azt akarta volna kinyilatkoztatni, hogy "érdemes felülvizsgálni az európai konszenzust", ehelyett azt mondta, hogy "a tőlünk és a Jobbiktól Seres Máriáig terjedő szavazói bázis megszerzéséért könnyedén lecserélem elveimet".
Örülünk, Vincent?
A balliberális értelmiségi elit tündöklése és... (higgadt indulatposzt)
2014.04.16 16:01:31
Megnéztem, még nem írtam ezzel a címmel posztot. Megdöbbentő. A balliberális értelmiségi elit nem minden tagjáról fogok most írni, de ahogy szokták mondani, ha egyről nem, a többiről annál inkább.
Antiszemiták vagyunk. Én legalábbis egészen biztos, hogy az…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.09 09:36:58
@Késes Szent Alia:
"Szerintem azt írja, hogy bár tragikus hibákat követtek el a politikusok, de Orbán győzelmét nem lehet azzal magyarázni, amit ezek csináltak vagy csinálhattak."
Körülbelül, de egy döntő pontatlansággal. Hiányzik a "pusztán" szócska a "nem lehet" után, és ami súlyosabb, a szöveged implikációja az, hogy M. és a többiek nemcsak kvázi fölmentik az ellenzéket, hanem önmagukat _mint_ (miért is?) ezen ellenzék sugalmazó holdudvarát is. Ez inkább előfeltevésnek tűnik, amit a szöveg - és a szerző és társai korábbi működése - szerintem nem alapoz meg. Például Ripp - akinek épp erre a cikkére hivatkozva dobta ki a saját elemzését Mihancsik, tehát egyetért vele - elemzéséből kiemeled az idézett mondatot, holott kiemelhetted volna azt is, hogy "Bűnösök, ha életben tartják Orbán rendszerét" (mármint az ellenzék), ami egy korábbi, itt is hivatkozott cikkének ismét hangsúlyosan tárgyalt alapgondolata, és a lehető legdirektebben megy szembe azzal az állításoddal, hogy szerintük "A baloldal hibázott, de nem követett el olyan bűnt, [ami] az összeomlást igazolná, a bűn máshol van."
"Az ország csődjéről beszél értelmezésem szerint az újságíró, nem a baloldal csődjéről." Nem világos, M. szövegéből - aminek a fókusza eleve sem az, hogy mi okozta az ellenzék választási vereségét (vagyis ki a felelős), hanem hogy mi mindenből tevődik össze a kilátástalanságérzet, ami nem egészen ugyanaz -, hogyan következik a kettő _szembeállítása_. Szerinted az, hogy több, hasonló súlyú tényezőben látja a kilátástalannak talált helyzet okait, _azonos_ azzal, hogy nem állítja az ellenzék alkalmatlanságát vagy ezt elhanyagolható tényezőnek tartja a választási vereségben? Szerinted a "tragikus hibák" és a "vakság" nem az alkalmatlanság fogalomkörébe tartoznak?
Ha félreérthető lenne, mindez nem jelenti, hogy feltétlenül egyetértenék a helyzetértékelésükkel, a véleményem irreleváns ebből a szempontból. Pusztán azt állítom, hogy a szövegeik szerintem nem mindenben alapozzák meg, amit mondasz róluk (és élsz néhány igazolatlan, habár széles körben elterjedt előfeltevéssel).
"Szerintem azt írja, hogy bár tragikus hibákat követtek el a politikusok, de Orbán győzelmét nem lehet azzal magyarázni, amit ezek csináltak vagy csinálhattak."
Körülbelül, de egy döntő pontatlansággal. Hiányzik a "pusztán" szócska a "nem lehet" után, és ami súlyosabb, a szöveged implikációja az, hogy M. és a többiek nemcsak kvázi fölmentik az ellenzéket, hanem önmagukat _mint_ (miért is?) ezen ellenzék sugalmazó holdudvarát is. Ez inkább előfeltevésnek tűnik, amit a szöveg - és a szerző és társai korábbi működése - szerintem nem alapoz meg. Például Ripp - akinek épp erre a cikkére hivatkozva dobta ki a saját elemzését Mihancsik, tehát egyetért vele - elemzéséből kiemeled az idézett mondatot, holott kiemelhetted volna azt is, hogy "Bűnösök, ha életben tartják Orbán rendszerét" (mármint az ellenzék), ami egy korábbi, itt is hivatkozott cikkének ismét hangsúlyosan tárgyalt alapgondolata, és a lehető legdirektebben megy szembe azzal az állításoddal, hogy szerintük "A baloldal hibázott, de nem követett el olyan bűnt, [ami] az összeomlást igazolná, a bűn máshol van."
"Az ország csődjéről beszél értelmezésem szerint az újságíró, nem a baloldal csődjéről." Nem világos, M. szövegéből - aminek a fókusza eleve sem az, hogy mi okozta az ellenzék választási vereségét (vagyis ki a felelős), hanem hogy mi mindenből tevődik össze a kilátástalanságérzet, ami nem egészen ugyanaz -, hogyan következik a kettő _szembeállítása_. Szerinted az, hogy több, hasonló súlyú tényezőben látja a kilátástalannak talált helyzet okait, _azonos_ azzal, hogy nem állítja az ellenzék alkalmatlanságát vagy ezt elhanyagolható tényezőnek tartja a választási vereségben? Szerinted a "tragikus hibák" és a "vakság" nem az alkalmatlanság fogalomkörébe tartoznak?
Ha félreérthető lenne, mindez nem jelenti, hogy feltétlenül egyetértenék a helyzetértékelésükkel, a véleményem irreleváns ebből a szempontból. Pusztán azt állítom, hogy a szövegeik szerintem nem mindenben alapozzák meg, amit mondasz róluk (és élsz néhány igazolatlan, habár széles körben elterjedt előfeltevéssel).
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.23 11:25:17
@Counter: @aronsatie:
Utólag olvastam végig, elismerésem a fáradozásért; közönségként pedig kb azt írtam volna, amit @aronsatie: "szerintem egyetlen embert, aki akár csak minimális mértékben szimpatizált a Jobbikkal, sem sikerült volna sem meggyőznöd, sem elbizonytalanítanod. Pedig valóban egyetlen értékelhető érvem nem volt, tudatlan és tájékozatlan voltam. De ez csak olyanok számára derült volna ki, akik saját maguk se nem tudatlanok, se nem tájékozatlanok. Na ők nem is szavaznának a Jobbikra. Az volt az érzésem egyébként, hogy kezdetben szándékosan "nemzetiszínű" mezbe bújtál, és fogjunk össze a közös célért alapon épp csak a nyakamba nem borultál."
Még ez utóbbi tűnt a leginkább olyan eszköznek, amivel talán hallhatóvá válik egy jobbikos szavazó számára, hogy mit mondasz, de amúgy kibírhatatlan (bocs). :D Persze szerintem aronsatie is messze szalonképesebb volt a valóságos jobbikosnál (és itt beleütközünk az alapparadoxonba, hogy ugyanis szerintem/ünk pont a "valóságos jobbikos" lenne az, aminek a legjobban el kellene riasztania a jobbikosokat - a jobbikosoktól).
Ezeket láttátok?
Bolgár Gy. és Bajnai hasonló szereposztásban (szerintem nem túl meggyőző):
www.168ora.hu/itthon/bajnai-gordon-klubradio-bolgar-gyorgy-jobbik-126801.html
Morvai K. és Jávor Benedek élőben (nem láttam, mindenesetre a képviselőasszony temperamentumára kell felkészülniük a vitázóknak :D)
hvg.hu/itthon/20140520_Igy_inkabb_nem_kellene_vitaba_szallni_a_J (szerkesztői remeklés, hogy a leadben és az egész cikkben sem esik szó arról, hogy a DK nem ül le a Jobbikkal, Gyurcsány viszont a szokásos szerepben van kijátszva)
Utólag olvastam végig, elismerésem a fáradozásért; közönségként pedig kb azt írtam volna, amit @aronsatie: "szerintem egyetlen embert, aki akár csak minimális mértékben szimpatizált a Jobbikkal, sem sikerült volna sem meggyőznöd, sem elbizonytalanítanod. Pedig valóban egyetlen értékelhető érvem nem volt, tudatlan és tájékozatlan voltam. De ez csak olyanok számára derült volna ki, akik saját maguk se nem tudatlanok, se nem tájékozatlanok. Na ők nem is szavaznának a Jobbikra. Az volt az érzésem egyébként, hogy kezdetben szándékosan "nemzetiszínű" mezbe bújtál, és fogjunk össze a közös célért alapon épp csak a nyakamba nem borultál."
Még ez utóbbi tűnt a leginkább olyan eszköznek, amivel talán hallhatóvá válik egy jobbikos szavazó számára, hogy mit mondasz, de amúgy kibírhatatlan (bocs). :D Persze szerintem aronsatie is messze szalonképesebb volt a valóságos jobbikosnál (és itt beleütközünk az alapparadoxonba, hogy ugyanis szerintem/ünk pont a "valóságos jobbikos" lenne az, aminek a legjobban el kellene riasztania a jobbikosokat - a jobbikosoktól).
Ezeket láttátok?
Bolgár Gy. és Bajnai hasonló szereposztásban (szerintem nem túl meggyőző):
www.168ora.hu/itthon/bajnai-gordon-klubradio-bolgar-gyorgy-jobbik-126801.html
Morvai K. és Jávor Benedek élőben (nem láttam, mindenesetre a képviselőasszony temperamentumára kell felkészülniük a vitázóknak :D)
hvg.hu/itthon/20140520_Igy_inkabb_nem_kellene_vitaba_szallni_a_J (szerkesztői remeklés, hogy a leadben és az egész cikkben sem esik szó arról, hogy a DK nem ül le a Jobbikkal, Gyurcsány viszont a szokásos szerepben van kijátszva)
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.23 11:45:35
Kovacs Bela EP-honlapjan az all,hogy:
"Delegation to the EU-Russia Parliamentary Cooperation Committee"
Miert kell neki konspiralnia? Kethetente utazhat teljesen hivatalosan Moszkvaba, ahol negyszemkozti megbeszeleseket folytathat orosz hivatalnokokkal.
Milyen…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.21 20:19:56
@Lasombra:
Nem képviselőnek kell lenni hozzá (a kastélyhoz), hanem a Család tagjának:
hvg.hu/itthon/20140521_Titokzatos_hazba_jarogat_Habony_a_Narancs
hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20140521_A_penzimadok_nepe
Nem képviselőnek kell lenni hozzá (a kastélyhoz), hanem a Család tagjának:
hvg.hu/itthon/20140521_Titokzatos_hazba_jarogat_Habony_a_Narancs
hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20140521_A_penzimadok_nepe
Marjai, noha hivatásos diplomata volt, remekül értett a gazdasághoz. Ösztönösen. Ezt a tudását – fogóddzon meg mindenki – a kínaiak fedezték fel, akik még 4–5 évvel ezelőtt is rendszeresen kérték a tanácsait. (Aczél Endre, Galamus)
…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.15 10:54:58
@Késes Szent Alia:
"Gyurcsány szövetségbe vételét meg kellett volna előznie Gy. rehabilitációjának"
Úgy van, de szerintem ebből nem az következik, hogy választástechnikailag jobb figyelmen kívül hagyni a meglincselt áldozatot, mert így több esély van nyerni, hanem az, hogy a precivilizatorikus közmegegyezések alól lenne szükséges emancipálódnia a magyar média és politika jelentős szegmenseinek. "Gyurcsány rehabilitációja" ugyanis nem mást jelentett volna - ahogy végül is magad is írod -, mint azt, hogy Herczeg Márktól (aki helyenként a Der Stürmer nemes hagyományait felidéző teljesítményével emelkedik ki a mezőnyből) Gazda Alberten és Szily Lászlón át Gavra Gáborig és Hont Andrásig, Lengyel és Kéri Lászlón át Szigetvári Viktorig és Bajnai Gordonig ne páriaként, bűnbakként dehumanizált figuraként használják GYF-t, hanem világosan elutasítsák és leleplezzék a Fidesz démonizáló manipulációját, ami még csak nem is elsősorban róla szól, hanem éppen arról, hogy lehetséges-e ebben a primitív, hamis, amorális pszichedeliában tartani és működtetni a magyar közéletet. Lehetséges, és aki ezt nem ismeri fel - vagy hajlandó a szabályait elfogadva beszállni -, az ugyanúgy a játszma részévé válik, csak szánalmasabb, mert öntudatlanul is ezt a manipulációt szolgáló kis csavarként a gépezetben - ahogyan Vári is, amint ezt TGM remekül kifejtette. Ugyanaz a jelenség lényege.
Persze abban igazad van, hogy ha így értelmezzük, akkor sem látszik reálisnak, hogy (rövid idő alatt) végbemenjen ez a folyamat; de ha jól értem, te Gy. közmegegyezéses meglincselését inkább amolyan figyelembe veendő, a következményeinek kalkulálását szükségessé tevő tényezőnek tekinted, nem a magyar közélet nevű súlyos betegség tünetének.
"Pedig a dolog rém egyszerű: el kell vágni a hülyeségfonalat. Ki kell állni: emberek Gyurcsány Ferenc nem lövette ki ártatlanok szemét, akik ilyet tettek, Gyurcsány alatt kerültek börtönbe. Gyurcsány nem lopta el a kosztpénzt, viszont akik ilyet tettek, Gyurcsány alatt börtönbe kerültek. Gyurcsány Ferencnek egyetlen bűne van a sok hibája mellett, hogy mellette Orbán Viktor még ellenfényben is egy akarnok ostoba fajankónak tűnik. (…) Ez a szöveg látszólag egy Gyurcsány melletti kiállás lenne, pedig nem az. Ez a szöveg Orbán rezsimjének a fundamentumát zúzná szét. (…) Ha eljutnak oda, hogy Gyurcsány nem ragályos, karantén-szigetre száműzendő métely, hanem egy politikus, aki valójában útjában volt Orbán Viktornak, és ezért vallási eszközökkel démonizálta, akkor már csak egy lépés, hogy ezt a vakhiten alapuló ócska szemfényvesztést szétzúzzák."
tamlanelkuliszek.blog.hu/2013/04/22/gyurcsany_ferenc_mint_forro_kasa
Mindezen persze egyfelől túl vagyunk már, másfelől ugyanúgy és egyre inkább érvényes. Orbán megerősödött, egyre irracionálisabb rezsimjében pont a kontextust nem lehet figyelmen kívül hagyni semmiben. Szigetvárinak, az ellenzéki választási stratégia lángelméjű atyjának - akinek a Vári által vázolt világban a politikát megmondó szakember szerepét kellene betöltenie - azért a választások után első dolga volt a Magyar Nemzet című hecclapnak azt nyilatkozni, hogy "A balközép ellenzéknek szembe kell néznie azzal, hogy Gyurcsány Ferenc politikájára már nem szavaz a magyar választók többsége". Aham, ez volt a baj.
"Gyurcsány szövetségbe vételét meg kellett volna előznie Gy. rehabilitációjának"
Úgy van, de szerintem ebből nem az következik, hogy választástechnikailag jobb figyelmen kívül hagyni a meglincselt áldozatot, mert így több esély van nyerni, hanem az, hogy a precivilizatorikus közmegegyezések alól lenne szükséges emancipálódnia a magyar média és politika jelentős szegmenseinek. "Gyurcsány rehabilitációja" ugyanis nem mást jelentett volna - ahogy végül is magad is írod -, mint azt, hogy Herczeg Márktól (aki helyenként a Der Stürmer nemes hagyományait felidéző teljesítményével emelkedik ki a mezőnyből) Gazda Alberten és Szily Lászlón át Gavra Gáborig és Hont Andrásig, Lengyel és Kéri Lászlón át Szigetvári Viktorig és Bajnai Gordonig ne páriaként, bűnbakként dehumanizált figuraként használják GYF-t, hanem világosan elutasítsák és leleplezzék a Fidesz démonizáló manipulációját, ami még csak nem is elsősorban róla szól, hanem éppen arról, hogy lehetséges-e ebben a primitív, hamis, amorális pszichedeliában tartani és működtetni a magyar közéletet. Lehetséges, és aki ezt nem ismeri fel - vagy hajlandó a szabályait elfogadva beszállni -, az ugyanúgy a játszma részévé válik, csak szánalmasabb, mert öntudatlanul is ezt a manipulációt szolgáló kis csavarként a gépezetben - ahogyan Vári is, amint ezt TGM remekül kifejtette. Ugyanaz a jelenség lényege.
Persze abban igazad van, hogy ha így értelmezzük, akkor sem látszik reálisnak, hogy (rövid idő alatt) végbemenjen ez a folyamat; de ha jól értem, te Gy. közmegegyezéses meglincselését inkább amolyan figyelembe veendő, a következményeinek kalkulálását szükségessé tevő tényezőnek tekinted, nem a magyar közélet nevű súlyos betegség tünetének.
"Pedig a dolog rém egyszerű: el kell vágni a hülyeségfonalat. Ki kell állni: emberek Gyurcsány Ferenc nem lövette ki ártatlanok szemét, akik ilyet tettek, Gyurcsány alatt kerültek börtönbe. Gyurcsány nem lopta el a kosztpénzt, viszont akik ilyet tettek, Gyurcsány alatt börtönbe kerültek. Gyurcsány Ferencnek egyetlen bűne van a sok hibája mellett, hogy mellette Orbán Viktor még ellenfényben is egy akarnok ostoba fajankónak tűnik. (…) Ez a szöveg látszólag egy Gyurcsány melletti kiállás lenne, pedig nem az. Ez a szöveg Orbán rezsimjének a fundamentumát zúzná szét. (…) Ha eljutnak oda, hogy Gyurcsány nem ragályos, karantén-szigetre száműzendő métely, hanem egy politikus, aki valójában útjában volt Orbán Viktornak, és ezért vallási eszközökkel démonizálta, akkor már csak egy lépés, hogy ezt a vakhiten alapuló ócska szemfényvesztést szétzúzzák."
tamlanelkuliszek.blog.hu/2013/04/22/gyurcsany_ferenc_mint_forro_kasa
Mindezen persze egyfelől túl vagyunk már, másfelől ugyanúgy és egyre inkább érvényes. Orbán megerősödött, egyre irracionálisabb rezsimjében pont a kontextust nem lehet figyelmen kívül hagyni semmiben. Szigetvárinak, az ellenzéki választási stratégia lángelméjű atyjának - akinek a Vári által vázolt világban a politikát megmondó szakember szerepét kellene betöltenie - azért a választások után első dolga volt a Magyar Nemzet című hecclapnak azt nyilatkozni, hogy "A balközép ellenzéknek szembe kell néznie azzal, hogy Gyurcsány Ferenc politikájára már nem szavaz a magyar választók többsége". Aham, ez volt a baj.
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.18 20:49:48
@Késes Szent Alia:
Elvben és nagy vonalakban egyetértek, de lényeges részletekben nem. Ráadásul azt hiszem, valamelyest két malomban őrölünk. Igazad van abban, hogy a média működésmódját tudomásul véve kell cselekedniük a pártoknak, az improduktív siránkozás pedig nevetséges - de nem is állítottam semmit, ami ennek ellentmondana. Amit írtam, az nem a pártok és a média egymáshoz fűződő viszonyára vonatkozik, különösen nem a pártok szemszögéből, ahonnan te vizsgálod: ott, ezt nem vitatom, természetesen érvényes, hogy a politikusok ismerjék ki és használják, ha tudják, a céljaiknak megfelelően a sajtót (persze, hogy Gy. is ezt csinálja, jól-rosszul, és nem a saját meglincseltetéséről panaszkodik).
Szerintem ettől még joggal állapítható meg, hogy van összefüggés aközött, ha a nemfideszes sajtóban a lincs az infotainment helyi változatának kedvelt humorforrása - nem pedig magától értetődően megvetett dolog -, és aközött, hogy ugyanennek a sajtónak a segítségével sikerült a Fidesznek - például a "szociális népszavazás" keresztülvitelével - megroppantania az alkotmányos parlamentarizmus rendszerét. Legalábbis kérdéses szerintem az is, hogy a durván diszfunkcionálisan működő sajtóra is igaz-e, amit a betegség tüneteinek a maguk javára fordításáról írsz - valószínűleg inkább csak kármentésről lehet szó (ld. a szomszédos threadben idézett példát a videókról), hacsak nem valamilyen komplex, igen invenciózus, szakértelmet és kreativitást, tehát rengeteg pénzt is igénylő ellenstratégiáról. Ami pedig a "kontextus" figyelembevételét illeti, éppenséggel nem a belharcok meggátlása mutatkozik abban, ha arra, hogy Vári nekiesik Helleréknek, TGM nekiesik Várinak. :) És ami a fő, Vári kritikájának kritikája nem abból áll, hogy nem bírálhatja Konrádot és Hellert, hanem abból, hogy _konkrétan_ itt és most miért snassz és ostoba dolog ez.
Nem azt kifogásolom tehát, hogy "nem tisztelnek ezek semmit", hanem én nem tisztelek semmit mint média- és politikafogyasztó. Semmi különösebbet nem állapítok meg szerintem, amikor finoman szólva is primitívnek találom a lincsdivatot, ami semmivel sem jobb, mint a nőverés elfogadottsága Fülöpházán. Attól, hogy a nagy sikerre való tekintettel egy egész újságírógeneráció tobzódik benne a politikai szféra számos szereplőjével együtt elemzőktől politikusokig, semmivel sem vonzóbb, sőt. Ráadásul a diszfunkcionalitás - a tájékoztatás vagy tudósítás hiánya - ugyanazt a politikai erőt támogatja, ami, nem véletlenül, ugyanebben a szellemben működik. Panyi és a Fidesz jegyesek, minden külön értesítés helyett. És csöppet sem vagyok elragadtatva attól sem, amikor az ellenzék, ahelyett, hogy felismerné, hogy sikerének legalább az egyik kulcsa - mint magad is írod - az új kritikai kontextus megteremtése lenne, éppen ellenkezőleg, maga is beszáll, és pont ugyanarra építi pompázatos stratégiáját.
Elvben és nagy vonalakban egyetértek, de lényeges részletekben nem. Ráadásul azt hiszem, valamelyest két malomban őrölünk. Igazad van abban, hogy a média működésmódját tudomásul véve kell cselekedniük a pártoknak, az improduktív siránkozás pedig nevetséges - de nem is állítottam semmit, ami ennek ellentmondana. Amit írtam, az nem a pártok és a média egymáshoz fűződő viszonyára vonatkozik, különösen nem a pártok szemszögéből, ahonnan te vizsgálod: ott, ezt nem vitatom, természetesen érvényes, hogy a politikusok ismerjék ki és használják, ha tudják, a céljaiknak megfelelően a sajtót (persze, hogy Gy. is ezt csinálja, jól-rosszul, és nem a saját meglincseltetéséről panaszkodik).
Szerintem ettől még joggal állapítható meg, hogy van összefüggés aközött, ha a nemfideszes sajtóban a lincs az infotainment helyi változatának kedvelt humorforrása - nem pedig magától értetődően megvetett dolog -, és aközött, hogy ugyanennek a sajtónak a segítségével sikerült a Fidesznek - például a "szociális népszavazás" keresztülvitelével - megroppantania az alkotmányos parlamentarizmus rendszerét. Legalábbis kérdéses szerintem az is, hogy a durván diszfunkcionálisan működő sajtóra is igaz-e, amit a betegség tüneteinek a maguk javára fordításáról írsz - valószínűleg inkább csak kármentésről lehet szó (ld. a szomszédos threadben idézett példát a videókról), hacsak nem valamilyen komplex, igen invenciózus, szakértelmet és kreativitást, tehát rengeteg pénzt is igénylő ellenstratégiáról. Ami pedig a "kontextus" figyelembevételét illeti, éppenséggel nem a belharcok meggátlása mutatkozik abban, ha arra, hogy Vári nekiesik Helleréknek, TGM nekiesik Várinak. :) És ami a fő, Vári kritikájának kritikája nem abból áll, hogy nem bírálhatja Konrádot és Hellert, hanem abból, hogy _konkrétan_ itt és most miért snassz és ostoba dolog ez.
Nem azt kifogásolom tehát, hogy "nem tisztelnek ezek semmit", hanem én nem tisztelek semmit mint média- és politikafogyasztó. Semmi különösebbet nem állapítok meg szerintem, amikor finoman szólva is primitívnek találom a lincsdivatot, ami semmivel sem jobb, mint a nőverés elfogadottsága Fülöpházán. Attól, hogy a nagy sikerre való tekintettel egy egész újságírógeneráció tobzódik benne a politikai szféra számos szereplőjével együtt elemzőktől politikusokig, semmivel sem vonzóbb, sőt. Ráadásul a diszfunkcionalitás - a tájékoztatás vagy tudósítás hiánya - ugyanazt a politikai erőt támogatja, ami, nem véletlenül, ugyanebben a szellemben működik. Panyi és a Fidesz jegyesek, minden külön értesítés helyett. És csöppet sem vagyok elragadtatva attól sem, amikor az ellenzék, ahelyett, hogy felismerné, hogy sikerének legalább az egyik kulcsa - mint magad is írod - az új kritikai kontextus megteremtése lenne, éppen ellenkezőleg, maga is beszáll, és pont ugyanarra építi pompázatos stratégiáját.
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.21 12:09:00
@Késes Szent Alia:
Igazad lehet, ránézésre felfogható stresszreakcióként és ellenkultúraként (és/vagy az erre vonatkozó igény kielégítésének kísérleteként). Csak az ellenkultúra jobb helyeken pimasz, nem komisz, okos, nem buta, lázad, nem lincsel - és nem az establishmenttel tartatja el magát. A divatjai és a célpontjai alapján nekem mindig is úgy tűnt, azt a vonulatot, amiről beszélek - és amiből Tóta W. szerintem pont az alábbiak szempontjából kilóg -, két fő vonás jellemzi: jobboldalias szimpátiáktól nem mentes vakság arra, miről szólt lényegileg a Fidesz két évtizedes nyomulása (ezt hétköznapian egyszerűen butaságnak nevezném, különösen magukat politikai újságíróknak tartó szerzőktől), és heveny, atavisztikus "antikomcsizmus", ami a fent emlegetett verbális lincselést aggálytalanul gyakorló antigyurcsányizmusban ölt testet a leglátványosabban. Szerintem ezek a szimpátiák egyértelműek és merőben valószínűtlenné teszik, hogy "az ellenzék szociális népszavazásait" is kiszolgálták volna. Mindezt hajlamos vagyok azzal magyarázni, hogy a szóban forgó szerzők zömmel első generációs, jobboldalias hátterű figurák, és ez a kulturális meghatározottság érződik művükön. Ez a képlet a zseniális, de tökhülye Szilyre, a stilizált gót betűs, "Véleményvezérnek" nevezett blog gazdájaként indult Panyira, és a fent vázolt világképet több közös cikkben (néhol a mérsékelten szellemes Egei Antal-Horváth Zsolt néven) taglaló Gavrára és Hontra is áll - ők, számos epigonjukkal kiegészítve, mindannyian sima úton jutottak meghatározó szerepbe az establishment mainstream lapjaiban, ahol azóta is nagy sikerrel működik a modern újságírás (tárgyszerű, elfogulatlan tájékoztatás és tudósítás + szórakoztató gonzó) magyar változata, amiben a képlet első fele kimarad, így tájékoztatásként is a másodikkal kell beérni.
Igazad lehet, ránézésre felfogható stresszreakcióként és ellenkultúraként (és/vagy az erre vonatkozó igény kielégítésének kísérleteként). Csak az ellenkultúra jobb helyeken pimasz, nem komisz, okos, nem buta, lázad, nem lincsel - és nem az establishmenttel tartatja el magát. A divatjai és a célpontjai alapján nekem mindig is úgy tűnt, azt a vonulatot, amiről beszélek - és amiből Tóta W. szerintem pont az alábbiak szempontjából kilóg -, két fő vonás jellemzi: jobboldalias szimpátiáktól nem mentes vakság arra, miről szólt lényegileg a Fidesz két évtizedes nyomulása (ezt hétköznapian egyszerűen butaságnak nevezném, különösen magukat politikai újságíróknak tartó szerzőktől), és heveny, atavisztikus "antikomcsizmus", ami a fent emlegetett verbális lincselést aggálytalanul gyakorló antigyurcsányizmusban ölt testet a leglátványosabban. Szerintem ezek a szimpátiák egyértelműek és merőben valószínűtlenné teszik, hogy "az ellenzék szociális népszavazásait" is kiszolgálták volna. Mindezt hajlamos vagyok azzal magyarázni, hogy a szóban forgó szerzők zömmel első generációs, jobboldalias hátterű figurák, és ez a kulturális meghatározottság érződik művükön. Ez a képlet a zseniális, de tökhülye Szilyre, a stilizált gót betűs, "Véleményvezérnek" nevezett blog gazdájaként indult Panyira, és a fent vázolt világképet több közös cikkben (néhol a mérsékelten szellemes Egei Antal-Horváth Zsolt néven) taglaló Gavrára és Hontra is áll - ők, számos epigonjukkal kiegészítve, mindannyian sima úton jutottak meghatározó szerepbe az establishment mainstream lapjaiban, ahol azóta is nagy sikerrel működik a modern újságírás (tárgyszerű, elfogulatlan tájékoztatás és tudósítás + szórakoztató gonzó) magyar változata, amiben a képlet első fele kimarad, így tájékoztatásként is a másodikkal kell beérni.
Ahogy jotunder kolléga kiemelte, a Magyar Nemzet nagyon rámozdult tegnap egy újabb olyan külföldi cikkre, amely Magyarországot lejáratja.
Szokás szerint a külföldi szerző (név szerint Deniz Yücel, egy Németországban élő török, vagy német-török, vagy mittudomén), a …..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.15 16:35:12
@labrys:
Tényleg nem vagy normális. :) Viszont amit írtál, remek, naiv elképzelésem szerint még alkalmas is lehetne arra, hogy felfoghatóan helyezze más megvilágításba gmihaly elméjében a káoszt. Habár mégis azt gyanítom, nem így lesz. :)
Tényleg nem vagy normális. :) Viszont amit írtál, remek, naiv elképzelésem szerint még alkalmas is lehetne arra, hogy felfoghatóan helyezze más megvilágításba gmihaly elméjében a káoszt. Habár mégis azt gyanítom, nem így lesz. :)
Örülünk, Vincent?
Kádár János és a világ egyetlen jóldokumentált csimpánzháborúja
2014.05.10 18:31:54
Jane Goodall ötven évig tanulmányozta a csimpánzok életét Tanzániában, a Gombe Stream Nemzeti Parkban. A csimpánzcsapat körülbelül 1970-ig békében élt, majd hirtelen két táborra szakadt. Az egyik, a Kasekela csoport északra költözött, a másik, a Kahama csoport délre. A két…..
A »cigányság« mint kategória nem elsődlegesen faji alapon értelmezhető, hanem az ekként jelzett életformát követő, faji hovatartozástól függetlenül a lakosságnak egy elkülönült, a többségi társadalom hagyományos értékeit és a már hivatkozott jogszabályok által is…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.05 16:59:39
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.03 22:16:00
@nandras01:
A köztársaság-kori szövegben "a Magyar Köztársasághoz és annak népéhez" való hűségről volt szó, az orbánistában pedig az Alaptörvényhez valóról. Ez lényegi különbség. Pont erről írt Gyurcsány, és szerintem is igaza volt.
A köztársaság-kori szövegben "a Magyar Köztársasághoz és annak népéhez" való hűségről volt szó, az orbánistában pedig az Alaptörvényhez valóról. Ez lényegi különbség. Pont erről írt Gyurcsány, és szerintem is igaza volt.
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.03 23:38:25
@Kettes:
Felszólítani nem szólít fel az egyetértésre, de az Alaptörvényhez való _hűségre_ fogadalmat tenni implikálja az egyetértést (szemben azzal, ha a jogszabályainak a betartására korlátozódik a fogadalom). "Meine Ehre heißt Treue." Lehet "hű" az Alaptörvényhez az, aki nem ért egyet vele, sőt, el akarja törölni?
Felszólítani nem szólít fel az egyetértésre, de az Alaptörvényhez való _hűségre_ fogadalmat tenni implikálja az egyetértést (szemben azzal, ha a jogszabályainak a betartására korlátozódik a fogadalom). "Meine Ehre heißt Treue." Lehet "hű" az Alaptörvényhez az, aki nem ért egyet vele, sőt, el akarja törölni?
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.04 05:59:03
@Kowalski, helyzetjelentést!:
Asszem, nem. A hűség fogalmának az Alaptörvényhez kapcsolása éppen azt fejezi ki, hogy a képviselőknek addig magától értetődően (habár számos esetben túlzott nagyvonalúsággal :)) tulajdonított individuális autonómia és kritikai racionalizmus helyébe - ami az egyetértéshez vagy egyet nem értéshez szükséges - ennek felszámolása lép. Fasiszta állam.
Asszem, nem. A hűség fogalmának az Alaptörvényhez kapcsolása éppen azt fejezi ki, hogy a képviselőknek addig magától értetődően (habár számos esetben túlzott nagyvonalúsággal :)) tulajdonított individuális autonómia és kritikai racionalizmus helyébe - ami az egyetértéshez vagy egyet nem értéshez szükséges - ennek felszámolása lép. Fasiszta állam.
Egy Orbán Viktor nevű szotyolaköpködő sudribunkó levelet írt a kilencvenegy éves Dávid Katalinnak, a magyar művészettörténet doyenjének, és elemezte neki egy kicsit a megszállási emlékművet. Elmagyarázta neki, hogy mi az emlékmű egyetlen lehetséges értelmezési…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.01 08:27:05
@Kowalski, helyzetjelentést!:
BTW, teljesen igaza van Gyurcsánynak: a nácikat legyőzni kell, nem pedig beemelni a demokratikus diskurzusba.
"A DK készséggel vitázik demokratikus pártokkal. A Jobbik szélsőséges eszméi ellen is kész érvelni. Nácikkal azonban nem lehet érdemi vitát folytatni, mert hiányzik belőlük a vitapartner tisztelete. Mert nem érvel, hanem megbélyegez. Aki könyvégetéshez, halálbüntetéshez, kémiai kasztráláshoz, cigányok gettóba zárásához hasonló őrültségekkel áll elő, aki szkinhedet jelöl parlamenti alelnöknek, aki jogosnak tekinti az ukrajnai orosz agressziót, arról minden ésszerű ellenérv lepereg. És milyen európai mondanivalóról vitáznánk egy olyan párttal, amellyel az európai szélsőjobb sem vállal közösséget, és amelynek képviselője kidobja az uniós zászlót a parlamentből?"
www.facebook.com/dk365/posts/625248957565522
"A nácizmus eszméjével vitatkozni kell. A nácikkal viszont nem. Őket le kell győzni, nem pedig beemelni a demokratikus diskurzusba."
www.facebook.com/gyurcsanyf/photos/a.629536757078790.1073741826.187301974635606/761376273894837/
"A Jobbikkal a világnézeti alapokban nincs egyetértés, az a közös gondolati alap hiányzik, amelynek talaján egyáltalán vitatkozni lehet. Az újnáciktól az antifasisztákat nem szakpolitikai álláspontok, hanem erkölcsi, világnézeti elvek különböztetik meg. Az, hogy egyenlő méltóság illet-e meg mindenkit, aki itt él az országban. A cigányt is, a zsidót is, az arab vagy vietnami bevándorlót is. Az újnácik szerint nem, a demokraták szerint igen. Erről nem lehet vitatkozni."
www.facebook.com/dk365/posts/625819430841808
BTW, teljesen igaza van Gyurcsánynak: a nácikat legyőzni kell, nem pedig beemelni a demokratikus diskurzusba.
"A DK készséggel vitázik demokratikus pártokkal. A Jobbik szélsőséges eszméi ellen is kész érvelni. Nácikkal azonban nem lehet érdemi vitát folytatni, mert hiányzik belőlük a vitapartner tisztelete. Mert nem érvel, hanem megbélyegez. Aki könyvégetéshez, halálbüntetéshez, kémiai kasztráláshoz, cigányok gettóba zárásához hasonló őrültségekkel áll elő, aki szkinhedet jelöl parlamenti alelnöknek, aki jogosnak tekinti az ukrajnai orosz agressziót, arról minden ésszerű ellenérv lepereg. És milyen európai mondanivalóról vitáznánk egy olyan párttal, amellyel az európai szélsőjobb sem vállal közösséget, és amelynek képviselője kidobja az uniós zászlót a parlamentből?"
www.facebook.com/dk365/posts/625248957565522
"A nácizmus eszméjével vitatkozni kell. A nácikkal viszont nem. Őket le kell győzni, nem pedig beemelni a demokratikus diskurzusba."
www.facebook.com/gyurcsanyf/photos/a.629536757078790.1073741826.187301974635606/761376273894837/
"A Jobbikkal a világnézeti alapokban nincs egyetértés, az a közös gondolati alap hiányzik, amelynek talaján egyáltalán vitatkozni lehet. Az újnáciktól az antifasisztákat nem szakpolitikai álláspontok, hanem erkölcsi, világnézeti elvek különböztetik meg. Az, hogy egyenlő méltóság illet-e meg mindenkit, aki itt él az országban. A cigányt is, a zsidót is, az arab vagy vietnami bevándorlót is. Az újnácik szerint nem, a demokraták szerint igen. Erről nem lehet vitatkozni."
www.facebook.com/dk365/posts/625819430841808
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.01 11:54:36
@Hegyi Zsolt:
Kösz (akkor is, ha nem minden részletben értek egyet). "mi fogunk a torkán akadni, antifasiszták, baloldaliak, szabadságpárti gondolkodók" Úgy legyen.
Kösz (akkor is, ha nem minden részletben értek egyet). "mi fogunk a torkán akadni, antifasiszták, baloldaliak, szabadságpárti gondolkodók" Úgy legyen.
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.04 05:49:28
@aritus:
"Üzenjük Orbánnak: Tiszteletet a magyaroknak!"
gepnarancs.hu/2014/05/uzenetek-egykori-europankba/
"Üzenjük Orbánnak: Tiszteletet a magyaroknak!"
gepnarancs.hu/2014/05/uzenetek-egykori-europankba/
Eheti költeményeinket is Érsebész gyűjtötte:
Az elszakított országrészek hazafias költészetéből szemezgető sorozatunkban a kárpátaljai Espán Margaréta verseit a minap bemutató posztunk után most Tóth Dénes Arimmon bácskai költő verseit hoztam, annak bizonyítékául, hogy a…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.04.30 14:59:48
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.05.01 06:41:19
@Érvsebész:
Gyönyörű. :D Túlságosan is: tökéletes, minőségi hexameterek, tömör, koherens szöveg, pompás tartalmi paródia. Karinthy vs. Szabolcska. :)
Gyönyörű. :D Túlságosan is: tökéletes, minőségi hexameterek, tömör, koherens szöveg, pompás tartalmi paródia. Karinthy vs. Szabolcska. :)
Április 22-én az Egyesült Államok budapesti nagykövetsége sajtóközleményt adott ki, amelyben dialógust szorgalmazott a Szabadság térre tervezett ún. megszállási emlékművel kapcsolatban. A kormány, kedves, szép szokása szerint bérgyilkosain keresztül reagált.…..
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.04.30 14:22:39
@Kettes:
"Minden bekezdésért megérdemelne egy kurva nagy pofont Heller Ágnestől, Vlagyimir Klicsko tolmácsolásban."
:DDD
"Orbán egyrészt azt állítja, hogy ez nem egy holokauszt-emlékmű, hanem egy megszállási emlékmű (a németek megszállták Magyarországot), ugyanakkor szerinte a megszállás nélkül nem lett volna holokauszt."
Orbán a levélben a maga tenyérbemászó módján hangsúlyozza, hogy "a német megszállás áldozatainak emlékművéről szóló döntés (…) a kormányé volt, magam is támogattam", pffff.
Ehhez képest:
"A szoborterv gyökeres ellentétben áll a miniszterelnöknek a szoborról alkotott képével. (…) A leírás szerint „Gábriel arkangyal, Isten embere, Magyarország szimbóluma.” Magyarországé, és nem az áldozatoké. Sőt, az 'áldozat' szó egyszer sem szerepel a szobortervben vagy a pályázati kiírásban. (…) A levelet olvasva komolyan felmerül a kérdés: tudja vajon a miniszterelnök, hogy miről szól a pályázati kiírás és a szoborterv, és érti-e ennek fényében, hogy minek szól a hetek óta tartó tüntetés? Vajon tényleg nem emlékszik, hogy minek akart szobrot állítani, vagy csak hülyének tetteti magát, és reménykedik, hogy nem leplezik le?"
magyarinfo.blog.hu/2014/04/30/holokauszt-emlekmuvet_allittatna_orban_a_szabadsag_teren
"Minden bekezdésért megérdemelne egy kurva nagy pofont Heller Ágnestől, Vlagyimir Klicsko tolmácsolásban."
:DDD
"Orbán egyrészt azt állítja, hogy ez nem egy holokauszt-emlékmű, hanem egy megszállási emlékmű (a németek megszállták Magyarországot), ugyanakkor szerinte a megszállás nélkül nem lett volna holokauszt."
Orbán a levélben a maga tenyérbemászó módján hangsúlyozza, hogy "a német megszállás áldozatainak emlékművéről szóló döntés (…) a kormányé volt, magam is támogattam", pffff.
Ehhez képest:
"A szoborterv gyökeres ellentétben áll a miniszterelnöknek a szoborról alkotott képével. (…) A leírás szerint „Gábriel arkangyal, Isten embere, Magyarország szimbóluma.” Magyarországé, és nem az áldozatoké. Sőt, az 'áldozat' szó egyszer sem szerepel a szobortervben vagy a pályázati kiírásban. (…) A levelet olvasva komolyan felmerül a kérdés: tudja vajon a miniszterelnök, hogy miről szól a pályázati kiírás és a szoborterv, és érti-e ennek fényében, hogy minek szól a hetek óta tartó tüntetés? Vajon tényleg nem emlékszik, hogy minek akart szobrot állítani, vagy csak hülyének tetteti magát, és reménykedik, hogy nem leplezik le?"
magyarinfo.blog.hu/2014/04/30/holokauszt-emlekmuvet_allittatna_orban_a_szabadsag_teren
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.04.30 17:06:45
"Kiváncsi lennék, Orbán hogyan elemezne egy Tel Avivban felállított Holokauszt-emlékművet, amin az agresszív Szent Jobb vagy a Szent Korona éppen beterel egy marhavagonba egy csapat rettegő kisgyereket. Vagy ugyanezt Újvidéken, legéppuskázott civilekkel."
cink.hu/miert-igazan-ijeszto-orban-kiszivargott-levele-a-megsza-1569729808/+szilylaszlo
cink.hu/miert-igazan-ijeszto-orban-kiszivargott-levele-a-megsza-1569729808/+szilylaszlo
Kowalski, helyzetjelentést!
2014.04.30 21:47:49
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ha hülyeség, még mindig nem tudom, miért az; a puszta ráolvasástól nem lesz az. Ha mondjuk levezetnéd, hogy nem, nem igaz, mert nem a cikkben leírtak - erőkultusz, centralizált, korporatív állami hatalom, tömegmozgalom, korlátlan és cinikus demagógia - a fasizmus jellemzői, hanem, és elmesélnéd, mik azok a "korlátok", amik nem engedik az ilyen - immáron általad pontosan körvonalazott - fasiszta rendszer megvalósulását - addig viszont úgy tűnik inkább, mintha csak tévedésben lennél a fasizmus mibenlétét illetően.