Adatok
Nazareus
0 bejegyzést írt és 2039 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bár nyár végére a világ legtöbb vezető döntéshozója belátta, hogy túlreagálták a járványhelyzetet, ismét ugyanott tartunk, mint júniusban: A média hadat üzent Svédországnak és a valóságnak. Megírtam, hogy a magyar és a nemzetközi média is csúsztat a máskor olyan sokra tartott svéd szabályozások…..
Nazareus
2020.09.29 13:45:41
@A kiló nem százat jelent.: Fejlödés mindig van. 100 évvel ezelött, a spanyolnátha idejében is viselték a maszkokat, csak helytelenül: utcán viselték, beltérbe érve levették. Már már lett fejlödés, és tudjuk, hogy forditva hatékonyabb.
Na összegezve:
1. Nem adtad meg, hogy melyik grafikon ad népességarányos információt, bár azt állitod, hogy van ilyen. A cikkben nincsen. Emiatt hamis képet mutat.
2. A maszk hatásosságát két tanulmány is bizonyitja, egyiket én, másikat te találtad.
3. A maszk "társadalmi méretekben" való hatásossága jószerivel kutathatalan tudományis pontossággal. Persze, lehet hasonlitgatni különbözö országokat, csak épp nem tudjuk, hogy min alapszik az eredmény: A szigorubb szabályozáson? A hidegebb éghajlaton? A szófogadóbb embereken? A logika viszont azt diktálja, hogy ha kis léptékben hatásos, akkor nagy léptékben is. De megértem, hogy vannak, akik hiján vannak a logikának.
Azt is megértem, hogy véded a cikked tartalmát, viszont a hibákat illik beismerni, bár tudom, hogy ez kemény dió.
Mindenesetre innen már értelmetlennek tartom az eszmecserét, és fájó szivvel elbúcsúzom, kivánok további kellemes öntömjénezést.
Na összegezve:
1. Nem adtad meg, hogy melyik grafikon ad népességarányos információt, bár azt állitod, hogy van ilyen. A cikkben nincsen. Emiatt hamis képet mutat.
2. A maszk hatásosságát két tanulmány is bizonyitja, egyiket én, másikat te találtad.
3. A maszk "társadalmi méretekben" való hatásossága jószerivel kutathatalan tudományis pontossággal. Persze, lehet hasonlitgatni különbözö országokat, csak épp nem tudjuk, hogy min alapszik az eredmény: A szigorubb szabályozáson? A hidegebb éghajlaton? A szófogadóbb embereken? A logika viszont azt diktálja, hogy ha kis léptékben hatásos, akkor nagy léptékben is. De megértem, hogy vannak, akik hiján vannak a logikának.
Azt is megértem, hogy véded a cikked tartalmát, viszont a hibákat illik beismerni, bár tudom, hogy ez kemény dió.
Mindenesetre innen már értelmetlennek tartom az eszmecserét, és fájó szivvel elbúcsúzom, kivánok további kellemes öntömjénezést.
Amikor az antirasszizmus átesik a ló túlsó oldalára – ahogy Antoine Sénanque neurológus-író látja a Huffington Postban. Persze az ő állításaival is lehet vitatkozni.
„Emlékeztetem Hollywood revizionista történészeit, hogy az Elfújta a szélnek köszönhetően kapott először Oscar-díjat fekete színész…..
Nazareus
2020.06.25 11:12:55
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Évek óta hajtogatom, hogy a liberalizmus jelenti a legnagyobb veszélyt a szabadságra, a szabad véleménynyilvánításra."
Még a Bibliát kevéssé ismerők is hallottak már a Tóra második könyvének híres kijelentéséről: „szemet szemért, fogat fogért.”
De vajon mit jelent ez a kifejezés? Vajon jogom van-e a bíráskodást saját kezembe venni és hasonló módon megtorolni az ellenem elkövetett bűnt?
A híres kifejezés…..
Nazareus
2020.06.05 16:24:07
@Attilajukkaja: Lehet, hogy brutális bosszú, de hatékony. A "szemet-szemért" a leghatékonyabb rendszabályozó eszköz, amit eddig kitaláltak. Viszont nem humánus, azt elismerem.
Nazareus
2020.06.06 08:45:05
@Attilajukkaja: Jogos, csak az ember ösztönösen ezt látja a legjobb megoldásnak. Ha egy óvodást megüti a másik, akkor az kapásból visszaüt. Kb. hasonló erövel. Ha fejbedobja egy labdával, akkor dühében ö is fejbe akarja dobni. Egyébként a hatékonyságot matematikailag-logikailag értettem, játékelméleti kisérletek alapján
Nazareus
2020.06.06 19:16:40
@Attilajukkaja: Igen, sajnálatos - igazad van. Valahol bosszantó, hogy mégis ez a leghatékonyabb...
A cím kicsit nyilván csalóka, hiszen nehéz objektíven lemérni a kegyetlenség szintjét és az öt legkegyetlenebb történelmi alak kiválasztása is szubjektív, mert a rengeteg szóba jöhető figura közül mindenki mást választana az első ötbe. Jelen poszt mégis arra tesz kísérletet, hogy öt olyan ismert…..
Isten mintha játszana velünk ezzel a vírussal, mi meg nem figyelünk a segítségre, amit a játékhoz adott.
***
Szinte az eleje óta tudjuk, hogy áldozatait erősen megjósolható körből szedi, és akkora hatalmas mintánk van már a világból, hogy elég pontos statisztikák írják le azt is, kik…..
Nazareus
2020.04.22 16:12:21
@Örömhernyó: Persze, a járványok szelektálnak bizonyos értelemben, de nem csak az ellenállóbakat hagyva életben, hanem az elszigetelteket is. Másrészt az a sikeres betegség, amelyik nem öli meg a hordozót és ez mind a virus/baktérium, mind az ember érdeke. Egyébként a logikád követve ("Valójában elég jó strelatégia lenne a következő generációk szempontjából, hogyha néha hagynának végigfutni egy ilyen kórokozót a teljes lakosságon.") érdemes lenne hagyni hogy a farkas és/vagy oroszlánfalkák nyugodtan csemegézzenek a rosszabb genetikájú emberek közül, hisz majd azok maradnak életben, amelyek jobbak... persze a szúnyigirtás is értelmetlen, söt, bármilyen gyógyszer fejlesztése is (szelektálódjanak csak ki a nem immunis, azaz rosszabb genetikájú emberek).
A jobb génekkel kapcsolatban azért tévedsz, mert a "jobb gének" csak arra az adott betegségre specifikusak és simán jöhet egy olyan betegség, amelyik az eddig "jobb génekkel" rendelkezöket viszi el. Azaz ami eddig jó gén volt, hirtelen rossz gén lett.
A jobb génekkel kapcsolatban azért tévedsz, mert a "jobb gének" csak arra az adott betegségre specifikusak és simán jöhet egy olyan betegség, amelyik az eddig "jobb génekkel" rendelkezöket viszi el. Azaz ami eddig jó gén volt, hirtelen rossz gén lett.
Nazareus
2020.04.27 15:19:27
@Örömhernyó: "Ez a természet rendje, hogy 80+ évesen könnyebben hal meg az ember, mint fiatalon."
Ezek szerint úgy gondolod, hogy az összes gyógyszergyár zárjon be és az orvosok menjenek el valami mást dolgozni, hiszen a természet rendje ellen valót tesznek.
Ezek szerint úgy gondolod, hogy az összes gyógyszergyár zárjon be és az orvosok menjenek el valami mást dolgozni, hiszen a természet rendje ellen valót tesznek.
Nazareus
2020.04.29 11:18:35
@Örömhernyó: "Nem ezt mondtam" De, gyakorlatilag ezt mondtad, azaz azt, hogy ne tegyünk lépéseket olyan emberek megmentésére, akik úgyis hamarosan meghalnának maguktól. Ezt erösited az 500grammos baby elméleteddel, ok nélkül feltételezed, hogy a kis súlyú, koraszülött babákból törpenövésü felnött lesz. Egyébként lehetnek ugyanolyan boldogok, mégis halálra itélnéd öket: www.webmd.com/parenting/baby/news/20000201/despite-disadvantages-small-babies-make-happy-adults#1
Arról nem is beszélve, hogy ki döntené el, hogy az 500grammos babát ne mentsük meg, de a 600-ast igen? És a 86 évest hagyjuk meghalni, de a 85 évest ne?
Egyébként annyiban talán igazad van, hogy az emberélet értékét is lehet számszerüsiteni, ha jól emlékszem USA-ban 9 millió dollár jött ki. Ez azt jelenti, hogy bár egy ember megmentésére akár ennek a többszörösét is lehet forditani, de emberek tömeges megmentésére egyszerüen nem jut ennél több pénz. Magyarországon ennél nyilván jóval kevesebb, mert kell stadionra is.
Arról nem is beszélve, hogy ki döntené el, hogy az 500grammos babát ne mentsük meg, de a 600-ast igen? És a 86 évest hagyjuk meghalni, de a 85 évest ne?
Egyébként annyiban talán igazad van, hogy az emberélet értékét is lehet számszerüsiteni, ha jól emlékszem USA-ban 9 millió dollár jött ki. Ez azt jelenti, hogy bár egy ember megmentésére akár ennek a többszörösét is lehet forditani, de emberek tömeges megmentésére egyszerüen nem jut ennél több pénz. Magyarországon ennél nyilván jóval kevesebb, mert kell stadionra is.
A mai válogatásba két képpel is "belenyúltam". A kezdőképet a járvány "tiszteletére" illesztettem be, valamint a napokban jutottam hozzá egy remek bankrablós fotóhoz, amit máris meg akartam osztani veletek, így ez is belekerült a maiba. Nézzétek!
1919. Auszrália. A sydney-i Surrey Hills kórház…..
Nazareus
2020.04.26 19:42:59
@spulni: Tévedés. Ép eszü nöszemély igy csinálja: Kinában volt divat régebben, hogy az asszonyok otthonre öltöztek ki és nem az utcára, elvégre a férjüknek akartak tetszeni, nem az idegeneknek. Nekem ez logikusabb :)
Most aztán bőven van időnk tervezgetni, amire máskor a nagy rohanásban csak nagyon ritkán jut néhány percünk. Ilyen lehet például az okos otthonunk megtervezése. Mindenekelőtt, szeretném pontosítani a címet. A ’fillérekből’ azt jelenti, hogy kb. 100.000 Ft-ból egy nem professzionális, de mégis…..
Nazareus
2020.04.10 14:41:19
A koronavírus járvány immár a mindennapjaink része: aki teheti, home officeban dolgozik, és az értelmesebbek el sem hagyják a lakást ilyenkor, ha nem muszáj. Az éttermek még nyitva tartanak, de a forgalmuk messze elmarad a normálistól – ez járvány idején jól is van így. Sokan pedig egyszerűen…..
Nazareus
2020.03.19 10:20:25
@Serény Vélemény: Arra jó a tesztelés, hogy
1. Ne menjen másokat megfertözni
2. Ne fertözze a családját (ha még nem történt meg)
Logikus, nem?
1. Ne menjen másokat megfertözni
2. Ne fertözze a családját (ha még nem történt meg)
Logikus, nem?
Nazareus
2020.03.19 10:26:53
@midnight coder: Igaz, az lenne a legjobb. A semminél azonban az is jobb, ha kevesebbet tesztelsz, de legjobb lenne mindenkit. Mint ahogy abban az olasz kisvárosban csinálták. Mindenkit leteszteltek nincs is több fertözés (a fertözöttöket elkülönitették).
Nazareus
2020.03.19 10:28:46
@erol: Igen, a cukrot meg lehet enni kiskanállal. Magas az energiatartalma és kétnapi éhezés után biztos, hogy jólesik még egy kiskanállal is. Mondjuk a csoki jobb, van benne zsir is és cukor is. Persze nem lesz ilyen, de van aki erre gondol. A liszt hasonló (lehet belöle kenyeret, palacsintát sütni), a probléma vele, hogy zsizsikeskedhet.
Mind meghalunk! Na jó, nem akarok poénkodni, mert bár ez egy szomorú tény, de a helyzet akkor sem vicces, ha a közeljövőben nem kell tartanunk a koronavírus fertőzésétől, mert szeptember előtt kizárt dolog, hogy időpontot kapjon valaki a magyar egészségügy bármely bugyrába! És amúgy sem kell…..
Nazareus
2020.02.28 16:40:33
@Bircanyíró: ááá... elkezdtem irni, mire befejeztem láttam, hogy irtál :D Most törölhettem ki ... fenébe :)
Nazareus
2020.02.28 16:42:35
@Bircanyíró: de akkor már leirom: A koronavirus ezzel szemben elkapta 83000 ember eddig, viszont aki még beteg, azzal nem tudjuk mi lesz. Tehát azokkal kell számolni, akik már túl vannak rajta, igy vagy úgy. Tehát felépült 36800 ember, meghalt 2800. Ez alapján a halálozási arány 7,2 %. Ez alapján nem sokkal rosszabb mint a sima influenza. Én is olyan arányról olvastam, amit Te irtál, de a számok alapján mégiscsak az jön ki, amit most számoltam. Szóval fura, vagy nem tudok orvosi szemmel számolni :)
Nazareus
2020.02.28 17:08:33
@Bircanyíró: Ezzel már nem tudok (akarok) vitatkozni. Egyetértek.
Esküszöm, hogy a falat kapartam, amikor az ATV Egyenes beszéd című műsorát néztem, Schobert Norbi és Szentesi Éva vendégszereplésével. Valószínűleg naiv vagyok, és egészen biztosan ritkán kalandozom erre a csatornára, de eddig szentül meg voltam győződve arról, hogy a képmutatásnak ez a szintje…..
Nazareus
2020.01.23 17:02:51
@Glokta: Az, hogy a nök kezdeményezik inkább a válást nem sokat jelent a téma szempontjából. Például lehet, hogy azért kezdeményezik, mert a férjük megcsalta egy vékonyka növel, mivel öt már nem kivánta - de elválni azért nem akart.
Benne van a győzelem az állásban.
Világos lép!
A megoldást a hozzászólásokhoz várom!..
Nazareus
2020.01.19 02:18:09
@Melee: De, el tudja: 1. f4, Bf7 2. Vh5, Kf8 3. Vh7 Ke7. Nyilván rossz helyzetben van, de elkerülte a mattot.
Nem Patrick J. Deneen az egyetlen aki temeti a liberalizmust. Ő csupán azon kevesek egyike, aki 2018-ban egy komplett könyvet szentelt a témának, mely tavaly magyar nyelven is megjelent. A szerző - az Indiana állambeli Notre Dame egyetem politikatudományokat oktató professzora - művében mindvégig…..
Nazareus
2020.01.15 22:24:10
@math0: naaaa... nem válaszoltál arra, hogy ha megadom a forrást, akkor elolvasod-e? De tessék: Tim Harford: The Logic of Life. Egyébként több jó könyve is van, jókat ir, érdemes elolvasni öket.
Nazareus
2020.01.16 10:03:25
@math0: Na innentöl kezdve értelmetlen bármilyen eszmecsere veled. Ha irok valamit, ami nem tetszik neked, akkor "mese", ha adok linket rá, akkor "az csak egy blog", ha megadom a könyvet, amit egy neves közgazdász irt (akinek mellesleg komoly renoméja van), akkor jössz azzal, hogy "na de itt egy könyv, amelyben meg sárkányról irtak".
Nem tudom érzed-e, hogy mennyire komolytalan vagy igy? :) Egyébként eléggé el is kanyarodtunk a fö témától, szóval részemröl lezártam.
Nem tudom érzed-e, hogy mennyire komolytalan vagy igy? :) Egyébként eléggé el is kanyarodtunk a fö témától, szóval részemröl lezártam.
Fanni levele után körülnéztünk, és sajnos nincs jó hírünk. A Mobilexpo.hu webáruházról annyi a friss negatív vélemény, mint égen a csillag (fb találatok, árukereső, gyakori kérdések), és a károsultak már egy facebook csoportot is létrehoztak.
A Royal Futárszolgálat is írt egy facebook posztot…..
Nazareus
2019.12.18 16:10:17
@Hegyirablo: A magyar ember árérzékeny. Jobban, mint a körülöttünk lévö országokban. Nemhogy 5000 Ft-ért, de 50 Ft-ért is inkább az olcsóbb helyen veszik meg. És van is benne logika, miért vegye meg a Tescoban 550 Ft-ért, amikor megveheti ugyanazt 500 Ft-ért a Pennyben? Föleg, ha amúgy is menne oda is? Ugyanigy müködik ez a webshopoknál is. Egyiket se ismerem, miért vegyem meg 12500 Ft-ért azt, amit a másiknál 11900-ért árulnak? Miért lenne egyik átverés, a másik meg nem? Milliónyi webshop van, nem lehet, vagy nagyon nehéz oldalfüggetlen (ami nem a webshop saját oldalán van) referenciát találni - és nyilván még az se biztos, ha a velemenyek.hu oldalon leirja az Ismeretlen Józsi, hogy milyen fasza dolgot vett ennél és ennél a webáruháznál. Szóval kockázat van, ki igy mérsékli ezt, ki úgy. Én például úgy, hogy 100 ezer felett csak és kizárolólag olyan helyen vásárolok, ahonnan már többször rendeltem. Ismeretlen helyröl is rendelek néha, de akkor személyes átvételt kérek. Ha olyan a webshop, hogy ezt nem lehet, akkor megyek tovább, drágább helyre.
Nazareus
2019.12.18 16:34:03
@Hegyirablo: Igen, igy van. Én egy Himi-humi GSM-nél vettem meg a telefonom kb. 4 évvel ezelött, 160ezer Ft-ért. De személyes átvétellel. Megnéztem, kipróbáltam, kifizettem. (Vicces volt, hogy a gyártó által vizálló garanciával adott telefonra a magyar bolt ráirta, hogy vizállóságra garanciát nem vállalnak :) A gyár igen, a bolt nem :D - persze vizálló, fotóztam vele viz alatt)
Nazareus
2019.12.18 17:32:20
@Zabalint2: Lehetséges. Mindenesetre szerencsém volt vele, azóta is tökéletesen müködik. Garancia szempontból szerintem Kinából necces rendelni, bár onnan is hallani pozitiv történeteket.
Tékozló Homár
Némi nemzetközi levelezés, egy kis pénzmozgás meg mérgelődés, és hopp, máris van menetrögzítő helyett egy új posztunk!
2019.12.04 13:42:03
Levélírónkat októberi Gearbestes, kínai webáruházas posztunk ihlette írásra. Slágvortokban előadott sztorija szerinte ékes bizonyítéka annak, hogy a Paypal sem véd meg olykor. Szerintünk emellett újabb tanulságos történet arról is, hogy az olcsóság árát gyakran a sok órás ügyintézésben, a hetekig…..
Egy hiánypótló írás következik arról, hogy mit hogyan szokás, illik, kell csinálni, ha pizzarendelésről van szó. Kitérünk az átvételre, a borravalóra és még sok más apróságra is! A gördülékenyebb és problémamentes kiszállításáért te magad is sokat tehetsz! Akár a megrendelő vagy, akár a futár!..
Nazareus
2019.12.02 22:47:13
@Muad\\\'Dib: "Tehát önként azt a céget támogatod aki feketén dolgoztat jattból, hogy hátha bezár az aki betartja a törvényeket."
Így majdnem egy év után úgy döntöttem, hogy felélesztem ezt a rovatot, meg úgy általában megjött a kedvem az íráshoz, szóval még lehet számítani új bejegyzésekre a közeljövőben. Valamint azt is leszögezném, hogy a fő felületem továbbra is a Filmnéző Podcast marad, de mint írtam megjött az ihlet az…..
Nazareus
2019.10.01 09:57:17
Valami talán megmozdult az emberekben környezettudatosság terén, legalábbis egyre gyakrabban kerül elő a téma, és egyre többször lehet találkozni azzal, hogy az keresik a módját annak, hogyan tudnak kisebb ökológiai lábnyommal élni. A Facebookot görgetve mostanában lépten-nyomon abba lehet botlani,…..
Nazareus
2019.07.12 16:46:47
@midnight coder: egyébként itt van a válasz mérnöki szemmel: mernokiszem.blog.hu/2017/10/16/tervezett_elavulas_legendaja
Nazareus
2019.07.12 17:33:00
@midnight coder: Az árakban nyilván benne van a profitérdek is. De nem mehet akármeddig a profit. Minél nagyobb a verseny, annál kissebb lesz a profit (hisze aki irreálisan magas profitot tesz rá, az csödbe megy a kevesebb profittal is beérök miatt). Persze nem ideális gazdaságban élünk, de ettöl még amit 10 ezer Ft-os navigációnak hivsz, az biztos nem 10ezer Ft-ba kerül a gyártónak, hanem többe. Design, hogy illeszkedjen az autó profiljába, úgy kialakitott tervezés, stb.
Nazareus
2019.07.13 00:38:14
@midnight coder: Persze. De itt messze nem csak eletronikáról van szó. Söt. Na mindegy, ha gondolod, higyj a "tervezett elavulásban" továbbra is.
A Pride hónapja van. Vagy ha úgy tetszik, a Büszkeségé, az Egyenlőségé, az LMBTQ közösségé és az Elfogadásé. Az a pár hét, amikor városszerte számtalan programot találhatunk, amely a szexuális irányultság szerint történő megkülönböztetéssel, annak felszámolásával, valamint az egyenlő jogokért…..
Az egyik szemem sír. Te tudod mit? A másik is. Ránéztem a naptárra, de csak az év első két számára voltam kíváncsi. Igen, sajnos nem 19-cel kezdődött. Pedig ami szombat óta megy a CIB Banknál, az kábé olyan blamázs, amit már a 90-es években is térdig a betonban járva, lógó orral esettanulmányoztak…..
Nazareus
2019.04.24 09:35:14
@OkoskaTo:rp: Sajnos a három hónap sok bankra igaz, a CIB-re is, az AXA-ra is igaz volt annak idején, s ha jól rémlik az Erste-nél is igy van. Egyébként egyszerü a megoldás: szokássá kell tenni, hogy minden hónap elsején lementi az ember az elözö havi számlatörténetet.
Nazareus
2019.04.24 10:11:35
@OkoskaTo:rp: Jogos, tényleg több mint három hónap a lehetöség a CIB-nél :) Na... ennyire szoktam sürün használni.
Egyébként igazad van, elég marhaság, hogy ilyen workaround-ra szorulunk, bár lehet, hogy csak azért, mert a régebbiek is elérhetöek, csak szép pénzért... és az is (pofátlan) bevétel a bankoknak.
Egyébként igazad van, elég marhaság, hogy ilyen workaround-ra szorulunk, bár lehet, hogy csak azért, mert a régebbiek is elérhetöek, csak szép pénzért... és az is (pofátlan) bevétel a bankoknak.
Nazareus
2019.04.24 10:13:04
@vanRob: Igen, én is olyan kedvezö konstrukciókat kapok a CIB-nél, hogy nincs versenytársa (alig több mint 3% hitelkamat, tranzakciódij-mentes utalás stb.). Bár - ahogy irtam is - a bankkártyájukat viszont nem ill. alig használom.
Reggeli rádiózás közben többször bejelentkezett az egyik leghallgatottabb adó reggeli műsora a ma megrendezett Speedmarathon nevű pénzbegyűjtő kampány egyik helyszínéről.
Miről is van szó? Kampányszerűen ma kisöprik a raktárban porosodó összes traffipaxot, kivezénylik az összes - még a testületnél…..
Nazareus
2019.04.13 20:27:42
@ételizésítő: Abban a KRESZ hivatkozásban nincs olyan, amit állitottál, mégpedig, idézek töled: "Az indokolt ugyanis itt azt jelenti, hogy út- és látási viszonyok miatt indokolt,"
Nazareus
2019.04.14 16:35:17
@cso zsi: Értem amit irsz, csak azt nem tudom, hogy mi köze a témához? Nyilván kell, hogy jól lásson a vezetö, de ez nem jelenti azt, hogy ne mehetne 40-el 50-es táblánál, ha ö úgy érzi biztonságosnak.
A tudomány nem ideológia
Gender-tudományok, azaz társadalmi nemekkel foglalkozó kutatások valóban léteznek, azonban a tudományoknak semmi közük az ideológiához. Egyszerűen azért, mert a tudomány megközelítési módja bármilyen kérdésben teljesen nyitott, és a vitaalapot mindig csak konkrét…..
Nazareus
2019.04.14 15:24:12
@Kamuflázs Dzsúlija: Igazad van, de még lehet belöle tudomány. A pszichológia sem volt mindig tudomány, söt, az orvostudomány sem.
Néhány évtizede, ha szerettünk egy sorozatot, ki kellett várnunk azt a napot, amikor leadták a tévében. A következő részig legalább egy hét eltelt, és bármennyire is érdekelt a folytatás, nem tudtuk hamarabb megnézni. Manapság viszont egészen máshogy nézünk sorozatokat. Egyre inkább elterjed az…..
RendeljKínait Blog
Inmotion V5F elektromos unicikli teszt – Mikromobilitás mánia
2019.03.07 07:22:50
Az Inmotion V5F egy forradalmi jármű, egy elektromos unicikli, kifejezetten városi használatra tervezve. Én konkrétan eldobtam tőle az agyamat, mennyire modern és egyedülálló a szerkezet, de akinek a műszaki adatokra fáj a foga, az is elégedett lesz: 40 km-es hatótáv, 25 km/órás végsebesség, 120…..
Mai posztunkkal elérkeztünk az Atomököl-sorozat feléhez: négy országot már letudtunk, és mire az írás végére érünk, már csak négy ország nukleáris erőinek bemutatása marad hátra.
A "Tovább" gomb után nem kisebb atomököl története tárul fel előttünk, mint maga a Mennyei Középső Birodalom, a Kínai…..
Nazareus
2019.02.12 13:28:36
@citrix: Azért azt ne felejtsük el, hogy a Szovjetunió használni akart atomfegyvert a kinaiak ellen, olyannyira, hogy szóltak is az amcsiknak, hogy atomfegyvert fognak beveteni a következö napokban a kinaiak ellen (60 évek). Akkor már volt a kinaiaknak atombombájuk, de hordozójuk még nem, igy nem tudtak volna visszacsapni (atomfegyverrel). Annak köszönhetö, hogy nem vetették be, hogy az amerikaiak blöfföltek és azt mondák, hogy ez esetben Amerika elleni támadásnak fogják tekinteni - emiatt nem merte a Szovjetunió használni.
Megint a wikipedián bolyongtam, ott akadtam bele egy érdekes fotóba. Egy MX rakéta (emlékszünk még ezekre? gyerekkorunkban ezek voltak a fő fenyegetések ránk nézve, már hogy a híradóban beszélő bácsik szerint) nyolc, egymástól függetlenül célra vezethető robbanófejének becsapódását fényképezték…..
Nazareus
2019.02.03 21:56:20
@különvélemény: A probléma nem a szándékos megtámadással, hanem a tévedéssel-félreértéssel van. Ahogy 1995-ben majdnem kitört egy atomháború egy félreértés miatt... Csak Jelcin szerencsére akkor éppen józan volt.
index.hu/tudomany/til/2015/02/08/20_eve_majdnem_kitort_az_atomhaboru/
index.hu/tudomany/til/2015/02/08/20_eve_majdnem_kitort_az_atomhaboru/
Nazareus
2019.02.03 23:06:08
@különvélemény: Persze, ebben igazad van, de én arról az esetröl irtam, amikor _tévedés_ van és nem valamelyik fél háborúba kezd. Ha van 3 perced reagálni és jönnek a rakéték a radaron.... akkor gyorsan és jól kell dönteni, mert ha csak vakriadó volt...
Vagy Te arra gondolsz, hogy tökmindegy mit látunk a radaron, az csakis félreértés /tévedés/zaj lehet, mert a másik fél _úgyse_ kezd háborúba? Háááát... remélem tényleg sose lesz egy vakbuzgómócsing egyik oldalon (továbbra) sem.
Vagy Te arra gondolsz, hogy tökmindegy mit látunk a radaron, az csakis félreértés /tévedés/zaj lehet, mert a másik fél _úgyse_ kezd háborúba? Háááát... remélem tényleg sose lesz egy vakbuzgómócsing egyik oldalon (továbbra) sem.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Például ez az állitásod nem igaz: " Nem akarod megérteni, hogy egy eszközt in vitro körülmények között vizsgálva be lehet mutatni bármit. " Pont ettöl tudományis vizsgálat egy vizsgálat, hogy megismételhetö és azonos eredményt mutat máshol, másoknak is és nem bármi mást.
Az állitásod, hogy "társadalmi mértékben nem használható" kicsit visszás. Elfogadjuk, hogy egyénnek hasznos, de társadalmilag nem?
Persze, abban igazad van, hogy abszurd, hogy beülve nem kell maszk, elvitelre meg igen. A kettö nem kompatibilis. Szóval vannak felesleges vagy akár buta szabályok, de ez csak annak köszönhetö, hogy egy viszonylag új dologgal állunk szemben és a kormányok sem tudják hogy kellene reagálni. Lehet, hogy Te mindenkire rábiznád, hogy döntse el mit csinál, aztán fél év múlva szidod magad a hülyeség miatt. De lehet, hogy vállon veregetnéd magad. Egyszerüen nem tudjuk, hogy mi lenne a jó.
Tehát összegezve: azzal remélem egyetértesz, hogy ha mindig, mindenki hordaná az otthonán kivül, az hatékonyabb védekezés lenne, mintha sehol se hordaná senki. Meg kell találni az arany középutat a kettö között, ami elfogadható - de olyat sose fogunk találni, ami mindenkinek elfogadható (ezzel nem azt akarom mondani, hogy a mostani a legjobb!!).
Reflektálva Müller Ceciliára, idézek töle: "És szerinte, ha valakinek a szájmaszk biztonságérzetet nyújt, az hordja, de önmagában ez nem elégséges a biztonságunkhoz, mert a maszk viselése nem fogja megállítani a járvány terjedését."