Adatok
mester utca
0 bejegyzést írt és 157 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Sokat lelkendeztem már a váci vízibuszokról - simáról és tengeri jachtnak kinézőről egyaránt -, és talán még azt is említettem, hogy a hajógyár nem a Duna partján volt, de nem mutattam képet arról, ahogy a hajók vízközelbe kerültek. Pótlásként most itt egy videó az első példány Dunára…..
mester utca
2023.11.25 17:38:54
Hiánypótló, értékes kis összefoglaló! Akkor beszélgessünk! Ma ki s hazánkban, Magyarországon, hány, mennyi, eredeti közlekedési eszköz létezik. Kezdve a gőzmozdonyoktól, de még "kis" építésű keskenyekről, de a nagyokról, a teljes hármas, négyes sorozat. Vagy az autóbuszok, az Ikaruszoktól, az eredeti Rábákig. Vagy a 17 be feltett videóról, 17-ben mennyi nosztalgia, múzeumi, villamos trolibusz, a 60-as, a csuklós és a sor végtelen. Nekem is fáj, hogy amivel a hatvanas években jártam, kerek e világot, szinte semmi nem maradt, Neked, meg az unokáinknak talán egy-két replika, meg a mai nosztalgiák Hány év telt el az emeletes 556-os ig, de 602-603 csuklós még mindig nincs, szeretném, ha tévednék. Nagyon tetszik ez az irás a hajókról. Köszönöm szépen!

Az első néhány balatoni hajóút után felmerült bennem a kérdés, hogy vajon át lehet-e értelmes idő alatt utazni a tó egyik sarkából a másikba. Néhány héttel később aztán Jazzcool felvetette, hogy végig kellene hajózni a tó egyik sarkából a másikba, úgyhogy kénytelen voltam itinert csinálni.…..
mester utca
2023.11.09 17:10:04

Idén meglehetősen sokszor ugrottam le hosszabb-rövidebb időre a Balatonra. Elsősorban hajózni, bár volt két nem-hajós nap is, de azokról már írtam itt és itt. Miután kipipáltam a Bahart és a maszekok majdnem összes hajóját, logikusnak tűnt, hogy az év utolsó menetrendszerinti járatát is megnézzem.…..
mester utca
2023.11.01 23:35:45

Hetekig tépelődtem azon, hogy megcsináljam-e ezt az oldalt. Általában szeretem, ha legalább nagyjából tisztában vagyok azzal, amiről írok, vagy ismerek valakit, akit meg tudok kérdezni, ha elakadok. Ezekről a hajókról viszont semmit nem tudok azon kívül, hogy annyira tetszettek, hogy lekaptam őket…..

Ez már az 56. tömegközlekedési életképes oldalam, pontosabban annak első része. Abból már kiöregedtem, hogy mindig elrohanjak mindent megörökíteni, de azért a fontosabb dolgokat igyekeztem elkapni 2022-ben is. Ezen az oldalon főleg villamosokat láthatunk, némi vasúti témával megspékelve, a…..
mester utca
2023.09.16 13:04:59

Negyvenvalahány év kihagyás után valamiért nagyon rákattantam a balatoni hajózásra, így júniusban már másodszor mentem le kifejezetten emiatt a magyar tengerhez. A múltkor egy Siófok - Füred - Földvár út volt terítéken, ezúttal a nyugati végeken szálltunk vízre.
Balatonmáriafürdőről indultunk.…..
mester utca
2023.06.28 15:06:43
mester utca
2023.06.29 15:23:59
www.facebook.com/photo.php?fbid=6705049849529782&set=p.6705049849529782&type=3
www.facebook.com/photo.php?fbid=6705047726196661&set=p.6705047726196661&type=3
www.facebook.com/photo.php?fbid=6708473425854091&set=p.6708473425854091&type=3&av=100000745007073&eav=AfYqfjusKTuRGLS6__XYJmJpmdMUd_uPgpTHmqgLcfUdcPU-RYoOpYwPPQfsuJ6_Fro
www.facebook.com/photo.php?fbid=6705047726196661&set=p.6705047726196661&type=3
www.facebook.com/photo.php?fbid=6708473425854091&set=p.6708473425854091&type=3&av=100000745007073&eav=AfYqfjusKTuRGLS6__XYJmJpmdMUd_uPgpTHmqgLcfUdcPU-RYoOpYwPPQfsuJ6_Fro
HamPLÓ
Villamosozzunk Balt Korthals Altesszel a hetvenes évek második felének Budapestjén!
2023.02.27 06:00:00

Az elmúlt két alkalommal (lásd itt és itt) fekete-fehér képeket láthattuk Balt Korthals Altestől, úgyhogy most ideje újra színeket vinni a villamosos utcaképekbe!
A gyakorlatlan szem talán észre se veszi, hogy ez egy kereszteződés (mondjuk a teherautó és a trolivezetékek miatt tényleg…..
mester utca
2023.02.28 11:37:02
Trabant 500 trabant.hu/500/500.html
Trabant 600 vgm.hu/exkluziv/trabant-600-a-papirjaguar/
Trabant 601 www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/trabant/601/trabant_601_s-18343685
Igy könnyen felismerhető, a színek meg variálhatóak, mint a combi is! Örülök, ha segítettem.
hu.wikipedia.org/wiki/Trabant
Trabant 600 vgm.hu/exkluziv/trabant-600-a-papirjaguar/
Trabant 601 www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/trabant/601/trabant_601_s-18343685
Igy könnyen felismerhető, a színek meg variálhatóak, mint a combi is! Örülök, ha segítettem.
hu.wikipedia.org/wiki/Trabant
mester utca
2023.03.01 11:00:20
Bocs. akkor idézek! Te írtad! "Hamster · hamster.blog.hu/ 2023.02.27. 17:53:17
@nyelv-ész: A Trabantok nagyon csalókák, mert gyerekkoromban ugyan még voltak régi modellek (P50, P60), de a 601-esek, amiket "a" Trabantként ismerünk, még szintén bőven a hatvanas években megérkeztek, így néha újabbnak tűnhet egy kép, ha van rajtuk Trabi, mint a valóság. " Elnézést! Olvastam. Sőt ültem és utaztam, mindegyikkel!
@nyelv-ész: A Trabantok nagyon csalókák, mert gyerekkoromban ugyan még voltak régi modellek (P50, P60), de a 601-esek, amiket "a" Trabantként ismerünk, még szintén bőven a hatvanas években megérkeztek, így néha újabbnak tűnhet egy kép, ha van rajtuk Trabi, mint a valóság. " Elnézést! Olvastam. Sőt ültem és utaztam, mindegyikkel!

Ilyen jellegű bejegyzésből már több is volt (lásd itt és itt), de most belebotlottam egy sor olyan képbe a Fortepanon, amiből egyszerűen nem lehetett nem még egyet csinálni! A helyszín továbbra is Budapest, az év 1971 - legalábbis, ha stimmelnek a képek melletti infók :)
Mivel errefelé laktam egy…..

Amikor 2000 körül elkezdtem villamosokat fotózni, kicsit később pedig kimondottan tömegközlekedési célzattal utazgatni Európában, nosztalgiajáratok témájában az irigykedés volt az egyetlen érzelmem. Ha Bécsben, Prágában, Mannheimben, Zürichben vagy éppen Bázelben jártam, gyakorlatilag biztos volt,…..

Az valószínűleg mindenkinek megvan, hogy a Városliget volt az 1896-os millenniumi ünnepségek részeként megrendezett Ezredéves Országos Kiállítás helyszíne. Ez azonban nem az első kiállítás volt itt; a korábbiak többek közt olyan tárgyi emlékeket hagytak ránk, mint az Olof Palme-ház vagy az…..
mester utca
2022.12.07 11:54:56

Idén Adventi Villamos van Fényvillamos helyett, és én speciel üdítőnek találom a változtatást: az ünnepi hangulatot számomra megadja a visszafogottan feldíszített belső tér is (kicsit nyomasztónak találom más városokban, amikor kandallót meg mindent felraknak egy tujára, de ez persze csak az egyéni…..
mester utca
2022.11.28 11:05:09
mester utca
2022.11.29 10:30:25
@Hamster: Bocs, ha félreérthető voltam, a videó 1,28-1,37 közötti sorozatra gondoltam, mint álló képre ahol a 3 villamos együtt látható. Azért az UV-CAF nem látható együtt bármikor.

Júniusban ment már egy nagyot az egyirányú Bengálik prototípusa, a 3720-as pályaszámú fehér (elvileg elefántcsontszínű, de színtévesztő vagyok, ezért nem tudom pontosan, hogy az milyen:) bálna, de október második hétvégéjén ismét előkerült, az N18-as nosztalgia járat utolsó idei üzemnapja…..

A szokásos nyári villamosos túránk idén megint Lengyelországba vitt. Szczecini szállításunk ugyan remek volt, de nem tudtam elaludni a nem túl nagy szobában, egyrészt mert hatvan fok volt, légkondi meg nuku, másrészt mert a szálló kerthelyiségben a Szabad Európa Rádió "Tinédzserparti" c. műsorának…..
mester utca
2022.09.07 11:13:55
@Hamster: Bocs, azért csak rákérdezek a lényegre, úgy is hogy a fentieket kb. értem! mennyi a különbség, az árban, egy egy vezetőállásos, - ma már tudjuk, hogy régen nem vezető állás!- és a dupla ajtó szám és annak technikai megoldása és működtetése között. Azt is tudjuk, hogy nem eseti darabszámról, sokszor százas kocsiszámról van szó. Meg még mindig maradnak a forgalmi igények. Gyakorlatból és emlékeimből tudom, például a harmincas család Bözskefalvai végéről, hogy más egy hurok forgalma, mint egy Mester utcai forgalom. Az nem játszik, nem tényező? Lásd Kelenföld, két komplett végállomás külön, 150 méteres gyaloglással.

Múlt hétvégén végre ez is megtörtént: utasokat szállított az egyirányú Bengálik prototípusa, a 3720-as! A kocsit már 2018-ban láthattuk a BKV 50. születésnapján, de problémák voltak vele, úgyhogy utasokat nem szállíthatott. Mostanáig.
A járgány a Csóka utca (azaz a kelenföldi remiz) és a János…..

Ezt a várost a legtöbben valószínűleg a pilseni sörről ismerik (talán még a közlekedésbarátok is), pedig itt volt egykor a Škoda művek központja. Nem azé, amelyik az autókat gyártotta, hanem a nehézipari részé, amelyik például a paksi atomerőmű reaktortartályait, vagy a London Eye tengelyét és…..
mester utca
2022.06.01 13:16:20
@Hamster: Bocs nem vagyok képben műszakilag! De! Miért jobbak a T5c5ök, 40 éven túl, mint annó az UV-k, pláne a MUV? Kb. meddig fognak életben lenni. Tudom, van a melyik már a második felújításon is túl van. Az UV-k nem voltak alkalmasak a fejlesztésre? Meg az örök kérdés, miért olyan a T5c5 mint amilyen? Direkt, hogy a Hidakon ne közlekedhessenek? Tudom a két új, illetve félig új Sztalin-Árpád hídon minden jár. Előre is ksz a választ!

Annak idején írtam bejegyzést a Hódmezővásárhelyen először végigmenő szegedi munkavillamosról, az első Stadler tram-train jármű Szentesre érkezéséről, az első városi próbamenetről, és az utasforgalmi próbaüzem elindulásáról, de mindig másoktól elkért képek felhasználásával. Most viszont végre én is…..

Régi fényképeken megfigyelhető, hogy Budapesten a villamosvágányok helye sokáig az út két szélén volt. De nem teljesen a szélén, hanem egy kicsit beljebb, talán hogy a házak előtt megálló áruszállító lovaskocsik ne tartsák fel a forgalmat:
A Szent István körút a Nyugati tér felől nézve 1895 körül.…..

Bár már gyerekként is tudtam, hogy Budapesten van Városháza (igazából több is), néha hiányoltam, hogy nincs egy impozáns központi főterünk tornyos városházával, mint amilyeneket külföldi útjainkon láttam. Pedig régen volt ilyenünk, és a "régen" tulajdonképpen nem volt nagyon régen, hiszen fotók is…..
mester utca
2022.04.12 14:30:12

Mert én speciel nem annyira, múlt hétvégén mégis kibuszoztam az Ikarus-találkozóra a ferihegyi Aeroparkba. Már tavaly (vagy tavalyelőtt? összemosódott az elmúlt két év!) is ki akartam menni, de lusta voltam. Hát most nem!
Mondjuk elég kiakasztó, hogy 2021-ben ilyen járművel kellett kimennem a…..
mester utca
2021.10.06 11:35:53

Mostanában többször is elidőztem a fortepanon, és már nem is tudom, mit kerestem, amikor szembejött ez a fotó:
Ez elvileg a Kígyó utcai Mézes Mackó. Akik még nálam is fiatalabbak (felháborítóan sokan vannak:), azok talán nem is tudják, hogy a Mézes Mackók a gyorsbüfé és az édességbolt keverékei…..

Jólmúltkorjában mutattam pár villamosos teherszállítós képet, úgyhogy most nézzük meg, hogy mi zajlott a "nagytestvér" vágányain, azaz a HÉV-nél. A fotókat ezúttal is Tomáš Dvořák készítette.
A villamoshoz képest a HÉV közelebb áll a nagyvasúthoz, és nem meglepő módon a tehervonataik is…..
mester utca
2021.04.20 11:29:49
@sako: Ami akkor akkora csoda volt, mint ma a "Szputnyik V" oltás! Akkor senki nem irtózott, sőt! Ennél nagyobb csoda csak a "Licencia Fiat" feliratos kis és nagy, meg még nagyobb autók voltak.
mester utca
2021.04.20 18:42:25
@sako: A Zsigulira! Az is orosz volt, még ha szovjet is és nem irtóztak tőle, mint ma az oltástól. Pedig nem is volt ráírva, mint a Polski FIAT-okra. Bocs , ha nem volt egyértelmű!

A fekete-fehér hangulatképek és ősöreg motorkocsik után most egy kicsit újabb járművek következnek: az UV-k, melyek 1956 és 2007 közt számítottak a városkép szerves részének. A most következő fotókat a holland Balt Korthals Altes készítette a hetvenes évek második felében.
A Szabadság híd még a…..
mester utca
2021.04.15 21:58:01
@KissGecihuszár: Egy kis segítség a közvilágítás történetéhez. A "koporsó" lámpák előtt volt a "tojás" vagy "madárfészek" lámpa, a hivatalos típusát nem ismerem. Ilyenek voltak a Nagykörúton, először a fénycsövek után, meg az újonnan átadott Blaha L. téren és környékén.
www.sutori.com/story/a-kozvilagitas-tortenete--1AL37rfFtCaWBBywmUNiHeak
www.sutori.com/story/a-kozvilagitas-tortenete--1AL37rfFtCaWBBywmUNiHeak

Körülbelül egy éve mutattam néhány képet Dieter Kubischtól, aki a hetvenes és nyolcvanas években (is) járt nálunk. Az ő fotóival utazunk most vissza 1974-be:
1977 júniusának végéig az M1/M7 bevezetőjén a fővárosba érkezve Budaörsnél találkozhatott először a budapesti villamossal az ember, a 41-es…..
mester utca
2021.04.07 13:41:36
@laci_52: Lehet 60-as is akkor még a Szabadsághídon járt a Deák tér,-Csörsz utca. a 18-as elvileg pótkocsis volt, a 63 szintén. Itt ágazott el az Attila, később Krisztina körút felé. Az Erzsébet híd még épülget csak.
HamPLÓ
És akkor a vonat hirtelen villamossá változott, avagy premier Hódmezővásárhelyen
2021.03.11 07:00:00

Korábban mutattam képeket a hódmezővásárhelyi villamosvágányokon először közlekedő vasúti járműről, illetve az első oda szánt tram-train megérkezéséről, és 2021. március 10-én megtették a következő lépést is: a MÁV első Stadler Citylinkje Vásárhely utcáin járt! Ott lenni most se tudtam, szerencsére…..
mester utca
2021.03.11 11:46:23

Ismét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt pályafutások során: a BKV-soktól leggyakrabban mozdonyként hallottam emlegetni őket, a közlekedésbarátok…..
mester utca
2021.03.10 22:39:23
@nyelv-ész: Ha igaz és jól emlékszem, az IKV volt, az Ingatlankezelő és annak volt a HKI Házkelőségi Igazgatósága. Mivel üzleteket, garázsokat raktárakat is kezeltek, illetve nyilvántartottak, azután, vagy kezelte, vagy nem. Kaposváron, volt a KIK: Kaposvári Ingatlankezelő, Pécsen volt a PIK: Pécsi Ingatlankezelő és így tovább az egész országban.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz