Regisztráció Blogot indítok
Adatok
szívas

0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tegnap több helyen is belefutottam abba a hírbe, hogy a Meta, a Facebook és az Instagram tulajdonos cége finoman meglengette, hogy kivonulhatnak az európai (EU) piacról, ha nem sikerül megállapodniuk az adatkezelési kérdésekben. Most tekintsünk el attól, hogy a szigorú EU-s adatkezelés mennyire jó…..
szívas 2022.02.09 19:17:37
@Sir Gombóc: maximálisan egyetértek!
Egy szociológus és két pszichológus segítségével keresi a választ a Huffington Post. A beszélgetés másokkal időt és koncentrációt igényel és ez a mindennapi feladatok mellett plusz megterhelést jelent – magyarázza a szociológus. A mobiltelefon különösen tolakodó, mert nem helyfüggő.  A hálózatitól…..
Múlt heti bejegyzésünkben már elkezdtünk boncolgatni néhány, a köztudatban élő húsiparral kapcsolatos kritikát. Szóba került a húsipart érintő leghangosabb vádak közül kettő: a nagymértékű károsanyag-kibocsátás, illetve az erdős területek visszaszorítása és elfoglalása is. Foglalkoztunk továbbá…..
Egyre többször olvashatunk véres – vagy inkább céklával színezett – műhúsokról és rovarokból készült rágcsálnivalókról. Egyre gyakrabban hallani, hogy Földünk érdekében érdemes volna áttérni a húsmentes életmódra, valamint, hogy a húsipar igazi bűnbak, mert a szarvasmarhák nagy mennyiségű metánt…..
Új-Zéland klasszikusan az a hely, amiről sokan álmodoznak (álmodozunk), de eljutni csak viszonylag kevesen jutnak el oda, nem is beszélve a letelepedésről. M. Úrnak sikerült és az ország is nagyon bejön neki (ami engem illet, a fűtéshez való hozzáállásukat nehezen tudnám…..
Folytatva az előző posztot a kiválasztás objektív szempontjairól, íme a negatív oldal. Hiba lenne tagadni, hogy léteznek olyan szempontok, amire a legjobban megírt CV-vel sem tudunk felkészülni, kivédhetetlenül kiszóródunk az alkalmasnak ítélt jelöltek közül. E szempontok sehol…..
szívas 2013.09.13 12:17:33
@csib:
Nem. Sose fognak kiderülni; kukába kerülnek az olyan pályázatokkal szemben, amelyeknél nem kell elöbb ilyen alapvetö adatok beszerzésével bajlódni.
szívas 2013.09.13 11:44:11
@vackorazelsőbében: De hova várod a választ? Postafiókba?

Minden erröl szóló cikkben, tanácsadásban arról hallani, hogy amiböl bármi ennyire alapvetö adat hiányzik, figyelembe se veszik, megy rögtön a kukába.
Hol hallottatok ilyenröl?
A hallgatói tiltakozásoknak és a kormányzati érvelésnek egyik kiemelt eleme a röghöz kötés kérdése. A kormány eltökéltségét jól jelzi, hogy az alkotmánybíróság által a röghöz kötéssel ellenében felhozott érvek, és a hallgatóknak tett saját ígérete ellenére, az AB-t…..
szívas 2013.02.19 07:52:02
@kovi1970: igen, ezek mind vannak. És?
Még mindig nem értem, mit akarsz mondani, és ki állította ennek ellenkezöjét.
Olvass figyelmesen!

És még valami: ha azt látjuk, hogy nem tudod felnött ember módjára érvekkel megvédeni magad, hanem ehelyett habzó szájjal moderáció után kiáltozol, hamarosan senki se fog szóbaállni veled.
Nagyon sok tanulságot (és nem kevés fordulatot) hordoz a mai poszt. A tanulságok közül számomra a legfontosabb, hogy ha nem nyitott szívvel és aggyal költözöl egy másik országba, ha felkészületlen vagy, akkor nagyon nehéz beilleszkedni. Következzen Ági története…..
szívas 2012.12.04 16:33:31
@mirx: Hát...elég messze lakom, ha úgy gondolod, hogy ez itt releváns információ.
Szerintem amire van találó, és a fogalom lényegét megragadó magyar kifejezés, mindenképpen azt érdemes használni. Minek mondjunk szimpatikust, mikor rokonszenvest is mondhatunk, és winchester helyett ott van a jól bevált merevlemez.
De ez az eröszakos írásbeli "magyarosítás" (idézöjelbe azért került, mert nem arról van szó, hogy valaki eröfeszítést tesz találó magyar kifejezést találni, hanem arról, hogy ostoba módon fogja magát és leírja úgy, ahogy hallja, mert hülye hozzá, hogy utánanézzen, hogy honnan ered, és hogyan írjuk helyesen) szerintem a legnagyobb szegénységi bizonyítvány, és olyan szörnyszülöttek melegágya, mint az elöbb említett dzsessz meg a vincseszter.
-IMHO; -ha érted, mire gondolok.
(nem bánnám, ha megállnád és nem tennéd szóvá, hogy nem tudok hosszú ö-t meg ü-t használni.)
szívas 2012.12.04 16:48:21
@mirx: nem nagyon értem mire gondolsz evvel:
"pont a fordított jelenséget céloztam meg"; minek mondasz ezzel ellent.
Jucuska ügyesen kikerülhetné a csapdát, ha inkább "nemi" tevékenységgel élne. A célnak az is tökéletesen megfelel;-)
szívas 2012.12.04 18:15:23
@mirx: pedig világos: a "sanzon"-nak!
Látni is szörnyü!
Pedig a posztoló egyszerüségében is helyesen írta.
De a fö baj az volt azzal a komentárral, hogy a témába a legkevésbé sem vágó
Indul a Ferenciek terének átalakítása Gyalázat, erre bezzeg van pénz. Tényleg ez volt most a legfontosabb? Ebben a helyzetben? Amikor a hajléktalanóvodát lelkes civilek tartják fent, a tanárok, rendőrök pedig nemzetközi szinten is alulfizetettek? Én azt mondom: amíg ebben az…..
szívas 2012.10.27 19:53:57
@ob.szerver: ott a pont!
Ennyi, nem kell ehhez semmi demagógia.
Kivételesen egy jól müködö, esztétikus, átgondoltan megtervezett városrészletröl van szó. Kinek jutott eszébe ez az agyrém, és mit tud fölhozni a mentségére?
szívas 2012.10.27 20:39:49
@es2300:
"1. lesznek akiknek mar nem eri meg igy autoba ulni, igy pld otthon hagyjak azt, lesznek akik mas utakat keresnek
2. nem lessz 24 oras dugo mert egyszeruen nem eri meg sem anyagilag sem idoben abban acsorogni igy az emberek szepen masfele mennek majd. az elejen duhongenek aztan megszokjak

miert olyan bonyolult belatni az egyszeru tenyt, hogy ha csokkentjuk az utak szamat, ateresztokepesseget, sebesseget akkor csokken az arra kozlekedo autok szama es elhetobbe valik a kornyezet."

Hát ezt az elképesztö demagógiát már nem lehet szó nélkül hagyni.
Miért mit gondolsz, mi fog történni az autókkal, akiknek arra van dolguk? Szépen szárnyra kapnak és átrepülik a Dunát, és lehetöleg akkor már mindjárt a Gellért hegyet is?
A demagógia csúcsának tartom azt a mentalitást, amikor valaki azt gondolja, hogy egy probléma megoldása helyett tiltsuk be/ki, zárjuk/kövezzük le stb. Gondolod, hogy ettöl akár csak eggyel is kevesebb autónak fog arra dolga akadni???
És szerinted milyen alternatívát válasszon? A Szabadság hidat? 1 sávos és ugyanannak a hegynek ütközik, mint az Erzsébet híd. A Lánchidat, ami gyakorlatilag nem is csak egysávos, de mindkét parton gyakorlatilag megközelíthetetlen is.
Én gyakorlatilag évek óta csak kerékpárt használok, mert gyülölöm, hogy autóval ebben a városban se menni se megállni nem lehet (legalábbis anélkül, hogy rögtön ne tartaná valaki a markát a semmiért). De idönként szükségem van ilyen-olyan okból arra, hogy autózzak. Hagy ne kelljen mentegetöznöm érte, és hagy jussak már el a lehetö leggyorsabban A-ból B-be, anélkül, hogy az utca közepén kávézgató turistákat kelljen kerülgetnem, ahogy az eszement Rádai utcai "sétálóutcában" történik. (Ott is ki lehetett az az idióta, aki ezt kitalálta?)
A Ferenciek tere közlekedéstechnikailag az egyik legjobban, legátgondoltabban megszervezett, ráadásul esztétikusan megoldott szelete a városképnek. kinek jutott eszébe ezen változtani?
szívas 2012.10.27 21:00:44
@es2300:
?? Oszt miért? Érvek esetleg?

"- legyen minimalis autoforgalom mellett a dunakorzo, vaci utca, egyetem-tér jellegu elheto, szep kornyezet ahova pld. a fenti igenyt tamasztok is elmehetnek neha, auto nelkul, pihenni, kikapcsolodni - elni egy eddig talan ismeretlen minosegu eletet"

Könyörgöm, miért megy valaki a Ferenciek terére pihenni, kikapcsolódni??? Amikor nem egész 10 percre ott a Gellérthegy, 15-re a Margitsziget, 2 re (se) a Károlyi kert?

"- gyorsan sok auto atmehessen a varos legeslegkozepen, ezzel kettevagva azt"

Tudsz olyan várost, ahol ez nem így van? Igen? Igaz, tudok én is. Nem sokat. De ezek kivétel nélkül olyanok, ahol ezt a problémát a várost kilométereken át átszelö alagutakkal oldották meg (Pl. Bratislava). Ugyanúgy, mint kicsiben a ferenciek terén. Nem betemetni, hanem folytatni kellene. Prágában, Berlinben, Párizsban, Londonban viszont ugyanúgy többsávos út szeli át a várost. Nagy város, nagy távolságok, valahogy át kell jutni rajta.
Drágább lesz a BKV-n utazni, ez már biztosnak látszik, csak az a kérdés, hogy mennyivel? Az én tippem a 355,- forintos jegyár, ami „természetesen” az infláció és a Demszky féle városvezetés hibája… Hát nem? A minap Vitézy Dávid BKK vezér, a Kossuth Rádió Krónika…..
szívas 2012.10.27 20:02:55
@fal_adja_a_masikat:
szerintem meg zseniális ez a számítás!
Persze, hogy van villamos meg metró is, de azon nem is 40-en utaznak egyszerre, hanem mondjuk 200-an, tehát a bevételi oldal is az 5-szöröse. Ráadásul ott nem is lóg senki.
Aztán meg igen rövidlátó álláspont azt gondolni, hogy egy aszfaltút fönntartása anyival olcsóbb lenne, mint egy villamospályáé. Hogy azt nem a BKV fizeti, így nem is kell számolni vele?
De mégis, mit gondolsz, kinek a költségén tartják fönn?
szívas 2012.10.27 20:16:26
@1vidéki:
nagyon jó ez a link amit betettél, mert bebizonyítja, hogy gyakorlatilag nincs europai város, ahol drágább lenne a tömegközlekedés.
Nem, nem ehhez vagy ahhoz viszonyítva (reálbérek, stb.) hanem OBJEKTÍVEN; egyszerüen átszámolva.