Regisztráció Blogot indítok
Adatok
_e30st_

1 bejegyzést írt és 101 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
2019-ben Ferihegy a hosszútávú járatok számában is újra rekordot döntött, hiszen a korábbi években még soha ennyi várossal nem volt közvetlen légi kapcsolata a magyar fővárosnak. Összesen öt új hosszútávú légijárat indult el, olyan városokba, mint Sanghaj, Szöul, Csengtu, Hszian és Csungking. A…..
Ma 15 éves a Wizz Air, ugyanis 2004 május 19-én szállt fel az első járatuk, Katowicéből.  Az évforduló kapcsán összeszedtük azt a 15 legfontosabb és leghasznosabb tudnivalót, amely azonnal eszünkbe jut a céggel kapcsolatban. Kezdő fapados utasoknak, ha nem akarnak nagyon ráfázni,  kötelező! 1.…..
_e30st_ 2019.05.20 16:35:01
@tejfogbandi: OTPhez hasonlitani azert eros...
Alapbol is rettenetes arfolyamok vannak, raadasul minden devizat atvalt EUR-ba, tehat a kettos konverzio miatt garantalt a 3-4% koruli lopas.
2019-ben pedig alap, hogy Revolut nelkul az ember nem hagyja el a hatart.
_e30st_ 2019.05.21 02:28:16
@Ultras1899:
Nekem van EUR számlám Ersténél, arra befizetem az arab pénzváltóban megvett Eurót, és egy mozdulattal megy is át Revolutra. Gyakran még az árfolyamon is nyerek eurónként 0,5-1 forintot.

Úgy tudom, hogy Curve kártyát ha csináltatsz, azzal van valami módszere a forint számláról való költségmentes feltöltésnek Revolutra. Prohardveren van egy nagyon aktív revolutos fórum, ott mindent leírnak erről.
Kettő hónapig és tíz napig bírta a Ryanair a nélkül, hogy emelje a csomagdíjakat, igazán szép teljesítmény. Vártuk, hogy ez lesz, de azért ilyen sebességre mi se számítottunk. A Wizzhez képest azért még így is kispályások. Többször foglalkoztunk vele, hogy novembertől a két ultrafapados átállt egy…..
_e30st_ 2019.01.17 16:11:51
@irdesmond: egy olyan társadalomban, ahol már a gendersemleges WCk és transziskolák korában élünk, mégis micsoda fat-shaming lenne egy ilyen rendszer bevezetése. Ráadásul rasszista is, mert az ázsiaiak jellemzően könnyebbek mint a feketék.
Ha pedig egy kétszáz kilós XY kromoszómás egyén fogadkozik, hogy márpedig ő egy 40 kilós nőnek vallja magát, és a mérleg nem veszi figyelembe az ő társadalmi nemét és súlyát, akkor mi van?
Megint durván nyomja a Malév GH a budapesti reptéren. Egy náluk dolgozó alkalmazott is mesélt nekünk arról, hogy milyen bevételkényszer van, hogy emelik egy szolgáltatás díját lényegében a duplájára. Áprilisban volt egy posztunk, amely arról szólt, hogyan húzza le a Wizz…..
_e30st_ 2018.10.08 23:58:02
@MindentGátlóSam: ez érdekes! ajánlanám egy jogász(csoport) figyelmébe, mert az EUs szabályok szerint a végső repülőjegyár olyan kell hogy legyen, hogy annyiért mindenféle extra felár nélkül is utazhassunk. Ha 3 órával korábban vesz az ember jegyet, akkor azt a honlapon csak olyan áron adhatnák, hogy abba benne legyen a reptéri utasfelvétel ára.
1900. A Boyabreen gleccser, Fjaerland, Norvégia..
Van annak valami egészen diszkrét bája, ha veszel egy repjegyet mondjuk Bordeaux-ba, aztán egy szép napon csak azt veszed észre, már nem is oda szól, hanem Milánóba. Tudtodon kívül átíródott, senki nem is szólt róla, csak véletlenül bekeveredtél a foglalásaid menüpontba és így derül ki a dolog. Van…..
A Wizz újabb sunyi módosításával összevetve a Ryanair szigorítása szinte üdítőleg hat, pedig maga a változás kemény: vége a két ingyen kézipoggyász korszakának. De ezt tisztességesen bejelentették, az érvelésük is rendben van, novembertől érvényes csak, nem pedig azonnal,…..
_e30st_ 2018.08.26 14:29:24
@peter3374:
@Punxsutawney Mormota:
4 főre, retúrjegy foglalásnál az 7x2x4 EUR. Így újra megvéve priorityvel (mert az foglaláskor csak 6 EUR) összesen 16 EUR-al olcsóbb lesz, mint ahogy eredetileg vettem. Amikor vettem, benne volt az árban, hogy nagy és kis kézit vihetek, nagyot elveszik, kész. Most már nagyot egyáltalán nem vihetnék, csak helyszínen feladva 10 EUR-ért (az 80EUR), vagy ha utólag veszem meg a priorityt 8EUR-ért (64EUR). Tehát a spórolás 96 vagy 80 EUR.
Egyébként pedig elvi kérdés, 7 EUR-ért is megtenném ugyanezt. Mert én velük az eredeti megállapodás szerint szerződtem, amit ők egyoldalúan felrúgtak. Ez pedig nekem nem fér bele, wcpapíros hasonlat ide vagy oda.
Gondolom te az a fajta ember vagy, aki csak bizclasson utazik, de abból is csaj a fullfare-t hajlandó megvenni, nehogy egy fillért is véletlenül megfontoltan költsön el. Bár akkor nem értem mit keresel ezen a blogon.
Pont a magadfajták miatt gondolják azt ezek a cégek, hogy bármi ilyesmit megtehetnek. Mert a telepi suttyú minimálbéres prolit ha átvágják néhány(ezer) forinttal, akkor eljátsza az urat, hogy őneki ez mindegy, nem azon múlik, lenyeli a különbözetet. CBA-ba is azért nem teszem be a lábam soha, mert minden 10. terméknek más árat számol a kassza mint ami ki van írva. Ha pedig szóvá teszem, jön a válasz, hogy "ennyiért viszi a gép, ez van". És anyázhatsz, hogy miért tartom fel 5Ft-ért a sort, de a hiba igazi okozója az, aki naponta elszenvedi ugyanezt és nem szól. Mert ő attól lesz nagyvonalú és úriember.
_e30st_ 2018.08.27 09:32:57
Ez korrekt, érthető. Jó neked. Én még diák vagyok, és az a 85-90EUR sokkal jobb helyre is tud kerülni. Lesz ez még máshogy is.@Punxsutawney Mormota: Van, hogy én is a drágább utat választom, ha a vele adott kényelem/biztonság arányos az árával. Itt viszont egy utólagos szerződésmódosítás történt, amit egy emailváltással és újrafoglalással (összesen nem több mint fél óra) a javamra tudok fordítani. És igen, ebben az esetben örülök annak a pénznek, és nyugodtabban alszok, mert engem nem tudott megszivatni a ryan. Jó utazást.
Igen kellemetlen meglepetés érheti azokat a Wizz-utasokat, akik nem olvassák napi szinten a cég honlapját. Sikerült néhány napja úgy megváltoztatniuk a kézipoggyász-szabályt, hogy erről az utasokat nem tartották fontosnak tájékoztatni. Elég pofátlan húzás, hogy kifelé úton még felviheted a motyódat…..
_e30st_ 2018.07.01 12:02:02
Túl sok itt a hiszti.. Főleg azok gondolkozzanak egy kicsit, akik a kabátjukat, duty free vackot, kistáskát a fej feletti tárolókba akarnak bepakolni. Az direkt a bőröndöknek van kitalálva. Minden kisebb cuccot az ülés alatt, vagy ölben kell szállítani.
Volt az a HVG-s rinya a ryanairnél, amikor a kabátokat csakazért is mindig visszapakolták fentre, hiába kérte őket a sztyuvi többször is, hogy szék alá tegyék. Annak ott a helye. Ha ez zavarja az utast, mert piszkos lesz a turkálós Burberry kabát, akkor hajtogassa be a kézipoggyászba, vagy adja fel.
Amerikában már írják a jövő fapados történelmét. Van ahol már évek óta fizetni kell az overhead bin használatáért. Nem is keveset. Azok ám a szép jelenetek, amikor az utas rugdossa be a 40x30x18-nál pár centivel túlnyúló bőröndjét a szék alá, és hiába kéri a sztyuvi, hogy legyen kedves feltenni felülre és fizetni egy 10$-est, ő csakazért is próbálkozik. A módszer rendkívül hatékony, eltűntek a mindenféle extra igényű 'úriemberek'. Kedvencem, amikor a fancy kalapot rakja fel valaki, és a 300grammjával elfoglal 30 litert, ha meg valaki odatesz egy bőröndöt, akkor üvöltözik, hogy tönkretették a kalapját.
Persze senki nem szeret úgy utazni, hogy a cuccai a lábánál vannak. De ez a szabály. A gyakorlatban úgy néz ki, hogy az utasok első fele mindent felcsesz fentre, a másik felének pedig semmi hely nem jut már. Ha lenne olyan utazási kultúra, hogy mindenki következetesen csak a nagy csomagokat tenné fel, és ami elfér ülés alá, azt oda rakná, akkor nem lenne sosem helyhiány.
Aki pedig képtelen a kabátjával a kezében vagy ülés alatt utazni, az tényleg vegyen lufthansa bizclass jegyet.
Az angol reptereknek régóta rossz hírük van, teljesen megérdemelten. Nyilván lehet szerencsénk egy-egy flottul sikerült érkezéssel, vagy indulással, de gyakoribb, hogy sík ideg az utas, mire túljut valamelyik procedúrán. Az elmúlt hetekben volt szerencsénk újra a szenzációs London-közeli fapados…..
_e30st_ 2018.06.26 12:27:55
@tommybravo: "Beszállókártyát egyébként csak a kezdők használnak"
Ne haragudj, de ezzel a fellengzős, lenéző stílussal beszélsz arról, hogy a szemét "modellcsaj" nem engedett fel a buszra T-7 perckor? Miért is fontos a sztoriban a modell-alkat? Én első olvasásra a "hülyepicsa" utalást veszem ki belőle. Ez 2018-ban elég metoo-gyanús, úgyhogy óvatosan.
Szerintem ha valaki, itt te vagy a kezdő. Elnézést a személyeskedésért.
A non-schengeni fapados beszállítás az ottani A-kapukkal tényleg elég katasztrófális, főleg amikor egyszerre több gép indul. Volt is itt róla cikk valamikor, hogy ott jó korábban menni, és megkérdezni a csőben tömörülőktől, hogy melyik gépre várnak. És ha egy olyanra, aminél még a matricázás sem indult el, miközben a te géped már lassan indul, akkor előre tolakodni.
Pár hét múlva átadják a non-schengeni mólót, onnantól kezdve ez a probléma megszűnik.
Ettől még T-30ra legkésőbb a kapuhoz kell érni, és nem csak fapadosnál. AF-nél épp a múltkor láttam olyan CDG-n, hogy a csápban még állt a hosszú sor, (leghátul voltam, loungeból jöttem, úgyhogy nem siettem), az utánam pár perccel érkező párt pedig nem engedték felszállni, mert hogy a gate agent már bezárta a kaput... Mindezt T-18 körül.
Jövő héten jelenti be nagy debreceni bővítését a Wizz Air. Sajtótájékoztatóra szóló meghívóból nem illik cikket írni, de nem mindenki gondolja így, a Délhírnél például most is annyira örültek, hogy nagy bejelentést ígérnek debreceni nagy emberek jelenlétében, hogy helyből világgá kürtölték: jön a…..
_e30st_ 2018.05.11 09:24:57
@dieter: Berlin Budapestről sem megy, túl nagy a konkurencia az útvonalon, nem tudják megtölteni a gépeket még párezres jegyekkel sem. Talán majd jövőre.
_e30st_ 2018.05.11 12:26:09
@svajcineger: fuss neki még1x. A lényeg, hogy kell. Fogadni mernék, hogy jövő nyáron már lesz mindkettő.
_e30st_ 2018.05.14 12:16:57
@tokale: az lehet. decemberben még félig üresen repültek. Amikor megszűnt az airberlin akkor easy, ryan, wizz egyszerre indított vagy növelt kapacitást, és wizznél ha discount clubbal most pénteken akarok repülni, az is 3500Ft. Fapadosnál a loadfactor mindig baromi magas, de nem attól lesz nyereséges egy járat ha tele van, hanem ha normális áron adják a jegyeket.
A téli menetrendváltástól nem repül az Air France Budapestre saját neve alatt, az útvonalat átadja leánycégének, amelyet persze nem akart félfapadosnak nevezni, inkább kitalálta, hogy új generációs legyen. Igazi kényszer szülte megoldásból akarnak kihozni valamit. Az Air France kénytelen volt…..
_e30st_ 2018.04.20 23:52:59
@AzUtazó: ne szidjuk már azt aki normális szolgáltatási színvonalat vár el. A transzatlanti útvonalakon jelenleg economy osztályon nincs értékelhető szolgáltatás. Öbölmentiekre nem is tudsz foglalni USA-ba innen. Persze ottvan az emiratesnek a két 5th freedom járata (októberben majd ki is próbálom a MXP-JFK-t), de azokhoz mehetsz szépen wizzairrel BUD-ról.
A Turkish az egyetlen, ami még normális (sőt szuper) szolgáltatást nyújt, de míg a BA/LH/AFKL-el egy reggeli indulással délután 2-re New Yorkban visz, addig a Turkish-el fél7-re vagy ott, vagy Istanbulban éjszakázol és akkor másnap délben.
Botrányos körülmények között, lényegében az egyik pillanatról a másikra zárták le a szaloniki repülőtér fő futópályáját, a diszkont légitársaságok pedig különböző döntést hoztak arról, hogy beérik-e a másikkal. A Wizz azonnal átirányította járatait Kavalába, ez a budapesti utasokat is érzékenyen…..
Elsőre brutális bejelentés a Wizz Airtől, hogy napi járattal nyomul rá a Ryanair szintén napi Budapest-Berlin útvonalára, de jobban megnézve logikus és érthető a döntés: megindult az Air Berlin piacának újraosztása, aki hosszabb távon is ott akar lenni, jó, ha előre szalad. Frissítés: a járat jövő…..
Már Debrecenből is célba veszi Moszkvát a Wizz, a Ryanair közben egy érdekes spanyol célt dobott be: Santanderrel szinte az egész Ibériai-félszigetet lefedik a Pestről induló fapadosok. Nehéz volt egy akkora ziccert kihagyni, mint hogy ez legyen a cím: akár Wizz-járattal is repülhet jövőre Putyin…..
Több horrorsztoriról, kemény utasszívatásról írtunk az elmúlt hetekben, örömmel nyugtázzuk, hogy vannak üdítő kivételek, íme egy szívmelengető eset a Ryanairtől. Átszállásos szervezésnél ha az egyik járat időpontját módosítja a légitársaság, kinyírva a saját szervezésű csatlakozást, az nagy cumi,…..
Amit beharangoztunk a Wizz Air csomagos változásaival kapcsolatban, az valóban úgy lesz. Sok múlik viszont majd azon, hogy az új rendszerben miként tudja a Wizz kezelni a beszállási procedúrát a földön, hol lesz az a határ, aminél már mindenképp elveszik a csomagot, ha nem fizetünk. Részletek és…..
_e30st_ 2017.07.20 00:09:17
@cradbox: nem kell ez a hiszti... amikor bevezették a fizetős kézit, akkor bezzeg az volt a baj.
Egyébként meg rengeteg utasnak fogalma sincs, nem nézi meg, hogy wizznél csak kis kézi van az alapjegyárban. Mai napig rendszeres, hogy az airbnb vendégeim panaszkodnak, hogy megbüntették őket a normál méretű kézi miatt, nem tudták, hogy azért fizetni kell. Sokan úgy hiszik, mindenkinél jöhet a nagy.

Ha nem tetszik az utazóközönség, menj bizclassra. Az se jobb. Volt szerencsém egyszer egy aircanada BRU-YYZ útvonalon egy hazai kisebbségi maffiozó népes családjával ott utazni. Katasztrófa.
Ha nem tartjátok be a csomagszabályokat, meg fogjuk változtatni - üzente utasainak a legnagyobb európai fapados. Biztos nem ok nélkül. Kétségtelenül nagylelkű a Ryanair jelenlegi kézicsomag-szabályozása, menő, hogy egy normális, plusz egy kicsi kézi vihető fel a fedélzetre, de ez meg milyen…..
_e30st_ 2017.07.14 23:36:09
@AzUtazó: azért a powerbank nem egy luxuscikk... Tőlem is vették már el a kézit, ezért van benne egy szatyor, laptopot, értékeket bele és az megy fel a gépre ülés alá.
A szabályokat azért tartsuk már be...
Menj oda időben a kapuhoz, és nem veszik el a poggyászodat. A terms and consban benne van, hogy bármikor dönthetnek úgy, hogy fel kell adnod. Láttam én is sok ilyen cetlitépős vadembert, kevés idegesítőbb dolog létezik ennél, főleg amikor engem is megbillogoznak, és már a kapunál szatyorban szorongatom a dokkmunkásoktól féltett vagyont, előttem meg a proli úgy tépkedi a cetlit mint a soros-plakátot.

@csadeev: Én úgy tudom, EUban sehol nincs kézipoggyász súlymérés, én ilyennel még csak Japánban találkoztam.
Már annyi új útvonallal kényeztettek csak az idén az olcsójegyes szolgáltatók, hogy igényünk alig maradt újabbakra, erre megint itt van kettő. Egyiket se találtuk volna el 20 tippből se, de persze örülünk az új Stavangernek és a bázeli harcnak is. Stavanger. Ha csak egy hangyacerkányi esélyt adtunk…..
Fontos szolgáltatás a járatmódosítás, bármikor szükség lehet arra, hogy más járatra, vagy útvonalra iratkozzon át az utas a meglevő jegyével. A Wizznél eddig a jegyár fele volt ennek a díja, most visszaálltak a régi fix rendszerre, persze megemelve az árat is.  "A Wizz Air leegyszerűsíti a…..
_e30st_ 2017.06.09 10:48:08
@rozsomák: tekintve, hogy az egész légiiparban már harmadik éve csökkennek az üzemi költségek, és az EUban az infláció gyakorlatilag nulla, nem indokolt az áremelés.
Mellesleg sokkal több cikk szól nagyon olcsó jegyekről, spórolós tippekről, mint áremelésekről, úgyhogy nincs ok a panaszra.
Végre új belsőjű Ryanair-gépet fogtunk ki, le tudtuk tesztelni a nagy megújulást. Az eddigi vállalhatatlanul rondánál sokkal kulturáltabb lett,  kétségkívül kényelmesebb is, de a legbosszantóbb apróságot megtartották.  Lassan másfél éve közölték az első fotókat a Ryanair új gépbelsőjéről, nekünk…..
Régen megígérték, sokan kérték is, végre összejött: augusztustól repülhet a Wizz Budapestről Szentpétervárra.  Heti kétszer repül majd a Wizz Szentpétervárra, szerdán és vasárnap, majd a téli menetrendben kedden és szombaton. Az árak jellemzően 15-18 ezer forinton indulnak, de akad bőven drágább…..
_e30st_ 2017.05.06 16:14:45
"ki az a barom"
@aemberek:
Lehet hogy az oktogonnál a tüntikén aztmondják, hogy oroszország a földi pokol, de nem kell mindent elhinni. szpvár gyönyörű hely, a járat biztosan tele lesz.