Adatok
tusk0
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Lassan eljutottunk az állandó összkerékhajtáshoz, üdv a terepjárózás legmélyebb bugyraiban.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tusk0
2012.10.19 11:40:35
@Tie: Tökéletesen igazad van. Amely pillanatban a kereket túlpörgetjük többlet erővel a tapadásához képest, ez elveszíti oldalirányú tapadását is, és az autó elkezd kicsúszni.
Ezzel csak két bibi van:
1) hogy ez ne történjen meg, nem kell ehhez egy nagyon drága 4x4 es hajtáslánc, elég egy ESP kipörgésgátló is. Ez abban a pillanatban leveszi majd a gázt az első kerékről, amikor érzékeli hogy az kipörög. Ez a drágábbik változat. az olcsóbbik meg, hogy télen jeges úton kanyarban nem kell gázt adni
2) a valós életben kanyarban azért inkább fékeznek az emberek mint gázt adnak. ebből a szempontból egy 4x4 es hajtáslánc megintcsak nincs előnyben, pont ugyanúgy blokkolásig lehet fékezni mind a 4 kereket, mint egy 2x4-esben, tehát az összkerék meghajtással pont úgy el fogunk szállni, ha túl nagy tempóval hajtunk be a kanyarba majd padlóféket nyomunk, mint egy elsőkerekes autóval.
Ezzel csak két bibi van:
1) hogy ez ne történjen meg, nem kell ehhez egy nagyon drága 4x4 es hajtáslánc, elég egy ESP kipörgésgátló is. Ez abban a pillanatban leveszi majd a gázt az első kerékről, amikor érzékeli hogy az kipörög. Ez a drágábbik változat. az olcsóbbik meg, hogy télen jeges úton kanyarban nem kell gázt adni
2) a valós életben kanyarban azért inkább fékeznek az emberek mint gázt adnak. ebből a szempontból egy 4x4 es hajtáslánc megintcsak nincs előnyben, pont ugyanúgy blokkolásig lehet fékezni mind a 4 kereket, mint egy 2x4-esben, tehát az összkerék meghajtással pont úgy el fogunk szállni, ha túl nagy tempóval hajtunk be a kanyarba majd padlóféket nyomunk, mint egy elsőkerekes autóval.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A 4 kerék meghajtásu autó abban jobb, hogy 4 kerékre osztja le a 100 lóerőt, és ez kerekenként 25 lóerő leadását eredményezi az aszfaltra. Ellentétben az elsőkerékhajtással, ahol kerekenként 50 menne rá az aszfaltra. Ez világos.
Na most, kanyarban ugye, a kicsúszást az oldalirányú erők fékezik. Nem pedig azok amiket a motor ad le az aszfaltra :). Tehát a motor ereje nem véd az oldalirányú kicsúszás ellen. Akkor meg nem értem, hol segít az engem, ha a motor erejét hatékonyabban (azaz 4 keréken) tudom az aszfaltra bocsátani?? SEHOL.
Ergo, az hogy a 4x4es autó biztonságosabb kanyarban, az egy TÉVHIT, kedves olvasóink.