Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kalevipoeg

7 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Esterházy Marcell – Vesd össze (vö.) ACB Galéria  (2013 10.18. - 2013 11. 15.) Az Esterházy család történetével való művészi számadás tétje az, hogy egyenlőségjelet tehetünk-e a társadalom és az Esterházy család sorsa között? Az ACB galéria Vesd össze (vö.)…..
Nyilvánvalóan sokan tapasztalták, mikor az Akvárium program kínálatából szemezgetve egy nekik tetsző koncertre lettek figyelmesek, hogy barátaik részéről merev elutasítás és szentbeszéd következett arról, hogy valami homályos dolog van itt a Navracsiccsal meg a KIM-mel, és a…..
kalevipoeg 2013.04.17 10:54:50
kalevipoeg 2013.04.17 11:08:18
@nu pagagyí: hallottam az említett emberekről, ám ha nagyban nézed meg, akkor forráskivonásról van szó, a vidéki múzeumok, a régészeti feltárások, és a múzeumi negyed tervezésének okán elodázott felújítások (szépmű, mng). A múzeumok nem tudnak vásárolni műtárgyakat, a vidéki kultúrházakban pedig az tart programot, aki kibérli. Az egyetlen értékelhető kultúrpolitikai statement Bozókié volt 2006-ban. Lehet Kerényi, meg Fekete miatt balhézni de az csak egy része, nem önti oda az állam számolatlanul a pénzt, csak annyit, amennyi a kulturális etnocentrizmusra épülő, kirekesztő kultúrpolitikájukhoz elég. Nem kell visszavonulni az egyetértés közegébe, mert akkor megint majd azt tekintjük az egyetlen helyes kultúrának, amit mi kevesek ott underground berkekben megalkottunk, és nem foglalkozunk a kultúra valódi közönségével. Arról nem is beszélve, hogy ez az állam nem cenzúráz, a szcéna összezárt, ha valami jó külföldi pályázatot megnyersz viheted a projektjeid a nagyközönség elé. Ám ez csak ebben a helyzetben segít, ha valódi változást akarunk, akkor nem egy elit kultúrát kell őriznünk, hanem a kultúrához való hozzáférés lehetőségét növelnünk.
Művészeti egyetemisták, hallgató társaink, ébresztő! A decemberi keretszámok ismét világossá tették, hogy a magyar kormány ellehetetleníti a művészeti felsőoktatás működését. Egyértelmű, hogy a minisztérium nem kíván a művészeti egyetemekkel érdemben foglalkozni,…..
2006-ban Madle Lippus és barátnője lakást béreltek Tallinn Uus Maailm nevű negyedében. Ezen a területen szocreál szociális lakótelep négyemeletes épületei és észt jellegű századfordulós faházak egymás mellett sorjáznak. Uus Maailm a központhoz közel fekvő térség ahol…..
  Ezen a héten úgy gondoltam érdemes az észt művészeti színtér egy ígéretes fiatal alkotójával foglalkozni. Az 1985 környékén született, Tallinnban és Tartuban alkotó művészek közül sok megérdemelne egy posztot, mégis Flo Kasearura esett a választásom. Ennek…..
eesti-ungrokunstikritiika XY 2012.10.25 09:29:25
Múlt hét csütörtökön nyílt meg a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem  fotográfia szakának csoportos kiállítása a Ludwig Múzeumban. Nagy izgalom övezte a megnyitót, hiszen már hosszú ideje folytak az előkészületek, s a fiatalok sokadik félévüket szánták a kiállítás…..
kalevipoeg 2012.10.30 14:16:38
Kedves kommentelő,

dicséretes ez a lojalitás az intézményeddel szemben, - de főleg a te szakmádban - néha nem árt egy kis kritikai gondolkodás elsajátítása. Nem igazán látom az érveidet amivel cáfolni kívánnád a kritikában leírtakat. Nem is teljesen látom át, hogy miért tisztázol, olyan dolgokat, amelyek a közös tudás részét képezik. De vegyük sorra az érveket azért a biztonság kedvéért:
1. A MOME laboratory elég fiatal kezdeményezés: igen, valóban, ám maga a kiállítás több éve készülő, vagy inkább készülődő projekt. A MOME fotográfia szakának több tervezési feladata foglalkozott az emberi méltóság témakörrel, annak figyelembevételével, hogy az ott készült munkák később a LUMU-ban lesznek kiállítva. Ómagyarmáriasiralom kevésbé foglalkozik a MOME laboratory szellemiségével, sokkal inkább az egyetem szellemiségének, hiányos, vagy nem létező megjelenítését kéri számon.
2. "Itt tartok" A LUMU valószínűleg hazánk legbefolyásosabb művészeti intézménye, nagy szeletet hasít ki a művek kanonizációjából. Nehéz értelmezni ebben a térben az iskolai projektként készült feladatokat, a MOME elvárásait valóban láthatjuk, de látjuk-e, hogy a diákok, hogyan gondolkodnak az őket körülvevő társadalmi valóságról? Ezek a projektek a tanárok elvárásainak megfelelően a félév során többször módosulnak, kicsit olyan, mintha rajzokat a mester korekkciójával együtt állítanánk ki, nehéz eldönteni, hol kezdődik a diák és hol a tanár gondolata (nyilván vannak olyanok akikre ez nem igaz, mert nem változtatnak a projekten év közben...). Ebben az esetben a LUMU nem megfelelő tér, de ha még is olyan műveket akarunk látni, amelyek jobban leképezik a fotósok gondolatait, miért nem iskolán kívüli munkáikból válogatunk össze egy csokorra valót, hiszen azok csak és kizárólag a fiatal művészek reflexióit tartalmazzák.
3. Miért ilyen művek? Ez nem túl nehéz, nem is érdemes rá egy egész cikket vesztegetni. Magyarországon úgy általában ritka a társadalmilag érzékeny mű, a társadalmi felelősségvállalás úgy általában nem művészeink kenyere. A Kopek írása az emberi méltóságot valami transzcendens megfoghatatlan izének állítja be, kérdezz meg egy másodéves szociológus hallgatót, relevánsabban fog nyilatkozni a témában. Na hogy ez miért van az már sokkal érdekesebb, de szétfeszíti egy komment kereteit.
4. Személyeskedés? Na nem. Kékesi DonátOK, ez inkább a jelenség leírására szolgál, mint durva támadás a fotós személye ellen.
5. Név nélkül: mindenki ismer mindenkit, erős, hatásos kritikát csak így lehet írni. Különben folyton szépítgetni kell,virágnyelven elmondani, hogy drága művészünk érzékeny lelkét ne sértsük meg.

üdv
Tallinnban szeptember 20 és 22 között nyílt alkalmam rá, hogy megtekintsem a Cosmic Underground fantázianevű száguldó performance-vonatot. Tallinn volt az első állomása ennek a rendhagyó happening fesztiválnak, amely a tervek szerint átszelve európát összeköti annak keleti és…..
Logikus kérdés tekintve, hogy csak hárman vagyunk ebben a népcsoportban, leszámítva az asszimilálódott népeket szerte Oroszországban. ..