Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Lalo

0 bejegyzést írt és 32 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A magyar szabadkőművesség virágkora egybeesik a híres aranykorral. Vajon egyszerű jó szándékú emberek gyülekezetéről volt szó csupán vagy tényleg ők befolyásolták a magyar történelmet? Forrás: Wikipedia ..
Lalo 2019.06.18 16:57:32
Lalo 2019.06.18 16:57:33
@na__most__akkor: Tévedések végjátéka ...

a) A mormonok nem szabadkőművesek.

Lásd: epa.oszk.hu/00800/00861/00001/annus.html

b) Magyarországon kb. 600 szabadkőműves van.

Lásd: https://www.academia.edu/36637514/Szabadkőművesség_Magyarországon_ma_és_tegnap_Freemasonry_in_Hungary_-_today_and_yesterday_

c) A világon összesen kb. 2,7 millió szabadkőműves van.

Lásd: Az előző linken, illetve a lényeg:

"Egy friss kutatás szerint 2010-ben a világon összesen 2 665 000 szabadkőműves volt, ebből Észak-Amerikában 1 555 000, Európában 665 000 (ennek a kétharmada a brit szigeteken, egyötöde Franciaor-szágban), Közép- és Dél-Amerikában 265 000, Ausztráliában és Új-Zélandon 100 000, Ázsiában 70 000, Afrikában 5000."

Hans-Hermann Höhmann: Freimaurerei, Analysen, Überlegungen, Perspektiven, Temmen, Bremen, 2011, 347. oldal.
Akik azt mondják, vagy gondolják még mindig, hogy Miskolc kommunista iparváros, illetve "csinált város" volt, íme egy újabb adalék ennek megcáfolására. A 18. század végén városunkban megalakult a szabadkőműves páholy, amely a helyi szellemi kultúra nagyságát bizonyítja.    Ez nekem még bizony az…..
Lalo 2018.09.27 00:23:12
@TanNé:
I.
Kölcsey Ferenc (1790-1838)
Mire felnőtt lett, a szabadkőművességet betiltották, s 1838-ban bekövetkezett haláláig aligha lett volna lehetősége arra, hogy belépjen egy elismert páholyba. Feltehetően téved Abafi Lajos, amikor a valószínűleg 1790-ben felélesztett álmosdi Probitate (Becsületességhez) páholy tagjaként nevezi meg Kazinczyt és Kölcseyt, hivatkozva kettőjük levelezésére, továbbá egy olyan közvetett feltételezésre, hogy "Szatmár megyébe...a hol Kölcsey Ferencz a szabadkőművesek feje volt volna. Hogy valóban t. (testvér, S. I.) volt, azt eléggé világosan tanusítja 'Akáczia' czimű költeménye. Az a körülmény, hogy egy időben több páholyban említtetik, nem bizonyít egyik adat ellen sem, mert akkoriban több páholynak is lehetett tagja. Benső barátja, Szemere Pál, a költő, is igen valószínű, hogy szabadkőműves volt." Ezt a feltételezést számos más szerző is átvette. Milyen adatok teszik legalább is kétségessé Kölcsey szabadkőművességét:

más szabadkőműves irodalmi források meg sem említik nevét,

Kölcsey 1790-1838 között élt, így a felsőbüki Nagy Pálnál alkalmazott érvelés szerint nem lehetett elismert páholy tagja, továbbá bármennyire is meglepő, életében mindössze egyszer járt külföldön, s akkor is Bécsben, ahol szintén nem csatlakozhatott a szövetséghez;

életrajzírója még csak ilyen irányú célzást sem tesz róla, miközben Kazinczy szabadkőművességéről szól, és kijelenti, hogy Kölcsey Kazinczy legbuzgóbb tanítványa volt;

Kazinczy nem utal Kölcsey szabadkőművességére;

Kazinczy 1831-ben bekövetkezett halála után elmondott akadémiai emlékbeszédében Kölcsey ki sem ejti a szabadkőműves szót, életrajzírója így írja le a nevezetes eseményt: "megírta gyászbeszédét s azt az akadémia legelső közgyűlésén olvasta fel, mely Pest vármegye gyűlés termében folyt le rendkívüli ünnepélyességgel. Jelen volt a nádor, az ország bírája, az akadémia igazgató tanácsa teljes számban, az előkelő társadalom és az irodalom színe java. A gyűlést gróf Teleky Pál nyitotta meg, fejtegetvén az akadémia célját és feladatát. A megnyitó beszéd után Nyíri István mechanikai értekezése olvastatott fel, mely után Kölcsey emlékbeszéde következett. A nádor majdnem Kölcsey közvetlen közelében hallgatta végig a szívrázó emlékbeszédet, mint a Jelenkor írta jelentésében 'az elhunyt halhatatlan Kazinczy Ferencre, nemcsak mint virúlhatatlan koszorúkat érdemlett literátorra, hanem összeolvadólag, mint emberre, s mint szenvedettre, utána a lelkesedés szünni alig tudó éljenekben fakadozott".;

az a bizonyos 1811. december 5-i keltezésű Akáczia költemény talán még a vájt fülű szabadkőművesekben sem tetszhet utalásnak, így álljon itt példaként maga a vers a Magyar Elektronikus Könyvtárból másolva:

AZ ACATIA

Mirtusz homlokomon és hűvös acátialombok

Fonnak ölelkezvén illatozó koszorút;

Azt remegő lyánykám keziből, mint égi jutalmat,

Gyöngéded szerelem géniusza nyújtja felém;

Ákáclombjaimat deli Cháris fűzte hajamba,

Hogy szent fája tövén zengjenek égi dalok.

"Itt ölelék egymást, kiket én kedvellek örökre,

Láng emelé sziveik, s isteni szimpátia.

Rezzent lombok alól susogott lágy szárnya zefírnek,

S felnyílt kedvesimért illatozó kebele."

Ez a vers csak akkor valószínűsítené Kölcsey szabadkőművességét, ha a szabadkőműves jelképet alkotó akáclombot egy Cháris álnevű szabadkőműves adta volna át. Magyarázatul szolgáljon, hogy régebben számos szabadkőműves viselt vagy kapott álnevet, pl. Kazinczyé Orpheus volt, Pálóczi Horváth Ádámé Arion, Darvas Ferencé Epanimondas, gróf Festetich Györgyé talán nem meglepő, Helikon. De Chárisról nincs tudomásunk.

A liberális felfogású Kölcseyre ugyan nem hízelgő, de az 1830-as országgyűlésén elmondott beszédében, melyben a szatmári adózó nép állapotáról kesereg, olyan kérdéseket érint, mely alig vállalható egy egyenlőség eszméjét elfogadó szabadkőműves számára.

A Kelet c. szabadkőműves lap egyik számában tudósítanak egy sződemeteri ünnepségről, melyet Kölcsey születésének évfordulóján rendeztek. A csaknem negyven soros hírben a szabadkőműves szó elő sem fordul. Ha a költő tényleg szabadkőműves lett volna, ez elképzelhetetlen lenne.

Mindezek alapján teljesen egyet lehet érteni Jászberényi Józseffel. A nemrég megjelent tanulmányában leírtakhoz részben hasonló gondolatmenettel kérdőjelezem meg Kölcsey szabadkőműves voltát.

Kazinczy Ferenc (1759-1831)

Kazinczy Ferenc szabadkőművességéhez nem férhet kétség. Esetében a kutató szinte a bőség zavarával küszködik, mivel a forrás maga Kazinczy, aki egyes történéseket igen részletesen írt le az utókor számára. 1823-ban, életének 64. esztendejében írt önéletrajzában részletesen beszámol arról, miként lett szabadkőműves 1781. május 18-án a miskolci Zum tugendhaften Kosmopoliten (Erényes világpolgárhoz) páholyban. Ennek alapítója gróf szendrői Török Lajos, a kassai tanulmányi kerület főigazgatója volt, akit még valószínűleg Bécsben avattak szabadkőművessé az 1770-es évek első felében. Az ő lányát, Sophie-t vette feleségül fogságból való szabadulását követően.
Lalo 2018.09.27 00:37:21
@TanNé:

Ahol Kölcsey nyugszik Szerző: Kibelbeck Mara / 2017. augusztus 23. szerda / Kultúra+, Utazás Kölcsey Ferenc (1790-1838) költő, politikus (Fotó: Kibelbeck Mara / cultura.hu) „Badalóval csaknem szemközt fekszik innen a Tiszán (tulajdonképen túl a Tiszán) Cseke, és csekei temetőben Kölcsey Ferenc.” Petőfi Sándor pontosan meghatározta, merre található himnuszunk szerzőjének nyughelye.

...

Kölcsey Ferencet 1838. augusztus 25-én abba a kriptába temették, ahol öccse, Kölcsey Ádám (1796-1827) nyugodott. Nem kellett hozzá a szatmárcsekei temető bejáratán olvasható tábla, miszerint könnyen megtalálható, a temető legmagasabb pontján áll a Gerendai Antal által tervezett, Kölcsey Ferenc fehérmárványból készült, hatoszlopos klasszicista síremléke. Néhány lépés és magam is megláthattam a nyughelyet és párkánnyal egybefogott oszlop közepén, hasábtalapzaton álló Kölcsey feliratos, címeres urnát.

...

Lenyűgöző, valóban nehezen megfogalmazható látványt nyújt a népi csónakos fejfás temető, amelyről Szatmár vármegye első katonai felmérői 1782-85 között jegyezték fel: mintegy 1200 csónakos fejfa jelzi a sírhelyeket a református temetőben, mely 1973 óta műemlék. Az emberi alak benyomását keltő csónakos alakú fejfák a temetőbe belépve a nyári napsütést megszűrt fák árnyékában döbbenetes hatást váltanak ki: mintha bálványok sorfala közt haladnánk végig. A csónakos fejfa felső része három oldalról csapott és hegyes csúcsban végződik. Némelyiknél az előlap homlokrésze plasztikusan tagolt. A stilizált emberfejet, illetve csónakban fekvő embert szimbolizáló sötét fejfa páratlan látványt nyújt. Egyelőre megdönthetetlen magyarázat nincs a csónakos fejfák eredetére. Vannak, akik úgy vélik, hogy az ősi ugor csónakos temetkezési szokás utolsó emlékei. Mások szerint azért temetkeztek így, mert a falut körülvevő vizek áradásakor a halottakat csak csónakban vihették a temetőbe. A fejrészt a törzstől az eresz választja el, amely az írott részt védi a víz lefolyásától. A fejrész jellegzetes magyar motívuma a magyar bajusz. A törzsrészen állandó felirat minden fejfán: A.B.F.R. A. (A boldog feltámadás reménye alatt) és B.P. (Béke Poraira). A fejfák nem csak a szokásos név, születési és halálozási időpontokról számolnak be, az elhunytak életének legfőbb eseményeit rövid, néha humorral és szeretettel írt versbe szedték (és a temetőgondozó – faragóművész elmesélése szerint, szedik ma is), és vésték ezt is a fejfákra.

...

A „csónakos fejfák” a néprajztudomány szerint az ősi ugor csónakba-temetkezés szokását őrzik, a valamikori hiedelem úgy tartotta, hogy a csónakokban egy másik világba jutnak el az elhunytak. A Magyar Néprajzi Lexikon így ír a fatönkös fejfákról: „Fatönk majdnem természetes állapotában. Eleje jobban megmunkált (és felirattal ellátott), hátulja, ill. másik három oldala kevéssé, vagy egyáltalán nem. Mint legegyszerűbb forma az egész magyar nyelvterületen megtalálható, olyan községek temetőiben is, amelyeknek jellemző képét egyébként más típus adja. A fejfa elején, ill. homlokán gyakori a vésett vagy karcolt díszítés: körben elhelyezett csillag, szomorúfűz, különböző virágok, ritkábban foglalkozást jelentő eszközök: szekerce, balta, fogó, hal, orsó stb. E típus alcsoportját képezik a Szatmár m.-i ún. csónak alakú fejfák is (amelyeket – nem bizonyíthatóan – régi magyar csónakban való temetkezéssel hoztak kapcsolatba, kiképzésében a csónakba temetett ember képmását látva). Ennek háta nem lapos, hanem a törzs hátán él fut végig.”

1847. július 17-én Petőfi Sándor így írt Kerényi Frigyesnek az Úti levelekben: „Badalóval csaknem szemközt fekszik innen a Tiszán (tulajdonképen túl a Tiszán) Cseke, és csekei temetőben Kölcsey Ferenc. Tavaly ősszel egy pár hétig laktam itt s meg-meglátogattam a szent sírt, melyben a legnemesebb szívek egyike hamvad. Halmánál nincs kőszobor, még csak fejfa sincs, melyre neve volna fölírva; de nincs is rá szükség, mert az oda lépő vándornak szívdobogása megmondja, ki van ott eltemetve. Csendes e táj; a városok, a nagy világ zaja nem hangzik idáig. A nagy férfi sírja körül csak a szellő rezgeti a tövisbokrokat, a tövisbokrok virágain vadméhek dongnak s távol az andalgó Tisza halkan mormogja dalát, hogy a koporsónak álmát meg ne zavarja.”

Kibelbeck Mara: Ahol Kölcsey nyugszik

cultura.hu/kultura-plusz/irok-otthona-ahol-kolcsey-nyugszik/
Titokzatosság és misztikum övezi még ma is azokat a több száz éve alakult különleges szervezeteket, melyek titokban működtek és melyek egyesek szerint még ma is aktívak. A hétköznapi emberek nem tudták ugyanis, hogy mi folyik ezekben a testületekben, melyeket egyébként páholyoknak vagy kluboknak is…..
Lalo 2017.08.17 18:06:26
@vilagnezet.blog.hu:

Csokonai Vitéz Mihály nem volt szabadkőműves, talán azért vélik egyesek hogy az, mert Mozart Varásfuvolájának szövegkönyvét fordította;

Kölcsey sem volt szabadkőműves;

Jókai Mór sem volt szabadkőműves;

Frankel Leó - legalábbis a kommünár - sem volt szabadkőműves;

Jósika Miklós nem volt szabadkőműves, viszont Jósika Antal az volt.

Feszty Árpád nem, Feszty Adolf igen.

Kőrösi Csoma Sándor nem.

Szent-Györgyi Albert nem volt szabadkőműves, ő rotarys volt.

Bibó István nem volt szabadkőműves.
Lalo 2017.08.17 18:06:40
@Mitzi von Küche: A néhai NDK zászlójában nem állt hasonló szimbólum. A kalapács a munkásságot, a kalászok a parasztságot, a körző az értelmiséget szimbolizálta. Derékszögvonalzó nem volt.

Ha minden jelvényt, amelyben körző van, szabadkőművesnek tekintesz, akkor szabadkőműves lesz a fél világ ...
Lalo 2017.08.19 15:49:26
@Mountain Dew: Ha ma már nincsenek ilyen szervezetek, akkor a honlapjaikat kik készítik?

profan.meximas.com/webpage/diagram.htm
Ugyan a Galilei Kör vezető tagjai közül éppen Rákosi nem volt szabadkőműves páholytag, de amúgy az Index menő tudósítást közölt a Hosszúlépés. Járunk?-keretében vezetett szabadkőműves sétámról. Tisza mint Darth Vader, Duczynska Ilona korának Sarah Connorja, Ady Endre a…..
Marco Polo és Kublai kán egyetlen hitelesnek tekinthető közös képe. (Italo Calvino és Jorge Luis Borges) …Kublai kán elhisz mindent, amit Marco Polo mond… Nem biztos, hogy Kublai kán elhisz mindent, amit Marco Polo mond, amikor leírja neki a követi kiküldetései során…..
Tegnap kezdődött az Európai Szabadkőműves Nagypáholyok kétnapos konferenciája a szerb fővárosban. Utoljára 82 évvel ezelőtt tartottak itt hasonló rendezvényt. A képen látható Dragoslav Pavlović, a Szerbiai Szabadkőműves Nagypáholy nagymestere elmondta, hogy egyben a Szerb…..
 Egy újabb könyv ihlette téma következik, és bár a szöveg egyáltalán nem teljes, aki szeretné, utánanézhet.  A szabadkőművesség világszerte több millió taggal rendelkező, számtalan formában működő mozgalom, amely – önértelmezése szerint…..
Biztosan te is láttál már fekete vagy sötétszürke nadrágot (esetleg teljes öltönyt), visszafogott tónusú nyakkendőt és hófehér inget viselő, jólfésült és frissen borotvált fiatalembereket, amint helyes, téglalap alakú névtáblával mellkasuk baloldalán, esetleg…..
Dan Brown „Angyalok és démonok” című bestsellerének egyik pozitív hozadéka (a szerző bankszámlájának gyarapodása mellett) az, hogy tíz- (ha nem száz-) milliók kapják fel a fejüket, ha az Illuminátusokról hallanak. Mivel mégiscsak egy thrillerről (és nem…..
A múlt heti első részben röviden felvázoltuk a szabadkőművesek vélt (vagy valós?) genézisének több forgatókönyvét és megismerkedhettük a két nagy áramlattal (az angolszász és a kontinentális, vagyis a reguláris és az irreguláris közötti különbségekkel). Nézzük meg…..
Lalo 2009.12.30 23:22:24
@tiboru: B.5.) A brit próbálkozás-hoz:

Nagy-Britanniában igenis bevezették a bírák és néhány más foglalkozás képviselőire azt a kötelezettséget, hogy bejelentsék esetleges szabadkőműves tagságukat. Ezt a rendelkezést 12 éve Jack Straw javaslatára hozták és éppen napjainkban oldotta fel - Jack Straw igazságügyminiszter. A bejelentési kötelezettség feloldását az UGLE (az angol nagypáholy) kérésére azzal az indoklással hozták, hogy az elmúlt 12 év tapasztalatainak elemzése szerint nem voltak az eljáró bírók esetében szabadkőművességükre visszavezethető mulasztások vagy hibás döntések.

Részletesebben lásd: aprofan.blogspot.com/2009/11/feloldottak-angliaban-birak-bejelentesi.html
Lalo 2009.12.31 16:12:26
@Halálkufár: Azt írod: "Nos ha a vallásról és a politikáról nem lehet beszélni, akkor miről lehet?"

Szemléljed meg a blogom ezzel foglalkozó linkgyűjteményét és meglátod:

szkp0.blogspot.com/#szkrajzolatok
Lalo 2010.01.29 18:31:44
@pcr: Azt írod:

"Hazugság az is , hogy büntetett embereket kirúgnak a tagságból , erre ott a jó példa Oscar Wilde esetében is."

Oscar Wilde 1875-ben lépett be a szabadkőművességbe, 21 évesen, egyetemi évei alatt. 1878-ban, 24 éves korában tagdíj nem fizetése miatt kizárták. Ráadásul akkor még semmilyen bírósági ügye nem volt.

Forrás: www.freemasons-freemasonry.com/beresiner8.html

Szóval mire is jó példa Oscar Wilde esete?
A Sárdobáló – a jóval korábban beharangozottaknak megfelelően – az egyik nagy szabadkőműves páholy elnökével beszélgetett egy kiadósat. Íme. – A szabadkőművesség vallás? Miben hisznek a szabadkőművesek? – Nem vallás, és minden szabadkőművest…..
Lalo 2010.01.08 16:58:11
@ave: Vannak "kiugrott" szabadkőművesek.

Ha a google-ban rákeresel az "ex-mason" kifejezésre, akkor több ezer oldalt találsz, amelyek többsége keresztény fundamentalista alapokon utasítja el a szabadkőművességet.

pl.: www.emfj.org/

Én egy ilyen "tanúságtevőnek" a magyar verzióját ismerem:

www.hagiosz.net/?q=kekpaholy

Egy másik ilyen figura szerepel egy csomó Youtube videóban, a

"Jack Harris" freemason

kereséssel megtalálhatod.
Lalo 2010.01.08 19:22:10
@K.Z: Ugyan nem vagyok szabadkőműves, de azt hiszem, hogy tudok válaszolni a kérdéseidre:

"- A szabadkőművesek alapszabálya engedélyezi-e, hogy fegyveres, rendvédelmi testület tagja, politikai párt, közigazgatás vezető tisztségviselője, sajtóban dolgozók tagok legyenek?"

A szabadkőművesek alapszabályát Alkotmánynak hívják és semmilyen ilyen megkötés nincs benne. Nálunk ugyan a szokásjog alapján tartózkodnak az első vonalbeli politikusok felvételétől, de ez Nyugat-Európában vagy az USA-ban nincs így. Számos USA elnök volt szabadkőműves és pl. az FBI híres-hírhedt vezetője, Edgar Hoover is az volt.

"- Egymással (elvileg) érdekellentétben álló konkuráló cégek, pártok vezetői kerülhetnek egy páholyba?"

Igen, már csak azért is, mert a felvétel előtt nem tudhatja a jelentkező, hogy kikből áll az adott páholy tagsága.

"- Van-e limitálva a tagság száma?"

A szabadkőművesség egészében természetesen nincs limit, egy-egy páholynál az ésszerű és kezelhető létszám a határ. Hagyományosan úgy szokott egy új páholy létrejönni, hogy egy túl nagyra nőtt páholyból páholyalapítási célból kilépők hozzák létre. Hazánkban az 1870-1919 közötti időszakban sok páholy így jött létre. Ma erre nem igazán kerülhet sor az alacsony létszámok miatt.

Lásd: szkp5.blogspot.com/

"Mi a kiválasztási procedúra?"

Alapvetően a belépni szándékozónak kell jelentkeznie. A legjobb, ha egy általa ismert szabadkőművesen keresztül. Ezután több hónapos "lekáderezés" folyik, 2-3 szabadkőműves érdeklődik felőle, beszélget vele és véleményezi a páholy részére. Ha ezek a vélemények pozitívak, akkor elbeszélgetnek vele a páholyban úgy, hogy az illetőnek be van kötve a szeme, tehát csak a kérdezők hangját hallja. Majd az ezt követő szavazás eredményétől függően veszik fel, vagy utasítják el a jelentkezőt.

"- Miért lehet elveszíteni a tagságot?"

A szabadkőműves Alkotmány erről részletesen rendelkezik. Egyrészt a bűncselekményért bíróság által elítélteket szinte automatikusan zárják ki, másrészt a szabadkőműves kötelességeiket megszegőket. Ilyen pl. a titkok (a rituálé részletei, a titkos szavak, kézfogások) elárulása, a tagdíj nem fizetése, a páholy nem látogatása.

"Ki dönt erről és hogyan?"

Erről szabadkőműves bíróság dönt, részletesen szabályozott eljárásrend alapján.

Eléggé ritka, én két híres esetről tudok, az egyikben Nagy Töhötömöt, a "Jezsuiták és szabadkőművesek" című nagyszerű könyv íróját zárták ki tagdíj nem fizetés címén, a másikban Móra Ferencet vádolták meg kizárással járó vétséggel, de ő meg tdta védeni magát. Az eset olvasható a blogomban:

aprofan.blogspot.com/2007/06/mora-ferenc-fedezese.html

"- Hol húzzák meg az "egyházi" és a magánélet határát?"

A szabadkőművesek a páholyban úgynevezett munkán "dolgoznak" rituális keretek között. Ez nagyon szabályozott. A magánéletük teljesen szabad.

"- Van-e limitálva, hogy egy azon társadalmi-kormányzati szervből hány tag léphet be?"

Nincs. De ilyenre nincs is szükség az erős szűrés miatt. Magyarországon ma legfeljebb 5-600 szabadkőműves lehet a két nagypáholy keretei között levő és a női és vegyes páholyban. És ebben benne vannak az itt élő külföldi szabadkőművesek is. A páholyok listája:

profanaprofan.googlepages.com/diagram.htm

"- A társadalmi "megbélyegzéstől" való félelem miért érv? A Mazsihisz vagy az ÖCO sem titkolja el a tagságát..."

Vannak olyan szabadkőművesek, akik nyilvánosságra hozták, hozzák szabadkőművességüket. Akik ezt nem teszik, azok feltehetőleg családjukat szeretnék megvédeni a támadásoktól. Azt hiszem, ez érthető.

"- Ha nyilvánosan senki sem ellenőrzi a társulatot (gondolom azért néhány NBH-s eljárogat ájtatoskodni) a szervezeten belül mi biztosítja a tagság kontrollját a vezetés döntései felett?"

A páholyok és nagypáholyok tisztségeit demokratikus választások útján töltik be, ráadásul bizonyos posztokon kötelező rotációval.

Lalo
Igen, jól látjátok: bárhogyan is próbáltam, akármennyire is igyekeztem, ezt sem tudtam elkerülni. Úgy jártam, mint a JFK-gyilkossággal: a téma szerepeltetése nélkül folyamatos hiányérzetünk lenne, hiszen konteóblog szabadkőművesek nélkül olyan, mint disznóvágás pálinka,…..
Lalo 2009.12.21 17:24:28
@NagyTeve: "A páholy az alapegység, az oriens a város, ahol több páholy működik."

Nem.

Lásd:

"a Budapest keletén dolgozó Haladás páholy"

"Arad keletén dolgozó Fraternitas páholy"

stb. stb.

Tehát a kelet itt szimbolikus értelmű, egy város legszentebb helye a kelete, ugyanúgy, mint ahogy egy páholy legszentebb helye az Oriens, a Kelet, ahol az oltár áll és a főmester ül. Azaz egy-egy páholy jelölhető, azonosítható az Oriensével, a Keletével.

Ebből következően ezeknek a keleteknek az együttese a Nagy-Kelet, vagy Nagy-Oriens, amely alá tartoznak az egyes keletek, páholyok.
Lalo 2009.12.21 17:28:32
@Môžeš mi pomôct'?: "jó lesz az még fölmelegítve vakolás után"

Inkább vakolás alatt.

Szabadkőműves szóhasználatban vakolásnak hívják a szertartásos vacsorát.
Lalo 2009.12.23 00:12:46
@tiboru: Kedves tiboru!

Azt a "Franciaországi Nagypáholy"-t (GOdF) javítsad már át légy szíves "Franciaországi Nagyoriens"-re, mert tényleg összekeverhető így a Grande Loge de France-szal.

Ráadásul Nagyoriens nem is csak Franciaországban van, hanem sok más helyen is, az olasz nagyoriens szintén latin/francia irányzatot követ, de például a Grande Oriente do Brasil reguláris, az UGLE és az USA nagypáholyai is elismerik annak.

És hát van itthon is nagyoriens, a Magyarországi Nagyoriens Szabadkőműves Egyesület.

De ha annyira le akarod fordítani, akkor legyen Nagykelet, de Nagypáholy semmiképpen se!

Üdv: Lalo
Orpheus naplója 036. 2007.11.23 15:08:00
Az Iwiw és a halálAmikor az Iwiwet Magyarországon kitalálták, pontosabban külföldi mintákat követve átvették, egészen biztosan senki sem gondolta, hogy egyszer a halál is problémává válhat. Miről is van szó? Sajnos egyre többen vannak olyanok, akik valamikor regisztráltak a…..
Lalo 2007.12.05 18:16:56
A halál nem válogat. Azt is elviszi, aki mégoly aktívan internetezett, wiwezett életében, s akivel gyakran csak virtuálisan tudtunk találkozni.

Én magam is gyászolom egy nem régen elhunyt barátomat, és bizony nem szeretném, ha a wiw rendszergazdái egy mozdulattal kitörölnék a virtuális világból is.

Ugyanúgy, ahogy a csoportok, szervezetek wiw-es megjelenésének kialakításán dolgoznak éppen mostanában a rendszer fejlesztői, gondolniuk kellene a halottak méltó kezelésére is.

Én a magam részéről a következő alapelveket javaslom ehhez:

1. Halála után ne töröljenek senkit se mások, még családtagjainak kérésére sem.
2. Legyen "befagyasztva" a meghaltak adatlapja - azaz senki se módosíthassa, de kiegészítve egy "elhunyt" opcióval.
3. Legyen egy "végrendelkező" opció az adatlapon, ahol a wiwezők beállíthatják, hogy mi történjen az adataikkal haláluk esetén - itt persze kérhetik akár törlését is.
4. Egyébként pedig megkülönböztetett módon legyenek kezelve, szerepeljenek a kapcsolatok és ismeretségek között, de lehessen az adatbázist opcionálisan őket kihagyva is használni. (Vagy inkább fordítva, opcionálisan lehessen a halottak kapcsolatrendszerét is szerepeltetni a lekérdezéseknél.)

Mindezek elvégzése nem igényel informatikai, számítástechnikai szempontból túlzott erőforrásfelhasználást, viszont biztosítja a wiw hosszabb távú használhatóságát és ezáltal felhasználóinak elégedettségét, hűségét a rendszerhez.