Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Járókelők

189 bejegyzést írt és 44 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Számos amerikai városban kísérleteznek univerzális mobilitási programokkal, vagyis támogatják a buszozást, az elektromos kerékpárokhoz és robogókhoz való hozzáférést a gazdasági fellendülés reményében...
A Járókelő Közhasznú Egyesületnél azon dolgozunk, hogy a lakosság által jelzett közterületi problémák fotóit és leírásait eljuttassuk az önkormányzatoknak és a városi szolgáltatóknak. Erről itt olvashatsz bővebben. Önkéntes csapatunk naponta több száz hozzánk érkező ügyet közvetít ki, és nézi át a…..
Reith Péterrel megfordult a világ az utóbbi években. Elkezdett figyelni az étkezésére, többet mozog, az alkalomhoz illő közlekedési eszközt választja, így ha az a praktikusabb, akkor inkább bringázik vagy vonatozik. Mindeközben a tágabb közösségének is megpróbál visszaadni, a Járókelő és a 10 millió…..
Birmingham önkormányzata a városi gépkocsiforgalmat egy körgyűrűre terelné és ezzel egyidőben a  közösségi közlekedést is fejlesztené...
A Járókelő legfiatalabb önkéntese Soós Áron májusban csatlakozott a csapatunkhoz. Áron még csak 12 éves, de most már több mint fél éve a szerdai ügykezelői csoport teljes jogú tagja. Nagyon örülünk, hogy fontos számára a környezetének jobbá, szebbé tétele, és büszkék vagyunk, hogy minket választott.…..
Járókelők 2021.12.05 19:49:44
@Boar.: Kedves Boar! Nem nagyon értjük, hogy milyen besúgásról van szó. Ha nem ismeri jól a tevékenységünket, akkor ajánljuk figyelmébe a weboldalunkat. A Járókelő önkéntesei a beérkező ügyeket továbbítják az illetékeseknek. A partnereink, az illetékesek, akik sok esetben közfeladtokat látnak el, többször elmondták, hogy segítség számukra, ha a városlakók jelzik a környezetükben tapasztalható meghibásodásokat, problémákat, hiszen ezek felderítésével nekik már nem kell foglalkozniuk. Az önkénteseink, így Áron is, gondoskodnak róla, hogy a jelzések a megfelelő helyre érkezzenek, ami az illetékeseknek szintén segítség, hiszen nem kell olyan ügyeket kezelniük, amelyek nem is hozzájuk tartoznak. A városlakók pedig nem keringenek a bürokratikus útvesztőkben, hiszen miért is kellene tudniuk, hogy nem mindent az önkormányzatoknál kell jelezni, az önkénteseink megkeresik helyettük, hogy kihez kell fordulni. Sajnáljuk, ha Ön abban rosszat lát, hogy valaki jelez egy elromlott jelzőlámpát, balesetveszélyes kereszteződést, kátyút vagy éppen illegálisan elhelyezett szemétkupacot, és utána az adott problémára megoldás érkezik válaszul. Mi azt gondoljuk, hasznosabb ezeket jelezni, mint azon sopánkodni, bosszankodni, hogy miért nem oldja meg senki. Áron önkéntesünk, és érdekli a közigazgatás, a városüzemeltetés. Rettenetesen sokan dolgoznak nap mint nap azon, hogy a város, ahol élünk, működjön, egyszer talán majd ő is. Mi örülünk, hogy rajtunk keresztül ismerheti meg ennek a rendszernek a működését, és segít abban, hogy a városlakók és az illetékesek közötti kommunikációban ne legyenek felesleges kanyarok.
Shane Topley a koronavírus járvány alatt bérelt egy elektromos biciklit, hogy ezzel is hozzájáruljon a városi levegő megtisztításához. ..
London egy mindenre kiterjedő sebességkorlátozás bevezetését tervezi „városszerte” – ismerteti egy tervezési dokumentum, amelyet a Közlekedési Bizottság vitatott meg október folyamán. A javasolt intézkedés célja az emberi élet megóvása és a légszennyezés csökkentése...
“Bármelyik város törekedhet arra, hogy jobb hellyé váljon, de általában ugyanazon a tanulási görbén haladnak végig.” Brent Toderian világszerte ismert véleményvezér, elismert urbanista, Vancouver korábbi vezető várostervezője, cége a Toderian UrbanWorks a világ számos városát és haladó…..
Ez az egyik olyan funkció, melyet azért vezetnek be, hogy fenntartható opciókat tegyenek elérhetővé a felhasználók számára...
A Járókelő Közhasznú Egyesületnél 2012 óta dolgozunk azon, hogy segítsük a városlakók, az illetékes önkormányzatok és közműszolgáltatók közötti kommunikációt, hogy az állampolgárok a Járókelő.hu közterületi hibabejelentő oldalunkon jelezhessék az olyan zavaró közterületi problémákat mint a kátyúk,…..
Európa-szerte nagyságrendileg 100 millió emberre van káros hatással a zajszennyezés, amelynek messze a legnagyobb forrása a közúti forgalom – derült ki az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) új felméréséből...
Az elsöprő autótilalomtól a hatalmas városi erdőkig a francia főváros átalakul a párizsiak és a bolygó javára. A párizsiak büszke, hagyománytisztelő és szabálykövető imidzséhez nem igazán társítható a változásra való nyitottság. És a zöld terek sem – hiszen a város megszokott képét a nagy sugárutak,…..
A házhozszállítás egyre népszerűbb, a teherbiciklik pedig csökkenthetik a városok zsúfoltságát és szennyezésettségét.  ..
A gyalogosok az úthasználói hierarchia élén foglalnak majd helyet. Az autósoknak - akik a legnagyobb eséllyel árthatnak a többi közlekedőnek - a legnagyobb a felelősségük, hogy mérsékeljék azt a veszélyt, amelyet mások számára jelentenek...
Mindig is a fejlődés rendje volt, hogy a városok terjeszkednek, de mi van akkor, ha a város, ahol élsz, zsugorodik? Mi történik a megüresedett térrel? Nézzük meg, hogyan hasznosítják a városok ezeket a megüresedett terüeteket világszerte, a kerékpárutaktól kezdve a városi kerteken át az új…..
A Járókelő Egyesület 2012 óta segíti a városlakókat abban, hogy a közterületen észlelt problémákat jelezhessék, és ezzel elősegítsék a mielőbbi megoldásukat. Az egyesület önkéntesei több száz illetékessel, köztük önkormányzatokkal, közműszolgáltatókkal, távközlési szolgáltatókkal, áruházláncokkal,…..
Iskolások nyújtottak segítséget a biztonságos közlekedés kialakítása érdekében Kerpenben, Németországban. Évente 1,35 millió ember hal meg az utakon világszerte, és további 20-50 millió sérül meg súlyosan a WHO adatai szerint. Az áldozatok többsége gyerek – az 5-29 év közötti fiatalok halálozásának…..
Járókelők 2021.08.09 19:27:12
@eßemfaßom meg áll: Ha figyelmesen olvasod a szöveget, akkor az derül ki, hogy gyerekeket érintő (!) halálos (!) baleset nem volt korábban, de a hasonló nagyságú városokhoz viszonyítva náluk magasabb volt a gyermekeket is érintő balesetek száma, és bár a szöveg nem mondja ki, de valószínűleg voltak halálos balesetek is, csak nem gyerekek voltak az áldozatai. A tervezés után pedig egyáltalán (!) nem volt halálos közúti baleset a városban. A gyerekek szempontjait, meglátásait is beépítették, és a folyamat során a város lakói körében tematizálták a közlekedésbiztonságot: "A gyerekek körforgalma csak egy a sok közül, amely javítja a gyalogosok és a kerékpárosok biztonságát városunkban." Tehát, nem egy körforgalom megtervezése történt, hanem ez egy nagyobb folyamat része volt, amelynek eredményeképpen biztonságosabb lett a város, csökkent a belesetek száma, és több gyerek tud gyalog vagy kerékpárral iskolába járni, önállóan közlekedni.
Törődsz a környezeteddel és szeretnél hozzájárulni, hogy a lakóhelyed tisztább, rendezettebb, biztonságosabb és szebb legyen? Akkor csatlakozz a Járókelő csapatához! ..
Ez az a hőmérséklet, amelyen az emberi sejtek már főni kezdenek, az állatok is szenvednek, és a légkondicionálók túlterhelik az elektromos hálózatokat. Ami városi környezetben egykor elképzelhetetlen volt, hamarosan valósággá válik. Az alábbi cikk 2018-ban (!) jelent meg, hogy figyelmeztessen a…..
"Egy új államba való költözés senkinek sem könnyű. Tisztában voltunk azzal, hogy egy ilyen döntés teljesen fel fogja borítani a kilenc és tizenkét éves gyermekeink életét, amihez születésük óta hozzá voltak szokva. De arra, hogy szabadságot és önállóságot tudjunk nekik adni, az autókkal teli East…..
Járókelők 2021.07.26 13:38:29
@midnight coder: Ha elolvasod a cikket, akkor éppen az derül ki, hogy vannak városok, amelyek erőfeszítéseket tesznek a városvezetés, a várostervezés szintjén arra, hogy a gyerekek biztonságát biztosítsák, ezáltal lehetővé tegyék, hogy a gyerekek egyedül át tudjanak ugrani a barátaikhoz, le tudjanak menni a játszótérre vagy iskolába tudjanak menni önállóan. Szerintünk minden nagyvárosban vannak egyedül közlekedő gyerekek, nyilván bizonyos életkor felett tudnak egyedül közlekedni, de éppen ezért azt gondoljuk, fontos az ő közlekedésbiztonságukkal foglalkozni.
Járókelők 2021.07.26 14:33:08
@horex: Kedves Horex! Az USA-ban, ami elég nagy területen, elég sok államot, ezen belül nagyon sok várost és kisebb települést foglal magába, sincsenek minden utcasarkon bandák. :) Mi azt gondoljuk a cikkel egyetértésben, hogy egy város, egy település szerkezete, kialakítása, a lakókörnyezetünk nagyban meghatározza a mindennapi hangulatunkat, lelki- és egészségi állapotunkat. Ezt kutatások is alátámasztják. Az, hogy egy lakóhely mennyire gyerekbarát, nagyon sokat számít. Gyerekes szülők nem véletlenül költöznek inkább olyan környezetbe, amely élhetőbb, zöldebb, biztonságosabb, ahol van a gyerekek számára játéktér. A cikk amerikai szerzői egy másik kontinensen megtapasztalták, hogy egy város kialakítása a mentális jólétünkre igenis nagy befolyással van.
Járókelők 2021.07.28 18:02:14
Kedves @Boar.: Nem a külföldi volt a "varázsszó", ezt te értetted félre. :) Azt próbáltuk jelezni, hogy különös számunkra, hogy általánosságban bullshitnek nevezel mindent, ami ezen a blogon megjelenik, miközben sokszor közlekedésszakértők, várostervezők, szakemberek írásait fordítjuk, tehát inkább a szakember volt a "varázsszó". De olyan külföldi példákat is megosztunk, amelyek vitaindítóak lehetnek, semmiképpen nem gondoljuk, hogy ami külföldi az automatikusan jobb, meglepő számunkra, hogy ezt gondolod motivációnak a fordításokkal kapcsolatban. :) Szerintünk gondolkodni, vitatkozni, más példákat elemezni előremutató dolog, automatikusan mindent átvenni nem lehet irány, de talán elutasítani sem érdemes mindent zsigerből. Ezért arra biztatunk, hogy próbáld meg te is így szemlélni az itt megjelenő cikkeket. Lehet, hogy időnként te is találsz hasznosat a szakértői ötletek között. :) Az utolsó felvetésedre válaszolva, a városok kialakításától nem független az sem, hogy egy környék mennyire biztonságos, vagy milyen ott a biztonságérzetünk. Gondolj csak arra, hogy milyen a közvilágítás, vagy az utca elrendezése, mennyire belátható, átlátható, sétálnak az utcán vagy csak autósok közlekednek, egy gyalogosnak mennyi lehetősége van segítséget kérni stb. Egyébként ebben a témában is voltak korábban írásaink. Szeretettel ajánljuk a figyelmedbe. :) Azt nem gondoljuk, hogy minden városban és minden kerületben annyira rossz volna a közbiztonság, hogy ne lehetne kiengedni a gyerekeket az utcára a veszélyes polgártársaink miatt. Ez szerintünk egy eléggé túlzó általánosítás még akkor is, ha előfordulnak olyan helyek, ahol ez valódi probléma lehet. És azt sem gondoljuk, hogy a közlekedésbiztonság javításával azért nem kell foglalkozni, mert a közbiztonság valahol esetleg nem megfelelő. Ha gy van, akkor mindkettőn kell javítani.
"Amikor arról van szó, hogy környezetünk legnagyobb kihívásaira kell megoldást találnunk, valahogy nem a kerékpározás vagy a gyaloglás jut eszünkbe először. De itt az ideje, hogy újra felfedezzük az egyszerű bicikliben, sőt, a két lábunkban rejlő lehetőségeket!" - írja Ed Miliband, a Brit Munkáspárt…..
Az aktív utazás (séta, kerékpározás, közösségi közlekedés) előnyeiről, pozitív hatásairól számol be cikkében Trevor Hancock, aki a kanadai zöld párt első vezetője volt korábban, emellett praktizáló orvosként is működött. Jelenleg professzorként és tudományos főmunkatársként dolgozik a kanadai…..
Egyre több város válik gyalogosközpontúbbá a barcelonai autómentes szuperblokkoktól a hővédett dubaji sétányokig. Egy új jelentés felvázolja az elmozdulás okait és azokat az intézkedéseket, amelyeket a városok az autóközpontú világtól való eltávolodás érdekében tehetnek. A beszámoló több tucat…..
Egyre több város válik gyalogosközpontúbbá a barcelonai autómentes szuperblokkoktól a hővédett dubaji sétányokig. Egy új jelentés felvázolja az elmozdulás okait és azokat az intézkedéseket, amelyeket a városok az autóközpontú világtól való eltávolodás érdekében tehetnek. A beszámoló több tucat…..
Járókelők 2021.05.25 13:52:33
@Örömhernyó: Kedves Örömhernyó! Köszönjük, hogy megosztottad az észrevételeidet. Te is utalsz az európai példákra a válaszodban, nem csak amerikai példák vannak a szövegben. De talán kizárólag nem is az alapján érdemes elvetni vagy megfontolni egy példát, javaslatot, hogy melyik országból származik, hanem a konkrét viszonyok, hasonlóságok figyelembevételével. Mindennek ott van relevanciája, ahol van, így valóban nem biztos, hogy Jászkarajenőn azért érdemes a gyalogosok szempontjait figyelembe venni, hogy több turista legyen. Ezek általános szempontok, ugyanakkor vannak a cikkben konkrét nagyvárosi példák is, és valóban nem szerencsés ha konkrét nagyvárosi átalakításokat egy vidéki kisvároson próbálunk számonkérni, de ennek a cikknek nem is volt ez célja. Ezek olyan szempontok, amelyek figyelembevételével el lehet gondolkozni azon, hogy helyben minek van létjogosultsága. De azt gondoljuk, egy helyi várostervezőnek ésszerűen, konkrét helyi viszonyokból kell kiindulnia. A gyalogosbarát utca nem minden esetben egyenlő a sétálóutcával, ahogy a kocsmaturizmussal sem. Ezt egy előző kommentben leírtuk. Sokféle árnyalat van, és sokféle módon lehet sétálhatóvá, gyalogosbaráttá tenni egy utcát. Nem feltétlenül csak a végletek jelentik a megoldást.
Járókelők 2021.05.25 15:05:23
@Nancsibacsi: Kedves Nancsibacsi! Egy korábbi kommentünkben leírtuk, hogy a gyalogosbarát utca nem feltétlenül egyenlő a sétálóutcával. Sajnos ezt több kommentelőnk rosszul azonosítja. Nagyon sokféle gyalogosbarát megoldás létezik. Mi nem értünk veled egyet abban, hogy egy sétálóutca, gyalogosbarát utca, forgalomcsökkentett utca kizárólag a turisták javát szolgálja, vagy csak ők használnák ezeket a közterületeket. Érdekes amit írsz, mert a kutatások ennek az ellenkezőjét állítják. Azt mondják, hogy a motorizált forgalom hatására eltűnnek a kisebb üzletek, míg a sétálóövezetekben megjelennek, és emelkedik a forgalmuk. Nyilván nem olyan üzletekről beszélünk, ahol az emberek bútorokat vásárolnak, vagy autóval szállítandó dolgokat, de azt gondoljuk, az ilyen üzletházak nem is véletlenül létesülnek a város külső részein. Kreatív szakemberek kapcsán kikre gondolsz pontosan, illetve melyik város kapcsán említed ezt?
Járókelők 2021.05.25 18:52:31
@Boar.: Kedves Boar! A cikk gyalogosbarát kialakításról szól, amiről pár kommenttel feljebb már leírtuk, hogy szerintünk mit jelent. Egy gyalogosbarát utca nem jelenti feltétlenül az autók teljes kitiltását, és főleg nem mindenhonnan, az egész városból. A gyalogosközpontú szemlélet révén lehet közterületek újrafelosztani is, ami annyit jelent, hogy pl. a 60 cm széles járdafelület helyett többet kapnak a gyalogosok, hiszen hiába utaznak gyerekkel és autóval, ha a környéken a babakocsival nem tudnak sétálni vagy a boltig elmenni. Sajnáljuk, hogy ebben a kérdésben, témában, az autós közlekedést féltők egy része sokszor végletekben gondolkodik, és emiatt ijesztőnek látja a gyalogosbarát jelzőt, vagy azt gondolja, hogy emiatt megáll az élet, és senki nem használhat autót. Azt is mellétesszük, hogy elég sok európai városban vannak jó példák arra, hogy a belváros autómentes, vagy különböző sávok vannak, ahova más-más feltételekkel lehet behajtani, és ez az adott hely élhetőségét emeli, miközben nem áll meg semmi, ugyanúgy dolgoznak, vásárolnak az emberek. Ahogy a cikkben olvashattad, a pontokat várostervező szakemberek állították össze tanulmányok alapján konkrét kutatásokat, példákat alapul véve. Mi ezt a szöveget lefordítottuk, hogy azok is olvashassák, akik esetleg nem tudnak angolul. Elfogadjuk, ha te úgy gondolod, hogy össze tudtad volna állítani a fenti cikket, mi nem fogtunk bele ilyesmibe, hanem a tanulmányt készítő szakemberek véleményét tolmácsoltuk.
Egy új kutatás megmutatta, hogy a várostervezés hogyan formálja az emberek viselkedését. A San Franciscó-i tanulmány szerint a parkolás a „kulcstényező” a közlekedési magatartás alakításában, arra készteti az embereket, hogy többet autózzanak, mint egyébként tennék...
Járókelők 2021.05.06 23:38:25
@Zsooooolt: Kedves Zsolt! Mi inkább úgy összegeznénk a kutatás eredményét, hogyha van parkoló, használják, ha nincs, akkor viszont kiderül, hogy az autós közlekedés alternatívái mint a közösségi közlekedés vagy a kerékpározás sokak számára éppúgy megteszi. :) Más szóval nem azért kell parkoló, mert az emberek igénylik, hanem a parkoló léte teremti az igényt. A konklúzió, hogy a tervezés hatással van a szokásainkra, a közlekedési szokásainkra, és nem alaptétel, hogy mindenképp szükség van autókra és az azokhoz tartozó parkolókra. De ezeket a cikk részletesen kifejti, csak ismételjük. :) A te mondatod csak a tétel egyik része, így pont a kutatás lényege hiányzik belőle szerintünk.
Járókelők 2021.05.12 07:40:35
@midnight coder:
A kutatás éppen azt bizonyítja, hogyha van alternatíva, akkor az emberek egy része nem az autót választja, tehát éppen annak az ellenkezője derül ki, mint amit írsz.
A közösségi közlekedést rengetegen választják, és szerintünk az utóbbi években rengeteget fejlődött Budapesten a közösségi közlekedés, mi magunk is kényelmesen utazunk vele. Másrészt ne felejtsük el azt sem, hogy nem mindenki engedhet meg magának másféle közlekedési módot, illetve hogy ha mindenki autóval utazna, akkor be sem férnének az autók a városba, hiszen sokkal több helyet igényel az autós közlekedés, mint bármilyen más utazási forma.
Lehet szeretni és utálni Budapestet, ez mindenkinek a saját választása, ízlése. Mi azt gondoljuk, hogy Budapesten az általad felsoroltakon kívül más dolgok is vannak: kulturális gazdagság, csodás építészet, a Duna, természeti szépségek stb. Azzal egyetértünk, hogy lehetne tisztább, zöldebb, jobb levegőjű, mi is többek között abban segítjük a felhasználóinkat, hogy szebb, rendezettebb, élhetőbb legyen a város. Mindenesetre azt gondoljuk, hogy csak a negatívumokat látni egy városból egyoldalú megközelítés, és mindenki a maga korához, élethelyzetéhez, ízléséhez mérten választhat lakóhelyet.
Járókelők 2021.05.12 07:43:04
@Zsooooolt: Kedves Zsolt! Segítenél, hogy miben látod a kényszerítést? Te hol olvastál ki ilyesmit a kutatásból? Mivel kényszerítették rá az embereket az alternatív módok használatára? Mi nem olvastunk ilyesmiről.