Adatok
telepi vagány (törölt)
0 bejegyzést írt és 129 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Németországon, Skócián és Anglián át egészen Magyarországig vissza ível Péter útja, aki IT-s végezettséggel volt mosogató és szobapincér is, míg végül aztán Magyarországon helyezkedett el, ismét a szakmájában. Tanulságok? Azok is akadnak...
„Volt szerencsém kalandozni…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.20 21:29:54
@tildy:): ez nem igaz, nyelviskolák közt ég és föld tud lenni a különbség
rengeteg helyen van anyanyelvi tanár már középiskolákban is, pláne nyelviskolákban, nem csak angolból, de a szülővárosomban olaszból és spanyolból is
aki akar az nem csak irodalmi angolt tanulhat, sőt, már sokkal inkább direkt a beszélt nyelvet oktatják
ahol meg nem, azt ott kell hagyni a picsába
@kalandozomagyar:
én is 4 éve orosszal kezdtem, majd német, amiből szintén jó voltam, végül angol, amiből most is megélek
@nem megfelelő: igen, mások meg felsőfokúig eljutnak önszorgalomból
én csak kicsit kidobott időnek érzem azt, amit mosogatóként töltött Péter, mert előtte már német területen nyomta az IT-t, akkor szakmailag nem lehet vele olyan ordas nagy baj
e mellé saját bevallása szerint is lustaságból nem jött fel az akkor már elvárt angolban
ha valaki úgy tudja a lustaságát legyőzni, hogy kimegy vendéglátós-mosogatós állásra Angliába, akkor egészségére
de szerintem egy informatikus van annyira intelligens, céltudatos, ha már az egyetemet el tudta végezni, hogy otthon is megtanulhatna annyira angolul, mint egy pár év mosogatás közben
ismerek olyat, aki sajnos 6 éve él Londonban és nem tanult meg angolul normálisan, pedig gyerekekkel foglalkozik, szülőkkel, jó nem tanár, de mégis...
míg én már tanítottam tök kezdőt, aki egy fél év alatt középfok körül volt, és nem kellett vagyonokat költenie ehhez
az egy mítosz, hogy fél millió kell a középfokúig... nem, a középfokúhoz középfokú tudás kell, az már egyénenként változó, hogy ezt valaki cartoon network-ből, vagy anyanyelvi környezetben vagy nyelviskolában, vagy egy hatékony anyanyelvi magántanárnál szedi össze
ugyanakkor sokkal-sokkal pozitívabb, normálisabb Péter hozzáállása, mint a dublini picsáé, aki minduntalan nyíg, semmi nem kerek neki, holott benne volt a hiba szinte minden téren
Péter legalább nem vekengett, hanem lépett, amikor nem tetszett neki valami
és a végén révbe ért
leszüretelte a termést (szerintem lehetett volna sokkal több "fun" és kevesebb hánykolódás, olcsóbban, gyorsabban, élvezetesebben is megoldható lett volna, de neki így is megfelel, ha ezt a pár évet arra szánta, hogy angolul ott tanul meg, akkor egészségére) a lényeg, hogy túl tudott lépni ezen a fázison és most a munkaerő piaci értékét reálisan felmérve, normális helyen melózik a szakmájában (hogy itt vagy ott, az már részletkérdés)
látni kell, hogy itt a nyelvtudás hiánya mellett azért volt egy nagyon keresett diploma a zsebben, ami reményt adott, hogy ha összerakja az angolját, akkor dobbanthat a vendéglátóiparból kellemesebb vizekre
rengeteg helyen van anyanyelvi tanár már középiskolákban is, pláne nyelviskolákban, nem csak angolból, de a szülővárosomban olaszból és spanyolból is
aki akar az nem csak irodalmi angolt tanulhat, sőt, már sokkal inkább direkt a beszélt nyelvet oktatják
ahol meg nem, azt ott kell hagyni a picsába
@kalandozomagyar:
én is 4 éve orosszal kezdtem, majd német, amiből szintén jó voltam, végül angol, amiből most is megélek
@nem megfelelő: igen, mások meg felsőfokúig eljutnak önszorgalomból
én csak kicsit kidobott időnek érzem azt, amit mosogatóként töltött Péter, mert előtte már német területen nyomta az IT-t, akkor szakmailag nem lehet vele olyan ordas nagy baj
e mellé saját bevallása szerint is lustaságból nem jött fel az akkor már elvárt angolban
ha valaki úgy tudja a lustaságát legyőzni, hogy kimegy vendéglátós-mosogatós állásra Angliába, akkor egészségére
de szerintem egy informatikus van annyira intelligens, céltudatos, ha már az egyetemet el tudta végezni, hogy otthon is megtanulhatna annyira angolul, mint egy pár év mosogatás közben
ismerek olyat, aki sajnos 6 éve él Londonban és nem tanult meg angolul normálisan, pedig gyerekekkel foglalkozik, szülőkkel, jó nem tanár, de mégis...
míg én már tanítottam tök kezdőt, aki egy fél év alatt középfok körül volt, és nem kellett vagyonokat költenie ehhez
az egy mítosz, hogy fél millió kell a középfokúig... nem, a középfokúhoz középfokú tudás kell, az már egyénenként változó, hogy ezt valaki cartoon network-ből, vagy anyanyelvi környezetben vagy nyelviskolában, vagy egy hatékony anyanyelvi magántanárnál szedi össze
ugyanakkor sokkal-sokkal pozitívabb, normálisabb Péter hozzáállása, mint a dublini picsáé, aki minduntalan nyíg, semmi nem kerek neki, holott benne volt a hiba szinte minden téren
Péter legalább nem vekengett, hanem lépett, amikor nem tetszett neki valami
és a végén révbe ért
leszüretelte a termést (szerintem lehetett volna sokkal több "fun" és kevesebb hánykolódás, olcsóbban, gyorsabban, élvezetesebben is megoldható lett volna, de neki így is megfelel, ha ezt a pár évet arra szánta, hogy angolul ott tanul meg, akkor egészségére) a lényeg, hogy túl tudott lépni ezen a fázison és most a munkaerő piaci értékét reálisan felmérve, normális helyen melózik a szakmájában (hogy itt vagy ott, az már részletkérdés)
látni kell, hogy itt a nyelvtudás hiánya mellett azért volt egy nagyon keresett diploma a zsebben, ami reményt adott, hogy ha összerakja az angolját, akkor dobbanthat a vendéglátóiparból kellemesebb vizekre
telepi vagány (törölt)
2012.10.20 21:41:40
@Nyulz of the World: ja, Angliában sokan fizetnek kézbe, főleg amikor honfitárstól veszik ki a lakást, szobát, egérlyukat... ha belegondolunk sok pénz vándorol ott is zsebből zsebbe, nem a piaci 3 almán érdemes adót csalni, hanem a nagy tételeken
@tildy:): a nyelviskolák egy rész tényleg ilyen
van nyelvtanár ismerősöm, aki direkt lassan halad, hogy meg tudja fejni a gyerekek szüleit... de közben a gyerek nagyon élvezi a magánórákat, csak éppen nem tanul meg angolul
etikátlan, de sok iskolai nyelvtanár is direkt szarul tartja az órát, majd képes magánórán fogadni a diákot, persze ezt úgy legalizálják, hogy X tanár fogadja Y diákját, Y meg X-ét
egymáshoz irányítják a nebulókat magánórákra
azért én a jó alapos nyelvtani alapozásnak nem láttam kárát sem németből, sem angolból, sem oroszból
most szláv, germán és még latin nyelvekből sem tudnak eladni, könnyen tanulom egyiket a másik után, mert nem CSAK a most divatos kommunikatív módszerrel tanultam, hanem keményen a nyelvtant, nyelvészetet, nyelvtörténetet is
amikor már 3 nyelv nyelvtana van a fejedben, akkor a negyedik és ötödik már egész könnyen elsajátítható
összeállnak a dolgok, nyelvi összefüggések, hasonló szabályok vagy fontos különbségek
akit én kommunikatív, nyelvtant hanyagoló módszerrel tanítok angolul, az bizony nem fog könnyen egy ezen felüli következő nyelvet is megtanulni... mert a nyelvi intelligencia nem alakul ki nála
bár sokaknak erre nincs is igénye
én pl. oroszból simán átkötök szlovákba vagy lengyelbe... nem beszélem ez utóbbiakat, de megértem, ha lenne fél évem csak ezzel foglalkozni, akkor jól meg is tanulnám a lengyelt
most csak nyögöm :(
@tildy:): a nyelviskolák egy rész tényleg ilyen
van nyelvtanár ismerősöm, aki direkt lassan halad, hogy meg tudja fejni a gyerekek szüleit... de közben a gyerek nagyon élvezi a magánórákat, csak éppen nem tanul meg angolul
etikátlan, de sok iskolai nyelvtanár is direkt szarul tartja az órát, majd képes magánórán fogadni a diákot, persze ezt úgy legalizálják, hogy X tanár fogadja Y diákját, Y meg X-ét
egymáshoz irányítják a nebulókat magánórákra
azért én a jó alapos nyelvtani alapozásnak nem láttam kárát sem németből, sem angolból, sem oroszból
most szláv, germán és még latin nyelvekből sem tudnak eladni, könnyen tanulom egyiket a másik után, mert nem CSAK a most divatos kommunikatív módszerrel tanultam, hanem keményen a nyelvtant, nyelvészetet, nyelvtörténetet is
amikor már 3 nyelv nyelvtana van a fejedben, akkor a negyedik és ötödik már egész könnyen elsajátítható
összeállnak a dolgok, nyelvi összefüggések, hasonló szabályok vagy fontos különbségek
akit én kommunikatív, nyelvtant hanyagoló módszerrel tanítok angolul, az bizony nem fog könnyen egy ezen felüli következő nyelvet is megtanulni... mert a nyelvi intelligencia nem alakul ki nála
bár sokaknak erre nincs is igénye
én pl. oroszból simán átkötök szlovákba vagy lengyelbe... nem beszélem ez utóbbiakat, de megértem, ha lenne fél évem csak ezzel foglalkozni, akkor jól meg is tanulnám a lengyelt
most csak nyögöm :(
Igen, korábban néhány dolgot másként láttam, ezért másként is beszéltem.
A legutóbbi bejegyzésben arra hívtam fel a köz figyelmét, hogy Vona Gábor Jobbik-elnök beszédében – személyes véleményem szerint – elkövette a gyűlöletszítás bűnét: „Véget…..
Újabb lépést tett az elektronika és a kerékpár összeházasításban a Mitteldeutsche Fahrradwerke AG, más néven MIFA. A nagy német kerékpárgyártó X-PESA nevű gépe állítólag megszünteti a lánc áttételt.
Az Institut für Automatisierung und Informatik és a Harz Főiskola…..
Elolvastam a hisztit, amit lerendeztetek a szerdai poszt alatt, igazán szórakoztatóak voltatok. Belátom, a kommentelők nagy részének nem sikerült a feladatot megugrani, a sok rinya mellett nem értettétek meg, miért hoztuk simán a kötelezőt. Szájbarágó, sovinisztáknak.
Az…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.19 16:22:04
@Csehszlovák Kém: Mondjuk a magyar liberális táboron meg pár szlovák nacionalistán kívül szerintem Európa nagy ívben szarik a témára. Előbbiek ostorozzák a kettővel ezelőtti elnököt, utóbbiak meg ebből élnek.
Közben az EU lerázta a témát magáról, kimondta, hogy kb szarik az ügyre, egyszerűen a szlovákok is rosszul jelölték meg a jogalapot, ami az EU Bíróság előtt ultragáááááz!
Az, hogy a szlovák nacionalisták nem értenek az EU joghoz, az már egy más kérdés, ezért verik a mellüket, közben nem az sült ki az ítéletből, amit ki akartak hozni a szlovákok.
A jogban járatlan emberek persze verik a mellüket, hogy igazuk volt, közben hibás volt az érvelés, elutasította az EU Bíróság.
Közben az EU lerázta a témát magáról, kimondta, hogy kb szarik az ügyre, egyszerűen a szlovákok is rosszul jelölték meg a jogalapot, ami az EU Bíróság előtt ultragáááááz!
Az, hogy a szlovák nacionalisták nem értenek az EU joghoz, az már egy más kérdés, ezért verik a mellüket, közben nem az sült ki az ítéletből, amit ki akartak hozni a szlovákok.
A jogban járatlan emberek persze verik a mellüket, hogy igazuk volt, közben hibás volt az érvelés, elutasította az EU Bíróság.
Rendre visszatérő kritika a bloggal szemben, hogy a külföldi élet és munkavállalás pozitív oldalára koncentrál. Hát akik ezt róják fel, azok ma jól figyeljenek, mert Beáta posztja mindennek tekinthető, csak elfogultan pozitívnak nem. Lassan közeledünk az 500. poszthoz, de…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.19 11:00:35
telepi vagány (törölt)
2012.10.19 11:06:11
@olimba: igen, a posztolónak 2 éve alatt sem jött le, hogy Írországban a kocsma az nem a talponállót jelenti, mint Magyarországon, hanem pub, ami egy korlátozott választékú étlapot is kínál, tehát nem a féktelen vedelés és a tablettás bor és Bordosi sör-kevert-játékgép háromszögében ténfergők gyűjtőhelye
az ilyen ember mindenütt elveszett lesz
A magyar fiatalok mennyivel intelligensebbek, jobban öltözöttek, mint az írek?
Vidéki városi buszvégállomáson, ahol még kisebb településekre szállnak fel a buszra a fiatalok igazán súlyos arcokat látni, öltözködési, viselkedési kultúra a béka segge alatt van, csakúgy, mint a magyar lakótelepeken... tehát az íreket leszólni egy ilyen országból érkezve elég meredek dolog.
az ilyen ember mindenütt elveszett lesz
A magyar fiatalok mennyivel intelligensebbek, jobban öltözöttek, mint az írek?
Vidéki városi buszvégállomáson, ahol még kisebb településekre szállnak fel a buszra a fiatalok igazán súlyos arcokat látni, öltözködési, viselkedési kultúra a béka segge alatt van, csakúgy, mint a magyar lakótelepeken... tehát az íreket leszólni egy ilyen országból érkezve elég meredek dolog.
telepi vagány (törölt)
2012.10.19 15:21:51
@123strawberry: az angol szak bizony büfé szak, itthon és Angliában, USA-ban is
ha megnézed az angol szak minden amerikai, angol felmérésben a béka seggét jelenti karrier kilátások szempontjából, elég nagy az esélyed vele a mekis, eladói, boltos állásokra, retail-ben az ilyen töltelék szakosok nyomulnak, nem a mérnökök, jogászok, orvosok, MBA ott sem
angol nyelvterületen ez az angol szakot végeztem úgy hangzik, mintha valaki Magyarországon eldicsekedne, hogy magyar szakos volt... nagy büfé-ruhatár szak és kész
az angol szak ott pont annyi, mint itt a magyar, faszlóbálás, mint a szociológia, meg a többi töltelék fosch
az is egy ordas nagy hazugság a részedről, hogy kevés csak az angol, ha valaki külföldre akar menni
ismerőseim USA-ban élnek, informatikusok, semmilyen más nyelv nem kell nekik az angolon kívül
mások a baráti körömből Angliában, soha semmi más nyelv nem kellett nekik, mint angol, pedig van köztük szakácstól informatikusig és pénzügyesig mindenféle
másik ismerősöm szakmunkás Svájcban, és Németországban felváltva melóznak, jól keres és csak németül tud
egy nyelv tudása, a fogadó ország nyelvének tudása bőven elég lenne, angol, német vagy francia... tök mindegy
ellenben Magyarországon elvárják az angol+egy másik idegen nyelvet sok multinál
külföldön nem, ezt érdekesnek találtam, így tapasztaltam
a nyelvvizsga meg pont annyit jelent, hogy azt bizonyítja, hogy az illető valahány százalékkal át tudott menni nyelvvizsgán, csak a hülye lát bele mást, nyelvtudást, bizonyítékot a kinti érvényesülés képességére stb.
az egy papír, amit a diplomához meg kell szerezni és kb valamennyit tudni kell abban a 15 percben beszélgetni, nyögni angolul
nekem anno 98 % lett a nyelvvizsgám, tudok angolul, volt angol anyanyelvű nőm, barátaim, éltem multikultiban, anyanyelvi és nem anyanyelvi beszélők között is, napi szinten használom, nem hat meg egy nyelvvizsga, nem is misztifikálom, pont annyit ér, mint a papír, amire nyomtatták, de a magyarok gyatra nyelvtudásáról nem a nyelvvizsga rendszer tehet, hanem hogy mellette nem tanulnak meg egy idegen nyelvet rendesen, a papíron túl nem érdekli őket
a többségnek meg szüksége sincs rá valljuk be
akinek szüksége van rá, az nyelvvizsga nélkül is megtanul angolul, ha rákényszerül...
ha megnézed az angol szak minden amerikai, angol felmérésben a béka seggét jelenti karrier kilátások szempontjából, elég nagy az esélyed vele a mekis, eladói, boltos állásokra, retail-ben az ilyen töltelék szakosok nyomulnak, nem a mérnökök, jogászok, orvosok, MBA ott sem
angol nyelvterületen ez az angol szakot végeztem úgy hangzik, mintha valaki Magyarországon eldicsekedne, hogy magyar szakos volt... nagy büfé-ruhatár szak és kész
az angol szak ott pont annyi, mint itt a magyar, faszlóbálás, mint a szociológia, meg a többi töltelék fosch
az is egy ordas nagy hazugság a részedről, hogy kevés csak az angol, ha valaki külföldre akar menni
ismerőseim USA-ban élnek, informatikusok, semmilyen más nyelv nem kell nekik az angolon kívül
mások a baráti körömből Angliában, soha semmi más nyelv nem kellett nekik, mint angol, pedig van köztük szakácstól informatikusig és pénzügyesig mindenféle
másik ismerősöm szakmunkás Svájcban, és Németországban felváltva melóznak, jól keres és csak németül tud
egy nyelv tudása, a fogadó ország nyelvének tudása bőven elég lenne, angol, német vagy francia... tök mindegy
ellenben Magyarországon elvárják az angol+egy másik idegen nyelvet sok multinál
külföldön nem, ezt érdekesnek találtam, így tapasztaltam
a nyelvvizsga meg pont annyit jelent, hogy azt bizonyítja, hogy az illető valahány százalékkal át tudott menni nyelvvizsgán, csak a hülye lát bele mást, nyelvtudást, bizonyítékot a kinti érvényesülés képességére stb.
az egy papír, amit a diplomához meg kell szerezni és kb valamennyit tudni kell abban a 15 percben beszélgetni, nyögni angolul
nekem anno 98 % lett a nyelvvizsgám, tudok angolul, volt angol anyanyelvű nőm, barátaim, éltem multikultiban, anyanyelvi és nem anyanyelvi beszélők között is, napi szinten használom, nem hat meg egy nyelvvizsga, nem is misztifikálom, pont annyit ér, mint a papír, amire nyomtatták, de a magyarok gyatra nyelvtudásáról nem a nyelvvizsga rendszer tehet, hanem hogy mellette nem tanulnak meg egy idegen nyelvet rendesen, a papíron túl nem érdekli őket
a többségnek meg szüksége sincs rá valljuk be
akinek szüksége van rá, az nyelvvizsga nélkül is megtanul angolul, ha rákényszerül...
Kurvára mindegy, miről folyik egy tévéinterjú, amikor valaki tahóságba fojtja saját szánalmasságát, annál nem sok minden van lejjebb.
Tarlós főpolgi Kálmán Olgánál ment helybe a lófaszért, amikor pedig már minden érv kifogyott, a műsorvezető ócsárolásában nyert…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.18 22:29:44
@az_igazi_trebitsch: nagynéném nagy ATV és egyben HírTv fan nyugdíjas
na ezt add össze...
képzeld el, hogy mindkettőt nagy lelkesedéssel követi
én meg néha megkapom ömlesztve a beszámolót tőle élőszóban
vannak ilyen emberek a környezetemben, akiknek mindegy, csak szardobálás legyen, a politikai oldalak már nem is érdekesek :)
na az ő kedvence Kálmán Olga, de néha a HírTv-re kapcsol, hogy megnézze a műsorát, olyankor rá kell szólni a nagynénémre, hogy rossz helyen keresgél
ez sajnos komoly, nem viccelek!
na ezt add össze...
képzeld el, hogy mindkettőt nagy lelkesedéssel követi
én meg néha megkapom ömlesztve a beszámolót tőle élőszóban
vannak ilyen emberek a környezetemben, akiknek mindegy, csak szardobálás legyen, a politikai oldalak már nem is érdekesek :)
na az ő kedvence Kálmán Olga, de néha a HírTv-re kapcsol, hogy megnézze a műsorát, olyankor rá kell szólni a nagynénémre, hogy rossz helyen keresgél
ez sajnos komoly, nem viccelek!
telepi vagány (törölt)
2012.10.18 22:37:54
@Igazságos János: engem ne sértegess pubikám, mert le leszel bontva, mint a régi Nemzeti
Obersovszky nekem egy szinten van Kálmán művésznővel, akár párt is alkothatnának, én a butaságot, lefetyelő seggnyalást, bértollnokságot egyik oldalnak sem nézem el
meg lehetne a Bayer Zsolt a szerelemgyerekük
komolyan néha az az érzésem, hogy ezek egy alomból jönnek, csak a tojáshéj felrepedése után az egyik csapat Gyurcsányt, a másik meg Orbánt látta meg, ezért őt követi, mint a frissen kikelt kiskacsák az első mozgó objektumot, akit anyjuknak hisznek... (bevésődés)
na jó, némelyik néha köpönyeget vált, de ennek nem ismerem az etológiai hátterét, kacsáknál nincs ilyen :)
Obersovszky nekem egy szinten van Kálmán művésznővel, akár párt is alkothatnának, én a butaságot, lefetyelő seggnyalást, bértollnokságot egyik oldalnak sem nézem el
meg lehetne a Bayer Zsolt a szerelemgyerekük
komolyan néha az az érzésem, hogy ezek egy alomból jönnek, csak a tojáshéj felrepedése után az egyik csapat Gyurcsányt, a másik meg Orbánt látta meg, ezért őt követi, mint a frissen kikelt kiskacsák az első mozgó objektumot, akit anyjuknak hisznek... (bevésődés)
na jó, némelyik néha köpönyeget vált, de ennek nem ismerem az etológiai hátterét, kacsáknál nincs ilyen :)
telepi vagány (törölt)
2012.10.18 23:01:59
@Igazságos János: Mondjuk Kálmán Olga az én standardom szerint nem egy értelmes, de pláne nem kellemes nő, ember, jelenség. Olyan, mint Selmeczi Gabriella invertálva. Vagy nem is tudom...
@tede: na kb ennyi a lényeg, el se kell hívni Tarlóst az ATV-be, Gyurcsányt sem a HírTv-be, mert úgyis ez a vége
az adott tv nézői úgysem fogják hirtelen megszeretni, tisztelni őket, a saját szócső csatornáján nyomuljon mindkét politikai oldal
én meg nézek majd valami külföldi adót, ahol még véletlenül sem fordulnak elő ezek a majmok (se a politikusok, se a fizetett gyökér szerkesztők, műsorvezetők... pl. Obersovszky és Kálmán)
@tede: na kb ennyi a lényeg, el se kell hívni Tarlóst az ATV-be, Gyurcsányt sem a HírTv-be, mert úgyis ez a vége
az adott tv nézői úgysem fogják hirtelen megszeretni, tisztelni őket, a saját szócső csatornáján nyomuljon mindkét politikai oldal
én meg nézek majd valami külföldi adót, ahol még véletlenül sem fordulnak elő ezek a majmok (se a politikusok, se a fizetett gyökér szerkesztők, műsorvezetők... pl. Obersovszky és Kálmán)
Orbán Viktor önfenntartó felsőoktatást akar. Az állam vonuljon ki a felsőoktatásból. Nyád! Az egészségügyből ne vonuljon ki? Az oktatás és a gazdasági növekedés közti kapcsolatról tonnaszámra találhatóak tanulmányok. Az állam nem kíván részt venni az állampolgárok…..
Tegnapi posztomban - amúgy szinte mellékesen - ostoba, kivagyi hídsétának neveztem Sólyom László köztársasági elnök 2009. augusztus 21-i akcióját, azt, amikor annak tudatában, hogy nem engedik be Szlovákiába, mégis nekiindult a határhídnak, hogy kiprovokálja a "fizikai be nem…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.18 21:22:31
@Pussy Riot: ha Dániel Pétert késeled meg, akkor valószínűleg igen... legalábbis a bírósági ítélet logikája erre enged következtetni
az a bíró, aki olyan ostoba ítéletet hozott, mint a Dániel ügyben, nyugodtan nyugdíjba mehetne, nem is kellene megvárnia a 62-65-67-70 kitudja már milyen életévet
és a korábbi ítéleteit is meg kellene kapargatni, hátha máshol is alkalmazott ilyen unortodox jogi érvelést, amiért Büntetőjog 1. félévén páros lábbal rúgták volna ki a vizsgáról az egyetemen
az a bíró, aki olyan ostoba ítéletet hozott, mint a Dániel ügyben, nyugodtan nyugdíjba mehetne, nem is kellene megvárnia a 62-65-67-70 kitudja már milyen életévet
és a korábbi ítéleteit is meg kellene kapargatni, hátha máshol is alkalmazott ilyen unortodox jogi érvelést, amiért Büntetőjog 1. félévén páros lábbal rúgták volna ki a vizsgáról az egyetemen
Nemrég tértem vissza egy hathónapos dél-amerikai utazásról, aminek az elején úgy döntöttem, hogy spórolási célzattal megpróbálkozom a CouchSurfinggel, amivel korábban minimális tapasztalatom volt Európában. Ami alapvetően rossz volt. Így aludtunk például egy vasfogú…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.18 20:56:06
Nekem van egy külföldi ismerősöm, aki benne van ebben a coachsurfing-ben, annyi nőt kúr meg, amennyit akar, pedig nem egy Adonisz.
Egy elhízott, fakó hajú, nem tipikusan macsó török srác. Aztán minden lánynak beakaszt, akik belépnek az ajtaján. Persze utólag egy lány sem vallaná be... mert hiszen ők nem azért mennek idegenekhez aludni... na persze :)
Külföldi ösztöndíjból ismerem, voltam nála Isztambulban is, neki tényleg az európai nők kúrásáról szól a dolog. És igaza van, a nők nagy része ezt keresi, csak ezt kimondani ciki.
@gregfulop: maradjunk annyiban, hogy az ukrán, német és francia az pont nem egy különböző kultúra, mex a nyelv eltérő... egy kultúrkör vagyunk, nem olyan nagy a különbség, hogy misztifikálni kelljen őket
mondjuk egy arab vagy kínai az esetleg valamennyire különbözik kultúrában a magyartól
Egy elhízott, fakó hajú, nem tipikusan macsó török srác. Aztán minden lánynak beakaszt, akik belépnek az ajtaján. Persze utólag egy lány sem vallaná be... mert hiszen ők nem azért mennek idegenekhez aludni... na persze :)
Külföldi ösztöndíjból ismerem, voltam nála Isztambulban is, neki tényleg az európai nők kúrásáról szól a dolog. És igaza van, a nők nagy része ezt keresi, csak ezt kimondani ciki.
@gregfulop: maradjunk annyiban, hogy az ukrán, német és francia az pont nem egy különböző kultúra, mex a nyelv eltérő... egy kultúrkör vagyunk, nem olyan nagy a különbség, hogy misztifikálni kelljen őket
mondjuk egy arab vagy kínai az esetleg valamennyire különbözik kultúrában a magyartól
„Ne vesszünk el a részletekben” – intette a bíróságot az orvosszakértő az ezúttal túlfűtött tárgyalóteremben, bár éppen a tatárszentgyörgyi helyszínelést rontotta el majdnem végzetesen a rendőrség. Igazságügyi orvosszakértőket hallgatott meg a bíróság. - Stépán…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.18 20:39:12
@town: na ez az, a levonuló roma vezetők kedélyeskedtek, poénkodtak, nekik ez egy nagyon jó buli volt, reklám, ajvékolási lehetőség
---
magyart ölni nem bűn, sőt erény, ezt már több magyar bírósági ítélet megerősítette
...
szerintem is ebben vastagon benne voltak a titkosszolgálatok, ez a bűncselekmény sorozat kontroll, irányítás alatt zajlott, egyértelműen a baloldal és a romák profitáltak belőle
az nem tudom, hogy a magyar vagy külföldi szolgálatok, vagy mindkettő benne volt-e, de az érintettségük elég nyilvánvaló
akkoriban elég sok rejtélyes dúsgazdag amerikai üzletember is beszállt a romák kimenekítésébe, a médiahadjáratba, zavarkeltésbe különböző fedőcégeken, alapítványokon keresztül
volt már Magyarország ellen ilyen gerillahadjárat, a 90-es években a szlovák titkosszolgálat részéről
most sem hiszem, hogy pár magyar ötlete volt, valószínűleg ők strómanok, marionett figurák voltak egy nagy politikai, titkosszolgálati játszmában
---
magyart ölni nem bűn, sőt erény, ezt már több magyar bírósági ítélet megerősítette
...
szerintem is ebben vastagon benne voltak a titkosszolgálatok, ez a bűncselekmény sorozat kontroll, irányítás alatt zajlott, egyértelműen a baloldal és a romák profitáltak belőle
az nem tudom, hogy a magyar vagy külföldi szolgálatok, vagy mindkettő benne volt-e, de az érintettségük elég nyilvánvaló
akkoriban elég sok rejtélyes dúsgazdag amerikai üzletember is beszállt a romák kimenekítésébe, a médiahadjáratba, zavarkeltésbe különböző fedőcégeken, alapítványokon keresztül
volt már Magyarország ellen ilyen gerillahadjárat, a 90-es években a szlovák titkosszolgálat részéről
most sem hiszem, hogy pár magyar ötlete volt, valószínűleg ők strómanok, marionett figurák voltak egy nagy politikai, titkosszolgálati játszmában
Régen jártunk már Londonban :), szóval éppen itt az ideje, hogy ismét a szigetország felé vegyük az irányt. Linda egy szerelmet követve ment a brit fővárosba, a kint élet élménye még egészen friss, ám az odavezető út nem volt egyszerű.
„Sajnos volt több mint egy évem…..
Kilencvenhat évesen nemzett gyereket egy indiai nyugdíjas, megdöntve ezzel a saját rekordját. Most eláruljuk, hogy a szerencsés férfi szerint mi a hosszú aktivitás titka.
A kilencvenhat éves Ramjeet Raghav és felesége, a feleannyi idős Shakuntala nemrég ünnepelték második…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.18 12:55:48
@vénszivar: valóban nem néz ki kilencvennek a pasas, de azért még így is szép teljesítmény, hogy csinált gyereket
tényleg a születési anyakönyvi kivonatokkal lehet kavarás, nagyapám se tudta, hogy 1896-ban vagy 1898-ban született, mert korán elárvult, elkallódtak az iratai az 1. vh viharaiban össze vissza állítottak ki neki dokumentumokat
ezek az indiai arcok azért nem olyanok, mint a magyarországi "indiaiak", romák, ezek melóznak egy életen át a földjükön, vagy bérmunkásként, gyűjtenek, spórolnak, nem isznak, játékgépeznek
mondjuk a nyugdíj sem általános arrafelé, úgyhogy a gyerekek gondoskodnak az ősökről
ezért kell a sok gyerek, hogy egy otthon legyen, ha megöregszenek
ez nem az individualista nyugati fertő, hogy 14 évesen ájfón kell, 18 évesen meg önálló lakás
ja, és a ott nem fordulhat elő olyan csúfság, hogy egy nyugger többet kapjon, mint egy dolgozó, ami Magyarisztánban elég gyakori
és a dolgozó réteg még örül is, hogy milyen bőkezűen oszogat az állam az inaktívaknak
@cirrmurr: az indiaiaknak mi egy fillért sem adunk, ott van termelés, gazdasági növekedés, néha két számjegyű is... már inkább az általad lenézett Kína és India pénzeli, hitelezi a nyugatot, minket, már ha elmegy az eszük
te egy fillért nem adtál ennek a pasasnak
@rerros: a szerinted primitív gondolkodás nagyon is előrelátó, tudja, hogy van gyerekhalandóság, Magyarországon meg az egykézés, meg a szinglihordák miatt fogy a népesség
ha debil gyereked születik, vagy felfordul 5 évesen rákban, akkor is megállnál a gyerekcsinálással?
az embernek természetes igénye, hogy valaki továbbvigye a genetikáját, ha nem így lenne, akkor meddővé tennénk magunkat 20 évesen, vagy hagynánk, hogy a postás csináljon gyereket és mi nevelnénk fel, hiszen kit érdekel, hogy ki az apa, kinek a nevét, genetikáját viszi tovább
nem véletlenül alakult ki az ivaros szaporodási mód, akármennyire is konzervatívnak tűnik ez egyeseknek
ja, simán lehet a csóró gyerekből egy jó szakmunkás, aki annyit fog keresni, mint egy magyarországi szakmunkás (nem vicc, az indiai és kínai bérek nem nagyon maradnak már el a magyartól), közben Indiában olcsóbban élhet
sőt, ha informatikus lesz, akkor nyitva előtte az USA vagy Ausztrália, Uk, tízezrével özönlenek az indiaiak a Szilikon-völgybe
bírom, amikor valaki leszólja a keleti gazdaságokat, közben Kínában, Indiában 7-8%-os gazdasági növekedés esetén már ráncolják a homlokukat, itt meg az 1%.nak is örülnénk
tényleg a születési anyakönyvi kivonatokkal lehet kavarás, nagyapám se tudta, hogy 1896-ban vagy 1898-ban született, mert korán elárvult, elkallódtak az iratai az 1. vh viharaiban össze vissza állítottak ki neki dokumentumokat
ezek az indiai arcok azért nem olyanok, mint a magyarországi "indiaiak", romák, ezek melóznak egy életen át a földjükön, vagy bérmunkásként, gyűjtenek, spórolnak, nem isznak, játékgépeznek
mondjuk a nyugdíj sem általános arrafelé, úgyhogy a gyerekek gondoskodnak az ősökről
ezért kell a sok gyerek, hogy egy otthon legyen, ha megöregszenek
ez nem az individualista nyugati fertő, hogy 14 évesen ájfón kell, 18 évesen meg önálló lakás
ja, és a ott nem fordulhat elő olyan csúfság, hogy egy nyugger többet kapjon, mint egy dolgozó, ami Magyarisztánban elég gyakori
és a dolgozó réteg még örül is, hogy milyen bőkezűen oszogat az állam az inaktívaknak
@cirrmurr: az indiaiaknak mi egy fillért sem adunk, ott van termelés, gazdasági növekedés, néha két számjegyű is... már inkább az általad lenézett Kína és India pénzeli, hitelezi a nyugatot, minket, már ha elmegy az eszük
te egy fillért nem adtál ennek a pasasnak
@rerros: a szerinted primitív gondolkodás nagyon is előrelátó, tudja, hogy van gyerekhalandóság, Magyarországon meg az egykézés, meg a szinglihordák miatt fogy a népesség
ha debil gyereked születik, vagy felfordul 5 évesen rákban, akkor is megállnál a gyerekcsinálással?
az embernek természetes igénye, hogy valaki továbbvigye a genetikáját, ha nem így lenne, akkor meddővé tennénk magunkat 20 évesen, vagy hagynánk, hogy a postás csináljon gyereket és mi nevelnénk fel, hiszen kit érdekel, hogy ki az apa, kinek a nevét, genetikáját viszi tovább
nem véletlenül alakult ki az ivaros szaporodási mód, akármennyire is konzervatívnak tűnik ez egyeseknek
ja, simán lehet a csóró gyerekből egy jó szakmunkás, aki annyit fog keresni, mint egy magyarországi szakmunkás (nem vicc, az indiai és kínai bérek nem nagyon maradnak már el a magyartól), közben Indiában olcsóbban élhet
sőt, ha informatikus lesz, akkor nyitva előtte az USA vagy Ausztrália, Uk, tízezrével özönlenek az indiaiak a Szilikon-völgybe
bírom, amikor valaki leszólja a keleti gazdaságokat, közben Kínában, Indiában 7-8%-os gazdasági növekedés esetén már ráncolják a homlokukat, itt meg az 1%.nak is örülnénk
telepi vagány (törölt)
2012.10.18 12:57:41
@vilagnezet.blog.hu: ezt egy haver úgy fogalmazta meg, hogy kurva az a nő, aki vele nem fekszik le
bizony szerintem is, aki nem él velem nemi életet, az egy pitscha :)
aki igent mond, az meg istennő... arra a 20 percre...
bizony szerintem is, aki nem él velem nemi életet, az egy pitscha :)
aki igent mond, az meg istennő... arra a 20 percre...
Hosszas betegség után szerda hajnalban, 67 éves korában elhunyt Komár László énekes. Komár 1962 és 1965 között a Scampolo tagja volt (majd 1967-től ismét), 1965 és 1967 között pedig a Dogs együttessel zenélt. A Scampolo volt az első magyar zenekar, amely rock and rollt…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.17 21:10:11
Kell némi bátorság ahhoz is, hogy az ember Európán (vagy tágítva a kört: a nyugati kultúrkörön) belül találjon magának munkát és változtasson lakhelyet, ám szerintem ez mind semmi ahhoz képest, amit mai szerzőnk, Liping meglépett: ő ugyanis egészen Kínáig ment. Ráadásul…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.16 21:14:43
@Anti Anyag: szerintem az se lenne baj, ha nem kellene külföldre menni, még pár évre sem, mert élhető lenne az ország és ide jönnének a külföldiek, mert olyan jó itt élni
persze amíg Magyarország nem lesz mennyország, addig inkább mi menjünk, csak sajnos sokan már vissza se néznek.
A fenti írás nagyon tetszett, mentes a politikától. Azt már kissé untam itt a határátkelőben, hogy még aki recepciósnak ment Angliába, az is a politikai elit viselkedésével és a durva közbeszéddel indokolta a távozását, holott itthon köze nem volt a politikához, nem üldözték, csak éppen córesz volt, mert egy érettségire futotta az eszéből.
Arra azért kíváncsi lennék, hogy a nagy kínai internet cenzúra mennyiben hat a posztolóra... youtube videók, keresők, mely e-mail szolgáltatók érhetőek el, nemzetközi torrent oldalak le vannak-e lőve, fájlmegosztók elérhetők-e, média stream-ek átjutnak-e a nagy falon? Skype, msn, google gmail, microsoft hotmail megy-e Kínában, vagy ahogy megérkezett, rögtön regisztrált kínai megfelelőikre, hogy elérhető legyen a helyi ismerősöknek?
Nem tudom mennyire érződik a cenzúra a mindennapi életben, de gondolom egy tanár életében sok vizet nem zavar a politikai helyzet.
persze amíg Magyarország nem lesz mennyország, addig inkább mi menjünk, csak sajnos sokan már vissza se néznek.
A fenti írás nagyon tetszett, mentes a politikától. Azt már kissé untam itt a határátkelőben, hogy még aki recepciósnak ment Angliába, az is a politikai elit viselkedésével és a durva közbeszéddel indokolta a távozását, holott itthon köze nem volt a politikához, nem üldözték, csak éppen córesz volt, mert egy érettségire futotta az eszéből.
Arra azért kíváncsi lennék, hogy a nagy kínai internet cenzúra mennyiben hat a posztolóra... youtube videók, keresők, mely e-mail szolgáltatók érhetőek el, nemzetközi torrent oldalak le vannak-e lőve, fájlmegosztók elérhetők-e, média stream-ek átjutnak-e a nagy falon? Skype, msn, google gmail, microsoft hotmail megy-e Kínában, vagy ahogy megérkezett, rögtön regisztrált kínai megfelelőikre, hogy elérhető legyen a helyi ismerősöknek?
Nem tudom mennyire érződik a cenzúra a mindennapi életben, de gondolom egy tanár életében sok vizet nem zavar a politikai helyzet.
telepi vagány (törölt)
2012.10.16 21:18:33
@Gondolkodni Próbáló Birca: igen, van legálisan két útlevél opció, az okmányiroda sorszámkiadó automatájában is láttam ilyen opciót, de el se tudtam képzelni, hogy kinek engedélyezik az ilyesmit, olyan titokzatosban tűnt nekem ez a lehetőség
azért az elvesztettem-igényelek egy másikat fedősztorival sem hiszem, hogy meg lehet bukni, biztos sokan csinálják így is
nekem pl. személyim van kettő, mert azt hittem elhagytam a régit, igényeltem másikat, majd megkerült a régi...
az meg más kérdés, hogy a személyi kb semmire nem jó, mert van jogsim és útlevelem is, csak egy kártyával több
azért az elvesztettem-igényelek egy másikat fedősztorival sem hiszem, hogy meg lehet bukni, biztos sokan csinálják így is
nekem pl. személyim van kettő, mert azt hittem elhagytam a régit, igényeltem másikat, majd megkerült a régi...
az meg más kérdés, hogy a személyi kb semmire nem jó, mert van jogsim és útlevelem is, csak egy kártyával több
Őszintén remélem, hogy a Milla október 23-i tüntetése egy hatalmas siker lesz, és tényleg megkezdődik az Orbán-rezsim lebontása. Az előjelek azonban – finoman szólva – lehetnének jobbak. Látszik ugyanis, hogy mindenki súlyosan elidőzítette magát. A Milla és a Szolidaritás…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.16 21:05:13
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: áh, ez annyira szép... nem kellene ezeknek mindnek tükörbe nézni és eltűnni a pixába?
Ebből is látszik, hogy itt nem rendszerváltás, csak leegyeztetett helycsere volt. Még módszerváltásnak se nevezném...
Szekeres, Bajnai, Gyurcsány, az összes MASZOP-os, Orbán, Kövér, Stumpf, a FITYESZ-esek és KDNP-s parazitáik, mind egy köpönyegből bújtak ki
nem Mick Jaggernek kellene egy helikopterről lógnia, hanem az összes hatalomátmentőnek a lámpavasakon, szépen sorban, ahogy Kövér mondta (mondjuk őt előre engedhetik a többiek)
Ebből is látszik, hogy itt nem rendszerváltás, csak leegyeztetett helycsere volt. Még módszerváltásnak se nevezném...
Szekeres, Bajnai, Gyurcsány, az összes MASZOP-os, Orbán, Kövér, Stumpf, a FITYESZ-esek és KDNP-s parazitáik, mind egy köpönyegből bújtak ki
nem Mick Jaggernek kellene egy helikopterről lógnia, hanem az összes hatalomátmentőnek a lámpavasakon, szépen sorban, ahogy Kövér mondta (mondjuk őt előre engedhetik a többiek)
A Századvég számára az szerződés szerinti éves keret 99,4%-a került kifizetésre 2012. június 30-ig, derült ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ellen indított közérdekű adatigénylés peres tárgyalásán. A közérdekű adatigénylést az Átlátszó által üzemeltetett "Ki…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.16 20:58:41
Urbanista
Ilyen is lehetett volna Nagy-Budapest. Egy elképzelés 1947-ből: Mátyáskirályváros, Rákosváros és 36 közigazgatási egység
2012.10.16 08:05:37
A fenti 1947-es térkép már önmagában is valódi kincs ekkora felbontásban (Kossuth híddal, meg az épülő levő külvárossal és ipari negyedekkel stb.), ám ami miatt a bpxv blog közzé tette, az ott felül a legkisebb térkép. Ez volt Nagy-Budapest közigazgatási terve 36 egységre…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.16 15:13:12
@Palotabarát: voltam, sőt egy bizottságban jegyzőkönyvet is volt szerencsém vezetni, dolgoztam önkormányzatnál szakmai gyakorlat keretében örökkévalóságnak tűnt, alig vártam, hogy vége legyen
meg a helyi, ahol most élek tv közvetíti a képviselő-testület üléseit...
nem mondom, hogy mind léhűtő, aki ott dolgozott, ahol én, de a 90%-uk papírt tologat, aztán amikor egy értelmesebb jogi végzettségűnél landol, akkor meg is szerkesztve a határozat
van tapasztalatom az igazságszolgáltatásban és központi közigazgatásban is, na ott is sok a felesleges ember, és ami a legszörnyűbb, hogy mindenki mindenkinek a rokona, szeretője, ismerőse
uram-bátyám világ
meg a helyi, ahol most élek tv közvetíti a képviselő-testület üléseit...
nem mondom, hogy mind léhűtő, aki ott dolgozott, ahol én, de a 90%-uk papírt tologat, aztán amikor egy értelmesebb jogi végzettségűnél landol, akkor meg is szerkesztve a határozat
van tapasztalatom az igazságszolgáltatásban és központi közigazgatásban is, na ott is sok a felesleges ember, és ami a legszörnyűbb, hogy mindenki mindenkinek a rokona, szeretője, ismerőse
uram-bátyám világ
Édes istenem, ez már tényleg a legalja: újra forrong a turbómagyarok vére, háborgó, álszent cikk a kurucinfón és a szlovmagyar kurucon, a bumm.sk oldalon is, feszül már a magyar ököl, pattannak a magyar erek, egy olvasó izibe fel is jelentette a csehszlovákiai tehetségkutató…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.16 13:34:01
@ErrOr: hasonló szomorú tapasztalatom van sajnos archeológia szakos lányokkal, szlovákok, elmentünk egy temetőbe szétnézni Dél-Szlovákiába elég északon (magyar szemmel), Nyitra környékén, a vezetőnk, egy helyi magyar archeológus srác, aki folyékonyan beszél szlovákul, csehül, magyarul meg még vagy 6 nyelven mutogatta a sok száz éves fejfákat, meg a nem is olyan régieket és nagy részükön magyar nevek voltak, magyar sírfeliratok, versek
a szlovák lányok feje vörösödött, gondolom azt hitték, hogy közben át lettek csempészve a már nem létező határon, át vannak verve...
azt se tudták, hogy élnek magyarok a környéken, holott történelem-archeológia stb szakosok voltak
nem tudom, nálunk Magyarországon azért a Nyírségben, Békésben simán tudjuk, hogy ki a tót vagy román származású, nem rasszista, fasiszta, hungarista, elnyomó, megkülönböztető indokból, hanem mert érdeklődünk iránta
nekem is volt román nemzetiségi származású (nem áttelepült magyar!) barátnőm, semmi bajom nem volt a származásával, meg hogy a családja pár száz éve ide települt a török hódoltság után
a szlovák lányok feje vörösödött, gondolom azt hitték, hogy közben át lettek csempészve a már nem létező határon, át vannak verve...
azt se tudták, hogy élnek magyarok a környéken, holott történelem-archeológia stb szakosok voltak
nem tudom, nálunk Magyarországon azért a Nyírségben, Békésben simán tudjuk, hogy ki a tót vagy román származású, nem rasszista, fasiszta, hungarista, elnyomó, megkülönböztető indokból, hanem mert érdeklődünk iránta
nekem is volt román nemzetiségi származású (nem áttelepült magyar!) barátnőm, semmi bajom nem volt a származásával, meg hogy a családja pár száz éve ide települt a török hódoltság után
telepi vagány (törölt)
2012.10.16 13:34:09
@tamdhu: a bácsizás életkort sejtet
minden öregnek jár a tisztelet a kora miatt, a múltbéli tettei miatt meg a jogszerű ítélet
de a korát akkor sem szabad eltagadni és leköpni senkinek
minden öregnek jár a tisztelet a kora miatt, a múltbéli tettei miatt meg a jogszerű ítélet
de a korát akkor sem szabad eltagadni és leköpni senkinek
telepi vagány (törölt)
2012.10.16 13:35:00
@Bogyó 2: hát igen, a magyar radikálisoknak a huszadik hátsó gondolata sem a románok, ukránok, szlovákok körül forog...
valahogy még a magyar szélsőjobb sem azzal van elfoglalva, hogy az itt élő románokat, szlovákokat, ruszinokat cseszegesse
a szlovákok, ukránok meg állandóan, állami szinten csesztetik az ott élő magyarokat
a kurucinfó meg nem egy kormánypárt, mint Szlovákiában a szélsőségesek voltak (és jelenleg is...)
a kettő valahogy nincs egy súlycsoportban
valahogy még a magyar szélsőjobb sem azzal van elfoglalva, hogy az itt élő románokat, szlovákokat, ruszinokat cseszegesse
a szlovákok, ukránok meg állandóan, állami szinten csesztetik az ott élő magyarokat
a kurucinfó meg nem egy kormánypárt, mint Szlovákiában a szélsőségesek voltak (és jelenleg is...)
a kettő valahogy nincs egy súlycsoportban
A Postán kívül kinek jó a sárga csekk?
Mindig kitör a parasztlázadás, ha egy-egy szolgáltató fölszámolja költségeit azoknak, akik sárga csekken, a postán fizetik be a szolgáltatási díjakat. Pedig ha ingyenes marad a sárga csekk, akkor helyettük is fizetnek azok, akik utalnak,…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.15 17:05:33
@borisz: egyetértek, aki akarjon, az fizessen kőkorszaki módon, de ne a többiek költségén
amúgy pl illetéket is csekken fizetek legtöbbször, nem basz oda a földhöz... kőkorszaki, de a készpénz is kőkorszaki, meg az arany, aztán mégis milyen jó, hogy van, ha az elektronikus pénz egyszer eltűnne, beütne a katasztrófa, elértéktelenedne a pénz, akkor azért jól jön az a pár tucat Lajos arany a kertben elásva
diverzifikálás!
nekem nem egy elektronikus számlán van az összes zsetonom
kőkorszaki vagy sem, van nemesfém tartalékom és készpénzem is a befektetéseim mellett
a fizetnivalómat is szeretem úgy fizetni, ahogy én akarom
pl. prostinál sose fizetnék bankkártyával, nehogy nyoma maradjon :)
amúgy pl illetéket is csekken fizetek legtöbbször, nem basz oda a földhöz... kőkorszaki, de a készpénz is kőkorszaki, meg az arany, aztán mégis milyen jó, hogy van, ha az elektronikus pénz egyszer eltűnne, beütne a katasztrófa, elértéktelenedne a pénz, akkor azért jól jön az a pár tucat Lajos arany a kertben elásva
diverzifikálás!
nekem nem egy elektronikus számlán van az összes zsetonom
kőkorszaki vagy sem, van nemesfém tartalékom és készpénzem is a befektetéseim mellett
a fizetnivalómat is szeretem úgy fizetni, ahogy én akarom
pl. prostinál sose fizetnék bankkártyával, nehogy nyoma maradjon :)
telepi vagány (törölt)
2012.10.15 17:08:47
@Uni1002: na ez az, amíg nincsenek normális bankok, közmű szolgáltatók, addig elég sokan "bíznak" a sárga csekkben, persze ebben bízni elég butaság, hiszen a Posta is egy sóhivatal...
én is van, amit sárga csekken fizetek be, nem érzem magam kevesebbnek ettől
pl közös költséget nálunk nem lehet máshogy befizetni, mint sárga csekken
egy rokonom házában meg csak átutalással lehet befizetni
kinek ez, kinek az... csak a kizárólagosság hülyeség
én is van, amit sárga csekken fizetek be, nem érzem magam kevesebbnek ettől
pl közös költséget nálunk nem lehet máshogy befizetni, mint sárga csekken
egy rokonom házában meg csak átutalással lehet befizetni
kinek ez, kinek az... csak a kizárólagosság hülyeség
Brad Pitt a Chanel No.5 illatát népszerűsíti.
Mi már nagyon vártuk, hogy mire fűzik fel ezt a kampányt, hiszen ez egy női illat, így ezt kellett más szemszögből megfognia Pittnek és a rajta dolgozó stábnak. A szlogen az Inevitable lett, avagy az ikonikus No.5…..
Bevallom, mindig örömmel tölt el, amikor a kommenteken keresztül megismert olvasók (ha nem nagy merészség, akkor: virtuális ismerősök) billentyűzetet ragadnak és megosztják a maguk történetét. Ezért is örültem Nyulz of the World itt következő írásának. Utána meg jöhet az…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.15 11:26:40
@tableno: nem, a szerecsen egy teljesen normális szó, nem niggerezés, csak archaikus, vicces, modoros
az, hogy te mit próbálsz belelátni, az a te egyéni szociális problémád
pl a zsidó szót sem merik kimondani sokan az ismerőseim közül, mert azt hiszik, az valami káromkodás
a biboldó az már más tészta, az pejoratív
a szerecsen modoros, archaizáló
ahogy a tót, rác, meg az oláh sem negatív töltetű, csak egyszerűen régen így nevezték ezeket a népeket
a tót ma már pejoratív, de nem a szó tehet róla, nem is az, aki nem pejoratív értelemben használja, mert van olyan öreg a környezetemben, aki Felvidéki és tótozik, közben a menye tót lány...
lengyel ismerőseim amikor arról beszéltünk, hogy hogy hívják az egyes országokat a nyelvünkön, akkor ráncolták a homlokukat, hogy a legyel szót használjuk rájuk, nem tudták miért, azt hitték pejoratív, pedig hát nem, egyszerűen nincs más szavunk rájuk
meg azt elmagyarázni nekik, hogy miért X nép+ ország, Lengyelország, Németország, Olaszország, és más országok meg miért Románia, Szlovákia, Szerbia, Y nép+ia... na ez már meghaladta a képességeimet
így van és kész
az, hogy te mit próbálsz belelátni, az a te egyéni szociális problémád
pl a zsidó szót sem merik kimondani sokan az ismerőseim közül, mert azt hiszik, az valami káromkodás
a biboldó az már más tészta, az pejoratív
a szerecsen modoros, archaizáló
ahogy a tót, rác, meg az oláh sem negatív töltetű, csak egyszerűen régen így nevezték ezeket a népeket
a tót ma már pejoratív, de nem a szó tehet róla, nem is az, aki nem pejoratív értelemben használja, mert van olyan öreg a környezetemben, aki Felvidéki és tótozik, közben a menye tót lány...
lengyel ismerőseim amikor arról beszéltünk, hogy hogy hívják az egyes országokat a nyelvünkön, akkor ráncolták a homlokukat, hogy a legyel szót használjuk rájuk, nem tudták miért, azt hitték pejoratív, pedig hát nem, egyszerűen nincs más szavunk rájuk
meg azt elmagyarázni nekik, hogy miért X nép+ ország, Lengyelország, Németország, Olaszország, és más országok meg miért Románia, Szlovákia, Szerbia, Y nép+ia... na ez már meghaladta a képességeimet
így van és kész
telepi vagány (törölt)
2012.10.15 11:29:56
@Zensual: a mosoly mögé nem látsz be
toleranciának nem nevezném, ami ott van, egyszerűen leszarják, hogy honnan vagy, fehér vagy, van pénzed, szolgáltatnak
de pl én érdeklődést, valós kedvességet sose tapasztaltam arrafelé
az egyen mosoly az megvan, az a turistákat el is bűvöli, pedig az formalitás, de a többség ezen nem lát át
a tradicionális dél-kelet ázsiai családban mást tapasztaltam :)
toleranciának nem nevezném, ami ott van, egyszerűen leszarják, hogy honnan vagy, fehér vagy, van pénzed, szolgáltatnak
de pl én érdeklődést, valós kedvességet sose tapasztaltam arrafelé
az egyen mosoly az megvan, az a turistákat el is bűvöli, pedig az formalitás, de a többség ezen nem lát át
a tradicionális dél-kelet ázsiai családban mást tapasztaltam :)
telepi vagány (törölt)
2012.10.15 11:36:06
@venator: ahogy Malmö sem Svédország és Pattaya sem Thaiföld, sőt még Bangkok is egy külön történet
és Magyarország sem a mennyország :)
és Magyarország sem a mennyország :)
Az esetek többségében a nyelvvizsgák az égvilágon semmire nem jók, csupán arra, hogy több pontot kapjunk a felvételin, később pedig átvehessük a diplomát. A munkaerő-piacon gyakorlatilag semmilyen értéke nincs. Ez egy tény, amin sok nyelvvizsgával rendelkező van felháborodva,…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.15 00:42:47
@aFx: a középfok pont arra jó, ami a B2 szint leírásában szerepel
tudsz kommunikálni, de vagy profi benne
csomó helyre elég bizony a magyar középfoknak megfelelő nyelvtudás, ismerek légiutas kísérőket, akik középfokon tolják, nem is kell nekik több
pincéreket, akik középfok körül nyomják, de csak azt a korlátozott szókincset, nem is kell nekik több
ápolókat, akik középfok körül is elboldogulnak nyugaton
szakmunkásokat, akik alapfokon sem beszélnek, mégis többet keresnek külföldön, mint itthon sokan
nem lehet rögtön mindenkit felsőfokra zavarni
amúgy egyes nyelvekből a közép és a felsőfok között eltérő a lépcsőfok, amit meg kell lépni a továbblépéshez
pl. én angolból tapasztaltam, hogy alig kellett megerőltetni magamat egy jó felsőfokhoz
magamtól tanultam meg
a nyelvtudás fontos, de vannak szintjei, ezt mérni kell, mint mindent, az viszont, hogy erre a magyar nyelvvizsga rendszer a legmegfelelőbb, erősen kétlem
a kötelező felsőoktatási nyelvvizsga egy baromság, megy a könnyű, kamu nyelvvizsgák akkreditálása, kiskapuk
közben a nyelviskolák, intézmények nagyot kaszálnak
a piacnak kell kikövetelnie a tudást, ahogy mindenütt a világon
a nyelvvizsgára tanulás is egy jó motiváció a gyerekeknek, meg kell ugrani egy szintet, de sajnos a 90%-uk a szint megugrása után leépül az adott nyelvből, mert a motiváció a cél elérésével meg is szűnik
szerintem már nem olyan rossz a helyzet, mint 10-15 éve, amikor még alig beszéltek a fiatalok nyelveket
ma már sokat ismerek, akik két-három nyelvből tényleg felsőfokon vannak
az más kérdés, hogy ezek egy része a nyelveken kívül semmihez nem ért, mert olyan a diplomája (társadalomtudomány, közgáz, nyelvszakos, nem pedig mérnöki, orvos, természettudományos)
így velük a napi szappanoperáról vagy hétköznapi témákról el lehet csevegni franciául, angolul, németül, de értelmes munkát nem fognak kapni... marad a call center rabszolgaság
tudsz kommunikálni, de vagy profi benne
csomó helyre elég bizony a magyar középfoknak megfelelő nyelvtudás, ismerek légiutas kísérőket, akik középfokon tolják, nem is kell nekik több
pincéreket, akik középfok körül nyomják, de csak azt a korlátozott szókincset, nem is kell nekik több
ápolókat, akik középfok körül is elboldogulnak nyugaton
szakmunkásokat, akik alapfokon sem beszélnek, mégis többet keresnek külföldön, mint itthon sokan
nem lehet rögtön mindenkit felsőfokra zavarni
amúgy egyes nyelvekből a közép és a felsőfok között eltérő a lépcsőfok, amit meg kell lépni a továbblépéshez
pl. én angolból tapasztaltam, hogy alig kellett megerőltetni magamat egy jó felsőfokhoz
magamtól tanultam meg
a nyelvtudás fontos, de vannak szintjei, ezt mérni kell, mint mindent, az viszont, hogy erre a magyar nyelvvizsga rendszer a legmegfelelőbb, erősen kétlem
a kötelező felsőoktatási nyelvvizsga egy baromság, megy a könnyű, kamu nyelvvizsgák akkreditálása, kiskapuk
közben a nyelviskolák, intézmények nagyot kaszálnak
a piacnak kell kikövetelnie a tudást, ahogy mindenütt a világon
a nyelvvizsgára tanulás is egy jó motiváció a gyerekeknek, meg kell ugrani egy szintet, de sajnos a 90%-uk a szint megugrása után leépül az adott nyelvből, mert a motiváció a cél elérésével meg is szűnik
szerintem már nem olyan rossz a helyzet, mint 10-15 éve, amikor még alig beszéltek a fiatalok nyelveket
ma már sokat ismerek, akik két-három nyelvből tényleg felsőfokon vannak
az más kérdés, hogy ezek egy része a nyelveken kívül semmihez nem ért, mert olyan a diplomája (társadalomtudomány, közgáz, nyelvszakos, nem pedig mérnöki, orvos, természettudományos)
így velük a napi szappanoperáról vagy hétköznapi témákról el lehet csevegni franciául, angolul, németül, de értelmes munkát nem fognak kapni... marad a call center rabszolgaság
telepi vagány (törölt)
2012.10.15 00:56:47
@aFx: az ötleted hatalmas ostobaságról árulkodik
szerinted a Goethe és a Cambridge rendben van, de ugyanakkor ezeknek is van középfokú, sőt alacsonyabb tudást tanúsító fokozatuk
akkor most ezek is szarok, mert azt állítod, hogy a tudás felsőfok felett kezdődik? akkor minek van Mittelstufe a Goethe-nél?
amúgy egy gimis osztálytársam a Goethe nyelvvizsgájánál is tudott csalni a honosítással
Mittelstufe mellé akkor kellett egy kétnyelvű fordítás, így ismerték el honosítottnak a 90-es években, de ő csak a honosítási részt csinálta az Oberstufe szinten, így papíron kibulizták neki a felsőfokú magyar nyelvvizsgát
Mondanom sem kell, én jobb voltam nála akkor németből.. ezért baszta a csőrömet az ügyeskedése :)
A tudás felsőfok felett kezdődik - ez hatalmas ostobaság
a középfok is tudás, pont középfokú tudás, de középfokú nyelvvizsgával rendelkezők közt is hatalmas különbségek vannak ám, egyik éppen átcsúszik, másik meg 98%-osan vágja a témát
de ez orvosi egyetemtől kezdve a fordítókig minden szakterületen megvan: a megfelelt az jelenthet egy elégséges és egy tökéletes teljesítményt is
van aki leteszi a diploma miatt, majd nemzetközi környezetben dolgozva, vagy önszorgalomból, érdeklődésből feljön profi szintre, de soha életében nem megy már el felsőfokúra, mert minek...
ismerek ezzel szemben olyat, aki már 17 évesen középfokút letette, majd egyetem alatt felsőfokút, majd rábutult egyetem hátralévő részében, ma már felirat nélkül nem is tud filmet nézni
mérni kell, mert mindent mérünk... farkat, lóerőt, nyelvtudást
csak az élet ezer területén ezerféle szókinccsel és tudásszinttel lehet boldogulni, amit a nyelvvizsgák nem mérnek
szerinted a Goethe és a Cambridge rendben van, de ugyanakkor ezeknek is van középfokú, sőt alacsonyabb tudást tanúsító fokozatuk
akkor most ezek is szarok, mert azt állítod, hogy a tudás felsőfok felett kezdődik? akkor minek van Mittelstufe a Goethe-nél?
amúgy egy gimis osztálytársam a Goethe nyelvvizsgájánál is tudott csalni a honosítással
Mittelstufe mellé akkor kellett egy kétnyelvű fordítás, így ismerték el honosítottnak a 90-es években, de ő csak a honosítási részt csinálta az Oberstufe szinten, így papíron kibulizták neki a felsőfokú magyar nyelvvizsgát
Mondanom sem kell, én jobb voltam nála akkor németből.. ezért baszta a csőrömet az ügyeskedése :)
A tudás felsőfok felett kezdődik - ez hatalmas ostobaság
a középfok is tudás, pont középfokú tudás, de középfokú nyelvvizsgával rendelkezők közt is hatalmas különbségek vannak ám, egyik éppen átcsúszik, másik meg 98%-osan vágja a témát
de ez orvosi egyetemtől kezdve a fordítókig minden szakterületen megvan: a megfelelt az jelenthet egy elégséges és egy tökéletes teljesítményt is
van aki leteszi a diploma miatt, majd nemzetközi környezetben dolgozva, vagy önszorgalomból, érdeklődésből feljön profi szintre, de soha életében nem megy már el felsőfokúra, mert minek...
ismerek ezzel szemben olyat, aki már 17 évesen középfokút letette, majd egyetem alatt felsőfokút, majd rábutult egyetem hátralévő részében, ma már felirat nélkül nem is tud filmet nézni
mérni kell, mert mindent mérünk... farkat, lóerőt, nyelvtudást
csak az élet ezer területén ezerféle szókinccsel és tudásszinttel lehet boldogulni, amit a nyelvvizsgák nem mérnek
2011. december 3-án egy kislány kabátjának zsebéből egy bécsi múzeum ruhatárában eltűnt a diákigazolványa, a BKSZ bérlete és 20 euró készpénz. Bécsben becsületes emberek élnek, meglett. A Külügyminisztérium Konzuli Főosztálya ekkor lépett a képbe, gratulálunk a…..
3 hónappal ezelőtt felvettem a kapcsolatot egy ismerősöm által ajánlott Külföldi Munkaerő közvetítő cég fejvadászával. Mint ahogy az ilyenkor szokott történni elküldtem neki az önéletrajzom a kért adatokat és az ehhez szükséges dolgokat. Napi kapcsolatba voltunk a…..
telepi vagány (törölt)
2012.10.13 21:45:48
@madandcrazybird: na az ilyen egyszerű embereknek lehetne önismeretük, akkor egyszerű, de bölcs embernek hívnám őket, ha meg nincs önismeretük, akkor nevezzük őket butának
ha ismeri a korlátait, akkor nem vág bele egy ilyen kétes kimenetelű kalandba
ha ismeri a korlátait, akkor nem vág bele egy ilyen kétes kimenetelű kalandba
telepi vagány (törölt)
2012.10.13 22:01:10
@Merész kőszáli kecske: a magyar közvetítők egy részétől semmit nem kapsz, csak hányingert, már ott kezdik az átverést, hogy akármilyen címen pénzt kérnek a munkavállalótól
másrészt munkát az angol, német stb ad neked, nem a magyar pióca
persze aki nem tud állást keresni, az helybe megy a pofonért a MAGYAR közvetítőhöz
a helyi, pl. angliai, angol közvetítő egy fillért sem kér tőled, a magyar meg azzal indít, hogy lenyúl (legfeljebb máshogy nevezi, nem közvetítési díjnak... törvény tiltja, hogy a munkavállalótól pénzt kérjenek, de megteszik, aki buta, kiszolgáltatott, az meg fizet)
biztos van kivétel, de a MAGYAR általában simlis
másrészt munkát az angol, német stb ad neked, nem a magyar pióca
persze aki nem tud állást keresni, az helybe megy a pofonért a MAGYAR közvetítőhöz
a helyi, pl. angliai, angol közvetítő egy fillért sem kér tőled, a magyar meg azzal indít, hogy lenyúl (legfeljebb máshogy nevezi, nem közvetítési díjnak... törvény tiltja, hogy a munkavállalótól pénzt kérjenek, de megteszik, aki buta, kiszolgáltatott, az meg fizet)
biztos van kivétel, de a MAGYAR általában simlis
telepi vagány (törölt)
2012.10.13 22:04:33
@A Tyne folyó déli partja: pontosan
az angliai közvetítők is kapnak pénzt a munkájukért, hiszen ebből élnek, de ugye ott a cégek fizetik ki nekik ezt, nem a munkavállalótól kérik a lét
törvény szerint Magyarországon is így van, de mint látjuk ezt a kiszolgáltatott emberek nem tudják, nem akarják megérteni, nem mernek visszakérdezni, élni a jogaikkal
mostanában már úgy játsszák ki a magyar munkaközvetítők ezt a tilalmat, hogy valamilyen tanfolyamnak, képzésnek számolják el a jelentkezőktől beszedett összeget (pl. gyors átképzés a külföldi munkáltató igényeinek megfelelően... blabla)
az angliai közvetítők is kapnak pénzt a munkájukért, hiszen ebből élnek, de ugye ott a cégek fizetik ki nekik ezt, nem a munkavállalótól kérik a lét
törvény szerint Magyarországon is így van, de mint látjuk ezt a kiszolgáltatott emberek nem tudják, nem akarják megérteni, nem mernek visszakérdezni, élni a jogaikkal
mostanában már úgy játsszák ki a magyar munkaközvetítők ezt a tilalmat, hogy valamilyen tanfolyamnak, képzésnek számolják el a jelentkezőktől beszedett összeget (pl. gyors átképzés a külföldi munkáltató igényeinek megfelelően... blabla)
Egy infografika animgif, mely pontosan, a lényeget kiválóan megragadva, az előzményeket elemezve, a jelenleg fennálló viszonyokat részletesen feltárva, a jövőben várható változásokat is felvázolva, illetve az opcionális kimeneteleket is mérlegelve foglalja össze, amit tudni…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
De az kétségbeejtő, hogy egy informatikus nulla szinte áll angolból és a németet is csak makogja.
Ez elkeserítő, felháborító egyszerre, totál döbbenet, hogy sok-sok év tanulás után is képes kimenni egy nagyon jó szakmát tanuló fiatal mosogatni külföldre, csak hogy valami angolt felszedjen.
Aki segg hülye mindenhez, nincs szakmája, az menjen mosogatni, szobalánykodni, de nem egy IT-s.
Ha ez a Péter gyerek azt a sok milliót és sok-sok évet, amit mosogatással, költözéssel, cigány élettel elcseszett, Magyarországon fordítja nyelvtanulásra, és turistaként megnézi egyszer Skóciát, mosogató "karrier" nélkül, akkor jobban jár.
Hidd el, lehetsz menő informatikus bárhol úgy is, hogy nem egy mosogató állásban tanultad az angolt, hanem tanártól.
Azt vallom, hogy az élet rövid, nem lenne szabad elcseszni egy értelmes embernek az idejét ilyen "kalandokra", amik se anyagilag, se szellemileg nem érik meg neki.
Végül jól alakult a sorsuk, de gyanítom, hogy a külföldi kitérő nélkül, itthon ráfeküdve a nyelvekre is hamar befut egy jó IT-s.
Mosogatni menjen az, aki kommunikáció szakon végzett...