Adatok
vorosduma
0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A vírushelyzet meghozta a kedvezőtlen változást, van már magyarországi nagyváros, ahol naponta 60-70 új álláskereső jelenik meg a munkaügyi központban. Lehetséges, hogy ők olyan álláskeresők, akiknek még sosem kellett válságban állást keresni, így a bizonytalanságuk még nagyobb. Ez most másfajta…..
vorosduma
2020.06.02 09:15:36
@babona: forditott a helyzet, az otthoni kavegep hianyzik, mert eppen hogy vegig az irodabol kellett dolgozniuk (igaz, rugalmas munkarendben). Tulfizetve tenyleg nem vagyunk, de ha valaki (netto) havi 300 ezret hazavisz heti 40 oras munkaval, 13 ev tapasztalattal, azt tisztesseges fizetesnek tartom (de lehet, hogy kicsik az igenyeim).
vorosduma
2020.06.02 14:24:10
@0dzsud0: igen, az ember azt gondolna, hogy ezek a korok is fejlodnek, a felfogasukkal egyutt. De inkabb csigalassusaggal. Hozzateszem, nem egy kiemelt fontossagu iparag nagy erokkel tamogatott intezmenyerol beszelunk, hanem egy a megmaradasaert evek ota kuzdo intezmenyrol, aminek a vezetese nem azt erzi eppen, hogy alkupozicioban van.
Szoval meg mindig kivancsi vagyok, hogy mik a motivacios eszkozok ilyen helyeken es helyzetekben, mar a kezdok mentoralasan, a normalis emberi hangnemen, a teljesitmeny szobeli (es idonkent penzbeli) elismeresen tul, ami ugy tunik, nem eleg. A maganproblemak meghallgatasa? Kozos buslakodas a szomoru sorsunk felett? Rugalmassag a felsovezeto kifejezett utasitasa ellenere?
Szoval meg mindig kivancsi vagyok, hogy mik a motivacios eszkozok ilyen helyeken es helyzetekben, mar a kezdok mentoralasan, a normalis emberi hangnemen, a teljesitmeny szobeli (es idonkent penzbeli) elismeresen tul, ami ugy tunik, nem eleg. A maganproblemak meghallgatasa? Kozos buslakodas a szomoru sorsunk felett? Rugalmassag a felsovezeto kifejezett utasitasa ellenere?
vorosduma
2020.06.02 14:50:01
@0dzsud0: Koszi, kar, mert biztam benne, hogy kapok itt 1-2 uj otletet, amire meg nem gondoltam.
Pedig egy evvel ezelott rendeztek a bereket, ami a legtobbeknek 30 szazalek pluszt jelentett (es ami utan valoban sokan tavoztak). Most kb. ujabb 10-15 evig nem varhato valtozas. :-(
Pedig egy evvel ezelott rendeztek a bereket, ami a legtobbeknek 30 szazalek pluszt jelentett (es ami utan valoban sokan tavoztak). Most kb. ujabb 10-15 evig nem varhato valtozas. :-(
Ismerjük a kérdést, és persze tudjuk: azt akarják a munkáltatók hallani, hogy meg tudod oldani, van nagymama, van apja is a gyerekeknek, stb. Aztán ez vagy elég a győzelemhez, vagy nem. Tulajdonképpen lehetsz te akármilyen felkészült szakmailag, akármilyen kedves-rendes személyiség, akivel jól…..
vorosduma
2020.02.17 19:36:13
@L.Cz.: ez ugy hangzik, mintha kevesebb munkaert es felelossegert kevesebbet fizetne a ceg. Vessetek a mokusok ele, de ez szerintem jogos.
vorosduma
2020.02.17 21:07:39
@L.Cz.: persze, de ez nem no-specifikus, barmelyik munkavallalora igaz. Legalabbis tapasztalatom szerint a kenyelmes, rugalmas munka, a sok penz, az ertelmes fonok es kellemes legkor harmasabol az egyik mindig hibadzik.
vorosduma
2020.02.18 19:40:39
@jobangel: egy allami intezmenyben vezetek egy kb. huszfos szakmai osztalyt. A 20 ember mintegy ketharmada no - nem szandekosan, hanem fokozatosan igy alakult. Nem kerdeztem meg meg allasinterjun, kinek hany gyereke van es mi lesz vele, ha megbetegszik. Mivel specialis teruletrol van szo, amire evente 3-5 hasznalhato embert kepeznek, nincs tulkinalat.
A csapatomban van terhes kollega, tobbgyerekes kollega, csalados ferfi, gyermektelen ferfi, gyermektelen no. A munkahoz valo hozzaallasuk az egyeniseguktol fugg, nem a gyerekeik koratol es szamatol. Az egyik gyermektelen fiatal no ejjel-nappal dolgozik, a hasonlo kortarsa a minimumot hozza. A friss terhes amikor nem vizsgalatokra rohangal, huz, mint az okor. Az egyik tobbgyerekes anyuka neha sajat maga is betegen otthonrol dolgozik, mindig lehet ra szamitani, es cserebe en is megoldom, ha o valami miatt kiesik (ez a dolgom). A masik tobbgyerekes anyuka siman eltolt heteket betegszabin a beteg gyerek miatt, ra kevesbe fontos feladatok vannak bizva. A fiatal, meg gyermektelen fiuk tobbnyire sokat dolgoznak. A kisgyerekes apuka ugyancsak sokat dolgozik, de tobbszor igenyel tavmunkat. A gyermektelen, nyugdijhoz kozeli, kiemelt fizetesu ferfira lehet a legkevesbe szamitani, es neki a legnagyobb a szaja, vele szinte senki nem akar egyutt dolgozni. Ha valakit el kellene kuldeni, tole valnek meg.
Tenyleges tartalek nincs a rendszerben, mert az osztaly 5-6 szakteruletet fog ossze, s a kis csapatokban csak rovid idore tudjak atvenni egymas munkajat. Ha valaki hosszabb idore kiesik, akkor azt a munkafolyamatot le kell allitani vagy keresni kell valakit a potlasra. A szabadsagok szamat drasztikusan visszavagtak az utobbi evben. Mindenki tulterhelt, de ahogy fent bemutattam, ennek azert vannak fokozatai az osztalyon belul.
Amire en figyelek a felvetelnel, az az, hogy olyan embereket valasszunk, akiket az erdekes szakmai munka onmagaban motival. (A fenti emberekbol jonehanyat “orokoltem” es a kozszferaban nem olyan egyszeru megvalni valakitol, aki mar evek ota a cegnek dolgozik.) Az ilyen kollegak munkajat en is igyekszem anyagilag es erkolcsi elismeressel motivalni, amennyiben az elobbire vannak eszkozeim.
A csapatomban van terhes kollega, tobbgyerekes kollega, csalados ferfi, gyermektelen ferfi, gyermektelen no. A munkahoz valo hozzaallasuk az egyeniseguktol fugg, nem a gyerekeik koratol es szamatol. Az egyik gyermektelen fiatal no ejjel-nappal dolgozik, a hasonlo kortarsa a minimumot hozza. A friss terhes amikor nem vizsgalatokra rohangal, huz, mint az okor. Az egyik tobbgyerekes anyuka neha sajat maga is betegen otthonrol dolgozik, mindig lehet ra szamitani, es cserebe en is megoldom, ha o valami miatt kiesik (ez a dolgom). A masik tobbgyerekes anyuka siman eltolt heteket betegszabin a beteg gyerek miatt, ra kevesbe fontos feladatok vannak bizva. A fiatal, meg gyermektelen fiuk tobbnyire sokat dolgoznak. A kisgyerekes apuka ugyancsak sokat dolgozik, de tobbszor igenyel tavmunkat. A gyermektelen, nyugdijhoz kozeli, kiemelt fizetesu ferfira lehet a legkevesbe szamitani, es neki a legnagyobb a szaja, vele szinte senki nem akar egyutt dolgozni. Ha valakit el kellene kuldeni, tole valnek meg.
Tenyleges tartalek nincs a rendszerben, mert az osztaly 5-6 szakteruletet fog ossze, s a kis csapatokban csak rovid idore tudjak atvenni egymas munkajat. Ha valaki hosszabb idore kiesik, akkor azt a munkafolyamatot le kell allitani vagy keresni kell valakit a potlasra. A szabadsagok szamat drasztikusan visszavagtak az utobbi evben. Mindenki tulterhelt, de ahogy fent bemutattam, ennek azert vannak fokozatai az osztalyon belul.
Amire en figyelek a felvetelnel, az az, hogy olyan embereket valasszunk, akiket az erdekes szakmai munka onmagaban motival. (A fenti emberekbol jonehanyat “orokoltem” es a kozszferaban nem olyan egyszeru megvalni valakitol, aki mar evek ota a cegnek dolgozik.) Az ilyen kollegak munkajat en is igyekszem anyagilag es erkolcsi elismeressel motivalni, amennyiben az elobbire vannak eszkozeim.
A cégen belüli állásváltás első ránézésre egyszerűbbnek tűnik, valójában „csak” másfajta csapdái vannak, mint klasszikusan vett új munkahely keresésének. A különbségek megértése segíthet abban, hogy itt is sikeres és magabiztos légy.
A belső álláskeresés olyannyira divat lett, hogy már közepes…..
vorosduma
2020.02.12 19:47:33
@L.Cz.: ezt en is lattam. A valasz az volt, hogy aki benn van, az mar itt van, mi ujakat akarunk. En sem ertettem ezt az “ervelest”. Hacsak nem arrol van szo, mint a viccben, ahol a no felmegy a hetedik emeletre is a tokeletes ferfit keresve.
Vannak vezetők, akik kifejezetten nem zsarnokok vagy rosszindulatúak, simán csak ügyetlenek az emberek kezelésében. Jóindulatú, szakmailag kompetens, határozott, jófej embernek jellemzik őket a beosztottjaik is, mégis ő követnek el olyan hibákat, amitől mégiscsak menekülnek a beosztottak. Az így…..
vorosduma
2019.11.29 17:55:47
@Papírzsepi: koszonom ezt a hozzaszolast! Par honapja leptettek elo. Elotte kb. 6 embert vezettem, a feladatokat jol atlattam, korabban csinaltam is, szoval az elso tipus voltam. Aztan elmentem ket evre kulfoldi kikuldetesbe, es amikor visszajottem, eloleptettek. Husz ember vezetoje vagyok, az osztalyom resze az a szakterulet is, amin korabban dolgoztam, de nyilvan ezen kivul sokminden mas is. Nagyon sokminden uj, plane hogy gyakorlatilag kihagytam ket evet. Szoval a masodik tipus lettem. Miert vallaltam el? Mert a korabbi csoportom elegge visszaesett, es amugyis a ket evre atvette valaki a helyemet - feszultseg lett volna abbol, ha ugyanoda visszamegyek. Az egesz osztalyt vezetni erdekel szakmailag. Lassan haladok, es sokszor vagyok bizonytalan, es sokszor idegesit az egyik beosztottam, aki gyakorlatilag rendszeresen kioktat, hogy kellene csinalni.
vorosduma
2019.12.08 11:30:26
@Pic: @jobangel: Ez allami hatterintezmeny. Nem a hivatali tipusbol, hanem a szakmaibol, az osztalyom ezen belul fejleszto-kutato tevekenyseget folytat. Nincs vezetokepzes, a HR-est is csak azota hivjak HR-esnek, amiota a 25 eve nalunk dolgozo szemelyzetis kollega kilepett, es meghirdettek a poziciojat.
Azert meg fogom kerdezni, hogy van-e ra lehetoseg, mert az elmult evben tobb olyan vezeto is lett az intezmenyben, akik elotte szakemberkent dolgoztak. A privat kepzesnek is utanajarok, mert begyujtottem mar nehany szituaciot az elmult honapokban, ami feladta a lecket, es meg ma sem latom, hogyan kellett volna ezeket kezelni.
Azert meg fogom kerdezni, hogy van-e ra lehetoseg, mert az elmult evben tobb olyan vezeto is lett az intezmenyben, akik elotte szakemberkent dolgoztak. A privat kepzesnek is utanajarok, mert begyujtottem mar nehany szituaciot az elmult honapokban, ami feladta a lecket, es meg ma sem latom, hogyan kellett volna ezeket kezelni.
A rossz munkahely egyik legfőbb ismérve az állandó pletyka jelenléte. Ha valakikről a hátuk mögött sugdosnak, azzal ki lehet alakítani egy rossz, szorongó környezetet. A pletyka mindig rosszindulatú, még akkor is, ha az adott pletykáló épp fel sem fogja, hogy amit tesz, azzal árt.
Egyéni szinten…..
A CV lebutítása, hogy ne látsszon, hogy túlképzett emberünk, rendszeres probléma, régen ilyen feladatokkal kerestek meg álláskeresők, és vívódtam is az etikai megfontolások között rendesen. Értettem, hogy emberünknek most egy fizető munka kell, toporzékolt bennem az ellenérzés: ez az ember több…..
vorosduma
2019.07.14 18:48:47
@Túl sok felhasználó: es rogton a kerdes utan visszakerdezel? Mert nekem eddig csak olyan interjuban volt reszem, ahol az interju vegen tehettem fel kerdest. (Ha egyaltalan megkerdeztek, van-e kerdesem.)
vorosduma
2019.07.14 23:00:59
@Túl sok felhasználó: ertem, koszonom a peldat. Ez elgondolkoztatott.
Ez a helyzet talán még a folyamatos álláskeresésnél is lélekrombolóbb. Kivédeni nagyon nehéz, mert általában ez a munkáltató hibája. Bizonyám. A félrement kiválasztások egyik mutatója, hogy hány ember lett elküldve vagy távozott próbaidőben. Az egyik legbeszédesebb mutatószám a toborzók munkájának…..
vorosduma
2019.06.24 20:26:57
@vorosduma: ja, allami munkahelyrol beszelunk, ahol a “feladathorcsog” vezetoje 5 evre van a nyugdijtol. Szeretne ezt az idoszakot esemenytelenul lezavarni, aminek zaloga a problemak szonyeg ala soprese. Szoval semmi olyat nem akar tenni, ami a sajat poziciojat es ezzel egyutt a varhato szep osszegu nyugdijat veszelyezteti.
vorosduma
2019.06.24 20:22:00
@HellsAngel: a munkahelyemen a penzugyi osztalyon ez volt evekig. A vezetoseg tudta, hogy baj van, megsem tettek semmit, mert a “kulcsember” (aki minden uj delikvenst, aki nem ugy ugralt, ahogyan o futyult, kiutalt) tipikus “feladathorcsog” volt. Azaz voltak olyan feladatok, amiket csak o tudott megoldani. Legalabbis a vezetoseg azt hitte. Egeszen addig, amig vegul o is felmondott, es a vezetoseg vegre ra volt kenyszeritve, hogy kisse rugalmasabban alljon a megkovesedett rendszer valtoztatasahoz.
Ha jön az elutasító válasz az álláshirdetésünkre, mindenféle indok nélkül, ez a kérdés biztos felmerül bennünk. Az álláskeresőket sokszor meg kell győznöm arról, hogy a legtöbb esetben szinte biztos, hogy semmi baj sem volt velük, bizony a kiválasztás valamilyen szinten szubjektív műfaj is, és…..
vorosduma
2019.05.24 15:08:02
@Zabalint: en ugyancsak angol HR-estol kaptam egyszer fel oldalnyi ertelmes visszajelzest. Amit nem o irt, hanem az interjuztato, csak tovabbitotta. Ezt amugy nem alapbol kuldtek, hanem felajanlottak, hogy adnak visszajelzest, ha kerem.
Ezenkivul a tobbi helyen a kovetkezo 3 visszajelzes-tipus valamelyiket kaptam:
1. Semmi indoklas, csak a negativ eredmeny.
2. Olyan indok, hogy nem teljesitem valamilyen az allaskiirasban eredetileg nem szereplo feltetelt.
3. Olyan indok, hogy nem teljesitek egy olyan feltetelt, amirol az allaskiirasban eredetileg azt irtak, hogy nem feltetel.
4. Olyan indok, amivel nem tudtam mit kezdeni. Peldaul egy GYES-es helyet hirdettek meg egy evre, allashirdetesben jelolve, hogy hosszabbitasra nincs mod. HR-es kerdeskent megkerdeztek, mik a terveim egy ev utan. A visszajelzesnel emlitettek, hogy nem volt elony, hogy azt mondtam, massal tervezek egy ev utan foglalkozni.
Ezenkivul a tobbi helyen a kovetkezo 3 visszajelzes-tipus valamelyiket kaptam:
1. Semmi indoklas, csak a negativ eredmeny.
2. Olyan indok, hogy nem teljesitem valamilyen az allaskiirasban eredetileg nem szereplo feltetelt.
3. Olyan indok, hogy nem teljesitek egy olyan feltetelt, amirol az allaskiirasban eredetileg azt irtak, hogy nem feltetel.
4. Olyan indok, amivel nem tudtam mit kezdeni. Peldaul egy GYES-es helyet hirdettek meg egy evre, allashirdetesben jelolve, hogy hosszabbitasra nincs mod. HR-es kerdeskent megkerdeztek, mik a terveim egy ev utan. A visszajelzesnel emlitettek, hogy nem volt elony, hogy azt mondtam, massal tervezek egy ev utan foglalkozni.
vorosduma
2019.05.24 15:08:26
@vorosduma: szoval ez negy, nem harom.
Álláskeresés sikertelenségei, kudarcai a legerősebb embernél is lélekrombolók. De érdemes átvenni, hogy saját magukat milyen tévedésekkel sodorják még rosszabb helyzetbe a sikertelen álláskeresők. A kifogásépítés az, ami sajnos nagyon megy ilyenkor, és tudom, hogy azért, mert ha valaki tényleg…..
vorosduma
2019.05.06 12:12:15
@Zabalint: detto
Az álláskeresés óhatatlanul együtt jár a kudarccal, és ezt azok, akik számára a kudarc minden esetben tragikus, nagyon megszenvedik. Miután így vagyunk szocializálva a poroszos oktatás által, elég sok szenvedéssel fog járni sokaknak minden kudarc.
A poszt további részében kudarc helyett a…..
vorosduma
2019.04.25 17:43:28
@Din Serpahis: az allaslehetosegek szama a kulonbozo szakmakban eltero. Az enyemben nem lattam tobb nyilvanosan meghirdetett allast evi szaznal UK-ben, es azokbol kb. 15 vagott a szakteruletembe.
Úgy tűnik, hogy szeptember utolsó napjai igazán mozgalmasan alakulnak, főként azért, mert a szokásos negyedéves kontroll következő, elméletileg utolsó állomásához érkezek. És egy régebbi ügy is lezárulni látszik.
Még tavaly novemberben látogattam el egy vérvételre, melynek…..
vorosduma
2014.10.26 20:53:59
Azt szokták mondani, az élet megold mindent. Működni látszik a dolog. Párszor már siránkoztam, hogy milyen komor a hangulat a várókban, ma viszont alig bírtam ki, hogy ne kezdjek hangos, fetrengős röhögésbe.
Nem kell megijedni, nem kezdte el hirtelen támogatni az OEP a várótermi…..
vorosduma
2012.09.29 10:51:35
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz