Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dubdogg

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként (utasként) hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben? Inspirációként: http://www.bkv.hu/upload/M_166/rek4/1099.pdf; …..
Dubdogg 2012.10.11 01:18:47
BKV. Elavult, rossz, koszos.
Úgy gondolom, hogy minden kétséget kizáróan a legtöbb fogyasztónak először a negatív jelzők jutnak eszébe a budapesti tömegközlekedésről. Ezek márpedig a BKV termékének a kritikái. Nyilvánvalóan egy hosszabb folyamat és több tényező eredménye az a fogyasztói környezet, amely a céget ebből a szempontból körülveszi. Fontos tényező, hogy a médiában sokat lehetett hallani sikkasztásokról, az indokoltnál nagyobb végkielégítésekről, összefoglalva: a pénz legkevésbé sem hatékony felhasználásáról. Ez azon túl, hogy rontja a hatékonyságot, nagy mértékben rontja az eladhatóságot is. (Azért nem veszek jegyet/bérletet, hogy XY vezérigazgató a Bahamákon több koktélt ihasson)
Rendkívül nehéz az említett terméket, a biztonságos, gyors, szakszerűen kivitelezett utazás lehetőségét úgy eladni, hogy ennyire rossz a piaci megítélése. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a fogyasztók többsége tulajdonképpen rá van kényszerítve a termék megvásárlására. Két módon tudja ezt elkerülni:
önerőből oldja meg (autó, bicikli, lábmunka), vagy bliccel. Az előbbi megoldás az esetek túlnyomó többségében nem idő és költséghatékony. Utóbbi szintén nem kifizetődő.
(Ezzel kapcsolatosan van egy nagyon érdekes, megosztó kezdeményezés:
index.hu/belfold/budapest/2012/06/04/kosson_biztositast_a_bliccelesre/)

Egyetértek az első kommentelővel abban, hogy nagyon rossz a cég marketingje. Azzal már nem teljesen, hogy kiváló a szolgáltatás, annyira azonban valóban nem katasztrofális, mint gondoljuk. Ezzel persze lehet vitatkozni, minden relatív. Véleményem szerint a termék, vagy szolgáltatás valóban pontosnak mondható, a járatok sűrűsége megfelelő, néhány kivételtől eltekintve a közlekedést meg lehet oldani túl sok átszállás nélkül. A hatékony működésben, egy megfelelően kommunikált vezetőségi sorcserében és a marketing területén látom a kiutat. Természetesen a dugódíjat és ehhez hasonló, ésszerű pénzügyi akciókat szintén megkerülhetetlennek tartok.