Regisztráció Blogot indítok
Adatok
hgabor93

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Milyen előnyei vannak a saját márkás termékeknek a fogyasztó számára? Veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Ön melyiket és miért részesíti előnyben? Inspirációként: http://kereskedelem.tlap.hu/magazin/sajat-markas-termek-fogalma/; http://hu.nielsen.com/site/20100906.shtml;…..
Mondjon maximum három olyan területet, ahol az adófizetői pénzekért cserébe az állami szerepvállalást elengedhetetlennek tartja! Ezek közé tartozik-e a felsőoktatás nappali tagozatos képzése? Indokolja választását! Inspirációként:…..
hgabor93 2012.10.02 12:47:04
Én először is Dorka.1993 következő gondolatára szeretnék reagálni: „Aztán az államnak biztosítani kellene az ingyenes oktatást, hiszen ne csak azok tanulhassanak akik megtehetik mivel van pénzük, hanem minden átlag ember.” Véleményem szerint ez elmélet megállja a helyét az alap- és a középfokú oktatás esetében, az egyetemi tanulmányok tekintetében azonban nem igaz. Hogyan is várhatnánk el, hogy a felsőfokú képzéseket alanyi jogon mindenki igénybe vehesse? Ez egyrészt annyira túltelítené a munkaerőpiacot, hogy diplomások százezrei tengődnének munkanélküli segélyen, másrészt tömegesen jelennének a már a középiskolában is alulteljesítő, az egyetemet is csak nagy üggyel-bajjal elvégző, szakmájukhoz nem értő elemek.
Én úgy gondolom, hogy egy igazán hatékony felvételi rendszerben nem lenne helye üzleti szempontoknak. Szerintem ugyanis nem fair, hogy akinek kevesebb pontja van és fizet, az tanulhat, míg aki több mindent letett az asztalra, anyagi helyzete és a drasztikus keretszámcsökkentés miatt nem tudta folytatni tanulmányait. A felvételi eljárás akkor lenne igazán sikeres, ha az állam teljes mértékben finanszírozná az egyetemi tandíjat, de nem alanyi jogon, hanem a középiskolai teljesítmény alapján.
Fontos terület még, ahol az állam szerepvállalása fontos, a különböző erőszakszervezetek (rendőrség, katonaság stb.) működtetése, hiszen az állampolgárok adójukért cserébe joggal várják el, hogy országuk biztosítsa számukra a biztonságot.
hgabor93 2012.10.02 21:53:29
@_Zavulon_: Az általad felhozott példa is jól mutatja, hogy az oktatásban nem lenne helye üzleti szempontoknak, értem ez alatt a nyelvvizsgáért járó pontokat odaítélését. Miért nem elég az az eredmény, amit a nyelvi érettségiken szerezhetnek a diákok? Ja persze, mert a nyelviskoláknak is meg kell élniük valamiből.
Ami a társadalmi hátteret illeti, igazad van, meghatározhatja a tanuló teljesítményét, de nem hinném, hogy minden esetben ez lenne a domináns. A szegényebb sorból érkező diákok néha sokkal eredményesebbek, mert erősebb a motivációjuk (hiszen nekik nem azért kell tanulniuk, mert anyuci és apuci elvárja, hanem mert szeretnének kitörni jelenlegi helyzetükből).
A kisebb központosítást tekintve, nem hiszem, hogy sokat javítana a helyzeten. Sőt. Szerintem egységes, központilag meghatározott tantervek kellenének (persze iskolatípusonként egységesek), hogy egy Budapesttől távoli kisvárosban is meglegyen a lehetőség ugyanolyan szinten tanulni, mint egy fővárosbeli elit intézményben.
Véleménye szerint mi a közös a sportversenyekben és a gazdasági versenyben? Miben térnek el egymástól? Inspirálásként: http://www2.szie.hu/ujsag/v_13/23.html ; http://www.gvh.hu/gvh/alpha?do=2&st=1&pg=54&m5_doc=2349&m17_act=1;; A hozzászólásokat szeptember 28.…..